Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Harry Potter a metody racionality

20. kapitola, bonus

Harry Potter a metody racionality
Vložené: Tersa - 23.05. 2011 Téma: Harry Potter a metody racionality
Tersa nám napísal:

Dobrá, koukám, že tohle asi bude nezbytné. Autorova poznámka ke dvacáté kapitole, která by mohla objasnit pár věcí.
 

 

Nečíst před dvacátou kapitolou!

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

HARRY POTTER A METODY RACIONALITY

PROTOŽE KDYBYSTE VY BYLI LORDEM VOLDEMORTEM,

UDĚLALI BYSTE VITEÁL Z PIONEEROVY PLAKETY

 

(fanart by Alethiar)

 

Čekání, než se dostaneme k téhle kapitole, bylo agonizující. Až do této chvíle se všechny moje hovory o této povídce odehrávaly zhruba takhle:

Kamarád: "Slova slova Metody racionality slova lichotící slova."

Já: "Jo... jasně... díky..."

(myslím si: Voldemort udělal viteál z Pioneerovy plakety.)

Kamarád: "Slova slova nemůžu se dočkat další kapitoly slova slova"

Já: Oh...dobře..."

(myslím si: můj Voldemort četl Evil Overlord List, a ví o jaderných zbraních a UDĚLAL VITEÁL Z PIONEEROVY PLAKETY, protože MŮJ Voldemort je INTELIGENTNÍ. Ale to mu nemůžu říct.)

Kamarád: "Slova slova zbožňuju co jsi zatím napsal slova slova"

Já: "Díky...asi..."

(myslím si: Jen počkej až si přečte, že Voldemort udělal viteál z Pioneerovy plakety.)



Tohle byla první kapitola, při jejímž psaní jsem se šíleně pochechtával. Také mi trochu tekly slzy během té scény mezi hvězdami. Psát něco je přibližně stokrát intenzivnější než to číst. O dva řády výš. Beze srandy.

Nebojte se, nebude to podobná taková kapitola.

Páni, že ale 19.kapitola byla kontroverzní. Reakce se řadily od "Cítil jsem se jako Harry, jako bych se učil to samé, co on!" po "MĚL BYS JÍT DO VĚZENÍ ZA OBHAJOBU TÝRÁNÍ DĚTÍ." Hodně z vás se ptalo, proč Voldemort posiloval svého nepřítele.

Gratulace cloudpiecovi, který byl prvním komentujícím, který navrhl, že Lord Voldemort by mohl mít nějaký postranní motiv, aby učil Harryho Pottera jak prohrát.

Nechápejte mě špatně: Harry se naučil cennou lekci. Je také nebezpečně dvojsečná, a někdo, kdo by nebyl Lordem Voldemortem by se ji mohl pokusit naučit trochu jinak.

Zatímco vzory, v kterých Harry – mimo vliv své temné stránky – uvažuje jsou obvykle dobrými technikami k naučení – a to je vždy pravda, pokud jsou použita slova jako "racionální" nebo "bayesiánský", nebo pokud si Harry myslí, že k tomu efektu dokáže citovat literaturu – s věcmi, které říkají temné postavy, by mělo být nakládáno, no, s podezřením? Profesor Quirrell, také známý jako zatracený Lord Voldemort, není autorovou hlásnou troubou. U dvacáté první kapitoly přidám prohlášení v tom smyslu.

Vzhledem k tomu, že mnoho komentujících se stále ptá, zda je Quirrell Voldemort, pokusil jsem se vložit poslední větu z pohledu "profesora Quirrella" a za tu nejemnost se mi dostalo takového čtenářského vzteku a pobouření, že jsem to vzdal a větu jsem odstranil. Teď vás vážně žádám o pomoc a návrhy, jak bych všem čtenářům mohl vyjasnit, že profesor Quirrell je Voldemort. Zatím tu máme následující fakta:

1) kanónový!Tom Riddle se ucházel o bradavickou pozici učitele obrany, a když ji nedostal, uvalil na ten post kletbu

2) kanónový!Quirrell je posedlý Voldemortem

3) v této povídce bylo opakováno, že Pán zla ztratil své tělo, ale nějak je stále naživu

4) autor této povídky shrnul První zákon fanfiction jako "Frodo dostane světelný meč, Sauron dostane Hvězdu smrti."

5) bradavický profesor obrany je

5a) slintající zombie

5b) která příležitostně prochází drastickou změnou osobnosti a

5c) stává se géniem, který

5d) miluje kouzlo Avada Kedavra, a

5e) má mimořádné vědomosti o bojové magii, a

5f) mluví o tom, jak vždycky chtěl v Bradavicích učit obranu, a

5g) jako mladý zmijozel chtěl být pánem zla a udělal si seznam omylů, které nikdy neudělá, a

5h) mluví o "předstírání prohry", kterému se naučil skrze neuvěřitelně ponižující zkušenost v klášteru bojových umění, který byl krátce na to vyhlazen Lordem Voldemortem, až na jednoho studenta, který byl jeho přítelem, a

5i) zdá se, že nerozumí, proč by se Harry nechtěl stát pánem zla, a

5j) mluví o tom, jak nesnáší tenhle pokažený svět, a

5k) vmanipuloval Harryho do antipatie k Brumbálovi, a

5l) myslí si, že až ho Harry pozná o něco lépe, dojde mu, že by chtěl seslat kouzlo na Pioneerovu plaketu, díky kterému "vydrží o hodně déle".

Čtenář už by v téhle fázi měl vědět, že PQ je LV. Jak bych to mohl vyjasnit ještě víc, aniž by to narušilo příběh? Pokud máte nějaké nápady, podělte se o ně, prosím.

Na jinou notu, někteří čtenáři si stěžovali na tu část sedmé kapitoly, kde Draco mluví o znásilnění Lenky. Jeden komentátor na TV Tropech to nazval "náhodným". Není to náhodné. Slouží to nenahraditelnému literárnímu účelu. Nebylo tu doslova nic jiného, co bych dokázal vymyslet, aby si toho mí čtenáři alespoň všimli, pokud bych nechtěl, aby Draco snědl něčí kotě, a to by nedávalo smysl.

Pokud přemýšlíte, proč to zmiňuji teď, rád bych vám nabídl následující krátký test.

1.Otázka: (70 bodů): Která z těchto postav překročila Morální Horizont?

(A) Jedenáctiletý, který mluví o znásilnění.

(B) Dospělý, který umučil k smrti veškeré osazenstvo kláštera bojových umění.

2. Otázka: (20 bodů): Kterému z následujících dvou charakterů se dostane komentářů, že jsou příliš příšerní, než aby se o nich dalo číst, a že nenávratně ztratili čtenářovu sympatii?

(A) tomu jedenáctiletému

(B) tomu dospělému

3.Otázka: (10 bodů): Kolik komentujících vůbec zmíní tu věc s klášterem?

(A) 0

(B) 2

Takže... jo. Nebylo tu doslova nic jiného, co bych dokázal vymyslet.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 20. kapitola, bonus Od: GwenLoguir - 20.12. 2011
Brada niekde pri Zemskom jadre. Wau. Inteligentný Voldy, to s a ešte nevidelo, vážne (keď si človek len pomyslí na tie jeho preslovy, ktoré si mohol odpustiť a proste Pottera zabiť...). Waauuuu!  Z tej plakety si urobiť viteál, to ... to je... famózne. Hahuh. Potty nemá šancu. Chudák moj sladkučný Sevie, fňuky fňuky fňuk. Huh - niekto nevdel, že to je VOldy? Ja osm iba rozmýšľala, či Voldy nezošalel (respektive jeho šialená verzia opäť zošalela, z čoho by možno vyšlo, že je normálny). Táto poviedka je jeden morálny chaos - človek začne rozmýšať nad niečím, za číms i stojí a asamému mu napadnú veci, ktoré na tom nesedia. Blbé. Ukazuje to na potrafenosť ľudstva a všetkých našich pravidiel. To som naozaj nepotrebovala pripomínať. Pre prežitie s akým takým zdravým rozumom na tejto planéte prospieva, ak na to človek zabudne.  Pri opakovanom opakovaní sa horšie zabúda. Uf. Som hladná. Stále chcem vedieť, koľko mal rokov. (a koľko má teraz ači už nedostal nejakú cenu za - ja neviem - buď najhorší alebo najlepší zločin/objav)
Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 20.12. 2011
Snapea ještě nelituj Nezapomeň, že jde o člověka, který u tohohle Voldemorta přežil jako dvojitý agent... Jo, jsou lidi, kteří nevěří, že Voldemort je Quirrell i potom, co to autor sám prohlásil... chjo. Jde o to, že čtenářům to musí být jasné podle znalosti kanonu, zatímco Harry v příběhu nesmí mít ani podezření - takže tam nemůže padnout něco příliš jasného. O.k., něco víc o autorovi, když tak hezky prosíš Je mu něco málo přes třicet, je to génius (i technicky, ne jen obrazně ) a zabývá se vývojem umělé inteligence (až nastane vzpoura robotů, víš na koho to půjde ) a morálními a filozofickými implikacemi z toho plynoucími. Vlastní webovou stránkou zabývající se racionalitou - většina věcí, které tu Harry řeší (a mnohem víc) je tam podrobně rozpracována. Tuhle povídku začal psát téměř před 2 lety jako soukromou legrácku - Harry Potter a racionalita... Neuvěřitelně rychle to nabralo popularitu. Povída ještě pořád není dokončená, zatím má 77 kapitol - cca rozsah prvních pěti Potter knih. Aktualizace jsou teď pomalejší (téměř tři měsíce bez jedné ), takže bysme originál snad mohli dohnat před dokončením...
Re: 20. kapitola, bonus Od: GwenLoguir - 20.12. 2011
Važim si odpovedí - a dávam si pauzu. Verím, že je génius. A zisťujem, že mi stačí bežný level. Alebo vyšší, ale nie až taký vysoký. Trochu dodržiavania pravidiel znižuje riziko infarktu. A ja to vždy príliš prežívam. (moja zvedavosť mi iste nedá, ale budem si to dávkovať - predýchavať)

Re: 20. kapitola, bonus Od: Zuzana - 24.05. 2011
Hlasovala som za to, že nechcem byť v Q. fane. Predsa len má na chrbte Voldyho. Aj keď je inteligentný netuším aké má motívy. Neverím, že je taký skvelý ako vypadá. Myslím, že Harry ho časom prekukne, alebo nie?
Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 24.05. 2011
To, co k nám Quirrellovými ústy promlouvá, je Voldemort Jednoznačně a plně on Ale vážně, většina lidí se tu bojí zcela zbytečně - většinu času je to okouzlující a zábavný společník - pokud mu někdo nezkříží cestu, samozřejmě
Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 24.05. 2011Re: 20. kapitola, bonus Od: larkinh - 25.05. 2011
Já jsem do toho klubu vstoupila právě proto, že je to Quirellmort - do Quirellova klubu bych nevstupovala. Tak je to záporák, a co má být? Je inteligentní, vtipný, naučí. Asi mám pro záporáky slabost Ale tak beru i opačný názor - není na světě člověk ten, aby se zalíbil lidem všem.

Re: 20. kapitola, bonus Od: teriisek - 24.05. 2011
Rozhodně zajímavé - vždycky jsem ráda, když si můžu přečíst autorův pohled na věc;) Některé věci zapadly - některé by mi nepochybně došly, kdybych o nich dokázala přemýšlet, jenže u téhle povídky nějak moc neuvažuju, prostě čekám, až zjistím dost, aby všechno vyšlo najevo samo:P A možná jsem přišla na to, proč mám s chováním některých postav tak velký problém... možná je to až příliš zakotvené v kánonu na to, abych dokázala opustit svoji zažitou představu o tom, jak by se měli chovat, a přijmout vizi autorovu... a možná je to prostě tím, že některé postavy jednoduše ráda nemám, ať jsou jakékoliv? Nevím... Každopádně díky za překlad!
Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 24.05. 2011
Jsou tu i věci, které (zatím) sami nevyjdou... docela dost věcí Ale pro podobná nemehla v intrikách jako jsem já, tu jsou i jiné možnosti - vstřebat nápady bystřejších čtenářů, přijmout je za své, a pak s nimi machrovat A k postavám... možná to chce čas. Draco se nám rozhodně brzy překrásně vybarví, pro čtenáře by nemělo být těžké s ním sympatizovat

Re: 20. kapitola, bonus Od: denice - 24.05. 2011
Tak autor nám to pěkně shrnul, objasnil, teď už se opravdu nedá tápat. Quirrelmort se u mě dělí o místo hlavního záporáka s Brumbálem (a Harrym, ale ten je vlastně přes všechnu svoji načtenost jen snadno zmanipulovatelným jedenáctiletým dítětem), o dost lepší vztah mám k Dracovi a jsem moc zvědavá, jak autor pojme Hermionu. Ale ze srdce oblíbeného hrdinu tu jaksi nemám. Asi je ještě brzo. Díky.
Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 24.05. 2011
Myslím, že Harry není zas až tak snadno zmanipulovatelný... to jen Quirrelmort je v tom tak zatraceně dobrý  Divné na tom je, že na Hermionu, ač je nesrovnatelně naivnější než Harry, by nic takového neplatilo. A její vliv na Harryho, i v celém příběhu by se nevyplácelo podceňovat A čímpak si Brumbál vysloužil místo záporáka? Krom toho kuřete, chci říct?
Re: 20. kapitola, bonus Od: denice - 24.05. 2011
Ano, na Hermionu tady hodně spoléhám. Dozvíme se, proč v devatenáctce nezasáhla? Myslím, že Quirrelmort by ji neošálil, protože má mravní základ, který tady Harrymu chybí (soudím podle kanonické Hermiony). A Brumbál - doufám, že zpopelněné kuře bylo pouhou magickou iluzí, ale i tak mi není sympatický svým projevem a předstíráním šílenství.
Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 24.05. 2011
Proč Hermiona nezasáhla? V povídce už se k tomu nevrátíme, ale jestli můžu hádat soudě podle jejího charakteru... ze začátku musela být hodně vyvedená z míry - od profesora to musí být vážně šok, zrovna tak i to, že s tím Harry souhlasil. No, a před tím než ta sado-masochistická show, jak jsi to tak krásně vyjádřila (souhlasím), začala, Quirrelmort seslal na auditórium tišící zaklínadlo, takže klidně je možné, že protestovala, ale Harry ze svého úhlu pohledu nic nezaregistroval. Kuráž by na to rozhodně měla (Moudrý klobouk jí řekl "kamkoli, jen ne do Zmijozelu"), později dokonce Quirrelmortovi o samotě do očí řekne, že je zlý (ten to vezme jako lichotku, takže nic ) Upřímně, těžko říct, co by tu Harry později dělal bez ní, několik scén mezi nimi odměkčilo srdce i tak tvrdého cynika jako jsem já
Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 24.05. 2011Re: 20. kapitola, bonus Od: larkinh - 25.05. 2011
Tak nevím, jestli jsem jenom blbá nebo neumím číst nebo už mám sklerózu, a nebo si z toho děláte legraci a přitom víte, o co jde, ale co tady všichni máte s tím kuřetem? Já myslela, že to byl Fawkes, kterého omrzel život, proto se sám spálil, aby mohl znovu povstat z popela - a protože Harry fénixe předtím neviděl, myslel si, že to bylo kuře, který zapálil Brumbál.
Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 25.05. 2011
:DD Ne, jednalo se o skutečné kuře, kterýžto pták očividně ani v nejmenším nevypadá jako fénix Brumbál prohrásil (jen iluzi, doufejme) kuřete za fénixe, iluzi zapálil, následně "nenápadně" vytáhl z kapsy vajíčko, posadil ho do popela a prohlásil to za fénixovu reinkarnaci. ...jo... Harry je později vyveden z míry, když spatří skutečného Fawkese, a zjistí, že co za špinavou hru to na něj Brumbál zahrál

Re: 20. kapitola, bonus Od: Athea - 23.05. 2011
Tak konečně - KONEČNĚ - jsem se dostala ve čtení až k poslední přeložené kapitole =). Omlouvám se, že jsem nekomentovla dřív, ale byla jsem vždy příliš nedočkavá na další kapitolu, tak se celou tu naprosto šílenou povídku pokusím okomentovat teď =). Přiznávám, nejdřív jsem ji vůbec nechtěla číst, protože mi připadala trochu... extravagantní =D, ale nakonec mi to nedalo, a přesvědčila jsem se o tom, že tahle povídka je zatím ta nejneobvyklejší, jakou jsem kdy četla (a také jedna z nejvtipnějších =D). Téměř mi připadá, jako by autor vzal celý HP kánon a převrátil ho vzhůru nohama, i když zachovává skoro všechna podstatná fakta, což je podivné a matoucí =). Taky se mi občas povede docela slušně ztratit, obzvlášť když Harry začne něco vysvětlovat (a doopravdy tě obdivuji za to, že to dokážeš překládat... já bych se zděsila po prvním slovu a víckrát se k té povídce nevrátila). Postavy... opravdu neuvěřitelné. Stále se nějak nemohu rozhodnout, jestli vůbec je mi někdo sympatický - přirozeně bych měla mít ráda Harryho, ale s tou jeho tajemnou temnou stránkou a chováním mladého pána zla to není tak jednoduché. Draco... fandila jsem mu, dokud nespustil o znásilnění Lenky, to jsem mu bohužel zatím neodpustila. Brumbál... šíleně inteligentní, ale u Merlinových vousů - zapálil kuře! A navrtává se Harrymu do hlavy! A vůbec nevím, co měla znamenat ta akce s Lily, ale vsadím se, že jestli se to někdy vysvětlí, nebude se mi to líbit. Quirrellmort... tak v tomhle vážně nevím. Je to Quirrell nebo Voldemort? Nejspíš by mi byl sympatický, kdybych ovšem nevěděla, že má na zadní straně hlavy Pána Zla, a dokud mi nezačne být sympatický Voldemort (a to se po té hrůze v klášteře asi nestane), stále mu nevěřím. Jinak... tento bonus toho hodně vysvětluje, spojuje fakta, kterých jsem si předtím nevšimla, přesto si však stále myslím, že si celou povídku budu muset přečíst pořádně ještě jednou, abych to aspoň trochu pochopila (smysl celého dění mi zatím naprosto uniká... připadám si nesmírně hloupě...), každopádně mně Metody racionality příjemně překvapily (a slibuju, že ode dneška už budu komentovat pravidelně). Opravdu, máš můj obdiv =).
Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 24.05. 2011
Díky, ani nevíš, jak se podobné komentáře cení Tohle dílko (o.k., 400 000 slov -zatím, nazvěme to prostě dílem) je rozhodně... neobvyklé, a já si už párkrát říkala do čeho jsem se to vůbec dala - 28.kapitola bude o kvantové fyzice, proboha - ale je tu tolik, tolik částí, které za to rozhodně stojí Rozhodně doporučuju přečíst několikrát, hodně věcí začíná dávat smysl/pobaví teprve ve větším nadhledu. Například jeden naprosto zašifrovaný rozhovor jsem četla snad sedmkrát, stále žádný záblesk osvícení, a přitom by člověk tak chtěl být jedním z těch mála, kterým dojde, čem to Lucius Malfoy mluvil... protože u tohoto autora je krásné, že VŠECHNO má svůj smysl, i když ho zatím nevíš... A musím říct, že moment, kdy mi to konečně došlo, a všechno začalo zapadat, a skryté vtipy začaly docházet, byl opravdu úžasný - člověk má šanci si sám zahrát na Sherlocka S postavami mám spíš opačný problém - mám tak ráda všechny, že ani nevím komu fandit. Ale při nové kapitole, kdy se rychle střídají perspektivy to rozhodně je výhoda - "Supr, Hermiona. Tracey? Wow, skvělé. Draco, úžasné. Dafné? Sakra, to je den. SNAPE??? To už nám uběhl další uherský rok??" Draca bych nesoudila tak přísně - je přesně takový, jakým by podle svých podmínek měl být, a má před sebou dlouhý charakterový vývoj, který pro něj rozhodně nebude procházkou růžovým sadem... Až v tomhle směru obdivuju Harryho neskonalou trpělivost. Doufám, že se ti povídka bude líbit i nadále

Re: 20. kapitola, bonus Od: Elza - 23.05. 2011
Ta upravená plaketa je GENIÁLNÍ!!! 
Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 24.05. 2011
Tak trochu ve stylu: BYL JSEM TU. FANTOMAS. :DD
Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 24.05. 2011Re: 20. kapitola, bonus Od: Jirka - 25.05. 2011
Prosté a úžasné .

Re: 20. kapitola, bonus Od: Salazaret - 23.05. 2011
  Dneska jsem si konečně udělala čas na přečtení všech dílečků, které jsem si odkládala... Já nevím, co k tomu přesně říct! Ve mě je tolik pocitů, že opravdu nevím jak je popsat. V jednu chvíli me profesor bojové magie naprosto uchvátil možná i uhranul. Sledovala jsem jeho počínání se zatajeným dechem a pak přišel tenhle bonus a můj mozek pochopil. Koho by to napadlo udělat viteál tak porozuhodným způsobem? Voldemort byl v tomhle opravdu velice chytrý! Nepřekonatelný, pokud to tak můžu říct. A já ho začala obdivovat! Ta manipulace, ta jistota! Ano... uhranul mě, nic jiného to být nemůže... Hrozně se mi líbila kapitola se Severusem. Byla opravdu dokonalá a já se po jejím přečtení cítila jak spráskanej pes a ani nevím proč. Možná to bylo tím koncem... Tím jak se Harry tvářil. Ta zvláštní odevzdanost. Tahle povídka je prostě... kde jsou slova chvály? Nikdo takové ještě nevymyslel. A já jsem tak moc vděčná za její překlad. Opravdu mě to nutí... přemýšlet. O tomhle všem. O Harrym o Voldemortovi a vlastně všech lidech okolo. Že Harry nechce být příští Temný pán? Mám tomu opravdu věřit? Nebo opravdu nechce být Temný pánem? V tomhle jsem opravdu rozpolcená. Nevím, co si o něm myslet (o Harrym) Jeho myšlení je... zvláštní? Oh ano, určitě je zvláštní a pořád dětinské, vždyť je mu pouhých jedenáct, že? Ale i tak... teď jsem opravdu zvědavá, co bude dál. Na kterou stranu se nám Potter postaví? Jak to vyřeší s Voldym a celým okolím? Co bude následovat? Mám se bát? Děkuji, děkuji, a do třetice děkuji -- S láskou Salazaret  
Re: 20. kapitola, bonus Od: SETINKA - 24.05. 2011
Nemohu si pomoct, ale ... pokud nebude mít žádný jiný viteál (a koupí nějakou Avadu), jak se dostane k části duše v  kosmu, aby zase získal tělo??? Nebo má tím nezničitelnou tělesnou schránku? Jinak povídka mě dostává do kolen
Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 24.05. 2011
Hmm... přece jen, je tu ještě (plus mínus) pět dalších viteálů, skrytých tak dobře, že v rámci jejich ochrany ani Voldemort sám neví, kde jsou. A Harry, samozřejmě, i když ten je zrovna nebezpečně na ráně. Ale jak je to se získáváním těla netuším... Quirrella očividně dokázal posednout snadno, a i když jej pilně tráví, jeho síla je dost limitovaná. Určitě by se hodil jistý rituál na znovuzískání těla... Myslím, že Voldemort je jednoduše nesmrtelný dokud viteály má, nemusí se s nimi dostat do kontaktu - i když minimálně s Pioneerovou plaketou to pomocí onoho "vzácného a mocného kouzla" dovede, takže na vzdálenosti pro něj asi nezáleží. Na začátku Ohnivého poháru také nějak získat alespoň fujtělo...
Re: 20. kapitola, bonus Od: SETINKA - 24.05. 2011Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 24.05. 2011
Díky, skvělé Je úžasné, když se autor nebojí dát záporné postavě velkou dávku kouzla... v tomhle případě i tak velkou, že uhrane i většinu čtenářů, kteří se pak, ironicky, když jejich postava udělá něco skutečně... v charakteru... zlobí na autora, jako kdyby za jejich sympatie mohl on   (to zaručeně může. Dělá to schválně, to už po dvacáté šesté kapitole bude jasné všem. Schválně nás láká ke Zlu, grázl jeden.) Zatím bych nedoporučovala kazit si další kapitoly přílišnou starostí o postavy (když jsem poprvé slyšela Harryho "Nic se nám nemůže stát, profesor Quirrell nás pozoruje, jsme naprosto v bezpečí" zacukalo mi oko, ale po pár podobných příležitostech si člověk zvykne), a užít si pár perel studentského života

Re: 20. kapitola, bonus Od: kometa - 23.05. 2011
Terso dík, na tenhle dodatek jsem se moc těšila A pro PQ alias VL hlasovat nemůžu, právě proto, že je mezi nimi rovnítko - ale nebýt PQ zároveň VL, jsem v klubu natošup! Nicméně je geniální a já jsem hrozně zvědavá, co bude dál!
Re: 20. kapitola, bonus Od: Jimmi - 23.05. 2011
Som na tom rovnako, takže sa pridávam k tomuto komentáru. Ďakujem za bonus
Re: 20. kapitola, bonus Od: Jimmi - 23.05. 2011Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 23.05. 2011
No tohle. Jenom protože Quirrelmort je sociopatický masový vrah, odoláte kouzlu jeho šarmu? Tss, tss.  Já být takhle přísná, budu muset zapřít dobrou polovinu svých oblíbených "hrdinů" Ale ano, budoucí vývoj bude mít vážně zajímavou podobu. Myslím, že takovouhle povídku jste ještě nečetli I když teď si pár kapitol odpočineme (muhaha) u Harryho spřátelování s Dracem a Hermionou
Re: 20. kapitola, bonus Od: JSark - 23.05. 2011
Na druhej strane je otázne, ak by Quirel nebol Voldy, bol by taký očarujúci, aby sme vstupovali do jeho fanklubu?
Re: 20. kapitola, bonus Od: kometa - 23.05. 2011
Jasan, že by nebyl :-D

Re: 20. kapitola, bonus Od: Jirka - 23.05. 2011
Opět úžasné kapitoly. Do ankety o Quirrelmortovu fanklubu jsem nehlasoval. Nevím totiž jak. Q je naprosto fascinující, ale chybí mi ty skutečné údaje o tom, zda mu jde fandit, či ne. Autorovy indicie shrnuté v tomto bonusu že Q je Voldemort jsou pozoruhodné, zarmoutilo mě jen to, že jsem se je "objevně" chystal shrnout sám ve svém komentu .  Stále jsou to ale jen indicie a nevíme, jaká osobnost se za Q skrývá, kolik je v ní opravdu dnes zla. Zjevně i je-li Q Voldemortem, prošel neznámým složitým vývojem od Pána zla k dnešní své identitě. (Navíc u tohoto autora je těžko říct cokoliv, myslím, že ani sám autor nikdy přímo neřekl: to je On . Takže si nechávám stále kapku pochybnosti.) Harry je zjevně manipulován k temnotě, mj i tím, jak je jeho okolí jemně ale opakovaně postrkováno k pocitu, že Harry je "budoucím temným pánem".  "Toto kouzlo jsem vyvolal impulsivně", "kdyby mi došlo že můžeme být vyrušeni" .. jo, to určitě! Tahle manipulace by měla Harrymu dojít, ale bylo to pro něj tak emočně vypjaté, že ji třeba přehlédne. Přesto všechno, neznáme skutečné motivy Q. Je to jen jeho hra? Možná si sám neumí představit, že by Harry mohl být něčím jiným, než tím, k čemu ho On postrkuje a jen se baví tím, jak se mu snaží ukázat domnělou jasnou pravdu o  Harrym. Nebo je za tím nějaký komplikovaný, skutečně temný plán? A kolik je v dnešním Q z osobnosti bývalého Voldemorta? Nic opravdu zlého jsme Q udělat neviděli, stejně jako jsme neviděli Brumbála udělat nic opravdu dobrého.  Nevím, takže nemůžu Q jako člověka přijmout, ani odmítnout. Jediné co se mi zdá že o Q víme je, že mu záleží na Zmijozelu jako koleji. Celá lekce pro Harryho byla zároveň lekcí pro Zmijozel a skoro bych řekl že vidím, kdo z ní měl víc čistého prospěchu a byl touto lekcí méně manipulován. Harry je sice učen, ale zároveň je k něčemu používán. Zmijozelům jako celku je ukazováno několik cenných lekcí a jsou (nyní ..) jen učeni. Kladný vztah Q k jeho koleji je tedy to jediné, co o něm zatím víme.
Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 23.05. 2011
No, on autor právě řekl - zcela naprosto jasně - že profesor Quirrell JE lordem Voldemortem. V tom textu je to hodněkrát přímo i nepřímo- hlavně v té pasáži o Voldym a plaketě Vím, je to nezvyk přemýšlet o něm jako o Voldemortovi, vůbec neodpovídá svému kánonovému protějšku. Ale když si vezmeš, co se stalo s Harrym. Zkrátka, ať žije AU Ale jo... v komentáři k další kapitole autor píše, že byl upozorněn, že jsou čtenáři, kteří nechtějí přestat pochybovat. A i když mu odpustí pochyby, které se později ukážou zcela zbytečné, neodpustí mu, že jim šanci k nim zcela odepřel. Takže takhle Myslím, že je do budoucna neudržitelné pracovat s tím, že všechno, co Quirrelmort dělá, je součástí nějakého komplikovaného plánu. Přece jen, dělá i to, co ho samotného baví, jaký by v tom jinak byl smysl? Osobně si myslím, že to kouzlo vážně seslal impulzivně... dávalo by víc smyslu, aby se z Harryho pokusil o samotě vytáhnout víc věcí, dokud je ještě tak odměkčený...  Ale dozvědět se, že Harry je jeho viteál Quirrelmorta muselo dost vyhodit z konceptu, následuje rychlé promýšlení, překopání plánů... chybička se vloudí
Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 23.05. 2011Re: 20. kapitola, bonus Od: Tersa - 23.05. 2011
No, on autor právě řekl - zcela naprosto jasně - že profesor Quirrell JE lordem Voldemortem. V tom textu je to hodněkrát přímo i nepřímo- hlavně v té pasáži o Voldym a plaketě Vím, je to nezvyk přemýšlet o něm jako o Voldemortovi, vůbec neodpovídá svému kánonovému protějšku. Ale když si vezmeš, co se stalo s Harrym. Zkrátka, ať žije AU Ale jo... v komentáři k další kapitole autor píše, že byl upozorněn, že jsou čtenáři, kteří nechtějí přestat pochybovat. A i když mu odpustí pochyby, které se později ukážou zcela zbytečné, neodpustí mu, že jim šanci k nim zcela odepřel. Takže takhle Myslím, že je do budoucna neudržitelné pracovat s tím, že všechno, co Quirrelmort dělá, je součástí nějakého komplikovaného plánu. Přece jen, dělá i to, co ho samotného baví, jaký by v tom jinak byl smysl? Osobně si myslím, že to kouzlo vážně seslal impulzivně... dávalo by víc smyslu, aby se z Harryho pokusil o samotě vytáhnout víc věcí, dokud je ještě tak odměkčený...  Ale dozvědět se, že Harry je jeho viteál Quirrelmorta muselo dost vyhodit z konceptu, následuje rychlé promýšlení, překopání plánů... chybička se vloudí
Re: 20. kapitola, bonus Od: Jirka - 25.05. 2011
"dělá i to, co ho baví" ... Ten postřeh zřejmě sedí. Ani v tomhle ale Voldyho z kánonu nepoznávám. Je to nějak příliš lidské a sympatické. Prostě nevíme, jak moc se Q změnil, polidštilo snad něco Voldyho? A pokud ano, tak jak moc? Snad dokonce polepšilo? To asi ne, ale i tak ... Jinak děkuju za upřesnění autorova upřesnění a ano, máš pravdu, indicie jsou jasné, ale i tak mám pocit, že jsem nepotřeboval "vědět", že je to On .

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.05. 2021Ukončenie prekladu
Less Wrong: ( Tersa )06.05. 201463.SVE, Později, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )06.05. 201462.SVE, Finále
Less Wrong: ( Tersa )05.11. 201361. SVE, Tajnosti a Otevřenost, jedenáctá část
Less Wrong: ( Tersa )05.11. 201360. Stanfordský vězeňský experiment, desátá část
Less Wrong: ( Tersa )16.07. 201359. SVE, Zvědavost, devátá část
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201358. SVE, Omezená optimizace, osmá část
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201357. SVE, Omezená optimizace, sedmá část
Less Wrong: ( Tersa )01.05. 201356. SVE, Omezená optimizace, šestá část
Less Wrong: ( Tersa )24.02. 201355. Stanfordský vězeňský experiment, pátá část
Less Wrong: ( Tersa )16.02. 201354. Stanfordský vězeňský experiment, čtvrtá část
Less Wrong: ( Tersa )22.08. 201253. Stanfordský vězeňský experiment, třetí část
Less Wrong: ( Tersa )22.08. 201252. Stanfordský vězeňský experiment, druhá část
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201251. Název zamlčen, část první
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201250. Sebestřednost
Less Wrong: ( Tersa )16.03. 201249. Priorní informace
Less Wrong: ( Tersa )16.02. 201248. Utilitární priority
Less Wrong: ( Tersa )04.01. 201247. Osobnostní teorie
Less Wrong: ( Tersa )25.12. 201146. Lidství IV.
Less Wrong: ( Tersa )06.12. 201145. Lidství III.
Less Wrong: ( Tersa )06.12. 201144. Lidství II.
Less Wrong: ( Tersa )03.12. 201143. Lidství I.
Less Wrong: ( Tersa )07.11. 201142. Odvaha
Less Wrong: ( Tersa )03.11. 201141. Přednost zepředu
Less Wrong: ( Tersa )24.10. 201140. Předstírání moudrosti, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )24.10. 201139. Předstírání moudrosti, část první
Less Wrong: ( Tersa )07.10. 201138. Smrtelný hřích
Less Wrong: ( Tersa )05.10. 201137. Mezihra: Překročení hranic
Less Wrong: ( Tersa )03.10. 201136. Stav se mění
Less Wrong: ( Tersa )18.09. 201135. Problémy s koordinací, část třetí
Less Wrong: ( Tersa )31.08. 201134. Problémy s koordinací, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )07.08. 201133. Problémy s koordinací, část první, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )05.08. 201133. Problémy s koordinací, část první, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )05.08. 201132. Mezihra: Osobní bankovnictví
. Fan Art: ( Tersa )23.07. 201129.-31. Fanart
Less Wrong: ( Tersa )23.07. 201131. Skupinová práce, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )23.07. 201130. Skupinová práce, část první
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201129. Egocentrická předpojatost
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201128. Redukcionismus
Less Wrong: ( Tersa )27.06. 201127. Empatie
Less Wrong: ( Tersa )21.06. 201126. Zaregistrujte zmatení
Less Wrong: ( Tersa )18.06. 201125. Vyčkejte s předkládáním řešení
Less Wrong: ( Tersa )10.06. 201124. Machiavellská hypotéza inteligence
Less Wrong: ( Tersa )07.06. 201123. Víra ve víru
Less Wrong: ( Tersa )04.06. 201122. Vědecká metoda
. Fan Art: ( Tersa )31.05. 201121. Racionalizace - fanart
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201121. Racionalizace
Less Wrong: ( Tersa )23.05. 201120. kapitola, bonus
Less Wrong: ( Tersa )23.05. 201120. Bayesův teorém
Less Wrong: ( Tersa )21.05. 201119.Odložená satisfakce
Less Wrong: ( Tersa )18.05. 201118. Hierarchie dominance
. Fan Art: ( Tersa )10.05. 201117.kapitola - fanart
Less Wrong: ( Tersa )09.05. 201117.Lokalizování hypotézy, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )07.05. 201117.Lokalizování hypotézy, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )04.05. 201116. Laterální myšlení
Less Wrong: ( Tersa )02.05. 201115. Svědomitost
Less Wrong: ( Tersa )30.04. 201114.Neznámé a nepoznatelné
Less Wrong: ( Tersa )28.04. 201113.Kladení špatných otázek
. Fan Art: ( Tersa )28.04. 201111.kapitola - fanart
Less Wrong: ( Tersa )25.04. 201112. Kontrola impulzů
Less Wrong: ( Tersa )24.04. 201111. První a druhé omake složky
Less Wrong: ( Tersa )24.04. 201110. Sebe-uvědomění, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )23.04. 20119. Název zamlčen, část první
Less Wrong: ( Tersa )22.04. 20118. Pozitivní předpojatost
Less Wrong: ( Tersa )21.04. 20117. Reciprocita, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )18.04. 20117. Reciprocita, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )16.04. 20116. Mylné plánování
Less Wrong: ( Tersa )13.04. 20115. Základní atribuční chyba
Less Wrong: ( Tersa )11.04. 20114. Hypotéza dobře fungujícího trhu
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20113. Porovnávání reality s jejími alternativami
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20112. Vše, v co věřím, je lež
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20111. Velmi nepravděpodobný den
. Úvod k poviedkam: ( Tersa )09.04. 2011Úvod k povídce