Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

MargaritaVille

3. kapitola

MargaritaVille
Vložené: Jimmi - 03.05. 2011 Téma: MargaritaVille
Jimmi nám napísal:

MargaritaVille

napísala: Kyra4

preložila: Jimmi

Originál:


http://www.fanfiction.net/s/4306188/3/MargaritaVille

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Kyra4,ktorá napísala túto fanfiction.

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

3. kapitola

Západ slnka tu bol nádherný.

A bol ešte nádhernejší, ako Draco zistil, keď mal človek v jednej ruke silný nápoj.

Bolo pár minút po siedmej a on bol dole na pláži, pri bare letoviska. Keďže do rezervovanej večere zostávala len hodina, už mal na sebe vhodné, trochu ležérne oblečenie; khaki nohavice, ktoré boli zrolované v manžetách a obnosenú, takmer nemožne bledomodrú košeľu. Kožené žabky vyhovovali - hoci len tesne - politike letoviska - bez topánok žiadne služby.

Bol sám za malým stolom situovaným v rohu terasy, len kúsok od piesku, vychutnával si svoj nápoj a sledoval, ako slnko zapadá za oceán v úžase vzbudzujúcej žiari farieb.

Bolo to po prvý raz, čo sa mu za celý deň podarilo cítiť trochu uvoľnene.

Objavila sa čašníčka, aby mu znova naliala. Bola poriadne mladučká, ešte asi nemala dvadsať - Draco, ktorý dosiahol nezvratne svetaznalý vek dvadsiatich piatich rokov, sa na ňu pozrel a videl ženu, ktorá bola ešte stále z dvoch tretín dieťaťom. Bola to domorodkyňa, tmavovlasá a čiernooká a poctila ho hanblivým pohľadom, keď položila misu čipsov a salsy na stôl a potom mu podala jeho naplnený nápoj.

Páčil sa jej, to mohol vidieť každý blázon. Nebola tu jedinou čašníčkou; naopak, letoviskový bar mal obrovský počet vyčkávajúceho personálu; ale nejako to bolo vždy, vždy toto dievča, ktoré skončilo s tým, že sa o Draca staralo osobne.

Aké ľahké by bolo z nej urobiť svoj ďalší úlovok a načasovanie bolo tiež správne - bol pripravený na novú spoločníčku v posteli. Už sa rozhodol, že McKayla (to bolo meno jeho súčasnej aférky, konečne si spomenul; McKayla) bude ráno odchádzať.

A predsa zaváhal.

Toto dievča bolo veľmi a podstatne iné od toho dlhého radu žien, ktoré doteraz  napochodovali dnu a vypochodovali von Dracovou chatou. Toto dievča, s jej tmavými vlasmi, exotickým puncom krásy a plachosti, nevinného šarmu, prakticky vyžarovalo nevinnosť a naivitu.

Asi bola panna. Nemohol si tým byť úplne istý, samozrejme, ale bol prekliato blízko. Tiež nemal dojem, že ju k nemu priťahujú jeho peniaze. Iste, nechával veľkodušné prepitné, ale jeden pohľad do jej tmavých, pôsobivých očí Dracovi napovedal, že to nebol ten dôvod, pre ktorých sa stále zdržiavala nablízku.

Skutočne sa zaujímala o neho. Alebo určite o to, čo si ona myslela, že v ňom vidí. A to bol ten problém.

Draco sa dokázal vyrovnať so zlatokopkami. Nemal najmenší problém vyhľadať ich; zvyčajne blond cudzinky ako on sám, ktoré leňošili na pláži v šnúrkových bikinách v nádeji, že ich zachytia pohľady mužov presne ako on – zámožných mužov.  A nemal najmenší problém využiť ich, pretože hrali presne tú istú znudenú, predajnú hru ako on.

Dovoľovali mu využiť ich telá; on im dovoľoval využiť svoje muklovské kreditné karty, minimálne dovtedy, kým sa ich nenabažil a nevyrazil ich. Bolo to jednoduché. Bolo to čestné. Bolo to fér. Bolo to čisté.

Ale keby sa zaplietol s týmto dievčaťom, bolo by to niečo úplne iné. Bola mladá, neskúsená a určite nie nejaká zlatokopka. Keby ju pripravil o panenstvo, hlboko a bezmocne by sa do neho zamilovala. Napadlo ho, neurčito, že myslieť si niečo takéto je mimoriadne domýšľavé, a predsa vedel, tým hlbokým a elementárnym spôsobom, že je to pravda.

A to by mohlo všetko skutočne veľmi zchaosiť.

Pretože on už s láskou skoncoval.

Nebol si istý, či bol znova toho citu vôbec schopný a dokonca domnienka, že by si ho skutočne dovolil, nepripadala do úvahy. Nikdy, už vôbec nikdy by sa znova neurobil takým zraniteľným.

Samozrejme, keď by s tou dievčinou skončil, jednoducho by na ňu použil Obliviate ako na ten zvyšok; nebolo by to tak, že by ju opustil s nejakými trvalými jazvami. Jednako by vedel – po celý čas by vedel, od ich prvého bozku do okamihu, keď by prerazil jej panenskosť, do okamihu, keď by zbavil jej myseľ akýchkoľvek spomienok na neho, že ju využíva. Využíva tak, ako to nikdy neurobil so všetkými tými po peniazoch lačnými cundrami, ktoré jej predchádzali.

A nebol si istý, či by to dokázal. Či by dokázal rozbiť jej nevinnosť a potom ju takto odhodiť. Nie keď bola taká mladá. Nie keď mal silný dojem, že bola skutočne dobrým a úprimným človekom. A nie keď jej tmavé oči boli také podobné -

PRESTAŇ S TÝM.

Toto s ňou nemá nič spoločné, takže s tým prestaň, prekristapána, už s tým prestaň.

Ruka sa mu kŕčovito zovrela okolo pohára, a treskol ním o stôl takmer s dostatočnou silou, aby ho rozbil. Našťastie už tá mladá čašníčka bola preč a tak nebola svedkom jeho náhleho nárastu násilia, ktorému podrobil svoj úbohý, bezbranný nápoj.

"Čo mám sakra urobiť? Použiť Obliviate na seba?" zašepkal chrapľavo. Zaklonil sa na stoličke, silno zovrel bledé oči, zhlboka sa trhane nadýchol a prehrabol si oboma rukami svoje strieborno-blonďavé vlasy.

Niekoľko úderov srdca tak zostal. Jeho telo v napoly ležiacej polohe; ale napätosť tváre a fakt, že pätové kosti oboch jeho rúk boli silno pritlačené na jeho spánky, popierali jeho uvoľnenú pozíciu.

Potom, náhle, sa znova posadil vzpriamene, už sa načahoval po pití, keď znova otvoril oči -

A vtedy uvidel tú sovu.

Srdce mu prudko pokleslo.

OOOOO

Tá sova sedela na vzdialenejšom kraji stola, presúvala sa nervózne z nohy na nohu, pazúry cvakali a klepali na farebných dlaždiciach na povrchu stola. Prezerala si ho s naklonenou hlavou a ostražitými očami. Zrejme pristála, keď mal zatvorené oči.

Dosť náhle mu vyschlo v ústach, ako keby mu ich obsypali pilinami.

Ledva dokázal prehltnúť. Ledva dokázal dýchať.

Bola to len obyčajná ministerská sova. V tom odkaze mohlo byť čokoľvek; úplne hocičo. Ale jeho intuícia na neho revala, že to bolo niečo zlé, zlé, zlézlézlé. Skoro bol v pokušení to stvorenie odohnať bez toho, aby odovzdalo poštu, ktorú prinieslo. Len ho poslať preč so správou ešte neporušenou; vrátiť odosielateľovi.

Už prešli mesiace, odkedy dostal správy od niekoho z domu. A presne tak sa mu to páčilo. Presne to bol dôvod, prečo sa sem v prvom rade presídlil, do pekla so všetkým.

Potreboval si v pokoji vylízať rany.

Takže chcel, viac než čokoľvek, poslať tú sovu preč a vrátiť sa k tomu, aby sa upil do nemoty.

Ale samozrejme, nemohol to urobiť. Tento odkaz, nech to bolo čokoľvek, mu poslali z druhej polovice sveta. Buď dobrý alebo zlý (je to zlé, sakra vieš, že je to zlé) musí byť dôležitý.

Musel si ho prečítať.

A tak silno prehltol a načiahol sa rukou, ktorá, ako si trochu nezaujato všimol, sa v skutočnosti triasla. Sova sa k nemu priblížila v sérii malých, nedôverčivých poskokov. Zjavne s ním chcela mať tak málo spoločného ako on s ňou. Zasraný prekliaty otravný vták.

Nakoniec po dobe, ktorá sa zdala večnosťou, mu dovolila, aby zložil malý zvitok, ktorý niesla a odletela v zhone krídel skôr, než sa mu podarilo prezrieť si ten papier.

Zvyčajne ste mohli počítať s tým, že ministerské sovy sa budú pofľakovať a čakať na odmenu za dobre odvedenú prácu; mincu, alebo keď to zlyhalo, aspoň nejakú pochúťku.

Táto nepočkala. Zrejme vytušila jeho rozrušený stav a rozhodla sa, že je lepšie odletieť niekam inam.

Mala asi pravdu.

Jeho žalúdok sa chladne, choro zauzlil hrôzou, keď rozvinul ten pergamen a vystrel ho na stole. Známi doma nečakali štyri a pol mesiaca a potom jednoducho napísali, aby sa spýtali na počasie. Ha,ha. Vedel, skrátka vedel, že čokoľvek, čo bolo na tom pergamene napísané, bude... bude... také, že to ním otrasie až k základom.

A nebol sklamaný.

Bolo tam len zopár narýchlo načmáraných slov, ale vyrazili mu vzduch z pľúc a farbu z tváre, presne tak iste ako dobrá, rýchla dorážačka do brucha.

Stálo tam toto:

Malfoy -

Hermiona je zranená. V nemocnici.

Pýta si ťa.

Ak ti na nej niekedy záležalo, príď domov.

Okamžite.

H.P.

PS. Pokúsim sa zabrániť Ronovi, aby ťa zavraždil.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 3. kapitola Od: bbarka - 04.05. 2011
No silno som bola zvedavá, ako sa rozhodne s tou časníčkou...naozaj by to bolo bastardské, kebyže su zvedie... voči tým zlatokopkám je to také...menej zlé O:) No a potom priletela sova...do kelu, nech zdvihne ten svoj zadok v khaki nohaviciach a upaľuje do Anglicka... :D

Re: 3. kapitola Od: Nenriki - 04.05. 2011
aaaaa, toto sa nejako rychlo zvrhava, vsak teraz bude trpiet vycitkami svedomia, tento bastardsky hajzlik, ktoreho vsetci milujeme? vsak? diki za preklad
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 04.05. 2011
Niet za čo :D

Re: 3. kapitola Od: Jacomo - 04.05. 2011
Já se přiznám hned a bez mučení - včera jsem to přečetla v originále, takže... no prostě vím, no Ale to nic nemění na tom, že si to navrch parádně vychutnám v tvém překladu. Líbí se mi autorčin styl, obrazy, kterými maluje prostředí, náladu, Dracovy pocity, to se prostě pozná mistr slova. Příběh je vlastně jednoduchý, až tuctový, ale když ho napíše umělec, je to zážitek. A následně o to větší, když ho navíc další šikulka překládá do jazyka bližšího mateřštině. Díky za krásný překlad. U příští kapitoly mě máš zase
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 04.05. 2011
Presne. Ale pri tých komplikovaných príbehoch, čo prekladajú Elza a Tersa, plus tie moje dva, skrátka som niečo takéto tuctové potrebovala. A keďže mi chvíľu trvalo, kým som našla taký "pocitový" originál, hlbšie som neskúmala. Ale zdá sa, že sú ľudia spokojní a stále sa môžem vyhovoriť, že boli varovaní :D Ďakujem

Re: 3. kapitola Od: Maenea - 03.05. 2011
Já vim, že jsem byla varovaná...ale ten banner k tomu prostě svádí ale tohle není ani oddychovka, ve kterou jsem v koutku duše stále ještě po prologu doufala O:-) Ne že by to bylo nějak super složité, Malfoy se zpíjí do němoty ve svém soukromém ráji/pekle kvůli své neschopnosti přijmout cizí rozhodnutí. To je jednoduché jak facka. Ale ten smutek, zlost a deprese s deprivací, co se zatím linou pod všemi kapitolami, z toho dělají něco trochu víc, než jen krátkou sklíčenou povídku. Je úžasné, jak se do tak málo slov dá nacpat tolik pocitů. Díky za překlad, jako vždy
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 04.05. 2011
Slovo oddychovka malo naznačiť, že je to môj klasický výber poviedky - síce sa možno zapotíme, ale... A hlavne, aby mi niekto neotrepal výber o hlavu - už fakt netuším, čo je OOC. To s tými pocitmi máš pravdu, ale varovala som, aby ste sa nedali zlákať bannerom Bude ešte horšie. Ďakujem
Re: 3. kapitola Od: Maenea - 04.05. 2011
Však já si nestěžuju naopak, jsem ráda. Bezduchou povídku bych asi už nečetla, na to jsem se tu pžíliš zmlsala Po tolika přečtených a v tvém případě ještě i přeložených povídkách se nedivím, že kánon a fiction splývá. Naopak pak mnohdy překvapí originál

Re: 3. kapitola Od: anonym - 03.05. 2011
uvidíme, či sa Draco vráti.

Re: 3. kapitola Od: denice - 03.05. 2011
Tak tady si to Draco u mě vyžehlil. Něco jiného je využívat ženy, které sex ochotně směňují za peníze (nebo to, co se za ně dá koupit), ale druhá věc je ublížit mladé zamilované dívce. Jsem ráda, že Draco vnímá ten rozdíl a že to nezchaosil. Ministerské sovy jsou velmi schopné, najdou adresáta na druhém konci světa a pak si bez odpočinku odletí zpět. Když Harry takto píše Dracovi, s Hermionou je to jistě vážné. Pročpak asi Ron touží Draca zavraždit? Díky, občas je moc příjemné přečíst si pěknou, romantickou povídku. Jako bys jí už předznamenávala léto, kdy se tak hezky čtou příběhy z pláží.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 04.05. 2011
Keď už mám tú dovolenku... strašne ma ten banner nabíja pozitívnou energiou. Som čakala, kto si to slovo zchaosil všimne. Keby to malo betu, tak sa snažím o iné spisovné slovo, ale takto si môžem používať naše "domáce" slová - čo už, kde to bolo, v Nepravdepodobnom páre? Skrátka si vytváram vlastné slová. Díky

Re: 3. kapitola Od: iway - 03.05. 2011
teda docela rychlý spád .. ale jen tak dál :)
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 04.05. 2011
Asi bude ešte rýchlejší, hoci sa kapitoly predlžujú... Díky

Re: 3. kapitola Od: Elza - 03.05. 2011
Hmmmmm, jakpak dlouho ho ta sova hledala, když byl na druhém konci světa?
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 04.05. 2011
Možno by sovy mali naučiť používať prenášadlo, chuderky... alebo muklovské lietadlá. Díky

Re: 3. kapitola Od: Zuzana - 03.05. 2011
Draco si to u mňa trochu vyžehlil, tým, že nechcel ublížiť tomu dievčaťu Ale aj tak mi vadí, že pôjde domov len preto, že ho zavolali k Hermione. Dúfala som, že ho nejaký východ slnka alebo prípadne západ osvieti a vstúpi si do tej zadubenej, čistokrvnej, namyslenej, úžasne dokonalej hlavy a pôjde sa plaziť Hermione k nohám a prosiť o odpustenie. No... a potom som sa zobudila a prišiel mu ten list, kde mu Harry píše, že ho Hermiona volá... Tak teraz mu zase jeho ego stúpne do výšav a ešte k tomu bude mať zrejme aj pravdu, keď nechcel aby Hermiona šla do tej práce lebo je to nebezpečné. Strašne som sa potešila, že je tu už aj trojka, len teraz som zvedavá čo sa doma stalo a ako Dráčik bude trpieť. (dúfam, že bude) takže sa teším na 4-ku
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 04.05. 2011
No, kapitoly sa nám trochu naťahujú... štvorku dokončujem, ale päťka je zase oveľa dlhšia. Aspoň sa dá toho viac povedať. Ďakujem

Re: 3. kapitola Od: Kaitlin - 03.05. 2011
Docela se mi tahle povídka zalíbila, i když nevím, jestli od ní mám něco očekávat :) každopádně jsem zvědavá, co je Hermioně. takže se těším na další pokračování.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 04.05. 2011
Epilóg samozrejme :D Ďakujem

Re: 3. kapitola Od: anynka - 03.05. 2011
zacina to by zaujimave :)))) dakujeme za spestrenie cakanie a tiez sa tesim na dalsie diely poviedky ... a ocakavam samozrejme happy end ... vela uspechov pri prekladaniiii 
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 04.05. 2011
Ďakujem :D

Re: 3. kapitola Od: ulli - 03.05. 2011
Stejně má v sobě dost svědomí, aby nesvedl tu číšnici. To se mi líbí. Určitě se vrátí, asi ne radostně, ale stejně ji určitě ještě miluje a vrátí se. Jen aby byla Hermiona v pořádku. A Ron na něj musí být hodně naštvaný, když ho chce zabít Děkuju za překlad další kapitolky. Líbí se mi to. Je to mile jednoduché. Jak říkáš, oddychovka
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 04.05. 2011
Niečo čo poteší srdiečko a rozjasní deň. Ďakujem

Re: 3. kapitola Od: cyrus - 03.05. 2011
Choď Draco, choď!!! snaď nebude taký hlúpy, žeby ostal tam... ale šmykaj domu!!! 
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 04.05. 2011
Pekné, dúfam, že sa preklad páčil. Díky

Re: 3. kapitola Od: teriisek - 03.05. 2011
Nenenenenenenene! Doufám, že nebude blbec a vrátí se... jasně, že nebude, to by ztratilo pointu, že? Tak jinak, prostě doufám, že neudělá nějakou pitomost... a že bude Hermiona v pořádku. Ale nevypadá to dobře, jestli Harry píše takhle... Jsem moc zvědavá na další kapitolu, díky moc za překlad!
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 03.05. 2011
Ešte asi dostane zabrať... idem ju prekladať, keď tak veľmi chceš... Díky

Re: 3. kapitola Od: marci - 03.05. 2011
No páni.... Že já to ještě na noc otvírala.... Ale vydržím, nemrknu na originál. Povídka se mi líbí čím dál víc.....  Ještě že nečtu v angličtině tak rychle a plynule, jako v češtině. Kdyby tomu tak bylo, bídně bych zhynula utopená v desetitisících povídek na fanfiction.net a hledáním právě takovýchhle.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 03.05. 2011
To som tak rada! A to som pôvodne prečítala len posledné tri kapitoly - keď som to začala prekladať, trochu som sa zľakla, aké budú reakcie. Moc si ma potešila Ďakujem  

Re: 3. kapitola Od: Lenna222 - 03.05. 2011
Zajímalo by mě co se asi stalo? Varování bylo příhodné :) Myslela jsem že tam náká větší zápletka nebude, ale asi jo. Děkuji za překlad aspon náká oddychovka před zkouškama.
Re: 3. kapitola Od: Jimmi - 03.05. 2011
Je to kratučké, dĺžkou sa vyrovná jednorazovkám ako Cháronov dar a podobne... Nič okrem oddychu nečakaj.

Prehľad článkov k tejto téme:

Kyra4: ( Jimmi )06.05. 2011Epilóg
Kyra4: ( Jimmi )05.05. 20116. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )04.05. 20115. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )04.05. 20114. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )03.05. 20113. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )03.05. 20112. kapitola
Kyra4: ( Jimmi )03.05. 20111. kapitola Prológ
Kyra4: ( Jimmi )03.05. 2011Úvod k poviedke