Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Harry Potter a metody racionality

9. Název zamlčen, část první

Harry Potter a metody racionality
Vložené: Tersa - 23.04. 2011 Téma: Harry Potter a metody racionality
Tersa nám napísal:

Název zamlčen, část první

Harry Potter and the Methods of Rationality  (MoR)

(http://www.fanfiction.net/s/5782108/1/Harry_Potter_and_the_Methods_of_Rationality)

Autor: Less Wrong

Autorka použitého fanartu: Dinosaurusgede

Harry Potter a metody racionality

Překlad: Tersa

Gramatická kontrola: Kometa

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Název zamlčen, část první


" Je natolik férovým cílem, jak jen to jde."


"Abbottová, Hannah!"

Pauza.

"MRZIMOR!"

"Bonesová, Susan!"

Pauza.

"MRZIMOR!"

"Boot, Terry!"

Pauza.

"HAVRASPÁR!"

Harry krátce pohlédl na svého nového spolužáka, hlavně, aby zaznamenal jeho tvář. Pořád se ještě snažil uklidnit po svém setkání s duchy. Smutné, velmi smutné, opravdu vážně smutné na tom bylo to, že se zdálo, že se skutečně uklidňuje. To se mu nezdálo přiměřené. Měl by si na to vzít alespoň den. Nebo celý život. Nebo věčnost.

"Finnigan, Seamus!"

Klobouk se nadlouho napínavě odmlčel. Téměř na minutu. Hermiona se vedle něj točila ze strany na stranu, vrtěla se tak energeticky, že by Harry věřil, že se nohama nedotýká země.

"NEBELVÍR!"

"Grangerová, Hermiona!"

Hermiona vyskočila, plnou rychlostí dosprintovala k Moudrému klobouku, popadla ho a prudce si ten záplatovaný kus látky narazila na hlavu. Harry zamrkal. To Hermiona vysvětlila jemu podstatu Moudrého klobouku, ale sama s ním rozhodně nezacházela, jako by se jednalo o nenahraditelný, životně důležitý, 800 let-starý artefakt zapomenuté magie, který právě na její mozek měl použít komplikovanou telepatii, a nezdál se v nejlepší fyzické kondici.

"HAVRASPÁR!"

A pak něco říkejte o předčasných závěrech. Harry vážně nechápal, proč z toho Hermiona byla tak napjatá. V jakém podivném alternativním vesmíru by se tahle dívka nedostala do Havraspáru? Pokud by Hermiona Grangerová nešla do Havraspáru, pak ta kolej postrádala jakýkoli důvod existence.

Hermiona dorazila k havraspárskému stolu a dostalo se ji zdvořilého potlesku. Harry zauvažoval, jestli by ten potlesk byl hlasitější nebo tišší, kdyby měli sebemenší představu, konkurentku jaké úrovně právě u stolu uvítali. Harry znal číslo pí až k 3.141592 protože přesnost na jednu milióntinu pro většinu praktických účelů postačovala. Hermiona znala pí na sto desetinných míst, protože právě tolik čísel bylo vytištěno na obálce její učebnice matematiky.

Neville Longbottom přišel do Mrzimoru, jak Harry s potěšením zaregistroval. Pokud ta kolej skutečně ztělesňovala onu loajalitu a soudržnost, kterými se měla pyšnit, pak kolej plná spolehlivých přátel Nevillovi rozhodně prospěje. Chytré děti do Havraspáru, zlé děti do Zmijozelu, rádoby hrdinové do Nebelvíru a všichni, kdo dělají skutečnou práci, do Mrzimoru.

(I když, Harry měl pravdu v tom, že by se měli s havraspárskou prefektkou poradit jako první. Ta mladá žena ani nevzhlédla od své knihy, ani si Harryho nevšimla, jenom švihla hůlkou Nevillovým směrem a něco zamumlala. Na to Neville nabyl omámeného výrazu a vyrazil do pátého vozu, čtvrtého kupé na levo, kde svého žabáka skutečně našel.)

Draco se dostal do Zmijozelu a Harry si lehce oddychl úlevou. Zdálo se to jako sázka na jistotu, ale nikdy nevíte, co by mohlo narušit průběh vašeho mistrovského plánu.

Teď už se blížili k písmenu P...

A u nebelvírského stolu se v šeptu odehrával následující rozhovor.

"Co když se mu to nebude líbit?"

"Na to nemá žádné právo-"

"- ne po tom žertíku co sehrál na-"

" - Nevilla Longbottoma, tak se jmenoval-"

" - je natolik férovým cílem, jak jen to jde."

"Dobře. Jen se ujisti, že nezapomeneš svůj part."

"Nacvičovali jsme to víc než dost-"

" - během posledních tří hodin."

A Minerva McGonagallová, ze svého místa na řečnickém pódiu u profesorského stolu, vzhlédla k dalšímu jménu na svém seznamu. Prosím, ať nepřijde do Nebelvíru, ať nepřijde do Nebelvíru, ACH PROSÍM, ať nepřijde do Nebelvíru... Zhluboka se nadechla a zvolala:

"Potter, Harry!"

Všechno šeptání ustalo a v síni naráz zavládlo ticho.

Ticho, které bylo prolomeno příšerným bzučivým zvukem, který se odvíjel a měnil v odporné parodii na hudební melodii.

Minervina hlava se v šoku prudce otočila a zjistila, že bzučivý zvuk přichází z nebelvírského směru, kde Oni stáli na stole a foukali do jakýchsi malých udělátek, které drželi u rtů. Ruka se jí začala pohybovat směrem k hůlce, aby na Ně seslala silencio, ale zastavil ji jiný zvuk.

Brumbál se pochechtával.

Minerviny oči putovaly zpátky k Harrymu Potterovi, který zrovna začínal kráčet z řady, když klopýtl a zastavil se.

Potom se ten mladý kluk znovu rozešel, přičemž nohy kladl v divných širokých pohybech a rukama pohyboval dopředu a dozadu a luskal prsty, vše v souladu s Jejich hudbou.

Na melodii "Ghostbusters (Krotitelé duchů)"*

(Jak bylo zahráno na kazoo Fredem a Gergem Weasleyovými,

a zazpíváno Leeem Jordanem.)

Pán Zla nablízku?

 Žádný důvod se bát!

Koho zavoláš?

"HARRYHO POTTERA!" zařval Lee Jordan a Weasleyovic dvojčata k tomu dodala triumfální chór.

A smrtící kletba?

Ha, mohlo by být hůř!

Koho zavoláš?

"HARRYHO POTTERA!" Tentokrát se přidalo o dost víc hlasů.

Weasleovic Postrachové pokračovali s prodlouženým vytím, teď se k nim přidali i někteří ze starších mudlorozených, kteří se vytasili s vlastními malými nástroji, bez pochyby přeměněnými ze školního stříbra. Když jejich hudba dosáhla vrcholu, Harry Potter zakřičel:

Nebojím se Pánů Zla!

Následovalo jásání, obzvlášť od nebelvírského stolu a další studenti vyrukovali se svými vlastními nemúzickými nástroji. Hlasitost toho příšerného bzučení se zdvojnásobila a vystoupala do dalšího příšerného crescenda:

Nebojím se Pánů Zla!

Minerva pohlédla na obě strany profesorského stolu, toho pohledu se děsila, ale měla velmi dobrou představu, co uvidí.

Trelawneyová se zběsile ovívala, Kratiknot to zvědavě pozoroval, Hagrid tleskal do rytmu, Prýtová vyhlížela vážně a Quirrell se na Harryho díval se sardonickým pobavením. Přímo po její levici si Brumbál pobrukoval s písničkou, a přímo po její pravici Snape zbělenými prsty svíral prázdný pohár vína, tak pevně, že se tlusté stříbro pomalu začínalo deformovat.

Tmavý plášť a maska?

Nemožný úkol?

Koho zavoláš?

HARRYHO POTTERA!

Ohnivá ropucha?

Starý netopýr v kápi?

Koho zavoláš?

HARRYHO POTTERA!

Minerviny rty se stáhly do bledé čáry. O té poslední sloce si s Nimi promluví, pokud by si snad mysleli, že je bezmocná, jenom protože je první den školy a Nebelvír ještě nemá žádné body, které by mohla strhnout. A pokud je nevzruší ani školní tresty, najde si něco jiného.

Potom náhle vyděšeně zalapala po dechu a podívala se Snapeovým směrem, určitě mu muselo dojít, že ten Potterovic chlapec nemohl mít žádné ponětí, o kom to je-

Snapeova tvář přešla za hranici hněvu do stavu příjemné lhostejnosti. Na rtech mu hrál slabý úsměv. Nedíval se na nebelvírský stůl, ale přímo na Harryho Pottera, a jeho ruce držely zkroucené zbytky někdejšího poháru...

A Harry s úsměvem kráčel dál, rukama a nohama pohyboval v rytmu melodie Krotitelů duchů. Byla to skvělá scéna, na to, že ho zaskočila naprosto nepřipraveného. Poslední, co mohl udělat, bylo přidat se a nezkazit to.

Všichni mu jásali. Naplňovalo ho to hřejivým a zároveň tak trochu příšerným pocitem.

Jásali mu kvůli něčemu, co udělal, když mu byl jeden rok. Kvůli něčemu, co ještě ani neskončilo. Někde, nějak, Pán zla stále přežíval. Také by mu tolik jásali, kdyby to věděli?

Ale moc Pána zla už jednou byla zlomena.

A Harry je znovu ochrání. Pokud skutečně existovalo proroctví, které to tvrdilo. No, vlastně bez ohledu na to, co říkalo nějaké zatracené proroctví.

Všichni tihle lidé, kteří ho oslavovali a věřili v něj – Harry by nesnesl, kdyby to mělo být falešné. Kdyby zazářil a zhasnul, jako tolik jiných nadaných dětí. Kdyby byl zklamáním. Kdyby se mu nepodařilo dostát své reputaci jako symbol Světla, bez ohledu na to, jak jí získal. Rozhodně, naplno, bez sebemenších pochyb a bez ohledu na to, jak dlouho to zabere a dokonce i kdyby ho to mělo zabít, splní jejich očekávání. A potom bude pokračovat a překoná jejich očekávání, takže se jednou lidé budou divit, jak je možné, že toho po něm žádali tak málo.

A zakřičel větu, kterou vymyslel, protože do toho tak hezky zapadala a písnička po ní volala:

Nebojím se Pánů Zla!

Nebojím se Pánů Zla!

Harry došel k Moudrému klobouku zrovna, když hudba doznívala. Uklonil se Řádu chaosu u nebelvírského stolu, potom se otočil a uklonil se druhé polovině síně a počkal, dokud aplaus a chichotání nedoznějí.

Kdesi hluboko uvažoval nad tím, jestli je Moudrý klobouk skutečně sebe-uvědomělý** v tom smyslu, že si je vědomý svého vlastního vědomí a pokud ano, jestli je spokojený s tím, že jediné k čemu se dostane je povídání s jedenáctiletými dětmi jednou za rok. Jeho písnička to naznačovala: Jsem Moudrý klobouk a je to fajn, zařazuju, pak celý rok nic nedělám...

Když se ticho rozmohlo, Harry se posadil na stoličku a opatrně si nasadil na hlavu 800 let starý telepatie schopný pozůstatek zapomenuté magie.

Pomyslel si tak důrazně, jak jen byl schopen: Nezařazuj mě ještě! Mám otázky, které ti musím položit! Byla mi někdy vymazána pamět? Zařazoval jsi Pána zla, když byl dítě a můžeš mi říct o jeho slabých stránkách? Můžeš mi říct, proč mám sesterskou hůlku Pána zla? Je duch Pána zla nějak vázán k mé jizvě, a není to důvodem, proč jsem občas tak vzteklý? To jsou ty nejdůležitější otázky, ale kdybys měl ještě chvilku, mohl bys mi říct něco o té zapomenuté magii, co tě stvořila?

Do ticha Harryho duše, kde se nikdy předtím neozval jiný hlas než jeho vlastní, pronikl druhý a nepovědomý hlas, znějící lehce znepokojeně:

"No tohle. To se mi ještě nikdy předtím nestalo..."


* V originále se to rýmovalo. Teď se to nerýmuje. Je to všechno velmi smutné.

** Napadlo vás někdy, jak je český význam slova "sebevědomí" zcestný? Mě při překladu téhle povídky v průměru třikrát za stránku. Doufám, že výraz "sebe-uvědomělý" říká to, co by říkat měl...

Překladatelčina poznámka: Při prvním zveřejnění této kapitoly autor nabídl čtenářům hru: tomu, kdo jako první uhodne, o čem přesně Moudrý klobouk mluvil, prozradí celou budoucí zápletku. Já pravděpodobně tak nebezpečná nebudu, ale... zkoušejte to, vážně mě zajímají vaše typy :D

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 9. Název zamlčen, část první Od: mami - 10.06. 2014
Pochod a oslavna piesen a nekonečné množstvo otázok...Hroza menom Harry bude vládnuť školou. Je však dobré popytat sa na niektore věci vopred :-)

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: RedRaven - 03.02. 2014
Harryho otázky.. umm.. velmi zajímavé, dobrá úvaha. Jen doufám že moudrý klobouk k tomuto dialogu svolí.. získat dobré informace hled první den není špatný krok kupředu. :)

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Neprihlásený (Accuracy) - 01.04. 2012
Když jsem četla tu poslední větu, myslela jsem, že se ještě nikdy nikdo na nic Moudrého klobouku nezeptal, případně s ním nikdy nemluvil. Teď se domnívám, že ho nikdo o nic nepožádal. Ale nevím.

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: teriisek - 03.05. 2011
Celý part s Hermionou je geniální, její chování i Harryho myšlenky, prostě všechno:D Moc se mi líbí, že konečně někdo chápe a oceňuje, že má skutečně mimořádné schopnosti, a ne že ji všichni hned označí za šprtku;) Minerva je výborná, mám ji tu fakt moc ráda a doufám, že neodejde do ústraní, když Harry nebude v Nebelvíru, to by byla velká škoda... Severus - je prostě Severus, nemůžu se dočkat nějakého dalšího pěkného setkání:) A dvojčata Weasleyova - Oni - no, je příjemné pro změnu jednou číst pohled někoho dospělého, kdo je musí krotit... Díky moc za překlad!
Re: 9. Název zamlčen, část první Od: teriisek - 03.05. 2011
Jo a ještě jsem zapomněla - podle mě ještě nikdo Moudrý klobouk neprosil, aby ho ještě nezařazoval;)
Re: 9. Název zamlčen, část první Od: teriisek - 03.05. 2011Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Tersa - 03.05. 2011
Autor Hermioniným fanouškům rozhodně dává dost materiálu, budeš mít šanci jí i tak trochu... sportovně zafandit Minerva v této povídce vystupuje spíš jako zástupkyně ředitele a učitelka přeměňování, než jako ředitelka Nebelvíru, takže... spousta prostoru, hlavně v dalších kapitolách (v těch ještě po nich už tolik ne, spousta jiných postav se ukáže tak trochu...roztahovačná )

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Zuzana - 24.04. 2011
Perfektne som sa pri Harryho tanci bavila, ale aj pri deformovaní pohára Severusom a pri Minervinej modlitbe. Chudáku klobúku sa od strachu začali zrejme  párať švi, keď nahliadol do Harryho hlavy. On bude zrejme totálne nezaraditeľný, nie? Alebo sa ešte nikto nezaujímal o to ako vznikol klobúk? Perfektná kapitola, ale to sú vlastne v tejto poviedke všetky.

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: anonym - 24.04. 2011
Ghost Busters do toho!

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: iway - 24.04. 2011
zak jo.. brumbál je podle všeho stejný :D

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: miona - 24.04. 2011
práve som našla tento preklad, a je to úžasná poviedka! veľmi pekne ďakujem za preklad, moja angličtina by na to nestačila... v tejto kapitole sa mi najviac páči kazu - je to naozaj originálny nástroj spolubývajúca ho vlastní a vždy si rada vypočujem niekoľko pesničiek v jej podaní
Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Tersa - 25.04. 2011
Á, vítej nový komentující čtenáři Díky a doufám, že bude bavit čím dál tím víc

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: larkinh - 24.04. 2011
Myslím, že výraz sebe-vědomý je totéž co sebe-uvědomělý: člověk si je vědomý sám sebe. Jenom se tomu teď dává trochu posunutý význam (z conscious na self-confidence). Tipla bych si, že klobouk překvapilo, že na něj někdo vychrlil takové množství otázek. Hermiona umí pí na sto desetinných míst - protože to bylo na obálce její učenice matematiky to je vážně vtipné - a zároveň od ní dost hloupé, výpočty na jednu miliontinu jsou dostatečně přesné, jak  bylo podotknuto, znalost více desetinných míst zbytečně zabírá místo v mozku, které by mohlo být využito na něco jiného. Jinými slovy - Hermiona má slušně nakročeno k tomu, být geniálním dítětem, které to v životě nikam nedotáhne. Harry by měl skončit v Havraspáru nebo Zmijozelu. Nebelvír - fůůůj. Nemám je ráda.  
Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Tersa - 24.04. 2011
Dlouhodobá pamět - narozdíl od krátkodobé - nemá žádnou definitivní kapacitu. Tohle je vlastně docela oblíbený omyl, ale žádný limit v tom, kolik věcí si člověk může zapamatovat neexistuje. Zapamatovávání bude pro člověka vždy stejně těžké - s ohledem na jeho individuální schopnost paměti - bez ohledu na to, kolik věcí už zná z dřívějška Vzhledem k tomu, že Hermiona má encyklopedickou pamět, pí na sto míst se může naučit i bez snahy, už tím, že se na obálku z dlouhé chvíle kouká   Ale jasně, tohle by ji nebylo skoro k ničemu kdyby nebyla také inteligentní a pilná... což je, takže žádné strachy A Nebelvír... no, autor je nemá rád taky, moc se tady s nimi nepotkáme
Re: 9. Název zamlčen, část první Od: larkinh - 25.04. 2011
Nemyslím, že by Hermiona měla encyklopedickou paměť (pokud tím myslíš fotografickou), protože říkala, že knihy si musela přečíst pětkrát, než si je zapamatovala. Nicméně - je to vlastně jedno. To je prostě Hermiona. Musí se naučit všechno, co je v učebnici. Zatímco Harry přemýšlí, kterou znalost potřebuje a která je jaksi "navíc", Hermiona nepřemýšlí a naučí se úplně všechno. No a přečetla jsem si další kapitolu v AJ a zjistila, že můj tip nebyl správný...
Re: 9. Název zamlčen, část první Od: larkinh - 25.04. 2011Re: 9. Název zamlčen, část první Od: larkinh - 25.04. 2011
Nemyslím, že by Hermiona měla encyklopedickou paměť (pokud tím myslíš fotografickou), protože říkala, že knihy si musela přečíst pětkrát, než si je zapamatovala. Nicméně - je to vlastně jedno. To je prostě Hermiona. Musí se naučit všechno, co je v učebnici. Zatímco Harry přemýšlí, kterou znalost potřebuje a která je jaksi "navíc", Hermiona nepřemýšlí a naučí se úplně všechno. No a přečetla jsem si další kapitolu v AJ a zjistila, že můj tip nebyl správný...
Re: 9. Název zamlčen, část první Od: larkinh - 25.04. 2011Re: 9. Název zamlčen, část první Od: larkinh - 25.04. 2011Re: 9. Název zamlčen, část první Od: larkinh - 25.04. 2011
Nemyslím, že by Hermiona měla encyklopedickou paměť (pokud tím myslíš fotografickou), protože říkala, že knihy si musela přečíst pětkrát, než si je zapamatovala. Nicméně - je to vlastně jedno. To je prostě Hermiona. Musí se naučit všechno, co je v učebnici. Zatímco Harry přemýšlí, kterou znalost potřebuje a která je jaksi "navíc", Hermiona nepřemýšlí a naučí se úplně všechno.No a přečetla jsem si další kapitolu v AJ a zjistila, že můj tip nebyl správný...
Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Tersa - 25.04. 2011
Ne-e, mezi "fotografickou" (= eidetickou) a encyklopedickou pamětí je rozdíl (a Hermiona má "jen" encyklopedickou) - a v povídce to i zazní Ale jinak docela jo - Hermiona se téhle své... nepraktičnosti a naivity postupem času v kanónu zbaví, ale ze začátku taková rozhodně byla

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: izabelle - 24.04. 2011
Á, moc krátký. Možná to, aby k němu někdo mluvil? Vysílal myšlenky teda. Je to moc jednoduchý, já vim, určo to bude ňáká zapeklitost děsná.  
Re: 9. Název zamlčen, část první Od: izabelle - 24.04. 2011
Neee. Všichni k chtějí být zařazeni co nejdřív. A vůbec, sem ňáká zmatená a hlavně si přídu děsně hloupá. :DD

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: denice - 24.04. 2011
Vyděšená Hermiona (jak jen by se mohla nedostat do Havraspáru?), Minerva modlící se ke všem bohům, aby nevyfasovala Pottera do své koleje, pochechtávající se Brumbál (na Minervině místě by mě to nezarazilo), Severus likvidující inventář školní kuchyně (tomu bych Harryho přála,a i když vím, že to Zmijozel nebude, doufám, že si najde příležitost to Harrymu osladit), skvělá Weasleyova dvojčata a nakonec Moudrý klobouk - bezvadná směs! Můj tip je, že Harry, místo co by s rozechvěním čekal na rozhodnutí, spustil na klobouk vodopád otázek a tím ho vyvedl z rovnováhy. A myslím, že Harry se zařazování vůbec nebojí, je si dokonale vědom toho, že dokáže klobouk utřískat argumenty, aby ho zařadil tam, kam Harry chce - tak mu to přece celý život vycházelo, ne? Nesmírně se těším na scény s Brumbálem a Snapem, o těch jsi myslím psala, že Harryho pěkně setřou? Předpokládám, že setkání s někým mnohem inteligentnějším prospěje jeho sebevědomí i vnímání reality. Díky.
Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Tersa - 24.04. 2011
Á, Moudrý klobouk -"ten úskočnej malej parchant"- první postava, která Harryho intelektuálně převálcuje (což má co dělat s tím, že si půjčuje jeho vlastní inteligenci) a bez sebemenších ohledů...A jo, pro Harryho je to docela šok, sám přiznává, že tohle se mu stalo poprvé Jinak postavy, které se po Harrym vozí vyloženě ze sportu: Brumbál, Hermiona a Quirrellmort- řazeno přibližně dle rozsahu a radosti, kterou z toho čerpají I když Severus a Lucius mají také své momenty
Re: 9. Název zamlčen, část první Od: denice - 24.04. 2011
Tak takhle to ten úskočný klobouk provádí! Jak já se TĚŠÍM! A něco mi říká, že v této povídce bude Brumbál mou oblíbenou postavou...
Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Tersa - 24.04. 2011
Brzy Velmi brzy... A Brumbál... miluju ho skoro stejně jako Harryho a Quirrellmorta a Draca a Hermionu. Dokonce i o něco víc, než Dafné a Tracy, ty nejrozkošnější zmijozelská dítka

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: zuzule - 24.04. 2011
Jasan, kam jinam Hermionu strčit.  No, doufám, že Minervě její modlitba vyjde.  Píseň neměla chybu, ale nejvíc mě pobavil ten začátek písně Moudrého klobouku. Taky bych chtěla být klobouk a celý rok nic nedělat.  Žeby Moudrý klobouk nevěděl kam s ním?  Perfektní, díky!!

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: JSark - 24.04. 2011
Mno, tak mám pocit, že TENTO Harry sa o dosť blíži k tomu rozmaznanému spratkovi, za akého ho Severus mal, teda oproti kánonu. A ešte mám pocit, že Severus si s ľahkým úsmevom, držiac zdeformovaný pohár a pozerajúc na Harryho predstavoval, ako ho drží pod krkom, a drží a drží a drží... Ale aj Minerva stála za to, ako sa modlila, aby sa nedostal do Chrabromilu.  Dumby mi ale zatiaľ pripadá úplne "kánonový".  Posledná klobúkova veta? Hm, že sa mu to ešte nikdy nestalo... Hm, že je Harry nezaraditeľný? Že má povahu z každej fakulty a tak ho vlastne buď nemôže poslať do žiadnej, alebo do všetkých. Toť môj názor. Krása, nádhera. Inak k tej predchádzajúcej kapitole, ako tu tak všetci ľutovali Hermionu. Prečo vlastne? Veď po tom túžila, nie? Aby nejaký dospelý povedal inému decku: Tam je ten a ten, choď k nemu a družte sa. No a Harry ju poctivo varoval, že po overení jeho intelektu sa bude cítiť surreálne. Tak načo ju ľutovať? Bola varovaná? Bola. Bodka. Howg. Dohovorila som. DD
Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Tersa - 24.04. 2011
Á, Severus... však se dočká Brumbál se vážně může zdát DOST kanónový - u něj se, stejně jako u Severuse, jedná spíš o alternativní charakterovou interpretaci, ne o OOC... Hmm... "Ach, Brumbál je šílený, samozřejmě. Je s ním spousta srandy, je to neuvěřitelně mocný kouzelník, ale totálně mu šplouchá na maják." Jinak litování Hermiony... jo, první setkání s Harrym musí být zákonitě šok. Ale dál... hej, je to jedna z tří postav, která se po Harrym pravidelně a s elegancí vozí - a rozhodně je z nich nejmladší. A Harry je tak sladký, když v bezmoci zatíná pěstičky To děvče vede
Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Tersa - 24.04. 2011Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Alexiss - 24.04. 2011
Já si naopak myslím, že důvod proč byl Moudrý klobouk tak znepokojený je, že se ho nikdo na nic nikdy takhle nevyptával..
Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Tersa - 24.04. 2011
Hmm, jak tak znám Quirrellmorta, ten se zaručeně - i v jedenácti - minimálně na onu zapomenutou magii zeptal Rozhodně to bude zajímavý rozhovor

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Svetluska - 24.04. 2011
To je síla. Evidentně udělala Hermiona na Harryho dojem. Díky moc za překlad, je báječný!

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: gleti - 24.04. 2011
wow, dokonalá scéna. dvojčata Weasleyvá bodují. Už se těším na setkání se Snapem.

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Airiny - 23.04. 2011
Moc děkuji. Mě se stašně líbilo jak: "Snapeova tvář přešla za hranici hněvu do stavu příjemné lhostejnosti." A to jak Hermionu zničilo setkání s Harrym.

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Salazaret - 23.04. 2011
Já... já... ani nedokážu... psát...Umřu na smích... Krásná smrt...   Děkuji, Vaše Salazaret

Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Jimmi - 23.04. 2011
Pokud by Hermiona Grangerová nešla do Havraspáru, pak ta kolej postrádala jakýkoli důvod existence. - autor priamo popiera logiku originálu, což sa mi strašne páči. Takých narážok som si všimla už viacej, ale konečne som si jednu poznačila. Až na druhej prečítanie mi tie úryvky rozhovorov začali dávať zmysel No a samozrejme bodoval starý netopýr! Zaujímavé, že tentoraz som nemala problém s textom ale s poznámkami. Nepochopila som prvú hviezdičku pod čiarou a to som kukla na originál, pri druhej som si znova vyhľadala originál - vy fakt máte slovo sebe-vědomí? čo by to bolo v SJ - sebavedomie (to je self-confidence)?.   Tak som dala conscious do svojho úžasného slovníka a našlo mi len uvedomelý a podobne. (a pri pozeraní ako si to preložila som tam našla preklep, čo hneď opravím) A to posledné - myslí sa posledná veta alebo čo? Už je asi príliš neskoro. Takže len ĎAKUJEM za skvelý preklad a také rýchle pribúdanie kapitol.
Re: 9. Název zamlčen, část první Od: Tersa - 23.04. 2011
Á, mohlo mi dojít, že tohle slovenským čtenářům jenom všechno ještě víc znejasní Jo, máme "sebevědomí" - ale právě, že to v češtině neznamená to, co by logicky mělo. Znamená to... rozhodný, průrazný, někdo, kdo o sobě nepochybuje. Zkrátka to odpovídá anglickému self-confidence a ne self-consciousness/self-awareness Jo, a tím posledním se myslí věta Moudrého klobouku: "Tohle se mi ještě nikdy předtím nestalo..." 

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.05. 2021Ukončenie prekladu
Less Wrong: ( Tersa )06.05. 201463.SVE, Později, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )06.05. 201462.SVE, Finále
Less Wrong: ( Tersa )05.11. 201361. SVE, Tajnosti a Otevřenost, jedenáctá část
Less Wrong: ( Tersa )05.11. 201360. Stanfordský vězeňský experiment, desátá část
Less Wrong: ( Tersa )16.07. 201359. SVE, Zvědavost, devátá část
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201358. SVE, Omezená optimizace, osmá část
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201357. SVE, Omezená optimizace, sedmá část
Less Wrong: ( Tersa )01.05. 201356. SVE, Omezená optimizace, šestá část
Less Wrong: ( Tersa )24.02. 201355. Stanfordský vězeňský experiment, pátá část
Less Wrong: ( Tersa )16.02. 201354. Stanfordský vězeňský experiment, čtvrtá část
Less Wrong: ( Tersa )22.08. 201253. Stanfordský vězeňský experiment, třetí část
Less Wrong: ( Tersa )22.08. 201252. Stanfordský vězeňský experiment, druhá část
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201251. Název zamlčen, část první
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201250. Sebestřednost
Less Wrong: ( Tersa )16.03. 201249. Priorní informace
Less Wrong: ( Tersa )16.02. 201248. Utilitární priority
Less Wrong: ( Tersa )04.01. 201247. Osobnostní teorie
Less Wrong: ( Tersa )25.12. 201146. Lidství IV.
Less Wrong: ( Tersa )06.12. 201145. Lidství III.
Less Wrong: ( Tersa )06.12. 201144. Lidství II.
Less Wrong: ( Tersa )03.12. 201143. Lidství I.
Less Wrong: ( Tersa )07.11. 201142. Odvaha
Less Wrong: ( Tersa )03.11. 201141. Přednost zepředu
Less Wrong: ( Tersa )24.10. 201140. Předstírání moudrosti, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )24.10. 201139. Předstírání moudrosti, část první
Less Wrong: ( Tersa )07.10. 201138. Smrtelný hřích
Less Wrong: ( Tersa )05.10. 201137. Mezihra: Překročení hranic
Less Wrong: ( Tersa )03.10. 201136. Stav se mění
Less Wrong: ( Tersa )18.09. 201135. Problémy s koordinací, část třetí
Less Wrong: ( Tersa )31.08. 201134. Problémy s koordinací, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )07.08. 201133. Problémy s koordinací, část první, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )05.08. 201133. Problémy s koordinací, část první, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )05.08. 201132. Mezihra: Osobní bankovnictví
. Fan Art: ( Tersa )23.07. 201129.-31. Fanart
Less Wrong: ( Tersa )23.07. 201131. Skupinová práce, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )23.07. 201130. Skupinová práce, část první
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201129. Egocentrická předpojatost
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201128. Redukcionismus
Less Wrong: ( Tersa )27.06. 201127. Empatie
Less Wrong: ( Tersa )21.06. 201126. Zaregistrujte zmatení
Less Wrong: ( Tersa )18.06. 201125. Vyčkejte s předkládáním řešení
Less Wrong: ( Tersa )10.06. 201124. Machiavellská hypotéza inteligence
Less Wrong: ( Tersa )07.06. 201123. Víra ve víru
Less Wrong: ( Tersa )04.06. 201122. Vědecká metoda
. Fan Art: ( Tersa )31.05. 201121. Racionalizace - fanart
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201121. Racionalizace
Less Wrong: ( Tersa )23.05. 201120. kapitola, bonus
Less Wrong: ( Tersa )23.05. 201120. Bayesův teorém
Less Wrong: ( Tersa )21.05. 201119.Odložená satisfakce
Less Wrong: ( Tersa )18.05. 201118. Hierarchie dominance
. Fan Art: ( Tersa )10.05. 201117.kapitola - fanart
Less Wrong: ( Tersa )09.05. 201117.Lokalizování hypotézy, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )07.05. 201117.Lokalizování hypotézy, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )04.05. 201116. Laterální myšlení
Less Wrong: ( Tersa )02.05. 201115. Svědomitost
Less Wrong: ( Tersa )30.04. 201114.Neznámé a nepoznatelné
Less Wrong: ( Tersa )28.04. 201113.Kladení špatných otázek
. Fan Art: ( Tersa )28.04. 201111.kapitola - fanart
Less Wrong: ( Tersa )25.04. 201112. Kontrola impulzů
Less Wrong: ( Tersa )24.04. 201111. První a druhé omake složky
Less Wrong: ( Tersa )24.04. 201110. Sebe-uvědomění, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )23.04. 20119. Název zamlčen, část první
Less Wrong: ( Tersa )22.04. 20118. Pozitivní předpojatost
Less Wrong: ( Tersa )21.04. 20117. Reciprocita, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )18.04. 20117. Reciprocita, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )16.04. 20116. Mylné plánování
Less Wrong: ( Tersa )13.04. 20115. Základní atribuční chyba
Less Wrong: ( Tersa )11.04. 20114. Hypotéza dobře fungujícího trhu
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20113. Porovnávání reality s jejími alternativami
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20112. Vše, v co věřím, je lež
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20111. Velmi nepravděpodobný den
. Úvod k poviedkam: ( Tersa )09.04. 2011Úvod k povídce