Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Dračia krv

Kapitola 24 Rationem

Dračia krv
Vložené: Jimmi - 27.03. 2011 Téma: Dračia krv
Jimmi nám napísal:

The Blood Of The Dragon

Autor: Zensho 

 ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/1363692/24/The_Blood_Of_The_Dragon

Dračia krv

Preklad: Jimmi

Beta-read: 32jennifer2

Draco Malfoy, podobne ako Harry, sa narodí pod proroctvom, ktoré hovorí, že pomôže získať Voldemortovi nesmrteľnosť. Hermiona porodí Dracovi dieťa, ktoré je spojené s oboma proroctvami. Vážny (seriózny) príbeh lásky a realistické zakončenie potterovskej série.

Pozor, napísané v roku 2003, po HP5

 Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Zensho , ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Na pripomenutie:

Rumelka - alebo Dračia krv – je najjedovatejšia látka na zemi, nemôže sa s ňou pracovať s holými rukami. Získava sa z krvi z dračích sŕdc. Dá sa použiť k vytvoreniu Elixíru smrti, na ktorý neexistuje protijed. Keď sa zmieša s ľudskou krvou a vodou, začne sa meniť na Kameň večného života, na Kameň mudrcov. (kapitola 10)

Ohľadne Siriusa – napriek kontrole som iné zmienky v predchádzajúcich kapitolách nenašla. Poviedka je označená ako „pokračovanie HP5“ , takže predpokladám, že zahynul na Oddelení záhad. Možno to ešte bude neskôr.Takisto nebola žiadna zmienka o Tonksovej a spol.

 


Kapitola 24: Rationem - Úvahy

"Neviem, prečo ten postup nie je úspešný. Už sme museli hlavnú prísadu získať trikrát." Lucius Malfoy sa sklonil nad pracovný stôl v žalároch Malfoy Manoru. Pokrývala ho krv.

Profesor Snape sa hrbil v rohu nad šupinatou, krvavou hromadou. Pred pár minútami to stvorenie jačalo - či skôr plakalo - napokon, bolo to mláďa. Teraz bolo mŕtve. Krv sa rozširovala v temnej kaluži okolo Snapových nôh, keď zarezal do jeho hrude.

"Trpezlivosť, Lucius. Ako vieš, Flamel s Dumbledorom vytvorili svoj kameň takmer za desaťročie. Už sme významne pokročili."

Luciusove líce sa frustrovane zachvelo.

"Na Dracove devätnáste narodeniny sa blíži ďalšie zhromaždenie. Ak toho dňa nebudeme mať nejaké dobré výsledky, ktoré ukážeme nášmu Pánovi, nemyslím, že bude veľmi rád."

"Budeme mať výsledky," povedal Snape, keď siahol do hrudnej dutiny mŕtveho zvieraťa. Nahmatal srdce a musel potlačiť nutkanie na vracanie, keď ho vytrhol. Rukami sa mu podarilo vytlačiť zo srdca väčšinu krvi skôr, než ho vybral z toho stvorenia - Snape len dúfal, že to stačilo. Podal stále tlčúce srdce Luciusovi, ktorý ho vložil do krištáľovej misy. Začal ťahať mŕtvolu zvieraťa do vreca.

"Daj ho k ostatným, domoví škriatkovia neskôr ten bordel vyčistia," povedal Lucius a začal nad tým srdcom vykonávať delikátne kúzlo.

"Dúfam, že nám nedôjdu zásoby. Draci si podľa všetkého začali všímať, že sa im strácajú vajcia," povedal Snape, keď si umyl ruky v umývadle.

"Vajec je v zásobe dosť. Draci sú hlúpe stvorenia a množia sa ako muchy. Zopár vajec ich populáciu výrazne nezníži," povedal Lucius. "Tí strážcovia drakov v Rumunsku sú blázni. Nott ich obchádza stále dokola."

Snape prikývol. V blízkej nádrži ležalo a hýbalo sa hniezdo hadov.

"Podaj mi z nich jedného, Severus," povedal Lucius, neprestal sa sústrediť na srdce, ktoré teraz černelo.

Snape siahol do nádrže a vytiahol hada.

Lucius sa na toho hada usmial. "Len si daj," povedal, keď ho vložil do misy zo srdcom.

***

Približne v polovici augusta sedel Albus Dumbledore vo svojej študovni obklopený mnohými ľuďmi. Po jeho ľavici sedel profesor Lupin, Snape a McGonagallová. Po pravici sedel Harry Potter a Draco Malfoy. Pred nimi sa sem a tam pomaly prechádzal Sirius Black. Vášnivá diskusia bola v plnom prúde.

"Stále hovorím, aby sme nedali oboch pod Fideliovo kúzlo. Je to príliš nebezpečné a komplikované. Už je komplikované mať jedného strážcu tajomstva, s dvoma by mohlo nastať ľubovoľné množstvo komplikácii," oslovil Sirius Snapa.

"Naposledy náš plán zlyhal, pretože si v poslednej chvíli vycúval a požiadal Petra Pettigrewa, aby to prevzal. Je to v skutočnosti veľmi jednoduchý proces," chladne odvetil Snape.

Sirius sa s rozžiarenými očami otočil k profesorovi. "Keďže som bol dvojitý agent, môj život bol v ohrození! Keby som zomrel, nikdy by sa neprezradilo tajomstvo toho úkrytu a Potterových identita v čarodejníckom svete by zmizla. Myslel som si, že Pettigrew žil oveľa bezpečnejší, pokojnejší život. To tajomstvo bolo u neho bezpečnejšie."

"Ty si si myslel," povedal Snape.

Sirius zaťal päste. "Nakoniec som zomrel, však Severus?" prehovoril Sirius s nebezpečným zábleskom v očiach. Harry Potter cítil, ako mu zostalo zima pri tej spomienke.

"Páni, páni." Dumbledore zdvihol ruku a naznačil, že si praje prehovoriť. Snape s Blackom na seba zazerali.

"Odpusť mi, Albus, ale Sirius v minulosti často podstupoval zbytočné riziko," odvetil Snape, potichu, ale dosť nahlas, aby na to Harry vyskočil v hneve zo stoličky.

"Len chcel to, čo bolo pre mňa najlepšie! Ne- nehovorte - o - Siriusovi - takto," pridúšal sa Harry.

Albus Dumbledore hľadel pozorne na Harryho. Od tej nešťastnej nehody spred troch rokov, kedy Sirius Black prešiel Údolím tieňov, chlapec svojho krstného otca ešte viacej ochraňoval a obdivoval.

"Harry, to je v poriadku. Posaď sa," povedal Sirius so zaťatými päsťami.

"A Potter sa jasne podobá na svojho krstného otca, ten chlapec vôbec neovláda svoje emócie," pokračoval neohrozene Snape.

Draco len matne tušil, čo sa deje. Počul, ako väčšina študentov, že Siriusa Blacka zabili v bitke s Voldemortom, ale že zrejme v skutočnosti nezomrel a že sa Dumbledore vydal na cestu, aby ho v Údolí tieňov našiel. Nikto o tom nerozprával. Údolie tieňov bolo miesto, ktorého sa čarodejníci báli. Bolo to miesto, kde zostávali duše predtým, než opustili tento svet... a niektoré duše ho vôbec neopustili, ale naveky ako nemŕtvi trpeli mukami. Napriek tomu Draco vedel, že musí byť pre Pottera ťažké počuť tak škaredo o Siriusovi rozprávať.

"Harryho z tohto vynechaj," povedal unavene Sirius, jeho hnev sa rýchlo vytratil. Vedel, že v Snapových slovách bola pravda. "Albus, čo navrhuješ?"

"Súhlasím s tebou, Sirius. Fidelius je komplikované kúzlo. Oddeliť a ukryť aj matku aj syna s dvoma strážcami tajomstva by malo za dôsledok vysoké riziko, že jeden alebo druhý natrvalo zmizne. Videl som tieto vysokoúrovňové kúzlo zblbnúť, keď ich súčasne pracuje príliš veľa."

"Ale Albus..." Snape sa prudko otočil k riaditeľovi. "Povedal som ti, že som počas môjho výskumu s Dracom v lete objavil, že ešte silnejšia než Dracova krv pri vytvorení druhého kameňa, bude krv jeho dieťaťa. Ak to Lucius alebo Voldemort zistia, nezastavia sa pred ničím, aby to dieťa našli! A keďže u tohto dieťaťa potrebujú menšie množstvo krvi, aby vylepšili ten kameň, nebudú musieť čakať, kým dospeje, ako čakali tu u Draca."

Draco, ktorý sedel oproti Snapovi, ponuro prikývol. So Snapom to našli niekedy minulý týždeň, keď sa pokúšali nájsť protijed k účinkom rumelky. Podľa starodávnej múdrosti, a Lucius jej veril, je životodarná krv čistokrvného čarodejníka narodeného pod znamením Vodnára tým špeciálnym druhom krvi a vody, ktorá je potrebná, aby premenila Dračiu krv na Kameň mudrcov. Avšak Snape mal vždy podozrenie, a nedávno si to potvrdil vďaka detailnému výskumu s Dracovou pomocou, že účinnejšia než samotná táto krv, bude krv dieťaťa, ktorú získalo od svojho otca.

"Čože?" Harry Potter prakticky vyskočil zo sedadla. "Profesor Snape, Malfoy... prečo ste nám nepovedali, že pre to dieťa môže byť Voldemort nebezpečný?"

McGonagallová súcitne sledovala Harryho ustaraný výraz. Uvedomovala si hlboké priateľstvo, ktoré existovalo medzi Harrym a Hermionou. Dumbledore tiež prikývol v uznaní Harryho obáv.

"Harry, výskum profesora Snape a Draca bol mimoriadne komplikovaný a citlivý. Keď prišli ku mne so svojimi závermi, bol som prirodzene rozrušený a skôr než som vám toto oznámil, napadlo mi, že vykonám vlastný malý výskum, aby som si to potvrdil. Ako viete, mal som predchádzajúce skúsenosti s vytvorením Kameňa mudrcov."

"Je to teda pravda?" spýtal sa netrpezlivo Sirius.

Dumbledore sa rozhliadol po zhromaždených ľuďoch v miestnosti, ktorí čakali na jeho odpoveď, Harry prakticky padal zo svojej stoličky.

"Áno, obavám sa, že áno."

Snapove plecia poklesli. Takže riaditeľov vlastný výskum to potvrdil.

"Prečo? Ako?" spýtal sa zmätene Remus. "Roky sme vedeli, že Dracova krv je tou dokonalou poslednou prísadou - kombinácia čistokrvného a Vodnára. Samozrejme, bude potrebná každá kvapka - objem je dôležitý, ale prečo jeho dieťa?"

Profesor sa pozrel na Draca a Dumbledora. Všetci traja poznali dôvod prečo, ale bol to Dumbledore, kto prehovoril prvý.

"Kameň zdokonaľuje nedokonalosti našej smrteľnej prirodzenosti. Kým existujeme v tejto chybujúcej ľudskej podobe, nemôžeme dosiahnuť najvyššieho života. Jedným zo symbolov Kameňa je Jormungand, hadí drak, ktorý si hltá svoj chvost. Keď sa ten hadí drak zmocní svojho chvosta, spojí to polarity našej prirodzenej temnoty a svetla, zúfalstva a nádeje do kruhu, ktorým sa dosahuje pevnosť medzi dualistickými energiami síl duše... Kombinácia Dracovej krvi a Vodnára prešla do stvorenia jeho syna a keď on následne svojho vlastného syna zničí, vytvorí tým najdokonalejší Kameň mudrcov. Lepší než Flamelov a môj - ktorý sa vytvoril len premenou ľudskej krvi a tak sa dal zničiť. To je to, čo vždy Voldemort chcel, mať najvyšší život. Nesmrteľný život."
"Potom je to dieťa vo väčšom nebezpečenstve, než sme sa obávali. Mysleli sme si, že by ho Lucius mohol zničiť z malichernej nenávisti. Ale teraz je užitočné pre Voldemorta, zostávajúci smrťožrúti by mohli nasadiť všetku svoju silu, aby našli to dieťa pre svoje diabolské úmysly!" Sirius sa zrazu po tejto reči posadil na stoličku. "Možno má Snape pravdu, dve Fideliove kúzla sú možno nevyhnutnosťou."

Snape sa zatváril víťazoslávne. Ale Dumbledore pokrútil hlavou. "Ja a Minerva máme obrovské skúsenosti s Fideliovým kúzlom. Boli sme to my, napokon, kto ho vytvoril na Potterovcoch a na ústredí Fénixovho rádu. Dve kúzla existujúce v rámci tej istej rodiny by nič iné okrem problémov nepriniesli. Príliš veľa tajomstiev presolí polievku, ako sa hovorí."

McGonagallová, ktorá bola doteraz ticho, prehovorila. "Albus má pravdu. Nemajte obavy, pán Snape a pán Malfoy," s pochopením sa pozrela na Draca. "Albus a ja sme prebrali iný plán, ktorý udrží vašu rodinu v bezpečí."
"Aký plán?" spýtal sa Draco.

"Minerva, možno by si to mohla vysvetliť naším hosťom," prehovoril Dumbledore.

"No, ako všetci viete, kým Severus a Albus nezastavia Voldemorta, musíme izolovať slečnu Grangerovú a jej dieťa od Dracovej rodiny. Použijeme na dieťa Fidelius - pretože je to najmocnejšie maskovacie kúzlo - a umiestnime ho do pestúnskej rodiny. Nikto z vás tú rodinu nebude poznať, ale už sme ju vybrali. Pán Malfoy, môžem vás uistiť, že sme tú rodinu vybrali veľmi dôkladne a vášmu dieťaťu sa dostane obrovskej lásky a starostlivosti. Slečna Grangerová nebude pod Fideliom, keďže je to mocná čarodejnica a oveľa lepšie sa dokáže o seba postarať. Možno v budúcnosti budeme potrebovať aj ju. Avšak stále bude pod silným ukrývacím kúzlom, vďaka ktorému ju vaša rodina nebude vidieť, ale my ostatní áno. Žiaden Malfoy ju nikdy bez jej súhlasu nenájde."

Draco krátko prikývol.

"Kto má byť strážca tajomstva?" zrazu sa spýtal Harry. "Prečo nie ja? Radšej by som zomrel, než by som prezradil Hermionino dieťa!"

Albus Dumbledore sa prenikavo zahľadel na Harryho. "Nepochybujem, že by si, Harry a rovnako o tom nepochybuje polovica čarodejníckeho sveta, vrátane Luciusa. To je dôvod, prečo nie si správna voľba - si príliš očividný. Avšak našťastie pre slečnu Grangerovú sa zdá, že je pekných pár ľudí na svete, ktorí sú kvôli nej pripravení zomrieť. Myslím, že to svedčí o povahe slečny Grangerovej. Okrem toho, Harry..." a tu Dumbledore zmĺkol a pozrel sa priamo Harrymu do očí. Harry mohol cítiť, ako v mu v mysli hovorí Dumbledorov hlas. Zabudol si na proroctvo, Harry? To, kvôli ktorému Sirius už raz zomrel, aby ho pred Voldemortom uchránil? Nebuď si príliš istý, Harry - tvoj život nie je celý tvoj, patrí nádejam čarodejníckeho sveta. "... Myslím, že pravdepodobne budeš musieť splniť i iné dôležitejšie úlohy, ak sa chceme v blízkej budúcnosti pokúsiť poraziť Voldemorta."

"Albus... možno nie je múdre hovoriť o otázke strážcu tajomstva pred pánom Malfoyom?" varoval Snape.

"Ach, samozrejme, Severus. Dobre si uvedomujem, že identita strážcu tajomstva sa musí pred pánom Malfoyom utajiť, len pre istotu."

"Nemyslíte si, že by som ublížil vlastnému dieťaťu, že nie riaditeľ?" nahnevane sa opýtal Draco.

Dumbledore sa chladne pozrel na toho strieborno-blonďavého mladého muža so šedo-modrými očami. Vyzeral rovnako ako jeho otec pred dvadsiatimi rokmi. Riaditeľ si vzdychol. "Toto sú presne slová vášho otca, ktoré mi povedal pred dvadsiatimi rokmi, pán Malfoy."

***

Keď kráčal do Rokvillu, aby sa odmiestnil domov so Siriusom Blackom, Harry Potter si nemohol pomôcť, aby si v mysli neprehrával Dumbledorove slová.... Sirius už raz zomrel... Sirius už raz zomrel... nebuď si príliš istý.

"Harry?" láskavý hlas Siriusa Blacka narušil jeho myšlienky.

"Áno?"

"Viem, čo si musíš myslieť. Nechcem, aby si sa zaoberal tým, čo sa pred troma rokmi stalo. Teraz som späť... sú tam iní nešťastníci." Siriusova tvár nadobudla pochmúrny výraz a Harry vedel, že premýšľa o svojej neteri, Tonksovej, ktorá minulý rok záhadne zmizla spolu s polovicou starého Fénixovho rádu.

"Ja viem, Sirius. To je len... to je len... len tým, že nenávidím, že si všetci myslia, že som jediný, čo zabije Voldemorta... Som potom príliš sebaistý... a ubližujem tým, na ktorých mi záleží. Pred všetkými tými rokmi... keď som šiel na Oddelenie záhad... poriadne som to pokašľal. Neviem, či to dokážem zvládnuť!"

Sirius nevedel o proroctve, ktoré súviselo s Harryho životom, ale ktokoľvek mohol vidieť, že väčšina čarodejníckeho sveta a Albus Dumbledore vkladá do Harryho dôveru, že nakoniec porazí Voldemorta. Napokon, bitky za posledné tri roky začali byť väčšie a väčšie... všetci, okrem večne obmedzeného Ministerstva mágie, boli presvedčení, že záverečné zúčtovanie nie je tak ďaleko.

Takže Sirius prikývol a poťapkal Harryho po chrbte. "Nikto nežiada viac, než môžeš dokázať. Všetko už dopadlo dosť prekvapivo. Kto by si kedy pomyslel, že tu budem pri tvojom boku? Alebo že sa ku nám pripojí Draco Malfoy? Alebo že Hermiona bude tak skoro matkou? Toto je zvláštny svet, Harry. Stále existuje nádej."

"To ich neprivedie späť," rozvášnene odvetil Harry. "Mal som to urobiť už dávno. Toto nemá zmysel! Všetci sú mŕtvi len preto, že som nebol dosť rýchly!"

Sirius sa stočil k Harrymu a zovrel ho za plecia. "To stačí, Harry Potter! Myslíš, že Tonksovej by sa páčilo počuť ťa tu rozprávať, že jej smrť nemala zmysel? Alebo možno Shacklebolt tiež zomrel zbytočne? Alebo by si to možno rád povedal svojej mame a otcovi!"

Harry zhíkol. "M-máš pravdu, Sirius. Musím sa dať dokopy."

"To máš sakra pravdu, že by si sa mal. Pretože Dumbledore s nami počíta, že prídeme na koreň celej tejto novej záležitosti ohľadne Kameňa mudrcov. Je to náš posledný pokus, Harry. Nech si ten kameň urobí... a môže nám všetkým pobozkať zadky na rozlúčku!"

Harry sa upokojil a zhlboka sa nadýchol a myslel na veci, ktoré ho čoskoro čakajú. Určite nikto nebol tak vystrašený z budúcnosti ako bol on.

***

Draco Malfoy bol biely ako duch. Pulz mu uháňal a mal sucho v hrdle. Dumbledorova posledná poznámka... toto pred dvadsiatimi rokmi povedal môj otec.

"Draco..." Snape položil ruku Dracovi na plece. Mladší muž sa strhol. "Neber si to tak veľmi. Veci sa menia v tomto svete. Kým verím, že nemáš žiadne úmysly ublížiť slečne Grangerovej alebo dieťaťu, s obavami myslím na dôsledky Temnej mágie, ktorú budeš musieť ďalšie dva roky znášať. Aurorský výcvik je na boj - nie tak veľmi na dlhodobé triky."

Draco načúval Snapovi. Obdivoval a veril Majstrovi elixírov.

"A myslím, že je zbytočné zmieňovať sa o našom zistení slečne Grangerovej. Len by ju to väčšmi trápilo."

"Áno, Severus." Draco odomkol dvere na učebni elixírov a rýchlo sa posadil na lavicu. "Musíme nájsť spôsob, ako zastaviť Voldemorta. Už sme varovali Charlieho Weasleyho o tom, že Nott kradne dračie vajcia, ale môj otec ich už má viac než dosť."

"Na výrobu toho kameňa potrebuješ aj iné veci, Draco. Už som identifikoval desať ďalších látok, vrátane tej zlúčeniny krvi a vody. Dokážeme ho spomaliť. Keď ministerstvo určí polohu Voldemorta, bude to jeho koniec, jeho plány sa nikdy nesplnia."

"Vyzerá to, že s každým krokom, čo urobíme, Voldemort urobí dva. Mám strach, že to čo sme zistili, čoskoro odhalí aj Voldemort. Na spojenie s Jormungandom nie je také ťažké prísť - Lucius či Voldemort na to isto prídu. Sú to veľmi bystrí čarodejníci."

"Ale až doteraz na to neprišli," odvetil Snape, keď vytiahol kotlík zo skrine, "a my áno. Tým sa dostávame do vedenia. Je to veľká hra, Draco. A naše úlohy, ako dvojitých agentov, sú najťažšie."

"Premýšľam, prečo to nenapadlo môjho otca. Strávil tým výskumom roky."

Snape zapálil pod kotlíkom oheň a otočil sa k Dracovi. "Pretože na teba myslí stále ako na svojho syna, len chlapca - fakt, že by si mohol byť sám otcom, mu nikdy neprišiel na myseľ. "

Snape sa uškrnul. "A to je jeho najhoršia slabosť. Dumbledore a ja sa držíme nádeje, že jedného dňa v budúcnosti bude to, že ťa neustále podceňuje, jeho záhubou. Nesklam nás, Draco."

Draco sa v tomto okamihu vôbec neopovážil premýšľať nad budúcnosťou.

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Kapitola 24 Rationem Od: Gmajlcz - 17.07. 2022
Teď jsem zmatená, jak mohl Brumbal pomáhat vytvářet Kámen, když ten byl očividně vytvořen Flamelem za jeho původního (neprodlouzeneho kamenem) života před 620 lety. Brumbal byl v té době na houbách. Jestli chtěl Voldy kámen, měl se místo toho zaměřit na Flamela, protože zničení kamene s téměř naprostou jistotou byla jen habaďúra na Voldyho. Nebyl žádný důvod ho ničit a důvod "že by se k němu mohl dostat někdo nepovolany" byl stejně tak platný před 600 lety, jako teď. Hermiona s Dracem jako učitelem mohli bydlet v Bradavicich, kam se Voldy nedokázal dostat a kde byl v bezpečí i Harry.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 24 Rationem Od: doda357 - 23.04. 2011
Dúfam, že Luciusovi nikdy nedôjde to, čo Severusovi a ostatným. Bola to skôr taká informačná kapitola, ale je dobré, že sa konečne odkrýva viac a viac záhadných vecí. Vidno, že je to pre všetkých veľmi ťažké. Dúfam v dobrý koniec, aj keď no neviem.... Ďakujem za kapitolu, ako všetky ostatné, aj táto bola skvelá - Videl som tieto vysokoúrovňové kúzlo zblbnúť, keď ich súčasne pracuje príliš veľa." - kúzla?

Re: Kapitola 24 Rationem Od: Trili - 17.04. 2011
Zajímavá kapitolka :-)

Re: Kapitola 24 Rationem Od: ulli - 10.04. 2011
Ze začátku povídky se mi zdálo, že postupuje strašně rychle. Teď se ale začala trochu zpomalovat, situace jsou víc jakoby vykreslené a víc si ji nyní vychutnávám. A jsem zvědavější a napjatější na pokračování. Děkuju za pokračování v překladu.

Re: Kapitola 24 Rationem Od: anonym - 08.04. 2011
zaujímavé zistenie.

Re: Kapitola 24 Rationem Od: JSark - 01.04. 2011
Fuj, chudák drak. Slobodu zvierat na nich. Vr. Vedela som, že mi na tom prsteni príde niečo zvláštne a už viem: had (niekedy aj drak) požierajúci svoj chvost je uroboros, niekedy aj ouroboros. Symbolizuje charakter nekonečna, tvorenie zo zničenia, život zo smrti. Jormungandom / Jörmungandr je zo severskej mytológie, morský had/drak: http://cs.wikipedia.org/wiki/J%C3%B6rmungandr. Je divné, že to autorka takto zamenila. 8O

Re: Kapitola 24 Rationem Od: jerry - 31.03. 2011
No toto bola kapitolka nabita infoskami. Dufam ze lucius bude draca aj nadalej podcenovat. To o siriusovi je zaujimave. Vdaka za preklad.

Re: Kapitola 24 Rationem Od: myska111 - 28.03. 2011
Juj. Začíná to být čím dál tím zajímavější, napínavější, ale i temnější. Asi se máme na co těšit. díky

Re: Kapitola 24 Rationem Od: denice - 27.03. 2011
Lucius je tady pěkně odporný exemplář, ale zase v málokteré povídce pracuje tak jako tady, většinou jen někomu vyhrožuje a intrikuje. Taky se mi líbí, jak se Sirius hádal se Severusem. Obávám se, že budoucnost ukáže správnost Severusova návrhu. Díky.
Re: Kapitola 24 Rationem Od: Jimmi - 27.03. 2011
Nižšie som si všimla, že poviedka má aj video, úplne som na to zabudla. Snáď to dobre dopadne. Ďakujem

Re: Kapitola 24 Rationem Od: bbarka - 27.03. 2011
Zbožňňujem takéto teoretické debaty ohľadom mágie...fascinujúce...a úplne obdivujem ten preklad  Myslím, že Luciusa to vážne nepichne ani v päte...proste dokým sa nejako nedozvie, že bábätkoo existuje, nie je šanca, aby ho to napadlo...je to vážne niečo s čím neráta...a dúfam, že to bude dostatočne veľká výhoda... Inak ten začiatok bol nechutný! Toto čítať poobede...no bleee... Ďakujem veľmi pekne za preklad!
Re: Kapitola 24 Rationem Od: Jimmi - 27.03. 2011
Keby si videla  originálny text, tak až potom pochopíš, čo bol toto za preklad - otrasná kapitola. Ešte šťastie že tá ďalšia ide v pohode, inak by ma to asi odradilo. Aj ja ďakujem za komentár. Už len 16 kapitol! Poteší ma, keď začneme odpočítavať na prstoch. Hm, to by mohol byť prvý cieľ. Okej, idem pokračovať s ďalšou, pôjde von hneď ako s ňou budem spokojná. Ďakujem za komentár.

Re: Kapitola 24 Rationem Od: Zuzana - 27.03. 2011
Bože. Lucius by to vážne urobil Dracovi.  Mne to prišlo tak ľúto. Už začiatok kapitoly ma strašne zabolel. A potom u Albusa, celé to plánovanie mi pripadalo tak beznádejné. Neviem prečo dúfam, že to Hermiona aj Draco a aj ich dieťa prežijú, ale aj tak som tam cítila, že môže Albus plánovať koľko chce aj tak to nemôže dopadnúť dobre. A potom keď povedal Dracovi, že tie slová o dieťati povedal pred rokmi aj Lucius, zase mi to prišlo strašne ľúto. Mala si pravdu Jimmi, táto povidka je strašne smutná a to sa ešte v podstate nič nestalo. Ale mne bolo tých dráčikov strašne ľúto A keď to chcú urobiť Dracovi to je strašné. Popri tom všetko plánovaní sa Severus zachoval tak pekne. Aspoň sa snažil nejako ho odporiť. Od Albusa bola tá veta taká podpásovka. Mohol si to nechať pre seba. Ďakujem za túto kapitolu. Teraz, po tomto by prišiel vhod Potkaník ako taký krém na popáleniny  :)
Re: Kapitola 24 Rationem Od: Jimmi - 27.03. 2011
Už je u bety a plán je stihnúť ho do konca marca. 30 strán nie je žiadna brnkačka, takže musíš vydržať. Rozhodla som sa ho dať naraz, nedeliť, takže... ale možno stihnem ešte jednu kapitolu z tohto. Romantickú, takže by ti to malo vylepšiť deň. Pre mňa je tiež všetko nové - občas sa desím. Ale určite to musí dobre dopadnúť, inak by som si to nevybrala - len dúfam, že sme sa to nerozhodli prekladať len preto, aby sme mali všetko od Zensho. Aj v prípade zlého konca. Ale stále odolávam originálu. Uff. Ďakujem za komentár.

Re: Kapitola 24 Rationem Od: Svetluska - 27.03. 2011
Jsem úplně překvapená z rychlosti, jakou sem přibývají kapitolky - samozřejmě příjemně. Jen doufám, že Snape má pravdu ohledně Luciusova podceňování Draca. Myslíš, že je všechny čekají hodně těžké a nebezpečné chvilky. Děkuji moc za výborný překlad.
Re: Kapitola 24 Rationem Od: Jimmi - 27.03. 2011
Uvidíme ako to bude pokračovať. Už som dokončila Potkaníka (je u bety) a s Room stojím, pretože čakám, kým dá Rapidez vedieť, že má prístup k PC. Celkom ma to chytilo, mám normálne dojem, ako keby to bola úplne iná poviedka ako na začiatku - nič také desivé mi neutkvelo v pamäti (len že Hermiona našla zraneného Draca a že ju napadla Pansy s Millicent). Ale inak to bola romantika. Teraz to začína mať grády - striedané romantickými kapitolami. Lenže som nečakala, že ten preklad bude taký náročný - 22 šla v pohode, ale nad touto kapitolou som strávila dva dni a nakoniec som niektoré vety prerozprávala podľa seba - nedávali zmysel. Bohužiaľ mám skúsenosť, že vydržím maximálne päť kapitol bez komentárového dopingu a toto sa príliš nečíta. Tak uvidíme. Akonáhle to budem mať, ide to von, rozhodla som sa, že nebudem zaťažovať betu - takže môj starý dobrý preklad z rýchlika. Kedysi to stačilo, takže... Už robím na ďalšej (striedané s praním, obedom... no nedeľná klasika) Ďakujem za komentár.

Prehľad článkov k tejto téme:

Zensho: ( Jimmi )19.04. 2011Kapitola 39: Post Occuro
Zensho: ( Jimmi )19.04. 2011Kapitola 38: Hermione Indigens
Zensho: ( Jimmi )13.04. 2011Kapitola 37: Praedicae Compleo 2/2
Zensho: ( Jimmi )12.04. 2011Kapitola 37: Praedicae Compleo 1/2
Zensho: ( Jimmi )11.04. 2011Kapitola 36 Propemodum
Zensho: ( Jimmi )07.04. 2011Kapitola 35 Conciliae Bellicus
Zensho: ( Jimmi )06.04. 2011Kapitola 34 Draco Mala Fides
Zensho: ( Jimmi )05.04. 2011Kapitola 33 Tenebrae Odiosus Inextricabilis
Zensho: ( Jimmi )05.04. 2011Kapitola 32 Fidem Fallere Cor Falllere
Zensho: ( Jimmi )31.03. 2011Kapitola 31 Providere Pro Deceptio Malificus
Zensho: ( Jimmi )30.03. 2011Kapitola 30 Bisomnium
Zensho: ( Jimmi )30.03. 2011Kapitola 29 Fortuna Domesticum
Zensho: ( Jimmi )29.03. 2011Kapitola 28 Draconis Loqutus
Zensho: ( Jimmi )29.03. 2011Kapitola 27 Lucius Investigo
Zensho: ( Jimmi )28.03. 2011Kapitola 26 Debilitas Solivagus
Zensho: ( Jimmi )27.03. 2011Kapitola 25 Felicitas Parentalis
Zensho: ( Jimmi )27.03. 2011Kapitola 24 Rationem
Zensho: ( Jimmi )26.03. 2011Kapitola 23 Longe Aestivus
Zensho: ( Jimmi )23.03. 2011Kapitola 22 Valere Iubere
Zensho: ( 32jennifer2 )29.11. 2010Kapitola 21 Nubeculae
Zensho: ( 32jennifer2 )27.09. 2010Kapitola 20: Antiquitas a Futuras
Zensho: ( 32Jennifer2 )30.08. 2010Kapitola 19 Familias Concilio
Zensho: ( 32jennifer2 )23.07. 2010Kapitola 18 Aemulus Vindicta
Zensho: ( 32jennifer2 )20.07. 2010Kapitola 17 Congressus Clanculum
Zensho: ( 32jennifer2 )03.06. 2010Kapitola 16 Sero Confessio
Zensho: ( 32jennifer2 )17.05. 2010Kapitola 15 Pertinuis Accido
Zensho: ( 32jennifer2 )28.04. 2010Kapitola 14 Auror Exercitium
Zensho: ( 32jennifer2 )24.03. 2010Kapitola 13 Propicato Omnino Explicatio
Zensho: ( 32jennifer2 )04.03. 2010Kapitola 12 Draco Egentis
Zensho: ( 32jennifer2 )17.02. 2010Kapitola 11 Imploratio
Zensho: ( 32jennifer2 )27.01. 2010Kapitola 10 Amor Paternus
Zensho: ( 32jennifer2 )09.01. 2010Kapitola 9: Usu Venit
Zensho: ( 32jennifer2 )02.12. 2009Kapitola 8: Ominor Terribilis
Zensho: ( 32jennifer2 )11.11. 2009Kapitola 7 Saltatio Ferventis
Zensho: ( 32jennifer2 )25.10. 2009Kapitola 6 Praeparatio
Zensho: ( 32jennifer2 )10.10. 2009Kapitola 5 Tardo Incendium
Zensho: ( 32jennifer2 )17.09. 2009Kapitola 4 Causa Comperio Processum
Zensho: ( 32jennifer2 )04.09. 2009Kapitola 3 Causa Comperio
. Video k poviedke: ( 32jennifer2 )20.08. 2009Video k poviedke
Zensho: ( 32jennifer2 )04.08. 2009Kapitola 2 Clinicus Noctu
Zensho: ( 32jennifer2 )20.07. 2009Kapitola 1 Priori Occuro
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )26.06. 2009Dračia krv - úvod k poviedke