Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Draco: Zrod fénixa

50. kapitola - Pravý chrabromilčan

Draco: Zrod fénixa
Vložené: Jimmi - 19.02. 2011 Téma: Draco: Zrod fénixa
Jimmi nám napísal:

DRACO: PHOENIX RISING

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/3414902/50/Draco_Phoenix_Rising

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

  VAROVANIE: POVIEDKA BOLA NAPÍSANÁ PRED VYDANÍM SIEDMEJ KNIHY. AKÁKOĽVEK ZHODA JE ČISTO NÁHODNÁ. VARIABILNÁ DĹŽKA KAPITOL. POUŽITIE ČESKÝCH NÁZVOV, AK SA MI PÁČIA VIAC.

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Cheryl Dyson, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola päťdesiata - Pravý chrabromilčan

Harry chvíľu Draca sledoval, ohromený zmenou v tom slizolinčanovi. Pred menej než  mesiacom by dal Harry neviem čo za to, aby sledoval, ako Malfoy trpí. Teraz to bolo mučenie. Mocne objal Ginny; vedel, že by sa jej mal spýtať na smrťožrútov, ale zjavne nezáležalo na ničom inom okrem Hermioninho povrchného dýchania.

Slabý hrmot za jeho chrbtom ho prinútil obrátiť sa. Dobbyho klietka bola zvalená a pokrútená, ale nezlomená. Harry pustil Ginny a šiel uvoľniť zámku. Dobby vyliezol von a vďačne sa na Harryho pozrel smutnými očami.  

"Dobby našiel Temného pána, Harry Potter," povedal domový škriatok. Harry sa pokúsil usmiať. Dobby pokračoval: "Kreacher je slobodný."

Harry prikývol. "Pretože Regulus Black je pravým pánom Grimmauldovho námestia a bol ním odvtedy, čo Sirius zomrel."

"Áno, Harry Potter."

Harryho oči prešli k Regulusovi, ktorý stále ležal nehybne tam, kde ho zničilo Voldemortovo kúzlo. Harry prešiel k nemu a kľakol si vedľa neho. Na chvíľu si pomyslel, že je Regulus mŕtvy, ale jeho modré oči - tak podobné Siriusovým - sa otvorili a pozreli na neho. S každým vydýchnutím mu z pier vytryskla krv.

"Musíme ti zohnať pomoc," vyplašene povedal Harry.

"Nie, Potter," zaškrípal Regulus. Uškrnul sa. "Takže. Nakoniec sa ti podarilo vyhrať."

"Vďaka tebe," priznal Harry, hoci si nebol istý, či to myslel vážne. Jeho spomienky na Snapa boli tak presiaknuté nenávisťou, že bolo ťažké tie roky hnevu na muža, ktorý tu pred ním ležal, uzmieriť.

Regulus zatvoril oči.

"Bol si ku mne taký hrozný," zašepkal Harry.

"Nenávidím ťa, Potter," so slabým úsmevom priznal Regulus. "Nenávidel som tvojho otca, nenávidel som Remusa Lupina a nenávidel som svojho brata... až kým nezomrel. Prajem si..." Zakašľal a utrel si pery bledým zápästím, čím zanechal červenú šmuhu na svojej driečnej tvári. "Spoločne sme ako deti zažili veľa zábavy. Prajem si, keby nám zostala, keď sme vyrástli. Chýbal mi, keď dal predo mnou prednosť Jamesovi Potterovi."

Harry pocítil, ako na neho volá bezodná priepasť bolesti, ako tomu bolo vždy, keď myslel na Siriusa. Miešala sa s večne prítomným hnevom.

"Nechal si ho hniť v Azbakane," zasyčal Potter.

"Nič mi nevyčítaj, Potter," vyprskol snapovsky Regulus. "Viem, čo som urobil."

Harryho oči sa prižmúrili. "Zabil si Snapa po tom, čo ste vyšli zo školy. A predsa, keď som videl tú spomienku v mysľomise počas hodín Oklumencie -  bol si to v škole ty... Snape?"

Regulus vyštekol vlhký smiech.

"To bola pravá spomienka drahého Severusa," priznal. "Vylákal som ju z neho v jednu noc, čo sme sa ožrali. Nechal som si niekoľko zo Snapových starých spomienok, aby mi pomohli v mojej šaráde. Našťastie ten hrozný malý blb nikdy nebol populárny a nikto ho dobre nepoznal. Moja identita sa nikdy nespochybnila."

Záchvat kašľa ničil jeho telo a Harry sa rýchlo postavil.

"Zoženiem ti nejakú pomoc."

"Vyliečiš ma, aby som mohol ísť do Azbakanu za zabitie Dumbledora?" spýtal sa Regulus a ohavne sa uškrnul.

"Nie... som si istý -"

Harryho vyrušil výkrik - Félix sa vrátil.


ooOoo

Fénix pristál na Dracovom pleci a pustil mu tú fľaštičku do ruky. Bola to malá, nepriehľadná nádobka so zeleným štítkom. Nápis už dávno vybledol a bol nečitateľný.

Hermiona upadla do delíria. Medzi trhanými záchvatmi bolesti stále mrmlala Dracovo meno. Opatrne tú fľaštičku odzátkoval a zaletel pohľadom k Regulusovi Blackovi. Harry si práve k bývalému smrťožrútovi čupol.

Draco zastal s fľaštičkou pripravenou nad Hermioninými perami. Regulus jej druhom pohŕdal - ten elixír mohol byť pokojne ďalší jed, ktorý by urýchlil jej koniec. Hermiona zakňučala a Draco si uvedomil, že by bolo milosrdnejšie zabiť ju rýchlo, než ju nechať trpieť mučením, ktoré teraz znášala.

Naklonil elixír k jej ústam.

ooOoo

Regulusova ruka zachytila Harryho, keď začal odchádzať preč.

"Potter - možno by si mi mohol pomôcť."

Harry sa úzkostlivo pozrel na ostatných zhromaždených okolo Hermiony a potom si ešte raz čupol vedľa Blacka.

"V mojom plášti - je tam elixír s červenou zátkou. Uľaví mi od bolesti. Ľavé vrecko."

Harry rýchlo prehľadal Regulusove vrecká - ten muž bol vážne zásobárňou elixírov. Nakoniec našiel ten s červenou zátkou. Bol to hnusne načernelý elixír, ktorý nemal menovku.

Harry ho pochybovačne vytiahol a prial si, aby na hodine elixírov dával viacej pozor. Regulus sa načiahol a vzal  si ho, ale nemal silu, aby ho odzátkoval. Harry fľaštičku zobral a vyrazil červenú zátku.

Regulus trasľavou rukou uchopil tú nádobku a vyprázdnil si jej obsah do svojich úst. Cynicky sa na Harryho uškrnul.

"Pozdravím za teba Siriusa, Potter," povedal. Harry neveriacky sledoval, ako Blackova ruka bez života dopadla na podlahu. Fľaštička cinkla o kameň a odkotúľala sa.

"Do čerta s tebou," zašepkal Harry a chytil Regulusov krk v zúfalej snahe nahmatať nejaký pulz. Po chvíli sa s podivným pocitom beznádeje posadil na stehná. Regulus Black bol mŕtvy - tentoraz naozaj. A Severus Snape s ním.

Harry sa zdvihol a prešiel k svojim priateľom.

ooOoo

Po dlhej chvíli sa Hermionine dýchanie upokojilo. Draco nevedel, či to bolo alebo nebolo dobré znamenie. Mocne Hermionu objímal, ako keby do nej mohol nejako preniesť svoju životnú silu.

Jeho oči sa spojili s Weasleyho očami. Ron kľačal povedľa a jeho modré oči boli zrkadlom Dracových. Po prvý raz pocítil spriaznenosť s Weasleym a smutne sa usmial.

"Bude v poriadku," vrúcne zašepkal Ron.

Draco sa obzrel k priechodu, pretože vošlo niekoľko ľudí - Neville, Luna, Susan Bonesová, Tonksová, Remus Lupin a Jack Williamson. Harry sa k nim pripojil, keď sa priblížili.

"Regulus Black je mŕtvy," povedal Harry. Draco pocítil bodnutie... čoho? Ľútosti? Regulus ako Snape hral aktívnu úlohu v Dracovom živote, hlavne v poslednej dobe.

"Regulus Black je mŕtvy už roky," zmätene odvetila Tonksová.

"Nie tak úplne mŕtvy ako všetci predpokladali," okomentoval to Draco. Všimol si, že Lupin krváca z niekoľkých rán, ktoré vyzerali ako sečné rany, hlavne tá, ktorú mal cez spánok a ktorá tesne minula jeho oko. Krv mu stekala po tvári a kvapkala na habit. Tonksová sa opakovane pokúšala priložiť mu na ňu handričku, ale Remus ju odmával preč.

"Voldemort?" spýtal sa Lupin.

"Vyvolený zvíťazil nad zlom," dramaticky sa ozval Draco a uškrnul sa, keď Potter na neho zazrel. Pocítil, ako mu Hermionina ruka zovrela ruku a pozrel sa nadol, aby zistil, že má otvorené oči. Slabučko sa usmiala.

"Ako sa cítiš?" spýtal sa.

"Trochu lepšie. Už si viacej nemodlím, aby som zomrela."

"Pánbohzaplať, pretože ja sa modlím, aby si žila a to by bolo prekliato kontraproduktívne." Jeho slová boli veselé, ale stále sa bál, že ten elixír nemusel byť protijed. Ešte stále to mohol byť len liek proti bolesti alebo sedatívum.

"Čo sa stalo smrťožrútom?" spýtal sa Harry.

"Väčšinu dostala Susan Bonesová," povedala Ginny. Draco sa rozhodol, že nabudúce, keď Susan uvidí, bude ju nenávidieť o trochu menej.

"Greyback ma skoro dostal," ozvala sa Luna. "Ale profesorka McGonagallová ma zachránila predtým, než..."

"Než ju Greyback zabil," potichu prehovorila Tonksová. Harry sa ostro nadýchol, ale Draco pri tej správe cítil málo. V jeho živote sa McGonagallová vyskytovala minimálne. Hermionine oči sa zaplnili slzami a Draca napadlo, že bude dobrý nápad utešiť ju. Pobozkal ju a potešilo ho, keď postrehol, že už nemá studené pery. Mierne ho pobavil výdych prekvapenia, ktorý jeho čin vyvolal u Lupina.

Hermionina ruka sa zdvihla a dotkla sa jeho vlasov. Draco si ten bozk vychutnával a musel sa prinútiť, aby ho prerušil.

"Zase nemôžem dýchať," zamrmlala Hermiona.

Draco sa na ňu vyplašene pozrel, ale ona sa zachichotala.

"Tentoraz je to tvoja chyba."

"Voldemort povedal, že má ministerstvo," ozval sa Harry. "Máme nejaké správy?"

Lupin si odfrkol a ohnal sa po Tonksovej, keď mu zdvihla plátno k hlave.

"Voldemort sa tam trochu unáhlil. Keby bol počkal dlhšie, až do splnu - bolo by to bývalo strašné. Takto boli úboho organizovaní; v skutočnosti chátra. Viedol ich Avery a pozostávali z bandy Greybackových vlkolakov. Boli úplne zmätení a na ministerstve zdivočeli. Ten smrťožrút s tvárou ako sekera -"

"Lars," doplnil Draco.

" - prišiel neskôr a pokúsil sa ich dostať pod kontrolu, ale už bolo príliš neskoro. Hŕstka aurorov a niekoľko schopnejších pracovníkov ministerstva z nich urobilo fašírky."

"A potom sa zjavili Fred a George a rýchlo bol koniec," povedal Jack. "Tí dvaja sú skutočne geniálni."

"Hoci teraz majú trochu problémy s Rufusom Scrimgeourom..." dodal Lupin.

Jack sa zachichotal. "Mali by ste vidieť, čo urobili Oddeleniu na presadzovanie čarodejníckeho práva."

Lupin si vzdychol a znova sa uhol pred Tonksovou.

"Ak nebudeš držať a nenecháš ma ti to tam priložiť, tak ťa krucinál prekľajem do bezvedomia a potom to urobím!" zajačala. Na chvíľu si Draco pomyslel, že ten vlkolak sa skutočne jeho sesternici vzoprie, ale potom sa Tonksová usmiala a prehovorila ho slovkom "prosím". Lupin ustúpil ako lacný kotlík zasiahnutý dorážačkou.

"A čo Percy?" zrazu sa spýtal  Ron. Luna sa pritočila k nim a pripojila sa k Weasleyho ramenu, ako to zvyčajne robila Dracovi. Ronovi to zjavne nevadilo.

"Je v poriadku. Výmena šla tak, ako sa plánovalo. Je u Svätého Munga s rodičmi. Trochu pomliaždený a otrasený, ale mal by byť v poriadku."

"Myslím, že dokážem vstať," povedala Hermiona. Draco jej pomohol na nohy, strhol sa, keď sa fénix posunul a zaťal mu pazúriky do pleca. Premýšľal, ako prinútiť toho vtáčika odletieť, ale zabudol na tú myšlienku, keď sa Hermiona voči nemu rozhúpala. Draco ju zachytil a rukami ju objal okolo pása. Ona rukami zovrela jeho plecia. Chvíľu hľadel do jej veľkých hnedých očí, než si všimol, že sa šibalsky usmieva.

"Urobila som to úmyselne," priznala.

"Meníš sa na nehanebnú nemravnicu, Grangerová!" zašepkal jej do ucha.

"Skoro som zomrela," povedala. "Uvedomila som si, že sú veci, ktoré chcem urobiť skôr, než sa to stane. Väčšina z nich zahŕňa teba... bez oblečenia."

Draco stuhol a šokovane sa nadýchol.

"Nemali by sme odísť?" sucho sa spýtal Potter, ozvena Dracových myšlienok. Keď sa Hermiona pozrela na Harryho, uškrnul sa a ovinul ju v objatí - ktoré zahrnulo aj Draca, pretože ju nepustil. Malfoy zniesol Potterovu ruku na svojich pleciach. Na chvíľu.

"Potter ma nedokáže prestať obchytkávať, Grangerová. Asi by si sa s ním mala porozprávať."

"Keby si ju pustil, vôbec by som sa ťa nemusel dotknúť," poznamenal Potter.

"Nechcem ťa pripraviť o tvoje skromné radovánky."

Harry mu venoval mrzutý pohľad. "Malfoy -"

"Ach, v poriadku," povedal Draco a pustil Hermionu. Harry si ju okamžite pritiahol do veselého objatia, ku ktorému sa rýchlo pridal aj Weasley. Bolo podivné, že Draco necítil žiadnu nenávisť, keď ich videl takto sa objímať. Už si viacej nepripadal ako outsider.

 

Lupin kľačal pri Červochvostovi. Jemne odtiahol kovovú ruku z jeho hrdla a jednou ruku mu zatvoril vyjavené oči.

"Možno sme na neho boli príliš tvrdí," ľútostivo povedal. "Vyhnali sme ho? Občas som si ja sám pripadal neprimeraný vedľa Siriusa a Jamesa... Muselo to byť pre Petra oveľa horšie."

"Neobviňuj sa, Remus," ozvala sa Tonksová s jednou rukou na jeho pleci. "Peter bol zodpovedný za rozhodnutia, ktoré urobil. Musel poznať dôsledky."

Lupin si vzdychol a postavil sa. "Bolo to také prekliate plytvanie."

Draco s tým tvrdením súhlasil, hoci nepociťoval vôbec žiadnu ľútosť nad tým, že je Červochvost preč. Ten malý bastard spôsobil tak veľa skazy vo svojej honbe za... čím? Mocou?  Akákoľvek moc, čo mu dal Voldemort, bola len ilúzia.

"Vypadnime odtiaľto," povedal Lupin.

Harry znovu získal Chrabromilov meč, zaksichtil sa, keď čierna látka padla na sedadlo malfoyovského zničeného kresla. Draco si poznamenal, že musí pre svojho otca zohnať ďalšie. Ron zdvihol neviditeľný plášť a prehodil si ho cez plece. Jack Williamson odlevitoval telo Regulusa Blacka a Lupin urobil to isté s telom Červochvosta.

ooOoo

Keď opustili komnatu a prechádzali priechodom, Potter sa pozrel na fénixa na Dracovom pleci.

"Vyzerá to, že si si zaobstaral domáceho miláčika," poznamenal Harry.

"Myslím, že on si zaobstaral mňa," sucho odvetil.

Harry zažmurkal. "Vieš, mohli sme použiť Félixa, aby sme vyliečili Hermionu - jeho slzy..."

Draco ho prebodol pohľadom.

"To je od teba prekliato geniálne, že ťa to napadlo až teraz, Potter."
Harry sa uškrnul.

"Vieš, Malfoy, Dumbledore mi kedysi povedal niečo zaujímavé." Dramaticky zastal a Draco sa pripravil na to obávané zrnko múdrosti. "Povedal, že len pravý chrabromilčan môže vytiahnuť Chrabromilov meč z Triediaceho klobúka."

Draco zastal, šokovaný. Hermiona sa rozjarene rozosmiala.

"Možno by si mal zmeniť fakulty," povedala.

Draco s Ronom prehovorili súčasne.

"Robíš si srandu."

Hermiona si nerobila. "Len preto, že sa to nikdy neudialo, neznamená to, že sa to urobiť nemôže."

Weasley zastonal a pleskol sa rukou po čele. Tá červenovlasá tyčka sa tvárila rovnako zdesene, kvôli čomu Draco zastavil a skutočne ten nápad zvažoval. Čokoľvek, čo by Weasleyovci nenávideli...

"Červená na mne vyzerá príšerne," zamrmlal, ale predstava, že je v tej istej časti hradu ako Hermiona, mala svoj pôvab, hlavne pretože Draco už vedel, ako vyradiť kúzlo, ktoré bránilo chalanom vstúpiť do dievčenských spální...

V náhlom, hriešnom nápade sa pozrel na Hermionu a tej sa prekvapením zasekol dych.

"Prečo do pekla nie?" povedal a zasmial sa. Ak nič iné, spôsobilo by to poriadny rozruch aj v chrabromilskej aj slizolinskej fakulte. Hermiona sa mu hodila okolo krku a venovala mu taký opojný bozk, že bol v tomto okamihu pripravený odhodiť svoj zelený habit a obliecť si ten škaredý červený - obrazne povedané.

"Bože, ja sa ho nikdy nezbavím!" zastonal Weasley.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 25.04. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 19.08. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 50. kapitola - Pravý chrabromilčan Od: CarMikelson - 08.12. 2018
pusina na konec nejlepší :) McGonagaová zemřela :( , Drako v nebelvíru to už by byl konec :D

Jednodenní zátah, neuvěřitelná škála emocí a potřeb.  Na konec trochu melodramatu, ale i ten tam patří..   Děkuju za úžasný  překlad, a obnovené celého mého chabého slovensko-potterovského slovníku! )

Re: 50. kapitola - Pravý chrabromilčan Od: kajinek - 10.03. 2011
zábavná představa Draca v nebelvírské společesné místnosti :-D

Re: 50. kapitola - Pravý chrabromilčan Od: MayuDaphneMalfoy - 06.03. 2011
Já chci taky znát kouzlo , které mě pustí do ložnice opačného pohlaví !! Draco jako nebelvír ..zajímavá myšlenka , mohlo by o tom být pokračování . Škoda že tento překlad už je u konce , opravdu sem se silně vžila do dějě .

Re: 50. kapitola - Pravý chrabromilčan Od: soraki - 24.02. 2011
tak takhle nějak jsem si ten konec představovala , ovšem Draco ve věži a už jen epilog , ale vše končí by jiné mohlo začít... díky moc

Re: 50. kapitola - Pravý chrabromilčan Od: Andariela - 23.02. 2011
fuuu...keď som túto poviedku dočítala, normálne som mala nutkanie si ju prečítať znova ;) fakt super poviedka...skláňam sa pred autorkou...a aj pred prekladateľkou, bez ktorej by to nebolo také príjemné čítanie v rodnej reči ;)...len mi akosi jedna vec nejde do hlavy...ako mohli na Záškodníckej mape vidieť meno Severus Snape??? prečo nevideli Regulusa ;)....autorka to akosi nedomyslela ;)
To bude možno tým kúzlom, ktoré použil Dumbledore - keď nemusel brať Všehodžús, musel z neho spraviť natrvalo aj Snapa. Takže mapu by oklamal. Márne sa snažím spomenúť, či keď je niekto pod Všehodžúsom, aké meno sa na Záškodníckej mape objaví? Veď keby skutočné, Harry by predsa odhalil Moodyho, nie? U animága to je jasné, ale nie som si týmto fakt istá. Mätie ma ten Moody, takže... Díky moc za komentár.

Draco Malfoy - chrabromilčan? Draco Malfoy v červenej, bývajúci vo veži, spávajúci v posteli s červenými závesmi? Vau, toto budem ešte dlho spracovávať. Nechce sa mi veriť, že nasleduje už iba epilóg, chytá sa ma nostalgia. Ďakujem

Re: 50. kapitola - Pravý chrabromilčan Od: teriisek - 20.02. 2011
Co na to říct? Jsem moc ráda, že Hermiona přežila a doufám, že už se to nijak nezkomplikuje:) Regulus byl... no, mám pocit, že ještě nepříjemnější, než by byl býval Severus, a myslím, že je nakonec dobře, že mu dal Harry ten elixír - nic dobrého by ho asi nečekalo! Ovšem rozhovor ohledně nebelvírství zúčastněných byl skutečně vtipný:P Dokážu si představit, že z toho museli být všichni dobře v šoku, i když pochybuju, že by to Draco doopravdy udělal - jeho zmijozelská část by asi mezi nebelvíry hodně trpěla:D Díky moc za překlad a těším se na poslední kapitoly, snad už bez nějakých větších komplikací v ději;) Ještě jednou díky!

Re: 50. kapitola - Pravý chrabromilčan Od: anonym - 19.02. 2011
zábavný koniec.

Re: 50. kapitola - Pravý chrabromilčan Od: bbarka - 19.02. 2011
Úžasná kapitola...musím povedať, že Regulus odišiel so cťou...ja by som v takej situácií spravila to isté, mať pri sebe taký elixír... "Spoločne sme ako deti zažili veľa zábavy. Prajem si, keby nám zostala, keď sme vyrástli." toto ma úplne dojalo...Regulus bol podľa mňa naozaj ľudská postava...napriek tomu, že nanávidel Harryho  ajeho otca, bojoval za správnu vec...a tak dlho...a dokonca v Severusovej podobe... A Hermione je už lepšie...keď už myslí na Draca bez oblečenia, tak už sa z toho dostane   Tak idem na epilóg...nechápem, že už je zase koniec!

Re: 50. kapitola - Pravý chrabromilčan Od: Zuzana - 19.02. 2011
Takže Regulus aj tak umrel To bolo smutné. Aj tá príčina prečo nenávidel Jamesa a spol. vrátane Siriusa. Celkom pochopiteľné, keď si myslel, že ho brat vymenil za kamarátov. Hmm, škoda, že o Regulusovi takmer nikto nepíše. Aspoň v jazykoch ktorým rozumiem. Som rada, že Hermiona prežila, zasmiala som sa, že hneď ako sa vrátila medzi živých myslela na vyzlečeného Draca A prestup do chrabromilu???? Tak to je bomba. Ale keďže pozná to kúzlo... a vytiahol z klobúka meč, adoptoval si ho Fénix... To znamená, že je chrabromilčan DD Škoda že je koniec. Tak ja idem ešte k epilógu. A prajem všetko najlepšie k výročiu, veľa šťastných rokov
To výročie, to je zložité, ale ďakujem za prianie. Zíde sa vždy. Ja si tiež myslím, že už chrabromilčan je. Zaujímavé akou zmenou prešiel od začiatku poviedky. Regulusa mi bolo tiež ľúto. Mám rada príbehy, keď sa zlý chlapec napraví atď. Ale oni tam boli dvaja - Regulus aj Draco, takže si autorka musela jedného zvoliť. Asi vedel, že to Voldemortovo kúzlo nemôže prežiť, niečo ako v LIPE to nezastaviteľné krvácanie. A šiel za Siriusom, tak sa snáď pomeria. Ďakujem ti za všetko.

To vážne? Tak bo bude najväčší šok celej poviedky, kam sa hrabe Snape-Black a zapichnutý Voldík... Draco preradený do Chrabromilu.
Neuveríš, ale po druhom prečítaní som napísala Rapidez, že celá poviedka je super, ale preradenie Draca bolo pritiahnuté za vlasy :D Díky moc

Moc pěkné. Trochu mě mrzí skutečná identita Snapa....Ale co už Jsem zvědavá, jestli Draco skutečně přestoupí do Nebelvíru Pikantní by bylo, kdyby současně s ním podstoupil nové rozřazování Harry a skončil ve Zmijozelu   Nebo Hermiona No nic. Díky za krásný překlad. M
Bolo to napísané pred sedmičkou, preto som na to tak upozorňovala. Zvláštne, že osud Snapa vystihla. Díky moc

Re: 50. kapitola - Pravý chrabromilčan Od: Svetluska - 19.02. 2011
Skvělé, naprosto nejlepší je Dracova změna koleje. Byla to velice dobrá povídka, moc děkuji za její nádherný překlad.
Veď ešte nie je koniec! Díky

Re: 50. kapitola - Pravý chrabromilčan Od: denice - 19.02. 2011
Regulus chtěl zemřít, asi ho chápu. Myslím, že nebude zapomenut, (jak se pěkně píše na náhrobcích). Všechno se krásně uzavírá, Draco a Hermiona jsou dokonalí, (i když se po Dracovi sápe Harry), a hvězdou kapitoly je opět Draco, zvlášť miluji jeho pohnutky ke změně fakulty. Je mi smutno, když si představím, že budu číst už jen jednu kapitolu, byla to krásná doba. Musím se jít uklidnit k Potkánkovi. Moc děkuji! jen ještě: telo Regul-a-sa Blacka
Opravené, díky. Tiež Regulusa chápem, jednak žil len kvôli zničeniu Voldemora, a na druhej strane - to kúzlo, ktoré na neho použil Voldemort mu asi dolámalo kosti v tele. Alebo poničilo vnútornosti, preto tak krvácal. Asi vedel, čo je to za kúzlo a že by len trpel.  Bolo by krásne, keby prežil, pomeril sa s Harrym, stretol sa s rodinou, ale to už by bol prílišný happy-end. Buďme radi, že prežili tí praví. Ďakujem moc

Re: 50. kapitola - Pravý chrabromilčan Od: kukuriciarka - 19.02. 2011
čo budem robiť bez tejto poviedky? bude mi strašne chýbať, so všetkými jej úskalia i humorom... dúfam len, že sa čoskoro dočkáme ďalšej, ktorá bude minimálne taká dobrá, ako táto myšlienka, že Regulus podstrčil Dracovi len sedatívum, bola hrozná... ale myslím, že práve tým vyvrcholením a vyliečením Hermiony sa dokončila aj premena Draca, teda aspoň v očiach ostatných boli strašne zlatí "On si našiel mňa." čistá pravda! Draco sa mu neprosil, ale Félix asi vie, čo je dobré "Bože, ja sa ho nikdy nezbavím." trefa! na tom som mrela ))) nebude mať Harry výčitky svedomia, že práve on podal Regulusovi smrtiaci elixír? bola by som prekvapená, keby konečne prijal logické vysvetlenie (aspoň jedno), že nemohol vedieť, čo je to za látku, a nebral by vinu na seba nuž, v tejto poviedke bolo veľa zvratov a romantiky vlastne tiež obdivujem autorku za fantáziu a teba, Jimmi, že si to tak úžasne preložila úrpimná vďaka
Strašne sa mi na to páčilo, že to bolo aj vtipné, hoci to bola veľmi vážna situácia. Ďakujem.

Re: 50. kapitola - Pravý chrabromilčan Od: doda357 - 19.02. 2011
Táto poviedka mi bude strašne chýbať. Som rada, že sa Dobbymu nič nestalo. Takže nakoniec mal Regulus Siriusa rád. Keby sa nespolčil s Jamesom, Remusom a Petrom, všetko mohlo byť inak. Do poslednej chvíle som si nebola istá, či Dracovi Regulus podstrčil jed alebo protijed. Asi ho mal predsa len rád. Prekvapil ma Regulus, keď spáchal samovraždu. Myslím, že možno by ani do Azkabanu nešiel, ale zase možno áno. Ale aj tak mal vyhliadky na lepší život. Tonksová a Lupin, skoro ako typickí manželia. S tou handričkou nemala chybu Susan sa nezdá. Luna mohla byť mŕtva, miesto nej je mŕtva McGonagallová. To je mi ľúto. Hermiona je naozaj malá nemravnica, ako ju Draco nazval Voldemort je fakt "dobrý" organizátor. Resp. bol.... Félix si adoptoval Draca, pekne A prekáračka o zmene fakúlt bola úžasná Celá poviedka bola vážne ohromná. Som rada, že to takto skončilo. A som rada, že som sa na nej mohla podieľať. Takže ti za to patrí obrovské ďakujem, aj za to, že som si to mohla vôbec prečítať.
Už som ti to povedala niekoľkokrát, ale zopakujem to. Som presvedčená, že nebyť teba, tak túto poviedku možno ani neprekladám. Mala som z nej hrozitánske obavy, ale našťastie najprv prišlo LIP a naše zohratie mi dodalo energiu a chuť. Ja viem, že som ti občas nedala dýchať, ale vážne si mala kopec času a nemusela sa tak hnať. Na výslednej podobe tejto poviedky máš svoj leví podiel a ja som neskutočne vďačná, že si ma nej sprevádzala. Ale ešte nie je koniec, ešte si ma užiješ pri Potkaníkovi. Strašne moc ti ďakujem.

Prehľad článkov k tejto téme:

Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201151. kapitola - Epilóg
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201150. kapitola - Pravý chrabromilčan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201149. kapitola - Snapovo odhalenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201148. kapitola - Avada Kedavra
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201147. kapitola - Druhá komnata
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.02. 201146. kapitola - Bellatrix Lestrangeová
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201145. kapitola - Záchrana a útek
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201144.kapitola - Dracovo prekvapenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.02. 201143. kapitola - Smrťožrúti
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.02. 201138. kapitola BONUS - Percy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.02. 201142. kapitola - Rada škriatkov
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.02. 201141. kapitola - Dôležité správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.02. 201140. kapitola - Dracov fanklub
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.01. 201139. kapitola - Správa od Snapa
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.01. 201138. kapitola - Svadobné plány
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.01. 201137. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201136. kapitola - Zakladatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201135. kapitola - Mysľomisa, pergamen a spoločnosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201134. kapitola - Ranná návšteva
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.01. 201133. kapitola - Vypožičané šťastie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.01. 201132. kapitola - Les
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.01. 201131. kapitola - Zámena osôb
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.01. 201130. kapitola - U kančej hlavy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.01. 201129. kapitola - Draco a Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.01. 201128. kapitola - Harryho postrehy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.01. 201127. kapitola Láskavosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )31.12. 201026. kapitola - Záhadné správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.12. 201025. kapitola - Hórovi synovia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.12. 201024. kapitola - Priatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.12. 201023. kapitola - Pradiarska ulička
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.12. 201022. kapitola - Elixíry šťastia a ako ich pripraviť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )15.12. 201021. kapitola - Úvahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201020. kapitola - Viteál
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201019. kapitola - Vlaky a prach
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.12. 201018. kapitola - Zásahy a protizásahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.12. 201017. kapitola - Temné znamenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.12. 201016. kapitola - Kúzla a odkazy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.12. 201015. kapitola - Manor a spomienky
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.12. 201014. kapitola - Snovlezci plaziví
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.12. 201013. kapitola - Dover
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.12. 201012. kapitola - Prenášadlá
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.12. 201011. kapitola - Luna
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.11. 201010. kapitola - Zničené sny
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.11. 20109. kapitola - Dracove rozhovory
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.11. 20108. kapitola - Grimmauldovo námestie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )27.11. 20107. kapitola - Dracova dilema
Cheryl Dyson: ( Jimmi )26.11. 20106. kapitola - Harryho izba
Cheryl Dyson: ( Jimmi )25.11. 20105. kapitola - Hlavný stan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.11. 20104. kapitola - Prepad
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.11. 20103. kapitola - Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.11. 20102. kapitola - Hermiona
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.11. 20101. kapitola - Draco
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )09.10. 2010Úvod k poviedke