Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Draco: Zrod fénixa

46. kapitola - Bellatrix Lestrangeová

Draco: Zrod fénixa
Vložené: Jimmi - 16.02. 2011 Téma: Draco: Zrod fénixa
Jimmi nám napísal:
Ďalšia kapitola. Ako poďakovanie Lupi za jej prvý komentár na tejto stránke.
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

DRACO: PHOENIX RISING

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/3414902/46/Draco_Phoenix_Rising

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

  VAROVANIE: POVIEDKA BOLA NAPÍSANÁ PRED VYDANÍM SIEDMEJ KNIHY. AKÁKOĽVEK ZHODA JE ČISTO NÁHODNÁ. VARIABILNÁ DĹŽKA KAPITOL. POUŽITIE ČESKÝCH NÁZVOV, AK SA MI PÁČIA VIAC.

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Cheryl Dyson, ktorá napísala túto fanfiction.

 

Kapitola štyridsiata šiesta - Bellatrix Lestrangeová

Keď sa Hermiona vrátila do McGonagallovej pracovne, Ginny sa jej prakticky hodila okolo krku.   

"Musíme sa ponáhľať!" vykríkla Ginny a potiahla ju za ruku. "Harry a -"

"Viem, kam šli," pokojne odvetila Hermiona a vzoprela sa jej ťahaniu. "Skôr než za nimi pôjdeme, musíme niečo urobiť."

Ginny na ňu zmätene zízala. "Ale... je to Snape!"

"Draco nedovolí, aby sa Harry vrhol strmhlav do boja. Okrem toho stále nevieme, na ktorej strane je Snape."

"Vieme, na ktorej strane je Greyback!" vykríkla Ginny, slzy na krajíčku. "Na rovinu, tvoja dôvera v Malfoya je desivá -"

Hermiona zbadala na stole Záškodnícku mapu a rýchlo sa na ňu šla pozrieť. Zbežný pohľad ukázal Harryho, Draca a Rona blízko toalety Umrnčanej Myrty. Hermiona prehľadala ďalší priestor, aby skontrolovala cestu k miestnosti, kde zničili tie druhé viteály. Budú ju musieť použiť znova, keďže už bola vyčistená.

"Ach, nie," zamrmlala Hermiona. Bellatrix Lestrangeová bola na schodoch, ktoré mierili na tretie poschodie. Ostatní sa prikrčili okolo mapy. Neville zbledol.

"Vyzerá to, že je sama," povedala Hermiona.

"To je dobre," energicky odvetila Ginny.

ooOoo

Umrnčaná Myrta práve v tejto chvíli nemrnčala. Tam, kde bývali umývadlá, zívala veľká diera. Nepochybne vchod do Tajomnej komnaty. Aspoň nebol súčasťou záchodu, pomyslel si Draco, keď sa pokúšal vydolovať z tej myšlienky niečo pozitívne. Na čo Slizolin myslel?

"Páni, páni!" vykríkla Myrta, keď ich zbadala. "Dnes sú moje záchody takým rušným miestom! Toľko príchodov a odchodov!"

"Kto prichádzal a odchádzal, Myrta?" spýtal sa Draco. V bielej šmuhe sa prehnala miestnosťou a pritočila sa k Dracovi, keď čiastočne zmizla v jeho pleci.

"Ach, to si ty!" zakvílila. "Nevidela som ťa od tvojho kúpeľa včera v noci."

Draco sa trochu začervenal. Myrta si zjavne nenechala ujsť žiadny z Dracových kúpeľov, keď bol na Rokforte.

"Spoznala si ich, Myrta?" spýtal sa s nádejou, že vopred prekazí akékoľvek komentáre ohľadne jeho kúpacích návykov.

"Ach, áno. Nechutný pán Filch chodil dnu a von, dnu a von celý deň. Bol veľmi hrubý! A ten zlý profesor, ktorý ti zachránil život v ten deň, keď sa ťa on," obviňujúco švihla prstom po Harrym, "pokúsil zabiť!" Polovičato zavzlykala a potom sa hanblivo pozrela na Draca. "Hoci trochu som dúfala, že ak zomrieš, zostaneš tu so mnou."

Zachichotala sa a Draco premýšľal o tom, že stráviť celý život na záchode s Myrtou alebo byť pomaly opekaný nad uhlím v pekle by bolo celkom ako päťdesiat na päťdesiat.

"Filch?" vyprskol Potter. "Čo tu dole robil on?"

Myrta ho ignorovala. Podľa všetkého bola stále na Harryho nahnevaná, že Malfoya skoro zabil počas nehody so Sectumsemprou.

"Bol niekto s ním?" spýtal sa Draco.

"Ten odporný učiteľ. Filch šiel dnes ráno dolu sám a vrátil sa s tým človekom."

"Snape," ponúkol Draco.

"To je on," Myrta sa zachichotala. "Snape vyšiel von a vrátil sa s ďalšími štyrmi."

"Dolohov, Goyle, Greyback a Červochvost."

"Keď hovoríš. Ani jedného som nespoznala."

"Som zvedavý, kam šiel Filch," ozval sa Ron.

"Asi ho Fenrir zožral," odpovedal Draco. Harry sa zaksichtil.

"To by som neprial ani Filchovi. Myslíš, že bol pod Imperiusom?"

"Koho to zaujíma?" zareagoval Draco. "Nemali by sme už ísť po nich?" Začal si myslieť, že Potter s Weasleym len naťahujú. Harry si ťažko vzdychol.

"Má pravdu. Poďme."

Ron sa striasol. "Tam dole to neznášam."

Harry prešiel k otvoru a hľadel do obrovskej rúry.

"Som zvedavý, ako ju otvorili. Kto okrem mňa a Voldemorta hovorí hadím jazykom?" Bola to desivá otázka, na ktorú nemali odpoveď.

"Uvidíme sa dole," povedal Harry a vošiel do tej rúry.

"Musíte si robiť srandu," prehovoril Draco, keď Harry zmizol v zreteľne slizkom vchode. Ron mu venoval súcitný pohľad a po okázalom zasalutovaní nasledoval Pottera. Draco si poriadne vzdychol a vošiel dnu po tom, čo Weasley zmizol. Bol to jeden z najnepríjemnejších zážitkov v Dracovom živote - kĺzať sa zvyšujúcou sa rýchlosťou po mokrej, slizom pokrytej rúre, až kým ho na konci nevystrelilo a on nepristál na Weasleym. Malfoy sa okamžite odvalil a vstal na nohy. Pokrýval ho slizký maz. Bolo to stokrát horšie, než keď bol predtým pokrytý blatom.

Draco okamžite na seba použil Odstrániť! (cz: Pulíxero!). Neznášal to, pretože to dosť odporne bodalo, ale bolo to lepšie než byť špinavý.

"Krucinál, Malfoy, ty musíš vždy vyzerať, ako keby si vyšiel z nejakého časopisu?" vyprskol Potter, keď si Draco so spokojným povzdychol uhladil čisté vlasy. Zamračil sa na Pottera, ktorého vlasy boli konečne ulízané, teraz, keď sa na ne nalepil ten sajrajt. Draco na neho pomstychtivo švihol čistiace kúzlo.

"Au!" vykríkol Potter a Malfoy sa zlomyseľne usmial. Aspoň bol Vyvolený čistý, hoci si to necenil. Draco sa zamyslene pozrel na Rona, ktorý cúval tak rýchlo, že zakopol o skalu a tvrdo dopadol na zadok.

"Radšej budem špinavý!" zajačal.

Malfoy sa zasmial a Potter povedal: "Nevyslov to, Malfoy. Poďme už." Potom zastal a rozprestrel látku v jeho ruke. Podal ju Dracovi. "Obleč si to."

"Tvoj neviditeľný plášť? Prečo ja?"

"Nemôžeme si ho obliecť všetci. Sme príliš vysokí, aby sme sa podeň zmestili dvaja. Ktokoľvek na nás čaká, bude očakávať Rona a mňa. Ale teba? Udržme to ako tajomstvo tak dlho, ako sa dá."

Zjavne im trvalo celú večnosť, kým prešli tým tmavým tunelom. Pred nimi boli otvorené dvere s prepletenými hadmi a dopredu ich viedla čudná, zelenkastá žiara. Harryho kroky spomaľovali, až kým sa nezdalo, že ísť dopredu sa musí nútiť.

"Tu si bojoval s baziliskom, há?" zamrmlal Draco. Potter prikývol. Malfoy pripustil, že Potter bol statočnejší, než si myslel. Toto miesto naháňalo hrôzu. Pre dvanásťročného chlapca muselo byť absolútne desivé, hlavne keď vedel, že na konci ho čaká smrteľná hadovitá príšera.

Vošli do komnaty a Harry zdvihol prútik. Vyslal dosť silné Lumos na to, aby osvetlilo čokoľvek, čo sa v miestnosti ukrývalo.

"Nebolo by lepšie, keby sme sa dnu vkradli?" zapišťal Ron.

"Vedia, že sme tu," rozhodne odvetil Harry. Svetlo odhalilo troch ľudí: Petra Pettigrewa, Fenrira Greybacka a Severusa Snapa.

ooOoo

Bellatrix Lestrangeová stála pred rozbitou vitrínkou s pošvami. Päste mala zaťaté.

"Hľadáš toto?" sladko zavolala Hermiona. Bellatrix sa otočila a Hermiona provokatívne zakolísala pošvou v ľavej ruke.

"Accio pošva!" bez dlhých rečí vykríkla Bellatrix. Tá kožená vec vyletela Hermione z ruky, ale kožený remienok mala pevne uviazaný okolo zápästia. Pošva sa chvíľu vznášala vo vzduchu, keď sa napínala, aby sa dostala k Bellatrix.

Hermiona zatsskala. "Ach nie, to nebude také ľahké," poznamenala a strelila na Lestrangeovú kúzlo Absolútneho znecitlivenia, ktorá sa mu poľahky uhla. Ginny s Lunou sa pripojili k boju a niekoľko zábleskov svetla mierilo k Bellatrix. Z jednej steny sa odtrhol obrovský štít, aby sa vzniesol pred Bellatrix a kúzla sa bez škody odrážali. Hermiona premenila ten štít na malé zrkadielko. Bellatrix ho odhodila a ono sa rozbilo.

"Sedem rokov smoly, Bella!" zakričala Hermiona.

"Temný pán si zatancuje na vašich mŕtvolách!" zvolala Bellatrix a vyslala zelené svetlo na Ginny, ktorá sa mu vyhla tým, že sa hodila na zem. Hermiona sa odplatila, ale Bellatrix bežala za veľký exponát brnenia na koňa. To kúzlo jej skrátilo vlasy, keď utekala. Luna sa prikrčila za vitrínku s halapartňami a strieľala na Bellatrix náhodné kúzla. Neville zmizol.

"Harry tvojho drahocenného Temné pána zastaví!" nahnevane vykríkla Ginny, keď sa štverala na nohy. Bellatrix sa zasmiala a vystrčila hlavu, aby vyslala kúzlo na Hermionu, ktorá jej ho vrátila nazad. S kovovým zvukom sa odrazilo od konského brnenia.

"Harry Potter?" vyšplechla Bellatrix. "To bláznivé decko? Jeho dni sú spočítané. Nedožije sa svojich ďalších narodenín."

Tá poznámka zjavne Ginny rozzúrila, pretože rozčúlene strieľala Bellatrixiným smerom kúzlo za kúzlom. Miestnosť rinčala odrazmi z brnenia. Luna sa k nej pripojila, letkom šťastne posielala kto-vie-aké kúzla  na Bellu. Hermiona dúfala, že žiadne z nich sa neodrazí a nezasiahne ju, ale využila výhodu toho, že Lestrangeová bola na okamih pritlačená k zemi, aby sa vyrútila vpred s nádejou, že sa dostane dozadu za Bellatrix. Na poslednú chvíľu ju Lestrangeová zbadala a strelila rozzúrené kúzlo smerom k Hermione, ktorá reflexívne tú pošvu zdvihla. Pošvu obalilo zelené kúzlo a Hermiona pocítila bodavý spätný náraz. Bella vyplašene vykríkla. K úľave oboch Cruciatus nemal na viteál žiaden účinok.

"Nepoškoď hračičku Temného pána, Bella!" posmievala sa Hermiona a namierila na Bellatrix kúzlo, ktorá ho odrazila - tesne. Do pekla, bola rýchla. Ginny s Lunou nepoľavili vo svojej paľbe a Bellatrix vyzerala byť zahnaná do kúta. Hermiona sa bála, že Lestrangeová urobí niečo bláznivé a pripravila sa na čokoľvek - na čokoľvek, to áno, len nie na modré svetlo, ktoré sa prihnalo spoza Bellatrixinho chrbta a potom ju zahalilo do obrovskej, priesvitnej bubliny.

Nazúrená čiernovlasá žena vrhla kúzlo, ktoré sa vo vnútri tej bubliny odrážalo a nakoniec ju zasiahlo do chrbta. Vykríkla zúrivosťou - alebo bolesťou - ale nikto z nich ju nepočul.

"Má šťastie, že nevrhla Avadu Kedavru," poznamenal Neville. Hermiona sa na neho prekvapene uškrnula. Zrejme utekal po chodbe do Trofejnej miestnosti a vošiel spojovacími dverami.

"Geniálne! Je to aj zvukotesné!" zachichotala sa Ginny.

"Nikdy som také kúzlo nevidela," komentovala Hermiona. "Kde si sa ho naučil, Neville?"

"To Fred a George," odpovedala miesto neho Ginny. Bellatrix pokusne skúšala iné kúzla s rovnakým výsledkom. Teraz zúrivo poskakovala hore a dolu a búchala prútikom a päsťami na steny bubliny. "Možno by mala prestať. Dôjde jej rýchlejšie vzduch, ak v tom bude pokračovať."

Hermiona zalapala po dychu. "Myslíš, že je to tiež vzduchotesné?"

"Áno. Zomrie, ak ju nepustíme," nevzrušene odpovedala Ginny. Nevillova tvár stvrdla a Hermiona si spomenula, že Bellatrix bola tá, ktorá jeho rodičov mučila toľko, až zošaleli. Vážne mu nemohla klásť za vinu, že tam chcel Bellu nechať. Neville si vzdychol.

"Radšej by sme ju mali pustiť," povedal.

"Ako to urobíme bez toho, aby nás zabila?" podráždene sa spýtala Ginny.

"Mohli by sme ju odlevitovať k stropu a potom uvoľniť," navrhla Luna. Všetci sa pozreli na strop, ktorý bol nad nimi takých šesť metrov.

"To by ju mohlo zabiť," poznamenala Hermiona.

"Aká škoda," sucho odvetila Ginny. Hermiona si vzdychla. Čas bežal a ešte stále nezničili ten viteál. Rýchlo sa dohodli na pláne a Luna odlevitovala Bellatrixinu bublinu do vzduchu. Smrťožrútka sa vyplašene držala bokov tej gule a nemo na nich kričala. Bolo to nádherne koordinované, to musela Hermiona pripustiť. Neville uvoľnil kúzlo, Ginny vrhla Petrificus Totalus v tom okamžiku, ako Bellatrix začala padať a Hermiona pomaly spustila stuhnutú smrťožrútku k zemi. Jej oči na nich hľadeli s čistou zúrivosťou, keď Hermiona z Bellinej stuhnutej ruky vytrhla prútik.

"Nabudúce ti želám viacej šťastia," živo povedala Luna.

"Nebude žiadne nabudúce," zaškrípala zubami Ginny. S Nevillom vyčarovali množstvo povrazov a zviazali nimi Bellu, takže vyzerala ako hnedá múmia. Hermiona rýchlo vrhla Patronusa s odkazom, aby dala McGonagallovej vedieť, čo sa deje, vzhľadom na to, že ani jeden z nich nezostal v jej pracovni, ako prikázala.

"Radšej by sme si mali švihnúť a zničiť tú vec," povedala.

ooOoo

"Pekné, že si sa ku nám pripojil, Potter. Weasley." Fenrirov úškľabok bol ohavný.

Snape pokrútil hlavou. "Žiadna záloha? Vidím, že si taký unáhlený ako vždy, Potter. Nikdy som neočakával, že sa niečo naučíš, ale občas ma stále dokážeš sklamať."

"Do pekla, vážne neznášam sklamať vás, však?" s úškrnom odvetil Potter. Snape mu ten výraz opätoval a jeho oči zažiarili. Červochvost s Greybackom sa pohli vpred. Neviditeľný Draco sa začal zakrádať poza piliere. Robilo mu starosti, že Dolohov a Goyle chýbajú. Kam šli? Ďalší tunel? Ukrývali sa niekde za tými piliermi?

"Harry Potter, há?" zavrčal Greyback. "Bude z teba lahôdka, keď sa moje zuby zaboria do tvojho jemného mäsíčka."

"Stiahni sa, Fenrir," ostro vyprskol Snape. "Na to bude dosť času neskôr. Potter sa môže zabaviť sám s niektorými ďalšími kamarátmi, kým budeme preč."

Snape vrhol kúzlo a priestor obklopujúci smrťožrútov bol zrazu zaplnenými mrakmi čierneho dymu. Draco rýchlo utekal vpred, keďže očakával, že sa pokúsia o útek - ale kam? Začul kašeľ a nasledoval ten zvuk, keď sa ponoril do toho mraku. Prial si, aby mal svoju Ruku večnej žiary (cz: Ruku slávy) - v tejto čiernej tme by bola užitočná. Držal si ruku s plášťom pred tvárou, aby ten dym filtroval.

Draco sa ponáhľal priveľmi a v skutočnosti do niekoho narazil.

"To si ty, Červochvost?" zavrčal Fenrir. "Bacha, kam kráčaš, ty sprostý blbec!" Draco opatrne cúvol s obavou, že vlkolak zacíti jeho pach. Vďakabohu sa zdalo, že ho ten dym maskoval.

"O čom to hovoríš?" Petrov hlas znel z trochu väčšej diaľky.

"Zavriete si vy dvaja zobák a vleziete dnu?" zasyčal Snape. "Potter sa nezdrží dlho. Som si istý, že sa Temný pán chce pripraviť na jeho blížiaci sa príchod."

Dracovo srdce pokleslo pri tom potvrdení - Lord Voldemort bol tu. Nasledoval zvuk krokov tak potichu, ako sa dalo a začul nezameniteľný zvuk škrípania kameňov. Vchod. Smrťožrúti mali namierené k zadnej stene, takže vchod bol asi za sochou Salazara Slizolina. Čierna hmla sa zrazu začala strácať.

Ron Weasley začal jačať, hoci Malfoy nedokázal rozlíšiť žiadne slová. Začul kričať aj Pottera. Draco si prebojovával cestu z tej hmly, kašľal napriek látke na ústach.

Keď znova videl, prekvapene zastavil. Tucet dementorov vírilo okolo stĺpov v miestnosti. Weasley stál za Potterom, šialene jačal a mával prútikom ako idiot. Z Potterovho prútika vyrazil strieborný jeleň a rozohnal tých dementorov, ktorí sa roztrhali ako jemná gáza a pokúsili sa uniknúť. Jeden tučnejší sa priblížil k Weasleymu zozadu.  Ron sa v hrôze zvrtol.

"Expecto Patronum! Expecto Patronum!" škriekal Ron. Strieborné záblesky vytryskli z konca jeho prútika a rozplynuli sa. Potter sa otočil a vrhol ďalšieho Patronusa, ktorý si s tým dementorom poradil, ale tí, ktorých pôvodne Harry rozohnal, nemali kam ísť - rýchlo sa preskupili v tieni blízko stropu a hromadne sa rútili nadol. Draco zaklial. Nebolo pomoci. Zhodil neviditeľný plášť z pliec a bežal vpred. Dracov Patronus vyrazil z jeho prútika a rozptýlil dementorov, ktorí ohrozovali Pottera. Draco zastavil Potterovi pri boku - Potterove smaragdové oči boli široké a zúfalé.

"Je ich príliš veľa!" vykríkol Harry. Weasleymu sa konečne podarilo vrhnúť Patronusa a pes podobný potkanovi vyletel z jeho prútika a odohnal jedného osamelého dementora. Ostatní sa začali znova formovať.

"Stále ich rozdeľujte - nedovoľte im zoskupiť sa!" vykríkol Draco a vrhol Patronusa ešte raz. "A držte ich preč odo mňa!"

Pripravil sa a zdvihol prútik, aby vrhol Zväzovacie kúzlo. S toľkými to bude náročné. Našťastie Weasleyho jeho úspech zjavne upokojil a darilo sa mu pokračovať v kúzlení. S Potterom tým netvorom stále bránili, aby sa spojili. Dracov hlas zosilnel na krik. Dementori sa vírili v otáčajúcom, tmavom mraku blízko stropu, ako keby sa pokúšali uniknúť. Malfoy zápolil, aby udržal kontrolu.

Nakoniec bolo po všetkom. Draco schmatol Potterov prútik, aby ďalšieho Patronusa zastavil.

"Počkaj," vydýchol silne zadýchaný. V hrdle mu vyschlo. Letiaci dementori sa skonsolidovali a zhromaždili, ale nepokúsili sa zostúpiť. Hrozivo sa vznášali - diabolský mrak nad ich hlavami.

"Čo si urobil?" Potter v úžase zalapal po dychu.

"Zväzovanie kúzlo," unavene odvetil Malfoy. "Takto ich ministerstvo - a Temný pán - dokážu kontrolovať. S toľkými je to prekliato ťažké. Zasraný Snape je majstrom Čiernej mágie. Som si istý, že pre neho to bola hračka, do pekla s ním."

Weasley sa zrazu slabo rozosmial. Potter sa na neho zvedavo pozrel.

"Pekný Patronus, Malfoy."

Draco sa zamračil. "Radšej by som sa o tomto nebavil."

Potter sa na neho zaškeril. "Jednorožec? Kto by to bol tipoval?"

"Sklapni, Potter."

"Mám na mysli, ten vyložený symbol čistoty a nevinnosti. To sa mi nechce veriť."

"Ideme po Snapovi alebo nie?" vyprskol Draco. Minimálne to Pottera priviedlo späť do reality, hoci Weasley sa stále chichotal ako magor.

"Kam šli?" spýtal sa Harry.

Draco ukázal rukou. "Musíme nájsť dvere."

S posledným obávajúcim sa pohľadom na dementorov vznášajúcich sa pod stropom sa Potter hnal za Slizolinovu sochu.

"Jednorožec," začul Draco Weasleyho zašepkať. Draco mal chuť potiahnuť sa za vlasy. Už vedel, prečo to Potter robil tak často.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 24.04. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 19.08. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Nevillův útok ze zálohy byl geniální, i ta kletba, co vymyslela dvojčata - super... Draco a jednorožec DD a prý - mal chuť potiahnuť sa za vlasy. Už vedel, prečo to Potter robil tak často - to nemělo chybu a taky by měli poslat zprávu ostatním, aby si švihli a přišli na pomoc už jsem někdy poděkovala za skvělou povídku? ne? Tak díky, díky moc

První myšlenka po dočtení - je to skvělé a mohu hned číst další! Ginny se konečně dočkala nějaké akce, souboj děvčat s Bellatrix byl báječně napínavý a Neville zabodoval. Severus má zřejmě své vlastní plány, ale dnes mi to vůbec nemyslí, pořád mám dojem, že jsou snad Snapeové dva. Ještěže v tom sklepě měli Draca, jinak by si s těmi mozkomory neporadili. Ronův Patron mě nadchl, potkanovitého psa jsem opravdu nečekala. Nad Dracovým Patronem jsem si už delší čas lámala hlavu, myslela jsem na draka, ale to by mu nebylo trapné. Doufala jsem, že to nebude fretka, ale jednorožec mě nadchl. Děkuji!

a ja som myslela, že Dracov patronus je fretka.

Aha, tak jednorožec, Hermiona z toho bude mať radosť. Myslela som si, že to bude niečo temné, had, ten pes- volal sa Bes, alebo tak nejako, no a ono to je taký krásny jednorožec, len prosím, nech sa Draco nezačne ťahať za vlasy, tých jeho blonďatých by mi bolo ľúto. Ďakujem

Re: 46. kapitola - Bellatrix Lestrangeová Od: Aha_Lucia - 17.02. 2011
já bych ju nechala udusiť, v bubline haha, jednoročec? to je obľúbený motív na parodovanie patronusa, ako vidím nie je to prvá poviedka, kde som na to narazila.. preklad výborný, ako inak, ďakujem!

Jednorožec! Tak to sa podarilo Symbol čistoty a krehkosti, celý Draco, však?:D Aj keď som čaka niečo ešte zahanbujúcejšie (z jeho pohľadu), veveričku, alebo králika, takého rozkošného   Som zvedavá čo to bude s tým Snapeom a dúfam, že sa Belle nepodarí uniknúť... na Nevillovom mieste by som jej ukázala čo a ako. Prinajmenšom by som si do nej poriadne kopla, pomsta za to, čo urobila jeho rodičom. Ale je to predsa len chrabromilčan, takže nič zlé neurobia:) 

Re: 46. kapitola - Bellatrix Lestrangeová Od: kukuriciarka - 17.02. 2011
Hermiona prejavila hneď v úvode toľko chladu, keď zarazila Ginny, že ešte aj mňa pokryla vrstva námrazy... ten súboj s Bellatrix bol úžasný takto sa funguje v skupine Neville prišiel veľmi vhod aj s novým kúzlom... ale viac ma vzalo, keď Draco pristál po Herryho boku, aby zviedli boj s dementormi. vtedy ma až zamrazilo. úchvatne napísané a tvoj preklad je neskutočný. ani jediná chybička, skvelá slovná zásoba a prekrásny štýl jednorožec? čakala som niečo iné, možno viac mrštné a menej svetlé a vznešené, určite cicavca... navyše kopytá mi k Dracovi nejdú. ale symbol to bol pekný. Weasley ho teraz určite nenechá na pokoji, to som si istá, že nie ale aj jeho patronusa si predstavujem strašne rozkošného nemôžem si pomôcť, ale nech ho Draco sebaviac prirovnáva k psovi-potkanovi, ja si stále predstavujem malého rozkošného tučnučkého psíka na krátkych labkách takého k "sežrání" ))) ešte raz veľmi pekne ďakujem a neviem sa dočkať ďalšej kapitolky

Tak ešte je šanca, že Severus Fenrira berie do komnaty aby ho zajal alebo zlikvidoval? Čo tam ale robí Belatrix a ako sa tam dostala do kelu? Prečo sa nedivím, že Myrta bola pri každom Dracovom kúpeli Škoda, že Hermiona Bellu ušetrila,mali by bez milosti pozabíjať všetkých do radu, lebo sa postupne dostanú na slobodu :/ Draco a jeho čistotné maniere aj v nebezpečí smrti sú rozkošné Draco asi Severusovi stále verí, nie? keď frflal, že nezviazal dementorov. Dracom patronus je jednorožec to je krásne „Draco mal chuť potiahnuť sa za vlasy. Už vedel, prečo to Potter robil tak často.“ Takto budú dvaja plešatí, len aby to prežili v zdraví. Táto kapitola bola strašne napínavá. A tá nasledujúca zrejme bude tiež taká silná. Táto ma úplne vyšťavila. Silou vôle som pomáhala zabiť Bellu a potom som sa snažila ochrániť Harryho a Draca proti dementorom. Ďakujem za perfektný preklad, Viem, že sa opakujem, ale je to tak. Toto muselo byť sakramentsky ťažké preložiť tak, aby príbeh zostal zrozumiteľný a zároveň napínavý. Takže ja sa idem po tomto napätí vyspať a snáď bude pokračovanie skoro.

Týmto ti, Jimmi, oznamujem, že máš na svedomí moje nechty...za chvíľu ich budem mať obhryzené až po lakte...ten súboj s Bellou bol teda fakt napínavý...a až mi zle zostalo, keď privolala Acciom tú pošvu...fuj...a Nevillova bublina bola úžasná! Som na toho chlapca taká pyšná A chlapci dole v Komnate na tom neboli o nič lepšie...ja stále verím, že Snape pomôže...nechajte ma snívať A Dracov jednorožec? Nechápem, prečo sa mu za to smiali...je to mega cute Ďakujem, Jimmi!!!

Re: 46. kapitola - Bellatrix Lestrangeová Od: lucianna - 16.02. 2011
Tak toto bolo absolútne úžasná kapitola. Taká akčnosť sa mi páči.Nádherný preklad. A teda ten Dracov patronus. No ja sa ešte stále usmievam nad tým. Usmievam, nerehocem. Ja som mala obavy, že to naozaj bude niečo, na čom by sa dalo smiať. Napríklad taká dážďovka, alebo šváb. No a že je to jednorožec je perfektné a aj sa mi to k nemu hodí.

Ten záver bol mimoriadne zábavný. Jednorožec? Tak na druhej strane ešte že nie páv, že. Teším teším na "Snapíka"-hajzlíka. Díky moc za preklad. :)

Re: 46. kapitola - Bellatrix Lestrangeová Od: Leannka - 16.02. 2011
waw to bubinové kúzlo sa mi fakt páči. Aj mňa by ho mohli Fred a George naučiť Nuž zaujímavý vývin. Som zvedavá, či je teda Snape dobrý alebo zlý. uch ďakujem

Re: 46. kapitola - Bellatrix Lestrangeová Od: doda357 - 16.02. 2011
Bella bola teda riadne prekvapenie, tú som tam nečakala. Ale keď sa tak nad tým zamyslím, vybavuje sa mi, že si ju spomínala vtedy, keď bola spomínaná v jednej kapitole, že ju zasiahlo tuším zelené svetlo a my sme si neboli istí, či ju to zabilo alebo nie. Aj Filch ich zradil? Aspoň, že tam je Myrta a čosi im povedala.... Do tej rúry by som asi ani ja neskočila. Draco ma pobavil tým, že vždy musí byť tip-top. Teraz sa čudujem, ako vôbec vydržal to blato predtým. Aj keď sliz je horší ako blato... Ešteže neviditeľný plášť niekde nezabudli a napadlo ich nechať si Draca v zálohe...To s tým uviazaním si pošvy na ruku sa mi páčilo. Dôvtipné A tá bublina nemala chybu. Ach jaj- dementori. Nemám ich rada. Takže Dracov Patronus je jednorožec. Neviem, prečo ho vtedy nechcel ukázať Hermione, veď jednorožec je v pohode. To zväzovacie kúzlo bolo super Krásna kapitola, tie ďalšie tiež Ďakujem.

Re: 46. kapitola - Bellatrix Lestrangeová Od: teriisek - 16.02. 2011
Achjo, proč to vždycky musí skončit tak otevřeně?? Boj s Bellatrix byl super, tipovala jsem, že se to Neville pokusí obejít a napadnout ji zezadu a jsem moc ráda, že se mu to povedlo! Ještě aby se jim podařilo zničit ten viteál a nepotkala je žádná další překážka. Zajímalo by mě, jak to bylo s tím Filchem, zrovna tak jako co mají Smrtijedi za lubem teď... čekala jsem, že tam dojde k nějakému boji a Snape jim pomůže, ale zjevně ještě ne, tak jsem teď zvědavá, jak to bude dál... snad nebudou tak hloupí a nepustí se s nimi všemi do boje ve třech! Díky moc za překlad, těším se na pokračování!

Jo jo - nebelvírština je nakažlivá   Ještě chvilku a chudák Draco si bude rvát vlasy taky Pěkná kapitola....  Obvykle mívám spoustu teorií, ale tady mám ohledně Snapea prázdno. Jsem fakt zvědavá. Díky za překlad. M

Prehľad článkov k tejto téme:

Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201151. kapitola - Epilóg
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201150. kapitola - Pravý chrabromilčan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201149. kapitola - Snapovo odhalenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201148. kapitola - Avada Kedavra
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201147. kapitola - Druhá komnata
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.02. 201146. kapitola - Bellatrix Lestrangeová
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201145. kapitola - Záchrana a útek
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201144.kapitola - Dracovo prekvapenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.02. 201143. kapitola - Smrťožrúti
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.02. 201138. kapitola BONUS - Percy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.02. 201142. kapitola - Rada škriatkov
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.02. 201141. kapitola - Dôležité správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.02. 201140. kapitola - Dracov fanklub
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.01. 201139. kapitola - Správa od Snapa
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.01. 201138. kapitola - Svadobné plány
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.01. 201137. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201136. kapitola - Zakladatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201135. kapitola - Mysľomisa, pergamen a spoločnosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201134. kapitola - Ranná návšteva
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.01. 201133. kapitola - Vypožičané šťastie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.01. 201132. kapitola - Les
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.01. 201131. kapitola - Zámena osôb
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.01. 201130. kapitola - U kančej hlavy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.01. 201129. kapitola - Draco a Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.01. 201128. kapitola - Harryho postrehy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.01. 201127. kapitola Láskavosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )31.12. 201026. kapitola - Záhadné správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.12. 201025. kapitola - Hórovi synovia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.12. 201024. kapitola - Priatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.12. 201023. kapitola - Pradiarska ulička
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.12. 201022. kapitola - Elixíry šťastia a ako ich pripraviť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )15.12. 201021. kapitola - Úvahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201020. kapitola - Viteál
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201019. kapitola - Vlaky a prach
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.12. 201018. kapitola - Zásahy a protizásahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.12. 201017. kapitola - Temné znamenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.12. 201016. kapitola - Kúzla a odkazy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.12. 201015. kapitola - Manor a spomienky
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.12. 201014. kapitola - Snovlezci plaziví
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.12. 201013. kapitola - Dover
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.12. 201012. kapitola - Prenášadlá
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.12. 201011. kapitola - Luna
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.11. 201010. kapitola - Zničené sny
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.11. 20109. kapitola - Dracove rozhovory
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.11. 20108. kapitola - Grimmauldovo námestie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )27.11. 20107. kapitola - Dracova dilema
Cheryl Dyson: ( Jimmi )26.11. 20106. kapitola - Harryho izba
Cheryl Dyson: ( Jimmi )25.11. 20105. kapitola - Hlavný stan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.11. 20104. kapitola - Prepad
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.11. 20103. kapitola - Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.11. 20102. kapitola - Hermiona
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.11. 20101. kapitola - Draco
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )09.10. 2010Úvod k poviedke