Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Priveď ma k životu

6. kapitola - Akčňák 1/2

Priveď ma k životu
Vložené: Jimmi - 29.12. 2010 Téma: Priveď ma k životu
Bbarka nám napísal:

Bring Me To Life

6. kapitola – Akčňák

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/3620476/6/Bring_Me_To_Life

Preklad: Bbarka

Beta-read: Jimmi

Banner: moonjameskitten

Hermiona nájde Pansy, ktorá sa chystá skočiť z mosta.

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Luckei1, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

6.kapitola – Akčňák

Hermiona nevidela Pansy až do nasledujúceho večera, aj keď videla známky toho, že sa vrátila do bytu. Jedlo bolo v chladničke poposúvané a keď sa Hermiona vrátila z nákupov, jej riad z obeda bol umytý.

V čase večere sa Pansy vynorila zo svojej izby a pripojila sa k Hermione v kuchyni.  Tmolila sa po kuchyni a snažila sa tváriť zaneprázdnene, ale zlyhala. Napokon sa zastavila a pozrela sa na Hermionu. "Ahoj."

Hermiona vzhliadla od hrnca, nad ktorým stála a usmiala sa. "Ahoj."

"Mohli by sme sa porozprávať?"

"Samozrejme. Len to nastavím, aby sa to dovarilo." Švihla prútikom a hrniec ďalších sedem minút jemne bublal.

Vošli do obývačky.

"Prepáč, že som sa na teba naštvala," povedala Pansy okamžite po tom, ako si každá sadli na opačný koniec pohovky.

"To je v poriadku," odvetila Hermiona.

"Nie, nie je. Teda, naozaj ste nič nerobili. Bolo to nespravodlivé a iracionálne."

"Nie tak celkom, a úplne chápem, prečo ťa to rozrušilo. Tancovala som s… ním."

"Harry mi pomohol zistiť, že ma viac rozrušilo nie to, že som videla jeho tancovať s tebou, ale to, že som videla tancovať teba s ním. Pretože som ho celý večer videla rozprávať sa s inými ženami, ale keď sa rozprával s tebou, úplne som stratila hlavu."

Hermiona si vzdychla. "Pansy…"

"Ja viem, bolo to hlúpe, ale si moja priateľka. Takže keď som ťa videla tancovať s ním, zvážiac to, že nie ste priatelia, že ste sa spolu nikdy nerozprávali... proste toho bolo včera večer na mňa príliš. Moja myseľ si vymyslela, že medzi vami niečo je a videla som niečo, čo tam v skutočnosti nebolo. Nechala som sa uniesť mojou predstavivosťou. Ale teraz mi je lepšie a viem, že to naozaj nič nebolo."

"Pansy, ja by som sa s ním nikdy, nikdy, poza tvoj chrbát ... nestretávala. Nikdy."

"Ja viem, naozaj," riekla s prikývnutím.

"Si moja priateľka; nezradila by som takto tvoju dôveru."

Pansy sa usmiala. "Nikdy predtým som nemala priateľku, ako si ty. Priateľku, ktorá by sa poza môj chrbát nesnažila stretávať s... no, on vlastne nie je môj ex-priateľ. Ale on je ten, o kom som si každopádne myslela, že ho milujem, takže to niečo znamená. "

"To áno. Nemusíš sa báť, že by sa niečo také stalo, okej?"

Prikývla.

Hermiona cítila, ako sa jej žalúdok aj vnútornosti skrútili vinou. To, čo povedala Pansy, bola pravda, nezakrádala sa s Dracom a nemala s ním vzťah. Ale stretla sa s ním, aj keď len raz, a naozaj sa jej veľmi páčil. Až tak veľmi, že jedna jej časť s ním chcela mať, tajne alebo nie, vzťah.

Rozhovor s Pansy bol presne to, čo potrebovala, aby si pripomenula, čo robí a prečo to robí. Aby posilnila svoje presvedčenie nestretávať sa s Dracom. Nemala by, vedela to. Bolo ťažké si to stále pripomínať, obzvlášť keď bol taký neodolateľne očarujúci.

Pansy prikývla a objali sa. "Som rada, že je to medzi nami okej."

"Pravdaže to je medzi nami okej!" odvetila Hermiona.

"Dobre. Zajtra musím ísť do cukrárne na záverečný pohovor."

"Naozaj? Čo budeš musieť robiť?"

"Nepovedali mi. Som nervózna."

"Nemusíš byť," povedala Hermiona s úsmevom. "Ak by si to miesto nedostala, stále máš... koľko iných ponúk?"

"Osem," odpovedala Pansy skľúčene.

"Osem! Presne! To je skvelé; stále si budeš môcť vyberať, kde budeš pracovať."

Pansy pokrčila ramenami. "Ale ja naozaj chcem toto."

"Viem, že chceš. Budeš v poriadku, aj keď to nevyjde?"

"Áno, budem v pohode," odvetila nevrlým, trucovitým tónom. "Ale nebudem šťastná."

"Vravela si, že tá práca v Gringottbanke vyzerá dobre, a určite je aj dobre platená."

"Ja viem. Ja viem." Pansy vzdychla. "Pôjdeš so mnou?"

"Pravdaže."

"Fajn. Som taká nervózna!"

"Kedy sa dozvieš, či si tú prácu dostala?"

"Tento týždeň. Možno vo štvrtok."

"Si hladná, Pansy?"

"Umieram od hladu! Nejedla som od včera večera. Harry za mnou prišiel, ale nebola som pripravená hovoriť s ním. Dnes poobede sme sa stretli dole vo vestibule a porozprávali sme sa."

"Nuž, večera bude čoskoro hotová."

"Pomôžem ti."

Hermiona sa usmiala a obidve odišli do kuchyne.

ooo

Pansy prišla v pondelok do cukrárne a strávila s majiteľmi nasledujúce dve hodiny. Položili jej kopu otázok, a nechali ju ochutnať veľa výrobkov a ona mala určiť rozdiely medzi nimi. Keď odišla a vyhľadala Hermionu v Čarodejníckej literatúre pre malých aj veľkých. Bola psychicky nabudená, ale fyzicky vyšťavená.

Hermiona mala zopár vybavovačiek, takže spolu s Pansy prešli trikrát hore a dole Šikmou uličkou, čiastočne aj preto, aby dostali z Pansyinho organizmu cukor. Kým sa vrátili späť do bytu, bola Pansy zrelá na šlofíka. Hermiona si sadla, aby odpísala Dracovi, keďže sa mu minulý týždeň neozvala. Napíše mu, tak ako ju žiadal, skutočne napíše, navyše s Pansyinými novinkami. Bude sa snažiť ako najlepšie bude vedieť, aby do toho nezapojila osobné city k nemu, alebo ich v žiadnom prípade neukázala.

Drahý Draco,

Ten ples bol nádherný, však? Vravela som si, že ministerstvo vyzbiera pre nemocnicu úžasný príspevok a začula som, že Tebe treba poďakovať za najväčší dar. Ľutujem, že som tam nebola a nevidela som, ako si nútený stáť pred všetkými tými prítomnými, usmievať sa a tváriť sa akoby si mal z tej pozornosti radosť.

Mám pár dobrých správ: Pansy už na mňa nie je naštvaná, čo je, musím povedať, celkom úspech. Myslela som si, že nás to spomalí na celé mesiace, ale vyzerá to tak, že sa už naozaj pohla ďalej. Viem, že má Harry na tom veľký podiel.

Teraz, keď už ste sa stretli, sa najviac obávam toho, keď ťa uvidí s niekým. Znovu opakujem, nežiadam Ťa, aby si robil niečo, čo je Ti nepríjemné.  Proste len vyjadrujem svoje obavy.

Dnes bola Šikmá ulička čarovná. Videli sme mnoho rodín s deťmi, pripravujúce sa na začiatok školy. Vravel si, že chceš veľkú rodinu – akú veľkú? Plánuješ zaplniť Manor? Žartujem, pravdaže. Podľa toho, čo som počula, by to zabralo tri životy.

Musím pripustiť, že som v poslednom čase rozmýšľala nad tvojím domovom. Aký je veľký? Koľko má izieb? Máš domácich škriatkov? (Pozri listy 5,6 a 12-14) Je plný krásnych umeleckých diel? Sú miestnosti proste nádherné? Si tam rád, alebo by si si niekedy želal niečo menšie? Alebo skrátka niečo iné?

Napísala mu zatiaľ najdlhší list, plný informácií o sebe. Poldruha stopy venovala len Pansy, vyrozprávajúc mu každý detail ich rozhovoru.

Spokojná ho odoslala, k mrzutosti jej úbohej sovy, ktorá musel niesť taký objemný list.

Vo štvrtok večer Pansy dostala sovu od Nory.

Parkinsonová. Si prijatá. Zastav sa zajtra kvôli detailom.

Pansy vykríkla a utekala do obývačky, kde Hermiona sledovala film s Ronom a Harrym.

"Mám to!" zvolala, keď sa na ňu vyľakane pozreli.

Harry okamžite vyskočil z pohovky, prešiel k nej a pevne ju objal.

Hermiona a Ron jej zborovo zagratulovali a Pansy Hermione ukázala ten krátky list. Potom ju Harry pobozkal a nezostali len pri tom, čo by bolo prijateľným "gratulačným" bozkom. Keď to vyzeralo, že Harry a Pansy zabudli, kde sú, a že v miestnosti sú aj ďalší ľudia, si Ron odkašľal. Nahlas. Dvakrát.

Potom sa, konečne, od seba odtrhli a Hermiona prevrátila očami.

"Pre Merlina," riekol Ron, uškŕňajúc sa na Harryho. "Nájdite si izbu."

"Pardon," zamrmlal Harry, očividne zahanbený.

Hermionu stále udivovalo, ako šťastne Harry vyzeral, a ako v pohode bol na tom s Pansy. Nikdy by nehádala, že práve oni dvaja v sebe navzájom niečo nájdu, ale predsa z nich bola šťastná.

"Och, ty máš čo hovoriť, Ron," odsekla Pansy, vôbec nevyvedená z miery. Sadla si na stoličku a pokynula Harrymu, aby si sadol na zem oproti nej.

"Pansy, mali by sme to osláviť," povedala Hermiona.

Pansy zasvietili oči. "Naozaj?"

"Dostala si prácu! To je veľká vec. Ja sa teraz tiež môžem vrátiť do roboty. Spravíme čokoľvek budeš chcieť."

Pansy sa na moment zamyslela. "Večera. A film. Ron, pozvi Susette."

"Vykonám!"

"Zajtra večer," prehodila Hermiona.

Pansy objala Harryho okolo hlavy a on natiahol ruku, aby mohol držať tú jej.

ooo

"O šiestej ráno."

Hermiona vzhliadla od svojej knihy, keď Pansy vyšla z cukrárne. "Čože?"

"O šiestej ráno! Vtedy tu musím byť! Každý jeden deň, od pondelka do piatku." Podráždená si sadla vedľa Hermiony.

"No a?"

"NO A? To je tak... skoro!"

"Ale tiež sa odtiaľ skôr dostaneš."

"Viem, ale... vieš ako veľmi milujem spánok!"

Hermiona sa zachichotala. "Zvykneš si na to, Pansy." Potom niečo upútalo Hermioninu pozornosť. Nejaký záblesk. Otočila sa a uvidela, ako štica svetlých blond vlasov vstupuje do predajne o pár obchodov nižšie na druhej strane ulice. Jej myseľ zaletela k Dracovi – mohol by niekto iný mať také vlasy?

"Ja viem," odpovedala Pansy, nevšimnúc si zmenu Hermioninej pozornosti. "Ale pre Merlina! Stavím sa, že slnko vtedy ešte ani nevychádza. Hermiona?"

"Čože?" riekla, náhlivo sa opäť zadívala na Pansy.

"Si v poriadku?"

"Áno, v pohode. Takže môžeme ísť?"

"Uhm," odvetila Pansy, jej hlas znel zrazu nezbedne. "Musíme sa pripraviť na večer."

Hermiona sa zamračila. "Prečo?"

Pansy sa zlomyseľne uškrnula. "Mám pre teba prekvapenie."

"Prekvapenie?" zopakovala, ani sa neodvažujúc vo svojich myšlienkach dúfať, že by sa k nim Draco nejako pripojil. Pravdaže sa nepripojí. Ako by ho v prvom rade Pansy pozvala? Ona bola jediná, ktorá mu písala.

"Uvidíš," odpovedala Pansy vyhýbavo. "Ale sú takmer štyri a my už máme len dve hodiny dokým pôjdeme na večeru."

Hermiona prevrátila očami. "Nepotrebujem dve hodiny, aby som sa pripravila."

"Dnes večer potrebuješ!"

"Pansy, čo je to za prekvapenie?" spýtala sa Hermiona, poplašné sirény revali. Potom jej to došlo. "Nejaký... chlap?"

"Možno..." odpovedala.

"Kto?" opýtala sa Hermiona opatrne.

"Máš byť prekvapená. Preto je prekvapenie prekvapením. Teraz poďme."

Kým sa Pansy rozčuľovala nad jej vlasmi, Hermiona v duchu trucovala. Vôbec netúžila stráviť svoj večer ako niekoho partnerka. Iba ak sa, samozrejme, svet neprestal otáčať a Pansy nepozvala Draca. Čo sa nestalo, a ona o tom potrebuje prestať rozmýšľať.

Hermiona sa desila schôdzok aj keď na ne chcela ísť -  úsmevy, rozhovory, trápne tichá, obavy, či on spraví ďalší krok... a rozhodovania, či ho nechá ten krok urobiť. Dnes jej bola vnútená výhradná spoločnosť nejakého neznámeho muža a ona sa z toho mala tešiť. Samozrejme, nebola to jeho

chyba, že Pansy intrigovala, aby ich dala dokopy. A potom tam bol ten film...

Nevyhnutne myslela na svoju večeru s Dracom. Nebolo to rande, ale teraz mohla povedať, že to nebolo rande len z čisto technickej stránky. Nebolo to nič podobné skutočnému prvému rande. Žiadne rozpaky, vôbec nič silené. A každý okamih rozhovoru bol zaujímavý a podnetný. Jej kritériá na to, ako by malo vyzerať randenie – a ten muž – sa navždy zmenili.

Pansy dokončila Hermionine vlasy a odcupitala, aby sa sama mohla pripraviť. Hermiona si vybrala jednoduchú, kvietkovanú sukňu a bordový... nie, modrý top. Nemala v pláne veľmi sa pokúšať zapôsobiť na... tú osobu, ktokoľvek to bol.

Niekto zaklopal, ale Pansy bola stále zaneprázdnená, takže Hermiona šla otvoriť. Čakala, že to bude Harry, alebo Ron a Suzette, ale namiesto toho čelila svojmu prekvapeniu: Blaisovi Zabinimu.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 11.08. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 6. kapitola - Akčňák 1/2 Od: Kellieta - 01.05. 2012
Na chvíli jsem vážně myslela, že Pansy pozvala Draca, ale to bychom toho od ní chtěli moc. Jsem zvědavá, jak se večer vyvine.

Re: 6. kapitola - Akčňák 1/2 Od: kukuriciarka - 16.02. 2011
nieee!!! žiadny Blaise! aaaaaaa, ja by som to Pansy dala riadne "sežrať"! ...si Ron odkašľal. Nahlas. Dvakrát. a áno, kto by nemiloval spánok?

Re: 6. kapitola - Akčňák 1/2 Od: Aha_Lucia - 06.01. 2011
Och, až mi to príde sebecké a chudák Blaise! Očividne má o Hermionu záujem, som zvedavá ako autorka vykorčuľuje z tejto situácie, vyzerá to tak, že minimálne jeden človek bude nešťastný.. a obávam sa, že jediní nedotknutí budú Ron a Suzzete!   teším sa na ďalšiu kapitolu

Re: 6. kapitola - Akčňák 1/2 Od: anonym - 29.12. 2010
som zvedavá, či prítomnosť Blaisa nezamotá vzťahy medzi Dracom a Hermionou.

Re: 6. kapitola - Akčňák 1/2 Od: marci - 29.12. 2010
Zabini? Hm - to bude Draco asi řádně žárlit, jestli se to dozví   Krásný překlad - vždycky mě potěší, když k téhle povídce něco přibude Díky M

Re: 6. kapitola - Akčňák 1/2 Od: doda357 - 29.12. 2010
Bola som prekvapená, že Pansy tak rýchlo odpustila Hermione. Páčil sa mi Hermionin list Dracovi, škoda, že tu nebol celý Som rada, že Pansy dostala tú prácu a som zvedavá, ako sa popasuje s ranným vstávaním, ktoré musia oyčajní ľudia absolvovať A to prekvapenie radšej nekomentujem, lebo nadpis hovorí za všetko, či? Ďakujem za krásnu kapitolu, teším sa na ďalšiu...ani si nevieš predstaviť ako veľmi   - "Prepáč, že som sa na teba naštvala," povedala Pansy okamžite po tom, ako si každá sadli na opačný koniec pohovky.  - nie som si istá, ale nemalo by tam byť ako si každá sadla?

Re: 6. kapitola - Akčňák 1/2 Od: Jimmi - 29.12. 2010
Ďakujem. Na toho Blaisa som si nepamätala a bol to šok aj pre mňa. Nádherný preklad. Teším sa na dôvod názvu tejto kapitoly :D

Re: 6. kapitola - Akčňák 1/2 Od: Monie - 29.12. 2010
No potěš, jestli je někde potká Draco, tak to bude asi moooc nakrknutý. Děkuji za kapitolku 

Re: 6. kapitola - Akčňák 1/2 Od: denice - 29.12. 2010
Pansy se vzpamatovala docela brzy, čekala jsem, že někdo s její povahou to nezvládne tak dobře. A navíc získala zaměstnání snů - i když od šesti od rána. (Zlomyslně jí ranní vstávání přeju). Rozesmálo mě, jak dohazuje Hermioně Blaise, možná si její zmijozelská duše říká: pro jistotu... Ale je od ní opravdu hezké, že se o Hermionu takhle stará. Díky!

Re: 6. kapitola - Akčňák 1/2 Od: zuzule - 29.12. 2010
Myslela sem si, že to bude Zabini. :D Chudák Hermiona a Draco. Tohle bude ještě dlouhá cesta. 

Re: 6. kapitola - Akčňák 1/2 Od: teriisek - 29.12. 2010
Na kratičkou chvilku jsem doufala, že by Pansy skutečně mohla pozvat Draca, ale obzvlášť po té předešlé scéně by to asi bylo hodně naivní:D Blaise mě překvapil, ačkoliv - vlastně ani ne;) Nu, pořád se nějak nemůžu srovnat s tím, že je Hermiona fakt rozhodnutá to ignorovat kvůli Pansy. Nevím, kdyby to byl fakt její ex, tak bych to pochopila, ale takhle? Nechápu chování ani jedné z nich... Díky moc za překlad, těším se na pokračování!

Prehľad článkov k tejto téme:

luckei1: ( Bbarka )29.12. 201112. Epilóg
luckei1: ( Bbarka )17.11. 201111. kapitola - Mosty 2/2
luckei1: ( Bbarka )15.10. 201111. kapitola - Mosty 1/2
luckei1: ( Bbarka )01.10. 201110. kapitola - Trpezlivosť ruže prináša 2/2
luckei1: ( Bbarka )22.08. 201110. kapitola - Trpezlivosť ruže prináša 1/2
luckei1: ( Bbarka )26.07. 20119. kapitola - Rozpálená plechová strecha - 2.časť
luckei1: ( Bbarka )21.07. 20119. kapitola - Rozpálená plechová strecha - 1.časť
luckei1: ( Bbarka )09.06. 20118. kapitola - Narodeniny a knihy - 2/2
luckei1: ( Bbarka )02.05. 20118. kapitola - Narodeniny a knihy - 1/2
luckei1: ( Bbarka )03.03. 20117. kapitola - Tretie koleso na bicykli 2/2
luckei1: ( Bbarka )17.02. 20117. kapitola - Tretie koleso na bicykli 1/2
luckei1: ( Bbarka )10.01. 20116. kapitola - Akčňák 2/2
luckei1: ( Bbarka )29.12. 20106. kapitola - Akčňák 1/2
luckei1: ( Bbarka )19.12. 20105. kapitola - To už by nebol bál 2/2
luckei1: ( Bbarka )20.11. 20105. kapitola - To už by nebol bál
luckei1: ( Bbarka )07.11. 2010Hľadá sa talent 2/2
luckei1: ( Bbarka )23.10. 20104. kapitola - Hľadá sa talent 1/2
luckei1: ( Bbarka )12.10. 20103. kapitola - Prerušenia 2/2
luckei1: ( Bbarka )29.09. 20103. kapitola - Prerušenia 1/2
luckei1: ( Bbarka )22.09. 20102. kapitola - Predstavy 2/2
luckei1: ( Bbarka )11.09. 20102. kapitola - Predstavy 1/2
luckei1: ( Bbarka )06.09. 20101. kapitola - Život si ma vybral 2/2
luckei1: ( Bbarka )30.08. 20101. kapitola - Život si ma vybral 1/2
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )27.08. 2010Úvod k poviedke