Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Draco: Zrod fénixa

11. kapitola - Luna

Draco: Zrod fénixa
Vložené: Jimmi - 01.12. 2010 Téma: Draco: Zrod fénixa
Jimmi nám napísal:

DRACO: PHOENIX RISING

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/3414902/11/Draco_Phoenix_Rising

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

  VAROVANIE: POVIEDKA BOLA NAPÍSANÁ PRED VYDANÍM SIEDMEJ KNIHY. AKÁKOĽVEK ZHODA JE ČISTO NÁHODNÁ. VARIABILNÁ DĹŽKA KAPITOL. POUŽITIE ČESKÝCH NÁZVOV, AK SA MI PÁČIA VIAC.

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Cheryl Dyson, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola jedenásta - Luna

Dracovo prebudenie Severusom Snapom nikdy nebolo príjemným zážitkom. Našťastie dnes Snape len stiahol prikrývky z postele namiesto toho, aby ho oblial studenou vodou, ako to pri niekoľkých príležitostiach urobil.

"Krucinál, čo je to tentoraz?" vyprskol Draco. Bol podráždený vďaka prekliatemu Averyho chrápaniu, ktoré mu zabránilo, aby sa slušne vyspal. Neochotne sa vyštveral na nohy a presunul sa bližšie k ohňu, keď schmatol svoj župan z operadla kresla.

"Obleč sa. Musíme ísť."

"Ďalší dom, ktorý treba vypáliť?" spýtal sa znudeným hlasom Draco.

"Nie. Ďalšia šanca, aby si sa stal pravým smrťožrútom."

Draco stočil svoj chladný pohľad k Snapovi, ktorý sa tváril podivne porazenecky. Bývalý majster elixírov vyzeral nesvoj.

"Niečo pre teba mám," povedal Snape a prešiel dopredu, aby podal Dracovi malú knižku viazanú v čiernej koži. Draco si ju vzal a zvedavo preskúmal. "Je to zoznam niekoľkých kúziel, ktoré som vynašiel a spôsob ako ich použiť. Nie som si istý, koľko času spoločne strávime, takže ťa možno nebudem môcť učiť."

Draco bol tým darom zmätený, rovnako ako aj Snapovým prístupom. Draco sa nikdy k Snapovi necítil nejako zvlášť blízko, hoci niekoľko rokov hlasito tvrdil, že Snape je jeho obľúbený učiteľ. Stále bol autoritatívnou postavou a takíto sa nikdy nijako zvlášť vysoko v Dracovej hierarchii neradili.

"Ďakujem ti," povedal jednoducho.

"Ešte niečo iné by si mal vedieť," potichu povedal Snape. "Niekto o tom musí vedieť pre prípad, že by sa mi niečo prihodilo. Nikto z ostatných smrťožrútov to nevie, takže sa o tom nezmieňuj. Keby Temný pán mal trebárs len podozrenie, že to vieš alebo že to viem ja..." Snape sa pohol bližšie k Dracovi a prehovoril mu do ucha tak potichu, že ho Draco sotva počul. "Dôvod prečo je nesmrteľný je, že rozdelil svoju dušu do niekoľkých predmetov nazývaných viteály. Keby sa mi niečo stalo, musíš ich vyhľadať."

Snape sa odtiahol, zanechajúc Draca zmätenejšieho než kedy predtým. Viteály? Nikdy ten výraz nepočul.

"Stráž túto vedomosť veľmi dobre," povedal Snape stíšeným hlasom. "A sprav s ňou čo uznáš za vhodné. Maj na pamäti lekcie, čo sme ťa s Bellatrix naučili."

"Prečo mi to hovoríš?" dožadoval sa Draco. "Prečo mne? Prečo nie môjmu otco-"

"Prisahal som, že ťa budem chrániť. Keď zomriem, táto informácia ťa možno bude sprevádzať, keď ja nebudem môcť. "

"Niekam sa chystáš?"

"My sa niekam chystáme. Ako vieš, každá z našich misií so sebou prináša vysoké riziko, že sa nevrátime. Len robím opatrenia. Odchádzame z knižnice. Ostatní sú už zhromaždení, takže si švihni."

Draco nemal čas dlho uvažovať nad Snapovými slovami. Pripravil sa na ďalšiu potenciálne hrôzostrašnú misiu. Draca tentoraz sprevádzal Snape, Bellatrix, Rodolphus a Mulciber. Keď sa premiestnili na opustenú ulicu, bol rád, že nevidí žiadne známky po vlkolakoch. Stáli pred čudným, malým domom ozdobeným veternými vrtuľkami, záhradnými ozdobami, girlandami a vznášajúcimi sa vlajkami rozličných farieb a vzorov.

"Čo je toto do pekla za miesto?" spýtal sa v úžase Draco.

"Sídlo Lovegoodovcov," odvetila Bellatrix s krátkym smiechom, tlmeným maskou, ktorú mala na sebe. "Tí šialenci sa stretnú s niečím oveľa desivejším, než je čokoľvek v tom ich hlúpom plátku."

Dracova ruka sa zaťala okolo mince v jeho vrecku. Nejasne si spomínal na to čudné blonďavé dievča, ktoré poletovalo okolo Harryho Pottera. Ako sa volala?

Vyslal prostredníctvom mince krátky odkaz. Nebol si istý, čo s tým Grangerová môže urobiť, alebo či ten odkaz vôbec dostane, ale aspoň ju varoval. Nemohla obviniť Devlina Whitehorna z toho, že by sa vyhýbal svojej povinnosti.

Rýchlo sa rozdelili. Snape s Dracom sa priblížili k predným dverám, kým Bellatrix s manželom to obišli, aby zabránili úteku zozadu. Mulciber zostával pozadu, sledoval okná a rozhliadal sa uprene po nejakých hrozbách.

Snape bez okolkov vyhodil do vzduchu dvere a prekvapil to Lovegoodovie dievča - Lunu, zrazu si Draco spomenul - ktorá sedela v kresle s časopisom a brkom v ruke. Snape namieril kliatbu jej smerom, ale dievča nebolo dlho prekvapené. Zvrtla kreslo dozadu a Snapova kliatba sa odrazila od spodku. Luna sa dostala na nohy a vyšprintovala hore schodmi.

Draco sledoval s prútikom v ruke ako Snape za tým dievčaťom posiela kliatbu za kliatbou. Spôsoboval poškodenie stenám v izbe, ale ju úplne míňal.

"Naozaj by si mal popracovať na svojej muške," sucho prehovoril Draco.

"Čuš a choď po nej!"

Draco klusal po schodoch, zvedavý, kde si to hlúpe dievčisko myslí, že ide. Nikto, komu to myslí, by neunikal smerom nahor. Nakukol opatrne na medziposchodie, očakávajúc, že sa ho pokúsi niečím ťažkým ovaliť. Nebola nikde v dohľade. Začul z blízkej izby tlmený buchot a prikradol sa bokom k dverám. Nakukol presne včas, aby videl, ako Lunina hlava zmizla v šachte v stene. Kĺzačka do práčovne. Nuž, aspoň tentoraz ide nadol.

Draco sa otočil a rútil sa dole schodmi, skoro zrazil Snapa.

"Suterén!" zavolal Draco monotónnym hlasom. Obišiel Snapa a prešiel izbou, aby pohľadal dvere do suterénu. Zrazu sa ozvalo niekoľko prásk oznamujúcich premiestnenie a Draco utekal do kuchyne. Tam zbadal Bellatrix a Rodolphusa vchádzať zadnými dverami.

"Myslím, že sa sem práve dostal nepriateľ," oznámil a trhnutím otvoril dvere do suterénu. "Idem po tom dievčati."

Keď zažal prútik a schádzal nadol úzkymi drevenými schodmi, začul Hermionu vykríknuť. Poriadne rýchlo sa sem dostala. A Potter tiež? Dobre, dobre, dobre, to bolo prekvapenie. Očakával, že sa bude Potter v lete ukrývať ako zvyčajne. Temný pán sa pravdepodobne poteší, keď sa túto novinku dopočuje.

Opatrne vstúpil do suterénu, prútik vysoko a protikúzlo pripravené na jeho perách. Kam to dievčisko šlo? A prečo ho ešte neprekliala? Iste nebola dosť hlúpa, aby zabudla svoj prútik, alebo nie?

"Pozri, viem, že si tu dole. Neublížim ti, tak prečo skrátka nevyjdeš von?"

Draco začul hluk a zvrtol sa, len aby zistil, že jeho teta Bellatrix peláši dole schodmi za ním.

"Kde je? Musíme ju zabiť a ísť! Je tu ten prekliaty Fénixov rád!"

"Myslel som, že som sa o tom zmienil."

Zrazu zozadu zasiahlo Bellatrix zelené svetlo a dosť slušne zletela zvyškom schodov, aby pristála na spodku ako zmuchlaná kôpka. Draco zízal v úžase. Na vrchu schodov zachytil mihnutie habitu a natiahol krk, aby lepšie videl. Bol si istý, že to bola smrťožrútska čierna.

Niečo zažiarilo v Dracovom periférnom videní a on sa zvrtol, prútik pripravený, aby zistil, že Luna Lovegoodová skočila priamo na neho. Obaja šli prepletení k zemi a Dracovi skoro vypadol prútik. Svetlo sa zatrepotalo, ale ustálilo sa, keď Draco zosilnel svoje zovretie. Luna sa vydriapala nahor a utekala k podivnému predmetu, ktorý vyzeral ako hrdzavá kľučka. Draco sa po nej hodil a podarilo sa mu schmatnúť ju za členok práve včas, aby cítil, ako ho unáša preč.

Krucinál. Prenášadlo.

ooOoo

"Myslím, že sa ma už teraz môžeš pustiť," vecne oznámila Luna. "Ty si smrťožrút? Najprv som si to myslela, ale nemáš masku. Vlastne ťa poznám! Ty si Draco Malfoy, že?"

Draco sa posadil a rozhliadol sa. Boli v niečom, čo vyzeralo ako podzemná jaskyňa. Lunin prútik bol v jej ruke a jeho špička poskytovala dosť svetla, aby sa s jeho pomocou dalo vidieť. Len tak-tak. Vystrelil na nohy.

"Kde do pekla sme?"

"Nemám potuchy. Otec kvôli ochrane pripravil po dome niekoľko prenášadiel. Na toto som si spomenula, keď som ho zbadala."

"Čo myslíš tým, že nemáš potuchy? Ako sa odtiaľto dostaneme?"

Luna pokrčila plecami.

"Domnievam sa, že použijeme prenášadlo, aby sme sa vrátili do suterénu. Hoci by som to radšej nerobila, až kým tí ďalší neodídu. Si jeden z nich? Čo chceš?"

Vyzerala poriadne pokojná a nevyvedená z miery na niekoho, koho skoro zabili pri útoku smrťožrútov.

"V skutočnosti nie som jeden z nich, hoci keby to zistili, asi by so zo mňa urobili fašírku," priznal Draco, keď ju nechcel provokovať, aby ho neprekliala. "Prečo si tam nepoužila svoj prútik, aby si sa bránila?"

"Nie som plnoletá, samozrejme. Myslíš, že chcem, aby ma vylúčili zo školy ešte skôr než začala?"

"Myslím, že pri skoro smrteľnom útoku urobia výnimku."

"Nie nevyhnutne. Harryho skoro vylúčili, keď ho pred dvoma rokmi napadli dementori. Ministerstvo je úplne skorumpované, aby si vedel. Rufus Scrimgeour je skoro taký zlý ako Cornelius Fudge, hoci si myslím, že nezavraždil žiadnych škriatkov."

Jej oči sa prižmúrili.

"Harry Potter hovorí, že si zodpovedný za Dumbledorovu smrť."

"Harry Potter hovorí množstvo vecí," zamrmlal Draco, obozretne ju sledujúc.

Luna sa zrazu posadila do tureckého sedu na studenej a špinavej zemi. Draco sa od nej odvrátil na dosť dlho, aby preskúmal cestu von. Nevidel žiadne dvere, pukliny či diery, ktorými by sa dalo uniknúť. Ktorý imbecil by pripravil východ v diere, z ktorej niet úniku? Predpokladal, že by sa mohol odmiestniť von, ale bolo to príliš riskantné bez toho, že by vedel kde je. Čo keby boli míle pod zemou?

"Som ochotná vypočuť si tvoju verziu," prehovorila Luna. "Vždy je možné, že ťa posadli algamotry. Bol si v poslednej dobe na Sardínii?"

Draco na ňu zízal, ale bolo zrejmé, že nikam bez nej neodíde. Tá hrdzavá kľučka bola dve palce od jej ľavej nohy a položila na ňu veľkú skalu. Keby to bolo nevyhnutné, asi by si ju mohol privolať, ale bolo by lepšie, keby ju prehovoril, aby ich odtiaľto zobrala oboch. Nervózne sa rozhliadol. Nebol veľkým nadšencom uzavretých priestorov.

Vzdychol si a znova venoval svoju pozornosť Lovegoodovej. Mala na sebe čudnú sukňu v odporných farbách, ktorá vyzerala ako cigánska a tmavý modro-zelený sveter, ktorý bol čiastočne zapnutý odhora nadol. Zdalo sa, že má každú ponožku inú a okrem toho boli stočené okolo jej členkov. Vydýchol a posadil sa oproti nej. Jej náušnice sa podivne rozkývali a on sa predklonil, aby sa na ne pozrel.

"To sú reďkovky?"

"Samozrejme."

Prikývol, načisto zmätený. "Ako dlho máš v pláne držať nás tu dolu?"

"Dosť dlho na to, aby si mi povedal, prečo by som z teba nemala spraviť pudla a nechať ťa tu mondrovianským jaskynným chrobákom."

"Chápem. Pretože si to spomenula, predpokladám, že som bol zodpovedný za Dumbledorovu smrť." Pokojne to mohli mať rovno z krku. Aspoň mu nevzala prútik. Ak to bude nevyhnutné, mohli zviesť čarodejnícky súboj. Tu dole. V špinavej, hrôzostrašnej temnote.

"Ale?" rypla do neho.

"Aké ale?"

"Povedal si to, ako keby si mohol povedať viac."

"Ale, nezabil som ho. Mal som to urobiť, ale nedokázal som to. Bol to neozbrojený starec! Mal som čeliť najväčšiemu čarodejníkovi všetkých čias v súboji, ktorý by najpravdepodobnejšie skončil mojou smrťou. Nie chladnokrvne zavraždiť slabého starého muža."

"Dumbledore nebol slabý," neústupne povedala Luna.

"V ten deň bol. Ledva dokázal stáť. Niečo sa mu prihodilo."

Luna si mrmlala niečo pod nosom a Draco mal podozrenie, že z Dumbledorovho stavu obviňuje nejaké imaginárne stvorenie. Na bystrohlavčanku bola dosť patetická. Skoro sa o tom zmienil, ale spomenul si, že nemá v zálohe Crabba a Goyla, aby podporili jeho posmešné poznámky. Zaklapol čeľusť.

Dracova minca sa zrazu v jeho vrecku zahriala. Krútil sa, až kým na ňu nedosiahol a zažal prútik, aby si ju prečítal.

"To je minca Dumbledorovej armády?" spýtala sa Luna. "Odkiaľ ju máš?"

Draco ju ignoroval, kým čítal tie slová.

Devlin? Kde si?

Čo sa stalo s heslom? So Zonkom a tým všetkým?

Nie je čas na to, aby si po mne štekal! Zajali Lunu smrťožrúti?

Nie, je so mnou. Nech je to kdekoľvek.

O čom to hovoríš?

Prenášadlo. Jaskyňa. Dlhý príbeh. Je bezpečné sa vrátiť?

Niežeby sa naozaj chcel vrátiť a čeliť Grangerovej. Stále nemala potuchy, kým je. V tú minútu, čo ho s Potterom zazrie, znova k nemu zavíta Sectumsempra.

Skoro. Prehľadávame dom. Myslím, že utiekli.

Luna ho sledovala s podivnými, jasnými očami.

"S kým to hovoríš?"

"S Hermionou Grangerovou," priznal sa, hoci vysloviť tieto slová nahlas spôsobilo, že zneli absolútne nepravdepodobne. Luna musela súhlasiť.

"Neverím ti."

"Ani ona by neverila."

Jej príliš veľké oči sa dokonca ešte zväčšili.

"Ona nevie, že si to ty!"

Draco ju znovu prehodnotil. Možno si zaslúžila byť v Bystrohlave.

"Samozrejme, že nie. Neviem ani prečo jej pomáham. Mal som ťa zabiť a stať sa poslušným malým smrťožrútikom."

"Povedal si to sám. Nedokázal si zabiť neozbrojeného starca, takže iste nedokážeš zabiť patetické, neplnoleté dievča. Ty nie si vrah."

Draco na ňu zazrel.

"Toto počúvam nejako príliš často."

"Potom to musí byť pravda. Veci, ktoré sa neľahko počúvajú, sa musia často opakovať."

Sú preč, prezradila minca v návale tepla.

Draco zastonal, zrazu si uvedomil vážnosť situácie. Na jednej strane bol rád, že opustí jaskyňu. Na druhej strane Snape a ostatní nebudú šťastní, že ho stratili. Väčšina ho bude podozrievať, že zdrhol. Nechcel premýšľať o tom, čo asi urobí Voldemort.

"Vraví, že je bezpečné vrátiť sa. Pozri, ak ma Potter a ostatní zbadajú, najprv vyšlú kliatby a otázky budú klásť neskôr."

"Nechaj ísť najprv mňa a ja im to vysvetlím," ponúkla sa Luna. Načiahla sa po prenášadle.

"Počkaj!" zajačal Draco práve vtedy, keď sa jej ruka dotkla kovovej kľučky.

Nič sa nestalo. Zdvihla neužitočnú kľučku a zažmurkala na neho tým jej pohľadom neustáleho prekvapenia.

"Hmmm. Zrejme jednosmerné prenášadlo."

Draco si pomyslel, že ju asi nakoniec predsa len zabije.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 20.04. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Re: 11. kapitola - Luna (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 06.07. 2023
|
parádní situace - Draco zachránce mladé dívky. Nemeškám, valím číst dál. Díky za překlad.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 17.08. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Reader14 - 25.02. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 11. kapitola - Luna Od: 32jennifer2 - 23.02. 2011
draco a luna? tak toto bude ešte zábava...

Re: 11. kapitola - Luna Od: kukuriciarka - 28.11. 2010
tak ten záver nemal chybu!!! :D :D :D som poriadne zvedavá, ako sa odtiaľ dostanú. asi im pomôže jej otec.... alebo šikuľka Hermiona :) spozná pravú podobu Draca? utekám k ďalšej kapitolke (niekedy má svoje výhody nedostať sa dlhšie k netu :D ). ďakujem mooooc :)

Re: 11. kapitola - Luna Od: jerry - 26.11. 2010
tak toto bola velmi zaujimava kapitolka. najprv dracovi severus povie o vitealoch a potom sa snazi v dome netrafit lunu. a to s belatrix bolo zaujimave, akoze je mrtva? no som zvedava. a to ako skoncil s lunov v jaskyni. a to krytie ako delvin mu tiez dlho nevydrzalo. som zvedava akos a z jaskyne dostanu. a drzim dracovi palce pri tom vysvetlovani. a tiez som zvedava ako zareaguje seveerus a smrtozruti. hmm myslim ze toto je velmi produktivna kapitolka - tolko nezodpovedanych otazok po nej zostalo. tesim sa na pokracovanie. a vdaka za preklad
Re: 11. kapitola - Luna Od: Jimmi - 26.11. 2010
Niet za čo, na rozdiel od ostatných, nemusíš čakať na ďalšiu. Tíško závidím. Díky moc

Re: 11. kapitola - Luna Od: denice - 26.11. 2010
Tak konečně sedím v teple u klávesnice a znovu se kochám - Severus měl ve zvyku budit Draca studenou vodou? Co na to asi Lucius? Snape je v títo kapitole takový neSnapeovský, snad nemá nějaké předtuchy... zato Draco je v nejlepší formě:  "Kde je? Musíme ju zabiť a ísť! Je tu ten prekliaty Fénixov rád!" " "Myslel som, že som sa o tom zmienil." Pro Dracovo dobro doufám, že kletba, co Bellatrix zasáhla, byla Avada. Nádherná byla druhá část - Lunina reakce na fakt, že se ocitla kdovíkde v jeskyni se smrtijedem byla hodně pohodová, ale na druhé straně měla přenašedlo u nohy a pěkně zajištěné. Zdá se, že se soustředí na důležité věci a její logika je bezchybná. Jednosměrné přenašedlo - specialita pana Lovegooda! Snad si bude pamatovat, kam dceru odeslal. Jsem strašně zvědavá, jak dlouho tam budou trčet, kdo je objeví a jestli pobyt v jedné jeskyni s Lunou Draca psychicky poznamená. A co na to asi Voldemort... Ještě jednou díky - i za reakci na první komentář, jsi milá.
Re: 11. kapitola - Luna Od: Jimmi - 26.11. 2010
Tak - neviem čo povedať, pretože...  Tento komentár si zapamätaj! Ani nevieš ako si trafila :D A máš pravdu, tie Dracove hlášky sú super. Práve sa prehryzávam rokfordskou kapitolou bez Draca, ide to pomaly, ale na 17. sa teším! Ja som ho snáď ešte ani v jednej poviedke takto nežrala. Doslova. Ten chlap je geniálny! Díky moc.

Re: 11. kapitola Od: anonym - 26.11. 2010
smola, prenášadlo je len jednosmerné.

Re: 11. kapitola Od: Maenea - 26.11. 2010
Luna nezklame Mám ji ráda, holku ušatou A autorku obdivuju, protože předpovídat to, že se dostanou do domu Láskorádových, který bude obdobně divný, jako ho popsala J.K.R, to chce talent Mé neskonalé díky za překlad a beta-read

Re: 11. kapitola Od: Zuzana - 26.11. 2010
Luna je z dievčat v HP najzaujímavejšie stvorenie. Mám ju radšej ako Hermionu. Draco a Severus sú v tejto poviedke zrejme na rovnakej pozícii. Obaja pomáhajú a nemôžu sa nikomu zdôveriť. Som rada, že Luna vie o Dracovi pravdu. Len som zvedavá či jej budú veriť a či to ona vôbec niekomu bude považovať za dôležité povedať. Možno si to nechá pre seba. Párik Luna-Draco by sa podľa mňa k sebe celkom hodili. Aj keď Draca by z nej chvíľmi určite porážalo Koľko času strávia v tej jaskyni? Už aby tu bolo pokračovanie. Ďakujem za preklad.
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 26.11. 2010
Pokúsim sa najneskôr zajtra vyhovieť, stačí? Díky moc.
Re: 11. kapitola Od: Zuzana - 26.11. 2010
Budem sa tešiť. K pc sa dostanem až večer takže bude na dobrú noc. Dík.

Re: 11. kapitola Od: doda357 - 26.11. 2010
Od Severusa bolo veľmi milé, že Dracovi daroval zápisník s jeho vlastnými kúzlami. Spomínam si, že som niekde čítala, (už neviem či v knihe alebo v FF) že Princ písal škaredo, tak dúfam, že tento zápisník je úhľadnejší V nedeľu sa chystám na HP 7, tak som zvedavá, ako bude vyzerať Lunin dom, lebo podľa všetkých tých opisov tipujem, že bude riadne uletený. Luna sa mi začína páčiť čím ďalej tým viac. To, ako to vyzeralo, že je mierne trafená a uteká pred nimi hore, ale v skutočnosti im prešla cez rozum, sa mi strašne páčilo. Koho by napadlo vytvoriť prenášadlo niekam, odkiaľ nevedie žiadna cesta? No očividne Xena, ale jednosmerné prenášadlo? Tak to už je trochu priveľa. Draco to bude mať s Lunou ťažké. Úžasné, neuveriteľné, krásne. Perfektná poviedka, ďakujem.
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 26.11. 2010
Díky moc, za všetko. Dáme im ďalšiu kapitolu ešte dnes?
Re: 11. kapitola Od: doda357 - 26.11. 2010
Mohli by sme. Zaslúžia si, či nie ? Ja už iba raz prejdem 14. a pošlem ti ju. A potom už iba 15. a dobehla som ťa

Re: 11. kapitola Od: JSark - 26.11. 2010
Á, ale nie, žartuješ, na takom mieste skončiť? Ozaj, stále máš pocit, že Snape je provoldyovský? Ja teda myslím, že minimálne je pripravený v pravý čas sa vypariť. Díky díky za preklad.
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 26.11. 2010
Ja nemôžem mať žiadny pocit, lebo poznám odpoveď. Pocity môžete mať len, resp. Harry a spol. Takže uvidíme. Díky moc.

Re: 11. kapitola Od: Hanna - 26.11. 2010
Jezisko Maria, to este len bude. Odhalenie Devlina sa odklada, ale aj tak sa ho trosku desim. Lunu mam rada, ale este vacsia sranda by bola, keby v tej jaskyni bol zavrety Draco s Hermionou, hoci to je uz asi otrepane. Draco sa asi uz nevrati domov, ze? ked tak rozmyslam, skoda to nebude. Dakujem
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 26.11. 2010
Asi by si si netipla, kde skončí Draco. Díky moc.

Re: 11. kapitola Od: holloway - 26.11. 2010
Teda to byl nářez. Snape prozradí Dracovi o viteáléch a nabádá ho aby je když se mu něco stane hledal a činil podle sebe. Asi tuší co se v Dracovi odehrává a dosti nejasně mu naznačuje další postup. Potom Snape který záměrně netrefuje Lunu, honička domem byla dobrá, jen mi to přišlo moc jednoduché, žádné komplikace. Bellatrix mrtvá-hurá. Ovšem jestli ji opravdu zabil Snape tak nevím jak se z toho vymluví. Luna je jako vždy mimo, radši se nechá zabít než vyloučit za použití kouzla . Ale zase je ten pravej člověk aby Drycovi uvěřila a udělala vše proto aby ho přijali i ostatní. A když jsem se začala těšit na přímou konfrontaci Draca s realitou (Hermionou) tak se zjistí, že přenášedlo nefunguje to jsem zvědavá jak dlouho Lunu Draco vydrží zvládat. Jenom teď už to má Draco asi u Voldyho zpečetěné, nedovedu si představit jak by se z toho vymluvil (unesl jsem ji a ona mi utekla apod. mi přijde dost nepravděpodobné). Tak že by oficiální změna stran? Díky za "denní dávku emocí"
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 26.11. 2010
Dobrý odhad, fakt. Ale s tou Bellatrix neviem. Mňa vôbec nenapadlo, že je mrtvá. Nebola tam totiž žiadna zelená. Ale nehádam sa, z ďalšieho deja si ju nepamätám. Díky moc

Re: 11. kapitola Od: teriisek - 26.11. 2010
Vážně, byl to Severus, kdo zabil Bellatrix? Ovšem ten rozhovor, který vedl s Dracem před odchodem... mé srdce plesá, že by skutečně nebyl až takový hajzl? A jak se odtamtud dostanou ven? Doufám, že Voldemort pak Dracovi neublíží... nejlepší by bylo Lunu schovat a tvářit se, že je mrtvá, ale... a ví Severus o Dracových kontaktech? Ani bych se nedivila, kdyby jo... a zjistí Hermiona konečně, že Draco je Draco? Achjo, tolik otázek a odpovědi žádné... nemůžu se dočkat pokračování! Vážně, začínám tuhle povídku milovat:) Díky moc za překlad a těším se, co bude dál...
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 26.11. 2010
TIPUJEM , vážne len tipujem, že to bol Severus, kto iný. V ďalšej kapitole je to isté z pohľadu Hermiony, tak sa to snáď trošičku vyjasní. Nikto z Rádu to nemohol byť (boli inde) a iný smrťožrút by to predsa neurobil. A nebola tam zelená, nemohla to byť Avada. Mám taký dojem že do 13-14 máš na väčšinu otázok odpovede. Teda okrem Severusa. Díky moc.
Re: 11. kapitola Od: teriisek - 26.11. 2010
Počkej, kde nebyla zelená? Protože Bellu zelené světlo zasáhlo, aspoň tak to je v textu, ještě jsem na to znovu koukala... ale taky si myslím, že nikdo jiný to být nemohl, to by nedávalo smysl...

Re: 11. kapitola Od: bbarka - 26.11. 2010
"Hmmm. Zrejme jednosmerné prenášadlo." ježííííííííííš...Luna to zabila, ako vždy To dievča mám vážne rada...ale som neskutočne zvedavá, aké budú reakcie na "Devlina"...juuuj, milujem túto poviedku... Inak, mne, kebyže Severus niečo šepká  do ucha, tak by som si nezapamätala asi vôbec nič  Našťastie je Draco imúnny Severus je taký neuveriteľný - ešta aj vie, komu má veriť...a ten dôvodd, prečo to urobil... Ďakujem strašne moc za preklad!!!
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 26.11. 2010
Severus je záhada sama o sebe. Luna to zabije ešte párkrát - časti, ktoré ti určite vyvolajú úsmev na tváril. Díky moc.

Re: 11. kapitola Od: Elza - 26.11. 2010
Úchatné. Takže spolu skončili kdesi v podzemí... No senzace! *;-) Žeby Snape zabil Lestrangeovou? Nečekaný vývoj! Doufám, že se mu nic nestalo...
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 26.11. 2010
Som zmätená, žiadna zelená tam nebola, som presvedčená, že to bolo obyčajné Stupefy. Díky moc. No a počkaj si na to, keď v tom podzemí strávia nejaký čas. :D
Re: 11. kapitola Od: Elza - 26.11. 2010
Citace: Zrazu zozadu zasiahlo Bellatrix zelené svetlo a dosť slušne zletela zvyškom schodov, aby pristála na spodku ako zmuchlaná kôpka. Draco zízal v úžase. Na vrchu schodov zachytil mihnutie habitu a natiahol krk, aby lepšie videl. Bol si istý, že to bola smrťožrútska čierna.
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 26.11. 2010
Jo, mne to ušlo, predsalen to je skoro týždeň. To zelené je aj v ďalšej časti, už som si na to dala pozor. Divné nie? Jednak, že mi tá zelená vypadla, resp. zostala nepovšimnutá a jednak som presvedčená, že je nažive. Z toho by bolo haló, nie? Toto mi fakt ušlo. Díky moc

Re: 11. kapitola Od: denice - 26.11. 2010
Lenka je DOKONALÁ, DOKONALÁ, DOKONALÁ! A miluji Draca a Severuse! Napsala bych víc, ale ujíždí mi bus i se zastávkou. Díky!
Re: 11. kapitola Od: Jimmi - 26.11. 2010
Tak mi napíš, keď sa dostaneš domov, na tvoje postrehy sa móc a móc teším.

Prehľad článkov k tejto téme:

Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201151. kapitola - Epilóg
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201150. kapitola - Pravý chrabromilčan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201149. kapitola - Snapovo odhalenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201148. kapitola - Avada Kedavra
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201147. kapitola - Druhá komnata
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.02. 201146. kapitola - Bellatrix Lestrangeová
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201145. kapitola - Záchrana a útek
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201144.kapitola - Dracovo prekvapenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.02. 201143. kapitola - Smrťožrúti
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.02. 201138. kapitola BONUS - Percy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.02. 201142. kapitola - Rada škriatkov
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.02. 201141. kapitola - Dôležité správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.02. 201140. kapitola - Dracov fanklub
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.01. 201139. kapitola - Správa od Snapa
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.01. 201138. kapitola - Svadobné plány
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.01. 201137. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201136. kapitola - Zakladatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201135. kapitola - Mysľomisa, pergamen a spoločnosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201134. kapitola - Ranná návšteva
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.01. 201133. kapitola - Vypožičané šťastie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.01. 201132. kapitola - Les
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.01. 201131. kapitola - Zámena osôb
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.01. 201130. kapitola - U kančej hlavy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.01. 201129. kapitola - Draco a Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.01. 201128. kapitola - Harryho postrehy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.01. 201127. kapitola Láskavosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )31.12. 201026. kapitola - Záhadné správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.12. 201025. kapitola - Hórovi synovia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.12. 201024. kapitola - Priatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.12. 201023. kapitola - Pradiarska ulička
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.12. 201022. kapitola - Elixíry šťastia a ako ich pripraviť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )15.12. 201021. kapitola - Úvahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201020. kapitola - Viteál
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201019. kapitola - Vlaky a prach
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.12. 201018. kapitola - Zásahy a protizásahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.12. 201017. kapitola - Temné znamenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.12. 201016. kapitola - Kúzla a odkazy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.12. 201015. kapitola - Manor a spomienky
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.12. 201014. kapitola - Snovlezci plaziví
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.12. 201013. kapitola - Dover
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.12. 201012. kapitola - Prenášadlá
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.12. 201011. kapitola - Luna
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.11. 201010. kapitola - Zničené sny
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.11. 20109. kapitola - Dracove rozhovory
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.11. 20108. kapitola - Grimmauldovo námestie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )27.11. 20107. kapitola - Dracova dilema
Cheryl Dyson: ( Jimmi )26.11. 20106. kapitola - Harryho izba
Cheryl Dyson: ( Jimmi )25.11. 20105. kapitola - Hlavný stan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.11. 20104. kapitola - Prepad
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.11. 20103. kapitola - Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.11. 20102. kapitola - Hermiona
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.11. 20101. kapitola - Draco
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )09.10. 2010Úvod k poviedke