Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Draco: Zrod fénixa

5. kapitola - Hlavný stan

Draco: Zrod fénixa
Vložené: Jimmi - 25.11. 2010 Téma: Draco: Zrod fénixa
Jimmi nám napísal:

DRACO: PHOENIX RISING

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/3414902/5/Draco_Phoenix_Rising

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

  VAROVANIE: POVIEDKA BOLA NAPÍSANÁ PRED VYDANÍM SIEDMEJ KNIHY. AKÁKOĽVEK ZHODA JE ČISTO NÁHODNÁ. VARIABILNÁ DĹŽKA KAPITOL. POUŽITIE ČESKÝCH NÁZVOV, AK SA MI PÁČIA VIAC.

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Cheryl Dyson, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola piata – Hlavný stan

Hermiona zízala na mincu vo svojej ruke a pocítila nečakaný nával súcitu.

Mám po krk toho byť využívaný.

Mocne zovrela ten kov vo svojej ruke a premýšľala o odpovedi. Čo mohla povedať? Že to chápe? Že sa veľakrát cítila rovnako? Keby to počuli jej priatelia, vydesilo by ich to. Hermiona sa cítila vinne už z toho, že o tom premýšľala. Uvedomovala si, že ju milovali, ale občas mala pocit, že je Harryho a Ronovou osobnou encyklopédiou a kontrolovačkou domácich úloh.

Prečo mala stále pocit, že musí dokazovať svoju cenu? Bola to pýcha? Mala radosť z toho, že je tá najbystrejšia, tá najschopnejšia a tá najmúdrejšia. Ale rovnakým spôsobom tiež odmietala neustále očakávania od ostatných, že vždy bude tou najbystrejšou, tou najschopnejšou a tou najmúdrejšou. Jedného dňa ich sklame. Už mohla cítiť ako jej kvôli tej záležitosti s viteálmi zlyhanie dýcha na krk.

Minca schladla. Znova si na krk navliekla retiazku, na ktorej visela a zacítila ten chlad, keď sa galeón ustálil na jej pokožke. Spala ešte len hodinu, keď ju prebudilo teplo aktivovanej mince. Ľahla si na posteľ v opare vyčerpania, ale pochybovala, že by dokázala znova zaspať. Vonku bolo príliš jasno, dokonca aj keď pršalo. Predpokladala, že by mohla tie ťažké závesy zatiahnuť, ale dom Blackovcov bol už dosť pochmúrny, aby sa k tej zmiešanine pridala ešte aj temnota.

Premýšľala o svojom novom smrťožrútskom "priateľovi". Kto to mohol byť? Devlin Whitehorn? Nikdy to meno nepočula. Neznelo jej ani vzdialene povedome. Určite to nebolo ani jedno z tých mien, ktoré boli pripevnené na stene v prízemí. Rád pozorne sledoval všetkých známych smrťožrútov. Možno by Hermiona na ten zoznam mala pridať nové meno. Ale ešte nie. Už jej raz pomohol. Nezradí ho, až kým nebude mať jasný obraz o tom, komu patrí jeho lojalita.

Z prízemia začula pohyb. Zvyšní členovia Rádu pravdepodobne raňajkujú. Mala by sa k nim pripojiť, ale nemala až tak chuť baviť sa s Ronom, zatiaľ nie. Od Dumbledorovej smrti sa Ron choval ako keby mal každý okolo neho samovoľne vzbĺknuť. Bol milý k svojim bratom - hoci Fred a George mu túto láskavosť zatiaľ neopätovali - a k Ginny sa správal ako k plyšovému zvieratku. Skoro ho na jedno premenila, keď ju naposledy objal, hánkami jej štuchol do hlavy a povedal: "Tu je moja milučká šampiónka Ginny."

K Hermione bol tiež iný. Najprv bola rada, že sa k nej správa ako k dievčaťu a nie ako k chodiacej učebnici. Často ju objímal a držal za ruku, ale nebol to ten typ náklonnosti chlapec/dievča. Bol to skôr ten typ náklonnosti: Bojím-sa-že-by-si-mohla-každú-chvíľu-zomrieť-prosím-neopúšťaj-ma. Dúfala, že sa z toho vyhrabe, keď sa vráti Harry. Počas leta bol Ron vždy trochu stratený. V Brlohu s ním Ginny mohla hrať metlobal, ale tu boli lapení dnu. Ginny trávila smiešne množstvo času vo svojej izbe za zatvorenými dverami, počúvala Sudičky a písala vášnivé romantické príbehy o sebe a Harrym. Tie, čo pozorne zrolovala a ukryla pod uvoľnenú dosku v podlahe svojej izby. S niekoľkými sa podelila s Hermionou, ktorá sa pri tej spomienke začervenala. To dievča malo bujnú fantáziu.

Potrebovala spať. Pokúšala sa nemyslieť na viteály. Prikázala si nemyslieť na viteály. Zatvorila oči a snažila sa prinútiť znova zaspať pomocou nejakej príjemnej spomienky. Vianočný bál. Ten bolo vždy príjemné znova prežívať. Usmiala sa a spomenula si na tanec s Viktorom, vírenie pomedzi pestro oblečené páry a šťastný smiech.  Rokfort bol tak pekne vyzdobený. Cez všetku tú zeleň, čo Hagrid dovliekol, bolo sotva vidieť šedé steny. Vzdychla si. Úbohý Hagrid. Musí mu poslať ďalšiu sovu. Bol taký zničený Dumbledorovou smrťou. Uvažovala, či sa niekedy celkom zotaví. Hrýzla si spodnú peru a premýšľala, či Dumbledore niekedy spomenul Hagridovi viteály. Asi nie, pretože ten správca nedokázal v ich prvom ročníku zostať ticho ani o trojhlavom psovi, čo strážil Kameň mudrcov. Už by mu doteraz niečo prekĺzlo...

Hermiona vo frustrácii buchla päsťou o posteľ a otvorila oči. Viteály, viteály, viteály. Prekliaty Voldemort! A prekliaty Dumbledore za to, že z tejto veci robil také prekliate tajomstvo. Ako mali asi tak zničiť niečo, čo ani nevedeli nájsť? Aby to bolo ešte horšie, Dumbledore zaprisahal Harryho, aby viteály držal v tajnosti, takže nemali ani dovolené požiadať Rád o pomoc. Bolo to tak nefér!

Neochotne vyliezla z postele a obliekla sa. Mohla by ešte raz skúsiť prezrieť odpornú knižnicu Blackov, hoci keby musela prečítať ešte jeden odsek o čistokrvnej urodzenosti, asi by vracala. Uvažovala, či Malfoyovci boli celou tou čistokrvnou ideou rovnako posadnutí. Malfoy chŕlil frázy ustavične, ale bola zvedavá, či každá kniha v knižnici Malfoyov súvisela s touto témou. Dúfala, že nie. Jedna rodina ako Blackovci stačila.

ooOoo

Zišla dole schodmi, aby zistila, kto je prítomný. Kuchyňa bola ako zvyčajne preplnená. Ľudia mali sklony zhromažďovať sa v kuchyni, pretože to bola jediná miestnosť v dome, ktorá bola skrz naskrz odBlackovaná. Mnoho z vlastného majetku Weasleyovcov sa prinieslo na Grimmauldovo námestie číslo 12, vrátane Weasleyovských hodín, hoci v týchto dňoch sa ručička príliš nepohla od "Smrteľné nebezpečenstvo", čo nebolo veľmi nápomocné. Brloh bol do veľkej miery opustený, pretože čakali, že bude prvým cieľom smrťožrútskeho útoku.

Samozrejme, Lupin bol prítomný. Zriedkakedy odchádzal, pretože väčšina Rádu ho neoficiálne zvolila za ich nového vodcu. Preukázal sa ako majstrovský organizátor a vytvoril plán striedania rôznych povinností, kvôli ktorému Hermiona vzdychala závisťou. Vedľa Lupina bola usadená Tonksová. Jej vlasy boli dnes maslovo žlté. Hermiona sa zaškerila. Keby bola metamorfágom, chodila by tu s výzorom Gwyneth Paltrow, ale predpokladala, že je to vecou osobného vkusu.

Vedľa Tonksovej si Moody usrkával z čaju ako bernardín a ignoroval Mollyine nesúhlasné zvuky. Elphias Doge sedel oproti Moodymu, hlučne prežúval vajíčka s klobásou. Sturgis Podmore bol od neho naľavo a skľúčene zízal do svojej šálky čaju. Bill Weasley a Fleur Delacourová sedeli za vzdialeným koncom stola, držali sa za ruky a vyzerali, ako keby sa mali každú chvíľu vykradnúť na poriadnu muchľovačku. Nebolo by to po prvý raz. Arthur Weasley bol už podľa všetkého preč. Vďaka nedostatku personálu musel častokrát pracovať aj cez víkendy. Rufus Scrimgeour dal jasne najavo svoju nechuť k tým, ktorí boli stále lojálni Dumbledorovi, ale s Voldemortovými stúpencami na slobode potreboval každého schopného čarodejníka, aby udržal poriadok.

Ron si všimol, že Hermiona číha vo dverách a vyskočil, aby sa jej hodil okolo krku. Šťastne ju stisol, kým sa ona pokúsila uvoľniť zovretie jeho prstov a vyhnúť sa zaduseniu.

"Si hore! Skvelé! Divooký nám práve vravel o nájazde na dom tvojich rodičov." Zazrel na svoju matku. "Pretože niektorí z nás nemohli ísť. Hoci sme plnoletí." Molly ho ignorovala.

Unikla Ronovmu náručiu a posadila sa vedľa Dogea. Ron zaujal miesto vedľa nej.

"Ako to šlo?" spýtala sa Moodyho. Jeho sklenené oko sa stočilo jej smerom. Zavrčal.

"Nie celkom dobre. Jedného z nich som odstránil a Tonksová jedného dostala kúzlom Zauzlených nôh.  

"Nie toho, na ktorého som mierila, pretože som o čosi zakopla," sťažovala sa.

"Nemohli sme povedať, kto všetko tam bol, pretože mali na sebe tie prekliate masky... ale som si poriadne istý, že jedným z nich bol Mulciber. Dostal som ho kúzlom pomätenia, práve keď sa odmiestňoval. Dúfam, že skončil v Timbukte." Odfrkol si. "Hoci sa odpráskali preč poriadne rýchlo. Prekliati zbabelci."

"Podľa všetkého ten tip, ktorý si dostala, bol správny, Hermiona," povedal Lupin. "Príliš blbé, že nevieme, kto je pisateľom tvojho odkazu."

"Nuž, ak je na našej strane, radšej by mal držať hlavu sklonenú, pretože nemám v pláne pýtať sa na mená skôr, než prekľajem každú smrťožrútsku chamraď, čo uvidím," zavrčal Moody.

"Som si istý, že pozná riziká, Alastor," pokojne povedal Lupin. "Som prekvapený, že niekto z nich je dosť statočný, aby zradil Vy-Viete-Koho teraz, keď jeho moc rastie."

"Regulus Black bol," dumala Hermiona a zdvihla krajec chleba. "Naposledy, keď ten bol na vrchole moci."

Lupin prikývol. "Vždy som premýšľal prečo. Sirius zvykol vravieť, že je to "Black, čo nepadol ďaleko od stromu". Pani Blacková bola vo vytržení, že sa tu potuloval mučiac muklov a roznášal čistokrvnú ideológiu. Bože, ako Regulus nenávidel Jamesa."

Hermiona na neho zízala s chlebom napoly na ceste do jej úst. Položila ho na tanier.

"Poznal si Regulusa Blacka?" spýtala sa a potom sa prekliala za tú hlúpu otázku. Samozrejme, že ho Lupin poznal. Bol to Siriusov mladší brat.

Lupin sa bez humoru zasmial. "Poznal som ho dosť dobre, aby som toho malého blba nemal rád. James so Siriusom ho zvykli trápiť skoro tak veľmi ako Snapa. Na škole volával Siriusa ´krvizradca´. Hlavne kvôli ochrane sa ponevieral s bandou odporných smrťožrútov. Sirius nepribrzdil žiadne údery len preto, že bol Regulus jeho brat. Ľutoval by som ho, ale nato to bol ukecaný malý chytrák. Mnohé z toho si zaslúžil. V skutočnosti bol dosť podobný Dracovi Malfoyovi. Bol tiež taký driečny ako Draco. Mladšia verzia Siriusa."

"Potom to znie tak, že by bol z neho dokonalý smrťožrút," povedala Hermiona. "Som zvedavá, prečo sa obrátil voči Vy- Voldemortovi." Pokúšala sa používať Voldemortovo meno častejšie, pretože Harryho hnevalo, keď stíšeným hlasom používali jeho prezývku.

"Aj Sirius s Jamesom nad tým dumali. Nikdy nedospeli k uspokojivej odpovedi. Všetci si mysleli, že Veď-Viete-Kto chcel, aby Regulus urobil niečo, čo šlo proti jeho morálke, ale z toho, čo si pamätám, v tejto oblasti trpel poriadnym nedostatkom. Muselo to byť niečím iným."

Hermiona pokrútila hlavou. Nech to bolo čokoľvek, nahnevalo to Regulusa dosť na to, aby ho to vyslalo pátrať po viteále. Len sa modlila, aby uspel v zničení medailónu skôr, než ho dostihol Voldemort. Mali by na starosti o jeden prekliaty viteál menej.

Všetci stuhli, keď sa nad sporákom rozozvučal poplašný zvonec.

"Zistím, kto to je," ponúkla sa Tonksová. Vyšla von, zamieriac do podkrovia. S celou tou nedávnou aktivitou na Grimmauldovom námestí sa rozhodli, že bolo príliš riskantné stále sa premiestňovať na ulicu a vchádzať prednými dverami. Všetky ochrany, ktoré vybudoval Dumbledore, boli stále aktívne, ale Hermiona s Billom našli spôsob, ako vytvoriť malé miesto v podkroví, ktoré umožňovalo primiestniť sa. Prekvapkom bolo, že ktokoľvek sa primiestnil do podkrovia, musel čakať na to, kým mu niekto zospodu otvorí dvere.

Tonksová sa o niekoľko minút neskôr vrátila s Arthurom Weasleym. Molly sa k nemu prihnala a objala ho. V poslednej dobe bola skoro taká túliaca sa ako Ron.

"Arthur, čo tu robíš tak skoro?"

"Mám len krátku prestávku. Musím sa vrátiť, ale dnes ráno som videl niečo čudné. Mmmm, klobásky!"

Schmatol jednu zo stola a rozprával medzi sústami.

"Včera poobede som narazil vo výťahu na Jamesona Smytha. Vždy je taký ukecaný. Som prekvapený, že Oddelenie na presadzovanie čarodejníckeho práva mu vôbec umožňuje chodiť na akcie v teréne, pretože nedokáže udržať ústa zatvorené, ale zúfalé časy-"

"Dostaň sa k veci, Arthur!" zavrčal Moody.

Arthur sa zamračil. "Áno, nuž, povedal mi, že má ísť na kontrolu Malfoy Manoru. Ministerstvo si naň dáva bacha, odkedy Lucius Malfoy utiekol z Azbakanu." Zdvihol ďalšiu klobásu.

"Nuž, dnes ráno som na Jamesona narazil znova. Spýtal som sa ho, ako šla včera misia a on povedal: ´Fajn. Proste fajn.´ Nemohol som z neho dostať ďalšieho slovka, až na to, že stále opakoval ´všetko je fajn´. Pre neho veľmi nepodobné. Myslím, že je pod Imperiom."

Moody sa postavil.

"Idem na to."

Lupin zdvihol ruku. "Neunáhli sa, Alastor. Toto si musíme premyslieť. Ak sú doma Malfoyovci, potom je tam tiež Veď-Vieš-Kto. A ak je to takto, nechceme ho vystrašiť, aby ušiel."

Moody sa posadil.

"Čo tým myslíš?"

"Ak tam vbehneme s vytiahnutými prútikmi, možno zajmeme zopár smrťožrútov, ale stavme sa, že nechytíme Veď-Vieš-Koho, aj keby tam bol, a potom sa rozpŕchnu ako potkany. Musíme s istotou zistiť, či používajú Malfoy Manor ako hlavný stan. Ak áno, budeme mať výhodu, pretože my budeme vedieť, že tam sú. Musíme zostaviť sledovačku. Veľmi opatrne. Nechceme im dať echo."

Arthur prikývol. "Nechám to na teba, Remus. Musím sa vrátiť." Pobozkal Molly a Rona a zamieril k podkroviu.

"Je príliš blbé, že dnu nemôžeme poslať špióna," povedala Tonksová. Jej črty sa pohli a Bellatrix Lestrangeová tam stála miesto nej. Lupin zaklial.

"Nie! Je to príliš nebezpečné. Voldemort aj so Snapom sú príliš dobrí v Legilimencii. Okrem toho Snape bude niečo také čakať. Nanešťastie tí bastardi poznajú všetky naše silné stránky. A slabosti."

Bellatrix našpúlila pery a pohodila svojimi divokými čiernymi vlasmi.

"Nikdy mi nedovolíš žiadnu zábavu."

"Áno, v tomto som tvrdohlavý. Nedovolím ti žiadnu zábavu, ktorá by mohla skončiť tým, že ťa zabijú. Preklínaj ma."

Ron sa rozkašľal. "Tonksová, nemôžeš prestať s tým prevlekom? Možno neoklame Veď-Viete-Koho, ale mne z neho behá mráz po chrbte." 

Tonksová bola okamžite späť so svojimi kanárikovými vlasmi.

"Čo to máš s tou žltou?" spýtal sa Ron. Zvyčajne dávala prednosť ružovým alebo fialovým vlasom.

"Dnes mám slnečnú náladu, pretože včera v noci sme s Remusom -"

"Nymphadora!" vykríkol Remus. Zamračila sa na neho.

"Povedala som ti, aby si ma tak nevolal."

Lupinova tvár bola karmínová. Hermiona sa zachichotala.

"Môžeme sa držať veci?" dostal zo seba Lupin. "Tento malfoyovský scenár potrebujeme naplánovať."

"Fajn. Radšej by ste ma z toho nemali vynechať," varovala Tonksová, keď znova zaujala svoje miesto. Remus si vzdychol úľavou.

Hermiona zalapala po dychu.

"Ach, nie! Dnes ráno mám HSS! Skoro som zabudla!"

"Ledva si spala, Hermiona. Chcel som za teba zaskočiť," povedal Ron.

Hermiona pokrútila hlavou. "Budem v poriadku. To zdriemnutie mi prospelo. Dnes mám len štyri hodiny, takže dopoludnia budem späť. Potom sa vyspím."

Ron sa zamračil a začal sa hádať.

"Úprimne, Ron, Harryho strážna služba je tá najjednoduchšia vec. Vieš, že sa nikdy nič nestane. Budem sa ponevierať nablízku, pokecám si s Figgy a vrátim sa."

Ponáhľala sa hore schodmi skôr, než mohol odseknúť a navliekla sa do džínsov a trička z koncertu U2. Nechali ju nakúpiť oblečenie pre Harryho strážnu službu, takže teraz tam nikto vďakabohu nepostával v čarodejníckych habitoch a špicatých klobúkoch. Arthur vážne zbožňoval svoj trojdielny muklovský oblek. Skontrolovala hodinky. Ešte stále mala hodinu, aby vystriedala Dedalusa Diggla, ale chcela hovoriť s Harrym, takže sa ponáhľala do podkrovia a odišla.

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 19.04. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Re: 5. kapitola - Hlavný stan (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 04.07. 2023
|
Řád je zalezlý v Blackově domě jako krysy v noře. Podobně jsou smrtijedi zalezlí na Malfoyově zámku, také jako krysy v noře, ale co až se jedna nebo druhá pevnost začne bortit? Opustí krysy bezpečí jako první? Nehledě na Krysu č. 1´ pana Pettigrewa?
Děkuji za překlad.
Re: 5. kapitola - Hlavný stan (Hodnotenie: 0)
Od: Jimmi - 04.07. 2023
| |
To som rada, že čítaš zrovna túto poviedku. Jedna z mojich naj, kde som si zamilovala dvojicu Harry-Draco... skoro spoiler, takže mlčím. Uži si to a prižmúr kritické oko, pretože ide fakt o starý preklad.
Ďakujem za komentár

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 16.08. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Reader14 - 25.02. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: 32jennifer2 - 23.02. 2011
:D odBlackovaný - preklad - odblšený No, nad menom Gwyneth Paltrow  si môj brat znechutene odfrkol a poznamenal, že uprednostňuje Jessicu Alba, takže Herm... nabudúce nech je to ona A Tonksová s Lupinom... no comment Nuž, som zvedavá o čom sa Herm chce s harrym rozprávať... bude to niečo dôležité? A poďme sa všetci túliť

Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: jerry - 24.11. 2010
super kapitolka, zacina to naberat dynamiku. hmm, myslim ze tiez chapem hermionu ze sa citi vyuzivana a ze su na nej velke ocakavania. no tonksova bola dobra s tou poznamkou preco ma zlte vlasy. to HSS ma najprv zaskocilo ale potom to bolo vysvetlene , pekna skratka. no som  zvedava co naplanuju na ten malfoy manor. vdaka za preklad

Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: anonym - 23.11. 2010
mohli by poslať Hermionu ako špióna.

Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: kukuriciarka - 23.11. 2010
fuu, neviem prečo, ale z tejto kapitoly mi behal mráz po chrbte.... vedela som, že sa v ďalšej vete nezrúti svet, ale stále som sa toho ako keby bála... táto poviedka teda má grády!!! :)
Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: Jimmi - 23.11. 2010
Bbarka ťa ukecala, aby si pridala desiaty komentár? Tak už si počkaj na ďalšiu kapitolu, v závere sa trošičku pobavíš.
Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: kukuriciarka - 23.11. 2010
po pravde, ja ani o pravidle s desiatimi komentármi neviem :D ja proste len komentujem :)
Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: Jimmi - 23.11. 2010
To nie je pravidlo, len možnosť mať skôr kapitolu Len som si ťa doberala. Zachvíľu mi aj tak dôjdu, takže kašľať na pravidlá. A tvoje komentáre si hrozne vážim - díky moc. Teraz som si spomenula, že som si zabudla odpovedať na SS. Som hrozná To je tou novou poviedkou.

Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: bbarka - 23.11. 2010
Hermionine pocity ohľadom toho, že ju využívajú úplne chápem...zvláštne, že keď to napísal Draco, tak som si to tak neuvedomila...no čo, stotožňujem sa s ňou   Ten ich systém príchodov sa mi páči, a aj HSS No a Tonksová bola najlepšia "včera v noci sme s Remusom - " Jaj, ďakujem za preklad, prišiel mi vhod, som úplne uťahaná 
Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: Jimmi - 23.11. 2010
Práve som prečítala jej asi trojriadkový rozhovor s Remusom a nerozumela som ani jednému slovo. Dobré, že? Našťastie je to až v úplnom závere, tak si snáď zvyknem. Díky moc.

Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: Hanna - 23.11. 2010
Po mojom stacia uz len tri komentaje. juchu, neviem preco mam taku dobru naladu, asi ma nakazila Tonksova. Chudak Remus, vidiet ho karminovo cerveneho by mohla byt sranda, len som zvedava, ci aj v tejto poviedke budu mat babo a ci bude vlkolak, no ale na to je este vazne velmi skoro, najskor Hermionina HSS, najskor som to nepochopila, az potom po par riadkoch, ze jaj jasne, Harryho strážna služba. Dakujem a komentujte, komentujte ved cim skor nova kapitola, tym lepsie, teraz este nemusime riesit co potom, ked bude cela prelozena.
Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: Hanna - 23.11. 2010
Mna az teraz napadlo... ako to, ze tu sa hovori o Regulusovi v suvislosti s vitealom, ked to sa zistilo az v hp7? lebo mna by to po precitani hp6 urcite nenapadlo.
Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: Jimmi - 23.11. 2010
Myslím, že prišli na to, čo znamená tá skratka v liste pri medailóne. Preverila som to, pri rozlúčení autorka píše, že dúfa, že v poslednej knihe JKR bude zdieľať jej názor na Draca, aj keď tuší, že asi nie. Ale že dúfa, že jej ho nezabije. Takže určite to vyšlo pred sedmičkou. Našla som ešte toto: Podľa piatej knihy zomrel približne pred 15 rokmi. Pred vydaním záverečného dielu JKR vyhlásila, že je mŕtvy, ale nekonkretizovala ako. Tiež v jednom rozhovore poznamenala: "Regulus sa dostal príliš hlboko. Ako Draco. Priťahovalo ho to, ale realita toho, čo to znamenalo, bolo príliš, aby sa dala zvládnuť." Až v sedmičke sa prišlo na to, ako zomrel.

Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: gama - 23.11. 2010
Díky za superrychlý překlad. Je to super.

Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: iway - 23.11. 2010
vuáá.. tak láskyplný ron - to je děsivé :) díky za překlad
Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: Jimmi - 23.11. 2010
Ron dá ešte zabrať. Či prekvapí, neviem, došla som včera po 30 a viacej si nepamätám. Uvidíme.

Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: doda357 - 23.11. 2010
Ron sa tuším trošku pomiatol... každého objímať skoro tak, že sa dusí... Takže Lupin je niečo ako Vodca Rádu- kto by to čakal? Najviac ma pobavila Tonksová s jej žltými vlasmi. Krása Weasleyovci žijú na Grimauldovom námestí. Trošku mi tam chýbal Draco, ale aj tak to bola veľmi pekná kapitola. Ďakujem za spríjemnenie dnešného dňa a teším sa na ďalšiu kapitolu. Táto bola úžasná. Dík P.S. Deviatka bude večer alebo zajtra
Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: Jimmi - 23.11. 2010
Tiež si myslíš, že robili to čo robili? Takýchto náznakov a obrazov je tak kvantum. A v pohode, vyzerá to, že dnes pôjde len šestka. Díky moc.

Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: teriisek - 23.11. 2010
Začíná se mi to líbit čím dál víc... Hermioniny myšlenky byly zrovna tak zajímavé jako Dracovy:) a líbilo se mi, jak tam srovnali Draca s Regulusem - trefili se víc, než by je kdy napadlo;) nu, jsem zvědavá, jak dopadne rozhovor s Harrym, tuším tam nějaký problém... a ta zkratka je výborná!!! Díky moc za překlad, těším se na další kapitolu!
Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: Jimmi - 23.11. 2010
Tiež ti tá skratka evokuje Snapa? Náhodou, ale potešilo. Potrebovala som niečo na tri slová, Harryho ochranka (HO) bolo divné. Som rada, že sa páčilo. Díky

Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: Zuzana - 23.11. 2010
Och tak tu je Reg...  podľa tohoto príbehu musel prežívať niečo podobné ako Severus. To by aj sedelo, mladší braček, z ktorého si jeho starší brat uťahoval a pred kamošmi ho ponižoval namiesto toho aby ho ochránil... (Musím sa spýtať sestry, či moc netrpela keď sme ju s kamoškami ako „veľké“ víly zdegradovali na žabiaka, ktorý nás musel naháňať ) a potom sa pridal na tú stranu, ktorá mu ponúkla moc a ochranu. Akurát bol asi naivný a netušil aké to tam naozaj bude. Som zvedavá na akej strane je teraz Snape, dúfam, že na strane rádu. Zaujímavé bolo, ako si Hermiona spomenula na Malfoyovcov dúfajúc, že nie sú až taký protimuklovský ako Blackovci. Určite nemôže nič vedieť o svojom záhadnom informátorovi. TAkže náhoda? Teším sa na pokračovanie. Ďakujem.
Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: Jimmi - 23.11. 2010
Určite nič netuší (ak teda nejako podvedome, ale pochybujem, nič také som nepostrehla). Díky moc za komentár.

Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: denice - 23.11. 2010
Další skvělá kapitola, povídka vážně nemá vadu, čtu znovu kvůli zářivým momentům - plyšákovitá Ginny píšící si erotické romance, odBlackovaná kuchyně, kanárkové vlasy a jejich příčina, ani se to nedá všechno vypsat. Zmínky o Regulusovi mi připadají účelové, jsem zvědavá, co se z toho vyklube... Moc děkuji!
Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: Jimmi - 23.11. 2010
Zmienky o Regulusovi sú jednoznačne účelové, upozorňujem zavčasu, strašne veľa dôjde až pri druhom čítaní, keď poznáš všetky súvislosti. Tie autorkine obrazy sú na "zavraždenie", otrasne sa to prekladá, ale snažíme sa. To najlepšie ešte len príde. Díky moc.

Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: holloway - 23.11. 2010
Tahle povídka je zatím opravdu moc, moc dobrá. Hermiona je tu taková lidská, když si přiznává, že ji unavuje že od ni pořád všichni něco očekávají, úplně se do toho dokážu vžít. Ron...no tak nevím, je mi sympatičtější ron citlivý jako poleno než to co je z něj v této kapitole, ale bylo to vtipné, divím se, že na něj Ginny nepoužila nějakou hodně škaredou kletbu. "Dnes mám slnečnú náladu, pretože včera v noci sme s Remusom -" "Nymphadora!" vykríkol Remus. taky výborný A nakonec jde Hermiona promluvit s Harrym, to jsem zvědavá, jestli mu řekne o mincích a jak na to bude reagovat. Díky za překlad
Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: holloway - 23.11. 2010
Ještě jsem si všimla, že je poté, co už si Hermiona "neesemeskovala" přes mince s Dracem, usnula a pak ji vzbudilo teplo aktivované mince...Tak doufám, že se Draco vzpamatoval a pěkně minci sebral a ne že ji našel někdo nepovolaný
Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: Jimmi - 23.11. 2010
Nie, tie kapitoly sa časovo prelínajú. Chvíľu spala, potom ju zobudil, tým že s ňou začal komunikovať a potom už nezaspala. Zatiaľ ťa sklamem, ale nie si ďaleko od pravdy. Díky za komentár.
Re: 5. kapitola - Hlavný stan Od: holloway - 23.11. 2010
Jo tak :-) to jsem pochopila že se kapitoly prolínají, jen mi nedošlo že "eště len" je asi neco jako teprve, já to pochopila že spala další hodinu. No jo ty jazykové bariéry. Díky za vysvětlení :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201151. kapitola - Epilóg
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201150. kapitola - Pravý chrabromilčan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201149. kapitola - Snapovo odhalenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201148. kapitola - Avada Kedavra
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201147. kapitola - Druhá komnata
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.02. 201146. kapitola - Bellatrix Lestrangeová
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201145. kapitola - Záchrana a útek
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201144.kapitola - Dracovo prekvapenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.02. 201143. kapitola - Smrťožrúti
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.02. 201138. kapitola BONUS - Percy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.02. 201142. kapitola - Rada škriatkov
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.02. 201141. kapitola - Dôležité správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.02. 201140. kapitola - Dracov fanklub
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.01. 201139. kapitola - Správa od Snapa
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.01. 201138. kapitola - Svadobné plány
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.01. 201137. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201136. kapitola - Zakladatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201135. kapitola - Mysľomisa, pergamen a spoločnosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201134. kapitola - Ranná návšteva
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.01. 201133. kapitola - Vypožičané šťastie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.01. 201132. kapitola - Les
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.01. 201131. kapitola - Zámena osôb
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.01. 201130. kapitola - U kančej hlavy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.01. 201129. kapitola - Draco a Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.01. 201128. kapitola - Harryho postrehy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.01. 201127. kapitola Láskavosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )31.12. 201026. kapitola - Záhadné správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.12. 201025. kapitola - Hórovi synovia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.12. 201024. kapitola - Priatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.12. 201023. kapitola - Pradiarska ulička
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.12. 201022. kapitola - Elixíry šťastia a ako ich pripraviť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )15.12. 201021. kapitola - Úvahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201020. kapitola - Viteál
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201019. kapitola - Vlaky a prach
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.12. 201018. kapitola - Zásahy a protizásahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.12. 201017. kapitola - Temné znamenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.12. 201016. kapitola - Kúzla a odkazy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.12. 201015. kapitola - Manor a spomienky
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.12. 201014. kapitola - Snovlezci plaziví
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.12. 201013. kapitola - Dover
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.12. 201012. kapitola - Prenášadlá
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.12. 201011. kapitola - Luna
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.11. 201010. kapitola - Zničené sny
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.11. 20109. kapitola - Dracove rozhovory
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.11. 20108. kapitola - Grimmauldovo námestie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )27.11. 20107. kapitola - Dracova dilema
Cheryl Dyson: ( Jimmi )26.11. 20106. kapitola - Harryho izba
Cheryl Dyson: ( Jimmi )25.11. 20105. kapitola - Hlavný stan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.11. 20104. kapitola - Prepad
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.11. 20103. kapitola - Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.11. 20102. kapitola - Hermiona
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.11. 20101. kapitola - Draco
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )09.10. 2010Úvod k poviedke