Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Skok v čase

Kapitola 1: Život a smrť

Skok v čase
Vložené: Jimmi - 13.10. 2010 Téma: Skok v čase
Jimmi nám napísal:

Leap in time

1. kapitola – Život a smrť

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/4819482/1/Leap_in_Time

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

 Ak viete, čo sa stane, dokážete zmeniť budúcnosť? Draco to chce skúsiť. Stratil všetko a zložil sľub. Bude ho schopný dodržať?

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní velvet86, ktorá napísala túto fanfiction.

Kapitolu venujem bbarke, denice, komete, Jacomo a JSark.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 1: Život a smrť

Bola tma. Z čiernej oblohy husto padali dažďové kvapky, pokrývali ich tváre, zmáčali ich oblečenie a vlasy. Utekali. Utekali o život. Mesto bolo tmavé a špinavé, ulice prázdne. Mohol počuť ako ťažko dýcha; mohol vidieť ten strach v jej jantárových očiach. Stisol jej ruku. Našli útočisko v starej, prázdnej chate. Kým on zapálil oheň, prechádzala sa po nej a vravela obvyklé kúzla.

"Toto nebude nadlho bezpečné," zašepkala, hlas mala chrapľavý.

"Viem, ale nateraz postačí," odpovedal.

Vymenili si pohľady. Už dlhšie nedokázala zadržať slzy a nakoniec sa zlomila. Objal ju, pokúšal sa ju utešiť teplom svojho tela. Nebolo treba vravieť, že všetko bude v poriadku. Nebolo treba, pretože aj tak vedela, že je to lož. Jedinou istou vecou bolo, že oni dvaja zomrú. A stane sa tak čoskoro.

Zavzlykala. Líca mala červené, vlasy premočené a oči stále zaliate slzami. Pocítil, ako mu telom prechádza vlna nežnej lásky.

"Neplač. Máme úlohu. Stále to môžeme zmeniť. Ak uspejeme, nič z tohto sa nestane."

Potiahla nosom a priala si, aby jej slzy zmizli.

"Áno, ak. Ale čo ak nie?"

Pokrútil hlavou.

"Vieš presne, čo sa stane, ak nie. Nemáme dovolené zlyhať."

"Ale ako by sme ich mali presvedčiť? Budú si myslieť, že sme úplne šialení alebo že sú šialení oni."

"Budeme o tom premýšľať, keď sa vrátime. Zatiaľ si vyzleč šaty. Inak nachladneš."

Trošku sa usmiala a bez nejakého náznaku hanby si začala dávať dole blúzku. Pristúpil k nej, neschopný zadržať sa spiatky. Ak toto bola tá posledná noc, čo na tejto zemi mal, potom bol rád, že ju strávi s ňou.

Pomohol jej vyzliecť oblečenie, kým mu ona pomáhala s jeho. Cítil teplo z jej štíhleho, dôverne známeho tela a objal ju rukami. Telo na tele. Rukou mu prehrnula vlasy, ako to často robila predtým, a ich pery sa rozpustili do sladkého bozku. Nebolo treba vravieť slová "milujem ťa". Obaja to aj tak vedeli.

Oheň bol príjemný a ten pocit z jej tela, tak blízko k nemu, bol čistým šťastím. Keby existovala možnosť zastaviť čas, toto by býval dokonalý okamih. Nadýchol sa vône jej hodvábnych vlasov. Jahody. Všetko na nej mu pripomínalo jahody. Zatvoril spokojne oči, ale čoskoro ich znova otvoril. Zakaždým keď zatvoril oči, vidiel všetky tie obrazy. Krv, mŕtvoly, chaos, temnotu. Počul ich kričať a cítil ich bolesť. Bolo lepšie zostať hore. Mal dosť toho, s čím sa musel zaoberať, nebolo mu treba na dôvažok nočné mory.

Prebudila sa so svitaním. Oči mala vlhké, jej tvár vyjadrovala všetku tú bolesť, ktorú cítil aj on.

"Videla som Ginny," vysvetľovala, keď sa snažila tie slzy zadržať.

Postavil sa, aby urobil nejaké raňajky. Vedel, že potrebuje trochu času, aby sa upokojila. Pripravil z vody kávu, ale nechutila dokonale. Nesťažovala sa. Venovala mu úsmev, obliekla sa a vypila ju bez zaváhania. Mlčali niekoľko okamihov.

"Dnes budeme musieť ísť. Ak nie, bude príliš neskoro," náhle pokojne vyhlásila.

Súhlasne prikývol. Odkašľala si.

"Ak jeden z nás zomrie skôr, než sa dokáže vrátiť, potom ten druhý musí tú povinnosť splniť sám."

V šoku pokrútil hlavou, otvoril ústa, aby protestoval, ale ona položila svoju malú ruku na jeho a jemne stisla.

"Musíme skúsiť všetko, aby sme zabránili, že sa toto stane. Ak sa stane čokoľvek, pôjdeš sám. To isté platí pre mňa. Je zbytočné dať sa zo sentimentality zabiť. Musíme byť silní. Musíme toto napraviť. Prosím, sľúb mi, že pôjdeš sám, ak to bude nevyhnutné!"

Váhavo prikývol, teraz mal slzy v očiach aj on. Objala ho, snažila sa vyjadriť bozkom svoje city. Bol to zúfalý bozk, plný vášne, úzkosti a neistoty. Bol to bozk na rozlúčku. Opätoval jej ho, ako keby sa zajtrajšok nemal nikdy udiať. Bol si samozrejme vedomý, že toto je asi ten prípad.

Strávili deň v chate, ruka v ruke. Nezostalo veľa, čo povedať. Bol to ich posledný deň. Vzdychol si. Nepredstavoval si, že všetko takto dopadne. Ako by mohol? Zamilovať sa do nej bolo proti všetkému, podľa čoho žil. Ale láska nie je rozumná. Pobozkal ju na vlasy a vycítil, že sa usmiala. Chytila ho za ruku, kreslila mu na dlani krúžky svojim prstom.

"Ak existuje niečo ako reinkarnácia, potom sa zase stretneme, však?"

Jej otázka vyznela zľahka, ale on ju poznal dosť dobre, aby vedel, že je dosť zúfala na to, aby vôbec zvažovala život po smrti.

Usmial sa.

"Iste. Tak ľahko sa ma nezbavíš."

Zachichotala sa.

"Pokiaľ si so mnou, nebude to také zlé."

"Pokiaľ si so mnou, budem v nebi," odpovedal a pobozkal ju na ruku.

Trochu sa uvoľnila, jej slzy dopadli na jeho ruku. Už sa viacej nerozprávali. Len sa objímali, čakali na nevyhnutný úplnok. Bola to ich jediná šanca. Dnes večer alebo nikdy.

Konečne sa postavili. Mohol cítiť, ako jej rýchlejšie bije srdce. Zahryzla si do spodnej pery, zvyk, ktorým sa prejavovala jej neistota. Usmial sa. Mali tak málo spoločného času. Pochyboval, že jemu by stačil celý život, ale bral by ho s radosťou. Mohol ju vidieť pred sebou. Držala jeho dieťa a usmievala sa na neho. Tento sen sa nikdy nestane skutočnosťou. Ale ak existovalo niečo ako znovuzrodenie, potom ju nájde. Bez ohľadu na to kde, bez ohľadu na to ako, určite ju nájde. Ich duše patrili k sebe.

Chytili sa za ruky a opustili tú malú chatu. Bol chladný novembrový večer. Premiestnili sa na miesto, z kadiaľ sa rozhodli odísť.

Okamžite vedel, že niečo nie je v poriadku. Začuli desať prasknutí a zrazu boli obklopení smrťožrútmi. Žiaden únik. Jeho srdce stuhlo, kým sa pozeral na tie čierne plášte.

"Nemal si sa oženiť s humusáčkou. Teraz zomrieš tiež," potešene prehovoril chrapľavý hlas.

Urobil prvú vec, ktorá ho dokázala napadnúť: sotil ju za skalu a vzpriamil sa, aby bojoval s toľkými, s koľkými sa dalo. Bol dobrý, preklial piatich z nich, brániac seba a ju. Ale bol sám a oni boli desiati. Pocítil silu nejakej kliatby a našiel sa ležať v tráve, paralyzovaný. Snažila sa k nemu dostať. Chcel vykríknuť, mala by utiecť preč, ale nemohol.

Videl jej zúfalú tvár a to prekvapenie, keď ju zozadu zasiahlo kúzlo. Nemo vykríkol. Ona zakričala tiež. Kliatba Cruciatus. Neodpustiteľná. Preplazila sa k nemu, vytiahla obracač času zo svojho vrecka, dala mu ho na krk a päť krát zatočila. Znova nemo vykríkol, prosiac ju, aby prestala a plakal. Podarilo sa jej usmiať, vložiť mu niečo do ruky, pobozkať ho a vysloviť slová, na ktoré nikdy nezabudne: "Stretneme sa v nebi."

Potom ju zasiahla kliatba a svetlo v jej jantárových očiach zhaslo. Cítil, ako jeho telo mizne, videl jej telo ležať v mokrej tráve, čierne plášte snažiace sa zadržať ho. Kričal, plakal, zúril. Pocítil zavírenie farieb okolo seba a zatvoril oči. Pristál tvrdo na lúke, ktorú práve teraz opustil. Ale neboli tam žiadne čierne plášte, ona nebola mŕtva a tráva nebola mokrá.

Ležal na tej tráve, neschopný postaviť sa, zatiaľ neochotný urobiť to, čo urobiť musel. Len tam ležal a plakal. Videl tak veľa ľudí zomrieť. Svojich rodičov, priateľov, učiteľov. Tak veľa. Ale nikto z nich nevyvolal tak veľa bolesti, ako keď stratil ju. Vedieť, že už sa nikdy tak neusmeje, spôsobovalo, že si tiež pripadal mŕtvy. Vyvracal sa na tú trávu. Zrazu začalo pršať a on cítil, ako sa dažďové kvapky zmiešavajú s jeho slzami.

Otvoril ruku a zbadal prsteň, ktorý jej dal na svadbe. Strieborný prsteň s modrým zafírom.

"Máme úlohu. Ty ju musíš zvládnuť sám. Musíš zmeniť budúcnosť. Prosím. Zachráň všetkých. Zachráň nás. Milujem ťa. Stretneme sa v nebi."

Mohol počuť jej hlas, ako keby stála vedľa neho. Zhlboka sa nadýchol. Mal poslanie. Nesklame ju. Slzy mu stále stekali po lícach.

"Nájdem ťa. Sľubujem."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 02.12. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Aha_Lucia - 18.01. 2011
och, tak toto vyzerá dobre!

Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: doda357 - 21.10. 2010
Mne sa táto kapitola veľmi páčila. Neviem, ako to robíš, ale vždy, keď si vyberieš nejakú novú poviedku, tak je presne podľa môjho gusta. Vždy keď dočítam nejaký tvoj preklad, tak si poviem, že tá ďalšia už lepšia nebude a predsa vždy je Ďakujem, že som si to mohla prečítať.

Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: jerry - 15.10. 2010
takto som si sice zaciatok poviedky nepredstavovala ale o to to bolo vacsie prekvapenie. zacina to zaujimavo, som zvedava kam sa vratil, vlastne neviem kde bol. hmm asi to bude este velmi zaujimava poviedka. moc sa tesim dakujem za preklad

Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Rapidez - 15.10. 2010
* stále se nedokáže zbavit své zaujatosti *

Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: kometa - 13.10. 2010
Ach jo, jsem ztracená Nádhera, Jimmi, nemůžu se dočkat pokračování! No tak budu mít v hlavě občas trochu maglajz, ale tohle za to určitě bude stát. Moc díky za krásný překlad a za věnování. Jsem ráda, že nemám moc času na čtení, protože by mi to nedalo a asi bych se musela zažrat do originálu a to by byl konec se vší prací   Doufám, že budeš dostávat spouuusty komentářů a že ti půjde překlad od ruky. Držím palce
Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Jimmi - 13.10. 2010
Počkaj si na preklad, možno sa to ani nebude pliesť, veď uvidíš. AM ešte nie je, takže...

Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Maenea - 13.10. 2010
Oh, bože, to bude doják. Nebo nebude? Začíná to zajímavě, chvíli jsem si myslela, jestli se v tom příběhu opravdu nebudou Draco s Hermionou vyskytovat jako něčí reinkarnace.
Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Jimmi - 13.10. 2010
Nie, odohráva sa to  šiestom ročníku, budú tam dvaja Dracovia - obaja živí  - a veľmi zmätená Hermiona. Doják, s miestami veľmi vtipnými, veľmi napínavými... a strašne moc romantickými. Teším sa, že to budeš čítať.

Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Zuzana - 13.10. 2010
No fňukanie na začiatku poviedky dúfam, znamená že ku koncu už nebudem roniť slzy. Ale aj keď budem nevadí. Táto poviedka má silu už na začiatku. Teším sa na ďalšie kapitoly. Ďakujem a idem si poplakať.
Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Jimmi - 13.10. 2010
Ja som plakala aj na konci, stačí? Teda nie úplne, ale počas posledných kapitol. Už by som to chcela mať celé, aby ste ten krásny koniec videli, ale budeme musieť počkať. Díky.

Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: cyrus - 13.10. 2010
Tak to bolo krasne... asi zbodne original, tak si ma navnadila, ze az... fuuu... super paradicka... dakujem velmi pekne za tuto super kapitolu... :D
Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Jimmi - 13.10. 2010
Je ľahký... to budeš mať zachvíľu.  Díky.

Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: teriisek - 13.10. 2010
Tak to vypadá hodně dobře... budu se těšit na pokračování:) Díky moc za překlad!
Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Jimmi - 13.10. 2010
Ďakujem za komentár. Moc sa teším na tvoje ďalšie komentáre.

Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Tesska - 13.10. 2010
Merlin, ten chlap v baneri vyzerá na zožratie :D Snáď si nájdem večer čas prečítať to :)

Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: denice - 13.10. 2010
Děkuji za věnování! Je od tebe velice laskavé, že s povídkou nečekáš.  Úvod je strašidelný, došlo k nejhoršímu, ale naděje tam je. Jsem STRAŠNĚ zvědavá, jak to Draco zvládne.( Nepíše se přímo, že by to byl on, ale kdo jiný, že?)
Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Jimmi - 13.10. 2010
Nevydržala som aj vďaka tvojmu komentáru :D Občas to treba skúsiť, ha. Jasne, že to bol on - na banneri ten vpravo :D Vedela som, že robím dobre, keď som si dvojku na záverečnú kontrolu neposlala do práce. Nevydržala by som a pustila vám to hneď. Takto bude až zajtra.

Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: anonym - 13.10. 2010
je to síce smutný začiatok, ale dúfam, že sa mu to podarí.

Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Amoneth - 13.10. 2010
Ale obcas trocha romantiky nezaskodi. Preklad ako vzdy uchvatny, boze keby ja tak dobre vedela po anglicky. Takze len tak dalej a tesim sa na dalsie pokracovanie :P
Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Jimmi - 13.10. 2010
Ach, vieš koľkokrát si túto vetu poviem? Pretože po anglicky nepočujem, nehovorím, ešteže viem čítať a písať. A to len vďaka prekladaniu. Díky moc.

Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: JSark - 13.10. 2010
O-ou, nebude to zase doják, že nie? Lebo teda smoklím ako želva. V každom prípade to vyzerá dobre, díky za preklad.
Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Jimmi - 13.10. 2010
No komédia to nebude, tej mám ešte stále dosť z AP. Zatiaľ sa príjemne a romanticky bavím, viem, že budú náročné chvíle a autorka sa bude ospravedlňovať za zopár posledných kapitol, ale môj výber poviedok poznáš, takže nemusím hovoriť ako to skončí. Len dúfam, že som si to fakt nepoplietla a aj tú sú viteály, stret s Triom a podobne. A určite je tu správny Snape. Musím si švihnúť, nech stihnem čo najviac pred Fénixom, pretože len potom nastane guláš. Díky moc. Keďže je to zatiaľ môj jediný preklad, snáď pri ňom vydržíš.  

Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Jacomo - 13.10. 2010
Jejda, ono už je to tady! Takže hurá na novou povídku. Snídaně s tvých překladem = dokonalé ráno Díky za krásný překlad.
Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Jimmi - 13.10. 2010
Ešte zajtra by to mohlo vyjsť, ak sa večer dostanem k PC. Včera som to už nestihla naplánovať. A v piatok ti raňajky spríjemní Rapidez, to už je isté. Ešte mne by mohol niekto poslať Roomies. Definitívne si u mňa vyvolala pozitívnu závislosť, teším sa ako malá. A zabudla som ti dať vedieť, že som obe kapitoly fakt detailne prešla, si génius. Nerozumela som jedinkej veci, ale potom som nad tým mávla rukou. Nemusím vedieť všetko, no nie? Díky moc za podporu pri tejto poviedke. Ako som písala Bbarke, nebude to nič výnimočné, ale je to krásna poviedka. A to som pôvodne chcela prekladať do šuflíka, ale som závislá na komentároch. Ešte raz díky.

Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: bbarka - 13.10. 2010
Dobre, tuším mám novú lásku...akože prvá kapitola a skoro som sa rozplakala...čo bude ďalej? "Máme úlohu. Ty ju musíš zvládnuť sám. Musíš zmeniť budúcnosť. Prosím. Zachráň všetkých. Zachráň nás. Milujem ťa. Stretneme sa v nebi." - táto veta bola naozaj úžasná a silná...strašne sa mi zapáčila už v banneri (mimochodom zase si sa pochlapila)  Som rada, že si sa rozhodla pustiť prvú kapitolu už teraz...a ďakujem za venovanie, strašne ma to potešilo!Aaaach...neuveriteľne sa teším na pokračovanie...
Re: Kapitola 1: Život a smrť Od: Jimmi - 13.10. 2010
Díky vieš ako zalichotiť. Na tom banneri je ten istý herec. Rada od Jenny, keď som sa sťažovala, že nemôžem nájsť slušné fotky. Hral princa v Modernej popelke. Ale tie blond vlasy vľavo sú moja práca, len keď to vidím, stále špekulujem, či sa to nedalo urobiť lepšie. Každá ďalšia kapitola je dlhšia. 6 už má 14 strán. Zatiaľ romantika, ale určite som sa nemohla tak pomýliť - brala som to ako akčnú poviedku. Snáď neskôr. Nie je to nič výnimočné, Fénix je veľdielo, ale toto je také pohladenie na duši, pri ktorom sa príliš nenarobím. Chce len čas. Ešte raz díky.

Prehľad článkov k tejto téme:

. Pdf na stiahnutie: ( Jimmi )19.11. 2010Pdf na stiahnutie
velvet86: ( Jimmi )15.11. 2010Kapitola 32: Stratení a nájdení
velvet86: ( Jimmi )15.11. 2010Kapitola 31: Sedem viteálov - časť druhá
velvet86: ( Jimmi )12.11. 2010Kapitola 30: Sedem viteálov - časť prvá
velvet86: ( Jimmi )11.11. 2010Kapitola 29: Šou začína
velvet86: ( Jimmi )09.11. 2010Kapitola 28: Odpočítavanie
velvet86: ( Jimmi )08.11. 2010Kapitola 27: Bezvýhradne
velvet86: ( Jimmi )07.11. 2010Kapitola 26: Keď vôbec nič nevravíš
velvet86: ( Jimmi )06.11. 2010Kapitola 25: Opätovné stretnutie
velvet86: ( Jimmi )05.11. 2010Kapitola 24: Zrada
velvet86: ( Jimmi )04.11. 2010Kapitola 23: Rozplývajúci sa sneh
velvet86: ( Jimmi )03.11. 2010Kapitola 22: Zasnúbenie
velvet86: ( Jimmi )02.11. 2010Kapitola 21: Brloh
velvet86: ( Jimmi )01.11. 2010Kapitola 20: Viera
velvet86: ( Jimmi )31.10. 2010Kapitola 19: Malfoy Manor
velvet86: ( Jimmi )30.10. 2010Kapitola 18: Vianoce
velvet86: ( Jimmi )29.10. 2010Kapitola 17: Priznanie
velvet86: ( Jimmi )28.10. 2010Kapitola 16: Blízkosť
velvet86: ( Jimmi )27.10. 2010Kapitola 15: Konfrontácia
velvet86: ( Jimmi )26.10. 2010Kapitola 14: Prezradenie
velvet86: ( Jimmi )25.10. 2010Kapitola 13: Obeť
velvet86: ( Jimmi )24.10. 2010Kapitola 12: Čo keď
velvet86: ( Jimmi )23.10. 2010Kapitola 11: Priatelia a milenci
velvet86: ( Jimmi )22.10. 2010Kapitola 10: Oddanosť
velvet86: ( Jimmi )21.10. 2010Kapitola 9: Zbohom
velvet86: ( Jimmi )20.10. 2010Kapitola 8: Neúplnosť
velvet86: ( Jimmi )19.10. 2010Kapitola 7: Príťažlivosť
velvet86: ( Jimmi )18.10. 2010Kapitola 6: Halloween
velvet86: ( Jimmi )17.10. 2010Kapitola 5: Starosti srdca
velvet86: ( Jimmi )16.10. 2010kapitola 4: Spoznávania
velvet86: ( Jimmi )15.10. 2010Kapitola 3: Nesplniteľná misia
velvet86: ( Jimmi )14.10. 2010Kapitola 2: Cudzinci
velvet86: ( Jimmi )13.10. 2010Kapitola 1: Život a smrť
velvet86: ( Jimmi )12.10. 2010Úvod k poviedke