Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Rok ruže {CHD II]

Apríl

Rok ruže {CHD II]
Vložené: Jimmi - 19.09. 2010 Téma: Rok ruže {CHD II]
Jimmi nám napísal:

ROK RUŽE

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.fanfiction.net/s/3696239/4/The_Year_of_the_Rose

Autor: Philyra912

Preklad: Jimmi 

Beta-read: žiaden

VAROVANIE: TEMNÁ POVIEDKA

Prehlásenie:

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánovi Medkovi, ktorý túto ságu preložil do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Philyra912, ktorá napísala túto fanfiction.    

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Apríl

Druhého apríla sa deň prebudil do jasného a nezvyčajne teplého a Hermiona, ktorá očakávala, že strávi nešťastné popoludnie zhrbená v zaprášenej knižnici na Grimmauldovom námestí snažiac sa preložiť runový text, ktorý zachránili zo smrťožrútskeho úkrytu, dovolila, aby ju odtiahli do Brlohu na improvizovaný deň voľna od Vojny. So štebotajúcou, svadbou posadnutou Tonksovou usporiadali obedový piknik, kým ostatní sa nad nimi vznášali pri hre metlobalu, ktorá ich mala povzbudiť a Hermiona si nakrátko pripadala, že má osemnásť namiesto osemdesiat. V týchto niekoľkých drahocenných hodinách urobila dve odhalenia, ktoré boli úžasné a desivé zároveň. Uvedomila si, že život bude po vojne pokračovať a potom si uvedomila, že musí nájsť nejakú svoju časť, ktorú udrží v bezpečí a celú, ak v ňom chcela ďalej pokračovať ona.

Deviateho uprostred noci odišli bez varovania Harry s Ronom, zanechali len odkaz s niekoľkými stručnými slovami rozlúčenia a nejasného vysvetlenia o viteáloch. Lupin, Fred, George, Arthur a Tonksová sledovali Hermionu celý deň, ale ona nikomu z nich neposkytla uspokojenie v tom, že ju uvidia plakať alebo kričať.

Štrnásteho sa profesori McGonagallová, Flitwick a Sproutová dovliekli prednými dverami Grimmauldovho námestia číslo 12, trochu zranení a vyčerpaní. Oznámili, že mali sotva čas evakuovať študentov, než smrťožrúti vpadli do školy s pomocou svojich spojencov: obrov, dementorov a vlkolakov. Voldemort ovládol Rokfort. Hermiona všetkým pripravila čaj, a potom si mlčky pripili na koniec jednej éry.

Dvadsiateho druhého sa nič dôležitého nestalo, ale z nejakého dôvodu to Hermiona považovala za desivejšie než čokoľvek iné.

Dvadsiateho šiesteho Tonksová vyvliekla Hermionu na nákupy šiat pre družičku. Hermiona protestovala, že je to nezodpovedná, ľahkomyseľná slabosť uprostred vojny, ale bola prehlasovaná. Popoludnie bolo hlúpe a normálne a ju vyplašilo, keď si po návrate domov uvedomila, že sa z jej srdca zdvihol malý kúsok ťažoby a na pár hodín dokázala dýchať.

Tridsiateho Hermiona podnikla impozantné úsilie upiť sa do zabudnutia. Okolo polnoci, keď vracala obsah svojho žalúdku do záchodu na prvom poschodí, McGonagallová mlčky vošla do kúpeľne a začala odhŕňať Hermionine vlasy preč z jej spotenej tváre a úhľadne ich klásť na jej chrbát. Profesionálna, neodsudzujúca mlčanlivosť jej bývalej učiteľky bola v týchto okamihoch mocnejšia než tisícka dávok Veritaséra a čoskoro Hermiona vzlykala do hrubého vlneného tartanu McGonagallovej habitu a vylievala si srdce o tom, ako jej chýba matka a Molly Weasleyová, Ginny a jej priatelia zo školy, každý jeden človek, ktorého videla zomrieť, kým ona žila a najviac zo všetkého Harry a Ron, ktorí mohli byť mŕtvi alebo zranení alebo zajatí alebo dokonca úspešne ničiaci viteály. Keď sa McGonagallová posadila na studené linoleum zvratkami zapáchajúcej kúpeľne a hladila jej vlasy, Hermiona priznala, že viac než smrti, viac než zármutku, viac než prehratia vojny, sa nadovšetko bojí toho, že bude tou jedinou, čo zostane.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 13.07. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 20.11. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Apríl Od: Caph - 20.09. 2010
Poslední věta to dokonale vystihuje. Tohle je vážně neuvěřitelně reálná povídka.

Re: Apríl Od: Zuzana - 19.09. 2010
Dúfam, že Ron a Harry neumrú, to by už bolo príliš. A v tejto kapitole mi chýbal Draco. Posledná veta opäť ťala do živého. Ďakujem Jimmi, táto poviedka bolí.

Re: Apríl Od: teriisek - 19.09. 2010
Tak tohle přesně chápu... nejvíc se bojí toho, že bude jediná, kdo přežije - děsivá představa... Díky za překlad!

Re: Apríl Od: denice - 19.09. 2010
Duben je úplně mrazivý - snad bude v květnu lépe...

Re: Apríl Od: beruska1 - 19.09. 2010
teda opila Mia to jsou věci. Minerva je prostě formát.   tu je mezera navíc, tam kde jsou hvězdičky: zranení alebo zajatí **alebo dokonca úspešne ničiaci viteály.   děkuji za překlad

Re: Apríl Od: cyrus - 19.09. 2010
Tu je asi chyba trosku nie? : Štrnásteho profesori sa McGonagallová, Flitwick a Sproutová dovliekli   Inak krasne a ta posledna veta... ach jaaaaj...

Re: Apríl Od: doda357 - 19.09. 2010
Rada by som vedela, kam sa Ron s Harrym vybrali. Dúfam, že sa im nič vážne nestane. To, čo si Hermiona priznala na konci bolo hrozné. Ďakujem za kapitolu.
Re: Apríl Od: doda357 - 19.09. 2010
Ešte som zabudla. Nebola by táto veta- Štrnásteho profesori sa McGonagallová, Flitwick a Sproutová dovliekli prednými dverami Grimmauldovho námestia číslo 12, trochu zranení a vyčerpaní.- kebyže sa je pred profesori a nie potom ?

Re: Apríl Od: anonym - 19.09. 2010
tá posledná myšlienka je dosť desivá.

Re: Apríl Od: Leann - 19.09. 2010
Hm, dnes budem asi celý deň ovplyvnená touto poviedkou. Tak strašne chcem vedieť, čo bude ďalej, že si to idem trochu predčítať v originály... čo neznamená, že tu nebudem otravovať vzduch komentármi. Mimochodom, úplne som zabudla pochváliť banner. Je prosto úžasný! A tá ruža je ohromujúca. Len sa chcem spýtať, či je ten citát na ňom od niekoho známeho.

Re: Apríl Od: JSark - 19.09. 2010
Ale inak aj ja som zvedavá, kto všetko vojnu prežije. Pretože týmto tempom... chjo. Vraciam sa k asliaskej poviedke, tá nie je taká depresívna.

Prehľad článkov k tejto téme:

Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010December
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010November
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Október
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010September
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010August
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Júl
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Jún
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Máj
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Apríl
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Marec
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Február
Philyra912: ( Jimmi )19.09. 2010Január
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )19.09. 2010Úvod k poviedke