Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Ruže pre Malfoyovcov


Vyhľadávanie v tejto téme:
  

Zhrnutie: 

Bez ohľadu na to, aká čistá je naša krv...

Bez ohľadu na to, na čej strane sme bojovali...

Bez ohľadu na to, kto vyhral...

Jedno máme všetci spoločné: pochádzame z minulosti.

Minulosť je nemenná. Minulosť je našou súčasťou. Minulosť z nás urobila to, čím sme...


 

Počet kapitol: 24

Dĺžka originálu: 151 strán

Postavy: Harry Potter/Ginny Weasleyová, Draco Malfoy/Hermiona Grangerová, Ron Weasley, Narcissa Malfoyová

Žáner: Drama, Romance

Éra: Po Rokforte, prvý povojnový rok uplynul

Varovanie: smrť postavy, vulgarizmy, OOC

 


Pôvodný text z 12/2022:

Takže ako to bolo... na začiatku bola sliepka... nie, na začiatku bol banner od Agripiny, ktorý ma zaujal. Pri ňom odkaz na fanfiction, ktorý už samozrejme nefungoval, ale bolo jasné, že to kedysi bola jedna z najslávnejších ruských dramioniek. Meno autorky tam bolo, takže som sa s veľkou námahou k originálu dostala (má dve časti) - hlúpa náhoda, pokus, omyl. Samozrejme, že netuším o čom je – teda zhruba áno, sú však nutné oba diely, takže bez toho by som do toho nešla. Lenže v úvodoch kapitol sú citáty z piesne, ktorú keď som hľadala, tak som zistila, že v tom čase existovala pomerne známa pesničkárka s piesňami na tému Harry Potter. Preložila som na hrubo pár kapitol (asi ako keď som začínala s angličtinou)... potom som si preložila tú pieseň a nemohla ju dostať z uší... keď už viete, o čom spieva...


 
Takže, toto bude tak vydretý preklad, že som takmer rok (stiahla som ho vo 02/2022) váhala, či ho ohlásiť. A viem, že kebyže to neurobím teraz, tak to nedám.  Nie je to dlhé, v angličtine by to bolo v pohode...  Ešte keď toto píšem, váham...  Siedmu kapitolu som nahrubo dala v 09/2022, odvtedy som s tým nepohla...  Keďže stále je toho kopec nedokončeného, s prekladom začnem asi neskôr... keď totiž začnem, už nemôžem prekladať niečo iné -  ja len aby ste vedeli, prečo si musím nasysliť cudzie preklady, pretože toto žiaden preklad z rýchlika nebude. 
Ako ďalšia časť pôjde tá pieseň, možno pochopíte, prečo sa musela preložiť.    


Niekto mi pred časom poradil, aby som sa nevyčerpala na dokončovačkách, aby som prekladala, čo sa môjmu srdiečku zľúbi - a ja vážne chcem vedieť, ako sa toto zamotá a dopadne. Takže čo vlastne zatiaľ viem? - Draco zavretý na Malfoy Manor, Narcissa mentálne mimo (jo, pripomína to Otázky, ale tu je v niečom ako bdelá kóma, to je asi prisilné, ale je úplne mimo). Trestom pre Malfoyovcov je Lucius zavretý v Azkabane (čo zničilo Narcissu) a Dracovi ponechaná len minimálna mágia s domácim väzením. 


Neovládam ruštinu, to ste si asi pochopili, že? Resp. na úrovni ako pred 15 rokmi angličtinu. Takže je to v tom kúsok symboliky. Len podporu ako pri Their room už asi nezažijem, dvakrát do tej istej rieky sa stúpiť nedá. 


Nasleduje video...  a prvá kapitola.