Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Broken

1. Prológ

Broken
Vložené: Jimmi - 23.12. 2009 Téma: Broken
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor originálu  Broken  :  inadaze22

"Pocítil niečo blízke ľútosti k žene pred ním. A kým to nekonečne Draca rozrušovalo, to, čo ho znechucovalo najviac zo všetkého, bol mučivý fakt, že niekto či niečo zlomilo dušu Hermiony Grangerovej k nepoznaniu "

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Prológ:  Najlepšie klameme, keď klameme sami sebe

Keď bola Hermiona Grangerová malé dievčatko, niekto jej raz povedal, že život je najlepší učiteľ, pretože každá lekcia, ktorá sa odučí, každý test, ktorý sa odovzdá, zostane naveky vyrytý v našej mysli.

Pre sedemročné dievčatko s hustými vlasmi a veľkými hnedými očami to znelo ako hádanka, ale nikdy na tie slová nezabudla.

Ale čo znamenali, pochopila až oveľa neskôr.

Presne o jedenásť rokov neskôr.

V osemnástich ju život naučil všetky možné nezabudnuteľné ponaučenia: dobro zvíťazilo nad zlom, všetko, čo si potreboval vedieť, sa dalo nájsť v knihách, nie všetko bolo také, aké sa zdalo, to, čo ťa nezabije, ťa posilní, najtmavšie je vždy pred svitaním a že nie každý človek, ktorý prešiel tvojím životom, mal v ňom zostať.

Ale neboli to len tieto ponaučenia, ktoré sa ten rok naučila.

Život tiež Hermionu naučil, že úprimnosť je zradná a vrtošivá vec... a z toho dôvodu na ďalších päť rokov vymietla všetku pravdovravnosť zo svojho života. Úprimnosť jej nikdy nepriniesla žiadne dobro; ani pred piatimi rokmi v jej osemnástich, keď vojna skončila, a určite nie teraz. Nikdy nič dobré nevzišlo z toho, keď sa povedala pravda.

"Hermiona, pravda bolí, pamätaj na to," vždy vravievala jej matka.

Za svojej mladosti Hermiona nikdy úplne tomuto tvrdeniu neverila; vždy bolo príliš nejasné, aby sa dalo považovať za neomylnú pravdu.

Pripustila skutočnosť, že jej matka mala aspoň čiastočne pravdu; pravda bola bolestivá vec, ale na základe tých rokov sa tiež zdalo, že pravda má tiež strašné cesty ako pripomínať človeku jeho vlastnú bezvýznamnosť v kolobehu vecí.

A v poslednej dobe si pripadala obzvlášť bezvýznamná a nepodstatná.

Dobre, takže pravda možno bolí, ale klamstvá... klamstvá môžu zabíjať.

Klamstvá boli ako zlodej v noci, zahalený v plášti pri krádeži. Čakali na perfektnú príležitosť, aby sa vyrútili, rozrezali hrdlo klamárovi, a potrestali jeho či ju za ich hriechy a krivdy. Zdalo sa, že nezáležalo na to, kam klamár utekal, ku komu bežal, alebo ako sa snažil napraviť svoje činy... klamstvá čakali, dívali sa po očku a škodoradostne, aby si vybrali svoj dlh. Klamstvá vždy spôsobili, že sa klamár neustále obzeral poza jeho či jej plece, paranoidný a nemajúci pokoja; dokonca keď si klamári mysleli, že sú v bezpečí, neboli.

Hermiona Grangerová sa považovala za bystrejšiu než je priemerný klamár; vyhýbala sa dostihnutiu lepšie než tí najlepší.

Kvôli tomu a tomu samotnému bola na seba pyšná... akosi.

Napriek všetkému bola Hermiona vychovávaná, aby bola pravdovravná a šľachetná; zástancom všetkého, čo je dobré a spravodlivé na svete. Aj jej činy a aj jej rozhodnutia spred piatich rokov boli  pekným, metaforickým "srať na vás" do zásad a hodnôt, ktoré jej štepovali rodičia a príčinou jej zlomeného srdca.

Ale jej nečestnosť nebola jediný problém.

Bola jednoducho vyčerpaná z tejto šarády; bolo únavné udržať krok s tým, ktorú lož komu povedala. Potom tu bol ten prostý fakt, že naozaj klamala; ona proste na to nebola zvyknutá. V skutočnosti ako dieťa bola veľmi úbohý klamár a každý ju dokázal prekuknúť. Roky skúseností eliminovali podozrenie a napriek tomu, že klamanie bolo nevyhnutné, Hermiona nedokázala zabudnúť na pravdu: jej lži boli príjemné ušiam iných, ale neznesiteľné pre jej srdce.

A jej srdce... nuž, nebola si istá, či jej nejaké zostalo.

Pravda, stále bilo v jej hrudi a pumpovalo krv jej telom, ale zdalo sa byť prekliato prázdne, vyčerpané a nenapraviteľne zlomené.

Jej srdce veľa nedokázalo cítiť, len beznádej, ktorá sa sama pripojila k tej naprostej skľúčenosti. Ale bola akosi vďačná za svoje vzácne náznaky emócií. Nemohla by zniesť pocit akejkoľvek ľútosti za veci, ktoré urobila ľuďom, ktorým tvrdila, že ich bude milovať a chrániť. Hermiona nepotrebovala cítiť dôsledky či dozvuky jej činov, pretože už poznala, čo ju jej klamstvá stáli.

Všetko.

Klamstvá stáli Hermionu Grangerovú jej život, ako ho poznala a ona nečakala, že sa jej vráti čokoľvek, čo stratila.

Nikdy nebola idealistická či dosť naivná, aby verila v nemožné; napokon, nenazývalo by sa to ´nemožným´, keby stále existovala nejaká možnosť...  nanajvýš komplikovaná myšlienka.

Uvedomila si, že sa jej myšlienky zatúlali a strhla sa späť s myšlienkou, ktorá by vydesila masy: nielenže Hermiona Grangerová bola klamárom, ale chýbala jej akákoľvek motivácia prestať ním byť. Nuž, došlo jej, že klamári sa nikdy nezaujímajú o motivácie či dôsledky. Cenili si tú rýchlu nápravu, ktorú im zariadili ich klamstvá a potom sa rýchlo posunuli ďalej. Ale Hermiona vedela, že tie rýchle nápravy dlho nevydržali, hlavne nie v jej prípade.

Bolo to ako používať malé papierové servítky na vyčistenie olejovej škvrny.

Takže pred piatimi rokmi utiekla; zbalila celý svoj život a utiekla skôr než tá celá pravda mohol vztýčiť svoju hnusnú hlavu - a teraz, bola späť. Nebolo treba utekať viacej či ďalej, jediné, čo musela teraz urobiť, bolo udržiavať tie lži, ktoré živila a vydychovala takú dlhú dobu.

Ale kvôli tomu, že utiekla, pociťovala skoro vinu; za to, že si vybrala tú ľahkú cestu von a ublížila tým, na ktorých jej záležalo, ale v tom čase neboli žiadne iné možnosti po ruke. Bola lapená v obraznom (a tiež doslovnom) rohu ako lovená korisť – urobila, čo si myslela, že urobiť musí a utiekla.

Ale takto klamári prežívali svoje životy.

Klamári sa nikdy nezdržali, aby vyčistili tie zmätky, čo napáchali a nepociťovali kvôli tomu skoro žiadnu ľútosť, pretože pre nich to bolo nevyhnutné zlo, nech je svedomie prekliate.

Hermiona predpokladala, že mať svedomie nebola vlastnosť, ktorú si klamári vysoko vážili.

So všetkými tými klamstvami, ktoré povedala, si bola istá, že jej svedomie bolo dávno preč v obláčiku dymu. V skutočnosti za posledných päť rokov klamala tak veľa, že mala pocit, že jej lži sa stávajú pravdou.

Klamala, aby ukryla a chránila každého pred bolestivou pravdou a aby chránila samu seba: vznešené dôvody, ale na tom nezáležalo. Iróniou bolo, že jej lži neublížili jej obetiam tak zle, ako ublížili jej. Jej obete si žili šťastné, požehnané a neznalé životy, v ktorých ju nenávideli, z dobrých dôvodov, a ona bola zanechaná, aby trpela osamote. Mali jeden druhého, mali sa na koho spoľahnúť a ona - ona nemala nikoho, naozaj. Ale tieto lži neboli tými najhoršími.

Ani zďaleka nie.

Existovali horšie lži, než tie, ktoré povedala ľuďom, na ktorej jej záležalo; lži, ktoré povedala sama sebe.

Keď s ňou Harry odmietol hovoriť, či skôr vôbec uznať jej existenciu, minulý mesiac na ministerstve, navravela si, že ju to netrápi. Keď si Hermiona uvedomila, že si skoro nikto nevšimol alebo mu nezáležalo na tom, že je späť už viac než sedem mesiacov, navravela si, že ju to ani v najmenšom nezarmúti. Kedykoľvek videla obrázky Ginny s Harrym a Ronom, navravela sama sebe, že skutočnosť, že bola nahradená v ich životoch, ju nevyvedie z miery. Ginny ju neprinúti žiarliť.

A keď Hermiona premýšľala o svojich rodičoch, navravela si, že skutočnosť, že zomreli bez toho, aby vedeli o svojom vlastnom dieťati, nezlomí jej srdce.  Netrápilo ju, že strávi svoj život osamote. A nie, nebola v pokušení utiecť každý jeden deň, odkedy sa vrátila.

Klamstvá. Klamstvá. Klamstvá.

A existovalo nesčítane iných klamstiev, ktoré si navravela, každé jedno rovnako bolestivé ako to predchádzajúce.

Fakt, že sa prinútila myslieť si, že je v poriadku, keď v skutočnosti nebola - tak to chcelo nadanie. Čo chcelo ešte viac nadania, bolo navravieť si, že život sa teraz zlepší, keď je späť v Británii. Bol to dosť výrazný talent, že sa vybrala po ceste zničenia, po ktorej kráčala dokonca skôr než vojna skončila.

Hermiona klamala najlepšie sama sebe, keď sa to spočítalo.

Prišlo jej to také ľahké ako vymeniť si ponožky.

V každom ďalšom dni mohla stokrát klamať sama sebe a po celú dobu ignorovať pravdu, že je stratená a vo vnútri umiera. 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Veronica - 15.03. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 17.07. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Hanisko - 09.09. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. Prológ Od: isavalzo - 26.04. 2011
Tato povídka vypadá opravdu úžasně. Těším se na pokračování!!!

Re: 1. Prológ Od: Zuzana - 09.05. 2010
A som v tom, už vidím, že dnes asi nepôjdem spať tak skoro, som strašne zvedavá čo sa Hermione stalo. Asi nebudem nechávať komentár pri každej kapitole, lebo už teraz ledva čakám aby som klikla na pokračovanie.

Re: 1. Prológ Od: peacy - 05.03. 2010
Jimmi, pokud považuješ můj překlad za famózní obávám se, že nemám slov vůči tomu tvému a věř když píši že jsem ohromena a zahanbena - vzhledem k tomu, že ten můj takového stádia zatím nedosáhl - věz že toto napsat bylo pro mé ego velmi těžké . Z příběhu mohu cítit jeho příslib v dobře investovaný čas - přála bych si jej mít teď . Zároveň miluji tvou volbu slov vyzažuje znich mnou milovaná inteligence. Peacy
Re: 1. Prológ Od: Jimmi - 06.03. 2010
Ďakujem, na viac sa nezmôžem. Rozjasnila si mi ráno. A ver mi, že práve kvôli tomu, ako prekladáš ty, tak si to nesmierne vážim. :D

Re: 1. Prológ Od: Caph - 06.01. 2010
Obdiv za překlad - je to dlouhý, není v tom jedna jediná přímá řeč, a rozhodně to není jednoduchý.. Díky :)

Re: 1. Prológ Od: Rapidez - 01.01. 2010
Žjóva! To se vážně mám na co těšit; vím, že jsi mě na tuhle povídku spešl lákala a musím uznat, že jsi měla důvod. Vypadá to na hodně dobrý příběh - možná temný, možná taky ne. Už se nemůžu dočkat dalšího kousku :) (Heee?! Fakt to má 36 kapitol?! Ty si umíš vybrat, Jimmi :D )

Re: 1. Prológ Od: anonym - 24.12. 2009
zaujímavý začiatok

Re: 1. Prológ Od: Hope - 23.12. 2009
No, páni zase tajemná kapitolka nové povídky, prostě páni. Krásná kapitolka a úžasná nová povídka. Už se těším na další kapitolky

Re: 1. Prológ Od: JSark - 23.12. 2009
Páni, skoro sa bojím. Vyzerá to strašne tajomne a dosť deprestívne. 8O Napriek tomu čítať rozhodne budem. Len najskôr musím dočítať už preložené. :)

Re: 1. Prológ Od: 32jennifer2 - 23.12. 2009
Páni, vyzerá to super....až mi mráz prebehol po chrbte...v akom stave to je? Hermiona?! no teda, už vidím, že niečo bude čítať s chorobným nadšením =)

Re: 1. Prológ Od: denice - 23.12. 2009
Dík za překlad, jsem nesmírně napjatá, jak se tato povídka vyvine dál, vypadá to moc krásně. A strašně se těším na Draca...

Re: 1. Prológ Od: cyrus - 23.12. 2009
boozeee taka som bola zacitana, ako keby som to citala prvy krat a nevedela o com to je... tak ma to vtiahlo, ze normalne, si idem asi precitat original este raz... ale nie nejdem, mam ine rozcitane a tvoje preklady su lepsie... tato poviedka je faaaaakt skvela... ved uz len ten prolog bol tak skvele napisany a vyborne prelozeny... tak aspon jedna vec na ktoru sa mozem do noveho roka tesit - Broken... diky Jimmi uzasne...

Re: 1. Prológ Od: kometa - 23.12. 2009
Jimmi, hrozně moc se těším, ale začnu číst až po Vykoupení DM, aby se mi to nepletlo. Nicméně díky moc a přeju ti, ať tě líbá můza, ať ti překlad jde lehce a ať máš ke každý kapitole spoustu komentářů jako doping :o)
Re: 1. Prológ Od: kometa - 02.01. 2010
Tak jsem to přečetla. No, je to síla a tahle povídka má mou plnou pozornost. Tvůj překlad je jako vždy úžasný, Jimmi, fakt paráda :o) Honem utíkám na další kapitolu a těším se na všechno, co bude následovat. Z pravdivosti tohohle odstavce mě mrazilo: "Dobre, takže pravda možno bolí, ale klamstvá... klamstvá môžu zabíjať. Klamstvá boli ako zlodej v noci, zahalený v plášti pri krádeži. Čakali na perfektnú príležitosť, aby sa vyrútili, rozrezali hrdlo klamárovi, a potrestali jeho či ju za ich hriechy a krivdy. Zdalo sa, že nezáležalo na to, kam klamár utekal, ku komu bežal, alebo ako sa snažil napraviť svoje činy... klamstvá čakali, dívali sa po očku a škodoradostne, aby si vybrali svoj dlh. Klamstvá vždy spôsobili, že sa klamár neustále obzeral poza jeho či jej plece, paranoidný a nemajúci pokoja; dokonca keď si klamári mysleli, že sú v bezpečí, neboli."

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )01.09. 2021Oznam
inadaze22: ( Jimmi )30.09. 2010Broken: Epilóg
. Pdf na stiahnutie: ( Beruška1 )02.07. 2010Pdf na stiahnutie
inadaze22: ( Jimmi )30.06. 201036. XXXI. V popole polnočného slnka
inadaze22: ( Jimmi )27.06. 201035. XXX. Keď niet žiadnych slov - časť druhá
inadaze22: ( Jimmi )22.06. 201034. XXX. Keď niet žiadnych slov - časť prvá
inadaze22: ( Jimmi )20.06. 201033. XXIX. Držať sa v hurikáne za ruky
inadaze22: ( Jimmi )31.05. 201032. XXVIII. Za prítomnosti strachu
inadaze22: ( Jimmi )26.05. 201031. XXVII. Na milosť minulosti
inadaze22: ( Jimmi )18.05. 201030. XXVI. Okamih, keď zastal čas
inadaze22: ( Jimmi )04.05. 201029. XXV. Veľké veci vznikajú z maličkostí
inadaze22: ( Jimmi )25.04. 201028. XXIV. Záblesk v temnote
inadaze22: ( Jimmi )17.04. 201027. XXIII. Niekde inde hodiny tikali... časť druhá
inadaze22: ( Jimmi )12.04. 201026. XXIII. Niekde inde hodiny tikali - časť prvá
inadaze22: ( Jimmi )05.04. 201025. XXII. Byť tvojimi hradbami
. Video k poviedke: ( Jimmi )02.04. 2010Video k poviedke
inadaze22: ( Jimmi )01.04. 201024. XXI. Budem ťa nasledovať do temnoty - časť druhá
inadaze22: ( Jimmi )28.03. 201023. XXI. Skloň sa a priprav sa na neočakávané - časť prvá
inadaze22: ( Jimmi )20.03. 201022. XX. Žiadne cesty nezostali
inadaze22: ( Jimmi )14.03. 201021. XIX. Povedz niečo iné
inadaze22: ( Jimmi )11.03. 201020. XVIII. Dočasné šialenstvo
inadaze22: ( Jimmi )08.03. 201019. XVII. Spomenúť si ako žiť
inadaze22: ( Jimmi )01.03. 201018. XVI. Začiatok pravdy - časť druhá
. Video k poviedke: ( Jimmi )01.03. 2010Video k poviedke
inadaze22: ( Jimmi )27.02. 201017. XVI. Koniec viery - časť prvá
inadaze22: ( Jimmi )25.02. 201016. XV. Situácia, v ktorej sa dá len prehrať
inadaze22: ( Jimmi )24.02. 201015. XIV. Tragická irónia v tom najlepšom
inadaze22: ( Jimmi )23.02. 201014. XIII. Šepot v noci
inadaze22: ( Jimmi )18.02. 201013. XII. Vôbec nič
inadaze22: ( Jimmi )16.02. 201012. XI. Domino efekt
inadaze22: ( Jimmi )11.02. 201011. X. Pokojná zmena paradigmatu
inadaze22: ( Jimmi )05.02. 201010. IX. Rozhrešenie a rozmazané hranice
inadaze22: ( Jimmi )01.02. 20109. VIII. Všetci sa mýlili
inadaze22: ( Jimmi )26.01. 20108. VII. Priznania na streche
inadaze22: ( Jimmi )19.01. 20107. VI. Bod zlomu
inadaze22: ( Jimmi )18.01. 20106. V. Zosobnenie stratenej nevinnosti
inadaze22: ( Jimmi )11.01. 20105. IV. Vzostup a pád jednoslovných odpovedí
inadaze22: ( Jimmi )10.01. 20104. III. Život všetko zmení
inadaze22: ( Jimmi )06.01. 20103. II. Skríženie paralelných životov
inadaze22: ( Jimmi )02.01. 20102. I. Dvaja samotári
inadaze22: ( Jimmi )23.12. 20091. Prológ
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )10.11. 2009Úvod k poviedke