Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Coeur Corrompu

Kapitola 11

Coeur Corrompu
Vložené: Jimmi - 28.10. 2009 Téma: Coeur Corrompu
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu Coeur Corrompu : Smashed Sunshine.

11/24.

Kapitolu venujem Monie, Dessire, Sele, beruške1, wanilke, komete, Jenny, ladyF, cyrus a JSark.

A mimochodom, improvizujem na úrovni ako už dávno nie. Možno to nie je vidno, ale upozorňujem na to, keby to chcel niekto porovnávať s originálom. Občas mám pocit, že autorka ignoruje všetky pravidlá anglickej gramatiky a niektoré vety mi vôbec nedávajú zmysel. 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 11

A tak jsem se vzdal navždy toho, dotknout se Tě

Protože vím, že mě bereš jinak

Jsi nejbližší věc nebi, kde já vůbec kdy byl

A já nechci zpátky domů právě teď

A vše, co mohu ochutnat je tahle chvíle

A vše, pro co mohu dýchat, je Tvůj život

A dříve či později bude po všem

Já Tě prostě nechci ztratit právě dnes

A já nechci, aby mě svět pochopil

Protože já nemyslím, že oni by rozuměli

Když vše je děláno, aby bylo zbořeno

Já prostě nechci, abys věděla, kdo já jsem

The Goo Goo Dolls - Iris

Preklad: http://www.ujdeto.cz/lyrics/goo-goo-dolls/iris-preklad-cz-cz/

V živote existovali okamihy, keď to vašej mysli došlo, roztočila sa víchrica naplnení emóciami a presne v tomto konkrétnom okamihu bol ten pocit, ktorý prebehol Ginniným telom.

Virgínia. Keď sa Ginny narodila, jej matka si myslela, že je to nádherné meno... Nikdy ju nenapadlo, že sa jej dcére nebude páčiť. V skutočnosti sa zdalo príliš dlhým, smutne rozjímala Ginny. Prečo ju nemohli pomenovať niečím takým normálnym ako Sarah či Laura? Kedysi ju dokonca napadlo vyhľadať si jeho význam, aby zistila, či to jej meno nespraví nejako príťažlivejším. Jediné, čo zistila, bolo, že je to ženská forma rímskeho rodinného mena Virginias, ktoré bolo pravdepodobne odvodené z latinského Virgo, "panenka, panna". To bolo dosť znepokojujúce a vo svojom tínejdžerskom veku sa domnievala, že vďaka tomu menu je predurčená nikdy nemať sex. Ďalšou rušivou vecou bolo podľa legendy, že to bola rímska žena, ktorú jej otec zabil, aby ju uchoval ako pannu. Prečo by niekto nadelil svojim deťom taký význam?!

Ale v tomto konkrétnom okamihu to bolo jej meno, ktoré ju vyvolalo toto hrozné uvedomenie si. Nikto ju nevolal Virgínia, pokiaľ ju nepoznal alebo keď neurobila niečo zle. Ľudia ako bankoví manažéri a ľudia volajúci, aby robili reklamu dvojitému zaskleniu okien, to bol ten druh, ktorý ju volal jej plným menom. Draco ju tak nikdy nevolal. Volal ju "Weasleyová," alebo, pri tej jednej príležitosti, "Ginny". Nikdy predtým nevyslovil celé jej meno.

Nech bol ktokoľvek táto osoba, okolo ktorej mala ovinuté ruky, oslovil ju Virgínia. To jej stačilo, aby začala mať podozrenie, že sa tu nehrá čistá hra. Nebolo treba tú najbystrejšiu myseľ na svete, aby ste si dali dohromady kúsky dôkazov, ktoré boli po ruke. Ten oheň naproti cez ulicu, ten zelený záblesk, benzín, jej meno - to všetko vyžarovalo kúzelníctvom.

Stisk okolo jej pása mierne zosilnel a Ginny zavrela oči a zahryzla si do jazyka, aby potlačila nutkanie roztriasť sa. Nervozita bola tá posledná vec, čo práve teraz potrebovala. Ak toto bol Draco, potom bola vo vážnych ťažkostiach. Ak toto Draco nebol, potom bola stále vo vážnych ťažkostiach. V skutočnosti bola asi vo väčších problémoch. Prečo by sa niekto prestrojil za Draca, pokiaľ ju nechcel upokojiť do falošného pocitu bezpečia?

Ginny sa odtlačila, o krok cúvla a hľadela na muža, ktorý pred ňou stál. Všetko vyzeralo tak dokonale, od toho ľadového pohľadu až k tomu, ako mu padali jeho vlasy do tváre. Ale niečo nesedelo. Tie oči... zdali sa tak nesprávne v jeho tvári.

"Čo tu robíš?" povedala chladne bez jedinej emócie zobrazenej na svojej tvári. "Myslela som, že si povedal, že ma už nikdy nechceš vidieť."

"Máš problémy, potrebujem ťa vziať niekam inam... kde je bezpečnejšie," ten Dracov výraz bol taký podobný v tom, čo znelo presne ako Dracovo zatiahnutie.

Bolo to presvedčivé. Ginny sa domnievala, že to bolo príliš presvedčivé. Príliš dokonalá replika Draca, toto vôbec nemohol byť on. Zhodnotila svoje možnosti. Tento muž očividne použil Odvar všehodžúsu (Mnoholičný lektvar), čo by znamenalo, že mal niečo z Dracovej osoby. To znamenalo, že v istom okamihu to buď museli mať alebo mali jeho, aby im to dal, alebo si to zobrali násilím. To znamenalo, že to bolo buď ministerstvo alebo smrťožrúti - ani jeden z nich neznamenal priveľa radosti, čo počula od Draca. Chceli preliať jeho krv.

Ďalší faktor, ktorý bolo treba vziať do úvahy, bolo predpokladať to najhoršie a že ho zajali. Ale prečo by potom chceli Ginny? Nie, uzavrela, nedostali ho. Chceli ju použiť ako návnadu.

"Nie," riekla jednoducho a rozhodne. "Nechystám sa ísť niekam s takým darebákom ako si ty Malfoy. Ani kebyže som v nebezpečenstve, nedala by som za teba ani figu borovú."

"To nie je to, čo si predtým vravela," posmieval sa jej pohľadom falošný Draco. "V skutočnosti si myslím, že si chcela kúsok tohto "darebáka", že áno Virgínia!"

Ginny bojovala s tým, aby udržala ten výraz šoku mimo svojej tváre. Keď boli deťmi, Ron ju vždy učil, že akákoľvek ukážka emócie inej než zmätenie by ukázala mame, že tie koláčiky ukradli. Stále to platilo, ibaže v stávke bolo niečo väčšie než koláčiky.

Ako to ten človek vedel? Bola si istá, že mala dosť silné kúzla, aby vyradila štenice... ale na druhej strane to nestačilo, aby to zadržalo Draca pred jej domom. Ustúpila ešte o jeden krok a nervózne si založila ruky na hrudi. Blafoval, snažila sa presvedčiť samu seba. "V tvojej chorej zvrátenej fantázii, Malfoy! Nikdy by som sa ťa nedotkla ani veslom od člna!"

Draco sa uškrnul ešte viac s cynickým zachichotaním. "Smrťožrúti prišli na tvoje zapletenie v mojom prípade. Vedia, že som sem chodieval, aby som od teba získal informácie."

"Potom veľa nevedia, však?" povedala ležérne a prešla do kuchyne. Potrebovala niečo, s čím by sa bránila a jej prútik bol príliš viditeľnou vecou za týchto okolností.

"Vedia dosť. Zabili tú starú ženu oproti cez cestu."

Ginny zastavila pri kuchynskej doske a viditeľne trasúcou sa rukou schmatla hrnček. Vedela, že túto šarádu už dlho nevydrží. Mala pocit, že jej vnútri exploduje žalúdok a bolo treba všetko jej úsilie, aby sa nevyvracala vtedy a tam. Nikdy sa nepovažovala za silnú ženu a toto bol teraz okamih pravdy.

"Viem," zašepkala.

"Potom vieš, že je to pre teba hrozba," odpovedal ľadovo chladným hlasom.

Z ľavej strany si vzala fľašu pomarančového džúsu a naliala si pitie. "Ja nie som hlúpa, Malfoy." Vravela pravdu a mala pocit de'ja vu z predchádzajúceho času strávenom v tejto kuchyni so skutočným Dracom.

"Ja to viem, Virgínia," zavrčal Draco, "kvôli tomu ťa musím dostať do bezpečia. Ja ťa potrebujem."

Teraz stál priamo za ňou, jeho tvár vedľa jej ucha, jeho hlas chraptivý šepot. Vyvolalo to u nej triašku zmesou strachu a spomienok. Znelo to tak veľmi ako Draco, že ju to nútilo chcieť sa obrátiť a pobozkať ho. Chcela ho silne objať a urobiť všetko správne. Ale toto nebol ten muž, o ktorom premýšľala.

"A ja ťa potrebujem tak veľmi, ako potrebujem dieru v hlave, Malfoy." Ginny sa otočila tvárou k nemu. "Teraz... nepochopil si odkaz? Choď do prdele!"

Falošný Draco zdvihol ruku k jej tvári a pohladil ju jemne po líci, čím ju prinútil odvrátiť sa odporom. Na jeho tvári sa rozprestieral ten najmenší ľstivý úsmev. "Postarám sa, aby ti to za to stálo, ak so mnou odídeš," zašepkal skôr než narazil svojimi perami na jej.

Ginnine oči sa šokom rozleteli a jej ruky okamžite zradili jej sebaovládanie a začali sa triasť. Ale jeho zovretie na jej hlave zosilnelo, čím spanikárila, ako keby nemalo nastať zajtra. Toto nemohla zvládnuť. Nikto sa nechystal vojsť a zachrániť ju, ako dúfala. Po prvý raz vo svojom živote bude musieť dúfať vo vlastnú silu. Ale to sa práve dialo.

Zdvihla ruku nahor, zaťala nechty do jeho líca ako mačacie pazúry a potiahla nadol. Okamžite sa odtiahol a uhol nabok. Jeho ruka sa zdvihla k tým chumáčom mäsa, ktoré sa rozorvalo. Pramienky krvi sa valili z miest, kam zasiahli jej nechty a pomaly stekali nadol po jeho líci.

"Ty malá..." podarilo sa mu povedať skôr než sa Ginnin inštinkt prežiť nakopol a kopla ho kolenom silno medzi nohy.

Ten muž sa prehol v bolesti. Ginnina myseľ uháňala o závod, keď premýšľala, čo teraz robiť. Utiecť sa zdalo rozumné, premýšľala, keď ho tvrdo odtlačila a bežala tak rýchlo, ako mohla k predným dverám. Keby sa mohla dostať von, bola by v bezpečí. Neexistovala možnosť, že šiel za ňou v dave muklov; to by prinieslo príliš veľa problémov dokonca aj keby ju chytil.

Jej prsty sa zovreli okolo kľučky dverí, keď ich zatlačila, aby sa otvorili. Nič sa nestalo a spôsobila, že zakliala nahlas. On bude behom okamihov späť, čo znamenalo, že musí uniknúť. Vytiahla prútik a švihla ním na kľučku dverí a zamrmlala to kúzlo. Znova sa pokúsila zatlačiť kľučku a znova jediné, čo dosiahla, bolo zarachotanie ničoho.

Tým sa to pre ňu vyriešilo. Nech bol ten muž ktokoľvek, pracoval pre smrťožrútov a ona nevedela, čo bolo horšie. Ministerstvo by jej asi zobralo jej prácu za spolčovanie sa s nepriateľom. Bola by hanbou pre svoju rodinu a predviedli by ju k výsluchu. To by dokonca mohlo viesť ku krátkej dobe v ľudskejšej väznici. Ale smrťožrúti, tí by ju mučili kvôli informáciám. Označkovali by ju žeravým železom a potom by ju najpravdepodobnejšie zabili - alebo horšie.

Otočiac sa, mohla počuť, že votrelec kráčal smerom k nej. Rýchlo vyrazila vpred a pokúsila sa vyštverať sa po schodoch. Ale zrazu ju niečo stislo okolo členka a ju hodilo dopredu. Bradou narazila o schod pred ňu a rukami zovrela zábradlie pri jej boku. Opovažujúc sa obzrieť zbadala toho muža zlostne zazerať a snažiť sa ju stiahnuť dole schodmi.

Držiac sa zábradlia zo všetkých síl sa Ginny snažila odkopať z jeho zovretia. Ale to sa zdalo byť tesné a posunulo ju dole o ďalší schod, udrúc jej hlavu počuteľne o ďalší schod. Vykríkla v bolesti a silno ho kopla.

Toto sa zdalo splniť účel a čoskoro bola schopná vyštverať sa zostávajúcimi schodmi. Srdce jej burácalo v hrudi, tým sa jej ťažko dýchalo a hlavu mala zahmlenú. Chcela kričať, ale časť jej mozgu ju informovala, že by to veľmi nepomohlo. Tá istá časť jej mozgu ju nútila dostať dvere medzi ňu a to hlavné riziko.

Rýchlo bežala do spálne a zatreskla za sebou dvere. Vytiahnúc prútik sa poobzerala. V žiadnom prípade odtiaľ nemohla uniknúť a premiestniť sa neprichádzalo do úvahy, pretože Ron posilnil jej ochrany a zaklínadla po Dracovej poslednej návšteve.

"Mysli, Ginny! Mysli!" zašepkala si, keď jej myseľ rýchlo uháňala. "Čo by urobil Draco... pravdepodobne by toho bastarda zabil..."

Použila jednoduché uzamykacie kúzlo na dvere a potom sa pohla improvizovať. Tento muž očividne poznal temnú mágiu, do ktorej Ginny len fušovala, aby pomohla pár prípadom. Namieriac prútik neisto na posteľ, použila všetku svoju silu, aby pri pritreskla ku dverám. Keď toto premyslela, pripravila sa na súboj.

Dvere začali vrešťať v nemom škrípaní a ranách, ako keby na ne bola vrhaná mágia, aby sa otvorili. Ginny zatvorila oči a strhla sa. To buchnutie do hlavy ju zabíjalo a z nosa jej tieklo trochu krvi. Pripadala si zmätená a neuveriteľne vystrašená. Jediné, na čo dokázala myslieť, bolo, čo by sa stalo, keby chytili Draca. Zabili by ho?"

"Otvor tie dvere a možno ti neublížim tak veľmi, ako by som mal za ten kúsok v kuchyni!" ozvalo sa zakričanie spoza dverí.

Zostala ticho a snažila sa neplakať. Toto bola nočná mora, ale naozaj to mala očakávať. Toto je všetko, čo dostaneš za spájanie sa s Malfoyom na úteku, vyčítala si.

Ale zrazu začula pridusený výkrik a hlasné buchnutie, ako keby niečo spadlo na zem. Čelo sa jej pokrčilo zamračením a presunula sa k dverám, priložiac ucho na hladké drevo, aby sa jej lepšie počúvalo. Ozvalo sa jemné zaklopanie na dvere.

"Weasleyová...?" povedal potichu Draco.

***

Bolo to len včera, čo si Draco prisahal, že už nikdy znova nepôjde k Ginny. Teraz sa ale ocitol stáť pred dverami jej spálne, mŕtve telo ležalo pri jeho nohách. Mŕtve telo, ktoré sa pomaly menilo z jeho známej podoby do niekoho úplne iného. Mŕtve telo, ktorého oči boli teraz sklenené a na tvári ktorého bol výraz úplného šoku. Nuž, domnieval sa, mali by vedieť, že im ju asi nedovolí odviesť bez boja.

Jemne zaklopal znova na dvere, všetky druhy obrázkov mu bežali mysľou. Väčšina z nich zahrňovala jej telo dobité a zlomené, bez života roztiahnuté na zemi. To výrazne potiahlo za jeho emócie a nahnevalo ho to. Pomyslenie, že niekto robí niečo také takému neviniatku ho nútilo ublížiť tomu mužovi viac než by asi mal.

"Weasleyová... Ginny?" neiste opravil. Ak tam bola, potom nabehnutie dnu by ju vyprovokovalo k boju. Pravdepodobne ho za tejto situácie nenávidela a on nechcel, aby ju musel skrotiť.

Z druhej strany dverí sa ozval slabý zvuk, na ktorý sa v úľave trochu usmial. Bola tam, načúvala mu, pravdepodobne zvažovala, či to bol on alebo ďalší klon, ktorý ju mal v pláne zviazať. Na druhej strane, keby vôbec vedela, že to je on, bola by mu asi otvorila dvere? Pochyboval o tom. Nie po tom bozku a faktu, že asi priviedol do jej domu tú krysu.

"Kto je to?" zašepkala hlasom, ktorým by sa niekto ledabolo pýtal niekoho pri dverách.

"Ja," prosto odvetil. "Tvoja obľúbená poskakujúca fretka..:"

Draco dúfal, že použitím familiárnosti s jeho vlastnou minulosťou mu možno uverí, že je to on. Nebolo príjemné byť fretkou, ale pravdepodobne sa smiala ako všetci ostatní. V skutočnosti sa smiala práve teraz pri predstave ako poskakuje v inej podobe. Ten malý trik údajného Moodyho ho naučil veľa o tom byť auror. Takt nebol nikdy ich silnou stránkou.

"Ako viem, že si to ty, ty a nie ďalšie ty, ktoré nie je vôbec ty?" povedala váhavo skrz dvere.

Úsmev skrútil jeho pery v šelmovskom úsmeve. "Nič ti nemôžem dokázať."

Počkal pár minút v tichu a načúval. Potom sa niečo pomaly pohlo od dverí, rýchlo sa zamrmlalo kúzlo a ona otvorila dvere na kúsok, tak aby sa na neho mohla pozrieť. Draco nadvihol jedno obočie a sledoval ako jej oči všade poskakujú, až kým nepristáli na mŕtvom mužovi pri jeho nohách.

"Ty... ty... si zabil...?" podarilo sa jej povedať napriek jej jasnému otrasu. Draco prikývol. "Ale... myslím... ty... si zabil človeka."

"Nie je to prvý raz a pochybujem, že to bude naposledy." Povedal chladne, keď pokračoval v pohľade na jej tvár. Vyzerala zničene a on pocítil nutkanie len z princípu ešte raz toho chlapa kopnúť. Ublížil žene, ktorá sa pre Draca stala veľmi blízkou, napriek tomu, že jej to nikdy nepriznal. Ktokoľvek, kto sa jej dotkol, ho nútil chcieť nakopať mu hlavu, ak nie viacej.

Načiahol sa a dotkol sa zľahka jej líca, ale ona sa prudko stiahla. "Si zranená," dostal potichu zo seba. "Nechaj nech sa pozriem."

Sledujúc ju všimol si účinok, ktoré mali na ňu jeho slová. Pozrela sa na neho a zdalo sa, že na ňom hľadá niečo, čo by ho urobilo skutočným. Nakoniec zdvihla ruku dlaňou nahor. "Daj mi svoj prútik," prikázala hlasom autority.

Draco zvažoval, či jej dať alebo nedať jeho jediný prostriedok magickej ochrany. Ale tvárila sa zúfalo, ako keby chcela, aby bol tým, kým bol, ale nebola ochotná riskovať. Načiahol ruku a jemne položil svoj prútik do jej dlane a pozrel sa znova na ňu.

Hodila ho za seba a plne otvorila dvere, tak aby stála pred ním. Jeho oči cestovali po nej a prezerali celý jej stav. Nos mala od krvi, na čele mala reznú ranu a tiež sa tam formovala opuchlina. Šaty svedčili o tom, že si neviedla príliš zle. Spodok jej sukne bol roztrhnutý z miesta, kde mal podozrenie, že sa zachytila na schodoch. Vlasy jej trčali na všetky strany spod smiešnej čiernej vlnenej čiapky. Hlavu mala sklonenú nadol , čomu nemohol uveriť, v rozpakoch.

Načiahnúc sa stiahol tú pletenú čiapku z jej hlavy a hodil ho nabok. "Prečo pri Merlinovi nosíš takú smiešnu čiapku, Weasleyová?" spýtal sa neobvykle priateľským tónom.

"Mám vyrážku," zavrčala.

Znova sa trochu usmial. Bolo surrealistické, ako toto dievča fungovalo v každodennom živote. Neverili by ste, že je čarodejnica, keby ste ju stretli na ulici. Zdala sa koktať od jednej veci k druhej, príliš veľa uvažovala o minulosti a viacej o iných ľuďoch než o sebe samej.

Jemne si ju pritiahol do náručia a pevne ju držal pri sebe. "Myslím, že je čas, aby som ťa odtiaľto dostal," riekol do jej vlasov, keď začala neovládateľne plakať do jeho hrude.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 11 Od: JSark - 05.12. 2009
No teda neviem, v knihách mi vždy pripadala v mágii dosť dobrá, keď ho tak super nakopla, určite by zvládla nejaké to Expeliarmus alebo Petrificus totalus, nie? Takto ju nechať čakať na princa na bielom koni, kým ju chúďatko neschopné zachráni... to sa mi nepáči. Asi som príliš emancipovaná. :) Ale preklad sa veľmi vydaril.

Re: Kapitola 11 Od: Dessire - 29.10. 2009
Dakujem za tak rychly preklad, uuz som sa nemohla dockat na dalsi :) som rada, ze ju zachranil prave Draco, je zlaty :)

Re: Kapitola 11 Od: wanilka - 29.10. 2009
Nadílka v říjnu?Že by to Ježíšek letos stihl dřív?! Ne, to jen Jimmi zase kouzlila...:D Díky moc - za překlad i věnování! Víš, jak mi udělat radost. ;)

Re: Kapitola 11 Od: 32jennifer2 - 29.10. 2009
Hm, hneď som si myslela, že to nie je on. Ale chvalabohu, pravý hrdina prišiel včas (chichi)...nakoniec to skončilo dobre. Som zvedavá, kam ju chce zobrať...žeby k sebe?? teším sa na ďalšiu kapitolu, díky za venovanie a preklad (Jimmi tvoja improvizácia je na veľmi vysokej úrovni - v tom najlepšom zmysle =D )...

Re: Kapitola 11 Od: kometa - 28.10. 2009
Ufff, to se mi ulevilo :-) Tipovala jsem, že někdo použil mnoholičný lektvar, tak ještěže to Draco stihl včas ;-) Díky Jimmi, že jsem si dneska mohla užít místo jedný kapitolky hned dvě, jsi skvělá!

Prehľad článkov k tejto téme:

. Pdf na stiahnutie: ( Jimmi )27.12. 2009Pdf na stiahnutie
Smashed Sunshine: ( Jimmi )29.11. 2009Kapitola 24
Smashed Sunshine: ( Jimmi )28.11. 2009Kapitola 23
Smashed Sunshine: ( Jimmi )27.11. 2009Kapitola 22
Smashed Sunshine: ( Jimmi )26.11. 2009Kapitola 21
Smashed Sunshine: ( Jimmi )25.11. 2009Kapitola 20
Smashed Sunshine: ( Jimmi )22.11. 2009Kapitola 19
Smashed Sunshine: ( Jimmi )21.11. 2009Kapitola 18
Smashed Sunshine: ( Jimmi )18.11. 2009Kapitola 17
Smashed Sunshine: ( Jimmi )15.11. 2009Kapitola 16
Smashed Sunshine: ( Jimmi )14.11. 2009Kapitola 15
Smashed Sunshine: ( Jimmi )13.11. 2009Kapitola 14
Smashed Sunshine: ( Jimmi )02.11. 2009Kapitola 13
Smashed Sunshine: ( Jimmi )30.10. 2009Kapitola 12
Smashed Sunshine: ( Jimmi )28.10. 2009Kapitola 11
Smashed Sunshine: ( Jimmi )28.10. 2009Kapitola 10
Smashed Sunshine: ( Jimmi )27.10. 2009Kapitola 9
Smashed Sunshine: ( Jimmi )26.10. 2009Kapitola 8
Smashed Sunshine: ( Jimmi )02.10. 2009Kapitola 7
Smashed Sunshine: ( Jimmi )01.10. 2009Kapitola 6
Smashed Sunshine: ( Jimmi )25.09. 2009Kapitola 5
Smashed Sunshine: ( Jimmi )23.09. 2009Kapitola 4
Smashed Sunshine: ( Jimmi )14.06. 2009Kapitola 3
Smashed Sunshine: ( Jimmi )15.03. 2009Kapitola 2
Smashed Sunshine: ( Jimmi )10.11. 2008Kapitola 1
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )10.11. 2008Úvod