Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď raz voňal tymián

13. Odpíš čoskoro

Keď raz voňal tymián
Vložené: Jimmi - 15.07. 2009 Téma: Keď raz voňal tymián
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu "Once Upon A Thyme": Zensho

Draco a Hermiona cestujú späť v čase a vymenia si svoje pozície v živote. Obaja získajú tvrdé ponaučenie o rodine, cti a láske. Áno -  skutočná hrozba pre všetkých DHr priaznivcov, ktorí túžite po dobrej, dlhej  fanfics.

Túto kapitolu venujem soraki, viki, Hope, Manaee, Jenny, Monie, teriisek, Lucy18, Khire, Kajke, Nuviel, Sare, Tru, Invisible, eternallife, JSark, Tez a Limetke.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 13 Odpíš čoskoro


Preklad: Jimmi

Beta-read: soraki


Harry Potter

Grimauldovo námestie 13

Čarodejnícky Londýn, GB

18. júna 2005

Blaise Zabiniová

Vila Zabiniových

Čarodejnícky Nottingham

Drahá Blaise,

Dúfam, že sa máš celkom dobre a so svojou svadbou si nerobíš starosti. Som si istý, že všetko nakoniec dobre dopadne a že sa Draco istotne zachráni. Pokiaľ ide o mňa, Hermiona mi chýba hrozne - mala stráviť časť prázdnin v Brlohu so mnou a Ronom. Chceli sme zobrať Rona a Ginny pozrieť si časti mukelského sveta, ktoré nikdy nevideli. Snažil som ich zobrať sám, ale stále na ňu myslíme, takže sme nakoniec zostali trčať doma.

Podarilo sa mi naučiť Rona ako sa používa počítač. Zobral som do Brlohu svoj laptop a Weasleyovci ním boli unesení. Vieš, čo je počítač? Je to taká elektrická krabica so slovami, ktoré sa dokážu zjaviť na obrazovke a je tam miesto, ktoré môžeš stlačiť, aby si z toho vykúzlila slová. Tiež na ňom môžeš hrať hry. Nie ako metlobal, ale hry s pohybujúcimi sa obrázkami ako Quake a Warhammer.

Nakoniec som musel aj pána Weasleyho naučiť ako ho používať. Stála ma prosil a bol taký dychtivý... v skutočnosti je lepší než Ron! Ron stále všetky tie klávesy motá. Teraz si pán Weasley chce kúpiť jeden do Brlohu. Nemyslím, že pani Weasleyová bude nadšená, stoja stovky galeónov. Môj bol Dudleyho starina (to je môj bratanec), takže bol zadarmo.

Šiel som sa pozrieť na Rona na zopár tréningov. Naozaj je dobrý, ale mala by si vidieť ostatných anglických hráčov. Tréner sa ma snažil nabaláchať, aby som vstúpil ako strážca, ale povedal som mu, že už mám inú prácu.

Nenudím ťa? Možno by som mal prestať. Teším sa, že sa uvidíme na ministerstve. Viem, že ideš pracovať na Oddelenie regulácie a kontroly kúzelných tvorov. Ja budem v Oddelení presadzovania čarodejníckeho práva, takže by sme občas mohli ísť na obed? Začínam 18. júla. Kedy nastupuješ ty? Dávaj na seba pozor a čoskoro odpíš.

S pozdravom

Harry

PS. Ginny ma navyše lístok na koncert Celestíny Warbeckovej 12. júla a pýta sa, či by si nechcela ísť s ňou. Ja bohužiaľ nedokážem vystáť Celestínu Warbeckovú.

**********************************************

Oddelenie ochranného poistenia    

Rashun Alley 24

Čarodejnícky Londýn UK

25. júna 2005

Pán a pani Grangerovci

Kellet Mews 15

Surrey, UK

Pán a pani Grangerovci,

Predmet: Výplata poistenia za úplne nepredvídateľnú magickú nehodu pod paragrafom 5.53 Vášho poistného ochranného krytia. (to je niečo s poistením)

Boli sme informovaní Strednou školou čarodejníckou v Rokforte o nešťastnom zmiznutí Vašej dcéry Hermiony Grangerovej v pondelok, 20. mája 2005, počas jej MLOKov z Elixírov. Naše prešetrovanie preukázalo, že je to kvalifikované ako úplne nepredvídateľná magická nehoda, ktorá má za dôsledok stratu života alebo končatín podľa odseku 5.53 poistného ochranného krytia Vašej dcéry, ktorým je automaticky krytá odkedy je študentkou na Rokforde.

Za týchto okolností máte právo na plnenie 100000 galeónov bez zahrnutia nejakých lehôt či podmienok. Prosím, vyberte si našu platbu od nás osobne kedykoľvek počas pracovných hodín. Žiadame, aby ste si priniesli kópiu Vašich cestovných dokladov na preukázanie identity.

Chápeme, že Vaša dcéra ma vysokú pravdepodobnosť, že sa v blízkej budúcnosti vráti. V prípade, že táto šťastná udalosť nastane, iste Vás poteší zistenie, že stále budete mať nárok ponechať si plnenie. Ak by ste požadovali nejakú právnu asistenciu, prosím, pošlite nám list prostredníctvom sovy a jej kópiu na naše právne oddelenie.

Maximálne súcitíme s Vašou nešťastnou stratou

S priateľským pozdravom

Jeremian Higgs

Správca plnení

Oddelenie ochranného poistenia    

**********************************************

Blaise Zabiniová

Vila Zabiniových

Čarodejnícky Nottingham

30. júna 2005

Ronald Weasley

Brloh

Vydrí Svätý Dráb  (cz: Vydrník Svatého Drába)

Čarodejnícky Devon, UK

Drahý Ron,

ďakujem za tvoj posledný list. Som nadšená, že vieš ako používať potíčač. Si si istý, že sa to tak píše? Harry mi písal o tom, že naučil teba a tvojho otca používať ho a vo svojom liste ho inak hláskoval. Vďaka za ponuku učiť ma, budem šťastná, keď sa to naučím.

Je skutočné zvláštne, že ty a Harry ste obaja spomenuli potíčače vo vašich listoch. U nás doma bol kvôli potíčačom veľký rozruch. Vieš, pán Edward Montague je Dracov právnik a odkedy zmizol, pán Montague riadi majetok Malfoyov. Zdá sa, že pán Montague je starý priateľ môjho otca, a môj otec ho dokázal presvedčiť, aby mu prezradil nejaké detaily z malfoyovského bohatstva, keďže som mala byť Dracova nastávajúca. Pán Montague to skutočne nechcel, samozrejme, kvôli utajenosti údajov a tomu všetkému, ale môj otec je vskutku presvedčivý.

Každopádne, ukázalo sa, že v poslednom roku Draco reinvestoval milióny galeónov z malfoyovského bohatstva do tohto potíčačového priemyslu. Tiež vybral Luciusove peniaze uložené u Gringottov a vložil ich do mukelského hudobného priemyslu. Vravím ti to len kvôli tomu, že ty a Harry zdá sa viete, čo sú to tie potíčače. Spravil Draco obrovskú chybu? Zdá sa, že si to môj otec myslí - naozaj si myslí, že by mal Draco zostať verný investovaniu do našich tradičných čarodejníckych zdrojov ako sú výskum kúziel a nehnuteľnosti.

Môj otec túto situáciu neberie veľmi dobre. Stále je na smrť znepokojený, že keď je Draco preč a nikto neprevezme malfoyovský majetok, bude rýchlo ubúdať. Dobrá vec je, že súhlasil pustiť ma pracovať na ministerstvo, kým tu Draco nie je. Potom, vraví, že sa musím vzdať svojej práce a viesť panstvo.

Teším sa na svoj prvý deň v práci - vždy som milovala pracovať s magickým stvoreniami. Začínam v ten istý deň ako Harry a už som mu napísala, aby sme v ten deň šli na obed. Mám ti povedať tajomstvo, Ron? Vždy som chcela pracovať s drakmi! Musíš sa na mne smiať, keď toto čítaš, ale je to pravda. Viem, že tvoj brat Charlie s nimi pracuje, myslíš, že by si sa ho mohol kvôli mne popýtať na viac? Naozaj by som o tom rada zistila viac.

Bolo skutočne milé od teba poslať mi na narodeniny hraciu skrinku. Ako si vôbec vedel, že mám narodeniny? Myslím, že je naozaj pekná a vezmem si ju do práce, aby som si ju dala do svojej novej pracovne.

Mimochodom, netráp sa kvôli Hermione. Draco nie je taký zlý človek ako si napísal vo svojom liste. Som si istá, že ak si to bude vyžadovať situácia, budú spolu vychádzať. Rozhodne z toho, čo viem o Hermione, je viac než schopná sama Draca zvládnuť.

Odpíš čoskoro

Blaise

***************************************************

Ronald Weasley

Brloh

Vydrí Svätý Dráb   

Čarodejnícky Devon, UK

Harry Potter

Grimauldovo námestie 12

Čarodejnícky Londýn, GB

18. júna 2005

Milý Harry,

skvelé novinky... Včera som zachránil päť gólov počas priateľského zápasu proti Walesu. Nakoniec ich stíhač chytil zlatonku, blbé. Výcvik v metlobale je úžasný! Mal by si vidieť tie kaskadérske kúsky, ktoré nás nútia robiť... Včera som musel trénovať celých desať minút zavesený dole hlavou z metly. Začul som, že na budúci týždeň budeme hrať tréningový zápas proti Kudleyovským kanónom (Kudleyští kanonýři).  Som z toho naozaj nervózny. Ja, Ron Weasley... hrať proti Kudleyovským kanónom!

Otec konečne kúpil počítač. Uvedomil som si, že som ho veľmi dlho písal zle, potom, čo som sa pozrel na obal. Posledný týždeň je na ňom každú voľnú chvíľku. Mamu to privádza do vývrtky a on ho vzal do roboty ukázať. Čo som počul naposledy, mama si požičala trochu žuvačky na zvracanie od Freda a Georga, aby ňou zlepila steny počítača dohromady. Teraz ho otec nemôže otvoriť aspoň tri dni. Stavím sa, že dostane šok, keď sa ho pokúsi dnes v práci otvoriť.

Písal som Blaise, aby som jej povedal všetko, čo viem o  počítačoch. Je naozaj pre ne nadšená, myslíš, že by jej nevadilo, keby som ju požiadal prísť sem na jeden deň a naučiť ju viac na otcovom počítači? Samozrejme, že to musí byť až potom, čo sa zvracajúca žuvačka vyšúcha. Aký bol prvý deň v práci? Blaise spomenula, že sa stretla s tebou, Seamusom a Mandy Brocklehustovou na obede. Prajem si, aby som tam bol, každý mi akosi chýba. Samozrejme, metlobal je skvelý, ale niekedy trochu osamelý. Možno je to kvôli tomu, že stále myslím na to, že tu nie je Hermiona. Stále ti tak veľmi chýba, Harry? Je dosť blbé, že ako Dumbledor povedal, musia čakať kvôli dokonalému Reverznému Thyme Eliminusu až na Samhain. Stavím sa, že má príšerný čas s tým klzkým blbom.

Každopádne to je zatiaľ všetko. Mama mi ide vynadať za to, že som nechal zablatené metlobalové čižmy na chodbe.

Ďakujem! Ron.

PS: Vďaka, že si ma pozval na svoj narodeninový večierok. Samozrejme, že prídem. Pozval si tiež Blaise?

****************************************************

Harry Potter

Ministerstvo mágie

Úroveň 2 - Oddelenie na presadzovanie čarodejníckeho práva

(Oddelenie aurorov)

Čarodejnícky Londýn

18. júla

Milý Ron,

haló kamarát, naozaj mám práve teraz práce vyše hlavy. Kingley Shacklebolt (Kingsley Pastorek) mi práve dal celú kopu máp, aby som do nich zakreslil vlkodlačie územie a musím to poslať po sove do večera rôznym strážnym staniciam.

Len ti píšem, aby som ti dal vedieť, že som dostal tvoj list a obrovsky ti ďakujem! Prajem si, aby si mohol písať častejšie, ale myslím, že nie som v postavení žiadať to, vzhľadom na to, že ani ja nepíšem pravidelne, ha, ha! Hádaj čo, včera som narazil na Terryho Boota (je v Katastrofách na ministerstve) a vraví, že Draco Malfoy sedel v dozornej rade niekoľkých mukelských spoločností. Podľa všetkého investoval do nich ťažké prachy po tom, čo Luciusa poslali do Azbakanu a stále sa nás pýtajú na jeho zmiznutie. Obrovská práca zakamuflovať to a Terry povedal, že on a tí chlapíci vo Výbore pre primerané výhovorky pre muklov robia nadčasy, aby dali do poriadku ten chaos. Predstav si to - Malfoy investujúci do mukelských podnikov! Lucius by bol k tomu niečo povedal, to som si istý.

Tak či tak, skutočný dôvod tohto listu je dať ti vedieť, že som pozval Blaise na môj narodeninový večierok. Uvidíme sa o ôsmej o Čierneho mloka. Prosím, povedz Ginny, aby mi zobrala modré sako, práve som si spomenul, že som ho nechal niekde v jej izbe, keď som bol naposledy u vás.

Servus

Harry

Ministerstvo mágie

Úroveň 3 - Oddelenie čarodejníckych nehôd a katastrof

(Výskumné a skúšobné oddelenie)

Čarodejnícky Londýn, UK

Profesori Albus Dumbledore / Severus Snape,

Stredná škola čarodejnícka v Rokforte


Rokville

Čarodejnícky Edinburg, Škótsko

Vážení profesori Dumbledore a Snape

Predmet: Výsledky mikroanalýzy vzorky elixíru Thyme Eliminus

Odvolávame sa na vzorku Thyme Eliminus, ktorú ste nám poslala na mikroanalýzu 30. mája 2005. Ako ste žiadali, naši experti vykonali mimoriadne detailnú mikroanalýzu tejto vzorky. S potešením vám nižšie uvádzame podrobný rozpad toho elixíru na komponenty:

Rozpad vzorky Thyme Eliminus:

Aktívne zložky:                                   Štandard

holubičie pierko - 16.7 %                      v

semeno papradia (slnovrat) - 4,83 %     v

vresovec (samhain) - 2,35 %                 v

divozel (samhain) - 2,65 %                    v

pačula obyčajná (samhain) - 3,26 %       v

šalvia (samhain) - 1,74%                       v

víly prášok - 0,50%                                x

usušený tymián - 29,00 %                      v

Neaktívne zložky:

drevný popol - 5,62 %                           v

Voda - 30.38 %                                     v

Mikročastice - 3,50 %                             v

Vaša vzorka bola poslaná Tímu na zvrátenie náhodnej mágie, aby podnikli svoje kroky, ale prítomnosť neštandardných zložiek vo vzorke by mohol znamenať zdržanie v konečných výsledkoch.

Sme radi, že sme vám mohli vypomôcť.

S úctou

Alix Zeller

Riaditeľ oddelenie výskumu a testovania

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 25.07. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola 13 Odpíš čoskoro Od: denice - 22.07. 2010
Moc se mi líbí, že vím, co se zatím děje v současnosti. Pan Zabini si myslí, že Draco prošustroval rodinné jmění, Blaise si píše s drahým Ronem a Harry jí nabízí lístek na koncert s Ginny, samé zajímavé věci. A co teprve vílí prášek v elixíru!

Re: Kapitola 13 Odpíš čoskoro Od: Nuviel - 16.07. 2009
Zajímavá kapitola, ani mi nevadí, že zde autorka zcela vynechala Draca s Hermionou. Pohled do přítomnosti podala dobrou formou, lepší než suché popsání situace. Sice v příběhu až tak o přítomnost nejde, ale je dobré občas nahlédnout i tam. Díky za překlad.
Re: Kapitola 13 Odpíš čoskoro Od: Jimmi - 16.07. 2009
Niet za čo, až na to, že tam autorka "schovala" veľmi veľa narážok na to, čo bude dôležité.

Re: Kapitola 13 Odpíš čoskoro Od: Tez - 16.07. 2009
KApitola ve formě dopisů, nebylo to špatné. A Draco investuje do mudlovských podniků, no teda...Moc děkuju za úžasný překlad

Re: Kapitola 13 Odpíš čoskoro Od: Invisible - 16.07. 2009
Podle mě si mohla autorka tuto kapitolu odpustit a napsat to do pár odstavců, ale co už. Nicméně překlad byl opět mistrný :)

Re: Kapitola 13 Odpíš čoskoro Od: JSark - 16.07. 2009
Ach jo, Draco nikde... ale je fajn, že sa tí v prítomnosti tak zbližujú, z toho by mohlo niečo byť. Diky za preklad, musela to byť fuška, aj za venovanie. :D

Re: Kapitola 13 Odpíš čoskoro Od: 32jennifer2 - 16.07. 2009
Hmmm...tuším sa niečo vyvinie medzi Ronom a Blaise.už sa neviem dočkať dalšej kapitolky.dík za preklad a venovanie...si pokladík, jimmi=)

Re: Kapitola 13 Odpíš čoskoro Od: HOPE - 15.07. 2009
No, hledám, hledám, kde se objeví Draco a Hermiona. A oni nikde. Alespoň vím, co se děje v normálním, čarodějnickým světě. Krásně přeloženo,děkuji mocinky.

Re: Kapitola 13 Odpíš čoskoro Od: kajka - 15.07. 2009
takato zdrzovacia kapitola,ja cem Draca:Dhm,ale ten vily prasok..podivne:d

Re: Kapitola 13 Odpíš čoskoro Od: Tru - 15.07. 2009
ďakujem za preklad a venovanie:-) No bolo to trochu hmmm, naťahovacia kapitola, ale o to viac sa teším na pokračko:))

Re: Kapitola 13 Odpíš čoskoro Od: teriisek - 15.07. 2009
Díky za překlad a věnování, jako vždy super! Dá se Ron dohromady s Blaise? :D
Re: Kapitola 13 Odpíš čoskoro Od: Jimmi - 15.07. 2009
*********** smile *********

Re: Kapitola 13 Odpíš čoskoro Od: eternallife - 15.07. 2009
Pořád sem čekala kdy se tam objeví Draco a Hermiona a ono nic tohle byla asi taková napínací kapitola nevim jak to jinak pojmenovat:) Samozřejmě i tak velké díky za překlad a věnování těšim se na další!
Re: Kapitola 13 Odpíš čoskoro Od: Jimmi - 15.07. 2009
Ja som z nej tiež bola prekvapená - podstatné je, že sa Harry a Ron skamarátili s Blaise a že v tom elixíre bol víli prášok, takže v tom čo sa stalo, mali prsty víly. Ďakujem.

Prehľad článkov k tejto téme:

. Pdf na stiahnutie: ( Jimmi )28.08. 2009Záver k poviedke
Zensho: ( Jimmi )24.08. 200932. Rodina, česť... láska
Zensho: ( Jimmi )24.08. 200931. Vedela som, že prídeš
Zensho: ( Jimmi )22.08. 200930. Nikto neprišiel
Zensho: ( Jimmi )21.08. 200929. Cena, ktorú treba zaplatiť
Zensho: ( Jimmi )20.08. 200928. Pred cestou späť
Zensho: ( Jimmi )19.08. 200927. Prečo by som ti mal veriť?
Zensho: ( Jimmi )19.08. 200926. S tým najlepším úmyslom
Zensho: ( Jimmi )18.08. 200925. Niečo sa kuchtí...
Zensho: ( Jimmi )13.08. 200924. A bledý bol
Zensho: ( Jimmi )10.08. 200923. Aldeburg
Zensho: ( Jimmi )10.08. 200922. Mary Culdonová
Zensho: ( Jimmi )07.08. 200921. Tvoja dáma Ťa miluje
Zensho: ( Jimmi )04.08. 200920. Pravda ťa oslobodí
Zensho: ( Jimmi )04.08. 200919. Ja sem nepatrím
Zensho: ( Jimmi )01.08. 200918. Prípad č. 312 / 2005
Zensho: ( Jimmi )30.07. 200917. Je to hravé dieťa
Zensho: ( Jimmi )27.07. 200916. Obaja už vieme prečo
Zensho: ( Jimmi )26.07. 200915. Kúpiť, kúpiť, chytiť...
Zensho: ( Jimmi )17.07. 200914. Tvár ako ruža
Zensho: ( Jimmi )15.07. 200913. Odpíš čoskoro
Zensho: ( Jimmi )08.07. 200912. Mágia letného slnovratu
Zensho: ( Jimmi )01.07. 200911. kapitola Nič sa nedeje
Zensho: ( Jimmi )22.06. 200910. kapitola Drraaco
Zensho: ( Jimmi )19.06. 20099. kapitola Šalvia
Zensho: ( Jimmi )18.06. 20098. kapitola
Zensho: ( Jimmi )16.06. 20097.kapitola Päť bodov pre Chrabromil
Zensho: ( Jimmi )03.06. 20096. kapitola Ty sem nepatríš
Zensho: ( Jimmi )29.05. 20095. kapitola Ty!
Zensho: ( Jimmi )22.05. 20094. kapitola Tie perly sú moje?
Zensho: ( Jimmi )19.05. 20093. kapitola MLOKy z Elixírov
Zensho: ( Jimmi )18.05. 20092. kapitola Zničila si mi život
Zensho: ( Jimmi )16.05. 20091. kapitola Ešte jeden týždeň
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )16.05. 2009Úvod k poviedke