Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Ich miestnosť

Kapitola 5. Na slovíčko s Hagridom.

Ich miestnosť
Vložené: Jimmi - 13.03. 2008 Téma: Ich miestnosť
Jimmi nám napísal:
**Disclaimer: I own nothing; everything belongs to the wonderful J. K. Rowling. **
*** Autor of English text : Aleximoon ***

Chapter 5. Hagrid Wants a Word

Beta.read: EGGY

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 5. Na slovíčko s Hagridom.

Hermiona si opatrne posunula tašku na ramene a troška sa strhla, pretože taška narazila na jej boľavý chrbát. Madam Pomfreyová by asi bola schopná opraviť kosti za pár minút, ale celý proces by spôsobil Hermione priveľa bolesti. S Malfoyom strávila dva dni v nemocničnom krídle. Po tom prvom ráne ležali už len v meravom tichu. Neskôr v to popoludnie ich prišiel pozrieť profesor Dumbledore. S neistým pohľadom na Hermionu sa Malfoy držal svojho vymysleného príbehu. Predtým než riaditeľ odišiel, spýtal sa Hermiony, či nie je niečo, čo by rada dodala. V jeho jagajúcich očiach boli zrejmé pochybnosti, ale nevyzeral nahnevaný, skôr pobavený. Hermiona pociťovala naliehavú potrebu povedať mu pravdu, povedať mu všetko, ale potom si pomyslela na dobitého a krvácajúceho Malfoya ležiaceho na zemi. Pomyslela si na to, ako sa obrátila, že utečie a nechá ho tam a Hermionu striaslo hrôzou. Profesor Dumbledore odišiel z nemocničného krídla bez Hermioninej odpovede.

Hermiona sa pokúsila prehodiť si školskú tašku na druhé rameno, ale to zabolelo ešte viac. Pohla sa k malému výklenku na bočnej steny chodby a pokúsila sa vyhnúť strkajúcim sa študentom okolo nej. Harry a Ron by jej s taškou pomohli, ale teraz bola na ceste na Aritmantiku, kým oni išli na opačnú stranu školy na Veštenie. Hermiona sa pozrela na hodinky; hodina sa začínala o pár minút. Zhlboka sa nadýchla a pripravila sa na to, že sa jej taška oprie o chrbát, keď v tom začula ako na ňu nejaký hlas zavolal.

„Ahoj, Hermiona, čo robíš? Skrývaš sa pred príšerami alebo pred Malfoyom?“ Fred a George Weasley tam stáli so širokým úsmevom.

Skutočnosť, že na školských pozemkoch držali mantichoru, mal byť pred fakultami utajená, takže pravdaže o tom každý vedel. Hoci bolo známych niekoľko detailov; obaja Hermiona i Malfoy odmietali o tom povedať komukoľvek. Veľa študentov bolo zvedavých, čo spolu Chrabromilčanka so Slizolinčanom robili vonku po večierke.

„Kam máš namierené?“ spýtal sa jej Fred.

„Na Aritmantiku,“ odpovedala a vrátila im úsmev.

„Ideme na Transfiguráciu, to nie je ďaleko od tvojej triedy, pomôžeme sa ti tam dostať,“ povedal George.

„No tak, dovoľ mi urobiť to pre teba,“ Fred sa nahol dopredu a zobral Hermioninu tašku. S hlasným odfúknutím narazil do steny. „Jejha, Hermiona, čo za veci to vláčiš?“

„No tak Fred, dovoľ mi ti pomôcť,“ George podišiel, uchopil druhý remeň tašky a takmer klesol k podlahe. „Nemôžem… to… uniesť….“

Hermiona prekrížila ruky na hrudi a pozerala na nich so zmäteným leskom v jej očiach.

„Nie je to ťažké,“ povedala im.

„Ona žartuje, George? Musí mať v tej taške celú knižnicu.“ Fred sa snažil tváriť usilovne, keď bojoval s tým, aby udržal tašku.

George sa oprel o stenu, aby sa mu podarilo lepšie uchopiť remeň.

„Musíš byť najsilnejšie dievča na svete, Hermiona.“

Fred klesol na kolená predstierajúc akýsi výraz bolesti.

„Myslím, že ma to totálne zničilo.“ Vydal zvuk pripomínajúci nárek, čo pritiahlo zraky okoloidúcich študentov.

„Ach, ste takí vtipní,“ vyprskla na nich Hermiona. „Dajte to sem, ja to zvládnem.“

„Nie, to nie je fér slečna!“ Fred vyskočil ľahko na nohy.

„Ako tvoji rytieri v jasnej zbroji sa musíme uistiť, že sa dostaneš bezpečne k svojmu cieľu,“ uklonil sa pred ňou George.

S hlbokým povzdychom Hermiona nasledovala Freda a Georga smerom k triedam. Držali jej tašku medzi sebou ako nejakú ikonu. Len čo prešli cez halu, zvolali na ostatných študentov, aby ich počuli.

„Urobte miesto pre Lady Hermionu a jej vznešenú knižnicu!“

Hermiona si pretrela čelo. Táto scéna, ktorú vytvárali dvojčatá, mala svoje výhody. Študenti sa rozdelili, aby sledovali sprievod a Hermiona si nemusela robiť starosti s narážaním do druhých ľudí. Keď dosiahli dvere jej triedy, siahla po taške, ale Fred a George o tom nechceli ani počuť. Odprevadili ju až do triedy a až k jej miestu. Malfoy tam už bol a pozeral na ňu svojimi sivými očami. Fred a George sa obaja naňho škaredo pozreli, skôr než sa obrátili späť k Hermione a uklonili sa pred ňou.

„Kedykoľvek budeš potrebovať naše rytierske služby, sme ti k dispozícii,“ povedali jednohlasne.

„Vďaka vám chlapci, budem na to myslieť.“ Hermiona sa nich usmievala, keď odchádzali.

„No to bola skutočne dojemná scéna. Weasleyovci tak zúfalo túžia po peniazoch, že vstúpia do služieb humusáčky?“ Malfoyova sarkastická pomalá reč spôsobila, že Hermionina pokožka stmavla.

„Sklapni Malfoy, nemám náladu. Strávili sme dva úžasne tiché dni v nemocničnom krídle, nemohli by sme týmto spôsobom pokračovať?“ potichu povedala, snažiac sa neskočiť mu na jeho návnadu.

„Ak to je to, čo chceš, Grangerová.“ Malfoy obrátil svoju pozornosť na profesorku Vectorovú.

Zvyšok hodiny prešiel jednotvárne, Hermiona a Malfoy sedeli ticho a zapisovali si poznámky. Okná boli otvorené, ale žiaden vánok sa dnes neprehnal. Vo vnútri bolo horúco a sparno. Hermiona si uvedomila, že to bol pravdepodobne jeden z posledných horúcich dní predtým, než nastane chladnejšie počasie. Vyhrnula si rukávy na hábite, pokúšala sa trochu schladiť a pokračovala v písaní poznámok. Kútikom oka si Malfoy všimol tmavé fľaky, ktoré vystupovali na bledej pokožke jej ruky. Uvedomil si , že to bola práca jeho rúk,. Malfoy pocítil, že ním prešiel zvláštny pocit. Na chvíľu, si myslel, že to bola ľútosť, ale zmizlo to tak rýchlo, že si tým nemohol byť istý.

Koniec hodiny prišiel dosť rýchlo. Profesorka Vectorová im skontrolovala tabuľky, aby mohli na nich pokračovať. Hermiona už bola pripravená odísť, keď si všimla, že im žiadnu profesorka nedala.

„Hm, profesorka Vectorová?“ Hermiona zišla dolu po schodoch a postavila sa ku katedre. „Zabudli ste nám dať tabuľku.“

„Vlastne slečna Grangerová, pre vás a pre pána Malfoya mám v úmysle niečo iné,“ usmiala sa vrelo na ňu profesorka.

Malfoy zišiel dole po schodoch a postavil sa k Hermione. Tá zistila, že stojí znepokojujúco blízko pri nej. Jeho ruka sa takmer dotýkala jej. Pozrela na neho nahnevane a ustúpila od neho, ale Malfoy to nekomentoval.

„Prehliadla som vaše tabuľky, uvedomujete si, že ste ich zvládli skôr ako za týždeň?“ Profesorka Vectorová sa nich pozrela. Hermiona zazrela na Malfoya, ich oči sa stretli a on pokrčil na ňu ramenami.

„Nie, profesorka,“ začala Hermiona. „Myslela som, že to malo byť urobené dodnes. Tá nehoda nás musela pomýliť.“

„To som nemyslela, slečna Grangerová.“ Profesorka Vectorová sa prehrabala stohom pergamenov a vytiahla niekoľko stránok, o ktorých Hermiona vedela, že patria jej a Malfoyovi.

„Je s nimi niečo zle, profesorka?“ spýtal sa jednoducho Malfoy, vyslovujúc otázku, ktorú by sa Hermiona sama nikdy nespýtala.

„Naopak, pán Malfoy, tabuľky sú perfektné. Myslím si, že ani jeden z vás sa už nemá čo naučiť v mojej triede. Tak problém je, čo mám s vami dvoma robiť?“ spýtala sa ich profesorka Vectorová.

Tentokrát to bol Malfoy, ktorý zachytil Hermionin pohľad. Hermiona pokrčila ramenami a preniesla pozornosť späť na profesorku Vectorovú.

„Rozprávala som sa s profesorom Dumbledorom a on ma informoval o nedávnom doplnení knižnice s obmedzeným prístupom. Získali sme starožitnú zbierku tabuliek a rukopisov, ktoré napísal starý kúzelník pred niekoľkými storočiami. Som si istá, že väčšina z toho je strašne nudná, ale niečo z toho by mohlo byť použiteľné.“ Pozrela priamo na Hermionu a potom na Malfoya, mierne pobavená ich zmäteným výrazom. „Riaditeľ odo mňa chce, aby som prešla tie staré tabuľky a pozrela sa, či je v nich niečo zaujímavé. Ja skutočne nechcem stráviť tak veľa času v knižnici. Ale myslím, že toto by mohlo byť to, čo vy dvaja potrebujete. Bude to oveľa náročnejšie než čokoľvek iné, čo by sme robili v triede. Musím vás varovať, bude to veľmi ťažké, ale obaja ste výborní študenti. Už som o tom hovorila s riaditeľom a on si tiež myslí, že je to dobrý nápad, aby ste vy dvaja prešli tie tabuľky,“ usmiala sa na nich a čakala na odpoveď.

Hermiona stuhla. Bola to veľká zodpovednosť, ktorú im ponúkli. Šanca pracovať úplne nestrážení v časti knižnice s obmedzeným prístupom. Hermiona mohla cítiť ako v nej rastie napätie pri pomyslení na kopy zaprášených dávnych tabuliek, ktoré čakajú vo veľkých krabiciach na to, aby ich otvorili a preskúmali.

„Čo presne by sme s nimi mali robiť, profesorka?“ rýchlo sa spýtal Malfoy. Hermiona si všimla iskru v jeho sivých očiach a vedela, že ho to tiež zaujalo.

„Nuž, tabuľky potrebujú roztriediť a zapísať. Aritmantika spred niekoľkých storočí bola odlišná od tej súčasnej. Pre vás mať možnosť preskúmať tieto rozdiely z prvej ruky by malo byť veľmi vzrušujúce,“ usmiala sa na nich a potešilo ju, keď jej Hermiona opätovala úsmev. Malfoy jej prosto prikývol.

„Tak sa stretneme dnes večer po večeri o ôsmej v knižnici a preberieme detaily o tom, čo sa očakáva od vás oboch,“ profesorka Vectorová zamiešala pergameny späť a otočila sa k odchodu.

––––––––––––––––––––––––––-

Hermiona kráčala rýchlo po schodoch a cítila sa neobyčajne povznesene. Toto bola vynikajúca šanca. Milovala Aritmantiku a toto jej dávalo príležitosť venovať sa jej a to bolo vzrušujúce. Jedna tvár sa objavila v jej hlave. Malfoy. Toto všetko bude musieť robiť s Malfoyom. Hermiona náhle zastala, keď si to uvedomila. Malfoy, ktorý kráčal za ňou po schodoch, aby sa dostal k svojej taške, nebol pripravený na to, že zastaví. Narazil do nej a Hermiona padala dopredu. Podlaha sa rýchlo približovala v ústrety k nej, keď zacítila ako sa jeho ruky ovinuli okolo jej pása. Pretože jej rýchly pád bol náhle zabrzdený tak si vyrazila dych. Malfoy ju postavil, ale nepustil ju hneď; zdalo sa, že ju kontroluje. Hermiona sa stretla s jeho očami.

„Vďaka,“ zamrmlala a rýchlo sa odvrátila preč.

Malfoy ju pustil a predral sa nahnevane okolo. Schmatol svoju tašku z lavice a potom sa prehnal späť dolu von z triedy. Hermiona stála na mieste, kde bola. Zvláštne, chvejúce sa mravčanie v žalúdku. Civela dolu na kamennú podlahu, stratená v myšlienkach. Malfoy sa choval takmer zdvorilo, dobre, teda tak zdvorilo ako sa Malfoy môže chovať.

„Hermiona?“

Hermiona prekvapene zdvihla zrak a uvidela Harryho a Rona ako kráčajú ku nej po schodoch.

„Pri ceste na obed sme narazili na Freda a Georga, povedali, že si dávaš na čas kvôli svojej taške.“ Harry sa na ňu uškrnul, vzal jej tašku z lavice a ľahko si ju prehodil cez plece. Ron stál za ním, mrmlajúc niečo o učiteľke Veštenia, profesorke Trewlawneyovej, čo vyvolalo Hermionin hlboký nádych.

„Ron!“

Ron sa na Hermionu placho uškeril.

„Prepáč Hermiona, ale ani ty neuveríš aké množstvo domácich úloh nám dala. A bez príčiny!“

„Správne by bolo povedať, Ron, že ich asi zdvojnásobila preto, lebo si povedal Seamusovi, že profesorka Trewlawneyová patrí k Sv. Mungovi a ona ťa počula.“ Harry odpovedal s úsmevom.

„Oh… dobre, to tiež, predpokladám,“ povedal Ron veselo. „Oj, som hladný, poďme obedovať.“

„Hermiona, chceme sa ísť cez prestávku porozprávať s Hagridom,“ povedal jej Harry.

„Dobre, chcem sa opýtať na mantichoru,“ odpovedala Hermiona hlasno, pretože už kráčali krížom cez chodbu.

Počas obeda im Hermiona povedala o jej novom projekte v Aritmantike. Obaja, Harry a Ron, robili, čo mohli, aby vyzerali, že ich to strašne zaujíma. V polovici obeda zacítila, že sa na ňu niekto pozerá. Uvoľnene otočila hlavu, aby sa rozhliadla dookola, zachytila záblesk strieborných plavých vlasov a jej škoricové oči sa stretli so sivými očami. Malfoy na ňu zlostne zazeral.

„Ja mu zachránim život a on ma nenávidí dokonca ešte viac,“ potichu zamrmlala, keď sa vrátila späť k svojmu obedu.

Prechádzka k Hagridovej chatrči bola pre Hermionu úplne iná ako tá predtým. Poobedňajšie slnko svietilo dolu na nich, keď pozvoľna kráčali krížom cez pozemky. Po celom trávniku bolo roztrúsených veľa študentov, ktorí sa snažili potešiť sa z posledného kúska teplého počasia skôr než nastane jeseň.

Hagrid stál vonku pred chatrčou a vŕtal sa v svojom zeleninovom záhone. Zdvihol zrak, keď sa priblížili a zavolali na neho.

„Som na vás troch čakal.“

Uviedol ich do vnútra chatrče. Tesák okamžite vyskočil na Harryho, pritlačil ho oproti stene. Harry sa zaškeril a začal ho škrabať vzadu za jeho obrovskými ušami. Len čo sa dvere zatvorili, Hagrid sa obrátil k Hermione s pátravým výrazom v jeho očiach.

„Na čo si myslela Hermiona? Ísť sem dole s tým hlupákom Malfoyom? Nechcem počuť nijaké kecy o tom, že ste chceli odpoveď na nejakú otázku.“ Hagridove vypuklé oči sa na ňu zablysli.

Hermiona prekrížila ruky na hrudi a dívala sa na podlahu. Hagrid sa ponad jej hlavu pozrel na Rona a Harryho, ktorí obaja pokrčili plecami.

„Hermiona nechcela povedať ani nám, čo sa tu stalo,“ dodal Harry. Ron sa len proste pozrel na Hermionu.

„Ah, ísť dole a nechať to uniknúť, myslel som, že si chytrejšia než on, Hermiona.“ Pri Hagridových slovách sa Hermiona začervenala nahnevane a vyletela na neho.

„Ja som ju nevypustila! Viem, čo je to za vec!“ Hermiona sa zamračila na jej priateľov.

„Tak ju vypustil Malfoy!“ zakričal Ron víťazne. „Tak poďme za profesorkou McGonagallovou, povieš jej to a Malfoya konečne vyhodia!“

Ron vyskočil na nohy, v povzneseným výrazom na jeho pehavej tvári. Bol takmer pri dverách, keď Hermionin hlas zavolal na neho.

„Ron, ja nemôžem, je mi ľúto, ale nemôžem.“ Ron sa zvrtol, aby sa pozrel na Hermionu, ktorá sa začala neobyčajne zaujímať o svoje topánky.

„Prečo nemôžeš?“ prosto sa spýtal Harry.

„Ja… ja nemôžem. Ľutujem. Nie je to tak, že by som to tiež nechcela. Rada by som sa už nikdy nemusela na Malfoya pozerať, ale nemôžem.“ Hermiona cítila, že sa jej rozhodnutie nenahlásiť Malfoya otriaslo, ale znovu uvidela jeho bledú tvár a počula ten hrozný hlások v jej hlave, ktorý jej hovoril, aby ho opustila. „Proste nemôžem, Ron.“

„Hagrid, odkiaľ to prišlo?“ Harry dúfal, že sa postupne okľukou nejakou fintou dostanú k Malfoyovej záležitosti..

„Eh.. nedomnievam sa... ehm... povedať... eh... to.“ Hagrid začal byť zaneprázdnený čistením nejakých šálok na čaj.

„Hagrid, tá vec takmer zabila Hermionu a Malfoya. Nevyzerá to, že by to pochádzalo odtiaľto. Že nie Hermiona?“ Harry sa zastavil, aby sa pozrel na Hermionu, ktorá rýchlo potriasla hlavou. „Myslím tým, že ako tá jedna skončila na tvojom dvore? Kto ju priniesol?“

„Pozrite, sa vás to netýka. Nepotrebujete sa znepokojovať na tým, čo s tým mali temní kúzelníci za lubom.“ Hagrid náhle prestal s tým, čo robil a otočil sa na Harryho, Rona a Hermionu. „Profesor Dumbledore si myslí, že chceli vypustiť nebezpečné príšery.“

„Ale čo by to mohlo spôsobiť?“ Hermiona sa ho spýtala, keď jej podal šálku čaju.

„Neviem, robiť problémy ministerstvu?“ Hagrid im ponúkol tanier tvrdých koláčikov, ktoré všetci zdvorilo odmietli.

„Nuž nerobia veľmi dobrú prácu pri lovení príšer, že? Tá prekliata vec ani nedokázala poriadne odhryznúť Malfoyovi rameno, tobôž ho zabiť!“ Ron sa uškrnul na Harryho, ale Hermiona vyzerala vážne.

„Ron, nehovor tak!“ vyprskla na neho.

„Prečo sa teraz zastávaš Malfoya?“ vyhŕkol Ron na ňu.

„Pozri, vy ste tam neboli, nevideli ste to. Bolo tam tak veľa krvi a tá… tá vec, a…“ Hermionin hlas sa vytratil a pozrela sa dole na svoju šálku čaju. Hagrid sa naklonil a poklepal ju jemne po chrbte.

„Si, hm, v poriadku Hermiona?“ spýtal sa jej ticho.

„Som v poriadku, vďaka Hagrid.“ Hermiona sa pozrela nadol na hodiny a zvolala dosť uvoľneným hlasom. „Och, pozrite na ten čas, vyučovanie začína o pár minút. Dovidenia, Hagrid!“ A predtým než Harry, Ron a Hagrid mohli čokoľvek povedať, Hermiona vybehla zo dverí.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 24.06. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Hanisko - 14.08. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Reader14 - 25.02. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Chyba Od: Lupina - 13.02. 2017
Chybí obrázek.

Hm, hm, tak Draco cítí cosi jako lítost při pohledu na Hermionino zranění, a dokonce ji zachrání před pádem a to bez komentáře. A Hermiona má výčitky svědomí... Na Hagridově místě bych se neptala, na co myslela Hermiona, ale spíš na co mysleli Brumbál a on, když nechali něco takového relativně nezajištěné a nehlídané ve škole plné zvědavých dětí.

Prehľad článkov k tejto téme:

Aleximoon: ( Jimmi )24.04. 2008Kapitola 31. Nádherné slová
Aleximoon: ( Jimmi )22.04. 2008Kapitola 30. He Mele No Lilo
Aleximoon: ( Jimmi )19.04. 2008Kapitola 29. Na pohárik s Luciusom
Aleximoon: ( Jimmi )15.04. 2008Kapitola 28. Nevyhnutné spojenectvo
Aleximoon: ( Jimmi )15.04. 2008Kapitola 27. Omyl
Aleximoon: ( Jimmi )13.04. 2008Kapitola 26. Hermiona sa učí kliatbu
Aleximoon: ( Jimmi )13.04. 2008Kapitola 25. V dobrom aj zlom
Aleximoon: ( Jimmi )11.04. 2008Kapitola 24. Zhoda náhod
Aleximoon: ( Jimmi )09.04. 2008Kapitola 23. Pozorovateľ v lese
Aleximoon: ( Jimmi )05.04. 2008Kapitola 22. Problémy na Elixíroch
Aleximoon: ( Jimmi )05.04. 2008Kapitola 21. Ďalší útržok sna?
Aleximoon: ( Jimmi )31.03. 2008Kapitola 20. Novinky od Pansy
Aleximoon: ( Jimmi )31.03. 2008Kapitola 19. Naspäť v nemocničnom krídle.
Aleximoon: ( Jimmi )29.03. 2008Kapitola 18. Rytieri Spravodlivosti
Aleximoon: ( Jimmi )26.03. 2008Kapitola 17. Riaditeľova návšteva
Aleximoon: ( Jimmi )25.03. 2008Kapitola 16. Len hra
Aleximoon: ( Jimmi )23.03. 2008Kapitola 15. Pasca a čaj u Hagrida
Aleximoon: ( Jimmi )19.03. 2008Kapitola 14. Vianočný bál
Aleximoon: ( Jimmi )17.03. 2008Kapitola 13. Nákupy s Ginny
Aleximoon: ( Jimmi )17.03. 2008Kapitola 12. Rozhovor o bále
Aleximoon: ( Jimmi )17.03. 2008Kapitola 11. Diablo
Aleximoon: ( Jimmi )17.03. 2008Kapitola 10. Následky.
Aleximoon: ( Jimmi )17.03. 2008Kapitola 9. Stalo sa na metlobalovom ihrisku
Aleximoon: ( Jimmi )13.03. 2008Kapitola 8. Listy od otca
Aleximoon: ( Jimmi )13.03. 2008Kapitola 7. Priznanie neviny
Aleximoon: ( Jimmi )13.03. 2008Kapitola 6. Ich malá miestnosť
Aleximoon: ( Jimmi )13.03. 2008Kapitola 5. Na slovíčko s Hagridom.
Aleximoon: ( Jimmi )13.03. 2008Kapitola 4. Medzi závesmi.
Aleximoon: ( Jimmi )13.03. 2008Kapitola 3. Ohrada
Aleximoon: ( Jimmi )13.03. 2008Kapitola 2. Knižnica
Aleximoon: ( Jimmi )12.03. 2008Kapitola 1: Zasadací poriadok
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )18.03. 2008Úvod