Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Spoznali sme more [SM I]

Kapitola 1 Vchádza nepriateľ

Spoznali sme more  [SM I]
Vložené: Jimmi - 17.06. 2009 Téma: Spoznali sme more [SM I]
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu We learned sea : luckei1

Draco Malfoy otočí po veľmi úspešnej kariére medzi smrťožrútmi, potom naverbuje Harryho a Hermionu, aby mu pomohli v pláne, ako premôcť Temného pána. 

Moje bety sú totálne vyťažené, takže toto je taký starý dobrý preklad z rýchlika. Keby sa to niekomu chcelo opraviť, kľudne môže.  Podľa môjho názoru je originál ťažký na čítanie (teda aspoň moje), ale s prekladačom to už išlo jedna radosť. Nádherná angličtina.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

1. kapitola   Vchádza nepriateľ

Draco Malfoy bol najhľadanejší človek v čarodejníckom svete. Bolo to umožnené tým, že Voldemort nebol v skutočnosti človekom. Keby bol, Draco Malfoy by bol hľadaný muž číslo dva.

Ale sémantiku nabok, bol nesmierne hľadaný.

Už to boli štyri roky, čo stál v astronomickej veži Rokfortskej strednej škole čarodejníckej a zlyhal pri zabití riaditeľa školy. Tú noc odišiel s ďalším smrťožrútom, Severusom Snapom, a vzali ho k Temnému pánovi. Je zbytočné hovoriť, že ten pán bol veľmi nahnevaný. Dal Dracovi na výber dve možnosti: zabiť alebo biť zabitý. Draco bol rozumným človekom, zvlášť ohľadne svojej vlastnej kože a tak si vybral tú rozumnú cestu. Potom, aby aspoň sčasti premohol tú nerozhodnosť, ktorá viedla k jeho zlyhaniu v prvej úlohe, skočil hlavou napred a nikdy sa neobzrel späť. Napokon, bolo to zabiť alebo byť zabitý.

Draco silnel v sile a zručnosti, postupujúc najprv pomaly hodnosťami, ale za posledný rok a pol vystrelil nahor, aby sa postavil vedľa Temného pána, len o trochu menej než seberovný Voldemortov najcennejší chlapík. Dokonca prevýšil vlastného otca, čo vytváralo veľmi zaujímavé rodinné večere, ktorých sa dožadovala jeho matka každý možný večer. Draco nikdy nevynechal príležitosť vrhnúť svoje postavenie otcovi do tváre, či nedať na obdiv svoje zručnosti s prútikom. Hoci jeho otec bol pokročilejší rokmi a v niektorých oblastiach mágie, Draco ho mohol ľahko poraziť v súboji, čo mu dokázal jeden večer, keď sa Lucius tak nahneval na synovu povýšenosť a nadradenosť, že ho vyzval na boj. Narcissa bola bez seba obavami a strachom, hlavne kvôli svojmu synovi, hoci sa neodvážila dať najavo, že mu nadŕža.

Ale boj, ktorý mali, bol kratší než Draco očakával a sklamal ho. Po toľkých rokoch, čo ho porovnávali s jeho otcom a čo on vždy zlyhával v jeho tieni, nemalo byť také ľahké poraziť ho. Možno to bolo tými rokmi, čo Lucius strávil v otroctve a bolesti počas prvej vlády Temného pána, potom strachom a neustálymi obavami, ktoré mu ohlodávali vnútornosti počas neprítomnosti jeho pána, a potom znova tých posledných sedem rokov otroctva a bolesti, ktoré spomalili jeho reflexy a zahmlili jeho myseľ. Alebo to možno bolo tým alkoholom. Nech to boli akékoľvek činitele, ktoré zahrali v Luciusovu porážku, Draco nad nimi viac nepremýšľal. Konečne porazil svojho otca, porazil všetkých, čo na neho od jeho mladosti hľadeli z výšky a nechali ho podlizovať sa. Keď Draco držal otcov prútik vo svojej ruke, jeho vlastný namierený na jeho hrdlo, nejakým chorým, zvráteným spôsobom mu z toho bolo dobre. Dokázal sa pozrieť svojmu otcovi do očí a konečne si uvedomiť, že je lepší než on. A Lucius po tomto večeri veľmi dlhý čas nedokázal opätovať synov pohľad.

' Ale nemal by byť Lucius pyšný? ' pomyslel si trpko Draco pár týždňov po tej noci. ' Chcel, aby som sa stal tým, čím som, aby som ho nasledoval; ale nikdy si nemyslel, že ho porazím. V skutočnosti nikdy nechcel, aby som mal v niečom úspech. Chcel mať niekoho, komu mohol nadávať a ničiť ho, pretože bol sám taký úbohý. ' A to všetko kvôli jednej noci, keď Lucius narazil na starého priateľa v ošumelom bare v Rokville, ktorý povedal, "vravím ti, Malfoy, starý brachu. Našiel som niekoho, kto odpovie na všetky naše problémy s muklami a im podobnými. Dobre vraví, Malfoy, naozaj. Skutočný mysliteľ, tamten. Bude voľačo ohromné, len sleduj. Čo vravíš, kebyže mu ťa predstavím?" Tá noc bola začiatkom Luciusovej skazy, začiatkom cesty temnoty, ktorá vrhala dlhé tiene na jeho rodinu.

Po tom súboji Narcisse došlo, kto bol víťaz. Všimla si, že Lucius viac pije a videla v jeho očiach strach, keď sa pozeral na ich syna. Draco sa jej ešte viac vzdialil, ledva pri jedle prehovoril, a zdalo sa, že je čím ďalej viac nahnevanejším a zatrpknutejší. Keď Narcissa zistila, že Draco dosiahol postavenie obľúbenca Temného pána, plakala kvôli svojmu synovi. Keď sa dostal na vrchol, videla ho každý deň umierať viac a viac až kým nezostalo nič, čo by sa podobalo chlapcovi, ktorého nosila v hlave a ktorý bol nevinný a zbavený temnoty. Narcissa vo svojej izbe nemala žiadne Dracove obrázky okrem tých z čias, kým nemal štyri. Napokon, tie úsmevy a jeho smiech sa stávali čím ďalej vzácnejšími až kým nezmizli úplne predtým než šiel na Rokfort.

Narcissa nikdy nechcela, aby Lucius šiel cestou, ktorou sa vybral, nikdy nechcela byť manželkou smrťožrúta, opovrhovanou a opustenou mužom, ktorého kedysi milovala a absolútne posledná vec, ktorú kedy chcela pre svojho syna bolo, aby ho nasledoval do temnoty. Ale to leto, tesne pred jeho šiestym ročníkom, prišiel Draco jednu noc neskoro domov, oveľa bledší než zvyčajne. Keď zbadal svoju matku, na krátky okamžik, keď sa pozrela do jeho očí, uvidela smrť ako na ňu hľadí späť. Ale v ďalšom okamihu ju nahradil jeho typický úškrn. Vedela, samozrejme; videla ten pohľad v tak veľa očiach. Jej manžel, jej sestra, jej priateľky, manželia jej priateliek. A teraz jej jediný syn bude žiť v strachu po celý svoj život.

Keď videla tie dôsledky jej syna porážajúceho jej manžela, Narcissu zaplavila prázdnota. Stala sa prázdnou schránkou túlajúcou sa bezcieľne po dome, fungujúc hraním úlohy ďalšej z oddaných manželiek smrťožrúta. Úlohy, ktorej sa bála kvôli ich neinformovanosti a povýšenosti. Ako dievča videla, čo predsudky urobili jej vlastnej rodine; nevidela vlastnú sestru viac než dvadsať rokov. Odcudzenie zanechalo dieru v Narcissinom srdci, hoci by sa o tom nikdy nebavila, ani by to nepriznala. Občas ju Draco našiel sedieť v obývacej izbe, bez hanby plačúcu do starej vreckovky vyzdobenej rodinným erbom Blackovcov. Nikdy neprehovorila, keď ju našiel, len sa na neho vrelo usmiala a zamávala mu, aby sa nič nedialo. Ako veľmi nenávidel svoju matku plakať, ale jedine vtedy sa na neho takto usmievala.

Neexistovala možnosť, že by sa mohla Narcissa vyrovnať so svojím biednym životom, životom, ktorý si nie tak celkom vybrala. Lucius nebol vždy mužom, ktorým bol teraz, ale nemohla v jeden deň prísť len tak za Luciusom a povedať mu, že možno nasledovanie Temného pána nie je smer, ktorým by sa mala táto rodina pohnúť a že by mali dať šancu svetlu. Nie, už dávno stratila schopnosť rozprávať.

Draco často myslel na svojich rodičov, hoci nie so skutočnou láskou či ohľadom. Vedel, že niečo jeho matka pred ním ukrýva, ale vôbec netušil čo. Takže sa prestal snažiť. Tú noc, keď sa vrátil domov s pohľadom smrti vo svojich očiach, zbadal tiež niečo v  modrých očiach svojej matky - hanbu. To ním na kosť otriaslo; uškrnul sa, aby zamaskoval, čo cítil, ale nikdy nepochopil ten pohľad, ktorý mu venovala. Pokúšal sa nahovárať si, že to nebolo kvôli nemu; napokon, čo za hanba bolo pripojiť sa k ich veci? Ale tie oči, bledomodré a plné drsného života ho často prenasledovali vo snoch.

Teraz, štyri roky od toho dňa, sedel Draco vo svojej izbe a obzeral sa naposledy navôkol. Bude to chvíľa, kým sa vráti, ak všetko pôjde podľa plánu a skontroloval, či je všetko na svojom mieste. Spokojný, prešiel do ostatných izieb, aby sa presvedčil, či sú pripravené; boli. Samozrejme, že boli; bol puntičkár a myslel na všetko. Poslal svojho výra, Bubu, preč s množstvom jedla a s pokynmi, aby sa o neho postarali. Informoval ich, že po ňu pošle, keď sa vráti a požiadal, aby ju kŕmili priloženými guľôčkami a že tie pochúťky boli vyhradené pre ňu len vtedy, keď bola naozaj, naozaj dobrá.

Potom tam boli na zváženie jeho hostia. Súčasní aj budúci. Staral sa o nich každý deň, čo mohol. Keby všetko šlo podľa plánu, vráti sa o mesiac. Ak nie, nuž... najlepšie na to nemyslieť; buď to bude v jeden deň alebo nikdy. Draco sa dlho, zhlboka nadýchol, zatvoril oči a zamrmlal, 'nemôže to byť nikdy'. Ešte raz všetko skontroloval. Niežeby mal také nutkanie, ale všetko muselo byť perfektné. Na nič sa nesmelo zabudnúť alebo dať na nesprávne miesto. Draco si vzdychol a prešiel si rukou cez vlasy. Je to len dom, vravel si, nemusí byť dokonalý. Bude stačiť.

Draco prešiel do jedálne, kde ležali jeho plány a posadil sa, aby ich prešiel ešte raz. Všetko sedelo; všetky jeho plány a jeho úsilie mali byť dané v sázku. Bola šanca, že to nevyjde, ale odmietol dovoliť svojim myšlienkam, aby sa uberali touto cestou. Pretože to muselo vyjsť. Kebyže nie, nemal žiaden záložný plán. Celý zvyšok jeho života záležal na dnešku. Napriek jeho puntičkárskej a detailnej povahe neexistovala možnosť záložného plánu, žiaden plán B. Bolo to všetko alebo nič.

Znova všetko prešiel. Bolo to niečo, čo sa naučil robiť v škole pred odovzdaním skúšky. Vždy žasol, že pri tretej kontrole dokázal nájsť chyby, ktoré mu ušli pri prvých dvoch. Ale všetko už prešiel desať ráz a plánoval to viac než rok. Muselo to vyjsť. Nikdy nebol prinútený sám sa zoznámiť so zlyhaním a nechystal sa s tým teraz začať.

Draco sa postavil a odišiel z jedálne. Prešiel cez prijímaciu miestnosť; nábytok bol na mieste a knihy uložené v rohu. Prešiel všetky miestnosti na prízemí, dvojnásobne a trojnásobne všetko skontroloval. Nebolo veľa čo kontrolovať, pretože mal ten dom pripravený už pred troma dňami a každý deň všetko dvakrát skontroloval, takže to dlho netrvalo. Keď sa dostal k predným dverám, otočil sa, aby znova nazrel do domu. Potom mu došlo, že otáľa. S ťažkým povzdychom sa Draco Malfoy odmiestnil.

Prišiel na najneočakávanejšie miesto, aspoň pre každého, kto ho videl. Samozrejme, že presne vedel, čo robí a tak nebol prekvapený, keď sa našiel pozerať sa na fontánu zobrazujúcu čarodejníka, čarodejnicu, kentaura, domového škriatka a škriatka (skřeta). Najprv si ho nikto nevšimol, keď nedbalo kráčal smerom k recepcii. Koniec koncov, stovky ľudí, možno tisíce, sa premiestňujú každý deň na ministerstvo. Ale potom to začul - zvuk, keď keramika zasiahla mramorovú podlahu a rozliala to, čo odhadoval ako veľmi horúcu kávu. Nastalo niekoľko zalapaní po dychu, ale všetci boli tak neuveriteľne ohromení, že nikto z nich nevytiahol svoj prútik. Dracovi došlo, že nie sú prítomní žiadni aurori, inak by sa taká chyba nemohla stať.

Draco pokračoval v chôdzi smerom k recepčnému pultu, jeho úškrn vždy prítomný, zatiaľ čo sa pozeral na malú čarodejnicu za pultom. Jeho príchod nenarobil dosť rozruchu, aby tú čarodejnicu upozornil, že sa niekto blíži. Keby ho videla kráčať od premiestňovacieho bodu až k pred ňu, možno by vykríkla či vytiahla prútik. Ale namiesto toho si v skutočnosti musel odkašľať, aby získal jej pozornosť.

Tá čarodejnica rozprávala do niečoho, čo vyzeralo ako vložka do klobúka s pripevnenou tyčkou, ktorá jej zasahovala okolo tváre pred ústa. Draco sledoval ako začínala byť nervóznejšia, keď rozprávala do toho prístroja. Keď si odkašľal, tá ženská sa konečne na neho pozrela a keď jej na tvári svitlo poznanie, zmenila sa na strašidelný odtieň bielej, ktorý skoro súperil s jeho vlastnou tvárou. Draco sa stále uškŕňal, sebaistota vyžarovala z každej bunky jeho tela. Čarodejnica zmrzla na mieste a dokázala na neho len otvoriť ústa. Draco mohol vycítiť jej strach a to ho povzbudilo.

Ledabolo položil jednu ruku na pult. "Dobré popoludnie, slečna," začal, skoro sa neformálne usmial, ako keby sa chystal spýtať sa, kde nájde záchod. Keď prehovoril, čarodejnica ustúpila, ako keby ju zasiahli. Jej oči sa rozšírili, keď si konečne uvedomila dôsledok videnia Draca Malfoya, toho Draca Malfoya, stojaceho pred ňou, uškŕňajúceho sa a rozprávajúceho sa s ňou. S ňou. Čo povedal, bolo:

"Mohli by ste prosím oznámiť pánovi Potterovi, že má návštevu?"

PP: walk-in, podstatné meno, jednak príchodziaci, návšteva, ktorá nemá dohodnutú schôdzku, jednak zbeh, utečenec, odpadlík, niekto, kto iniciuje prebehnutie od jednej strany k druhej, bez toho, aby bol k tomu vyzvaný.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: hana - 03.03. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: JSark - 18.06. 2009
Uf, včera som zistila, že v okruhu poviedok, ktoré čítam sa vyskytlo tak veľa nových kapitol, že nestíham, takže to beriem postupne. K tejto poviedke som pozerala tú báseň, že? Vyzerá to zaujímavo, hlavne ten začiatok, ako nakopal Luciusovi zadok. ;-) Budem sa tešiť a v tomto okamžiku ďakujem. PS Otázka - bude sa tam vyskytovať aj moja obľúbená postava?

Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: Maenea - 17.06. 2009
No, Jimmi, navnadila jsi mne. jednou jsi mi psala, že si mi to bude líbit, tak doufám, že budeš mít pravdu. Úvod je...jiný, odlišný :-) Evokuje mi to filmy s Jamesem Bondem nebo taky přesně připravené plíny Dennyho parťáků. walk-in: nechala bych tam teď návštěvu. zběh, odpadlík, přeběhlík...všechno mi zní divně. I ten dvojitý agent, promiň O:-) Nejvíc se mi pro další užití líbí slovo přeběhlík, ale záleží na tom, jak a kde autorka to walk-in používá. to jsem pomohla, co? 8-)
Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: Maenea - 17.06. 2009
PLÁNY, ne plíny, proboha :-D
Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: Maenea - 17.06. 2009Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: Jimmi - 17.06. 2009
Rozhodujem sa medzi dobrovoľný agent (dobrovoľný spolupracovník) a prebehlík. Niekto kto ochotne ponúka spoluprácu s druhou stranou (vďaka tomu som našla toho dobrovoľného agenta).
Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: teriisek - 18.06. 2009
Myslím, že přeběhlík je lepší;) dobrovolný agent podle mě zní až moc šroubovaně...

Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: beruska1 - 17.06. 2009
já vám nevím, je to pěkné, ale neměla jsem přičtení dobrý pocit, něco mi z toho nahání mrazení po célém těle. tak uvídíme co při další kapče
Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: Jimmi - 17.06. 2009
Áno, z tejto poviedky mraziť bude. Myslím, že taká "temná" tu ešte nebola. Pravdupovediac si tie "detaily" vychutnávam až pri preklade.

Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: Lucky - 17.06. 2009
No super... Tahle povídka vypadá zatím perfektně, jsem moc zvědavá, co bude dál, těším se na pokračování... díky za překlad...

Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: Lucy18 - 17.06. 2009
jaj...tak to vyzerá super...teším sa na daľšiu kapču...a díky za preklad

Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: eternallife - 17.06. 2009
Tak tohle mě velmi zaujalo děkuju za krásný překlad těšim se na další kapitolku...

Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: Leann - 17.06. 2009
Možno by to mohlo byť takto: Mohli by ste prosím oznámiť pánovi Potterovi, že tu má zbeha?
Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: Jimmi - 17.06. 2009
Zbeh mi pripomína dezertéra z armády, zbabelca, proste zdrhne - nie prejde na inú stranu. Toto je vo význame, že si sám organizuje prebehnutie na druhú stranu, skôr vo význame dobrovoľného špióna. Skôr sa prikláňam k prebehlíkovi. Neviem si poradiť ani s vyhľadávačom, lebo nájde všetky walk in (bez pomlčky) a to je more záznamov.
Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: Leann - 17.06. 2009
no, pozrela som sa ešte do môjho gigantického slovníku a našla som tam význam aj že neohlásená návšteva...možno pomôže
Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: Jimmi - 17.06. 2009
To slovo má práveže dva významy. V tejto kapitole nechám návštevu, ale v ďalšej už musí byť to druhé. Dobrovoľný agent - napadlo ma cestou domov.

Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: Jimmi - 17.06. 2009
Toto je odpoveď od autorky na otázku okolo slovíčka walk-in: walk-in - an operative who initiates his own defection (usually to a hostile country) for political asylum Aké je na to naše slovíčko? Doslovný preklad: agent, ktorý inicializuje svoje vlastné: - zběhnutí - ilegální emigrace - odpadnutí - přestoupení - přeběhlictví Je to zbeh? Skúste to použiť miesto tej návštevy v poslednej vete.
Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: ladyF - 17.06. 2009
Heh ještě jsem neměla čas si to přečíst, ale jelikož jsem si škodolibě říkala jak to přeložíš už při čtení originálu, tak svou chabou pomoc ráda poskytnu :-D Podle mně na to nejvíc sedí ten zběh, takže... Řekněte Potterovi, že chci zběhnout? Mno, ostatní verze co mě napdaly zní blbě. Mimochodem úžasná povídka a temnější atmosféra tam zůstane až do konce...to se mi líbí!
Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: ladyF - 17.06. 2009Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: soraki - 18.06. 2009
kdyby šlo jen o ten politický azyl, pak bych to brala jako emigrant, ale to je blbost, přeběhlík ve mně vyvolává asociaci s politickými stranami, takže taky ne. Jenže zase ten, kdo změní stranu z vlastní vůle je dezertér, zběh. A Draco možná tak utíká na svou vlastní stranu, ne? Nemohl by být tedy jenom odpadlík? Nejde to použít v té poslední větě, ale ta je, myslím, v pořádku. Sám sebe těžko bude označovat jako odpadlíka, ne?

Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: soraki - 17.06. 2009
zatím to vypadá zajímavě, uvidíme, jak to bude pokračovat :-D Díky, Jimmi, za překlad.

Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: Nuviel - 17.06. 2009
Začátek mě rozhodně navnadil na další díly, vypadá to na něco temnějšího, to mám ráda. Děkuji za překlad:)

Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: kajka - 17.06. 2009
som si dala take predsavzatie,ked sa dostanem na VS poctivo vsetky poviedky okomentujem:) takze dakujem za tak rychly preklad,poviedka vyzera zaujimavo:)

Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: Invisible - 17.06. 2009
Tak na tuhle povídku se velmi těším. Je jedna z těch temnějších a ty mám nejradši. Pořád jsem čekala, kdy mě něco zarazí, když je to "překlad z rychlíka", ale to se nestalo. Skvělý překlad

Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: 32jennifer2 - 17.06. 2009
Páni...to bude temná poviedka...už sa teším na pokráčko... =D dík jimmi

Re: 1. kapitola Vchádza nepriateľ Od: teriisek - 17.06. 2009
Wow! Při čtení mě naprosto mrazilo, je to dokonalé! Výborný překlad, díky za něj:) Těším se na pokračování, doufám, že bude mít stejně tak skvělou atmosféru jako tahle... Takového Draca mám ráda - nebezpečného Smrtijeda, ze kterého čiší chlad;) Ještě jednou moc díky! ps. těším se na novou kapitolu Náramku jako děcko na Vánoce:) tak doufám, že neztrácíš motivaci, to by byla obrovská škoda...:(

Prehľad článkov k tejto téme:

. Video k poviedke: ( Jimmi )28.01. 2011We Learned The Sea Trailer
. Pdf na stiahnutie: ( Beruška1 )29.10. 2009Pdf na stiahnutie
luckei1: ( Jimmi )18.10. 2009Epilóg II.: Pieseň tohto mesta
luckei1: ( Jimmi )21.10. 2009Epilóg I.: Ja som oceán - II. časť
luckei1: ( Jimmi )16.10. 2009Epilóg I.: Ja som oceán - I. časť
luckei1: ( Jimmi )13.10. 2009Kapitola 35 Za svitu hviezd
luckei1: ( Jimmi )12.10. 2009Kapitola 34 Večný oceán
luckei1: ( Jimmi )10.10. 2009Kapitola 33 Šíry oceán
luckei1: ( Jimmi )06.10. 2009Pieseň k 33. kapitole
luckei1: ( Jimmi )03.10. 2009Kapitola 32 V studniach ticha
luckei1: ( Jimmi )27.09. 2009Kapitola 31 Letná búrka
luckei1: ( Jimmi )22.09. 2009Kapitola 30 Dostihnúť slnko
luckei1: ( Jimmi )20.09. 2009Kapitola 29 Polovica jednotky vpred
luckei1: ( Jimmi )18.09. 2009Kapitola 28 Kam to svetlo siaha
luckei1: ( Jimmi )15.09. 2009Kapitola 27 Čierna diera
luckei1: ( Jimmi )14.09. 2009Kapitola 26 Ten červenoružový sviatok
luckei1: ( Jimmi )13.09. 2009Kapitola 25 Búrka v presklenom ráme
luckei1: ( Jimmi )12.09. 2009Kapitola 24 Nástrahy televízie
luckei1: ( Jimmi )06.09. 2009Kapitola 23 Rozdiel vo svete
luckei1: ( Jimmi )05.09. 2009Kapitola 22 Visím na nitkách z nejbledějšího stříbra
luckei1: ( Jimmi )03.09. 2009Pieseň ku 22. kapitole
luckei1: ( Jimmi )03.09. 2009Kapitola 21 Čriepky charakteru
luckei1: ( Jimmi )01.09. 2009Kapitola 20 Hriech a kúsok božského
luckei1: ( Jimmi )31.08. 2009Kapitola 19 Sny a vajíčka
luckei1: ( Jimmi )17.08. 2009Kapitola 18. Fáza Dva
luckei1: ( Jimmi )16.08. 2009Kapitola 17 - Čoskoro
luckei1: ( Jimmi )16.08. 2009Kapitola 16 Každá rodina je prípad pre psychiatra
luckei1: ( Jimmi )15.08. 2009Kapitola 15 Varenie a rozpačitý rozhovor
luckei1: ( Jimmi )11.08. 2009Kapitola 14. Keď vtáčatká postrčia, poletia
luckei1: ( Jimmi )09.08. 2009Kapitola 13 Vtáčie hniezdo
luckei1: ( Jimmi )06.08. 2009Kapitola 12 Vyhláste poplach
luckei1: ( Jimmi )03.08. 2009Kapitola 11 - Elixíry
luckei1: ( Jimmi )25.07. 2009Kapitola 10 Hádanky v tme
luckei1: ( Jimmi )11.07. 2009Kapitola 9 Nový Zéland - dokončenie
luckei1: ( Jimmi )11.07. 2009Kapitola 9 Nový Zéland - I.časť (kvôli dĺžke)
luckei1: ( Jimmi )07.07. 2009Kapitola 8 Svet sa nerozpadá
luckei1: ( Jimmi )05.07. 2009Kapitola 7 V ťažkej situácii
luckei1: ( Jimmi )01.07. 2009Kapitola 6 Uvedenie
luckei1: ( Jimmi )23.06. 2009Kapitola 5 Dom na kopci
luckei1: ( Jimmi )21.06. 2009Kapitola 4 Through the Looking Glass
luckei1: ( Jimmi )20.06. 2009Kapitola 3 Stojíš
luckei1: ( Jimmi )19.06. 2009Kapitola 2 Neporušiteľná prísaha
luckei1: ( Jimmi )17.06. 2009Kapitola 1 Vchádza nepriateľ
luckei1: ( Jimmi )28.05. 2009Úvod k poviedke