Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Ich miestnosť

Kapitola 4. Medzi závesmi.

Ich miestnosť
Vložené: Jimmi - 13.03. 2008 Téma: Ich miestnosť
Jimmi nám napísal:
**Disclaimer: I own nothing; everything belongs to the wonderful J. K. Rowling. **
*** Autor of English text : Aleximoon ***

Chapter 4. The Curtain between

Beta.read: EGGY

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 4. Medzi závesmi.

„Majú šťastie, že sú nažive, Minerva,“ bolo počuť tichý hlas v temnote.

Draco neisto otvoril oči a potom si zaželal, aby to neurobil. Teraz, keď mal oči otvorené, sa celkom prebral a strhol sa od vlny bolesti, ktorá ním prešla. Silno zavrel oči, hlboko sa nadýchol a prial si, aby bolesť odišla. Lucius ho vycvičil, aby ignoroval vplyv bolesti. Po niekoľkých hlbokých nádychoch dostal bolesť dostatočne pod kontrolu, aby mohol znovu otvoriť oči.

Izba bola tmavá až na niekoľko lúčov mesačného svetla, ktoré presvitali cez okno. Pokúšal sa spomenúť si, čo sa stalo so závesmi na jeho posteli, keď si uvedomil, že je v nemocničnom krídle.

„Riaditeľ o tom vie?,“ tichý hlas zašepkal znova, Draco vedel, že to bola madam Pomfreyová.

„Samozrejme, Poppy,“ odpovedal jej nový hlas, ktorý patril profesorke McConagallovej. „Išiel s Hagridom chytiť tú diabolskú vec. Viem si predstaviť, že sa bude veľmi zaujímať o to, čo slečna Grangerová a pán Malfoy robili tam vonku.“

„Prečo sem vôbec priniesli tú hroznú vec? Viem, že má slabosť pre príšery, ale toto je už príliš.“ Madame Pomfreyová znela celkom rozhnevane.

„Pokiaľ ide o tú vec, nemal príliš na výber, Poppy, museli to niekam priniesť, aby to bezpečne uschovali, kým to dôkladne zneškodnia a Hagrid bol jediný, kto mohol zvládnuť takú príšeru,“ povedala potichu profesorka McGonagallová.

Draco profesorku ledva počul, pretože stíšila hlas, ale pri zmienke o príšere sa Draco začal rozpomínať na udalosti, ktoré ho priviedli do nemocničného krídla. Cesta do chatrče, útok mantichory a ešte niečo iné... Hrejivé hnedé oči ho napĺňali pocitmi, ktoré nemohol dosť dobre zaradiť. Keby Dracovým otcom bol ktokoľvek iný ako Lucius Malfoy, nemal by problém rozoznať pocity, ktoré ho znepokojovali.

„Humusáčka,“ zasyčal. Bola tam, ale prečo? Spomenul si ako ona ... čo urobila? Bolesť znova začala napĺňať jeho pamäť. „Zachránila ma,“ vybavil si búrlivo. Zvláštna vrelosť prebleskla ním na chvíľu, ale pustil ju z hlavy, pretože ju považoval za vedľajší efekt všetkej tej bolesti.

Hlasy prestali a zrazu svetlo zasvietilo krížom cez posteľ. Madam Pomfreyová sa ponáhľala do izby s profesorkou McGonagallovou v pätách.

„Nemali by ste byť hore, pán Malfoy,“ zľahka povedala zdravotná sestra a podišla k jeho boku. „Musíte byť ticho, nechcem, aby ste zobudili slečnu Grangerovú.“

Draco opatrne obrátil hlavu a pozrel sa na posteľ vedľa neho. Zistil, že tento pohyb vyvolal veľké množstvo bolesti, ale roky praxe mu umožnili ukryť to pred ostražitým pohľadom zdravotnej sestry. Celkom určite mohol vidieť Grangerovej husté vlasy rozprestierať sa na vankúši, kde lemovali jej smrteľne bledú tvár.

„Čo je s Grangerovou?“ jeho hlas znel trpko, kým prechádzal z jeho popraskaných pier. Nemohol si spomenúť na to, kedy sa zranila.

„Slečna Grangerová má zlomené zápästie a utrpela niekoľko zlomenín rebier. Jedno jej prepichlo pľúca,“ tón madam Pomfreyovej sa snažil zostať neutrálny.

„Bude v poriadku?“ Draco bol tak šokovaný, že takáto otázka mohla výjsť z jeho úst, keď tu bola Madam Pomfreyová a McGonagallová. Obe sa otočili a pozreli sa vzájomne na seba, sestričkino obočie mierne vystúpilo.

„Áno, vy a slečna Grangerová budete v poriadku,“ povedala mu ošetrovateľka, „avšak obaja potrebujete zostať niekoľko dní tu v nemocničnom krídle. Jed vás mohol zabiť, ale mantichora bola príliš mladá na to, aby bola smrteľná.“

„To, čo chcem vedieť, pán Malfoy,“ profesorka na neho teraz pozerala hrozivo, „je len to, čo ste vy dvaja presne robili dole pri Hagridovej chatrči?“

„Ja...“ Draco sa pozrel na tvár profesorky McGonagallovej a potom sa pozrel znova smerom ku Grangerovej. „Gran ... myslím Hermiona a ja sme mali nejaké otázky na Hagrida, ktoré súviseli s jeho ďalšou hodinou Starostlivosti o zázračné tvory.“

Oči profesorky McGonagallovej sa zúžili hnevom.

„Oh, vážne? Nezdá sa mi, ak si dobre spomínam, že by ste vy a slečna Grangerová trávili spolu veľa času v triede alebo mimo nej.“

Draco zacítil ako mu pokleslo srdce, ale nedal to najavo. Pokúšal sa udržať hlavu trocha vyššie a sústrediť sa na bod pod McGonagallovej bradou a snažil sa nemyslieť na to, čo povie Lucius, keď ho vylúčia. Krátko si želal, aby mantichora pokračovala a ukončila to s ním. Určite by to bola rýchla smrť v porovnaní s tým, čo ho čaká na panstve.

„Profesorka McGonagallová,“ chrapľavý hlas z Dracovej pravej strany ho vyviedol z jeho snenia. Grangerová otvorila svoje oči a pozrela sa na profesorku McGonagallovú.

„Malfoy a ja sme partneri v Aritmantike. Rozprávali sme sa v knižnici o Starostlivosti o zázračné tvory a rozhodli sme sa ísť sa spýtať sa Hagrida na jeho názor na niektoré veci. Viem, že bolo príliš neskoro ísť von, ale nemysleli sme si, že nebudeme dlho preč.“ Grangerová zatvorila oči v grimase. Draco nemohol uveriť svojim ušiam. Na čo sa to hrá? Ľahko mohla dosiahnuť, aby ho vylúčili, prečo to neurobila? Čo bude od neho chcieť?“

Profesorka McGonagallová sa podozrievavo pozrela na Grangerovú, pravdepodobne udivená rovnako ako Draco. Otvorila svoje ústa, aby sa spýtala ďalšie otázky, ale madam Pomfreyová ju odtisla nabok.

„Dosť otázok, Minerva, obidve tieto deti potrebujú spať.“ S týmito slovami obratne rukou chytila Dracovu bradu a naliala mu do hrdla časť elixíru. Sledoval jej cestu ku Grangerovej posteli s elixírom, očné viečka mu oťažievali a oťažievali. Grangerová otočila hlavu, aby sa ne neho pozrela, ich oči sa na chvíľu stretli a Draco pocítil neznáme emócie prejsť medzi nimi dvoma, skôr než upadol do spánku.

-----------------------------------

Neskôr Draca zobudili nejaké hlasy. Očividne spal dosť dlho, pretože slnečné svetlo prúdilo cez okno vedľa jeho postele. Tie hlasy prichádzali z druhej strany závesu, ktorý visel medzi jeho a Grangerovej posteľou. Spoznal tie hlasy, pretože patrili Potterovi a Weasleymu. Ostal nehlučne a načúval ich rozhovoru.

„Čo si si preboha myslela? Ísť k Hagridovej chatrči s Malfoyom? Ako môžeš ísť vôbec niekam s Malfoyom? Čo si spadla na hlavu?“ Weasleyov hlas znel zúrivo, ale hnev nemohol zamaskovať očividné obavy.

„Ron, som si istý, že Hermiona mala dobrý dôvod pre to, aby bola s Malfoyom, však Hermiona?“ Potter, vždy sprostredkovateľ, sa pokúšal utíšiť svojho kamaráta.

„V poriadku, v poriadku. Tak prečo si bola s Malfoyom? A nehovor nám, že to bolo kvôli vyučovaniu, Malfoy nenávidí Starostlivosť o magické tvory.“ Weasleyho hlas sa niesol cez záves.

„Pozrite... Ron, Harry, naozaj sa mi nechce rozprávať o Malfoyovi. Nechcem myslieť na Malfoya, či pozerať sa na Malfoya, už ho mám celkom dosť. Prosím, nemôžeme hovoriť o niečom inom?“ Grangerovej hlas potichu naliehal.

Potter rýchlo zmenil tému z Draca k mantichore.

„Prečo mal Hagrid niečo také?“ spýtal sa.

„Nie som si istá, profesorka McGonagallová povedala, že ju priniesli sem dovtedy, kým ju správne zneškodnia. Ale neviem, kto sú oni a odkiaľ ten mizerný tvor pochádza. Nevieš, či ju chytili?“ Hermiona sa očividne prebudila a počúvala McGonagallovú a madam Pomfreyovú tiež dobre dlho.

„Určite dúfam, že áno,“ skočil Weasley do reči, „akoby tam nebolo dosť nechutných vecí pobehujúcich v Zakázanom lese a teraz aby sme si dávali pozor na mantichoru.“

„Hej, Ron, musíme ísť do triedy, hneď. Prinesieme ti tvoje úlohy, Hermiona. A zase ťa prídeme pozrieť cez obed, dobre? Pokús sa nedovoliť Malfoyovi, aby ťa obťažoval,“ povedal jej Potter.

Draco ich počul, ako sa rozlúčili. Kým Potter a Weasley vyšli spoza závesu a kráčali k dverám, predstieral spánok,. Draco počkal pár minút, aby sa uistil, že sú preč predtým, než sa opatrne vyštveral z postele. Opatrne vyskúšal svoju nohu a zistil, že je síce stále boľavá, ale mohol chodiť. Rozhliadol sa po madam Pomfreyovej a uvidel, že dvere do jej pracovne sú zatvorené. Draco sa zhlboka nadýchol a potom zatiahol záves. Potešil sa, keď zbadal, že Grangerová nadskočila s drobným výkrikom prekvapenia. Rýchlo sa k nej pohol a popadol ju za ruku skôr ako mohla vykĺznuť druhou stranou postele preč od neho. Jeho stisk na jej ruke bol tak silný, že nemohla vstať. Nahol sa dole tak, že jeho tvár bola len kúsok od jej.

„Prečo?“ spýtal sa.

„Čo?“ zašepkala Grangerová, oči doširoka otvorené.

„Prečo si klamala, aby si ma ochránila, čo chceš?“ syčal nahnevane na ňu, opatrne udržujúc nízko svoj hlas, aby nepritiahol pozornosť ošetrovateľky.

„Ja ... ja nechcem od teba nič, Malfoy,“ vyprskla nazad, hnev rýchlo zalial jej tvár.

Draca utiahol stisk na jej rukách. „Nikdy som si ťa nepredstavoval ako typ vydierača, humusáčka.“ Skrútil trochu svoje uchopenie, dívajúc sa do jej blednúcej tváre.

„Ubližuješ mi,“ povedala potichu, so zrejmou bolesťou v hlase.

Draco okamžite pustil jej ruku a cúvol späť. Mohol vidieť, že na mieste, kde bola jeho ruka, bude pravdepodobne modrina. Grangerová natiahla druhú ruku a opatrne sa dotkla bielych stôp, ktoré zostali po jeho rukách.

„Ja .. prepáč. To som nechcel,“ ospravedlňoval sa, čím prekvapil oboch. Stál tam na chvíľu nesmelo, nie celkom vedel, prečo sa ospravedlnil alebo prečo tam ešte stále stál.

„Čo tvoja noha?“ spýtala sa ho a prerušila to zvláštne mlčanie.

„Čo myslíš? Bolí,“ vyprskol na ňu.

Grangerovú mu už nič iné nepovedala. Pretočila sa na druhú stranu tvárou k stene. Draco tam chvíľu stál a díval sa na ňu predtým, ako sa vrátil do svojej vlastnej postele a zatiahol medzi nimi závesy.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 24.06. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Hanisko - 14.08. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Reader14 - 25.02. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Chyba Od: Lupina - 13.02. 2017
Chybí obrázek.

Re: Kapitola 4. Medzi závesmi. Od: denice - 28.01. 2011
Lucius je tady líčený jako zvlášť odporný exemplář otce, tak není divu, že Draca nenapadlo nic jiného, než že ho Hermiona vydírá. Jsem zvědavá, proč kvůli němu lhala. Že by lítost? A dala sis moc velkou práci s hledáním ilustračních fotografií, jsou moc pěkné, díky.

Re: Kapitola 4. Medzi závesmi. Od: EmmQa - 14.03. 2010
mmm super. a ten obrázok toe s kade?? z HP2 ???

Prehľad článkov k tejto téme:

Aleximoon: ( Jimmi )24.04. 2008Kapitola 31. Nádherné slová
Aleximoon: ( Jimmi )22.04. 2008Kapitola 30. He Mele No Lilo
Aleximoon: ( Jimmi )19.04. 2008Kapitola 29. Na pohárik s Luciusom
Aleximoon: ( Jimmi )15.04. 2008Kapitola 28. Nevyhnutné spojenectvo
Aleximoon: ( Jimmi )15.04. 2008Kapitola 27. Omyl
Aleximoon: ( Jimmi )13.04. 2008Kapitola 26. Hermiona sa učí kliatbu
Aleximoon: ( Jimmi )13.04. 2008Kapitola 25. V dobrom aj zlom
Aleximoon: ( Jimmi )11.04. 2008Kapitola 24. Zhoda náhod
Aleximoon: ( Jimmi )09.04. 2008Kapitola 23. Pozorovateľ v lese
Aleximoon: ( Jimmi )05.04. 2008Kapitola 22. Problémy na Elixíroch
Aleximoon: ( Jimmi )05.04. 2008Kapitola 21. Ďalší útržok sna?
Aleximoon: ( Jimmi )31.03. 2008Kapitola 20. Novinky od Pansy
Aleximoon: ( Jimmi )31.03. 2008Kapitola 19. Naspäť v nemocničnom krídle.
Aleximoon: ( Jimmi )29.03. 2008Kapitola 18. Rytieri Spravodlivosti
Aleximoon: ( Jimmi )26.03. 2008Kapitola 17. Riaditeľova návšteva
Aleximoon: ( Jimmi )25.03. 2008Kapitola 16. Len hra
Aleximoon: ( Jimmi )23.03. 2008Kapitola 15. Pasca a čaj u Hagrida
Aleximoon: ( Jimmi )19.03. 2008Kapitola 14. Vianočný bál
Aleximoon: ( Jimmi )17.03. 2008Kapitola 13. Nákupy s Ginny
Aleximoon: ( Jimmi )17.03. 2008Kapitola 12. Rozhovor o bále
Aleximoon: ( Jimmi )17.03. 2008Kapitola 11. Diablo
Aleximoon: ( Jimmi )17.03. 2008Kapitola 10. Následky.
Aleximoon: ( Jimmi )17.03. 2008Kapitola 9. Stalo sa na metlobalovom ihrisku
Aleximoon: ( Jimmi )13.03. 2008Kapitola 8. Listy od otca
Aleximoon: ( Jimmi )13.03. 2008Kapitola 7. Priznanie neviny
Aleximoon: ( Jimmi )13.03. 2008Kapitola 6. Ich malá miestnosť
Aleximoon: ( Jimmi )13.03. 2008Kapitola 5. Na slovíčko s Hagridom.
Aleximoon: ( Jimmi )13.03. 2008Kapitola 4. Medzi závesmi.
Aleximoon: ( Jimmi )13.03. 2008Kapitola 3. Ohrada
Aleximoon: ( Jimmi )13.03. 2008Kapitola 2. Knižnica
Aleximoon: ( Jimmi )12.03. 2008Kapitola 1: Zasadací poriadok
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )18.03. 2008Úvod