Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2014 Snamione

Dom iného muža

Advent 2014 Snamione
Vložené: solace - 14.12. 2014 Téma: Advent 2014 Snamione
solace nám napísal:

 

14. december 2014

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Dom iného muža

Autor: dressagegrrrl

Preklad: solace

Beta: arkama

Originál: Another Man's House

Prístupnosť: od 15 rokov

angst/romantika

 

Láska bola pre Snapa vždy ako nazeranie do okien domu iného muža.

 

 

Kráčal domov z Rokvillu a precízne si usporadúval myšlienky, akoby sa vrátil do bezútešných dní, kedy ich musel blokovať pred Temným pánom. Bolo krásne ráno, stromy šelestili vo vánku, tráva žiarila zeleňou, až z nej temer boleli oči, no Snape nič z toho nevidel. Ruky mal zastrčené vo vreckách redingotu a v dlani držal diamantový prsteň.

Pohrával sa s ním, prstom hladil hladký povrch šperku rovnako ako počas posledných dvadsiatich piatich rokov.

Chrbát mal vzpriamený, hrudník vypnutý, šiel vpred s držaním tela oveľa mladšieho muža, hoci to popierala kaskáda oceľovosivých vlasov, ktorá mu padala na plecia a obtierala sa o lopatky. Vytiahol ruky von z vreciek a mašíroval ako vojak, ktorý vie, že vchádza na nepriateľské územie. Tam, k bielemu domčeku s chrabromilsky červenými okenicami a peknou záhradkou vzadu, kde rástli prísady do elixírov.

„Pani Grangerová-Weasleyová,“ zamrmlal a kývol hlavou smerom k elegantnej žene s hustými hnedými vlasmi popretkávanými šedinami kľačiacej uprostred záhona ruží. Na chvíľu sa zastavil.

„Pán profesor,“ odvetila a otočila sa mu chrbtom. Pri pohľade na dom si všimol, že sa v okne mihla ryšavá štica.

Pobral sa ďalej.

 

* * * * *

 

Kráčal domov z Rokvillu zababušený v čiernom nepremokavom plášti, aby zostal v suchu. Boli časy, kedy by na zahnanie dažďa použil Impervius, ale to bolo predtým, než ho prvýkrát pobozkala, vtedy bol taký šokovaný, že sa jeho kúzlo zachvelo a rozplynulo. Pocit z kvapiek vody stekajúcich po očiach a lícach a plaziacich sa dolu zátylkom sa miešal s nádherným vzrušením z bozkávania Hermiony: jej mäkké pery, ľahké závany dychu kĺžuce po tvári, prsty zaborené do jeho zmáčaných vlasov.

Keď sa od seba odtrhli, nedokázal zadržať žiadostivý úškrn, ktorý sa mu vkradol do kútikov úst a odhalil krivé zuby.

„Severus Snape,“ povedala a líca sa jej sfarbili dočervena. Natiahla ruku a končekom prsta mu smelo ďobla do ohnutého rezáka. „Budem veľmi naštvaná, ak teraz prestaneš.“ To bol prvý a nie posledný raz, čo sa s ňou miloval.

Nikdy viac nepoužil kúzlo Impervius, aby sa ochránil pred dažďom.

Tam, v bielom domčeku s chrabromilsky červenými okenicami a peknou záhradkou vzadu, kde rástli prísady do elixírov, tam sedí na verande jeho srdce a sleduje ako prší.

„Pani Grangerová-Weasleyová,“ zavolal na ňu, ale ona odvrátila tvár.

Pobral sa ďalej.

 

* * * * *

 

Kráčal domov z Rokvillu zababušený do slizolinského šálu a ohrievacieho zaklínadla. Táto zima bola studená a vietor prenikal cez kúzlo, akoby ho ani nebolo. Jeho staré kosti, skrivené a boľavé z Voldemortovho mučenia, prahli po pohodlí kozuba.

Tam, v bielom domčeku s chrabromilsky červenými okenicami, kde bývala jeho láska, tam stál v okne muž, čo ho obral o všetko.

Ruka Rona Weasleyho bola tou, ktorá mu naliala do hrdla liečivé elixíry, keď stekal z krvi na bojovom poli. Hermiona vedľa neho kľačala a vzlykala, no bol to ten prekliaty chlapec, ku ktorému ho viazal životný dlh.

Prial si, aby tam zomrel.

Snapov pohľad sa stretol s očami muža za oknom a ústa Ronalda Weasleyho sa skrivili v úškrne. Zdvihol k obočiu dva prsty a rázne zasalutoval starému majstrovi elixírov. Mráz, ktorý mu prebehol po chrbte, nemal nič spoločné so zimou.

A tak sa bez pohľadu na Hermionu pobral ďalej.

 

* * * * *

 

Kráčal domov z Rokvillu tentoraz odhodlaný nepozrieť sa na ten prekliaty dom. Prešlo už takmer tridsať rokov a on bol veľmi unavený. Túžil po tom, aby už viac necítil bolesť, ustavičnú samotu a smútok. A najviac zo všetkého chcel, aby ho viacej netrápila spomienka na Hermionine oči, keď ju zradil.

Snape zavrčal. Ako ho ten chlapec prinútil urobiť niečo také svojmu krásnemu dievčatku? Snažil sa to Hermione povedať, varovať ju, že sa ich Weasley chystá rozdeliť, no zakaždým mu jazyk napuchol a vyschol a nemohol preriecť ani slova. Životný dlh by mu neumožnil čestný rozchod. Nie, Snapovi bolo prikázané, že ju má vohnať do náručia ryšavca, donútiť ju k nemu utiecť.

Tak aj urobil. Pobozkal Hermionu na ústa, položil ju na posteľ, zabalil do prikrývok, aby necítila chlad žalárov. Jazykom jej láskal prsia a bedrá, až kým v pästiach nezovrela plachtu a úpenlivo ho neprosila. Hlava jej spočívala na jeho predlaktí a on sa pohojdával v rytme jej stonov, Lily, ó, bože, Lily, a neprestal, ani keď nariekala a nechtami mu škriabala chrbát.

Tam, v bielom domčeku s chrabromilsky červenými okenicami, tam býva jeho ukrivdená láska.

Cítil, ako ho prebodáva pohľadom, no neobzrel sa.

Len sa pobral ďalej.

 

* * * * *

 

Kráčal domov z Rokvillu sám ako obyčajne.

Nevenoval pozornosť kalužiam plným blata na rozmoknutom chodníku, ktorým prechádzal; len počítal kroky, ktoré ho privedú bližšie k prázdnemu bielemu domčeku s krvavočervenými okenicami. Minerva mu povedala, že Ronald Weasley je u Svätého Munga a on vedel, že Hermiona bude pri svojom mužovi. Diagnostikovali mu rakovinu prostaty v pokročilom štádiu a také rýchle šírenie nádorových buniek nedokázali vyliečiť žiadne elixíry či posilňujúce lieky čarodejníckeho sveta.

No pre Snapa neexistovala nijaká nádej. V prípade, že Weasley zomrie, životný dlh mu neuvoľní jazyk. Hermiona bude slobodná, no stále ním bude opovrhovať. Keby jej aj mohol povedať, čo sa stalo, prečo by verila jemu, a nie svojmu horko oplakanému manželovi, s ktorým prežila posledných tridsaťpäť rokov? A ako by jej mohol priať toľkú bolesť?

Dokonca i teraz, keď krvácal z jej straty. Mal chuť kričať, trhať si vlasy a ležať v špine vonku pred bránkou vedúcej do záhrady a len čakať, kedy príde a vezme ho k sebe.

Namiesto toho sa iba dotkol špičky každej latky v plote prázdneho bieleho domčeka s krvavočervenými okenicami, keď sa pobral ďalej.

 

* * * * *

 

Kráčal k bielemu domčeku s krvavočervenými okenicami, ktorý mierne mokol v daždi. Voda stekala po hladkých bridlicových šindľoch a na prázdnych čiernych oknách vytvárala pramienky. Snape zvieral v ruke poriadnu hrsť bielych kamélií pre vdovu.

Minerva sa ho snažila presvedčiť, že by si mal obliecť smútočné šaty, no odmietol sa pretvarovať. Ale kvety boli pre Hermionu, lebo ju nerád videl plakať.

Od smrti Ronalda Weasleyho prešiel týždeň a on ju v tom čase nevidel ani raz. Denne chodil okolo jej domu a dúfal, že ju zahliadne, aby sa presvedčil, ako sa má.

Dnes stála vonku na daždi a hľadela na záhon ruží. Vlasy mala zlepené, celé zmáčané vodou a bola bez plášťa. Habit mala prilepený k telu, črtali sa pod ním ostré boky a vyčnievajúce rebrá, ktoré vyhĺbili stres a smútok.

„Pani Grangerová-Weasleyová,“ zamumlal a podal jej kvety ponad plot, „je mi úprimne ľúto vášho zármutku.“

„Okamžite odíďte!“ šepla a ani sa naňho nepozrela. „Odíďte a už ma nikdy viacej neoslovte!“

Pobral sa ďalej, kamélie nechal na zemi za sebou.

 

* * * * *

 

Kráčal domov z Rokvillu, vietor mu v prudkom záchvate šialenstva rozfukoval vôkol tváre oceľovosivé vlasy. Listy na stromoch vybledli a skrúcali sa, akoby zacítili dych jesene.

Snape sa vliekol ako človek, čo nesie na pleciach všetku ťarchu sveta a potkýnal sa po hrboľatej cestičke, ktorá viedla povedľa jej bieleho domčeka s krvavočervenými okenicami, ktorý už viac nebol ich.

Hermiona bola tam. Na okraji zorného poľa cítil, ako ho pálila jej prítomnosť, jej blízkosť, takmer teplo tisnúce sa na jeho bok. Nepozeraj sa, nepozeraj! šepkal si v duchu. Stojí tam v bráničke. Nepozeraj sa! Keď sa mu podarilo prejsť okolo nej, zavolala za ním. Hlas mala slabý a vyľakaný: „Pán profesor!“

Zastavil sa, skoro upustil balík, čo mal v rukách. Svalmi vedľa úst mu prudko zašklbalo, keď sa k nej otočil, no neprehovoril.

„Pán profesor,“ zašepkala. „Dnes som prostredníctvom advokáta dostala list od Rona. V ňom...“ Pritisla si ruku na ústa a potlačila vzlyk. Snape sledoval, ako sa jej oči topia v slzách.

„Priznal sa, čo vám urobil. Chcem sa ospravedlniť. V jeho mene.“

Krv sa mu nahrnula do hlavy a pocítil chvíľkovú slabosť. Vie o tom, vie o tom, vie o tom! jasalo jeho srdce. Veľmi odvážne natiahol ruku, ako by jej chcel odhrnúť z pleca prameň vlasov.

Odstúpila od neho.

„Nie, nie! Nedotýkajte sa ma! Nič nehovorte! Ron mi klamal, no tridsaťpäť rokov som ho ľúbila.“ Vyzerala zdrvene. „Neviem, ako si dať dokopy, že muž, ktorého som poznala, mohol čosi také urobiť inej ľudskej bytosti. Musím si to všetko ujasniť. Odchádzam odtiaľto, len som sa potrebovala ospravedlniť skôr, než tak urobím. Nič nehovorte, prosím.“

Snape mlčky prikývol, srdce sa mu zosušilo a scvrklo ako schránka cikády.

Otočil sa a pobral ďalej.

 

* * * * *

 

Kráčal domov z Rokvillu a oči upieral na cestičku pred sebou. Prešiel už viac ako rok odvtedy, čo ju naposledy videl a hovoril s ňou a zakaždým, keď prechádzal okolo jej domčeka, bol prázdny. Kde je? Ako sa má? Hoci už na ňu nemal žiadne právo, chcel vedieť, ako sa jej darilo po roku od smrti jej muža. Myklo mu nosom, keď zrazu zacítil silnú vôňu farby. Tam, v pôvodne bielom domčeku s chrabromilsky červenými okenicami, tam jeho láska v kombinéze držala maliarsky štetec. Vyzerala veľmi dobre. Vlasy mala stiahnuté do chaotického mäkkého uzla a znovu sa zaoblila.

Kráčal mlčky s úmyslom rešpektovať jej želanie.

„Severus!“ Počul ako naňho volá tlmeným hlasom. Zmeravel. „Severus, môžeme sa porozprávať?“

Otočil sa a pohol späť k nej, z nohy na nohu. Mal pocit, ako keby kráčal vo sne.

„Pani Grangerová-Weasleyová,“ zamumlal a pohľadom sa vpil do jej orieškových očí a jemných vrások v ich kútikoch.

„Severus,“ povedala a oči sa jej naplnili slzami. „Veľmi si mi chýbal.“

Ach, bože, aká nádherná bolesť! Náhle pocítil takmer nezdolateľné nutkanie zlízať jej tú soľ z líc. Potreboval sa trochu ovládnuť, a tak vzhliadol hore. Uvidel veselý blankytne modrý domček s dopoly natretými fialovými okenicami. Zašklbalo mu kútikmi úst a Hermiona sa znenazdajky rozosmiala.

„Viem, viem, je to výrazné, všakže? Povieš si, čo to, dopekla, je? Úplné odpútanie sa od minulosti. Je to otrasné, však?“

„Páči sa mi,“ povedal a myslel tým ľúbim ťa.

„Zájdeme dnu? Na čaj?“ rýchlo dodala. Palcom prešiel po diamantovom prsteni, ktorý mu stále spočíval vo vrecku.

„S radosťou,“ odvetil a myslel tým ľúbim ťa.

A zostal.

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: ivy - 02.05. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Dom iného muža Od: margareta - 19.04. 2017
Všechno, co Ron je a co není, je už v komentech výmluvně popsáno. Ani já nejsem zrovna jeho fanda, ale tady ho vidím jinak. Miloval ji!!! Tak moc, že si uvědomil, že bez ní život prostě nedá! Kdyby ji miloval méně, už dávno by od ní odešel, nebo by jí řekl pravdu a nechal odejít ji. Nad Snapeem se tím povyšovat nebo mstít nemohl; vždyť oba věděli pravdu. Spíš se před ním musel každý den cítit jako chudák, žijící z milodarů. Ale ona byla jeho život!! A o svůj život má každý právo bojovat všemi prostředky! Navíc věděl, že tam, kde by on sám neobstál, Snape to dokáže; jinak by nevydržel každý den chodit okolo, jen aby ji viděl! Hermiona tu Ronovu závislou lásku musela intenzivně cítit každý den, možná jako síť, ale s vědomím, že kdyby ho opustila, nepřežil by. A důkaz síly jeho lásky je právě to jeho přiznání. Věděl, že ti dva k sobě pořád patří, tak jim tu ukradenou šanci vrátil. Věděl, že ji využijí, takže se nemusel bát, že jeho milovaná bude osamělá a nešťastná, až on zemře. Udělal proto pro Snapea to, co ho kdysi donutil udělat pro sebe. Byl sobecký, ano, ale neměl na výběr. Pro nėj to bylo buď všechno, nebo nic. Takže teď zase on své lásce zlomil srdce, aby jí usnadnil odchod. I s rizikem, že teď to bude zase on, na kterého nebude vzpomínat v dobrém. A s tímhletím pomyšlením umírat, to chce sakra velké srdce!! Myslím, že když ten dopis psal, měl stejné pocity, jako tehdy Severus. Nemůžu se na něj zlobit. P.s. jen mě tak napadlo, co by se stalo, kdyby Hermiona na to Severusovo...ach, Lily, zlomyslně zavzdychala třeba ..ach, Filiusi!? Povídka je moje srdcovka a stále se k ní vracím, tak nemějte za zlé!

Re: Dom iného muža Od: silrien - 05.03. 2017
Skončilo to dobře, ale stejně je mi z toho moc smutno. Děkuji

Re: Dom iného muža Od: marci - 16.01. 2015
No, to nebyla zrovna povídka, která by mi projasnila den, vzdor relativně šťastnému konci. Tak nějak mi sedí v žaludku jako kámen a nutí mě si ji znovu a znovu v hlavě promítat. krásné, působivé... a skvěle přeložené. Veliké díky, solace!
Re: Dom iného muža Od: solace - 21.01. 2015
Nuž, nemôžu byť všetky poviedky optimistické a cukríkovo sladké. Občas sa žiada zmena;-) Som rada, že ťa tento príbeh zaujal, marci. Ďakujem za komentár a pochvalu:-)

Re: Dom iného muža Od: tiberia - 23.12. 2014
Tohle je povídka, kterou jsem už četla a pamatuju si, že tenkrát i teď jsem z ní měla pocit vzteku, smutku a beznaděje nad tolika ztracenými roky... je to nádherná povídka, emotivní, člověk na ni jen tak nezapomene a přes všechnu beznaděj předchozího děje má šťastný konec. Díky za ten krásný překlad, solace!
Re: Dom iného muža Od: solace - 31.12. 2014
Áno, na takéto kúsky sa nezabúda. Som rada, že si si poviedku prečítala aj v preklade. Veľmi pekne ďakujem, tiberia:-)

Re: Dom iného muža Od: arabeska - 16.12. 2014
To chytlo za srdce. Solace, chtěla bych si přivlastnit tvůj nekonečný archiv snamionek Nedokážu si představit, že na ni čekal tak dlouho. Neskutečné. Jdu to přečíst ještě jednou, absolutně to nemělo chybu! Mám kolena jako želé. A zostal. To mě dorazilo. Děkuji, solace, strašně moc! 
Re: Dom iného muža Od: solace - 16.12. 2014
No jasné, že čakal! Keď dokázal milovať mŕtvu ženu takmer dvadsať rokov... Hermiona žila a s ňou asi aj nádej. Miloval ju z diaľky, aj keď to strašne bolelo. Takže môj nekonečný archív?:-) Sú v ňom väčšinou len odkazy na poviedky v HP archívoch na nete, pretože nie je možné všetko kopírovať a zálohovať. (Teda dalo by sa, ale zabralo by to množstvo času, ktoré môžem venovať napríklad prekladaniu.) A potom sa stane, že z jedného dňa na druhý stránku s archívom snamioniek zrušia. Už niekoľko dní nejde Ashwinder. Ak ho zrušili, mňa snáď klepne! Tam bolo toľko skvelých poviedok, ktoré sa nedali nájsť nikde inde. No nič!:-( Teším sa, že sa ti príbeh páčil a veľmi pekne ďakujem za komentík, arabeska:-)

Re: Dom iného muža Od: teriisek - 16.12. 2014
A další probrečená, kam na ty příběhy chodíte? Nádherná, ale strašně smutná povídka, nechápu, jak to Ron mohl udělat, jak s tím mohl žít... alespoň měl tolik cti, aby to Hermioně nakonec prozradil, byť zpětně dopisem. Chudák Severus, muselo být šílené chodit tak často kolem a vědět, že všechno zratil a nemůže s tím nic dělat. Díky moc za krásný překlad!
Re: Dom iného muža Od: solace - 16.12. 2014
Konkrétne túto poviedku poznám už dlho. Je nádherná, ale zároveň aj veľmi smutná, takže som potrebovala čas, kým som sa rozhodla, že ju preložím. Ale hneď od začiatku mi bolo jasné, že k tomu raz dôjde, lebo za preklad stojí. Teším sa, že sa ti páčila. Ďakujem za komentár, teriisek:-)

Re: Dom iného muža Od: scully - 15.12. 2014
Dost reálný příběh. Ron se opět předvedl v celé své kráse,ale nakonec došlo i na něj. Severus si vybral dost krutý a spolehlivý způsob,jak od sebe Hermionu odehnat. Vůbec se nedivím,že ho tolik let nechtěla ani vidět. Nakonec jim bylo dopřáno štěstí a nám dobrý konec. Moc děkuju za překlad
Re: Dom iného muža Od: solace - 15.12. 2014
Áno, je to reálny príbeh. Našťastie s dobrým koncom. Som rada, že sa ti páčil. Ďakujem za odozvu, scully:-)

Re: Dom iného muža Od: mami - 15.12. 2014
Ron nedosiahol čo zamýšlal, len oddialil
Re: Dom iného muža Od: solace - 15.12. 2014
Máš úplnú pravdu. Vďaka za odozvu, mami:-)

Re: Dom iného muža Od: denice - 14.12. 2014
Dokázala bych docela dlouho nadávat na Rona, že tohle způsobil ženě, kterou údajně miloval, ale nakonec všechno dobře dopadlo, tak si chci z povídky pamatovat to dobré, šťastnou naději na budoucí krásný život těch dvou. Budu doufat, že Severus s Hermionou spolu prožili ještě sto krásných let. Díky za jeden z nezapomenutelných příběhů.
Re: Dom iného muža Od: solace - 15.12. 2014
Našťastie sú obaja čarodejníci, takže ich čaká ešte veľa krásnych rokov. Ďakujem za krásny komentár, denice:-)

Re: Dom iného muža Od: holloway - 14.12. 2014
Chudák Severus! A vlastně i chudák Hermiona....Ron je tedy pěkně podlý sobec, když využil životního dluhu takovýmhle způsobem. A nechápu, že mu to nevadilo, že on sice má Hermionu, ale je v podstatě ten druhý a ještě musel žít s vědomím, že kvůli němu má ona zlomené srdce. Vždyť to ani není z jeho strany láska. Ještě že na každého jednou dojde...A Severus s Hermionou snad najdou svoje štěstí. Smutná a přesto moc krásná povídka, díky solace.
Re: Dom iného muža Od: solace - 15.12. 2014
Tak vieš, ľudia sú všelijakí... Niektorým nevadí, že druhým ľuďom spôsobia bolesť a nešťastie, hlavne keď sú sami spokojní a dosiahnu, čo chceli. Väčšinou sa im to skôr či neskôr vráti ako Ronovi. Vďaka za odozvu, holloway. Som rada, že sa ti príbeh páčil:-)

Re: Dom iného muža Od: soraki - 14.12. 2014
CHvilku jsem si lámala hlavu nad tím, jak je možné Imperiem zahnat děšť, než mi dočlo, že to není Imperius... pak jsem se sama sobě smála a nakonec jsem si to přečetla ještě jednou - překrásný příběh, jen mi není jasné, jak někdo (kdokoliv) může s Roenm vydržet 35let, to je na Merlinův řád děkuji
Re: Dom iného muža Od: solace - 15.12. 2014
Tiež by som jej za tú výdrž dala Merlinov rad. Možno s ním zostala kvôli deťom alebo zo zotrvačnosti. Nezabúdajme na to, že jej Severus zlomil srdce. Vďaka za komentár, soraki:-)

Re: Dom iného muža Od: Jimmi - 14.12. 2014
Ani som nečítala ostatné komentáre, aby som sa nedala ovplyvniť.  Veľmi zvláštny príbeh, krásny, to sa musí nechať, ale smutný, napriek tomu, že nakoniec skončili spolu. Ale asi je zvláštny tým, že nejde o klasický happyend (neobjavili obracač času), a aspoň "starobu" prežijú spolu. Nádherný preklad, čítalo sa to samo, len mi zostalo smutno na duši. Príliš reálne. Ďakujem, fakt krásna poviedka. 
Re: Dom iného muža Od: solace - 14.12. 2014
Je to príbeh zo života, v tom máš pravdu. Ale je tam napokon aj ten happyend, ktorý v reálnom svete vždy nebýva. Takže nakoniec sa k spoločnému šťastiu dopracovali, i keď to trvalo dlho (možno pridlho). Ja mám tieto realistické snamionky rada, takže som neodolala. Ale budú aj z iného súdka, veselšieho;-) Vďaka za komentár a pochvalu, Jimmi:-)

Re: Dom iného muža Od: martian - 14.12. 2014
Mě tedy spíš překvapuje, že Hermiona s Ronem těch pětatřicet roků vydržela. (O čem si ti dva, proboha, asi tak mohli povídat? - „Rone, podívej, má první kniha! Pojednává o historickém vývoji vztahů mezi kouzelníky a domácími skřítky a napsala jsem ji…“ / Skvělé, Zlato, opravdu skvělé. Ještě jeden máslový ležák by tam nebyl?“ / „Rone, víš, o čem jsem právě teď mluvila?“ / „Samozřejmě. O té nové knize o historickém vývoji košťat. Mohli bychom ji třeba dát Harrymu a Ginny k Vánocům, co říkáš?“) 
Re: Dom iného muža Od: solace - 14.12. 2014
Možno za iných okolností by s Ronom tak dlho nevydržala. Lenže po tom trpkom sklamaní so Severusom naňho riadne zanevrela. Musel by sa vyskytnúť niekto tretí. Keď si človek v manželstve zvykne, často je to už len o zotrvačnosti, kvôli deťom atď. Ak sa ku nej Ron nesprával zle, zrejme nemala dôvod od neho odchádzať, i keď sa nemali o čom rozprávať. Vďaka za komentík, martian:-)
Re: Dom iného muža Od: solace - 14.12. 2014Re: Dom iného muža Od: Ganlum - 29.08. 2016
Přesně moje řeč. Hermiona by s Ronem nemohla žít dýl než pár let. Je na něj moc chytrá. Pár Hermiona/Ron...e,e. Hermiona/Severus? Jediná možná kombinace. Příběh hořkobolný s dobrým koncem...škoda promarněných let.

Re: Dom iného muža Od: Zuzana - 14.12. 2014
Ešteže sa ten hajzlík rozhodol napísať ten dopis. Strašne ma štvalo čo urobil. Ten spôsob ako dostať Hermionu do Ronovho náručia bol krutý Som rada, že to nakoniec skončilo takto.
Re: Dom iného muža Od: solace - 14.12. 2014
Tiež som bola na Rona napálená. Našťastie, božie mlyny melú pomaly, ale isto, a prišiel rad aj naňho. Ten spôsob, akým Severus Hermionu od seba odohnal, bol zámerne taký krutý, aby stopercentne fungoval. Veď vieš, že keď on niečo robí, robí to poriadne. Ďakujem za komentár, Zuzka:-)

Re: Dom iného muža Od: ladyF - 14.12. 2014
Taková smutnokrásná povídka, co víc dodat? Hlavně že se nakonec znovu našli. Díky za překlad :)
Re: Dom iného muža Od: solace - 14.12. 2014
Tiež som toho názoru - koniec dobrý, všetko dobré:-) Aj ja ďakujem, LadyF.

Re: Dom iného muža Od: Lupina - 14.12. 2014
Ach, Merline. Tolik promarněných let. Toto je druhá povídka, co jsem četla, kde Ron zachránil život Severusovi a ten díky životnímu dluhu nemůže nic dělat se svým citem k Hermioně. Jediné, co mě utěšuje, je délka kouzelnického života. Mají před sebou spoustu dalších let a to už snad Severus trpět nebude. Krásný příběh, solace. Moc děkuji za jeho zprostředkování.
Re: Dom iného muža Od: solace - 14.12. 2014
Ron, žiaľ, využil životný dlh na to, aby si sebecky privlastnil to, po čom túžil. Bola som rada, že Severus aj túto druhú veľkú životnú ranu ustál a nakoniec sa dočkal šťastia. Verím, že spolu s Hermionou ešte prežili veľa pekných rokov. Ďakujem za krásny komentár, Lupina. P.S. Nie je náhodou tá druhá poviedka "Caretaker" od Aurette?
Re: Dom iného muža Od: Lupina - 14.12. 2014
Ano, je :-) V mém soukromém hodnotícím měřítku Adept na překlad získala Ano :-)
Re: Dom iného muža Od: solace - 14.12. 2014
Do troch štvrtín bola skvelá. Škoda, že sa na záver autorka viac nekrotila v M-kových scénach. Tam to dosť uletelo. Ale inak stojí za prečítanie.

Re: Dom iného muža Od: doda357 - 14.12. 2014
Bolo to fakt smutné, ale aj krásne. Ďakujem, že som si to mohla prečítať, poviedka skvelá ako aj všetky ostatné 
Re: Dom iného muža Od: solace - 14.12. 2014
Ďakujem, doda:-) Som rada, že sa ti príbeh páčil.

Re: Dom iného muža Od: TaraFaith - 14.12. 2014
Ron vážně není moc oblíbená postava. Většinou je z něj opravdu pořádný parchant. A v této povídce ještě korunovaný! Nejsem pomstychtivý člověk, ale tady se mu to nakonec právem vrátilo. Moc díky za překlad. 
Re: Dom iného muža Od: solace - 14.12. 2014
Áno, Ron to často dostáva sprava i zľava. Napriek tomu ho mám ako postavu rada. V tomto príbehu je veľmi nesympatický, ale ku cti mu slúži, že sa nakoniec Hermione priznal. Pri vidine blížiacej sa smrti sa občas pohne svedomie aj u najväčších chrapúňov. Veľmi pekne ďakujem za komentár, Tara:-)

Re: Dom iného muža Od: Jacomo - 14.12. 2014
Zvláštní příběh. Přestože skončil dobře, je mi z něj smutno. Tolik ztracených, promarněných roků. Tolik poznamenaných životů. Vždyť to všichni s sebou vláčeli jako kouli na noze! Nemám tyhle tristanovské příběhy ráda. Ale povídka je právě proto dobře napsaná a skvěle přeložená, takže moc děkuju!
Re: Dom iného muža Od: solace - 14.12. 2014
Nie je to veselý príbeh, napriek tomu má svoje čaro. Na mňa až tak depresívne nepôsobí. Možno preto, že ho poznám už veľmi dlho. Bol potrebný istý čas na to, aby som dospela k rozhodnutiu, že ho chcem preložiť. Patrí k tým, ktoré si človek pamätá aj po rokoch. Vďaka za komentár, Jacomo:-)

Re: Dom iného muža Od: zuzule - 14.12. 2014
Ron je pěknej hajzlík, ale vrátilo se mu to. Severus s Herminou nakonec svého štěstí dosáhli. :)
Re: Dom iného muža Od: solace - 14.12. 2014
Áno, nakoniec si našli k sebe cestu. Vďaka, zuzule:-)

Prehľad článkov k tejto téme:

ApollinaV: ( arkama )06.01. 2015Technika
sophierom: ( solace )01.01. 2015Predsavzatie
marianne le fey: ( solace )31.12. 2014Prefíkaný plán
Alexis.Danaan: ( solace )24.12. 2014Čosi, o čom sa klebetí
Scattered Logic: ( tiberia )23.12. 2014Zeptej se knihy
Ariadne: ( marci )22.12. 2014Zmijozel, čarodějka a rozplývavá skříň
SSmaragd: ( Jacomo )21.12. 2014Nápověda od Andersena
cathedral carver: ( solace )20.12. 2014Mor ho, mor!
wallyflower: ( arabeska )19.12. 2014Miliony promarněných hodin
Chessi: ( tiberia )18.12. 2014Vánoční pohádka
debjunk: ( Ivet )17.12. 2014Pod jmelím
GinnyW: ( arkama )16.12. 2014Zmätený
ZauBaerin: ( tiberia )15.12. 2014Pomsta je sladká
dressagegrrrl: ( solace )14.12. 2014Dom iného muža
BulletTimeScully: ( Lupina )13.12. 2014Přihlížející
draco-severus-mmm: ( marci )12.12. 2014Šťastné Vánoce, Severusi
DrMM: ( Jacomo )11.12. 2014Odpusť nám naše viny 2/2
DrMM: ( Jacomo )10.12. 2014Odpusť nám naše viny 1/2
butterflycross: ( LadyF )09.12. 201425. kislev
Ladymage Samiko: ( tiberia )08.12. 2014Pochopení po snapeovsku
cathedral carver: ( solace )07.12. 2014Kým sme hľadali sneh
angelicka: ( Sevik99 )06.12. 2014Dluh
Bergere: ( arabeska )05.12. 2014Ale zmlkněte!
melisande88: ( tiberia )01.12. 2014Válka s kůrolezem