Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2014 Ostatné

Bolestná povinnost

Advent 2014 Ostatné
Vložené: Lupina - 09.12. 2014 Téma: Advent 2014 Ostatné
tiberia nám napísal:

9. december 2014

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Bolestná povinnost

 

Originál: Obligation is a Pain

Autor: Amorette

Překlad: tiberia

Rating: bez omezení

Shrnutí: Jen proto, že je mrtvý, nepřestane přece Snape dohlížet na Harryho. Ať Harry chce nebo nechce. Název povídky je vysvětlen na konci.

 

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny. Autorkou této fanfikce je Amorette. Ani příběh, ani jeho překlad, nevznikly za účelem finančního zisku.

 

 

Profesor Harry Potter, učitel obrany proti černé magii na Škole čar a kouzel v Bradavicích, nemotorně žuchnul do svého oblíbeného křesla ve sborovně, prudce rozevřel čerstvý výtisk Famfrpálového čtvrtletníku a pustil se do čtení. Dostal se zhruba do poloviny zajímavého článku o vývoji potlouků, když mu přešel mráz po zádech. Harry si povzdechl, sklonil časopis a uviděl před sebou stříbřitě průsvitnou postavu.

„Dobré odpoledne, profesore Snape,“ řekl Harry tónem, který jasně naznačoval, že odpoledne vůbec nepovažuje za dobré.

„Profesore Pottere,“ ušklíbl se duch.

Úžasné, pomyslel si Harry, deset let mrtvej a vůbec se nezměnil. Stejný úšklebek, stejná póza. Smrt Snapeovu osobnost ani v nejmenším nezměnila. Bez ohledu na jeho temperament, ostatní bradavičtí duchové prakticky nepostřehli, že rozšířil jejich řady, protože Snape pronásledoval výhradně Harryho Pottera.

„Potřebujete něco, pane profesore?“

Harry na ducha vyzkoušel sarkasmus i urážky, pokoušel se ho ignorovat, žebral u ředitele i Krvavého barona, aby ducha z Bradavic vykázali, až nakonec rezignoval. Snape ho budil vprostřed noci, procházel přes Harryho, když se Harry snažil usnout nebo se najíst, anebo hůř, objevoval se, když měl Harry ve svých pokojích společnost. Harry se rychle naučil jen odpovědět na Snapeovy otázky, vyhovět jeho návrhům, a Snape ho pak nechal na pokoji.

„Zítra dorazí studenti,“ řekl Snape a smetl si přízračné smítko z rukávu. „Dokončil jste učební plány a odevzdal je řediteli?“

Harry zasténal. „Ano.“ Nazlobeně se na Snapea podíval. „Dokončil jsem je včera před obědem a taky jsem je odevzdal. Když jsem plánoval praktická cvičení, ověřil jsem si u ostatních vyučujících, že naše termíny nekolidují a určitě mám na první pololetí všechno v kupě.“

Snape ohrnul nos. „Používáte Soplíkův text, který jsem doporučil pro první ročníky?“

Jak může duch držet krok s nejnovějšími publikacemi? Harry si nad tím lámal hlavu, ale ptaním se neobtěžoval. Věděl, že by nedostal odpověď. Snape si udržoval přehled o novinkách v tomto oboru,  stejně jako v lektvarech, ačkoli tam se omezil pouze na to, že posílal Hermioně bizarní přízračné dopisy po sovím duchovi. Harry věděl, že posílá poznámky také několika dalším učitelům, ale Harry byl z učitelského sboru jediný, komu věnoval osobní pozornost. Ve skutečnosti byl Harry kromě duchů jediný, kdo mohl Snapea vidět. Netušil, jestli je to proto, že Snape zemřel, když Harryho chránil před zesnulým a neoplakávaným Temným Pánem Voldemortem, anebo jestli si prostě jen užíval Harryho mučení. Další otázka, na kterou se zeptal, a v odpověď obdržel pouze sarkastické odfrknutí.

Harry neochotně přiznal, že ano, používá knihu, kterou Snape doporučil. Jakkoliv se mu to příčilo přiznat, řídil se všemi Snapeovými doporučeními, a nejen proto, aby měl od něj pokoj, ale protože – jakkoliv to bylo otravné - Snape měl pravdu.

„Dobrá.“ Snape dál upřeně hleděl na Harryho. V reakci na to Harry chňapnul svůj časopis a začal znovu číst o potloucích.

„Máte v plánu pomáhat madam Hoochové trénovat nebelvírský tým?“

Harry překvapeně vzhlédl. „Za normálních okolností by se Snape objevil, řekl by Harrymu cokoliv, o čem usoudil, že to potřebuje vědět a pak by se rozplynul do mlhy. Snapeův duch neměl ve zvyku postávat a povídat si.

„Ehmm, ano. Zacvičujeme nového chytače a nového brankáře a s oběma ještě bude nějaká práce.“

„Aha.“ Snape máchnul rukou směrem ke křeslu, které se přisunulo a posadil se do něj. Harry potlačil nutkání se smát. Nač duch potřebuje nábytek? „Není novým chytačem nejmladší D'Arcyho chlapec?“

Harry přikývl, stále zmatený z toho, kam se rozhovor stočil.

„Jeho otec byl chytač, ale měl nějaké potíže s vnitřním uchem. Občas míval závratě. Jestli bude pan D'Arcy vykazovat známky toho, že se mu točí hlava, ať se to ten chlapec nepokouší ignorovat. Jeho otec to zkusil a během zápasu spadl z koštěte.“ Snape znechuceně ohrnul nos. „Napřed se pozvracel. Velmi ošklivé.“

„Jasně. Řeknu o tom madam Hoochové.“
„Neměl by to být velký problém. Madam Pomfreyová to bude schopná okamžitě vyléčit, ale musí o tom vědět.“
„Na prvním tréninku si o tom s Edmundem promluvím.“

„Výborně.“ Snape vstal, věnoval Harrymu poslední mrazivý pohled a vytratil se.

 

*   *   *

Harry svého osobního ducha nezahlédl několik týdnů, což nebylo nic neobvyklého. Jednou se Snape neobjevil skoro celé pololetí. Harry by si myslel, že Snape odešel, nebo zmizel, nebo udělal cokoliv, co duchové dělají, když přestanou být duchy, kdyby Hermiona od Snapea nedostala pár těch děsivých dopisů. A pak, dva dny před koncem pololetí, Snape vpadl do Harryho třídy a začal ho sekýrovat, že studenty pokročilé úrovně náležitě nepřipravil ke zkouškám.

Bylo po prvním famfrpálovém zápasu sezóny, Havraspár proti Zmijozelu, který trval téměř čtyři hodiny, většinu toho v dešti, když se Snape najednou objevil. Harry zrovna seděl ve svém pokoji a posmrkával, když Snape připlul přes zeď.

„Objednal jsem z kuchyně polévku,“ prohlásil Snapeův duch a zamračeně se rozhlédl po Harryho neuklizené ložnici. „Měl jste si dát horkou koupel a pořádně se osušit hned, jak jste přišel.“

Harry zíral na ducha, který se tvářil obzvlášť znechuceně nad hromadou Harryho prádla.

„Nepustíte sem domácí skřítky, aby uklidili?“

„Ehm, ne. Dobby se toho ujal dobrovolně a někdy má sklony být dost ...horlivý.“

Než to Snape mohl okomentovat, zmiňovaný skřítek se s práknutím objevil, v rukou tác naložený kouřící polévkou. Pak se nad Harrym několik minut rozčiloval a trval na tom, aby se převlékl do suchých a teplých šatů. Harry to nakonec vzdal a v rozpacích zapadl do koupelny, aby ho skřítek s duchem neokukovali nahatého. Když vyšel ven, byl jeho pokoj mnohem uklizenější, Snape se stále vznášel u krbu a podle všeho si prohlížel fotografie vystavené na krbové římse.

„Jsem dokonale schopný si uklidit své vlastní pokoje,“ vyštěknul Harry a posadil se, aby snědl polévku.

„Jsem si jistý, že to dokážete,“ odpověděl Snape se stejným štěknutím, „ale neudělal jste to. Tohle je Láskorádová s Longbottomem?“

„Jo. Jsou zasnoubení.“

Snape zavrtěl hlavou. „Další důvod, proč jsem rád, že jsem mrtvý. Nemusím učit jejich děti.“

„Jste rád, že jste mrtvý?“

Harry očekával, že ho Snape bude ignorovat, ale místo toho se duch pomalu otočil a jeho nehmotný výraz byl skoro smutný.

„Měl jsem hrozný život, pane Pottere. Nešťastné dětství, příšerné dospívání, mizernou dospělost. Byl jsem osamělý, zahořklý a jediné, na co jsem se mohl těšit, bylo asi tak sto let učení dutohlavců,  kteří mě nenáviděli stejně tak, jako já je. Proč bych neměl být rád, že jsem to nechal za sebou?“

Harry položil lžíci a zeptal se, velmi opatrně, protože i když byl Snape duchem, před jeho vznětlivostí měl respekt: „Tak proč jste tady? Sir Nicolas mi říkal, že se čaroděj stane duchem, jenom když se jím stát chce. Proč prostě … nejdete dál?“

„Sir Nicolas není vševědoucí. Existují i jiné důvody.“

„Jako třeba?“

„Nedokončená záležitost.“

„Aha.“ Harry sledoval, jak Snape kráčí zpátky ke krbu. Hábit za ním stále dramaticky vířil, nadnášený větrem, který mohl cítit pouze duch. „Jaká nedokončená záležitost?“

„V tom je právě ten háček, Pottere.“

Snape se otočil, naposledy se na Harryho pronikavě zahleděl a zmizel.

Fajn. Nedokončená záležitost a jediný, kdo v současné době mohl Snapea vidět nebo slyšet, byl jedině Harry Potter. Harry se málem rozesmál. Nemusel být génius, aby mu bylo jasné, že je to nevyřízená věc mezi nimi. Ale jaká? Harrymu se s odřenýma ušima podařilo složit OVCE z lektvarů, zabil Voldemorta a ujistil se, že žádný z přeživších smrtijedů nezůstane nepotrestán. Zašel tak daleko, že zaplatil náhrobek na Snapeův hrob a to dokonce ještě předtím, než se duch objevil poprvé a za bílého dne ho vyděsil při čištění zubů. Když tenkrát zahlédl Severuse Snapea, jak se vznáší nad záchodem, poplival pastou celé zrcadlo.

„Profesore Snape?“  Harry si nebyl jistý, jestli Snapea dokáže zavolat, protože to nikdy nezkoušel. Ve skutečnosti vždycky dělal pravý opak a pokoušel se zahnal ducha pryč. „Pane?“

Nic. Žádné překvapení. Mrtvý Snape nespolupracoval o nic víc, než živý.

 

*   *   *

Harry udělal to, co dělal vždycky, když narazil na obtížný problém. Zašel do hospody na pár piv a pak se vrátil do Bradavic najít Hermionu. V současnosti se věnovala lektvarům, ale pořád se vyznala v mnoha věcech, které byly naprosto mimo Harryho chápání. Takže ji našel a vylíčil jí svou historku.

„Neuzavřená záležitost,“ zopakovala Hermiona a pak ho zatáhla do sekce knihovny, zaměřené na strašení a pronásledování. Harry se pokusil zdřímnout si, ale zjistil, že mezi Hermioniným mumláním a chrastěním řetězů a sténáním některých knih prostě nedokáže usnout.

„Všiml sis někdy, že by byl v zajetí nějakého nelidského spoutání?“

„Ehmm?“ Harry otevřel oči a zjistil, že na něj Hermiona zlobně zírá. Kdyby šlo jen o ten pohled, byla by dokonalou náhradou za Snapea.

„Harry, dávej pozor.“ I její hlas zněl trochu jako Snapeův, ne polohou, ale intonací. Ukázala na obrázek v knize, který Harrymu připomněl cosi z vánočního speciálu, který zahlédl v telce u Dursleyových. Duch, vznášející se nad jakýmsi místem a omotaný provazy. Poznámka pod obrázkem říkala: 'Bothwel Splývavý, duch odsouzený ke spoutání provazy, neposkytl pomoc topícím se obětem při Velké povodni v roce 1251.'

„Fakt ne. Vypadá přesně jako vždycky. Stejný šaty, stejný chování. Kdybych neviděl skrz něj, ani bych neřekl, že je mrtvej.“

Hermiona se zamračila a poklepala prsty na obrázek Bothwela Splývavého. Ten po ní loupnul zlostným pohledem a odplul ze stránky. „Žádal tě o nějakou službu?“

Harry si povzdechl a vjel si rukama do vlasů. „Ne. A o to tady zřejmě jde. Kdyby mi řekl, co mám udělat, udělal bych to a hotovo. Osobního šotka vážně nepotřebuju.“

Hermiona ho poplácala po ruce a vrátila se ke čtení. Harry se oddal příjemné dřímotě, hlavu položenou na knize, která se zdála být ve stejném rozpoložení, tiše pod jeho hlavou pochrupovala a vydávala zvuk, který Harrymu připomínal kočičí předení. Zdálo se mu o kočkách a jedna z nich, velká zrzavá, do něj dloubla a řekla jeho jméno.

„Co?“

„Prověřila jsem všechny myslitelné zdroje a problém je, že strašení je strašně spletitá záležitost. Univerzální odpověď neexistuje.“ Ukázala na stohy knih, kterými byla obklopena. „Může to být celá řada věcí, od dluhu až po neopětovanou lásku nebo pomstu.“

„Peníze mu nedlužím, každý, komu by se mohl chtít pomstít, je mrtvý nebo v Azkabanu a o tom dalším nemusíme ani uvažovat.“

Hermiona se na Harryho pozorně zadívala. „Říkal jsi, že se jednou objevil, když jsi byl s tou svojí přítelkyní.“

Hermiona ten vztah neschvalovala, pravděpodobně proto, že dotyčná nebyla příliš chytrá, zato velice hezká. Nic trvalého, ale fajnový sex až do chvíle, kdy Severus Snape připlul skrz baldachýn a podotknul, že nepoužili vhodné antikoncepční lektvary. Chudák holka byla strašně zmatená, když Harry vyskočil a zaječel: „Vypadni, ty hnusnej šmejde!“ Pak se horem dolem omlouval a vysvětloval, ale čarodějka ho naštvaně opustila a na jeho sovy neodpovídala.

„Nepředpokládám, že bych se mohl zeptat: „Hej, Snape, v čem je problém?“

Hermiona sevřela rty. „Nebuď směšný. Kdyby to bylo tak jednoduché, jsem si jistá, že by ti to profesor Snape řekl rovnou.“ Dotkla se zaprášené staré knihy před sebou, kniha kýchla, Hermiona směrem k ní zamumlala: „Na zdraví,“ a pokračovala v poučování Harryho. „Soužení, které váže ducha k žijící osobě, může být velmi těžké vyřešit. Duch obvykle nemůže říct, co vazbu způsobilo, v některých případech to dokonce ani sám neví.“

„Podívejte se na stranu 433,“ nabídla kniha vstřícně.

„Správně,“ řekla Hermiona, aniž by knihu otevřela. „Athelred Udivený byl skoro dvěstě let pronásledovaný duchem pošťáka. Athelred byl velmi chytrý čaroděj a léta se ten problém pokoušel vyřešit. Nemohl používat soví poštu, protože pokaždé, když se o to pokusil, objevil se pošťákův duch a sovu zahnal. Vyzkoušel tucty kouzel, aby zjistil, proč ho ten pošťák pronásleduje.“

„Jak to vyřešil?“ zeptal se Harry, nikterak nadšený představou, že by ho Severus Snape pronásledoval ještě jedno čí dvě století a to přesto, že Snapeovo strašení bylo v zásadě užitečné.

„Nóó...“ řekla kniha.

„Nóó...“ řekla Hermiona, „Athelred zemřel a pak s pošťákem strašili na místní pobočce soví pošty spolu. Tu poštu kvůli tomu museli zavřít a přemístit.“

„Díky.“

Jeho hlas byl dostatečně sarkastický, aby umlčel Hermionu i knihu.

Harry se poptával okolo, ale ode všech čarodějů i duchů, se kterými se radil, dostával stále stejnou odpověď. Snape byl na něj očividně vázaný, ale Harry musel přijít na to, proč právě na něj.

 

*   *   *

„Pottere.“

„Profesore Snape. Chtěl jsem se vás zeptat, nenechal jste po sobě nějaké nezaplacené účty?“

„Cože?“

„Však víte, pár svrčků dluh v lékárně, možná u madam Malkinové za všecky ty vaše elegantní hábity...“

„Ujišťuji vás, pane Potere, že ať živý nebo mrtvý, nikomu jsem nic nedlužil.“

„Aha. Tak co pro vás můžu udělat?“

„Zapomněl jste si učebnice ve Velké síni. Budete je potřebovat na další hodinu.“

„Do háje!“

*   *   *

„Pottere!“

„Grrr... Mohl byste mi nechat trochu soukromí...“

„Nic, co bych ještě neviděl.“

„O tom bych raději nepřemýšlel. Tak jo, co zas je?“

„Profesorka Grangerová má pozítří narozeniny.“

„Jo, jasně. Radši jí seženu dárek, než aby zas letos celý ten den provzdychala. Předplatným Famfrpálového čtvrtletníku by asi nebyla nadšená, že?“

„Ne.“

„Když vás tady zase mám, profesore – je někdo, u koho byste si býval přál, aby byl radši po smrti, než naživu?“

„Kromě Albuse Brumbála – a to jsem si nepřál doopravdy, protože on by si i v posmrtném životě našel způsob, jak mi nabízet sladkosti – nikdo takový není. Proč se ptáte? Svět už jste zachránil a teď se nudíte?“

„Ne, jen něco zkoumám. A teď, kdybyste mě omluvil...“

 

*   *   *

„Pottere.“

„Profesore, teda, není možné, že jste se do mě zamiloval, že ne?“

„Dostal jste při posledním tréninku potloukem do hlavy?“

„Ne, byl jsem jenom ...zvědavý. Takže co pro vás mohu udělat?“

„Máte rozepnutý poklopec.“

„Sakra. Ale byl jsem jen deset minutek ve sborovně a povídal si s Minervou.“

 

*   *   *

„Pottere.“

„Profesore.“

„Tyhle formuláře byste měl raději vyplnit, z ministerstva je po vás budou chtít.“

„Koukněte, nenechal jste nevyplněné nějaké důležité papíry, předtím, když jste … no, však víte.“

„Když jsem zemřel, byl jsem na svůj odchod připraven. Vyplnil jsem všechny potřebné papíry, dal jsem do pořádku své záležitosti, zaplatil jsem účty, zanechal jsem poslední vůli na místě, kde byla snadno k nalezení, nachystal jsem věci, které jsem chtěl někomu zanechat, prostě jsem se postaral, aby všechno bylo zajištěno.“

„Všechno.“

„Všechno, o co jsem se dokázal postarat.“

„Jasně.“

*   *   *

Bylo úterý, uprostřed druhého pololetí a Harry vzal páté ročníky procvičovat ven. Třídu tvořili zmijozelové spojení s havraspáry a celý rok mezi nimi vládla taková rivalita, že jak jen se Harry otočil zády, už po sobě navzájem vrhali kouzla. Harry už si připadal jako Snape, jak v každé hodině strhával body. Dal je do dvojic podle kolejní příslušnosti a doufal, že tím předejde škodám. Pomalu obcházel dvojice, zastavoval se, kde bylo nezbytné opravit držení těla nebo výslovnost. Všiml si, že Snape se vznáší poblíž zmijozelů, ale nepřipadlo mu, že uprostřed výuky je ta správná chvíle na mluvení s duchem, kterého studenti nemohli vidět.

„Stop.“ Harry přerušil dvojici havraspárů. „Ruku s hůlkou musíte zvednout. Takhle. Zkuste to znovu. To je lepší. Teď...“

„POTTERE!“

To byl Snape. Harry se otočil, hůlku napřaženou. Něčí Incendio se vymklo zpod kontroly a směrem k Harrymu a studentům se valila ohnivá stěna. Harry ji kouzlem odklonil a dalším kouzlem uhasil tak rychle, jak jen dokázal a pak zkontroloval, že jsou všichni studenti v pořádku. Jeden roztřesený havraspár měl ožehnutý rukáv a svojí chybou při kouzlení byl velmi rozrušený, ale nikdo nebyl zraněn. Harry je uklidnil, studentovi vysvětlil, kde udělal chybu a pak je poslal zpátky do hradu.

Snape se stále vznášel poblíž. Harry počkal, až studenti odběhnou napřed a pak k duchovi popošel.

„Podle Albuse je to místo prokleté,“ zasmál se Harry, když uváděl do původního stavu sežehnutá místa na trávníku, „ale já si myslím, že je to celé v tom, že normální člověk nemůže přežít víc, než přibližně rok těch zmršených kouzel a ještě si přitom zachovat zdravý rozum.“

„Takže to je důvod, proč vás přijali.“

„Ha, ha, ha.“ Harry se zadíval na trávník usoudil, že už je to docela slušné. „A díky, mimochodem.“

Snape ztuhnul, obrátil se k Harrymu a zíral na něj. „Co jste to řekl?“

Harry cítil, jak ve vzduchu narůstá napětí a usmál se. „Díky, že jste mě upozornil na to kouzlo. A za všechno ostatní. Za učební plány. Za to, že jste mi připomínal, abych si vzal lektvary a suché ponožky a taky za všecko, co jste pro mě udělal … předtím, než jste umřel.“

Harry sebou trhnul, když jasně modrou oblohu rozčísnul blesk. Snapeův duch se zhmotnil, takže už nebyl stříbřitě průsvitný, ale vypadal skoro jako za živa.

„Nemáte zač, pane Pottere,“ pronesl Severus Snape slavnostně.

Objevil se druhý blesk, okolní vzduch se rozezněl andělskými chóry a Snapeova tvář náhle vypadala jako nikdy v životě – klidně a šťastně. A pak, přestože se přes trávník od hradu přiřítil Brumbál, se Snape vytratil před očima.“

Harry se obrátil k řediteli. „Mohl mi prostě říct, že stačí, když mu poděkuju.“

Brumbál ho utěšujícím gestem poplácal po rameni a vzdychnul. „Bude mi chybět. Měl čas na čtení, který jsem si já nikdy neudělal a vždycky mi ty nejzajímavější výstřižky posílal.“

„Jo.“ Harry zamžoural na místo, kde naposledy viděl Snapea. „Hermioně jeho dopisy taky připadaly užitečné.“

Brumbál vyčkával, v očích se mu jiskřilo. Harry pokrčil rameny.

„Taky mi jeho rady pomáhaly.“ Harry se nad tím zamyslel. „Sakra, vsadím se, že jsem zapomněl vyplnit ty papíry kvůli praktickým kurzům obrany v dalším pololetí...“

„Soudím, že i tobě bude chybět...“

Harry se dlouze odmlčel, špičkou nohy ryl do čerstvě upraveného trávníku, až nakonec do límce od hábitu zamumlal: „Jo, taky mi bude chybět.“

„HA!“

Za Brumbálem stál v plném lesku duch Severuse Snapea, ruce založené na prsou.

„Počkat!“ vykřikl Harry, „vy máte být pryč!“

Snape se ušklíbl. „Zase špatně, pane Pottere. Potřeboval jsem být zbaven povinnosti pronásledovat výlučně vás. Teď můžu jak se patří pronásledovat všechny.“

Brumbál si utíral oči. „Ach, Severusi, jak rád tě zase vidím. A vím, že Minerva bude potěšená zrovna tak. Konečně si zase dáme slušnou partičku whistu!“

Harry následoval Brumbála a Snapea do hradu, stěží vnímal reakce studentů a učitelů na Snapea, ženoucího se chodbami a přijímajícího gratulace od ostatních duchů a vůbec si nebyl jistý, jestli je rád, nebo ne.

Pak znovu dostal Snapeovu dobrou radu. Mohlo by to být horší. Mohl by být pronásledován Malfoyem, tak jako ubožák Ron. S touhle optimistickou myšlenkou zvedl hlavu vzhůru a zamířil do hradu, slavit s duchy.

 

*   *   *

 

Jsou povahy, které tak nesnáší, když jsou někomu zavázány, že jejich dobré skutky jsou spíše druhem pomsty; působit dobrodiní pro ně není potěšení, ale bolestná povinnost.

Samuel Johnson, 15. ledna 1751

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: Bolestná povinnost (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 01.03. 2024
|
"Mrtvý Snape nespolupracoval o nic víc, než živý." „Zase špatně, pane Pottere. Potřeboval jsem být zbaven povinnosti pronásledovat výlučně vás. Teď můžu jak se patří pronásledovat všechny.“ Sice ne živý, ale v plné síle celého svého "já" a bez toho, co zaživa bolelo. Severus nejseverusovatější. Jo, čekali jsme, že po poděkování obyčejně, tuctově zmizí...ááá - zase překvapil, jako už tolikrát.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Bolestná povinnost Od: arabeska - 16.12. 2014
No to nemělo chybu! Líbilo se mi Harryho řešení problémů - zajít na pár piv a potom za Hermionou. Asi to začnu aplikovat, jenom si ještě najít nějakou Hermionu Díky moc za překlad! 

Re: Bolestná povinnost Od: teriisek - 15.12. 2014
Výborná povídka a ten konec byl geniální, teď se má hrad teprve na co těšit! Díky moc za skvělý překlad!

Re: Bolestná povinnost Od: marci - 14.12. 2014
Nebudu opakovat všechny předchozí komentáře - povídka byla skvělá a závěr ze všeho nejlepší. Také chci takového osobního připomínkovače :-) Díky, tiberie. Skvělý výběr, o překladu ani nemluvě :-)

Re: Bolestná povinnost Od: Jimmi - 10.12. 2014
Dokonalá poviedka. Skvelý výber. Len tá predstava. A najkrajšia je pointa - stačilo poďakovať.... a HA! ... prenasledovaný Malfoyem...  tie dialógy,  fakt skvelé. Ďakujem

Re: Bolestná povinnost Od: holloway - 09.12. 2014
Skvělá povídka! Dokonale severusovský Severus - Harryho osobní noční můra. Dojalo mě, jak se Harry snažil mu ze všech sil pomoct a přitom stačila taková prostá věc jako poděkování. Myslím, že Severus si tu svoji bolestnou povinnost dokonale užíval. A dostalo se mu odměny v možnosti šikanovat kompletní obyvatelstvo hradu. Ten konec mě totálně rozsekal. Ještěže se mohl vrátit, jinak by Harry nemusel další rok na prokletém místě učitele OPČM přežít. A nejspíš by chyběl všem. Krása, děkuji moc za nalezení a překlad.

Re: Bolestná povinnost Od: soraki - 09.12. 2014
Merline, osobní duch! A Severus k tomu... chvilku jsem Harryho i litovala , zvláště, když si myslel, že se ho nezbaví a přitom stačilo tak málo! Moíc hezké čtení. Konec mně plně dorazil, ta představa, jak Rona pronásleduje Draco a ten určitě není tak "milý", jako Sev Díky

Re: Bolestná povinnost Od: larkinh - 09.12. 2014
To bylo hezký Díky za překlad.

Re: Bolestná povinnost Od: scully - 09.12. 2014
Perfektní povídka! Severus jako duch byl úžasný. Jeho bystré a sarkastické poznámky a nápady neměly chybu.A zakončení bylo skvělé. Moc děkuju za překlad

Re: Bolestná povinnost Od: Gift - 09.12. 2014
To bylo genialni! Pripomnelo mi to stylem povidku In Hell, kterou tu kdysi prekladala myslim Jacomo. Neskutecne obdivuji, kdyz ma autorka tak uzasnou fantazii. Pak z toho vznikaji povidky ala "to nevymyslis". Moc a moc ti dekuji nejen za preklad, ale hlavne za nalezeni tohodle pokladu!

Re: Bolestná povinnost Od: Jacomo - 09.12. 2014
HA! Dokonalé! Snape pronásledující Harryho, protože ten mu nikdy nepoděkoval! Geniální. Krátce před koncem mě přepadl smutek, že Snapeův duch odchází nadobro, a on se vzápětí klidně vrátí, aby mohl otravovat všechny okolo… prostě celý Snape Úžasná povídka, díky za překlad, tiberia!

Re: Bolestná povinnost Od: Hypogriff - 09.12. 2014
Dokonalé! Do-ko-na-lé! :D Moc jsem se při čtení bavila. Muselo to být určitě moc zajímavé, být pronásledovaný Snapem :D Ten Snape mě fakt dostal! :D

Re: Bolestná povinnost Od: michelle13 - 09.12. 2014
"Mohlo by to být horší. Mohl by být pronásledován Malfoyem, tak jako ubožák Ron." Po tejto vete som spadla zo stoličky so záchvatom smiechu Úžasná poviedka  

Re: Bolestná povinnost Od: doda357 - 09.12. 2014
Ja som si zo začiatku myslela, že Snape žije a len sa tvári ako duch, aby mohol prenasledovať Harryho  Príde mi vtipná predstava, ako Snape komanduje Harryho ohľadom formulárov, ale práve tá nezvyčajnosť bola skvelá  Ďakujem pekne za preklad 

Re: Bolestná povinnost Od: mami - 09.12. 2014
Byť posmrtným pripomienkovačom by som nechcela byť, ale mať niekoho, niečo čo by mi pomáhal hm to by sa niekedy zišlo.

Re: Bolestná povinnost Od: Neprihlásený - 09.12. 2014
„Mrtvý Snape nespolupracoval o nic víc, než živý.“  -  To  je naprosto dokonalé. Děkuji, děkuji .

Re: Bolestná povinnost Od: Zuzana - 09.12. 2014
To bolo dokonalé a ten záver:DDD skoro som sa pocikala od smiechu keď sa tam Snape vrátil:) Za toto obzvlášť ďakujem:)

Re: Bolestná povinnost Od: Julie - 09.12. 2014
To bylo opravdu dobré :) a ta pointa! Díky moc.

Re: Bolestná povinnost Od: Folwarczna - 09.12. 2014
Super povídka! Díky. A Snape jako vždy dokonalý.

Re: Bolestná povinnost Od: ladyF - 09.12. 2014
Pointa byla dokonalá, vlastně bylo dokonalé každé slůvko. Snape, který posílá duchařskou sovu všem učitelům, stará se o Harryho jako stará babička, to je prostě úžasné! A taky se mi líbila Hermionina kniha, která kýchala a dávala rady!  Severusovi přeju hodně štěstí ve strašení a tobě děkuju za přeložení tohoto skvostu, tiberio.

Re: Bolestná povinnost Od: denice - 09.12. 2014
Nádhera! Severus Snape jako duch nemá konkurenci. Když se poprvé objevil za bílého dne a vznášel se nad záchodem - no, Harry měl štěstí, že jenom poprskal zrcadlo zubní pastou... Tohle téma by vydalo na román. Skvělé dialogy. Závěrečné rozuzlení mě dostalo. Děkuji!

Re: Bolestná povinnost Od: Lupina - 09.12. 2014
Severus jako duch byl naprosto úžasný. Mňamka. Bylo mi až líto, že jeho existence končí. Ovšem autorka to geniálně zakončila. Děkuji za skvělý výběr i překlad, tiberio :-)

Re: Bolestná povinnost Od: solace - 09.12. 2014
Perfektné! Snape zostane Snapom aj po smrti! Opäť dokonalé dialógy:-D Na konci mi vážne začalo byť ľúto, že sa Severus stratil. Ale potom: "HA!" Vrátil sa, aby terorizoval všetkých. A tak to má byť!:-D Ďakujem za ďalší gurmánsky zážitok, tiberia.

Re: Bolestná povinnost Od: toni - 09.12. 2014
Tohle je snad prvni povídka, ve které vystupuje Snape jako duch. Rozhodně si zachoval i po smrti svůj sarkastický charakter. Díky!

Re: Bolestná povinnost Od: zuzule - 09.12. 2014
Áh, tak to bylo dobrý. :D

Re: Bolestná povinnost Od: TaraFaith - 09.12. 2014
Ach. Tohle bylo dokonalé!!!! Moc díky za překlad.

Prehľad článkov k tejto téme:

silverbirch: ( arabeska )06.01. 2015Na Vánoce nikdy nevíš
TheTeacleTart: ( Patolozka )01.01. 2015Každý Snupin, který byl kdy napsán
eeyore9990: ( tiberia )31.12. 2014Nikdy nebuď spícího draka (bez důkladného zaškolení)
Sheankelor: ( Patolozka )26.12. 2014Barvy
MariannaMerlo: ( Jacomo )25.12. 2014Nejlepší plán Scorpiuse Malfoye
chelseyb: ( Lupina )24.12. 2014Melancholické Vánoce
Rock Junkie and Diki: ( arabeska )23.12. 2014Rozhovor Albuse s Albusem
emynn: ( Patolozka )22.12. 2014Vřelé přijetí
Amorette : ( marci )21.12. 2014Utajené Vánoce
Meteoricshipyards: ( Coretta )20.12. 2014Upřímně, pane řediteli
Alisanne: ( arabeska )19.12. 2014Vytvářet vzpomínky 3/3
Alisanne: ( arabeska )18.12. 2014Vytvářet vzpomínky 2/3
Alisanne: ( arabeska )17.12. 2014Vytvářet vzpomínky 1/3
floatsodelicately: ( Gift )16.12. 2014Miláčku, venku je zima
AWickedMemory: ( LadyF )15.12. 2014Pohádky jsou pro mudly
MyTeenageDream: ( Lupina )14.12. 201412 věcí, které si Voldemort NEPŘEJE k Vánocům
Emily Waters: ( tiberia )13.12. 2014Jsi na tahu
Isfah: ( arabeska )12.12. 2014Veselé Vánoce!
emynn: ( Patolozka )11.12. 2014V lásce a čokoládě je dovoleno vše
perfect tragedies: ( Gama )10.12. 2014Nejlepší Vánoce ze všech
Amorette : ( tiberia )09.12. 2014Bolestná povinnost
asnowyowl: ( Jacomo )08.12. 2014Šťastná to žena (aneb proč se chce Harry Potter stát Šípkovou Růženkou)
draco-severus-mmm: ( Gift )07.12. 2014Veselé Vánoce, Luciusi
sdk: ( arabeska )06.12. 2014Za co stojí vstát z postele
Pirate Perian: ( Lupina )05.12. 2014Mezi vlkodlaky
lezonne: ( larkinh )04.12. 2014Jaká matka, taková dcera
Cecelle: ( tiberia )03.12. 2014Škola hrůz
Lomonaaeren: ( LadyF )02.12. 2014Pozvánky bronzem zdobené
Caprice K: ( arabeska )01.12. 2014Sedmero Vánoc bradavických