Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

One out of nine

1. kapitola

One out of nine
Vložené: arabeska - 11.05. 2014 Téma: One out of nine
arabeska nám napísal:

One out of nine

autor: silverbirch;   překlad: arabeska;   beta: elbi

originálhttps://www.fanfiction.net/s/5925865/1/One-out-of-nine

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

PP: Jedna z nejkratších kapitol, některé jsou až o celé tři odstavce delší! :))




„Byly to časy ze všech nejlepší, byly to časy ze všech nejhorší...“*

Vzpomínám si, jak to moje služebná jednou vyprávěla knize. Když jsme byli mladší, měla ve zvyku dosti mluvit s knihami, ale teď to dělá, jen když ukládá koťata do postele. Nikdy jsem tak úplně nepřišel na to, proč do toho povídání zahrnuje i knihu, ale zdá se, že všechny ty příběhy ráda vypráví i jí.

„Byly to časy ze všech nejlepší, byly to časy ze všech nejhorší...“

To je svatá pravda, to byly, a moje služebná a já jsme byli přímo uprostřed všeho dění; ona možná více, ale i já měl svoje chvíle.

Možná bych teď měl objasnit, jak podivný mám vztah se svou současnou služebnou. Tak především; myslí si, že je moje majitelka. Klidně může být nejchytřejší čarodějka své generace, ale o kočkách ví pramálo.

Říkám jí Střapěnka, protože srst na její hlavě je... střapatá. Obávám se, že nejsem schopný vyslovit její skutečné jméno; nejdále se dostanu k Her-mňau-mňau. Když jsem ji poprvé potkal, dvořili se jí dva kocouři**, ačkoliv nyní se usadila jen s jedním. Jeho jméno je Vážněronalde, ale někdy má ve zvyku to zkracovat na Ochron.

Přiznávám, že si s Vážněronaldem ne zrvona rozumíme, ačkoliv je to lepší než v prvních dnech, kdy se mě pravidelně pokoušel napadnout. To je důvod, proč mám stále v oblibě nechávat mu mmrrtvá zvířata v botách. Paměť jako slon? Ha. Zkuste si naštvat kočku.

Střapěnka se stále stýká s tím druhým kocourem, jeho jméno je Háry, a všichni spolu dobře vycházejí. Když se setkají, Háry ji pokaždé obejme, dokonce i před Vážněronaldem. Kdyby si něco podobného někdo zkusil s mou přítelkyní, rozsápal bych mu hrdlo.

Mimochodem, mé jméno je Nádherný; přestože lidé shledávají zábavným říkat mi Křivonožka. Ano, k popukání. Prosím, neváhejte vozit se po mém zohyzdění; je mi to jedno. Je snad moje chyba, že má matka byla zabita dřív, než mě plně odstavila? Nedostatek vápníku, chápejte. Čarodějka, která mě vychovávala, se snažila, jak nejlépe mohla, ale nevěděla vůbec nic o koťatech a jejich potřebách.

Měl jsem v úmyslu říct něco o svém mládí. Avšak jsem si vědom toho, že vy lidé jste chamtiví hledači vzrušení a pokaždé otevřete noviny nejdřív na chlípné straně, než aby vás trápily ekonomické a politické novinky, které mohou ve skutečnosti zásadně ovlivnit vaše životy.

Tudíž vám nepovím nic ze svého raného života; o tulení k Matce a bříšku plném mléka, o pocitu lítosti s nádechem zrady, když ji kloubový náklaďák s osmnácti koly prostě podrápal a zmizel, nebo o rozhodnutí opustit domov, když se má služebná rozhodla, že smetana mi nedělá dobře a měl bych se stát vegetariánem.

Vrhnu se přímo na tu „zajímavou“ část, dobře?

Brzy poté, co jsem odešel z domova, jsem zjistil, že život tuláka není nic pro mě. Spaní pod širákem nebyl tak osvobozující zážitek, jak jsem předpokládal. Jen chladno a vlhko. Mám-li být upřímný, také preferuji, když se jídlo nebrání a přijde rovnou nakrájené v misce – koneckonců, kdysi to bylo aspoň zvíře a ne cosi, co vyrostlo v bahně.

Takže na rozdíl od Tommyho, který si vzal s sebou svého služebníka Dicka Whittingtona, já odešel do Města Londýna hledat štěstí sám.***

Londýn není Město a ulice zcela jistě nejsou dlážděné zlatem. Je to velkoměsto plné aut a náklaďáků, které se zdály být plně zaměřené na úkol zařídit mi stejný osud jako mé matce. Potřeboval jsem úkryt, tudíž jsem se vydal do Magického zvěřince v Příčné ulici. V tu chvíli jsem neměl tušení, co přesně to je, jen jsem věděl, že to je místo, kde magická stvoření nacházejí nové služebníky.

Tam jsem setrval několik let. Těžko se mi to vysvětluje, dokonce i sobě samotnému, ale na něco jsem čekal. Netušil jsem, co to má být, ale hluboko v nitru jsem věděl, že tam ve Zvěřinci musím počkat, dokud nepřijede můj skutečný služebník a neodveze mě tam, kde budu moci naplnit svůj osud. Cítil jsem se téměř jako věštec, zatímco jsem sledoval fronty žadatelů přicházet a nabízet mi, že se stanou mými služebníky.

Všechny jsem zamítl.

Někteří naléhali, aby pro mě mohli pracovat, tak moc, až jsem se musel uchýlit k násilí. Pro lidi je velmi těžké pochopit náznaky, ale pár škrábanců na hlavě jim brzy ukázalo, že tady jim pšenka nepokvete.

Pak vstoupila dovnitř Střapěnka i se svými dvěma kocoury – a s NÍM. V tu ránu jsem poznal, že je to tady. Musí se stát mou služebnou, ať už chce, nebo ne. Dokonce bych se snížil k tomu být na ni milý, kdybych musel. Jakkoliv je to zahanbující, potřeboval jsem ji. Potřeboval jsem se dostat k NĚMU.

A co mě přesvědčilo, že přišla moje chvíle?

Někteří tomu mohou říkat „šestý smysl“, jiní „božské vnuknutí“. Já dávám přednost označení „génius“.

Během svého pobytu v obchodě jsem se již setkal s několika zvěromágy; jsou běžnější, než si možná myslíte. Pro kouzelníky nebo čarodějky, bičované bouřemi života či uvězněné na skalách zoufalství, není neobvyklé podstoupit závěrečnou proměnu a navždy opustit svět lidí. No, ne tak docela. Někteří se usadí ve Zvěřinci a čekají na služebníka, který se o ně bude starat, dokud jejich čas na Zemi nevyprší.

Ale ten tady, ten byl „špatnej“, pokud jsem se někdy s nějakým takovým setkal. Poznal jsem to ve chvíli, kdy jsem zachytil jeho pach. On se neproměnil, aby hodil za hlavu životní dřinu. On se schovával a schovával se, protože se něčeho velice bál. A cítil vinu.

Věděl jsem to, jakmile jsem se podíval do těch krysích očí. Vyděšený a provinilý. Tušil jsem, že jeho služebník Vážněronalde pro mě pravděpodobně nebude chtít pracovat, a pochyboval jsem, že ten druhý kocour na tom bude lépe. Nemám rád vychrtlé zaměstnance; pokud nemohou nakrmit ani sami sebe, co potom zbyde mně?

Střapěnka, to byla jiná rybí sorta. Bylo na ní něco téměř královského; způsob držení těla, její mluva... Mám rád špetku prvotřídnosti a tu ona rozhodně měla, avšak já se potřeboval dostat přímo k ní a to znamenalo jednat na vlastní pěst.

Tak jsem předstíral útok na Vážněronalda a v průběhu jsem provedl výpad na jeho zavěromagickou krysu. Ta vystřelila jako... no, jako krysa do okapové roury a oba kocouři za ní. Skvělé.

Otočil jsem se zpět k Střapěnce a předvedl svůj ze všech nejlepší Prosím-miluj-mě výraz, který jsem si schovával pouze pro zvláštní příležitosti. Následovalo nepatrné žalostné tichounké mňau a otírání hlavy o její nohu. Zaručený vítěz.

Poklekla. „Ahoj,“ řekla vysokým dívčím hlasem. „Jakpak se jmenuješ? Ty jsi ale zlatíčko, že? Chceš být můj kamarád?“

Vidíte, hračka.

 

 

* Charles Dickens – Příběh dvou měst (str. 9 – první kapitola) - Díky, elbi!

** tom = kocour - http://wiki.answers.com/Q/The_male_is_called_cat_the_female_cat_is_...#slide=1

*** folklórní námět - http://en.wikipedia.org/wiki/Dick_Whittington_and_His_Cat



Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. kapitola Od: sisi - 23.07. 2016
Mňau,to je ale pohodičková vyprávěnka, těším se na pokračování. Díky za překlad.

Re: 1. kapitola Od: Julie - 20.09. 2014
Hned začátek je super.... Vzpomínám si,  jak to moje služebná vyprávěla knize ... Vážněronalde...Ochron...Já dávám přednost označní génius... Díky pobavila jsme se

Re: 1. kapitola Od: ladyF - 18.09. 2014
Střapěnka - Her-mňau-mňau (neboli také služebná). Vážněronalde - Ochron. (Och bože, a to je teprve začátek. Asi v průběhu čtení této povídku umřu smíchem, že jo?) Háry ji pokaždé obejme, dokonce i před Vážněronaldem. Kdyby si něco podobného někdo zkusil s mou přítelkyní, rozsápal bych mu hrdlo. (Hloupí lidé ) Mám-li být upřímný, také preferuji, když se jídlo nebrání a přijde rovnou nakrájené v misce. (Moje řeč ) On se neproměnil, aby hodil za hlavu životní dřinu. On se schovával a schovával se, protože se něčeho velice bál. A cítil vinu.(Kdo by mezi všemi perlami čekal větu tak závažnou, rozjímavou a pravdivou- -zdá se, že Pan Nádherný má do sebe něco více, než jen vtipné hlášky) Nemám rád vychrtlé zaměstnance; pokud nemohou nakrmit ani sami sebe, co potom zbyde mně? (!!!)   Tak, v rámci příprav na slet jsem se konečně pustila do četby Nádherného, ať vím, o čem pořád všichni mluvíte. Zdá se, že budu muset komentovat každou kapitolu zvlášť, protože povídka plná skvostných slov si zaslouží dostat výběr "hlášek, které mě nejvíce rozesmály (nebo zaujaly). Kde jsi na něco tak parádního narazila, prosímtě?

Re: 1. kapitola Od: solace - 16.05. 2014
Prvá kapitola bola skvelá. Páči sa mi ten ľahký humorný štýl, ktorý autor zvolil. Dúfam, že mu vydrží až do konca. Sebavedomý pán Nádherný je skutočne neodolateľný. Ďakujem za preklad, arabesko.
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 16.05. 2014
Vydrží. Jednou mu to ujelo a v originále bylo místo Vážněronalde jenom Ron, ale to jsou detaily. Líbí se mi ten styl psaní, k Nádhernému dokonale pasuje. Díky, solace, jsem ráda, že se ti líbí :))

Re: 1. kapitola Od: Mey - 13.05. 2014
Priznám sa, že zo začiatku som váhala či si mám túto poviedku prečítať, alebo nie. Nakoniec som si povedala, že to nemôže byť blbosť lebo je hlavná postava mačka /kocúr/ :D A neľutujem! To bolo naozaj nádherné a vtipné! Veľmi dobre a pútavo napísané. :-) Veľmi sa teším na ďaľší dieľ a na našeho "génia" xD Dúfam, že bude čoskoro :D ... a ďakujem za takúto nádhernú poviedku.
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 14.05. 2014
To jsem ráda, že ses nakonec rozhodla to přečíst a líbí se ti to. Někdy jsou tam scény, že padám do kolen a lituju, že to má tak krátké kapitoly. Dvojka bude osmáctého, jestli se nepletu. Moc děkuji za komentář! :))

Re: 1. kapitola Od: mami - 12.05. 2014
Riadny úlet a Ochron a Vážnneronalde to nemá chybu.
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 12.05. 2014
A to ten úlet ještě pořádně nezačal :D Díky za komentář! :))

Re: 1. kapitola Od: denice - 12.05. 2014
Jen bych opisovala nadšené komentáře přede mnou, tak pouze gratuluji k tak skvělému výběru a těším se na krásné časy s panem Nádherným a jeho služebnou. Díky, už po první kapitole vím, že tohle bude nezapomenutelná povídka.
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 12.05. 2014
A že to budou časy nádherné, ba až bych řekla Nádherné Lituju, že nemá pokračování. Díky, denice!  

Re: 1. kapitola Od: leporelo - 12.05. 2014
Pan Nadherny je jednosucho uzasny...uplne ho zeriem...tak na tuto poviedku sa ale fakt, ze tesim...
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 12.05. 2014
A to se ještě pořádně nerozjelo, hmmrr :D Díky, jsem ráda, že se líbí :))

Re: 1. kapitola Od: zuzule - 12.05. 2014
Vazneronalde dobry, ale na Ochron jsem chvili cumela, nez mi doslo, co to je. Skvely, diky!
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 12.05. 2014
:D Pravda, že slovo Ochron vypadá divně :D Díky!

Re: 1. kapitola Od: marci - 12.05. 2014
Ech - nebudu opakovat komentáře již napsané - jedním slovem PARÁDA! Díky arabesko :)
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 12.05. 2014
Och och, děkuji, dmu se pýchou, věř tomu! :))

Re: 1. kapitola Od: Jimmi - 11.05. 2014
Bože, nemá zmysel opakovať komentáre predo mnou - geniálne, fantastický preklad. Idem do kolien. Ďakujem moc. 
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 12.05. 2014
Júú, díky, Jimmi. Komentáře od tebe patří do archivu, těch si člověk musí vážit :D Díky, ještě je na co se těšit.

Re: 1. kapitola Od: Zuzana - 11.05. 2014
To je úplne úžasné:D strašne dobre som sa bavila a to je len prvá kapitola:) Ďakujem za preklad a za výber poviedky:)
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 12.05. 2014
První kapitoly jsou v podobném duchu, teprve potom se to začne rozjíždět. Nejlepší je Nádherného názvosloví :D Díky za komentář :))

Re: 1. kapitola Od: larkinh - 11.05. 2014
Ach, pan Nádherný je úžasný :D Děkuji za krásnou kapitolu.
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 12.05. 2014
Úžasný je slabé slovo. Před jeho šlechetností a statečností padají kočky naznak :D Díky za komentář :)

Re: 1. kapitola Od: Jacomo - 11.05. 2014
Já věděla, že tohle budu výjimečná povídka, a nezmýlila jsem se! Služebnice Střapěnka! Her-mňau-mňau! Kocouři! Vážněronalde! Háry! Ochron! Nádherné... totiž Nádherný! Jdu do kolen :-))))
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 12.05. 2014
:D Týjo, tak to počkej na pozdější kapitoly. Až bude v Bradavicích, to bude teprve jízda. Schrupnutí sem, šlofík tam, dvě tři snídaně... No Nádherný nemá chybu Díky! 

Re: 1. kapitola Od: JSark - 11.05. 2014
Páči sa mi jeho uvažovanie o služobníkoch, a celkom rozumne odmieta tých vyziablych. :D A Vážneronald, to sa ti podarilo. :) Díky, teším sa na ďalšie zábavné podanie tretieho ročníka z mačacieho pohľadu.
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 12.05. 2014
Služebníci se vážně povedli, to naprosto sedí. Je to kočka kadým coulem. Díky za komentář! :))

Re: 1. kapitola Od: TaraFaith - 11.05. 2014
První kapitola rozhodně přesvědčila o tom, že tohle bude jedna z těch "nejlepších" povídek. Střapenka se mi docela líbí, ale Vážněronald mě dostal do kolen.... Moc díky za překlad. Neskutečně se těším na další pokračování.
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 12.05. 2014
Nejlepší? Až tak? :D No, originál to rozhodně je, já se do Nádherného zamilovala po prvních pár větách. Tisíceré díky, já se zase těším na další komentář :))

Re: 1. kapitola Od: katrin - 11.05. 2014
Ju, tak na pokracovanie tohto sa vazne tesim   Vazneronalde ma rozchcetalo a Ochron dostalo do kolien
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 12.05. 2014
Ochron je boží. A ještě víc se mi líbí, jak ho Nádherný nemůže vystát :D Díky za komentář! :)

Re: 1. kapitola Od: Delta - 11.05. 2014
To je tak super! :D je to tak sympaticky a  vtipně napsane, uz se tesim na dalsu cast . Dekuju za krasny preklad :)
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 12.05. 2014
Já děkuju za komentář, jsem moc ráda, že se ti líbí :))

Re: 1. kapitola Od: Marti - 11.05. 2014
Ježíš to je kouzelná povídka, pochechtávám se ještě teď. Vážněronalde je nejvíc. :-D :-D Těším se na další Křivonožkovy (pardon, pana Nádherného) komentáře, zejména obyvatel Bradavic. Copak asi bude říkat na Minervu? :-D
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 12.05. 2014
Správně ses opravila - pan Nádherný. Já už mu jinak neřeknu Minerva, to bude teprve setkání. A paní Norrisová... Díky, Marti, těší mě tvoje nadšení ) 

Re: 1. kapitola Od: Lupina - 11.05. 2014
Vážněronalde, Ochron, to bude něco. Je mi jasné, kdo tady hýbal dějinami. Geniální nápad, že Křivonožka čekal na svoji chvíli a tou byl malý Petr Zkuste si naštvat kočku Svatá pravda! Děkuji holky, neuvěřitelně se těším na pokračování
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 12.05. 2014
Kdykoliv teď čtu cokoliv, kde se mihne Křivonožka, okamžitě slyším v hlavě, co by na to asi řekl. A vždycky je to něco ve smyslu "zvednu na vás ocas a víte, co mi můžete" Díky, jsem ráda, že se ti to líbí ) 

Re: 1. kapitola Od: Folwarczna - 11.05. 2014
Vážněronalde mě vážně dostalo. Tohlebych sice četla i kdyby to nestálo za nic, jen proto, že miluju kočky, ale 1.kapitola mě rozhodně nezklamala. Ochron!!!!
Re: 1. kapitola Od: arabeska - 12.05. 2014
To je nadšení :)) To mě těší, že se ti první kapitola líbila. Mně připadá jako slabý odvar :D Díky moc!

Prehľad článkov k tejto téme:

silverbirch: ( arabeska )27.11. 201424. kapitola - konec
silverbirch: ( arabeska )25.11. 201423. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.11. 201422. kapitola
silverbirch: ( arabeska )14.11. 201421. kapitola
silverbirch: ( arabeska )09.11. 201420. kapitola
silverbirch: ( arabeska )04.11. 201419. kapitola
silverbirch: ( arabeska )30.10. 201418. kapitola
silverbirch: ( arabeska )25.10. 201417. kapitola
silverbirch: ( arabeska )20.10. 201416. kapitola
silverbirch: ( arabeska )15.10. 201415. kapitola
silverbirch: ( arabeska )11.10. 201414. kapitola
silverbirch: ( arabeska )06.10. 201413. kapitola
silverbirch: ( arabeska )01.10. 201412. kapitola
silverbirch: ( arabeska )26.09. 201411. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.09. 201410. kapitola
silverbirch: ( arabeska )14.09. 20149. kapitola
silverbirch: ( arabeska )07.09. 20148. kapitola
silverbirch: ( arabeska )31.08. 20147. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.06. 20146. kapitola
silverbirch: ( arabeska )13.06. 20145. kapitola
silverbirch: ( arabeska )05.06. 20144. kapitola
silverbirch: ( arabeska )27.05. 20143. kapitola
silverbirch: ( arabeska )19.05. 20142. kapitola
silverbirch: ( arabeska )11.05. 20141. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )01.05. 2014Úvod