Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Na sever

10. Dopisy

Na sever
Vložené: solace - 02.05. 2014 Téma: Na sever
tiberia nám napísal:

Na sever

Autorka: kailin     Překlad: tiberia     Banner: solace

Originál: http://ashwinder.sycophanthex.com/viewstory.php?sid=12945

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

10. kapitola - Dopisy

 

Drahá Hermiono,

Jak se máš? Už věčnost jsem o tobě neslyšel.

Děti se mají dobře. Samantha se při pomyšlení na zářijový nástup do Bradavic střídavě zmítá mezi nadšením a naprostou hrůzou. Vzhledem ke všem těm příběhům, které si vyslechla od strýčků Weasleyových (jistě netřeba dodávat podrobnosti), si je naprosto jistá, že tamní studium bude jedna velká zábava. Proto si přeju, abys tady teď byla; potřebuje někoho, kdo by jí nastavil jasné mantinely ohledně školní práce, a ty jsi pro ni v tomto směru vzorem. Ne, že bychom se my s Ginny zrovna flákali, ale ty jsi už před lety nasadila laťku pěkně vysoko, co se studia týče.

Pokud jde o Jamieho, pořád dělá ksichty, když se někdo zmíní o Bradavicích. Ví, že jeho velká sestra odjede, ale je mu to fuk. Roste jako z vody a začínám si myslet, že zdědil weasleyovské geny pro výšku, protože potterovské v tomhle směru nijak velkolepé nejsou, jak víme, že?

Práce je fůra. Kéž bych mohl říct, že se všichni temní čarodějové v Británii sbalili a odtáhli, ale to ani náhodou. Nikdy jsem si neuvědomoval, jak mnoho kouzelníků tíhne k temnotě. Bylo to tak vždycky? Přiznávám, že jsem dlouho měl klapky na očích a neuvědomoval jsem si, že Voldemort nemusí být jediné jablko na stromě.

Když už je řeč o bystrozorech, tak Tonksová je zpátky v práci na plný úvazek. Vypadá to, že má obavy z prázdného hnízda, když teď dvojčata odjíždí do Bradavic. Remus je naprosto zaneprázdněný úpravami své nové učebnice obrany a tak se nejspíš bojí, že bude jen dřepět doma a naříkat nad příchodem prvního září.

Vždycky jsem měl pocit, že ve svých dopisech chodíme okolo Rona po špičkách.  Kéž bych mohl říct, že je na tomto poli nějaká dobrá zpráva, ale je to pořád ta stará písnička. Jeden z léčitelů navrhnul mudlovské skenování mozku, aby zjistili, jestli nebude možné přesněji vymezit poškozenou oblast. Artur měl docela zájem to zkusit, ale snad ti nemusím říkat, co na to Molly, jsem si jistý, že si to dokážeš docela dobře dokreslit sama. Chudák Ron… I když moc dobře vím, že na světě není spravedlnost, nikdy mě nenapadlo, že do mě bude život tu lekci vtloukat pořád dokola.

Když jsem viděl Rona naposledy, byl dost pohublý. Artur říkal, že zkoušejí nějaký nový lektvar, něco, co utlumí ty agresivní výbuchy. Nevím, co je horší: vidět ho téměř šíleného vztekem a děsem, nebo jako bez života, tak naprosto odtrženého od reality… Kdo by si kdy pomyslel, že naše životy dopadnou takhle?

Raději končím. Ginny bude za chvíli doma.

S láskou, Harry a děti.

 

Ahoj Harry,

Ano, já vím, že už to jsou celé věky a je mi jasné, že na psaní jsem vážně hrozná. Odpustíš mi?

Nikdy bys neuvěřil, na koho jsem narazila. Před několika týdny mě poslali prošetřit magický lektvar, který koloval mezi několika mudly a pak ho zachytil jakýsi kouzelník. Byl to odpuzovač hmyzu, žádná světoborná událost, ale nebyl zaregistrovaný. Ukázalo se, že ho nevyrobil nikdo jiný než Severus Snape. Žije v odlehlém srubu v oblasti severních jezer a lektvary vaří ve sklepě. A věř tomu, nebo ne, je to úplně jiný člověk. Podle všeho to trvalo dost dlouho, než se zbavil všeho toho hněvu a vzteku a vyrovnal se s minulostí. Nemůžu říct, že by se zrovna změnil na společenského člověka, ale rozhodně je příjemnější. No, teď je mnohem příjemnější, musím říct. Když mě uviděl poprvé, byl stejně zahořklý a hrubý, jako vždycky. Ale když si zvykl na moji přítomnost, opravdu není nepříjemný. Samota ho uzdravila, jak říká.

To místo, kde žije, je krásné. Je to srub u nádherného jezera, s potápkami a borovicemi a samotou. Kéž bych tu mohla zůstat nadobro; potřebuji se dát dohromady. Někdy, když sedím na břehu jezera, mám pocit, jako bych nechala minulost za sebou a cítím se znovu šťastná.

Moc pozdravů tobě, Sam a Jamiemu (a kdyby o to stála, tak taky Ginny),

Hermiona

 

Vážený pane Snowe:

Kanadský patentový úřad s potěšením vydává patent 45588333-A144 pro váš Hmyz odpuzující lektvar. Řečený lektvar byl řádně testován vládní laboratoří a shledán bezpečným pro použití člověkem a byl klasifikován jako spadající pod Mezinárodní lektvarový standard A, třída 23 (neškodný při zevní aplikaci dle pokynů). V návaznosti na toto schválení ze dne 28. 7. 2013 můžete akceptovat nabídky k průmyslové výrobě dle svého uvážení.

Vezměte, prosím, na vědomí, že jakékoliv změny či zdokonalení uvedeného složení, jakkoliv nevyžadují předložení samostatného patentu, musí být schváleny orgány státní správy jako vyhovující. K žádosti o tento proces použijte prosím formulář R-4400093, Revize lektvarů.

S pozdravem,

Alma Hobbsová, ředitelka Oddělení kanadských kouzelnických patentů.

 

Vážený pane Snowe,

Dovolte mi, prosím, abych se představil: mé jméno je Creighton Caldwell a jsem prezident a generální ředitel společnosti Caldwellovy lektvarové závody, s.r.o. Naše společnost, sídlem ve Winnipegu, má dlouhou a význačnou historii, neboť již po tři staletí poskytuje Severní Americe to nejlepší v oboru magických lektvarů a přípravků.

Se zájmem jsem sledoval patentování Vašeho Hmyz odpuzujícího lektvaru. Jelikož zpracování patentové žádosti bylo nyní dokončeno, rád bych se s Vámi setkal za účelem projednání licence nebo prodeje Vašeho produktu. Uveďte, prosím, kdy budete mít možnost nás ve Winnipegu navštívit. Naše zařízení jsou Vám k dispozici.

S pozdravem,

Creighton N. Caldwell,

Caldwellovy lektvarové závody, s.r.o.

Řepná ulice 12

Winnipeg, Manitoba

 

Drahá Hermiono,

Snape? Ten bastard je pořád naživu? A cos myslela v posledním dopise tím, že si zvykl na tvou přítomnost? Pro všechno na světě, na co si to hraješ?

Harry

 

Pane Caldwelle,

i když oceňuji Váš zájem o můj repelentní lektvar, nemohu cestovat do Winnipegu, abych se s Vámi setkal. Pokud byste byl ochoten setkat se se mnou v mém bydlišti, pošlete, prosím, sovu a navrhněte možné termíny.

Sebastian Snow

 

Harry,

Skutečně ti nedokážu vysvětlit svůj názor na Snapea. Prakticky vzato žije stranou společnosti. Nedomnívám se, že vlastní víc jak troje rezervní oblečení a nemá žádné peníze, které by stály za řeč. Jídlo směňuje v malém městečku asi patnáct kilometrů od svého srubu. A ten srub mu dokonce ani nepatří, žije tam jako jakýsi správce.

Strávila jsem tam několik víkendových dní – dní, říkám, ne nocí, tak si přestaň myslet bůhvíco – a vím tolik, že je to nejmírumilovnější místo, na jakém jsem kdy byla. Strašně ráda bych se vykašlala na to směšné zaměstnání a zůstala tady napořád. Vím, že to zní bizarně, ale tak to prostě je.

Hermiona

 

Hermiono,

Dokážu pochopit, že si potřebuješ odpočinout, ale u Snapea?  Žádné místo nemůže být až tak dobré.

Harry

 

Grangerová,

Ani se neodvažuji předpokládat, že byste uvažovala o tom, že příští týden přinesete něco jiného, než ty mazlavé sladkosti, po kterých trnou zuby? Nějaké slušné ovoce a pár dobrých kousků masa by nebylo nevítáno.

Snape

 

Snape,

mohl byste být trochu konkrétnější. Nemám tušení, jaký druh ovoce a když už jsme u toho, jakým kouskům masa dáváte přednost. Jsem naprosto ochotná přinést s sebou nejrůznější potraviny, ale nestojím o to, abyste mě poctil svou nevrlostí jen proto, že nemůžete vystát banány nebo svíčkovou.

Hermiona

 

Milá Hermiono,

přál bych si, abys přijela na návštěvu zpátky do Británie. Podle toho, jak vyznívají tvé dopisy, zoufale potřebuješ ode všeho vypadnout a odpočinout si. Z pochopitelných důvodů jsem se o tom nezmiňoval před Ginny, ale po pěti letech byste snad vy dvě mohly najít společnou řeč. Obě jste Rona milovaly, a co se stalo, není tvoje vina. Ani ona, ani Molly tě neobviňují z jeho stavu. Popřemýšlíš o tom? Kvůli starému kamarádovi?

Harry

 

Drahý Harry,

samozřejmě, že mě Molly a Ginny neobviňují, na to jsou příliš rozumné. Ale v jejich očích jsem Rona opustila. A nejen, že jsem ho opustila a přesunula jsem se tisíce kilometrů daleko, ještě jsem měla tu drzost se s ním rozvést. Myslím, že by mi nejraději vyškrábaly oči.

Promiň, Harry. Teď přijet nechci. Snad jednou.

Hermiona

 

Grangerová,

mohla byste do nákupního seznamu přidat jeden nebo dva kusy slušného sýra?

Severus


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 15.04. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 10. Dopisy Od: mami - 14.05. 2014
Harry by potreboval jazero, aby sa konečne vyrovnal s minulostou. Všetci sa pohli dalej len on sa máča v sebalutosti. Alebo je ten tým, že potrebuje nejakého nepriatela, aby přežil sám so sebou.
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 19.05. 2014
Někdy si člověk svoje hloupé nenávisti z dětství táhne tvrdohlavě s sebou.... jezero by mu určitě prospělo. Díky za komentík mami.

Re: 10. Dopisy Od: jerry - 05.05. 2014
Dik za preklad
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 06.05. 2014
Dík za komentář.

Re: 10. Dopisy Od: arkama - 05.05. 2014
Nechápem jednu vec (všeobecne zaužívanú, nie len tu). Prečo má Harry taký vzťah k Snapovi? Príde mi to reálne vtedy, ak by nevidel spomienky. Po vzhliadnutí spomienok by podľa mňa on ako chrabromilský charakter minimálne napísal  "Hermi, pozdravuj toho bastarda." Takto to vidím ja. Preto mi to aj trochu vadí, keď je k nemu takýto zlý. To, že býva Snape po neplánovanom prežití zlý na Harryho, to mi príde prirodzené. Inak dopisy boli super, pretože nám ukázali aj to, čo sa deje inde a nebolo treba veľa kecov. Tak už teraz len dúfam, že Hermiona zvládne catering na úrovni k všeobecnému potešeniu majstra D Dík za preklad.
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 05.05. 2014
Sakra, to mi nikdy pořádně nedošlo! Máš pravdu! Viděl vzpomínky, takže ví, co bylo za věcí.... i když, tak nějak matně vzpomínám na úvodní kapitolu téhle povídky, kde Severuse odsoudili za zločiny proti lidskosti a vyhostili...třeba to tady nebylo úplně alá kánon. Jasně, chápu autorky, že potřebují nějakou tu konfliktní postavu a Harry s tímhle postojem se prostě hodí, ale fakt mi nikdy nedošlo, jak moc je to mimo. Díky za komentík, arkamo!

Re: 10. Dopisy Od: teriisek - 05.05. 2014
No, otázka je, nakolik jí to Molly a Ginny opravdu vyčítají a nakolik je to jen její pocit. Možná si do nich projektuje svoje vlastní pocity, zjevně s tím, že ho opustila, srovnaná není ani trochu. Spíš tu možnost přijala jako vysvobození, aby se nemusela při pohledu na ně všechny utápět ve výčitkách... a tak prostě utekla. Tipla bych si, že až se s tím vyrovná, uvidí ty vztahy s Weasleyovými taky trochu jinak. A samozřejmě by pomohlo, kdyby Ronovi mezitím nějaká léčba aspoň trochu zabrala. Severus mě tradičně dostal, takové vzkazy opravdu potěší:D Díky za překlad, budu se těšit na další kapitolu!
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 05.05. 2014
Ano, možná si myslí, že ji všichni odsuzují stejně, jako se v duchu odsuzuje sama.... vlastně ji nejspíš její vlastní výčitky svědomí ničí ze všeho nejvíc....děkuju za komentář, teriisku!

Re: 10. Dopisy Od: Zuzana - 04.05. 2014
Nejakým spôsobom ma potešilo, že má Hermiona aspoň Harryho aj keď ma mrzí, že svoje priateľstvo pred Ginny asi veľmi nedávajú na javo. Verím, že Harry je natoľko fajn kamarát, že časom bude Severusa ako Hermioninho spoločníka akceptovať:) Ďakujem za preklad.
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 05.05. 2014
Trošku mě překvapil ten náznak skrývání jejich přátelství před Ginny, tak trochu jsem si říkala, že má Harryho asi pěkně pod pantoflem.... Děkuju za komentář, Zuzano.

Re: 10. Dopisy Od: scully - 02.05. 2014
Dopisové kapitolky mám moc ráda.Tato nezklamala. Harry se prostě k Severusovi nebude chovat jinak než s předsudky.Třeba by mohl jezero navštívit a třeba by se jeho pohled na Severuse změnil. Je mi smutno z Molly a Ginny,na jednu stranu je chápu,ale na druhou je mi moc líto Hermiony,když se k ní takto chovají. Moc se mi líbil Severusův dopisový přístup,když s ním chce generální ředitel mluvit, tak at pěkně dorazí.Moc děkuju za kapitolku
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 05.05. 2014
Molly a Ginny chápu, hlavně teda Molly. Jako matka bych taky do smrti něco takového neodpustila.... jako sestra možná časem ano. Myslím, že Severus Harryho nesnáší stejně, jako Harry jeho, jenom o tom moudře před Hermionou moc nemluví.... Díky za komentář, scully.

Re: 10. Dopisy Od: Marti - 02.05. 2014
Kapitoly zahrnující korespondenci patří mezi mé nejoblíbenější, a i tahle je super! Harry nepřekvapil, pořád plný předsudků - potřeboval by vzít na výlet k jezeru (a trochu ho tam vyčmáchat, aby se probral a dospěl). Molly a Ginny, nu co dodat, snad jen, že doufám, že se snad časem jejich vztah s Hermionou trochu urovná a začnou spolu zase mluvit. No a Severusovy dopisy jsou vždy ta třešnička na dortu, ovšem Hermiona ho v kousavosti začíná dohánět, moc mě pobavilo její "nestojím o to, abyste mě poctil svou nevrlostí jen proto, že nemůžete vystát banány nebo svíčkovou".  Vypadá to, že po všech letech osamělosti začíná Severus oceňovat společnost, navíc stejně inteligentní a se stejnou láskou k lektvarům. Myslím, že jejich vztah je na dobré cestě.
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 05.05. 2014
Ten nápad mě pobavil - vzít Harryho nejen k jezeru, ale přímo do jezera! Možná nějaká taková nedobrovolná koupel, jakou na začátku zažila Hermiona, by mu taky prospěla. O Severusovi si taky myslím, že mu chybí společnost sobě rovného - někoho, kdo se mu vyrovná inteligencí a s kým se nemusí vydávat za mudlu a přetvařovat se. Děkuju za komentář, Marti.

Re: 10. Dopisy Od: solace - 02.05. 2014
Takže pre Harryho je Snape stále bastard? Nuž, zaujímavé... Myslela som, že k nemu bude mať po rokoch trochu iný postoj. Na Severusovom mieste by som do toho Winnipegu radšej išla. Chápem jeho dôvody, no je múdre, aby všetci presne poznali miesto jeho pobytu? Mohli sa stretnúť aj niekde na polceste. Pobavili ma jeho požiadavky na prinesené jedlo. A pod posledný list sa podpísal ako Severus. Nebol to omyl?:-) Vďaka za preklad, tiberie.
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 05.05. 2014
Ne, Severus není omyl. Ta dopisová kapitola je tak trošku zkratka v ději - časem se ze Snapea stal Severus a z Grangerové Hermiona. Myslím, že trochu víc o tom bude v příští kapitole. Děkuju za komentář, solace.

Re: 10. Dopisy Od: arabeska - 02.05. 2014
Achjo, proč to Potter a spol. musí vždycky komplikovat? Ať už je to Snamione, nebo Dramione, vždycky do všeho strkají rypáky a přetékají předsudky! Jako marci, taky mám ráda povídky z dopisů nebo zpráv, rychle to ubíhá Ale musím přiznat, že mi chybí jezero... ) Díky za další kapitolu! 
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 05.05. 2014
No přece Potterova tvrdohlavá povaha, a hlavně - někdo tady musí hrát záporáky, ne? Tak tady je to Potty a spol. Připouštím, že je to trochu obehraný postoj, ale zase celkem uvěřitelný. Díky za komentík, arabesko!

Re: 10. Dopisy Od: JSark - 02.05. 2014
Hm, pozerám, že budeme mať čo do činenia so zabedneným Harrym... :D Listová kapitola sa mi páčila, hlavne tie nariadenia,čo má priniesť. Díky moc. :)
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 05.05. 2014
No, podle komentářů je vidět, že tenhle typ Harryho nikoho moc nepřekvapil... dík za komentík, JSark!

Re: 10. Dopisy Od: Beruskamobil - 02.05. 2014
Moc pekna povidka. Tesim se na dalsi kousek. Harry by mel Miu navstivit sam. Taky bych chtela takovy srub co ma Sevik v uzivani.
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 05.05. 2014
Srub u kanadského jezera, že? Taky bych si dala říct.... Díky za komentík!!

Re: 10. Dopisy Od: gama - 02.05. 2014
Bóže, jak já bych si dala pečené maso na břehu kanadského jezera se salátem a sýrem nakrájeným na jednohubky a Severusem, který by mi to servíroval Evidentně si už potřebuji dát oběd
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 05.05. 2014
To já bych brala Severuse aj bez jídla a bez jezera....ale zřetelně je zadaný. Díky za komentík, gamo!
Re: 10. Dopisy Od: gama - 05.05. 2014
Víš, když já to úplně vidím. Stolek, dvě proutěná křesla, Severus v černých, plátěných kalhotách a flanelové košili (chápej, v Kanadě je zima :-D ) mi nalévá perlivé bílé víno a servíruje pečené maso na bylinkách :-D
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 05.05. 2014
... a k tomu jako bonus ten výhled na jezero a kanadská příroda.... a žádní další otravní lidé....

Re: 10. Dopisy Od: TaraFaith - 02.05. 2014
Ach jo. Harry se nezměnil ani po tolika letech. Proč mě to nepřekvapuje? Kdybych byla na Hermioniném místě, myslím, že bych taky nepřijela zpět do Británie. Sama z toho není venku, i když je tak daleko a jsem si jistá, že by tomu Weasleyovi zrovna moc nepomohli. Jsem hodně zvědavá na pana Caldwella a moc se těším na další rozhovory mezi Hermionou a Severusem. Moc díky za překlad.
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 05.05. 2014
Vypadá to, že Harryho postoj nikoho moc nepřekvapil. I když - ani Severus ho nejspíš moc nemusí, ona je ta antipatie asi dost vzájemná. Připouštím, že Severusovu nechuť k Harrymu někdy docela chápu... ;-) Děkuju za komentář, TaroFaith!

Re: 10. Dopisy Od: denice - 02.05. 2014
Severusovy dopisy jsou dokonalé, rozhodně nepostrádají otisk příjemné a vyrovnané osobnosti majitele - proč by se vláčel do Winnipegu, jen ať si pan Caldwell hezky přijede, když něco chce. A laskavá žádost Hermioně, ta je taky dobrá, místo odpovědi s poznámkou typu ´kuře ano, pomeranče nikdy´si přidá žádost o slušný sýr. Hermiona bude muset vykoupit místní supermarket, nebo spíš vezme to, co chutná jí? Docela chápu, že Molly a Ginny, Hermioně nikdy neodpustí, já sama si myslím, že to vzdala příliš brzy, skeny mozku měla už dávno prosadit ona, stejně jako průzkum všech možností a vývoj lektvarů, které by mohly pomoci, je přece mistr lektvarů. Díky.
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 05.05. 2014
Severusovy dopisy jsem ocenila také - skutečně otisk vyrovnané osobnosti majitele. Musím říct, že od Bradavic ušel dlouhou cestu, než se mu podařilo stát se tou osobností, jakou je teď. Líbí se mi. Ta nevyrovnaná a nejistá je tady Hermiona, Severus už se se životem srovnal a velmi dobře. Děkuju za komentář, denice!

Re: 10. Dopisy Od: Lupina - 02.05. 2014
Ha, tak jak zaznělo výš, nepřekvapil Harry Hermiona si dost pustila brko na špacír, ale věřím, že to nemyslela zle. A že by jí Molly a Ginny odpustily. V hloubi srdce ani náhodou. Tomu nevěřím. Ale moc bych Ronovi přála úspěšnou léčbu. Harry to hezky napsal, kdo by to byl řekl, kam se jejich životy posunou. Jo, a moc mě potěšilo, že autorka nechala přežít Remuse a Tonksovou. Krásný bonus navíc. A k Severusovu pokynu ohledně nových potravin... To je táák Severusovské Děkuji. Jsem nadšená a těším se na pokračování.
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 05.05. 2014
Že je to nádherně severusovské? Taky se mi to líbilo. A Hermiona - no, nevím, na co myslela. Snad na to, že Harry byl vždycky její nejlepší kamarád a tak se mu svěřila, protože ho asi vidí jinýma očima, než my ostatní. Osobně bych taky spíš čekala, že Severusovo klidné útočiště nikomu neprozradí.... Děkuju za komentář, Lupino!  

Re: 10. Dopisy Od: marci - 02.05. 2014
Moc hezká kapitola - mám ráda povídky sestavené z dopisů (či mailů, případně zpráv na fb). hezky se to četlo. Proč mě nepřekvapuje, že Hermiona vyblila harrymu vše o Snapeovi hned ve druhé větě? ještě stačilo dát souřadnice na přemístění... A Ginny s Molly - nemyslím si, že by jí vyškrábaly oči, ale ledové mlčení a ignorace mohou být ještě horší - tak bych asi reagovala já a rozum by k tomu měl jen málo co říct. Uf - povídka se mi vážně zadřela pod kůži. Moc se těším na příští týden! Díky, tiberie, za dnešní nádherný kousek
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 05.05. 2014
Tak tohle jsem si říkala taky. Snape si v Kanadě našel útočiště, konečně se dal dohromady a vzpamatoval se a Hermiona vykecá do světa, koho a kde potkala.... ze všech lidí zrovna Harrymu, který ho bytostně nesnáší. Fakt, ještě přidat souřadnice na přemístění... já na jejím místě bych si to nechala pro sebe, ale já bohužel nejsem na jejím místě Děkuju za komentář, marci!!

Re: 10. Dopisy Od: Neprihlásený - 02.05. 2014
Proč mě nepřekvapuje, že mě Harryho vztah k Snapovi nepřekvapil?
Re: 10. Dopisy Od: tiberia - 05.05. 2014
Naprosto netuším, ale díky za komentář ;-)

Prehľad článkov k tejto téme:

kailin: ( tiberia )04.07. 201419. Jít dál
kailin: ( tiberia )27.06. 201418. Jedenáct
kailin: ( tiberia )20.06. 201417. Vypořádat se s realitou
kailin: ( tiberia )13.06. 201416. Poslední rozloučení
kailin: ( tiberia )06.06. 201415. Odchod
kailin: ( tiberia )30.05. 201414. Všední život
kailin: ( tiberia )23.05. 201413. Volba
kailin: ( tiberia )16.05. 201412. Podpis smlouvy
kailin: ( tiberia )09.05. 201411. V zaběhaných kolejích
kailin: ( tiberia )02.05. 201410. Dopisy
kailin: ( tiberia )25.04. 20149. Do města
kailin: ( tiberia )18.04. 20148. Potřeba vrátit se
kailin: ( tiberia )11.04. 20147. Windigo
kailin: ( tiberia )04.04. 20146. Smutky
kailin: ( tiberia )28.03. 20145. Curriculum vitae
kailin: ( tiberia )21.03. 20144. Zachráněna
kailin: ( tiberia )14.03. 20143. Znovu proti sobě
kailin: ( tiberia )07.03. 20142. Nevítaný návštěvník
kailin: ( tiberia )28.02. 20141. Blesk z čistého nebe
. Úvod k poviedkam: ( tiberia )25.02. 2014Úvod