Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Post Tenebras, Lux

Post Tenebras Lux - 1.

Post Tenebras, Lux
Vložené: Lupina - 28.01. 2014 Téma: Post Tenebras, Lux
Lupina nám napísal:

 

Autor: Loten             Překlad: Lupina          Beta: marci                Banner: solace

Originál: http://www.fanfiction.net/s/6578435/1/Post-Tenebras-Lux

Rating: 16+ 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 1

 

„Serendipity is the gift of finding things we did not know we were looking for.“

 

„Šťastná náhoda je dar nacházet věci, o kterých jsme nevěděli, že je hledáme.“


Glauco Ortolano

XXX

Stanice Waterloo během dopravní špičky byla vždy totální a naprostý chaos. Opravdu, pomyslela si Hermiona, když uhýbala davu, byla blázen, že tu vůbec byla. Ne že by potřebovala používat mudlovskou dopravu. A vzhledem k tomu, že právě probíhaly letní prázdniny, neměla vlastně ani vůbec žádný důvod tak cestovat. Prokousávala si cestu hordou lidí pod velkými tabulemi s příjezdy a odjezdy a okolí nevěnovala žádnou pozornost. Zcela se zaměřila na opuštění stanice a získání šálku kávy, který by nestál majlant. V důsledku této nepozornosti za rohem novinového stánku nakráčela rovnou do kohosi.

Muž, do kterého právě vrazila, prudce zasyčel, trhl sebou zpět a pokusil se zabránit rozlití vlastní kávy. Vzhlédla, spatřila jeho tvář a omluva jí na rtech odumřela; shlížel na ni zamračeně a jeho vrčivé doporučení, aby koukala, kam šlape, se přerušilo uprostřed slabiky. Zírali na sebe v ohromeném tichu, zatímco se její mysl snažila najít smysl v tom, co vidí; jako by se svět vychýlil ze své osy.

Nikdy neměla moc štěstí s výkladem emocí v těch tmavých očích, snad kromě ledového hněvu, opovržlivého přezírání nebo zlomyslného pobavení, ale teď četla záblesk čistého šoku, rychle následovaný hrůzou, která stejně rychle zmizela do rezignované únavy. Chvíli k němu vzhlížela, snažíc se pochopit, co se právě stalo. V některých ohledech vypadal stejně jako naposledy, kdy jej viděla, ale v jiných byl naprosto odlišný.

Ten výrazný orlí nos byl víceméně stejný, ale jeho linie byla trochu narušená snad starou zlomeninou. Ostatní rysy se nezměnily. Jako dcera zubařů si všimla, že se zřejmě konečně pokusil nechat si zuby spravit a ty teď již nebyly žluté, jen stále poněkud křivé. Mastné vlasy, prakticky jeho obchodní značka, byly zcela jistě čistší, ačkoliv mu stále kolem obličeje visely jak zplihlé závěsy; nad levým okem viděla tenký proužek bílé jizvy končící ve vlasech. Na hlavě se šedivělo pár vlasů, ale ne mnoho. Pokožka byla stále bledá, ale ne tak, jak si vzpomínala; bez jeho hábitu mohla vidět, jak je hubený. Tvář měl vychrtlou a stíny pod očima hluboké. Vypadal unaveně.

Oblečen byl po mudlovsku a na rozdíl od mnoha kouzelníků v tom skutečně vypadal přirozeně. Džíny byly opotřebované, vybledlé, kraje nohavic otřepené a s dírou na jednom koleni; na nohou měl černé boty a černé tričko vypadalo jako postříkané od barvy. Něco, co by nečekala, že uvidí. Pružné sportovní obinadlo zakrývalo levou paži od místa zpod rukávu a končilo mezi loktem a zápěstím. Když mu očima znovu putovala k tváři, spatřila dvě vybledlé, rozeklané jizvy na krku; byla u toho, když tato zranění získal. Byl to skutečně on.

Tak jsem opravdu přišla o rozum. Začínám mít halucinace. Snape je mrtvý. Měla by to vědět; teď to bylo téměř deset let, co jej viděla umírat. Ale ta podoba byla neskutečná – ach, přibyly nové jizvy a vypadal starší, ale kdokoliv ten muž byl, vypadal stejně, jak by si Snapea představovala, kdyby přežil. A nepříjemnou pravdou bylo, že se jeho tělo nikdy nenašlo. V době, kdy někoho napadlo vytáhnout ho z Chroptící chýše – k jejich kolektivní hanbě téměř až den po konci bitvy – nic tam nebylo, jen velká krvavá skvrna a úlomky jeho hůlky.

Když na tohoto muže zírala, připomněla si, jak jej roky hledali – hlavně díky vině, jakmile si Řád pomalu začal uvědomovat, kolik mu svět dluží. Nenalezli žádnou stopu a nakonec to vzdali. Určitě nikdo nemohl desetiletí zůstat schovaný, když jej hledala polovina kouzelnického světa – svého času to přitahovalo pozornost médií víc než spatření Elvise – přesto se přistihla dumat o tom, jak dobře by se mohl profesionální špión schovat, pokud by si opravdu přál zůstat neobjevený.

„Líbí se vám ten pohled?“ zeptal se tiše bez nějakých skutečných emocí za těmi slovy. Hlas měl téměř úplně stejný, jak si pamatovala, ten samý chladný, hedvábný, protahovaný styl řeči, možná trochu tišší, s lehkou chraplavostí a bez nepřátelského tónu, který si s ním spojovala.

Nevěřícně zavrtěla hlavou a dál na něj zírala. „Opravdu jste to vy, že?“ divila se tiše. „Opravdu jste tady.“

„Pokud nemám noční můru,“ odpověděl sarkasticky, „a přestože to je stěží vzácný jev, velmi pochybuji, že bych začal snít o vás, slečno Grangerová. Ještě jsem nepřišel úplně o rozum.“

Nu, tak to byl Snape, kterého si pamatovala. „Určitě můžu být trochu v šoku,“ odsekla. „Ještě před dvěma minutami jsem si myslela, že jste mrtvý.“ Myslí ji hučelo tolik otázek, že neměla představu, kterou položit první, když znovu promluvila. „Co tady děláte?“

Mírně naklonil hlavu, přivřel oči, pak se rozhlédl po přeplněném nádraží a neurčitě pokynul dlouhými prsty. „Podívejte se kolem sebe. Myslíte, že si nás ti lidé všimli? Myslíte, že některý z nich uvažuje dál za jeho další cíl?“

Nebylo to přesně to, na co se ptala, ale chápala jej. Bylo něco anonymního na tom, být uprostřed davu. Následovala gesto jeho ruky, rozhlédla se a koutkem oka zahlédla jeho pohyb; ztuhla, otočila se zpět a on protočil očima. „Nebuďte směšná. Stěží vytáhnu hůlku a uřknu vás uprostřed Waterloo. Kromě toho, kdybych měl v úmyslu vám ublížit, udělal bych to v té chvíli, kdy jsem vás poznal, zatímco vy jste ještě civěla jako sůva z nudlí.“

„Byl jste překvapený stejně jako já,“ odsekla naježeně. Neodpověděl; namísto toho se prudce otočil a zamířil davem pryč. Zaskočená na chvilku ztuhla, než se sebrala a následovala jej; když dohnala jeho dlouhé kroky, všimla si, že kulhá. „Počkejte!“

„A to proč?“ zeptal se znuděným tónem.

„Chci si s vámi promluvit.“

„A co, propána, vás vede k domněnce, že bych já chtěl mluvit s vámi?“ zeptal se a odvrátil se od ní. „Ve skutečnosti –“ Přes její rameno se na něco zahleděl a přimhouřil oči, když najednou přestal mluvit; otočila se, aby se podívala, co jej tak zaujalo, zachytila pohyb a vrátila oči zpět, jen aby jej ještě zahlédla mizet v davu.

Nemůžu uvěřit, že jsem mu na to skočila, znechuceně si odfrkla s vědomím, že stejně nemá absolutně žádný smysl jej sledovat. Byl k východu blíž než ona; někde venku se ztratí z dohledu a přemístí se. Nechytí ho. Stále naprosto ohromená tím, co se přihodilo, se tlačila davem jeho směrem, snažíc se to nějak vstřebat. Po celé té době… je Snape naživu.

XXX

Navzdory svému nejvyššímu úsilí jej ztratila v davu londýnské dopravní špičky; nakonec to vzdala a ve značně zamyšleném rozpoložení zamířila domů. Jedno bylo jisté; pokud se Snape pohyboval na veřejnosti v Londýně, pak to bylo daleko od místa, kde skutečně žije. Pokud jej nenalezli přes devět let, pak proto, že to nechtěl. A mohla mu to jen stěží vyčítat; byl téměř jistě nejnenáviděnější kouzelník na světě po Voldemortovi. Nebylo to fér, to teď věděla, ale dokud neviděla obsah vzpomínek, které jí dal pro ni osobně Harry, nenáviděla jej stejně jako ostatní.

Ty vzpomínky nakonec vidělo jen pár lidí. Harry na tom trval. Ochrana soukromí bylo to poslední, co pro toho muže mohli udělat – třebaže Harry to největší tajemství vyhrkl na bitevním poli; naštěstí kouzelnická veřejnost jako taková stále žila v nevědomosti. Méně než tucet lidí viděl něco z těch vzpomínek; Hermiona byla jedna z mála, kdo shlédl všechny. Očistili jeho jméno, jak nejlépe to šlo, prohlásili, že mají důkaz o tom, že Snape byl na jejich straně a vydali přepis rozhovoru, kdy Albus požadoval po Snapeovi své zabití a vysvětloval i proč. Ale Brumbálova ztráta a hrůzy spáchané v Bradavicích během posledního roku války zanechaly příliš hluboké, nevyléčitelné jizvy. Co se týkalo většiny kouzelnického světa, byl Snape padouch, jehož smrt byla příliš lehká.

Přeživší členové Řádu teď viděli věci jinak. McGonagallová jakožto ředitelka strávila dlouhé hodiny rozhovory s Brumbálovým portrétem a s bývalými vůdci Bradavic; ti všechno potvrdili a Řád si pomalu uvědomil, kolik toho dluží muži, jehož všichni tolik let nenáviděli. Bez něj by jistě prohráli. V průběhu těchto jednání bylo vyjeveno více, než kdokoliv z nich chtěl znát o tom, jak pro ně trpěl – „a já rozhodně nebyl zasvěcený do toho nejhoršího,“ pronesl smutně Albus. „Nikdy by o tom nehovořil a ani jednou nepožádal o pomoc.“

Přemýšlení o portrétech přivedlo Hermioninu mysl zpět k tématu. Bez ohledu na okolnosti byl Snape rok právoplatným ředitelem, uznaný samotnými Bradavicemi. Ne jako Umbridgeová, které se jisté oblasti uzavřely; hrad uznal Snapea jako svého pána. Kdyby byl zabit v Chroptící chýši, zemřel by v práci a jeho portrét by se jistě objevil v jeho kanceláři mezi ostatními. Albus tuto teorii odmítl potvrdit nebo vyvrátit, pravděpodobně protože to sám nevěděl, ne že by byl tvrdohlavý. Nakonec po tom přestali pátrat. Přestali hledat. Zlomili nad ním hůl – zase.

Stejně hledali jen kvůli pocitu viny, přiznala si tehdy v průběhu několika následujících dní. Bylo téměř úlevné, že došli k rozhodnutí toho zanechat. Ani jeden jej nechtěl doopravdy najít. Co by řekli? ‚Jejda, promiňte‘? Ne, možná to takto bylo lepší, že je mrtvý.

A teď jej potkala, živého a – určitě ne zdravého, ale dostatečně, jak se dalo za daných okolností očekávat.  Otázka zněla, co s tím má udělat? Kdyby se jí podařilo někoho přesvědčit, že není blázen a že to bylo skutečné spatření jeho osoby, co pak? Bylo velmi nejisté, že jej ministerstvo nalezne. Byli efektivnější než před válkou, ale ne o moc a zcela jistě ne dostatečně, aby vystopovali špióna, který se téměř celý život učil skrývat. Soukromé hledání by nebylo o moc úspěšnější. Prostě si nepřál být nalezen.

Nebo přál? Stěží můžu vědět, co by si mohl myslet. A nemám za to, že někdo jiný ano. To byl problém. Pokud nechtěl být nalezen, určitě bude laskavější respektovat jeho přání a nechat jej životu, který si pro sebe vybojoval. Ale zaslouží si víc než to. Nakonec se Hermiona rozhodla, že se pokusí jej nalézt sama, ve svém volnu. Pokud uspěje, pak si může dělat starosti se svými poznatky.

XXX

„Harry, to jsem já.“

„Ahoj, Hermiono! Co se děje?“

„Poslouchej, potřebuji laskavost. I když to bude znít trochu divně.“

„Pokračuj.“

„Potřebuji kopie všeho, co má ministerstvo na Snapea.“

„Proč?“

„Nebudeš mi věřit.“

„Zkus to.“

„Dobře… Myslím, že je naživu. Chci se pokusit jej najít.“

Nastalo dlouhé ticho. „Hermiono…“

„Vím, zní to bláznivě. Vím, že je to po celé té době pravděpodobně nemožné. Proto to podnikám neoficiálně. Pro mě je to jen způsob, jak zabít čas, než začne nový školní rok – můžeš to třeba nazvat koníčkem. Prosím, Harry.“

„Opravdu myslíš, že je naživu?“

„Naprosto. Nejsem si jistá, jestli jej můžu najít, ale myslím, že to stojí za pokus. Pomůžeš mi?“

„Víš, že ano. Přepošlu ti to co nejdřív. Dej mi vědět, až něco zjistíš.“

„Dám. Díky, Harry. Ale neřekneš to, prosím, nikomu jinému? Možná se mýlím.“

„Jasně. Hodně štěstí.“

„Díky. Myslím, že ho budu potřebovat.“

XXX

Kde by měla začít hledat? Alespoň věděla, že je v Británii, nebo byl. Takto přemýšlet bylo kontraproduktivní; kdyby musela hledat za hranicemi Británie, nikdy jej nenajde. Nebude to nikde v Londýně a nikde třebas i s malou populací kouzelníků. Asi nebude v nějaké větší zástavbě, ačkoliv tím si nemohla být naprosto jistá – vlastně si opravdu nemohla být jistá ničím, ne, pokud se to týkalo tohoto muže.

Následujících několik dní strávila zkoumáním všeho, co o něm bylo známo – nebylo toho moc – a vybavovala si, co na něm sama za ta léta vypozorovala – což bylo ještě méně. Byl ten nejtajemnější muž, jakého kdy potkala; za deset minut zírání do myslánky o něm zjistila víc než za celých sedm let, co jej znala. Kdyby měl nějaké vazby ke svému bývalému domovu ve Tkalcovské ulici, neposloužily by mu; když pár týdnů po skončení války ministerští onu adresu kontrolovali, našli ji vypálenou do základů. Nemohli nic dokázat, ale všeobecně se shodli na nepravděpodobnosti toho, že by něco takového spáchal Snape. Jeho kolegové souhlasili, že to by bylo příliš dramatické, příliš zřejmé.

Zdálo se pravděpodobné, že žije jako mudla. Oblečen byl v mudlovském, když ho potkala, a zjevně neměl přístup k léčiteli od konce války. Chcete-li žít v mudlovském světě, budete potřebovat nějaký průkaz totožnosti, možná falešné jméno. To jí dávalo výhodu přede všemi ostatními, kteří mohli pátrat; jako mudlorozená měla lepší představu, jak jej hledat. Po onom prvním setkání se na týden usadila před svým počítačem a napojila se na internet. Bez ohledu na to, jak dobrý byl ve skrývání, pochybovala, že by věděl, jak se utajit elektronicky.

Nepřekvapivě neexistoval žádný nedávný záznam o nikom jménem Severus Snape. Hermiona to tušila, ale domnívala se, že stejně stojí za to to zkontrolovat. Hledání jen jména Snape našlo několik odkazů včetně záznamu o smrti rodičů, ale bude používat jiné jméno. Zamyšleně ťukala prstem o klávesnici, nepřítomně zírala na obrazovku a přemýšlela. Snape byl tvor zvyku, nebo alespoň býval, když jej znala. A věděla, že mnoho lidí při vytváření přezdívky obecně končí s něčím, co je spojené s jejich skutečnou identitou ať už náhodou, nebo záměrně. Princ dvojí krve… Znovu zvedla své poznámky a o deset minut později se jala vyhledávat jméno Tobias Prince.

XXX

Systematické obcházení adres, které našla, jí trvalo týden. Tato byla poslední možností v jejím seznamu, a když zírala na budovu před sebou, cítila, jak jí srdce pokleslo. Zdálo se, že její odhad byl chybný; bude muset přijít s jiným jménem pro průzkum. Tady to být nemůže; kdekoliv se Severus Snape skrýval, zde to nebylo pravděpodobné. Ačkoliv předpokládám, že toto by bylo poslední místo, kde by jej někdo hledal. Potlačila úsměv; co čekala, nějaké rozpadající se gotické sídlo? Nadechla se a vešla do haly, kde přistoupila ke stolu a k plešatému muži s nadváhou.

„Promiňte. Hledám Tobiase Prince.“

Zabručel. „Aha, toho. Parkuje na druhé straně. Parcela 57.“ Aniž by vzhlédl od novin, podal jí ušmudlaný kus papíru, který se ukázal být mapou míst karavanů. „Nemá rád lidi, jestli něco prodáváte.“

„Je tady už dlouho?“

„Možná dva roky. Vůz je jeho, platí jen pronájem místa. Moc ho tady nevidíte.“ Ostentativně otočil stránku a vyjasnil tím, že rozhovor skončil.

Hermiona studovala hrubou mapu a následovala cestu přes pozemek do vzdáleného rohu, kde byl zaparkovaný otlučený starý karavan, jehož ošumělý vzhled ostře kontrastoval s okolním dobře udržovaným areálem. Toto byla Snapeova skrýš? Schovaná na druhé straně silnice pod zastíracím kouzlem, nějakou dobu vozidlo sledovala. Pokud toto bylo místo jeho úkrytu, byla překvapená, že není utajené; nechránila je ani ta nejzákladnější mudly odpuzující kouzla. To nemůže být pravda. Chystala se to vzdát, když kolem ní prorachotil stejně otlučený starý džíp a zaparkoval na kousku holé země vedle karavanu.

Byl to Snape. Když vystoupil z auta a zamkl dveře, kulhal víc než onoho dne. Odemkl a vešel do obydlí. Stála tam, když se začalo smrákat; vyzbrojená svým starým a poněkud otlučeným všechnohledem se usadila na opačné straně prašné cesty, aby karavan soustředěně sledovala.

Pozdě večer, v polospánku a téměř přesvědčená, že to byla chyba, se boční dveře otevřely a on vyšel ven na skládací schůdky a zapálil si cigaretu. Pokud věděla, Snape nekouřil, ale zase - mohl jich dát padesát denně a nemusela o tom mít ani potuchu. Kdysi strávili tolik dlouhých diskuzí o něm a jeho minulosti do takové hloubky, že se musela zabrzdit a připomenout si, že o něm ve skutečnosti nic neví. Měla podezření, že nikdo nikdy neznal skutečného Snapea.

Zvedla všechnohled, stiskla tlačítko pro noční vidění a zaměřila na něj. Cítila, jak se jí zadrhl dech. Měl na sobě obyčejné šedé tričko; límeček byl natolik nízko, že dvě rozeklané jizvy na krku byly jasně viditelné proti jeho bledé kůži. A jako by toto potvrzení nebylo dostatečné, krátké rukávy odhalovaly paže, a když zvedl cigaretu ke rtu, Hermiona se zaměřila na vnitřní stranu jeho předloktí. Znamení zla s léty hodně vybledlo, ale pořád bylo slabě vidět.

Ta Hermiona, kdysi zvaná nesnesitelnou vševědkou, by byla puzená jít za ním ke dveřím a promluvit si. Teď však byla starší a snad i moudřejší a rozhodla se stáhnout. To bylo ujednání, které sama se sebou uzavřela; nejdřív jej najít, pak zjistit, co s touto znalostí dělat. Uvnitř jí myšlenky vířily zmatkem; našla jsem Severuse Snapea.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: Post Tenebras Lux - 1. (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 22.05. 2023
|
Hermiona je prostě dobrá. Umí najít jehlu v kupce sena, tedy pana Prince v Londýně, nebo kdekoliv na světě. Snad by za ním šla až na konec světa a já tiše doufám, že s ním zůstane tzv. do skonání. Moc děkuji za překlad, je to nadějné čtení.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 18.01. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: mami - 14.07. 2014
Kto by jej vyčítal, že na neho čumela ako vyoraná myš, veď si mysleli, že je mrtvy teda bolo to jednoduchšie...
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 16.07. 2014
Severus hold umí šokovat :-) Díky za komentář, mami.

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Julie - 30.04. 2014
Tak nejdřív jsem si jako předkrm přečetla povídku Rozcestí, už jsem ji kdysi četla ale je tak dobrá, že opakování neškodí. No a teď jsem si dala první kapitolu. Hned úvodní citát je velmi dobrý, Loten má na to čich. A vůbec celá kapitola nsazuje vysokou laťku a příjemně navnazuje na další děj. Vylíčení Severuse v mudlovském oblečení je netradiční, ale tak sugestivní, že si ho úplně dokážu představit. Přemýšlím kolik let po válce se to odehrává. Deset? Díky moc za překlad.
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 16.07. 2014
Odpovídám pozdě, ale snad to nevadí. Všimla jsem si nového příspěvku až teď. Hrozně ráda jsem zde Rozcestí uvedla, protože ji mám moc ráda. Loten mě nikdy nepřestane udivovat, jaký má přehled v hudbě, básních a citátech. Vždycky se úžasně trefí. Ano, povídka je zasazena do období deset let po válce. A vykreslí nám další tři roky + závěrečná kapitola po letech. Děkuji moc za komentář, Julie

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: leporelo - 21.03. 2014
trikrat slava....prvy krat je to pretoze Loten pise taaaaketo skvele poviedkove lahodky...druhy krat volam slava, ze Lupina a Marci sa zhostili jej uzasneho prekladu, s prizvukom na slovo "uzasny"...a treti krat slava je kvoli tomu, ze som sa kooooonecne dokopala ku komentovaniu... A teda aby to bolo zodpovedne komentovanie pridam i nejaky  pokec ku deju...strasne sa mi pacila ta zaciatocna scena na stanici...uplne som si to vedela predstavit...doslova som pri citani pocula ten sum ludi nahliacich sa sem a tam a ten moment ich interakcie...skvelo ju dostal...ale nebola by to Hermiona kebyho nechala len tak...navyse o com by bol ten pribeh, ze?
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 21.03. 2014
Mám ale smutnou správu. Loten má tvůrčí krizi. Ale slibuje ještě letos začít něco delšího, tak snad jí to, ale i nám, vyjde. Interakcí si ještě užijeme. A i dalších scén, které působí hmatatelně. A dokonce i na čich Děkuji moc za komentář, leporelo. Každého si moc vážím

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: tiberia - 07.03. 2014
Šikovně se Hermiony zbavil v tom davu na nádraží... a kdyby si byl zvolil jméno,které by nemělo nic společného s jeho minulostí, tak by ho v tom karavanu nenašla. Jsem zvědavá, jak se zachovají, oba dva. Díky za překlad, Lupino!
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 08.03. 2014
Otázka je, zda nechtěl být nalezený... Brzo se začne víc odhalovat, ale skutečný důvod později. Děkuji za komentář, tiberio :-)

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: teriisek - 24.02. 2014
Začátek vypadá hodně dobře, jsem hodně zvědavá, co Hermiona s tou znalostí udělá. Ale hádám, že jí to stejně nedá a půjde si s ním popovídat. Pokud ji Severus dřív neobjeví sám. Díky za překlad!
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 24.02. 2014
Hádáš dobře, Hermiona se vecpe Severusovi do života (i když on se až tak bránit nebude ) Díky za komentář, teriisku

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: zuzule - 07.02. 2014
Chytrá holka, našla ho. Co si s tím objevem ale počne dál?
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 07.02. 2014
Ona si poradí a my si užijem :-)

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Sally - 02.02. 2014
Mega dobrý začiatok! Ďakujem za preklad a teším na ďalšiu kapitolu
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 07.02. 2014
To je jen takový rozjezd :-) Ale jsem moc ráda, že Tě to chytlo. Díky za komentář, Sally :-) PS: Omlouvám se za pozdní odpověď.

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Gift - 30.01. 2014
Po prvnich nekolika odstavcich jsem si rikala "ale to snad ne, prece to nezacne tak banalne, jako ze na sebe narazi na nadrazi." Ted se za tu myslenku skoro az stydim. Uz ke konci prvni kapitoly mi doslo, ze o banalni povidku rozhodne nejde. Co vic, vypada to opet na velmi zajimavou zapletku. Jeee jak ja se tesim na dalsi kapitolu :-). Dekuji!
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 30.01. 2014
Vlastně máš pravdu. Mě vůbec nenapadlo, jak banální setkání to je, protože jsem to hltala dál, a abych použila větu z Twin Peaks: "Sovy nejsou tím, čím se zdají být..." Ono se vysvětlí, proč nádraží...:-) Já děkuji, Gift

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Snapea - 30.01. 2014
Kdybych potkala Severuse, vyprodukuji větu v tomto znění: ,,TO MĚ POSER!" Hermiona je detektivní kancelář hadra, ta holka se nezdá!! Přívěs...no vybavila jsem si zhulené hippíky, ale to bude Severus stěží...zhulený možná ano, ale hippík nikdy! Zajímal by mne, jestli ví, že ho někdo sleduje?? Já jsem tak ráda, že máme další lahůdku od Loten, s báječným překladem Lupiny a přesnou betací Marci, díky!!
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 30.01. 2014
Há, by mě zajímalo, jak by na tohle reagoval Severus Něco jako: "Jsem jen na klasické praktiky"? Přívěs, ano... a co všechno ještě zažije Díky za komentář, Snapeo, už se těším na Tvé další komentáře

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: larkinh - 29.01. 2014
Úžasná první kapitola. Těším se na další! Díky za překlad :)
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 29.01. 2014
Jsem ráda, že chytlo :-) Díky za komentík, larkinh :-)

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Zuzana - 29.01. 2014
Na nete sa dá nájsť takmer všetko. Takže aj Severus sa nevyhol "veľkému bratovi". Keď sa dozvie, že ho našla asi sa poriadne naštve. Alebo sa prekvapí, že si dala tú námahu? Začína to veľmi zaujímavo:)
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 29.01. 2014
Taky mě překvapil způsob vystopování Snape. Ale dává to smysl. Takto jej kouzelnící nalézt nemohli. Jen mudlové, či mudlorození ovládající moderní technologie. Takže vlastně geniální Jinak více o Tvých otázkách už příště. Díky za komentář, Zuzano

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: denice - 28.01. 2014
Skvělý začátek, opravdu. Po deseti letech se Snape zjeví jako duch - a stejně tak rychle mizí, poté co Hermionu zanechal ve stavu naprostého duševního zmatku. Jeho únik je hodný bývalého špióna. A dozvídáme se, že ho nějaký čas intenzivně hledalo celé kouzelnické společenství, než to všichni vzdali. Je to pořád ten stejný Severus Snape, mastný sarkastický mizera, jak ho všichni milujeme. Pro některé hrdina, pro jiné odporný zrádce a vrah. Když zmizel, prokázal značnou dávku předvídavosti. Jsem strašně zvědavá, kam se ulil. Pravda, měl maringotku, ale teprve posledních pár let a moc se tam nezdržoval. Otlučený džíp? Překvapuje mě, že se mu chtělo utrácet za benzín. Nebo měl nějaké šikovné magické udělátko? Hermiona učí, a kde jinde než v Bradavicích, jak dokazuje její poznámka k Harrymu, to se mi líbí, vžycky jsem ji viděla spíš jako idealistickou (otravnou) učitelku, než jako ministerskou úřednici. Starší o deset let, takže zralá žena téměř před třicítkou, poněkud zbavená iluzí, ale stále ta bystrá a tvrdohlavá osoba  Tobias Prince - no tedy. Hermiona to měla dost usnadněné. Jestlipak se dozvíme, kdo způsobil zkázu domu na Tkalcovské ulici, naštvaní bývalí kolegové Smrtijedi, nebo tu někdo rafinovaně zakrýval stopy? Úvod mě hodně navnadil, schnu zvědavostí, kdo bude v tomto příběhu lovec a kdo kořist. Tedy - zdá se to být jasné, ale to setkání je příliš velká náhoda, že? Mám pocit, že tak úplně bez nějakého druhu alarmu by ten tak opatrný Severus nezůstal, spíš ho Hermiona nedokázala objevit. Jsem strašně moc zvědavá, jestli o ní ví. Díky, ještě že je zítra Chasing the Sun, ale i tak budu do příštího úterý těžko přežívat...
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
Začnu podezřeními - ona i Hermiona si dá dvě a dvě dohromady... A podezření jsou na místě. Přeci jen - jde o zmijozelského superšpiona O cestách se ještě dozvíme. Pravda, zatím nevím, zda bude objasněno vše. Četla jsem to před pár měsíci a je jasné, že v angličtině mi toho dost uniklo. Ale co vím, bude toho objasněno dostatečné množství. Dychtivé srdce čtenářky zajásá K idealistické učitelce - trefila jsi hřebík na hlavičku Ani nevíš jak. Páni, nejsi vědma? Ale víc neřeknu, moc bych spoilerovala. Prostě - Hermi má důvod učit v Bradavicích A ano, těch deset let je jen k dobru a takto může zvládnout tohoto Severuse. Jejda, já se tak těším, začíná další velké dobrodružství Děkuji Ti, denice, kapitola bez Tvého komentáře, to by nebylo ono
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: denice - 28.01. 2014
Děkuji za poklonu Vědma nejsem, ona přece říkala Harrymu, že se chce zabavit, než začne školní rok, a podle Rowlingové jsou Bradavice jediná kouzelnická škola v Británii. A idealistka - jak jinak, nedávno jsem si četla všech sedm dílů znovu a SPOŽÚS mám v živé paměti Jsem tak strašně zvědavá, co z ní Loten tentokrát udělá...
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
Někdo by si právě myslel, že ze svého idealismu vyrostla, že ji život semlel. Ale... A to už nechám na povídku. Řekla bych to tak: idealistka s nohama při zemi. Trošičku odporující si výrok, ale však posoudíš sama Bude to však pár kapitol trvat. Bude to sympatická Hermiona

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: scully - 28.01. 2014
Krásný začátek nové snamione. Povídek,které se odehrávají až po válce,jsem moc nečetla,takže se na ni o to víc těším. Hermiona se do hledání pořádně otřela a byla úspěšná. Jsem zvědavá,jak na jejich setkání zareaguje Severus. Vůbec se mu nedivím,že nechce nikoho z kouzelnického světa potkat. Moc děkuji za překlad
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
Chce, či nechce, toť otázka... Však časem uvidíš. Je to komplikované, jako Severus sám. :-) Děkuji za komentář, scully :-)

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Sebelka - 28.01. 2014
Povídky vypadá zajmavě a tak se už těším na pokračování. Děkuji za super kapitolu. Jiťa
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
Je to taková krátká ochutnávka, než se to rozjede :-) Díky za komentář, doufám, že povídka nezklame :-)

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: 3lucky - 28.01. 2014
No začalo to zajímavě... jsem zvědavá, co Hermiona nakonec udělá... asi se vrátí s Harrym... díky za překlad... budu se těšit na další kapitolu :-)
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
Harry sehraje svoji úlohu... ale trošku jinak :-) To jsem ráda, že první kapitola vyvolala zvědavost. Děkuji za komentář, 3lucky :-)

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Folwarczna - 28.01. 2014
Toto přenesení děje do mudlovského světa je velmi osvěžující. Ani by mi nevadilo, kdyby v něm příběh zůstal co nejdéle. Díky a těším se na pokračování.
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
No, nevím, jestli nebudeš zklamaná. Děj se bude odehrávat hlavně v Bradavicích. Ale doufám, že i tak se bude líbit :-)

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Keiko - 28.01. 2014
Jsem strašně ráda za další snamione, už jsem se bála, co budu dělat až mi skončí Chasing The Sun. Takže strašně děkuji všem, co se účastní těchto skvělých překladů. Post Tenebras, Lux mě zaujala hlavně tím, že se odehrává tolik let v budoucnosti, přestože miluji jakoukoliv snamione - tak nějak musím vždycky vytěsňovat z mysli, že Hermioně je tepreve 16-18, to je prostě pro šíleně kompliovaného a sarkastického Snapea moc málo...  Hermiona, které je 27 bude ideální, i když doufám, že s těma šedinama u Severuse to nebude tak vážný  
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
Ano, tady už bude Hermiona dospělá žena, a tak bude zralejší a zkušenější a tím pádem bude  pravděpodobnější, že se vyrovná s poničeným Severusem. I když... šediny vadit nebudou a občas se náš Mistr projeví jako junák Tak doufám, že se bude líbit. A děkuji za komentář, Keiko

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: katrin - 28.01. 2014
Toto zacina anozaj zaujimavo a ja sa neviem dockat, ako to bude pokracovat. Paci sa mi, ako Hermiona dospela. Akurat mam neurcity pocit z toho, ci to stretnutie bolo naozaj naozaj nahodne..
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
Ten pocit... ano, ten možná něco značí... Jsem ráda, že zaujalo a díky za komentář, katrin :-)

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: solace - 28.01. 2014
Túto poviedku som čítala v origináli a je naozaj dobrá. Mne osobne sa páčila viac ako Honba. Neviem, či si nájdem čas na pravidelné čítanie a komentovanie, ale som veľmi rada, že sa PTL prekladá a bude dostupné aj v češtine. Budem vám držať palce, aby všetko vyšlo tak, ako ste si naplánovali. Prajem veľa chuti do prekladania a spokojných čitateľov:-)
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
Tak nejdřív ještě jednou a veřejně: DĚKUJI ZA BANNER! Je úžasný a pokaždé, když na něj pohlédnu, tak se mi až srdce sevře. Protože on povídku krásně vystihuje. Post je rozhodně krásný příběh a jsem moc ráda, že jsem se k němu dostala. A vlastně díky Tobě, protože Ty jsi mě upozornila na Loten. Takže i za toto Ti děkuji Je mi jasné, že pravidelné čtení je dost problém, když k tomu ještě překládáš. Díky, solace

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: TaraFaith - 28.01. 2014
Strašně moc jsem se na tuhle povídku těšila a rozhodně nezklamala moje očekávání. Hermiona se lehce nevzdává a to má pozitivní výsledky. Celý kouzelnický svět ho hledal několik let a ona se do toho pořádně pustí a má ho za pár dní. Severus je tu rozhodně zajímavý, je vidět, že nestratil nic se svého charakteru. Moc se těším na pokračování. Jsem hodně zvědavá, jak se rozhodne ho konfrontovat. Moc díky za překlad. Nemůžu se dočkat pokračování.
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: MIRA - 28.01. 2014
Je to veľmi zaujímavé. Neviem čo viac dodať. Pekný preklad, dík.
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
A to se zatím rozjždíme :-) Díky za komentář, MIRO :-)
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: MIRA - 28.01. 2014Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: MIRA - 28.01. 2014
Prepáč TaraFaith, akosi som si nevšimla, že komentár som dala omylom tebe namiesto na nové miesto. Prepáč.
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: TaraFaith - 28.01. 2014
Nevadí Mira. Každý sa někdy překlikne.
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: MIRA - 28.01. 2014Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: MIRA - 28.01. 2014Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
To víš, že jej Hermiona najde, protože ta když se do něčeho zakousne... A navíc má výhodu mudlovské výchovy :-) A jsem ráda, že první kapitola zaujala a napnula :-) Díky za komentář, Taro Faith (nikdy nevím, jak Tvůj nick skloňovat :-D )

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Neprihlásený - 28.01. 2014
mas moju pozornost. zaujalo. nespominam si ze by v kanone padla zmienka o pochovani jeho tela takze co keby? tato moznost ma zaujala uz kedysi davno u testralky. bolo to skratka nefer a uvitam akykolvek pokus o zmenu. dakujem moc. jimmi z mobilu
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
Jé, vážně? Mám Tvoji pozornost? To jsem ráda. Mohlo by se Ti to líbit, i když nejde o pár H/D. Tím jak je zde Hermiona starší, tak je to tak nějak přirozenější, a jde o kouzelníky, tam dvacet let není žádný rozdíl :-) Toto je pokračování kánonu, ze kterého byl vyškrtnut epilog. Tak jen teď budu doufat, že se příběh bude líbit :-) Děkuji za komentář, Jimmi :-)
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Jimmi - 28.01. 2014
Až budeš ľutovať ako ti "vŕtam" do komentárov. Pretože originál nemám v pláne čítať, takže budem špekulovať. Pár takýchto (tohto duchu) poviedok som čítala aj s Dracom ale u neho bolo neprirodzenejšie, že by sa dokázal na x rokov stratiť (nemal v tom prax ani vedomosti). Tá poviedka od Testralky (teda dúfam, že to bola ona) mala novú postavu, ktorá Severusa zachránila, ale dodatočne sa mi vybavil ďalšia "nezrovnalosť" v kánone. Je nemysliteľné - pri tom všetkom, čo o Snapovi vieme - aby si nevybudoval odolnosť voči hadiemu jedu. Bol v blízkosti toho hada roky, videl, čo sa dialo iným a na toto by nemyslel? Somarina. Proste potrebovala niekoho zabiť  a keďže za Harryho by jej utrhli hlavu, vyriešila to takto. Alebo sa takto vysporiadala s nenávideným učiteľom z detstva. Ale ak tam nebolo nič o pochovávaní tela, je to stále otvorené. Mala to byť kniha pre deti, prečo ich učí, že ten, kto najviac obetoval, nakoniec zle dopadne? Že sú na tom lepšie tí, čo sa len vezú? Až kým som nevidela poslednú verziu Grófa Monte Christo, neverila by som, že je tak možné zmeniť originál. Nemyslím čisto filmové spracovanie, ale záver, kto s kým skončil a kto nie. V knihe ona zostala sama a on odišiel s mladou a krásnou, vo filme skončil s láskou z mladosti. Bola som tým nadšená a stále tajne dúfam, že o dvadsať rokov niekto znova natočí HP a skončí to inak. Alebo Snape nejako ovživne Jáj, a ak občas zabudnem poďakovať alebo pochváliť preklad, ber to ako samozrejmosť. Prekladáte (viem, ako vie beta pomôcť)  bravúrne, baby, směkám.
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
Přesně na tyto nesrovnalosti Loten ukáže - hadí jed, absence portrétu v ředitelně, v kánonu, myslím, nebyla řeč o těle a pohřbu. A tak se těším, až se dozvíte, co celých deset let dělal. A jak píšeš, mělo by to být výchovné a ten, co přinášel oběti nejlepší měl zemřít? Naštěstí se s tím Loten nemohla smířit a máme tady toto, podle mě, jak jinak, nádherné dílo A jen "vrtej", hádej, jsem zvědavá, jak se trefíš Ano, beta je opomíjená, ale v mém případě možná nejpodstatnější součást překladu. A ta moje je geniální
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: marci - 28.01. 2014
Jejda, děkuji - u tebe já se vůbec necítím opomíjená, naopak A nepatrně se spolupodílet na Tvých překladech spolu s možností číst si takto povídky v předstihu - co bych si víc mohla přát??? Je to potšení A když se to tak vezme - i nový notebook jsem dostala Tvým přičiněním (když prý "furt něco betím, abych si nekazila oči malým monitorkem") pro mne samá pozitiva Jimmi, jsem moc ráda, že se chystáš číst a troufám si odhadnout pasáže, které budou speciálně Tobě "sedět"

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: denice - 28.01. 2014
Šikovná Hermionka, strašně se těším, jak bude objevovat tohoto Severuse. Už jsem si znovu přečetla Crossroads. Paráda. Díky a nashledanou večer!
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
Trošku kratší začátek, ale to nevadí, Loten dokázala navnadit, uvést do děje :-) Večer se budu těšit :-)

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: arkama - 28.01. 2014
Teším sa !  Už vieš, že PTL poznám, asi pred pol rokom som to pracne lúskala. Teraz s odstupom času mi je jasné, že sa pri čítaní veselo môžem orientovať na veci, ktoré som predtým dopredu nevedela, teraz viem, čo sa stane a dá sa to viac užiť. Hneď pri tejto kapitole som si uvedomila, že celé jeho náhodné stretnutie s Hermionou na stanici bolo geniálne to si človek uvedomí až keď ten príbeh pozná. Nechcem spoilerovať, dúfam, že chápeš, ako to myslím. Preklad parádny, ako vždy. Severus taký, akého mám rada. Je pravdepodobné, že Honbu dočítam až keď bude komplet a zľahka nenápadne sa presúvam sem. Dík  
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
Originál jsem četla taky tak před půl rokem. A spousta věcí mi unikla a jak píšeš, když už příběh znám, můžu se soustředit na ty detaily... Vím, co myslíš Toto je takový komornější příběh. Je víc jen o Severusovi a Hermioně, o vývoji jejich vztahu. A ač tam není nijak zvláštní akce, pořád udržuje v napětí, co bude dál. Překládá se to dobře. A moc se těším na tu část, kdy se objeví i zmijozelští studenti... nechci spoilerovat Děkuji za komentář, arkamo

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: arabeska - 28.01. 2014
Trefila se do jeho popisu naprosto přesně, taky bych si ho po letech takhle představovala.  Byla to nezvykle krátká kapitola, naproti Honbě, ale stalo se v ní toho víc než dost. A víš, že jsem čekala, že bude kouřit? Taky bych začala kouřit, kdybych přežila válku a tolik letž žila sama... Chci vědět, co bude dál! Okamžitě! ) Ale ne, originál číst nebudu... možná někdy v důchodu, až budu mít čas ) Začalo to slibně, díky, Lupino  
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
Že, to je ten zralý, válkou omlácený Severus! První kapitoly jsou krátké, proto jsem si je dovolila začít publikovat zároveň s Honbou. Až se to rozjede, už bude od Loten jen Post. Já bych kouřit nezačala, ale nejspíš bych začala chlastat Jsem zvědavá, kolik čtenářek se vrhne i na originál Díky za komentář, arabesko. Jsem ráda, že Tě Post chytlo

Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: JSark - 28.01. 2014
Tak uvažujem, či som poviedku časovo predchádzajúcu túto už čítala. Začínam mať chaos, fakt by sa zišla možnosť označiť si prečítané poviedky. Začína to úžasne, som zvedavá, či to v karavane bude vyzerať ako v karavane, alebo tam bude začarovaný priestor.
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Lupina - 28.01. 2014
Tak co se týká přečtených povídek, natvrdo jsem si přikázala a zavedla v Excelu tabulku, kde mám všechno - název, autor, překladatel, pár, počet slov, anotace, odkaz... Musela jsem, protože jsem se pustila do originálů a stalo se mi, že jsem jednu povídku stahovala dvakrát. Pěkný opruz zjistit po pár stránkách, že toto jsem už přece četla Do karavanu se brzy podíváme
Re: Post Tenebras Lux - 1. Od: Keiko - 28.01. 2014
Přesně, u mě byl seznam taky nutností, ale mám ho i s obsahem, ten se hodí hlavně u rozepsaných kapitolovek, které přibvají dost nepravidelně... Už se mi ty povídky pomalu začínaly plést, jak jich mám rozečtených několik zároveň. :D

Prehľad článkov k tejto téme:

Loten: ( Lupina )09.01. 2015Vnímání
Loten: ( Lupina )19.11. 2014Post Tenebras, Lux - 43. - závěr
Loten: ( Lupina )12.11. 2014Post Tenebras, Lux - 42.
Loten: ( Lupina )05.11. 2014Post Tenebras, Lux - 41.
Loten: ( Lupina )29.10. 2014Post Tenebras, Lux - 40.
Loten: ( Lupina )22.10. 2014Post Tenebras, Lux - 39.
Loten: ( Lupina )15.10. 2014Post Tenebras, Lux - 38.
Loten: ( Lupina )08.10. 2014Post Tenebras Lux - 37.
Loten: ( Lupina )01.10. 2014Post Tenebras Lux - 36.
Loten: ( Lupina )24.09. 2014Post Tenebras Lux - 35.
Loten: ( Lupina )17.09. 2014Post Tenebras Lux - 34.
Loten: ( Lupina )10.09. 2014Post Tenebras Lux - 33.
Loten: ( Lupina )03.09. 2014Post Tenebras Lux - 32.
Loten: ( Lupina )27.08. 2014Post Tenebras Lux - 31.
Loten: ( Lupina )20.08. 2014Post Tenebras Lux - 30.
Loten: ( Lupina )13.08. 2014Post Tenebras Lux - 29.
Loten: ( Lupina )06.08. 2014Post Tenebras Lux - 28.
Loten: ( Lupina )30.07. 2014Post Tenebras Lux - 27.
Loten: ( Lupina )23.07. 2014Post Tenebras Lux - 26.
Loten: ( Lupina )16.07. 2014Post Tenebras Lux - 25.
Loten: ( Lupina )09.07. 2014Post Tenebras Lux - 24.
Loten: ( Lupina )02.07. 2014Post Tenebras Lux - 23.
Loten: ( Lupina )25.06. 2014Post Tenebras Lux - 22.
Loten: ( Lupina )18.06. 2014Post Tenebras Lux - 21.
Loten: ( Lupina )11.06. 2014Post Tenebras Lux - 20.
Loten: ( Lupina )04.06. 2014Post Tenebras Lux - 19.
Loten: ( Lupina )28.05. 2014Post Tenebras Lux - 18.
Loten: ( Lupina )21.05. 2014Post Tenebras Lux - 17.
Loten: ( Lupina )14.05. 2014Post Tenebras Lux - 16.
Loten: ( Lupina )07.05. 2014Post Tenebras Lux - 15.
Loten: ( Lupina )30.04. 2014Post Tenebras Lux - 14.
Loten: ( Lupina )23.04. 2014Post Tenebras Lux - 13.
Loten: ( Lupina )16.04. 2014Post Tenebras Lux - 12.
Loten: ( Lupina )09.04. 2014Post Tenebras Lux - 11.
Loten: ( Lupina )02.04. 2014Post Tenebras Lux - 10.
Loten: ( Lupina )26.03. 2014Post Tenebras Lux - 9.
Loten: ( Lupina )19.03. 2014Post Tenebras Lux - 8.
Loten: ( Lupina )12.03. 2014Post Tenebras Lux - 7.
Loten: ( Lupina )05.03. 2014Post Tenebras Lux - 6.
Loten: ( Lupina )26.02. 2014Post Tenebras Lux - 5.
Loten: ( Lupina )19.02. 2014Post Tenebras Lux - 4.
Loten: ( Lupina )11.02. 2014Post Tenebras Lux - 3.
Loten: ( Lupina )04.02. 2014Post Tenebras Lux - 2.
Loten: ( Lupina )28.01. 2014Post Tenebras Lux - 1.
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )27.01. 2014Úvod k povídce