Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

O trolloch a čarodejníckych deťoch

15.kapitola

O trolloch a čarodejníckych deťoch
Vložené: Eggy - 03.10. 2013 Téma: O trolloch a čarodejníckych deťoch
GwenLoguir nám napísal:

O trolloch a čarodejníckych deťoch

Originál: Of Trolls and Wizard Kids

Autor: LLALVA; Preklad: GwenLoguir; Betaread: Eggy; Banner: GwenLoguir

  Stav: dokončená, súhlas s prekladom

Dĺžka: 80 tisíc slov v dvadsiatich dvoch kapitolách

Prístupnosť:  K (pre všetkých)

Žáner: severitus*

 

P.S. Ospravedlňujem sa.... kapitola mala ísť von už v pondelok, ale úplne mi to vyšumelo z hlavy. E.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

15. kapitola

„Ahoj, Severus!“

„Čo tu robíš? Dnes je utorok!“

Severus nebol prekvapený, že to jeho kolegovia postrehli. Minerva bola veľmi všímavá.

Od adopcie sa snažil tráviť niektoré večery v týždni s Harrym. Stále sa o sebe mali čo učiť a na to potrebovali byť spolu. Zvyčajne v utorok si Harry urobil svoje domáce úlohy v podzemí a povečeral so Snapeom, po večeri si zahrali stolné hry alebo si čítali. Harry spal vo svojej posteli. Rovnako v soboty. Počas týchto dní Severus nechodil do zborovne.

„Harry povedal, že so spolužiakmi dokončuje projekt.“

Minerva mu naliala šálku kávy s troškou ohnivej whisky a posadila sa k nemu.

„Projekt? Povedal na akú na aký predmet?“

„V skutočnosti nie, viem, že to nie je na elixíry a súdiac z tvojej reakcie, ani z transfigurácie.“

„Majú niečo za lubom. Potter, Grangerová a Weasley včera takmer nestihli večierku.“

„Naozaj?“

„Áno. Bola som vo veži a vstúpili ledva minútu pred ňou. Spýtala som sa, čo robili, včera sa zatvárala knižnica skôr, a oni to nevysvetlili. Hovorili niečo o posielaní sovy Weasleyovcom...“

„Dáš mi vedieť, keby zmeškal večierku, však?“

„Samozrejme...“

Na ďalší deň na raňajkách Severus uvidel Harryho živo sa rozprávajúc s priateľmi a už o tom viac nerozmýšľal.

~*~

V stredu mali chrabromilskí prváci astronómiu, takže im bolo dovolené zostať na ďalší deň v posteli dlhšie, preto Severus nevidel Harryho vo Veľkej sieni na raňajkách. Ale zaujalo ho, keď nemohol nájsť čiernovlasé dieťa usadené pri dievčine s neposlušnými vlasmi za chrabromilským stolom ani počas obeda.

 „Videla si dnes môjho potomka?“ spýtal sa Minervy McGonagallovej, ktorá sedela vedľa neho.

„Nie, mala som veľmi rušné ráno. Viem, že Ronald Weasley strávil noc na ošetrovni, Harry je možno u neho.“

„Bez Grangerovej? Čo sa mu stalo?“

„Neviem, chystám sa s Poppy porozprávať neskôr. Minulú noc mali astronómiu, možno prechladol. Mám chrabromilských prvákov na transfigurácií o dve hodiny. Spýtam sa pána Pottera, kde sa túlal .“

„Prosím, povedz mu, aby ma informoval, ak zistíš, že má Weasley niečo nákazlivé.“

Minerva sa usmiala. Severusova ochranárska stránka sa prejavovala každým dňom silnejšie. Tiež bola zvedavá. Grangerová jedla, ale vyzerala byť roztržitá a trochu mrzutá... možno jej chýbali jej priatelia...

~*~

Minerva vedela, kde majú jej levíčatá dejiny mágie, trieda bola v tej istej chodbe, ktorou musela prejsť, aby prišla do svojej triedy, tak sa rozhodla odprevadiť ich . Nebolo nezvyčajné, že pár prvákov zaspalo v triede, a Binns si to sotva všimol...

Znepokojilo ju, keď zistila, že sa Potter nezúčastnil hodiny. Hermiona vyšla z triedy sama. Bol tiež na ošetrovni? V triede chcela McGonagallová poslať Severusovi lístok, keď dieťa zaklopalo a vrútilo sa dovnútra.

Chlapec bol zahanbený a trochu rozstrapatený, akoby utekal z poriadnej diaľky. Minerva s úľavou vydýchla. Dieťa vyzeralo zdravo. Požiadal ju o povolenie vstúpiť a potom si sadol ku kamarátke. Mala to dieťa veľmi rada, ale nemala v povahe ospravedlňovať ulievanie sa z hodín alebo oneskorenie. Vysvetlila dennú látku a zadala triede prácu, potom napísala odkaz učiteľovi elixírov.

„Pán Potter,“ zavolala ho na konci hodiny. Harry pomaly prešiel k jej katedre.

„Ospravedlňujem sa, že som meškal, pani profesorka.“

„Nielenže ste meškali na moju hodinu, pán Potter, ešte ste aj vynechali hodinu dejín. Máte nejaké ospravedlnenie, prečo ste vynechali hodinu?“

Mladík hľadel na svoje topánky: „Nie, madam.“

„Tušila som to. Na dnes vám vyučovanie skončilo. Prosím, odneste tento lístok profesorovi Snapeovi a požiadajte ho, aby sa so mnou večer porozprával.“

„Áno, madam.“

Harry zobral poskladaný odkaz a odložil si ho do vrecka habitu. Hermiona na neho čakala pri dverách. Vyzerala tak unavene, ako sa on cítil. Musí dať ten lístok otcovi. Zvažoval, či je vhodný čas požiadať ho o pomoc...

~*~

Dva a pol týždňa predtým, práve po Veľkej noci, Harry dostal od Hagrida pozvanie na čaj. Spýtal sa Severusa, či môže ísť a bolo mu povedané, že Hagridova chalupa nie je za hranicami. Vie, že je veľký láskavý muž Harryho priateľ, a kým zvláda úlohy, môže ho Harry navštevovať tak často, ako chce.

Harryho to prekvapilo, ale čaj s Hagridom bol ešte prekvapujúcejší. Ukázal Hermione, Ronovi a Harrymu dračie vajce, ktoré vyhral v kartách! Hagrid vajce uložil do ohniska, aby ho udržal v teple a obstaral si rozkošné dráčatko!

Z Harryho uhla pohľadu bolo dobré, že mu Severus dovolil navštevovať Hagrida bez toho, aby sa ho na to musel pýtať, pretože o tri dni neskôr sa vajíčko vyliahlo a Hagrid ich požiadal o pomoc so starostlivosťou o malého draka.

Norbert rástol veľmi rýchlo, o týždeň neskôr bol príliš veľký, aby spal v debničke a začal chrliť oheň. Hermiona, Harry a Ron dohovárali Hagridovi, aké nebezpečné je mať draka. Nie iba preto, že to bolo protizákonné, ale drak zničí jeho dom a Hagrid stratí zvyšok domácich zvieratiek, keď ho vyhodia zo školy!

Hagrid musel stráviť noc hasením ohňov, než si uvedomil, že jeho mladí priatelia mali pravdu. Ale potreboval nájsť milujúci domov pre svojho maličkého draka! Ron napísal bratovi do Rumunska. Požiadal ho o pomoc s nájdením vhodného domova pre Norberta.

Na ďalší týždeň Ron dostal list od brata, ktorý našťastie poznal Hagrida a nepýtal sa priveľa otázok. Odkázal Ronovi, že pripravil vyzdvihnutie malej beštie. Ron, Hermiona a Harry poslali odpoveď na Charlieho list v pondelok, a takmer prešvihli večierku, ešte aj ich vedúca fakulty bola v tú noc v klubovni!

Harrymu, Hermione a Ronovi sa tú noc spalo lepšie vediac, že malý drak pôjde čoskoro preč. Hagrid bol naozaj smutný. Strávil noc spievaním uspávaniek Norbertovi a hasením ohňov vedrami vody.

 V stredu pred hodinou astronómie Rona tá potvora pohryzla. Jeho ruka napuchla do dvojnásobnej veľkosti než prešla hodina a musel ísť na ošetrovňu. Hagrid požiadal Harryho, aby mu na ďalšie ráno dohliadol na Norberta, keďže sa musel ísť skontrolovať niečo s jednorožcami alebo inými bytosťami v lese a mláďa draka nemohol nechať osamote. Harry šiel po hodine čarovania. Mal voľno až do obeda, potom dejiny mágie a transfiguráciu. Hagrid povedal, že bude späť do obeda, ale musel ošetriť chorého testrala a vrátil sa do chalupy o hodinu neskôr. Harry utekal do školy, ale meškal na transfiguráciu. Stále potreboval zistiť, ako je Ronovi...

Lístok v jeho vrecku ho veľmi ťažil. Ako olovo. A jeho topánky neboli ľahšie. Harry smeroval do podzemia. Prial si, aby bolo ďalej. Vedel, že aj jeho otec na dnes skončil s vyučovaním a bál sa toho stretnutia.

Harry mal veľmi zlé skúsenosti s odkazmi posielanými zo školy domov. Malo to vždy rovnaký scenár. Začalo to smiechom jeho bratranca a vysmievaním sa, pretože sa v škole dostal do problémov. Potom si jeho teta prečítala lístok a dala mu domáce práce naviac, aby dôkladne rozmýšľal nad odpornosťou svojho správania a svojim životom vo všeobecnosti... Najhoršie bolo, keď prišiel strýko Vernon. Kričal, kým neočervenel v tvári a na konci mal Harry veľmi ubolené a červené pozadie, po tom, ako dostal veľmi dôkladný výprask za strápňovanie svojich príbuzných. A takmer vždy ho poslali spať bez večere.

Harry si vzdychol. Vedel, že by mu jeho nový otec neublížil, ale bál sa, že bude Snape ľutovať, že ho má za syna.

 Zaklopal na dvere žalárov. Mohol by si otvoriť dvere, ale teraz si nebol istý, či je vítaný...

„Ah, pán Potter,“ poznamenal Severus, ako otvoril dvere. Minerva ho kontaktovala krbom, takže vedel, že je Harry na ceste. Sadol si za stôl.

„Poď sem a postav sa ku mne,“ Severusov hlas bol mierny a jemný. Harry sa k nemu postavil, s bledou tvárou. Nemal ďaleko od sĺz. Neochotne mu podal lístok.

Severus si ho zobral a otvoril. Prečítal si načmáranú správu a pozrel sa späť na kajúcnika chlapca.

„Vieš, čo je v tom odkaze, Harry?“

Harry prikývol.

„Verbálnu odpoveď, ak ráčiš, synak.“

Harry zašepkal: „Áno.“ Báť sa na neho pozrieť a ešte viac sa báť uhnúť pohľadom.

„Počúvam,“ Snapeov hlas bol naďalej jemný.

„Je v ňom, že... že som vynechal Dejiny mágie a meškal na Transfiguráciu.“

„A vynechal si aj obed, nie?“ Harry pribral a už mal váhu na svoj vek, ale Severus trval na tom, že by mal jesť každé jedlo.

„Áno, pane.“

„Máš dobrý dôvod pre všetky tieto priestupky?“

„Áno,“ Harry sa zhlboka nadýchol. Pamätal si rozhovor, ktorý mal so Snapeom po tom, ako boli zneškodnené výbušniny pred Novým rokom. Severus povedal, že si má pýtať pomoc.  Očkom sa pozrel na svojho otca a pípol: „Potrebujem s niečím pomôcť a... potrebujem, aby si sa veľa nepýtal.“

Keď mu Severus dal tento sľub, vedel, že sa mu to vráti. Aký malo dieťa problém?

„Vysvetli mi, aký je problém a ja ti pomôžem, synak.“ Harry pristúpil o krok bližšie. „Kde si bol dnes ráno?“

„U Hagrida... zjedol som tam niečo, to on potrebuje pomoc.“

„Bol s tebou Hagrid?“

„Nie, pane. Prišiel neskôr ako plánoval, preto som sa nemohol vrátiť na Dejiny mágie a meškal na Transfiguráciu. Mal prísť na obed, ale...“ Snape jemne položil prst na Harryho ústa. Zastavil zmätené vysvetľovanie. „Začni od začiatku, synak. Prečo ťa Hagrid požiadal, aby si k nemu prišiel dnes ráno? Aký má problém, synak?“

Harry sa v tej chvíli prestal ovládať. Vzlykajúc vysvetľoval prítomnosť draka na Rokfortských pozemkoch. Keď vysvetľoval ako sa zranil Ron, Severus cítil, ako mu stúpa tlak. Prečo s týmto dieťaťom nebolo nič jednoduché?

„A ako je pánovi Weasleymu?“

„Neviem,“ Harry si zobral vreckovku a utrel si oči, „minulú noc šiel na ošetrovňu, pretože jeho ruka bola taká poriadne napuchnutá a veľmi ho to bolelo! Nestíhali sme ho navštíviť, ja som toto ráno dával pozor na Norberta  a....“

„Ako blízko si bol k tomu drakovi?“

„Iba som ho kŕmil,“ Severus držal jeho ruku, obrátil ho a počuteľne udrel po zadku.

„Au!“

„Prečo si mi to nepovedal, keď sa ten drak vyliahol?“

„Vtedy ešte nebol nebezpečný.“ Harry sa otočil, aby na neho Snapeova ruka nedosiahla. „Bol malý a Hagrid povedal, že to zvládne. Nevedel som, že narastie tak rýchlo za takú krátku chvíľu!“

Severus nemohol ďalej obsedieť, postavil sa a začal sa pred Harrym prechádzať.

„Povedal si, že ste už kontaktovali Charlieho Weasleyho a dohodli čas, o ktorej má byť vyzdvihnutý...“

„Áno, pane,“ Harry sa snažil udržať svoj zadok tak ďaleko od otca, ako to len bolo možné.

„Kedy prídu priatelia Charlieho Weasleyho, aby ho vyzdvihli?“

„V sobotu o polnoci, na najvyššiu vežu,“ odpovedal Harry. Snape pokojne stál.

„A kedy si mi to plánoval povedať? Po tom, akoby drak pohrýzol aj teba alebo slečnu Grangerovú?“ priložil ešte niekoľko úderov na chlapcove pozadie.

„Nie, ocko... Chcel som ti to povedať dnes v noci, je naozaj ťažké ho zvládnuť... Prepáč,“ Harryho ruky boli za chrbtom.

„Bol to problém, odkedy bol tvoj priateľ pohryzený.“

„Viem. Ale stalo sa to včera neskoro (večer)... A dnes som musel ísť za Hagridom a ...“ Snape si pred neho kľakol a chytil ho za ramená. Harry v jeho tmavých očiach videl obavy.

„Môžeš za mnou prísť v hociktorú hodinu. Počas dňa alebo noci. Nič pre mňa nie je dôležitejšie ako ty. Rozumieš?“

„Áno, ocko,“ prikývol Harry a pritisol sa k nemu. Severus postrehol, že sa dieťa triaslo. Držal ho niekoľko minút. Potom sa postavil a otočil chlapca k stene a pokojným hlasom prikázal:

„Stoj nosom v kúte, mladý muž. Potrebujem sa porozprávať s madam Pomfreyovom. Dračie uhryznutia sú mimoriadne nebezpečné. Tvoj priateľ môže stratiť ruku,  ak sa správne neošetrí.“ Harry sa o Rona bál.

„Môžeš mu pomôcť?“

„Pokúsim sa.“

Harry stál v kúte, zadok ho po bitke, ktorú dostal, a vyhliadkach toho, aká ešte príde, bolel. Bol si istý, že ho Snape nenechá ísť iba s tromi plesknutiami.

~*~

Harry bol v kúte 15 minút, keď Severus vkráčal späť do obývačky.

Otvoril vitrínu a Harry počul, že vyberá sklenené fľaštičky.

„Poďte so mnou, pán Potter,“ Severus znel vystresovane.

„Kam ideme?“ Harry sa k nemu hneď postavil.

„Na ošetrovňu.“

„Ako je Ronovi?“

„Madam Pomfreyová uhádla, že potrebuje protijed a podávala mu ho celú noc, ale potrebuje viac, pretože drak je mladý a nekontroluje dávky jedu v uhryznutiach.“

„Prečo musím ísť na ošetrovňu?“

„Pretože neviem, ako dlho tam budem musieť byť a nechcem ťa tu nechať samého. A pretože Madam Pomfreyová potrebuje tebe a slečne Grangerovej urobiť pár testov, aby sa uistila, že vás drak niečím nenakazil... Ak by som bol v takom probléme ako ty, mladý muž, držal by som ústa zatvorené.

„Ale povedal si, že pomôžeš...“

„Pomáham. Nechcem ťa ani len v rovnakej krajine, v akej je ten drak! To neznamená, že si vykĺzol z problému, že si mi to nepovedal skôr, alebo pretože si dnes premeškal hodinu a obed...“

„Och.“

„Och, veru!  Ako ste plánovali dostať ho na vežu v soboru o polnoci? Po večierke a porušujúc kopu školských pravidiel!“

Harry si bol istý, že ho Snape nepotrestá za niečo, čo ešte nestihol urobiť... ale hovoril opatrne: „Je mi to ľúto. To sme zatiaľ neplánovali.“ Severus ho zase objal. Bolo také ťažké byť otcom!

Vošli na ošetrovňu a zistili, že Hermiona a McGonagallová sú už tu.

Harry sa posadil na stoličku pri Ronovej posteli a cez slzy v očiach videl aký je jeho priateľovi z jedu zle. Žilami mu prúdilo niečo, čo vyzeralo ako malý hmyz.

Plačúca Hermiona si sadla k nemu a chytila ho za ruku. Dve deti sledovali, ako dospeláci podávali ich priateľovi rôzne fľaštičky a čarovali prútikmi, aby zastavili jed. Po tom, čo vyzeralo ako večnosť, ale v skutočnosti to bola iba polhodina, traja čarodejníci oznámili, je hotovo. Ronova ruka bola zase ružová a pokojne oddychoval.

Minerva, Severus a Poppy šli do liečiteľkinej kancelárie, aby rozobrali problém. Hermionu a Harryho nechali samých.

Všetci mali radi polovičného obra a rozhodli sa mu s drakom pomôcť.

Minerva a Severus ho šli navštíviť.

Hagrid sa veľmi hanbil, že jeho drak pohrýzol Rona. „...ale viete, jaké sú mláďatá... kúšu do všetkého....“

Vedel, že nemal zapojiť deti, ale proste sa to stalo... tiež si myslel, že vajíčku potrvá dlhšie, než sa vykľuje a že drak ostane drobný takmer rok a....

 Hagrid je iba veľké decko, pomyslela si Minerva, ako premenila klietku na dosť silnú na to, aby udržala draka z dosahu horľavých vecí v chalupe.

Severus postriekal drevo špeciálnou tekutinou, aby mu zabránil vzbĺknuť a v klietke nechal malú žuvaciu hračku, aby sa drak zabavil. Hračka bude zbierať jed Norbertovi bez toho, aby ho zranila.

„Ako to chceme odniesť na vežu?“ spýtal sa Severus kolegov.

„Musí vážiť aspoň 100 libier! Vieš, že draci naozaj zle reagujú na mágiu. Môžem použiť nadľahčovacie kúzlo na klietku, ale drak je ťažký.“

„Ja ho môžem odniesť, ak ma necháte. Aj tak som plánoval ísť s deťmi...“ Hagrid chcel ostať so svojím drakom tak dlho, ako je možné.

„O polnoci môžeme dúfať, že všetky deti budú vo svojich posteliach...“

„Rád by som umiestnil uzamkýnajúce kúzlo na dvere  klubovní, kým nebude drak preč...“

„Mohlo by to fungovať, Severus, ale Pomona a Filius by museli byť informovaní a čím menej ľudí je zapojených do tohto zmätku, tým lepšie.“

„Aspoň zamkni svoju vežu.“ Bol tam len jeden chrabromilčan, ktorý robil Severusovi starosti.

„Spravím to.“ Minerva sa pozrela na draka a priala si, aby ho mohla premeniť na menšiu verziu, ktorá by sa zmestila do malej klietky. Bolo to nemožné. Uvedomila si, že draka, ktorý by ostal malým by si Hagrid určite rád nechal.

Keďže sobota bola veľmi blízko, rozhodli sa pripraviť na presun draka. Minerva a Snape pôjdu s Hagridom doniesť potvoru hore do veže v stanovenom čase.

Vrátili sa na ošetrovňu. Weasley mierumilovne spal. Harry a Hermiona pri ňom sedeli.

Harry sa cítil unavene, keď nasledoval Snapea späť do podzemia.

Severus ho nechal vstúpiť a zatvoril dvere.

„Harry, umy si ruky a priprav sa do postele.“ Harryho tvár posmutnela, pretože si myslel, že bude poslaný do postele bez večere. Jeho žalúdok začal protestovať a on sa ho pokúsil utíšiť. „Pôjdeš spať po večeri, dieťa, tak sa prezleč.“ Snapeovi to neušlo.

„Áno, pane,“ Harry mal vedieť, že ho Snape nepošle do postele hladného.

Harry sa vrátil v pyžame a župane. Na stole bola polievka a obložené chlebíky. Jedli ich v tichosti. Ani on, ani jeho otec sa nezdali byť naklonení rozhovoru. 

„Madam Pomfreyová na mne a Hermione urobila pár testov,“ informoval otca.

„Áno. Povedala mi, že je všetko v poriadku.“ Severus sa zdal byť veľmi zaujatý krájaním  sendviča. Harry pokračoval v rozprávaní. „Nevedeli sme, že draci môžu byť takí nebezpeční...“

„To je dôvod, prečo napíšeš trojstopovú esej o drakoch. Doručíš mi ju v pondelok.“

Harry sa vystrúhal grimasu: „Profesorka McGonagallová povedala, že si musím odslúžiť trest za vynechanie hodiny.“

„Je tvojou vedúcou fakulty a to je školský trest. Esej je časť tvojho domáceho trestu.“

Harry našpúlil ústa. Nemal rád, keď mal byť potrestaný  v škole a zároveň doma za tú istú vec. Snape pokračoval ďalej, aby dokončil všetky dôsledky jeho pochabosti..

„Zajtra poobede mi pomôžeš pripraviť ingrediencie a umyť kotlíky a tiež mi dáš esej z tej hodiny, ktorú si prešvihol.“

„Áno, pane.“

„Chcem, aby si bol opatrný v zaobchádzaní s magickými bytosťami a chcem, aby si sa ma opýtal, než sa k nejakej priblížiš. Vyjadril som sa jasne?“

„Áno, pane.“

„Dojedol si svoju večeru?“

„Dezert...“

„Nebudeš mať dezert až do ďalšieho pondelka. Máš nejaké domáce úlohy, ktoré potrebuješ urobiť?“

„Nie, pane.“

„Zober si svoju knihu elixírov a prejdi si lekciu z poslednej hodiny. Možno bude zajtra nejaký test.“

„Áno, ocko,“ Harry sa nechcel učiť, ale vedel, že ak by povedal hocičo iné, bol by poslaný do postele. Šiel si knihu vybrať zo školskej tašky. A šiel so Snapeom do obývačky. Snape sa posadil na gauč a Harry sa k nemu vtlačil s knihou v rukách. Presúvali sa, kým neboli pohodlne usadení.

Snape si čítal časopis a sledoval, ako Harry číta knihu. Bol taký rád, že mu ten drak nezranil dieťa...

Po hodine chlapec zívol a Severus vedel, že to bol čas poslať ho do postele.

„Umy si zuby a zalez si do postele. Prídem a vypnem svetlá...“ Harry sa na neho pozrel. Snape si všimol, že chlapec sa ho niečo chce spýtať, ale zmenil názor a šiel do kúpeľne.

O desať minút neskôr Snape vstúpil do Harryho izby, pokrývka postele bola odložená, ale mladík tu nebol. Snape sa pozrel do kúpeľne a našiel ho tam.

„To ti tak dlho trvá umyť si zuby?“

„Ešte som si ich neumyl,“ Harry mu ukázal zubnú kefku.

„Na čo čakáš?“ Snape bol trochu podráždený. Nemôže sa to dieťa riadiť jednouchou inštrukciou? Aký malo problém?

„Harry,“ ozval sa, „prečo ti to trvá tak dlho?“

„Ronovi bolo naozaj zle. My... sme boli tak blízko a nevedeli sme, že je to také nebezpečné a... Hagrid....“

„Sh,“ Snape ho posadil na posteľ vedľa seba. „Nie si za to všetko zodpovedný, synak. Áno. Mal si mi to povedať hneď, ako si zistil, že je tu problém, tak by som vám mohol pomôcť. Ale Hagrid je dospelý, mal by byť schopný zvládnuť svoje problémy sám.“

„Myslí si, že Norbert je rozkošný....“ Snape sa trochu zasmial. „Áno, myslí. Tak, zaoberáme sa s drakom. Nie je tu žiaden ďalší problém. Správne?“

Harry prikývol.

„A prejednali sme tvoje chyby, tak to nechajme za sebou...“ Snape mu pomohol umyť si tvár.

„Nechystáš sa ma zbiť?“

Severus vedel, že to Harrymu behalo mysľou už od konca večere.

„Myslím, že si už mal dosť, synak, a verím, že stále cítiš bitku, čo som ti dal toto poobedie. Na teraz to bolo všetko...“

„Ale ocko...“

Snape ho nenechal dokončiť: „Ľahni si na brucho do postele.“

Harry oľutoval svoj komentár. Snape ho viac neplánoval trestať, a on protestoval... ľahol si do postele chrbtom nahor. Tvár zaboril do vankúša a čakal na začiatok bitky. Zacítil Snapeovu ruku, ale nie na zadku. Muž mu položil ruky na chrbát a začal ho masírovať. Prešiel Harryho ramená a cítil, že sa chlapec uvoľňuje pod jeho dotykom.

„Bol to pre teba náročný týždeň, dieťa, si taký napätý.“

Po pár minútach chlapec takmer spal. Severus ho prestal masírovať a prikryl s prikrývkou.

„Spi.“

„Dobrú noc. Ďakujem, ocko.“

Severusa naplnil hrejivý pocit. Po emocionálnej jazde na horskej dráhe, ktorou prešiel tento deň... Bolo úžasné byť otcom.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 30.01. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: 15.kapitola Od: Gmajlcz - 15.06. 2022
Mně se teda neustálé fyzické trestání vůbec nezdá omluvitelne a Severus se mi zdá jako otec příšerný. Harrymu se to líbí jen proto, že se o něj nikdo nestaral ani trošku, tak je mu všechno dobré. Je mi fakt divné, že v komentářích si všichni mysli, ze mlátit děti je normální a takový otec "perfektní". To vás opravdu všechny doma mlátili? Ve výchově je to vážně škodlivý prvek, který výrazně narušuje důvěru.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 15.kapitola Od: Julie - 06.11. 2014
Na to že je v "otcovství" začátečník, je Severus perfektní.

Re: 15.kapitola Od: mami - 09.05. 2014
Severus rozšíril svoju starostlivost aj o kuzelne tvory ;-)

Re: 15.kapitola Od: martian - 23.02. 2014
Malý dráček s kousací hračkou ... tak to mne fakt úplně dostalo . Milá povídka...

Re: 15.kapitola Od: Anina1 - 04.01. 2014
tak tohle je nádherná povídka a už se těším na pokračování
Re: 15.kapitola Od: GwenLoguir - 01.02. 2014
Teším že sa páči, a bude čoskoro ;-)

Re: 15.kapitola Od: Barb - 26.11. 2013
Tak povídka jsem začala teprve nedávno číst a libí se mi, jak se formuje ten vztah. Ale všimla jsem si, že už měsíc a půl nepřibyla další kapitolka. Doufám, že další budou a že s tím překladatelka nepraštila, páč by to byla škoda :)
Re: 15.kapitola Od: GwenLoguir - 01.02. 2014
Ja viem, ja viem a veľmi sa ospravedlňujem, len som proste v bakalárskom ročníku a všetci naši učitelia sú presvedčení, že sa v ňom desne nudíme, tak nsá chcú predtým zachrániť....alebo sú proste ... ako Sev... ich to baví... Nepraštila nepraštila, preložené to je, len oprava trvá a trvá, hlavne keď na to proste nie je čas. Na žiaden zo svojich koníčkov. Už chápem, prečo väčšina ľudí prestane písať na výške.... Ešte aj Eggy mala plno.

Re: 15.kapitola Od: lterka - 29.10. 2013
Severus je jako otec užasný .)
Re: 15.kapitola Od: GwenLoguir - 01.02. 2014
Však! Úplne súhlasím...

Re: 15.kapitola Od: kali - 29.10. 2013
Krásná kapitola,Severus to jistě nemá snadné,ale zvládá to výborně.O draka se nakonec postaraj profeři a Hagrid no je prostě Hagrid.ten se nepoučí.Děkuji za překlad :)
Re: 15.kapitola Od: GwenLoguir - 01.02. 2014
Nemá snadné je optimizmus... Veru tak Aj ja

Re: 15.kapitola Od: Jacomo - 06.10. 2013
A hele, tak Norbert se nám do toho zamíchal! Je vidět, že i přes všechna opatření navíc včetně Snapeovy otcovské přítomnosti se stejně malý Harry zvládne dostat do problémů :-)Díky za překlad, moc jsem si to užila.
Re: 15.kapitola Od: GwenLoguir - 01.02. 2014
Samozrejme, že ten malý harant to zvládne, s ľahkosťou jemu vlastnou! som rada, aj ja

Re: 15.kapitola Od: Julie - 06.10. 2013
Tak to bylo dobré, Hagrid je prostě taky spíš velké děcko, že? Harry si užil, ale Severus myslím zvládá velmi dobře. Díky.
Re: 15.kapitola Od: GwenLoguir - 01.02. 2014
Rozhodne áno. Severus zvláda čo zvládnuť môže....bohužiaľ, na niektoré veci nestačí ani on s jeho podozrievavosťou...na Pottera jej treba mať asi ešte viac! Aj ja :)

Re: 15.kapitola Od: Lopata - 05.10. 2013
Ááá, to bylo zase tak rozkošné! Taková děsivá dobrodružství pod záštitou rozumných dospělých vypadají hned lépe. Hagrid se mezi rozumné dospělé ale počítat nemůže *rezignovaný povzdech* No jo, dyť znáte mláďata... do všeho koušou... i do dětí... Bože Harry sice dostal na zadek a užil si hromadu strachu, ale nakonec ta příhoda jen upevnila utvářející se pouto mezi otcem a synem. A to je paráda Moc děkuju za krásný překlad další kapitoly a budu se opět moc těšit na pokračování
Re: 15.kapitola Od: GwenLoguir - 01.02. 2014
Ne, on je iba veľké dieťa... je....keby to tak stačilo tomu spratkovi... Ďakujem aj ja, našťastie už bude čoskoro...

Re: 15.kapitola Od: Sebelka - 04.10. 2013
Děkuji za bezva překlad. Jiťa
Re: 15.kapitola Od: GwenLoguir - 01.02. 2014
:) Aj ja :)

Re: 15.kapitola Od: Patolozka - 04.10. 2013
Ani jsem si neuvědomila, co všechno měly ty děti na bedrech už v prvním ročníku... Moc se mi líbí, jak se Severus stará a jsem teď trochu nazlobená na Hagrida, že si s něčím takovým nechal pomáhat od dětí... Ale jako vždy - kapitola prostě taková "milá":-) Díky!
Re: 15.kapitola Od: GwenLoguir - 01.02. 2014
Ďakujem :) Hagrid proste nerozmýšľa.... Na to je tu severus...asi ako jediný z celej knihy!

Re: 15.kapitola Od: denice - 04.10. 2013
Severus to jako otec vůbec nemá lehké, kdyby se náhodou jednou chtěl ulívat ve sborovně, Minerva mu hned jasně dá najevo, že patří k rodinnému krbu. Jsem ráda, že se dračí problém vyřešil tak snadno, jen si myslím, že Hagrid z toho vyvázl hodně lehce, obdivuji Minervu, že ho pořádně nesjela už jen kvůli Ronovi. A líbí se mi poslední odstavec - je úžasné být rodičem, když dítě večer usne... Díky.
Re: 15.kapitola Od: GwenLoguir - 01.02. 2014
Nie je sa čo čudovať, dá to zabrať udržať toho hrozného spratka v bezpečí Snadno? Uvidíš...čoskoro Na hagrida asi nik nemá srdce kričať...aj tak by nepochopil...ako so psom... Ak večer usne, dodala by som... aj ja

Re: 15.kapitola Od: grid - 04.10. 2013
Milujem  túto poviedku a čakám  na novú  kapču s netrpezlivosťou malého decka.ale môžem za to, že sú obaja aktéri takí neodolateľníVďaka.
Re: 15.kapitola Od: GwenLoguir - 01.02. 2014
Ospravedlňujem sa teda za dlhé čakanie, niečo čoskoro pribudne  

Re: 15.kapitola Od: Lupina - 03.10. 2013
Nejdřív jsem si vůbec neuvědomila, o jaký incident jde. Ale musím říct, že se mi víc líbí, že s drakem se nakonec vypořádali dospělí. A Severus je tady rozkošně ochranářský Díky moc za kapitolu
Re: 15.kapitola Od: GwenLoguir - 01.02. 2014
Je, ale ani to bohužiaľ nestačí na udržanie tých hroznýchd etí v bezpečí....

Prehľad článkov k tejto téme:

LLALVA: ( GwenLoguir )26.10. 201422. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )12.09. 201421. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )08.07. 201420. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )15.05. 201419. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )22.03. 201418. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )08.03. 201417. kapitola 2/2
LLALVA: ( GwenLoguir )18.02. 201417. kapitola 1/2
LLALVA: ( GwenLoguir )06.02. 201416. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )03.10. 201315.kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )16.09. 201314.kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )19.08. 201313.kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )09.07. 201312. kapitola - 2. časť
LLALVA: ( GwenLoguir )10.06. 201312. kapitola - 1. časť
LLALVA: ( GwenLoguir )29.04. 201311. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )09.04. 201310. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )25.03. 20139. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )11.03. 20138. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )04.03. 20137. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )25.02. 20136. kapitola (časť druhá)
LLALVA: ( GwenLoguir )18.02. 20136. kapitola (časť prvá)
LLALVA: ( GwenLoguir )11.02. 20135. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )04.02. 20134. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )28.01. 20133. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )14.01. 20132. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )07.01. 20131. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( GwenLoguir )02.01. 2013Úvod - O trolloch a čarodejníckych deťoch