Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady jednorazoviek od melanie

Oči někoho jiného

Preklady jednorazoviek od melanie
Vložené: Jimmi - 27.09. 2013 Téma: Preklady jednorazoviek od melanie
Melanie nám napísal:

Text v tejto časti je generovaný, v prípade že zistíte nezrovnalosti, nahláste to prosím



 

Oči někoho jiného

 

Překlad: Melanie

Beta-reader: Patoložka

Odkaz na originál: http://www.fanfiction.net/s/3960519/1/Someone-Else-s-Eyes


Erythros

Stav: Žádost zaslána

Otec vždycky říkával, že nejradši měl  matčiny oči. Mladý Scorpius přemýšlí o tom, co jeho otec znamená.  

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Oči někoho jiného

Překlad: Melanie

Beta-reader: Patoložka

Odkaz na originál: http://www.fanfiction.net/s/3960519/1/Someone-Else-s-Eyes

Stav: Žádost zaslána

Otec vždycky říkával, že nejradši měl  matčiny oči. Mladý Scorpius přemýšlí o tom, co jeho otec znamená. 

×××

Jeho otec vždycky říkával, že nejvíc miloval matčiny oči.

Vždycky říkával, že byly nádherné, a že zčásti díky nim se do ní zamiloval.

On zdědil oči po otci – světlé, skoro melancholicky šedé. Šedé jako hedvábná přikrývka na jeho posteli; šedé jako obloha, když prší; šedé jako způsob, jak otec hleděl na matku a myslel si přitom, že to jejich syn nevidí.

Otec vždycky působil nepřítomně, když z dálky pozoroval matčinu postavu. Četla si knihu ve svém oblíbeném křesle v obývacím pokoji a on se na ni díval ze svého oblíbeného křesla u okna, zkoumal ji. Otec tomu říkával obdiv, ale on věděl, že obdiv nemohl způsobit mírné poklesnutí otcových rtů či sklíčenost v jeho rysech. Ne, to nebyla láska nebo pouhý obdiv, kvůli kterému se otec na matku tak díval. Protože on díky svému mládí poznal, že pokaždé, když na ni otec takhle hleděl, přál si, aby se díval na někoho jiného.

Jeho otec říkával, že nejvíc miloval matčiny oči. Protože byly nádherné – protože mu připomínaly někoho jiného. Poznal to, protože otec viděl někoho jiného, když se na něj matka dívala, a vždycky vypadal skoro nešťastně. Protože někdo jiný tam ve skutečnosti nebyl, a on se díval na matku a nemohl s tím nic dělat.

Otec miloval matku, to poznal, ale prostě vypadal, jako by někoho jiného miloval víc. A tak otec miloval matčiny oči, protože se podobaly očím někoho jiného.

Nikdy nic neřekl, protože předpokládal, že se mýlil. Vždyť otec nikdy nikoho kromě matky neměl a miloval ji. Nejvíce miloval matčiny oči, protože byly nádherné, protože byly laskavé a protože kdo jiný, jak sám pochopil, by mohl mít tak krásné, měkce hnědé oči jako měla matka?

Nikdo, rozhodně nikdo jiný.           

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 06.08. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Oči někoho jiného Od: iway - 30.09. 2013
no rozhodně zajimava pointa :)

Re: Oči někoho jiného Od: Zuzana - 28.09. 2013
To je ale strašne smutné čítanie na sobotňajšie poobedie:( ale krásne.  Ďakujem za preklad.

Re: Oči někoho jiného Od: Jimmi - 27.09. 2013
Ja už som to písala v maile, príliš smutné, príliš veľa skrytého medzi riadkami. Ale zostáva nádej, že stretne Rose, ktorá bude mať rovnaké oči a tam to dopadne dobre :D Díky

Re: Oči někoho jiného Od: Radka - 27.09. 2013
moc smutné.Díky za překlad
Re: Oči někoho jiného Od: Melanie - 29.09. 2013
Já děkuju za komentář. :)

Re: Oči někoho jiného Od: Koki - 27.09. 2013
No někdo jiný přeci jen takové oči měl.
Re: Oči někoho jiného Od: Melanie - 29.09. 2013
Ale pro Scorpiuse je asi lepší, když to neví.. Díky za komentář. :)

Re: Oči někoho jiného Od: Nade - 27.09. 2013
To bylo nečekaně smutné, ale přesto krásné. Děti někdy vědí víc, než si samy připouštějí.  Ale asi je to tak dobře, protože máma je máma.
Re: Oči někoho jiného Od: Melanie - 29.09. 2013
Máš naprostou pravdu. Děkuju. :)

Re: Oči někoho jiného Od: anonym - 27.09. 2013
zaujímavé.
Re: Oči někoho jiného Od: Melanie - 29.09. 2013
Doufám, že v tom dobrém slova smyslu. :D Díky. :)

Re: Oči někoho jiného Od: TaraFaith - 27.09. 2013
Je zvláštní, že v tak krátkém textu se schovává tolik pocitů. Bylo to krásně smutné. Díky za překlad.
Re: Oči někoho jiného Od: Melanie - 29.09. 2013
Autorka z toho udělala takovou bombu plnou emocí. Děkuju za komentář. :)

Re: Oči někoho jiného Od: Lupina - 27.09. 2013
Tak to bylo nádherně smutné. Děkuji za překlad :-)
Re: Oči někoho jiného Od: Melanie - 28.09. 2013
Myslím, že spojením "nádherně smutné" jsi tuhle povídku naprosto vystihla. :) Děkuju. :)

Re: Oči někoho jiného Od: Pavla - 27.09. 2013
Souhlasím... je to smutné a svým způsobem i zvláštní povídečka, ale líbí se mi. Vyzařuje z ní tolik melancholie... Je to krásná povídečka :-)
Re: Oči někoho jiného Od: Melanie - 28.09. 2013
Je to rozhodně neobyčejná povídka. Nedá se o ní říct, že je smutná, ale i když je toho tolik nevyřčeného, tak mě to chytlo za srdce. Nejvíc asi to, že Scorpiusovi došlo tolik věcí, ale ta hlavní - ten někdo jiný s nádhernýma hnědýma očima - mu zřejmě zůstane navždy skryta. Ach jo. Děkuju za komentář.     

Re: Oči někoho jiného Od: teriisek - 27.09. 2013
Krásný kousek, zvláštně smutný... Díky za překlad!
Re: Oči někoho jiného Od: Melanie - 28.09. 2013
Myslím, že autorce se u tohohle kousku doopravdy povedla navodit zvláštní atmosféra - v dobrém slova smyslu. Děkuji. :)

Re: Oči někoho jiného Od: denice - 27.09. 2013
Scorpius je velice všímavý, kdo ví, co by se stalo, kdyby si zahlédl matku jednoho ze svých spolužáků se stejně krásnýma očima, jako má ta jeho? Díky.
Re: Oči někoho jiného Od: Melanie - 28.09. 2013
Ráda si představuju, že Scorpius někdy potká Hermionu třeba u Bradavického expresu a dojde mu to, protože - jak už jsi napsala - je doopravdy neobyčejně všímavý. A i když by s tím pak pravděpodobně nemohl nic udělat, alespoň by znal pravdu. Já děkuju.

Prehľad článkov k tejto téme:

Erythros: ( Melanie )27.09. 2013Oči někoho jiného
WithRhymeNoReason: ( Melanie )27.08. 2013Bez názvu