Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Had mistra lektvarů

Had Mistra lektvarů 6

Had mistra lektvarů
Vložené: Patolozka - 09.07. 2013 Téma: Had mistra lektvarů
Patolozka nám napísal:
Harry dostává dopis, Brumbál rozdává dobré rady a Draco klade otázky.
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

The Potion Master's Snake - Had Mistra lektvarů

Autor: Winds of Water, Překladatelka: Patoložka; Beta-read: Lady Corten, Claire

http://www.fanfiction.net/s/4470157/1/The_Potion_Masters_Snake

Romance, Snarry, OOC

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended. This fanfiction was written by Winds of Water, czech translation was created by Patolozka.

ooOoo

Kapitola 6

Harry vysedával u nebelvírského stolu, jedním ukazováčkem kreslil lenivé kruhy na lakovaném povrchu desky, druhou dlaní si podpíral bradu, zatímco zíral ke stromu. Byl rozlehlý, a to bylo všechno, co na něm bylo k vidění.

„Harry, je tady,“ varovala ho Hermiona a šťouchla ho loktem do boku.

On zamrkal a dostal se ze svého omámení právě včas. Chtěl obrátit hlavu jejím směrem, aby ji přinutil zopakovat, co právě pronesla, jenže v tom okamžiku, Hedvika, která se právě snažila přistát na jeho rameni do něj kvůli tomu, že otočil hlavu, narazila.

Harry se s překvapeným výkřikem zapotácel na lavici, obličej měl plný peří a na tváři několik škrábanců, až dopadl ve změti končetin s dutě proneseným: „Uf,“ na záda doprostřed uličky.

Hedvika se mezitím uvelebila na jeho hrudi, věnujíc mu káravý pohled a zlostné zahoukání.

Síní se rozeznělo ztišené hihňání od těch, kteří viděli, jak Harryho dostal jeho vlastní mazlíček na lopatky.

„Možná se měl Voldemort raději vrátit jako sova. Pak by měl šanci tě přemoci, co?“ zeptala se Hermiona s úšklebkem, když Harrymu na podlahu nabízela pomocnou ruku.

Harry se na ni zamračil, ale přijal její dlaň, zatímco ze sebe odháněl Hedviku. „Neměla bys být na mojí straně, Miono?“

„Víš, že si jen dělám legraci,“ zasmála se, když mu pomáhala zpět na nohy.

Harry protočil panenky a usadil se tak důstojně, jak jen byl schopen. „Dávám přednost svému způsobu. Bylo to daleko příhodnější a pro mě také méně trapné.“

„To byl vážně dobrý pád,“ gratuloval mu zubící se Ron, zatímco s Deanem krmili Hedviku kousky ze svých talířů.

„Snažil jsem se, jak to jen šlo,“ odpověděl Harry otevřeně a namířil svůj pohled na Hedviku. „Ty můžeš dojíst až později,“ řekl jí, vytáhl z hábitu dopis pro Snapea a nabídl jí ten přeložený pergamen.

Hedvika jej zdráhavě uchopila do zobáku.

Snape se na obědě neukázal. Stejně to dělával zřídkakdy. Takže Harry byl v klidu, že ohledně toho nebude Hedvika rovněž dělat nějakou scénu.

„Díky, Hedviko,“ prohlásil, když ji poškrábal na flíčku pod krkem, kde věděl, že právě vyrůstají nová pírka. Děkovně se proti tomu doteku vyklenula a jakmile se svou péčí přestal, vzlétla.

„Komu to vlastně píšeš,“ zeptal se Ron, když se znovu usadili k jídlu.

Harry se právě nakládal na talíř kousek třešňového koláče, ale na tváři se mu objevil úsměv, který s koláčem neměl zhola nic společného. „Tohle byl nový korespondent.“

„Musí mít celou řadu romantických vztahů,“ poznamenal Dean s úšklebkem, zatímco míjel šlehačku, na kterou Harry ukazoval.

Ten se jen usmál nad posměšky a smíchem svých chlapeckých spolužáků. „Nic takového nedělám. A jsem jediný člověk toho druhu na světě,“ prohlásil poněkud kousavě a ráčil se sehnout dostatečně na to, aby Deanovu uculující se tvář dětinsky ohodil lžící šlehačky.

„Kdo je to?“ tlačil na něj Ron, „Někdo, koho znám?“

„Hmm,“ zamručel Harry skrz ústa plná koláče a zavřel oči v dramatické blaženosti, zcela ignoruje Ronovu otázku.

„Harry,“ řekl Ron tónem, který hrozil, že jeho příteli ten koláč sebere.

Harry na svého kamaráda pohlédl s úsměvem. „Teď právě se s nikým nescházím. A jestli se to v budoucnosti stane nebo ne, to se uvidí.“

„Zatraceně, říká pravdu,“ zaskuhral Dean a otočil svou tvář ke svému přídělu koláče.

„Jak to můžeš říct?“ zeptal se Ron zvědavě.

„Protože já bych se svou trofejí chlubil.“

„Ano, ty jsi celosvětově uznávaná bytost, se kterou by měli být všichni ostatní porovnáváni, Deane,“ podotkla Hermiona a zasmála se.

Harry trhnul rameny, nezatěžuje se účastí. Řekl pravdu, to bylo jisté. Samozřejmě, že přemýšlel o možnosti, že by se scházel se Snapem, ale ještě se nerozhodl. Takže tímto se postaral o jednoho korespondenta. Ale co ten druhý? O tom věděla dosud jen Hermiona a řečený pisatel rozhodně neměl romantické zájmy.

V rychlosti dojedli, když zjistili, že se jim krátí čas na to, aby se dostali na hodinu včas.

Harry právě popadl svou tašku s knihami, když zaslechl, jak jeho jméno volá povědomý hlas ředitele. Hodil pohledem přes rameno a zjistil, že k němu skrz příval odcházejících studentů a profesorů míří Brumbálům pohled. „Pak vás dohoním,“ řekl Harry přátelům a pospíšil si zpět.

„Odpřísáhnul bych, že tě teď už nechá na pokoji, když už nejsou na obzoru žádní temní čarodějové,“ zamrmlal si Ron po fousy.

„Možná se objevil nový, a mohl bych tak získat nějaké body navíc,“ žertoval s ním Harry zlehka, navzdory vážnosti takové situace.

„Harry,“ napomenula ho Hermiona se zamračením.

Konejšivě pozvedl ruku. „Promiň. Uvidíme se později,“ prohlásil a otočil se od nich, když začali odcházet na hodinu.

Harry se obrátil proti proudu davu a pokusil se se zvědavým výrazem na tváři dostat k Brumbálovi. „Ron si myslí, že se objevil nějaký nový temný čaroděj nebo co.“

„Protože jsem se s tebou prostě rozhodl promluvit? Panečku,“ odpověděl starší muž. „Naštěstí je všude klid.“

„O co tedy jde?“ zeptal se Harry, odkládaje svou těžkou tašku na učitelský stůl, aby odlehčil svému rameni.

Brumbál obešel stůl, aby s Harrym setrval v méně formálním postavení. „Možná jsem starý muž zakleslý ve svých způsobech, ale chtěl jsem tě varovat, abys byl v pátek v Londýně opatrný. Uvědomuji si, že jsi pro téměř každého více než jen dobrá partie, avšak byl bych nesvůj, kdybych to nezmínil.“

„Řekl vám to? Už?“ optal se Harry zamračeně a naklonil při tom hlavu na stranu. „Když chce, je zřejmě hovorný. Bože chraň, aby mně dal nějakou informaci dobrovolně.“

„To je zvyk, který sdílí s nemnohými. Jistě ti to neuniklo, že?“ odvětil Brumbál se škádlivými jiskrami v očích.

„Asi stejně účinně jako protivný neonový nápis.“

Harry byl vděčný, že nemusí vysvětlovat neonové nápisy.

„Tak buď trpělivý. Nemůže od něj očekávat, že na tebe všechno vysype, než mu dáš odpověď.“

Harry věděl, že to bylo jen rozumné, on sám byl celkem tajnůstkář, i mezi přáteli. Dokázal se tedy vcítit do Snapeových diskrétních způsobů. „Ano, no… vezmu do úvahy, abych byl v pátek opatrný.“

„On jistě také nedopustí, aby se něco stalo, tím jsem si jistý.“

„To je nuda. Jak si mohu užívat, když se mi nic nestane? Ne všechno, co by se mi mohlo přihodit, musí být špatné, víte?“ usmál se Harry a přehodil si svou tašku přes rameno. „Musím jít, než bude příliš pozdě i na dostatečně vysvětlující omluvenku od vás.“

Brumbál se usmál a vykouzlil lístek, na kterém už byla žádost o omluvu, že se Harry opozdil. Když ji mladému muži podával, řekl: „Ano, na další hodině máš Hagrida. Je mi jasné, že jeho tresty jsou z nejkrutějších.“

Harry se na něj nesměle usmál a zastrčil si omluvenku do kapsy. „Trénovali mě, abych byl připravený pro každou situaci. Takže v tom případě možná mohu rovněž přinést medovinou oběť?“

„Běž na hodinu.“ Brumbál obrátil oči v sloup s pobaveným zasmáním.

„Ano, pane.“ Harry na něj krátce mávl, než prochvátal nyní už prázdnou síní a začal směřovat k Hagridově domku.

Harry vletěl do hodiny nadšeným tryskem. Dnešek se vyvíjel opravdu zajímavě. Promluvil si se Sorai, pobavil se duchaplný klevetěním se Snapem a nedostal od něj trest, obdržel dopis, na který tak čekal, a poslal jeden vlastní, aby ustanovil svou nadvládu. A ještě to vypadalo, že začne pršet. Nebylo nic špatného na tom, kdyby se hodina musela v polovině kvůli nevlídnému počasí zrušit.

Po krátkém setkání s Hagridem Harry zjistil, že dostal do páru Draca. Měli pozorovat nějaký druh zvířete, které se vypadalo jako výsledek krutého vtípku mezi mývalem a kuřetem.

„Pokud mohu podotknout, tohle se zdá jako zcela bezpředmětné a tenhle chimérovitý zmetek jen plýtvá místem, takže mohl bys přijít jako má intelektuální záchrana s nějakým druhem vážného a mocného důvodu, proč je tohle vůbec důležité?“ zeptal se Draco, zatímco se zamračením namířeným na stvoření, které Harry okamžitě pokřtil jako Boba, zapíchával brk do svého pergamenu.

Harry se uznale zasmál tomu komentáři s vědomím, že před svým nynějším kamarádem už mnohokrát bránil Hagridovu volbu kouzelných divokých zvířat. Většina z těch obhajob byla sice naprosto směšná, ale někdy přišel na docela zajímavá témata. „Mají kouzelníci cirkusy nebo zábavní parky nebo něco takového?“

Draco přikývl. „Něco takového. Nic tak hloupého, na co koukají mudlové. Sloni šlphající na balóny a takové věci jsou směšné.“

„Tak jsou možná zvyklí dělat takové věci pro pobavení?“ navrhl Harry s úsměvem, když pokračoval v zapisování poznámek o vlastnostech a chování Boba.

„Rád bych se pohoupal na téhle ošklivé věci s míčem.“

„Héj, buď na Boba milý. Už je po sezóně,“ odvětil Harry se širokých úsměvem. Bylo překvapivě jednoduché uvolnit se poblíž jeho bývalé skalní Nemesis. Zjistil totiž, že teď, když je Voldemort mrtvý, má více času, aby opravdu žil. A to znamenalo, že si z přátel někdy tropil žerty. Což bylo něco, co předtím prakticky nikdy nedělal.

Draco se sám pro sebe zasmál a naškrábal si pár poznámek. „Koukni, jeho trus je modrozelený.“

Harry věnoval mladému muži vyčítavý pohled. „Jémine, jak je od tebe pěkné, že jsi mě přinutil si toho všimnout.“

„Jste vy dva vůbec schopni nějaké práce?“ zasyčela na ně Hermiona z druhé strany, z místa, kde stála s Ronem vedle vlastní klece s Bobovým klonem.

„Jo,“ odpověděl Harry, otáčeje pergamenem, aby viděla zdlouhavý soupis, který tvořil.

„Je jako matka opatrovnice,“ podotkl Draco.

„Hodláš mít jednoho dne za tchýni paní Weasleyovou, takže se Hermionu ještě nepokoušej adoptovat. Nebo tě budu po příští rok navštěvovat i s Lockhartem.“

„Tak řekneš mi to už?“ zeptal se Draco náhle.

„Řeknu ti co?“ zamračil se Harry, stále zírající na katastrofu vzniklou křížením mývala a kuřete uvnitř klece.

„Proč s tebou byla na Lektvarech kobra. Většina lidí by si toho nevšimla, ale nemysli si, že já ne. To, že se nikdo nepokusil sabotovat tvůj dnešní lektvar, mělo svůj důvod.“

„Možná bych ho měl požádat, abych ji u sebe mohl mít častěji,“ zauvažoval Harry nahlas, ale pak stočil svou pozornost zpět k otázce. „Je profesora Snapea.“

„Ani jsem nevěděl, že nějakou má.“

„Vážně? Huh…“ Harry se zarazil, ale rychle znovu posbíral své myšlenky. „Jmenuje se Sorai a prostě mě v posledních dnech ráda navštěvuje.“

Draco věnoval svému příteli zahloubaný pohled. „Věděl jsem, že jste se po Voldemortově smrti přestali navzájem štvát, ale proč ti nechal svého hada? Dokonce ani já jsem nevěděl, že nějakého má, a to je pro mě skoro jako druhý otec.“

„Nemyslím si, že by jí dovolil, aby mě navštívila. Prostě si prosadila svou,“ vysvětlil Harry a připsal si něco dalšího na pergamen. „Každopádně bych o tom raději moc nemluvil. Už tak mě dost zaměstnává všechno to, co mi Sorai tak laskavě sdělila. Potřebuji malou duševní přestávku.“

Draco poslušně přikývl. „No, jsi rád, že jsi konečně volný? Že už více nemusíš postávat tam, kde ti Brumbál určí, jen proto, že by se Voldemort mohl ukázat?“

„To jsem dělal i tak, ne?“ poukázal Harry. „Zřejmě ano, ale vlastně to ještě nevím, dokud si to nevyzkouším. A stále je tu nebezpečí, že se Smrtijedi pokusí o odvetu, ale nemohu celý život prožít ve strachu, že mě za každým rohem přepadnou. Pokud se to stane, tak ať, ale mezitím bych raději trochu žil.“

„Mohl bys mě přijet v létě navštívit. Až odpromuji, všechno zdědím, takže to znamená, že mi také připadne dům,“ usmál se Draco, který se už přenesl přes matčinu smrt a otcovo uvěznění. Stále to bylo těžké, to ano, ale jako Harry i on se rozhodl, že ve svém životě pohne z místa.

„Napiš mi kdy a já tam budu,“ slíbil mu Harry, než rychle dokončil práci, aby se mohli odebrat na další hodinu dne.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Had Mistra lektvarů 6 Od: Nade - 10.07. 2013
To je taková pohodička, když je Voldemort pod drnem. Jen kdyby nebylo těch starostí s láskou. :-D Díky, těším se na pokračování.

Re: Had Mistra lektvarů 6 Od: denice - 09.07. 2013
hedvičino přistání na Harrym bylo hodně dobré, stejně tak Brumbál jako kuplíř. Jestlipak bude v příští kapitole má oblíbená ukecaná kobra? Díky.
Re: Had Mistra lektvarů 6 Od: Patolozka - 10.07. 2013
Teď ti nevím, mám v om nějak zmatek, ale někdy se určitě zase objeví:-) Dějeme za komentík!

Re: Had Mistra lektvarů 6 Od: Zuzana - 09.07. 2013
Strašne sa mi páčilo ako sa Harry bavil s Dracom. A že prijal pozvanie na návštevu. Nakoniec by z toho mohlo byť Drarry:D Ďakujem za kapitolu.
Re: Had Mistra lektvarů 6 Od: Patolozka - 09.07. 2013
No to teda jako néééé, Draco má Ginny:-) Normálně mi tady kazíš morálku *smích*. D9ky za komentík!

Re: Had Mistra lektvarů 6 Od: Zuzana - 09.07. 2013
Strašne sa mi páčilo ako sa Harry bavil s Dracom. A že prijal pozvanie na návštevu. Nakoniec by z toho mohlo byť Drarry:D Ďakujem za kapitolu.

Re: Had Mistra lektvarů 6 Od: Jacomo - 09.07. 2013
Hau, já z tohohle Harryho lezu po zdi snad ještě víc než ze Snapea Ale zase na druhou stranu se mi moc líbí, jak je tu prostě normální kluk, baví se, žertuje, pošťuchuje se s Dracem (!), z ničeho si nedělá hlavu, zkrátka je mu sedmnáct a žije. Top citát: "To je nuda. Jak si mohu užívat, když se mi nic nestane? Ne všechno, co by se mi mohlo přihodit, musí být špatné, víte?" PS: Drobný překlep hned na začátku, když Ron komentuje Harryho přistání po příletu Hedviky - To byl vážně dobrý pád.
Re: Had Mistra lektvarů 6 Od: Patolozka - 09.07. 2013
Díky moc, opravím. Po prvadě, mám toho tak trochu nad hlavu a už jsem to nečetla znovu, což by ovšem neznamenalo, že to objevím. Jsem ráda, že se líbí. Díky!

Prehľad článkov k tejto téme:

Winds of Water: ( Patolozka )09.04. 2014Had mistra lektvarů 23, druhá část - závěr
Winds of Water: ( Patolozka )02.04. 2014Had mistra lektvarů 23, první část
Winds of Water: ( Patolozka )27.03. 2014Had mistra lektvarů 22, třetí část
Winds of Water: ( Patolozka )24.03. 2014Had mistra lektvarů 22, druhá část
Winds of Water: ( Patolozka )12.03. 2014Had mistra lektvarů 22, první část
Winds of Water: ( Patolozka )08.03. 2014Had mistra lektvarů 21, druhá část
Winds of Water: ( Patolozka )27.02. 2014Had mistra lektvarů 21, první část
Winds of Water: ( Patolozka )20.02. 2014Had mistra lektvarů 20
Winds of Water: ( Patolozka )12.02. 2014Had mistra lektvarů 19
Winds of Water: ( Patolozka )05.02. 2014Had mistra lektvarů 18
Winds of Water: ( Patolozka )01.02. 2014Had mistra lektvarů 17
Winds of Water: ( Patolozka )22.01. 2014Had mistra lektvarů 16
Winds of Water: ( Patolozka )12.01. 2014Had mistra lektvarů 15
Winds of Water: ( Patolozka )21.11. 2013Had mistra lektvarů 14
Winds of Water: ( Patolozka )24.10. 2013Had mistra lektvarů 13
Winds of Water: ( Patolozka )10.10. 2013Had mistra lektvarů 12
Winds of Water: ( Patolozka )17.09. 2013Had mistra lektvarů 11
Winds of Water: ( Patolozka )03.09. 2013Had mistra lektvarů 10 3/3
Winds of Water: ( Patolozka )20.08. 2013Had Mistra lektvarů 10 2/3
Winds of Water: ( Patolozka )06.08. 2013Had mistra lektvarů 10 1/3
Winds of Water: ( Patolozka )30.07. 2013Had mistra lektvarů 9
Winds of Water: ( Patolozka )23.07. 2013Had mistra lektvarů 8
Winds of Water: ( Patolozka )16.07. 2013Had mistra lektvarů 7
Winds of Water: ( Patolozka )09.07. 2013Had Mistra lektvarů 6
Winds of Water: ( Patolozka )01.07. 2013Had mistra lektvarů 5
Winds of Water: ( Patolozka )24.06. 2013Had Mistra lektvarů 4
Winds of Water: ( Patolozka )18.06. 2013Had Mistra lektvarů 3
Winds of Water: ( Patolozka )10.06. 2013Had mistra lektvarů 2
Winds of Water: ( Patolozka )03.06. 2013Had mistra lektvarů 1
. Úvod k poviedkam: ( Patolozka )30.05. 2013Had mistra lektvarů - úvod k povídce