Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

A všetci máme slabé miesta

13. Cigarettes and Coffee

A všetci máme slabé miesta
Vložené: Jimmi - 26.05. 2013 Téma: A všetci máme slabé miesta
Jimmi nám napísal:

And We All Fall Down

Autor: Rumaan

Originál:  http://www.fanfiction.net/s/7676352/12/And-We-All-Fall-Down

 

Beta-read: Doda357

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

13. Cigarettes & Coffee 

Chrabromilský metlobalový zápas s Bystrohlavom prišiel spolu s nádherným jarným počasím. Hermiona sotva Harryho, Rona či Ginny videla, keďže Harry naliehal na chrabromilský tím, aby trénovali celé dni. Tento rok bral metlobal skutočne vážne. Keby nevedela, že chce byť aurorom, domnievala by sa, že hľadá skauta, aby ho vybral hrať metlobal profesionálne. V skutočnosti odvádzal s tímom takú dobrú prácu, že sa dnes na zápas niekoľko skautov dostavilo. Goldstein, ktorý bol stíhačom v bystrohlavskom tíme, sa snažil všetkých presvedčiť, že skauti prišli kvôli nemu, ale bolo mu trochu ťažké uveriť, keďže jeden bol z Holyheadských harpyí, ktoré boli výlučne ženským tímom.

Hermiona si bola istá, že pár skautov sem prišlo zistiť, či nedokážu Harryho odlákať od jeho zvolenej kariéry, ale Ginny sa tiež dostávalo veľa pozornosti. V lietaní bola rovnako talentovaná ako Harry a dokázala hrať na dvoch pozíciách, čo z nej robilo cenné aktívum v akomkoľvek tíme. Ešte mala pred sebou rok na Rokforte, ale Magochester United si upísali Olivera Wooda rok pred jeho posledným ročníkom na Rokforte. Len to dokázalo umlčať ostatných a zabránilo pokusom iných tímov uloviť ho.

Harry vstal a vyviedol svoj tím z Veľkej siene presne o desiatej. Hermiona si nemohla pomôcť, aby sa neusmiala. Zdalo sa, že sa tento rok zmenil Harry svojou horlivosťou na Wooda. S radosťou videla, že konečne dokázal venovať celú pozornosť metlobalu. Tú hru miloval a nedokázal svoju lásku plne prejaviť pri všetkých tých svojich pestvách mimo ihriska pri marení Voldemortových plánov.

Hermiona sa spolu s väčšinou školy vydala k metlobalovému ihrisku desať minút pred začatím zápasu. Avšak všimla si, že väčšina slizolinčanov zjavne mierila buď do knižnice alebo sa vracala do klubovne. Zazrela Pansy odchádzať s Blaisom a pribehla k nim.

"Nejdete na zápas?" spýtala sa.

Pansy sa pozrela na Hermionu, ako keby bola trochu bláznivá. "Nie, po prvom zápase tejto sezóny sme pochopili zjavné: nie sme príliš vítaní."

"Ach," trošku smutne odvetila. "Je to taká hanba. Väčšina vašich chalanov a pár dievčat sú rovnakí blázni do hry ako zvyšok školy."

Blaise venoval Hermione jeden zo svojich patentovaných odmeraných, ale mierne pobavených pohľadov. "Grangerová, vyzeráme ako tí blázni, ktorí sa dajú vypískať zo zábavy?"

"Okej, chápem. Nechám vás pokračovať v čomkoľvek, čo zamýšľate robiť," povedala Hermiona Pansy s úsmevom predtým, než sa otočila, aby odkráčala na chrabromilskú tribúnu.

Blaise slabo pokrútil hlavou, keď strapatá hlavná prefektka odišla. "Občas je vážne šialená," poznamenal k Pansy.

"Len jej nedochádza celá tá záležitosť s pudom sebazáchovy," odpovedala Pansy.

"Áno, to som si uvedomil po piatom ročníku, keď v šestnástich utiekla, aby zložila dospelých smrťožrútov."

"Chrabromilčania!" pripomenula Pansy. "Takže čo máme v pláne? Využijeme skutočnosť, že väčšina školy je na zápase a vydáme sa na romantickú prechádzku pri jazere?"

Zatváril sa trochu zahanbene. "Vlastne som sa už dohodol s chalanmi. Ideme sa dívať na zápas z Astronomickej veže s našimi ďalekohľadmi."  

Všimol si, ako skľúčene sa zatvárila. "Ale ak chceš, môžem robiť niečo s tebou."

Prevrátila očami. Blaise bol metlobalovým šialencom. Skutočnosť, že navrhol, že namiesto neho bude s ňou robiť niečo iné, jej poriadne stačilo. Poťapkala ho po líci a venovala mu bozk. "Nerob si starosti. Choď sa dívať na hru. Dokončím si úlohu z Transfigurácie."

"Ty si najlepšia, Pans," odpovedal a nadšene ju pobozkal skôr, než zmizol hore schodmi.

***

Vďaka Harryho prísnemu tréningovému rozvrhu Chrabromil Bystrohlav prevalcoval. Hermiona si nemohla pomôcť, aby sa kvôli tomu necítila samoľúbo. Goldstein ju kvôli hre celý týždeň privádzal do nepríčetnosti, stále mlel o tom ako je tento rok pre Bystrohlav tým rokom, kedy vyhrá nad Chrabromilom, ako sa to stane pod jeho vedením ako hlavného prefekta a o rôznych iných nepríjemných veciach. Hermiona sa nad to všetko povzniesla, úplne nezaujatá, ale tiež mala vieru v Harryho a jeho talentovaný tím, že zdôrazní, čo za tvora Goldstein v skutočnosti je. Teraz, keď Ginny venovala obrovské objatie, nemohla si pomôcť, aby sa smerom k hlavnému prefektovi trošičku neuškrnula. Možno mal Harry pravdu v tom, že sa príliš zblížila so slizolinčanmi. Zjavne na ňu mali zlý vplyv.

"Skôr než si všetci pôjdeme znova vychutnať svoje sobotné popoludnie, myslím, že Ron Weasley, chrabromilský strážca, nám chce niečo povedať. Radšej by to malo byť dobré, Weasley, niektorí z nás majú kde byť," zaznel zlomyseľný hlas Zachariasa Smitha.

"Naozaj dúfam, že tu nie sú skazostrekovia," niesol sa ihriskom zasnený hlas Luny Lovegoodovej, Smithovej partnerky v komentovaní. Hermiona vzhliadla trochu zmätená a zbadala úškrn na Harryho a Ginninej tvári, rovnako ako Ronov vydesený výraz. Uvedomila si, že Ron má v pláne hneď tu po hre požiadať Hannah o ruku a nemohla si pomôcť, aby sa trošku nezaksichtila. Podľa jej názoru toto bolo najhoršie možné miesto pre požiadanie o ruku. Bolo to také neromantické. Ale na druhej strane, ona nebola metlobalový fanatik. Rona s Hannah spojila spoločná láska ku Kudleyovským kanónom. Hermiona zachytila rýchly záblesk prekvapenej a zmätenej tváre McGonagallovej. Riaditeľka toto vôbec nebude považovať za romantické.

Ron bol žiarivo červený. Použil na hrdlo Sonorus kúzlo skôr, než sa načiahol po ruke Hannah a kľakol si pred ňu. Hannah zjavne došlo, čo sa deje a práve konkurovala Ronovi v súťaži o to, kto sa dokáže viac červenať. Ron zašmátral v habite, než vytiahol malú zamatovú krabičku.

Odkašľal si. "Hannah, viem, že spolu nechodíme dlho, ale milujem ťa a nedokážem si predstaviť nikoho iného, kto by ma dopĺňal tak ako ty. Bol by som neuveriteľne poctený, keby si mi preukázala tú česť a stala sa mojou manželkou," povedal Ron so vzácnou elegantnosťou skôr, než ponúkol Hannah zásnubný prsteň.

Hermionu dosť zaskočila Ronova výrečnosť. Keby o tomto vedela dopredu, bola by sa stavila, že bude pri svojom návrhu mrmlať a váhať. Na to začula, ako si Ginny šeptá celú reč spolu s Ronom. Samozrejme, neboli to Ronove slová. Ginny odviedla dobrú prácu v jeho tréningu, takže na nič nezabudol, rovnako ako ju udržala krátku a príjemnú, tak aby ju príliš nepokazil.

Zdalo sa, že Hannah všetko mierne zaskočilo a hľadela na zásnubný prsteň v úžase a šoku. Ron si znova odkašľal, teraz už vyzeral trochu neisto. Jedna vec bolo naplánovať žiadosť o ruku na verejnosti, úplne niečo iné bolo byť odmietnutý pred prakticky každým, s kým ste chodili do školy. Magická komunita nebola veľmi veľká a týchto ľudí bude vídavať po zvyšok svojho života. Keby ho Hannah odmietla, Ronovi by to do konca života pripomínali. Vzhliadol k Hannah s prosebným výrazom v očiach. Zjavne sa prebrala z tranzu, potriasla hlavou a rozhliadla sa po všetkých, ktorí na nich zízali.

"Áno," roztrasene zašepkala, takže ju mohol počuť len Ron.

Vyskočil a pohltil ju v obrovskom objatí. Piskot a hvízdanie sa nieslo štadiónom a šťastný pár sa ocitol uprostred skrumáže gratulantov.

Hermiona zaostala v pozadí, kým počiatočný nával neustane. Vzhliadla a zachytila McGonagallovej pohľad. Vyzerala súčasne potešená z Rona a Hannah a súčasne trochu nahnevaná za také načasovanie udalosti. Hermiona takmer mohla počať riaditeľkin úsečný tón, ktorý zatrpknuto naznačoval, že školské metlobalové zápasy nie sú vhodným časom ani miestom pre ponuky na sobáš.

"No, teraz, keď Hannah ponížila našu vznešenú bifľomorskú fakultu tým, že prijala pomerne trápnu ponuku Rona Weasleyho, môžeme pokračovať ďalej," vyšplechol Zacharias Smith zatrpknutým hlasom.

Hermiona s potešením počula, že ho za takýto nevraživý názor poriadne vypískali.

"Ach! To bolo romantické," rozplývala sa Luna, ktorej sa tiež podarilo lakťom úskočne štuchnúť Smitha do rebier. "Gratulujeme Ronovi a Hannah."

Hlasitý jasot rokfortských študentov sprevádzal Rona a Hannah, keď ich odnášali z ihriska na pleciach chrabromilského metlobalového tímu. Hermiona ich nasledovala v pozadí. Ešte sa nedokázala priblížiť  k Ronovi či Hannah, aby im zablahoželala.

***

Oslava sa zjavne presunula do chrabromilskej veže, kde mala pokračovať po zvyšok večera. Hannah a pár ďalších bifľomorčaniek boli tiež prítomné. Hermione sa konečne podarilo dostať do blízkosti práve zasnúbenej dvojice, aby im zagratulovala. Rona poriadne objala a nadchýnala sa (ako sa od nej očakávalo) nad prsteňom Hannah. Bola za nich skutočne šťastná, ale nemohla si pomôcť, aby si nepripadala, že zaostala pozadu. Skupina jej priateľov bola teraz popárená a Hermiona sa tam už viacej nehodila. Ginny s Hannah sa stále rozplývali nad ideálnymi svadobnými šatami, kým Ron s Harrym sedeli pri nich s rozpačitým výrazom nad všetkými tými rečami o oblečení. Hermionu odsunuli na bok skupiny, kde si odpíjala z ďatelinového piva a snažila sa tváriť, že ju to zaujíma. Nezaujímalo a tiež sa jej trochu dotklo, že vôbec nevedela, že Ron chce dnes prísť s ponukou na sobáš.

Hermiona sa vykradla z klubovne len, čo mohla. Naozaj nemala náladu sedieť tam s absurdne šťastnými párikmi, ktoré jej zjavne do tváre strkali jej vlastný stav bez partnera. Nebola to jej chyba, ale Hermiona bola z toho všetkého zatrpknutá. Bola tiež sama na seba naštvaná, že sa takto cíti.

Hlavný problém, ktorý teraz Hermiona mala s vlastníctvom Malfoyovho chlastu, bol ten, že bol tam, keď si pripadala na dne a pokušenie piť bolo veľmi vysoké. Dostala sa nazad do klubovne a otvorila fľašu ohnivej whisky. Chcela si dať len jeden pohár, aby jej pomohol prekonať tú paniku, do ktorej sa dostala.

***

Draco počkal, až kým sa slizolinská klubovňa nevyprázdni a potom zamieril do Grangerovej prefektského privátu. Bolo dobré, že sa stal takým znalcom v potulovaní sa po hrade po večierke, pretože teraz to robil každý víkend, aby tajne preniesol tú trochu alkoholu, ktorú mu Grangerová nechala z jeho zásob. Bola taká prísna v tom, ako mu ho dávkovala, že tento týždeň zakázala Noktokovi, aby čokoľvek priniesol. Tvrdila, že má viac než dosť, aby mu to vydržalo do ďalšieho týždňa. Keďže nevedel, kde drží jeho kontraband, nemohol ho sám skontrolovať. Niežeby bola dosť hlúpa, aby mu zverila heslo do jej bytu.

Draco fungoval na svojom novom režime už niekoľko týždňov. Stále trochu trpel nedostatkom spánku. Zjavne Grangerovej nové kúzlo na ňom tak dobre nefungovalo ako na tých, o ktorých čítala. Darilo sa mu pospať si len štyri hodiny, než sa nočné mory vrátili. Alkohol tiež nedokázal zahnať nočné mory rovnako dobre ako kedysi. Draco dúfal, že začnú slabnúť, čím viac času prejde od Azbakanu a jeho smrťožrútskych dní, ale zdalo sa mu, ako keby sa zhoršovali. V tieto dni mal dojem, že boli výlučne o Grangerovej a najhoršími boli tie, kde zaujal miesto tety Bellatrix a mučil chrabromilčanku sám.

Stále používal na posteľ umlčovacie kúzlo, hoci teraz Blaise vedel o jeho nočných hrôzach, ale Theo nie a Draco to tak chcel udržať.  Vôbec netúžil po tom, aby nepriateľský slizolinčan mohol niečo také proti nemu použiť.

Draco sa tiež nemohol dočkať, aby dnes našiel Grangerovú, pretože mal pocit, že sa jej možno zíde spoločnosť. Ani na minútu si nepredstavoval, že on je tou spoločnosťou, ktorú by mala v pláne, ale ak sa jednu vec za posledných pár mesiacov o Grangerovej naučil, tak to bolo to, že mala nerada pocit, že je svojim priateľom na príťaž. Draco sledoval metlobalový zápas s niekoľkými slizolinčanmi z Astronomickej veže. Všetkých slušne pobúrilo divadlo, ku ktorému po ňom došlo. Chcieť sa oženiť s priateľkou takou pomerne mladou bolo pre väčšinu z nich nechutné, ale zďaleka najviac vyvolávajúcim dáviaci reflex bol fakt, že bol taký zúfalý, aby sa oženil s bifľomorčankou! Samozrejme, toto bol Weasley.

Draco potichu zaklopal a počkal, kým Grangerová otvorí. Vedela, že príde, takže sa neobával, že by zaspala a nepočula ho.

"Pochybujem, že ťa chce dnes vidieť," oznámil mu snobsky obraz.

"Odpáľ," odpovedal.

"Je poriadne rozrušená."

"Vyzerám, že sa chcem s tebou baviť?"

"Slizolinčania! Všetci ste rovnakí"

Pred odpoveďou ho zachránil zvuk Grangerovej krokov po podlahe smerom k nemu.

"Hej, Malfoy," povedala trochu zľahka. "Chceš ísť dnu?"

Obvykle mala fľašku v ruke a strčila mu ju do ruky, šťastná, že sa ho zbaví tak skoro, ako to len bolo možné. Ale dnes večer dokázal posúdiť z výrazu v jej očiach a z toho, že sama objímala fľašku ohnivej whisky, že by sa jej zišla spoločnosť.

"Chceš, aby som šiel zobudiť Pansy?" spýtal sa Draco, keďže si myslel, že Pansy by v utešovaní Grangerovej odviedla oveľa lepšiu prácu než on. Bolo zrejmé, že to bolo to, čo potrebovala a on si spomenul na rozhovor spred pár týždňov, kedy sa mu otvorila o niektorých svojich neistotách.

"Nie, to je v poriadku," povedala, ani sa ho nespýtala, prečo to navrhol. Bolo to na Grangerovú také netypické.

Poodišla od dverí, nechala ich otvorené, takže vošiel dnu a zavrel ich za sebou. Nebol si vôbec istý, prečo toto robí. Prečo jednoducho nežiadal, aby mu odovzdala fľašu alkoholu? Tak by bol na ceste do žalárov, aby sa opil sám. Teraz sám privolil k tomu, aby bol súčasťou ďalšej Grangerovej párty ľútosti - zase.

"Takže to beriem tak, že sa takto ľutuješ kvôli tomu, čo sa stalo dnes popoludní, že?" poznamenal.

Grangerová sa otočila a trochu prekvapene sa na neho pozrela. "Ty o tom vieš?"

Uškrnul sa. "Pri Salazarovom brku, Grangerová, viem, že práve teraz je z teba kôpka nešťastia, ale bolo by čudné, keby som o tom nevedel. Rozpráva o tom celý hrad."

"Bolo to veľmi romantické."

Nad tým sa Draco uchechtol. "Zvrchu Astronomickej veže to tak nevyzeralo. V skutočnosti to vyzeralo ako smiešny cirkus."

"Možno si tam len musel byť."

"Možno musíš byť imúnna voči Weasleyho drsnej a nevynaliezavej povahe, aby si to ocenila," odsekol.

Nad tým si odfrkla. Zvalil sa na gauč, zdvihol fľašu whisky a pohár navyše. "Pozri, Grangerová, je mi jasné, že nie si taká prehnane sentimentálna, aby si si vážne myslela, že to bol romantický návrh."

"Nuž, nie je to to, čo by som chcela ja, ale Hannah si myslela, že to bolo dokonalé," priznala.

"Ten orangutan si vážne našiel pre seba dokonalú manželku, ak toto vážne oceňuje."

Grangerová ho prepleskla po hlave. "Prestaň byť taký jedovatý, Malfoy. To nie je pekné."

"Kto hovorí, že som pekný? Ty by si už mala vedieť viac, aby si si niečo také myslela."

Grangerová mu venovala vševediaci pohľad. "Mňa neobalamutíš, Malfoy."

Nadurdil sa. "To malo čo znamenať?"

"Presne vieš, čo to malo znamenať. Keby si bol takým zlým človekom, ako sa snažíš predstierať, potom by si tu so mnou nesedel a nesnažil by si sa, aby som sa cítila lepšie.“

„Som tu len kvôli ohnivej whisky. Neklam samu seba, že sa tak či onak starám o tvoj milostný život.“

Stočila sa na gauči, aby sa na neho pozrela. „A mám sa tiež domnievať, že zhadzovanie Rona a jeho metód dvorenia Hannah sú celé o ohnivej whisky?“

„Ach, nie,“ odvetil. „To len preniká na povrch moja nechuť k Weasleymu. Ako som už predtým povedal: máš šťastie, že si unikla.“

„Nikdy by ma nenapadlo, že toto poviem, ale si milší než dávaš najavo,“ trvala na svojom Grangerová.

„Ak budeš pokračovať v tomto štýle, potom okamžite odchádzam. Nechceš mi len hovoriť a hovoriť o čomkoľvek, kvôli čomu si taká zničená?“

Hermiona si vzdychla a zadívala sa do ohňa. Časť z nej uznávala, aké zvláštne bolo sedieť tu s Malfoyom a rozprávať o tom, čo ju rozrušilo. Bolo podivné myslieť si, že sa mu môže zveriť s niektorými svojimi najtajnejšími myšlienkami a očakávať, že si jej tajomstvá nechá pre seba. Ale niečo sa medzi nimi dvoma zmenilo, počas semestra sa medzi nimi vytvorilo nevysvetliteľné puto. Už viacej nebol len sarkastický, odporný kretén, ktorého prenasledovala smola, ale niekto, na ktorého postupne začala nazerať ako na akýsi druh priateľa. Ten typ človeka, ktorý jej veci neprikrášľoval a len jej povedal svoj názor bez ohľadu na to, či si myslel, že jej ublíži alebo nie. To si na ňom vážila. Bolo to drsné, ale tiež to bolo niečo, čoho sa jej nedostávalo od nikoho iného.

„Neviem, len mám pocit, ako keby ma unášalo preč od Harryho a Rona. Ani som nevedela, že Ron dnes pri hre plánuje Hannah požiadať o ruku,“ povedala zúfalo.

Malfoyovi chvíľu trvalo, kým mu to došlo. Hermiona to zachytila podľa šoku, ktorý to naznačoval. „Áno, aj u mňa to bolo podobné,“ povedala.

„Myslel som si, že vy traja ste spojení bokmi.“

„Ja tiež. Ron sa ma dokonca ani nespýtal, čo má povedať. S Harrym s takými vecami kedysi chodievali za mnou.“

Na to Malfoy nič nepovedal. Nebolo čo povedať. Chvíľu tam sedeli a len si v tichu družne odpíjali z ohnivej whisky. Hermiona sa načiahla, aby si doliala pohár a zachichotala sa.

„Čo je?“ spýtal sa.

„Skazil si ma! Pozri sa na rokfortskú hlavnú prefektku, ktorá sedí v sobotu večer v klubovni a popíja ohnivú whisky.“

„Jeden dôležitý faktor si vynechala.“

„Aký?“

„Rokfortská hlavná prefektka popíja ohnivú whisky s bývalým smrťožrútom,“ ledabolo zahlásil.

Hermiona si nemohla pomôcť. Niežeby na jeho vete bolo niečo hrozitánsky zábavné, ale jej absurdnosť spôsobila, že sa smiala ešte viac. Malfoy sa na ňu pozrel a potom sa pripojil. Zjavne obaja jednoducho potrebovali večer, aby sa uvoľnili bez toho, aby príliš silno premýšľali o následkoch.

Bolo to oveľa neskôr, po mnohých bezvýznamných veciach, ktoré prebrali a kvôli ktorým sa dohadovali, keď sa Malfoy postavil. „Myslím, že by som už mal ísť,“ povedal.

„Nebuď precitlivený prehrávač,“ doberala si ho. „Len preto, že som vyhrala hádku o Hrdozobcovi.“

Prevrátil na ňu očami. „Tú hádku si nevyhrala. Stále si myslím, že ten hipogrif bol hrozbou pre spoločnosť a mali ho zabiť.“

Hermiona na neho vyplazila jazyk. „Zaslúžil si si, čo sa ti stalo a Hrdozobec ťa sotva škrabol.“

„Už sa o tom znova nemienim baviť. Myslím, že je načase tvrdiť, že sme sa zhodli na tom, že sa nezhodneme o hipogrifoch a tom veľkom nemehle Hagridovi.“

„Toto vravia ľudia, keď majú prehrať nejaký spor,“ naliehala.

„Nie, toto hovoria ľudia, keď sú príliš unavení, aby sa hádali stále o tom istom s pripitými, mimoriadne tvrdohlavými čarodejnicami.“

„Nemusíš odísť,“ navrhla, keď sa pohol k dverám.

Malfoy nadvihol obočie jej smerom a ona sa trochu začervenala nad tým, ako jej poznámka vyznela. „Nemyslela som to tak. Len som chcela povedať, že môžeš zostať znova na gauči, ak chceš. Vážne nechcem byť sama.“

Vzdychol si a posadil sa. „Myslel som si, že sme ťa z tejto nálady dostali.“

„Áno, nuž, ako si spomenul, som mimoriadne tvrdohlavá.“

Otočil sa k nej tvárou a pozrel sa jej rovno do očí. „Prestaň sa považovať za nejakého neatraktívneho skrachovanca, pretože nie si v osemnástich zasnúbená.“

„V devätnástich,“ pripomenula.

„Čože?“ spýtal sa zmätene Malfoy.

„Mám devätnásť. Myslím, že som na Rokforte najstaršia. Mám narodeniny v polovici septembra.“

„Ach,“ povedal. „Tak či tak, to nie je dôležité. Musíš si prestať myslieť, že si neatraktívna, pretože nie si zasnúbená spolu so svojimi priateľmi. Chceš vôbec byť?“

Hermiona pokrútila záporne hlavou. „Ale nechcem byť jedinou slobodnou, ktorá sa vlečie na konci skupiny. Tou, ktorá mení stôl z priateľskej štvorice na trápnu päticu so sprostou stoličkou strčenou na konci, o ktorú zakopáva čašník. Prečo je to pre mňa v tejto oblasti také náročné? Ani som nikdy nemala poriadneho frajera.“

Zamračil sa. „Myslel som, že tu bol Krum, po ktorom nasledoval Kráľ Lasičiak.“

„Krum ma vzal na Vianočný bál a trochu sledoval, ako sa učím. Vážne som sa o neho nezaujímala týmto štýlom. Boli sme skôr priateľmi. Myslím, že sa mu páčil fakt, že som nad ním neochkala. Okrem toho, v tom čase sa mi páčil Ron.“

„Takže ste sa vôbec nepobozkali?“

„Nuž, bol tu malý bozk než odišiel, ale aby som bola úprimná, bolo tu trochu nechutné a ani jeden z nás v ňom dlho nepokračoval.“

„Ale potom si trochu randila s Weasleym,“ pripomenul.

„Odhadujem, že by si ho mohol nazvať mojím frajerom na mesiac. Ale to vážne bolo kvôli tomu, aby sme potešili jeho mamu. Vieš, aké divné bolo bozkávať sa s Ronom?“

Zvraštil odporom tvár. „Vďaka, Grangerová. Vážne som nechcel taký obrázok. Ten ryšavý pajác mi moc nesedí.“

Hravo pleskla Malfoya po hlave než vytriezvela a znova sa nezatvárila žalostne. „Ale oba razy to nebolo tak, ako som si predstavovala nejaký vzťah. Neviem ani, či sa vôbec za vzťahy počítajú. Určite sa nepodobali tomu, čo cítia k sebe Harry s Ginny alebo Ron s Hannah.“

Vydal frustrovaný zvuk. „Nedochádza ti pointa, Grangerová. To je sotva koniec sveta a okrem toho sa nedá povedať, že by si posledné roky nemala plné ruky práce. Bola si poriadne zamestnaná bojom so šialeným psychopatom, ktorý ťa chcel vidieť mŕtvu.“

Hermiona popotiahla nosom. „Viem, že to nie je koniec sveta, ale ja som žena a vážne si chcem pripadať atraktívne. Jediné, čo zjavne všetci ostatní vidia, je môj rozum.“

„Tvoj rozum je poriadne desivý, Grangerová.“

„Vidíš! To presne myslím. Je to takmer, ako keby preto, že som inteligentná, tak je to všetko, čo ma vymedzuje. Vieš, že Parvati mala dokonca tú drzosť mi povedať, aby som si kvôli frajerom nerobila starosti, pretože som typom dievčaťa, ktoré bude mať miesto nich kariéru? Ja vážne tiež chcem partnera, deti a rodinný život,“ povedala.

„Po prvé, prečo počúvaš Parvati Patilovú? Uctievala Trelawneyku, panenka skákavá. Po druhé, máš dosť času, aby si mala oboje. Ešte nemáš ani dvadsať, takže sa upokoj.“

Hermiona si prehrabla vlasy. „U Merlina, som v hroznom stave. Keď ty znieš rozumne, potom mi je jasné, že som oficiálne scvokovatela.“

Odfrkol si. „Princezná, ja vždy hovorím rozumne. Len to svetu ešte nedošlo.“

„Buď to alebo som skutočne zošalela a ty teraz znieš, ako keby si dával zmysel,“ doberala si ho. Úsmev jej opadol a vzhliadla na neho. „Takže ty si nemyslíš, že som nejaký príšerný, neatraktívny trol, ktorý nikdy nebude mať frajera?“

Malfoy zastonal. „Necháš toho niekedy? Týmto vyhlasujem tvojich priateľov za viac než zbytočných, ak máš skutočne takéto nízke sebavedomie.“

Hermiona sa odvrátila a zízala do ohňa.

„Čo je? Čo som povedal?“ spýtal sa.

„To nechceš vedieť,“ odpovedala.

„Len to vysyp!“ prikázal.

„Ty si dôvodom, prečo mám také nízke sebavedomie. Ty a tvoji priatelia ste večne mleli o tom, aká som škaredá. Doteraz je to vo mne poriadne hlboko zakorenené,“ zašepkala.

Nastalo dlhé, nepríjemné ticho. Hermiona sa nechcela na Malfoya pozrieť, ale nemohla zniesť, že nevie, čo si myslí.

Nakukla na neho a zbadala, že na ňu mlčky hľadí.

„To je vážne pravda?“

Hermiona len prikývla hlavou.

„Sakra!“ zaklial. „Myslel som, že vieš niečo lepšie, než veriť čomukoľvek, čo vyjde z mojich úst.“

Len na neho nemo zízala.

„Počúvaj, Grangerová, bol som žiarlivý blbec s mindrákmi na míľu širokými. Myslel som si, že je úžasné ponevierať sa tu a robiť život všetkých nešťastným. Myslel som si, že som tak zasrane všetkým nadradený, ale iróniou môjho života je, že môj život je pokašľanejší než život kohokoľvek iného na Rokforte.“ Zdvihol jej ruku a začal sa hrať s jej prstami.

„Nestráv svoj život tým, že sa budeš trápiť tým, čo som ti za tie roky povedal. Si bystrá, si duchaplná a si zasrane nádherná.“

Hermiona prehltla. Sklopila zrak k ich prepleteným rukám a vzhliadla na neho. Trochu rozochvene sa na neho usmiala. Opätoval jej pohľad, než potichu zašepkal: „Srať na to.“

Nasledujúce, čo si Hermiona uvedomila, boli jeho pery na jej, ktoré jej venovali tej najnežnejší z bozkov v jej živote. Oči sa jej zatvorili a oprela sa do neho. Prešla mu rukami po hrudi nahor, aby ich spojila za jeho krkom. Roztiahla prsty v jeho hodvábnych vlasoch, keď si ju pritiahol bližšie a ten bozk prehĺbil. Srdce jej búšilo, keď jeho jazyk vkĺzol do jej úst. Nijaký bozk sa doteraz Hermione nezdal taký návykový. Vždy tú predstavu považovala za trochu nechutnú a keď Krum robil to, čo práve robil Malfoy, napínalo ju. Ale určite sa to nedialo teraz. Potom tak náhle ako začal, ten bozk skončil a ona sklamane otvorila oči. Hľadel na ňu s rozšírenými zreničkami, kvôli čomu jeho oči vyzerali viac čierne než šedé.

„To bolo za čo?“ zašepkala.

Slabo pokrčil plecami. „Chcel som,“ jednoducho odpovedal.

Hermiona ustúpila a dala z neho preč ruky. Pripadala si vzrušene a trochu rozpálene. Zamrvila sa na gauči. Malfoy si odkašľal a pokúsil sa znova vstať. „Vážne by som tentoraz mal ísť.“

Položila mu ruku na plece. „Prosím, nechoď, Malfoy. Len tu dnes v noci zostaň.“

Pozrel sa do jej roztržitých prosiacich očí a prikývol. Obom naliala ďalší pohár whisky a usadili sa do pohodlného mlčania.



 

* názov kapitoly je z piesne Cigarettes & Coffee - Otis Redding (http://www.youtube.com/watch?v=PBCGvQ5cqAY)

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Hanisko - 30.03. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 07.06. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: Jimmi - 01.07. 2019
Je zvláštne čítať takéto staré komentáre. Nemôžem si pomôcť, ale ako keby ten preklad ani nebol môj. Predchádzajúce kapitoly sa čítali sami. Toto mi príšerne drhlo. Asi je to fakt tým, že mám svojskú stavbu viet a vyjadrovanie a keď je to učesané správne, mám s tým problém. Ach jo.

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: silrien - 04.12. 2015
Tedy, tahle kapitola byla úžasná. Dracův polibek bych si taky dala líbit. Ale asi se to ještě pokazí, že? Ještě že to čtu v době, kdy je tu už celý překlad a mohu jít rovnou dál.Děkuji

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: Radka - 12.09. 2013
závěr byl super.Konečně se políbili

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: Jacomo - 28.05. 2013
No tedy! To se nám tu dneska sešlo nečekaných situací: 1) Ron producírující se před celou školou? No, mohlo by to sedět, líbí se mu být středem pozornosti. A jestli to vyhovuje i partnerce... Ovšem z Astronomické věže na to musel být parádní výhled Jestlipak měli zmijozeláci všechnohled? 2) Hermiona nemůže mít u sebe zásoby lahví ohnivé whisky, aby se jim nepodívala na dno? Kam se poděla logika, přísný režim a sebeovládání, slečno dokonalá? Pak je ale pochopitelně snazší žádat bývalého Smrtijeda, aby zůstal přes noc 3) Draco utěšující zamindrákovanou Hermionu? Slovně? Jo tak, to byla předehra k polibku, tak to už tě poznávám, Dráčku Jsem trochu mimo, tak ty mé poznámky neber moc vážně. Prostě jsem se bavila. Díky za super překlad, Jimmi, už se mi po těch dvou "padajících" začínalo stýskat.

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: denice - 27.05. 2013
Konečně mám čas v klidu si sednout a vychutnat si kapitolu. Ron se tedy předvedl, idiotštější způsob už nenašel? Nějak na tom nevidím romantiku, jen trapnost. Hannah se k Ronovi dobře hodí, pokud ji to nadchlo, ale tady souhlasím s Dracem - směšný cirkus. Chápu, že Hermiona se cítí vyřazená vedle dvou zamilovaných děvčat a jejich snů o nádherných svatebních šatech, ale kdyby se nad tím zamyslela, tohle není to, co by chtěla, aspoň ne teď. Ona přece nemůže mít budoucnost takhle nalinkovanou.  Draco se svou ironií, nadhledem a schopností vidět věci reálně - to bylo to nejlepší, co se Hermioně mohlo přihodit.  A konec byl nádherný. Díky.

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: Zuzana - 27.05. 2013
Och, och, to bolo. Teda aj rozhovor a všetko ostatné, ale ten bozk na koci... Strašne pekné. A som rada, že tam s ňou zostal aj keď len svorne mlčia, lebo keby odišiel asi by mala pocit, že to robil len aby jej pomohol a nemyslel to naozaj. Ďakujem za preklad :)

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: teriisek - 27.05. 2013
Krásná kapitola. Ta žádost o ruku byla možná romantická, ale já bych se asi na místě Hannah propadla hanbou. A Draco byl skvělý, jsem zvědavá, jestli ten polibek něco změní a jak to mezi nimi vůbec bude pokračovat dál. Díky za překlad, budu se těšit na další kapitolu!

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: marci - 27.05. 2013
Ach můj Bože - to bylo vážně úžasné! Taju a roztékám se a vůbec. Tolik romantiky na pozadí myšlenek a skutečností, které mě rozčilují... brilantně napsané. Krásně přeložené.. jimmi, dodo357 - díky za tuhle povídku :)

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: myska111 - 26.05. 2013
Velmi zajímavá kapitola, ten konec byl vážně krásný. Líbí se mi, jak to mezi nimi začíná jiskřit. Daco konečně přestává být arogantním blbcem. Že by se mezi nimi začalo něco vyvíjet. Děkuju za super překlad.

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: Julie - 26.05. 2013
Díky moc za další kapitolku, očekávala jsme ji netrpělivě ale stálo to na to. Hlavně ten závěr, úplně jsem to měla před očima. Tento Draco se mi opravdu líbí. Všechno nej k narozeninám, ať máš vše co potřebuješ a vše se daří tak jak má.

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: TaraFaith - 26.05. 2013
Pááááni!!! Ronovo požádání o ruku bylo vážně netradiční, ale pokud je Hannah taky takový blázen do Famfrpálu, tak to bylo ideální. a taky pěkné divadlo před školou. Chápu, že mají teď Ginny a Hannah spoustu společných témat, ale opravdu se mi nelíbí, že si nikdo z nich nevšiml, že se Hermiona cítí trochu odstrčeně. Její trable chápu až moc dobře. Opětně musím připomenout úžasný vztah mezi Pansy a Blaisem. Ti dva jsou vážně super. No.. a ke konci kapitoly můžu říct jen: Jupíí! Konečně! jsme se hnuli trošku dopředu. Jen doufám, že to ráno nebudou svádět na alkohol. Moc se těším na další kapitolu. Tato povídka je opravdu jedna z mých nejoblíbenějších. Díky za překlad.

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: Pavla - 26.05. 2013
Tak tohle je krásná, naprosto dokonalá povídka! Přečetla jsem ji jedním dechem a je to úžasné! Strašně se mi líbí styl, jakým je to psané a postavy se mi zdají naprosto realné! Je to úžasně úžasné a už se nemůžu dočkat další kapitoly. :-)

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: Lupina - 26.05. 2013
Nejdříve, Jimmi, všechno nejlepší k narozeninám, hlavně zdraví, ostatní pak přijde samo. Teď k povídce. Díííky Tak strašně rozumím Hermioně. Do svého páťáku na výšce jsem byla nezadaná, lichá, plonkovní. Takže naprosto vím, jak se cítí. Draco byl tady skvělý a rozumný a ten polibek... ach... Děkuji Tobě za překlad i betě za betování. Bylo to krásné.

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: MIRA - 26.05. 2013
Super kapitola. Tak sa nám to začalo pekne hýbať. Keď Draco povedal, " srať na to", tak som si myslela, že nech na to Hermiona nemyslí. A on sa proste sklonil a začal ju bozkávať. To je teda riadny dôkaz toho, že je fakt zaujímavá. Krásny preklad. PS: Všetko najlepšie k narodeninám. Veľa zdravia a šťastia. Úspechy v práci a nech Ťa blízki poslúchajú ako doteraz. Inak aj my sme dnes oslavovali narodeniny. Moja svokrička oslavovala a k tomu sme sa pridali ešte neter a ja. Ja som mala osemnásteho a neterka 21-ho mája.

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: Gift - 26.05. 2013
Krasna kapitola, takhle se pisou nadherne, romanticke Dramione povidky! Moc dekuji za preklad, tuhle povidku si vazne moc uzivam.

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: arkama - 26.05. 2013
nooo, tak už sme sa celkom pekne posunuli ) Také, že jaj! začať po Dracovsky bozkávačku vetou "Srať na to! " Akože čo sa všetci tí čarodejníci plašia s tým ženením tak skoro? Máte čas chrabromilčania:) Dík za kapitolu Jimmi

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: Eily - 26.05. 2013
Fíha.... Fíha, fíha. Vau. To jen tak na úvod. Jimmi, nejprve všechno nejlepší k narozeninám. Hodně štěstí a zdraví, ať se daří doma i v práci. Chuť a elán do života a i k provozu těhle stránek, kterými předáváš chuť do života jiným Teď už ke kapitole. Upřímně, žádost o ruku v osmnácti letech? Děti ve dvaceti? Asi bych byla ve Zmijozelu, protože se mi to zdá stejně divný. Ale chápu Hermionu. Za pár týdnů mi bude dvacet. A jsem nepolíbená, neboli bez vztahu, rande, ničeho. (Hermi je napřed, nemusí být v depresi). A občas je tohle vláčení za kamarády tak únavné. Tolik let poslouchat o cizích vztazích, to prostě není sranda. Škoda, že taky nemám po ruce nějakého Malfoye Draco je opravdu milejší, s jeho názory se někdy nedá nesouhlasit. Je drsný, ale to občas člověk potřebuje. Mám jednu takovou kamarádku, která to prostě řekne naplno. A proto jí svěřuju takové věci, které bych jiným neřekla. Takoví lidé jsou potřeba. A co se konce kapitoly týče - jo! Konečně! Doufám, že to s odeznívající whiskey nebude považováno za chybu. Ale myslím, že ne. Hermi se totiž posunula někam jinam, než její přátelé. Díííky za kapitolu, Jimmi, a dodě za betování. Těším se příště

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: iway - 26.05. 2013
konečně se něco stalo :D draco je tady nádherný.. :) 

Re: 13. Cigarettes and Coffee Od: doda357 - 26.05. 2013
Och, och, och Nemôžem tomu uveriť... To bola nádhera Ten bozk, joj, a tie jeho názory, že je zasrane nádherná a podobne  Hlavne veta: Draco sa tiež nemohol dočkať, aby dnes našiel Grangerovú, pretože mal pocit, že sa jej možno zíde spoločnosť. Uf, teraz už len čakám, kedy sa čo pokazí... Ron a Hannah, nejako ma to nenadchýna, ale keď to dáva Herm dokopy s Malfoyom, tak len tak ďalej Toto je najlepší liek na zlú náladu, aký poznám Už som vravela, že milujem takéto poviedky?  Ďakujem  A ešte raz prajem všetko najlepšie a hlavne ešte veľa skvelých prekladov, ktoré by sa vyrovnali tým, ktoré už máš na konte 

Prehľad článkov k tejto téme:

Rumaan: ( Jimmi )05.09. 201330. Zmierenie (Záver)
Rumaan: ( Jimmi )04.09. 201329. Najlepší priatelia a frajeri
Rumaan: ( Jimmi )03.09. 201328. Dopad 2/2
Rumaan: ( Jimmi )31.08. 201328. Dopad 1/2
Rumaan: ( Jimmi )28.08. 201327. Konfrontácie 2/2
Rumaan: ( Jimmi )20.08. 201327. Konfrontácie 1/2
Rumaan: ( Jimmi )20.08. 201326. Odhalenia 2/2
Rumaan: ( Jimmi )16.08. 201326. Odhalenia 1/2
Rumaan: ( Jimmi )15.08. 201325. Spomienková slávnosť 2/2
Rumaan: ( Jimmi )14.08. 201325. Spomienková slávnosť 1/2
Rumaan: ( Jimmi )13.08. 201324. Tesnotky 2/2
Rumaan: ( Jimmi )12.08. 201324. Tesnotky 1/2
Rumaan: ( Jimmi )11.08. 201323. Konečne 2/2
Rumaan: ( Jimmi )10.08. 201323. Konečne 1/2
Rumaan: ( Jimmi )09.08. 201322. Narodeniny a prekvapenia
Rumaan: ( Jimmi )08.08. 201321. Hádky
Rumaan: ( Jimmi )07.08. 201320. Zádrhele
Rumaan: ( Jimmi )02.08. 201319. Riziká jednania s chrabromilčanmi
Rumaan: ( Jimmi )02.08. 201318. Pravda bolí
Rumaan: ( Jimmi )27.07. 201317. Neobzeraj sa v hneve
Rumaan: ( Jimmi )05.07. 201316. Tí, ktorých opúšťame
Rumaan: ( Jimmi )22.06. 201315. Nevhodný chalan
Rumaan: ( Jimmi )15.06. 201314. Omámení a zmätení
Rumaan: ( Jimmi )26.05. 201313. Cigarettes and Coffee
Rumaan: ( Jimmi )12.05. 201312. Untold stories
Rumaan: ( Jimmi )08.04. 201311. Dohoda
Rumaan: ( Jimmi )05.04. 201310. Vymazať a znova pretočiť
Rumaan: ( Jimmi )01.04. 20139. Chystá sa zmena
Rumaan: ( Jimmi )30.03. 20138. Trpkosladká symfónia
Rumaan: ( Jimmi )28.03. 20137. Ja proti svetu
Rumaan: ( Jimmi )27.03. 20136. Tajomstvá a klamstvá
Rumaan: ( Jimmi )26.03. 20135. Prázdnota vo vnútri
Rumaan: ( Jimmi )25.03. 2013 4. kapitola Alkohol nepomáha
Rumaan: ( Jimmi )24.03. 2013 3. kapitola Zase násilie
Rumaan: ( Jimmi )19.03. 20132. kapitola Problém
Rumaan: ( Jimmi )18.03. 20131. Všetky oči sa upierajú na mňa
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )17.03. 2013Úvod k poviedke