Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

The Teacher's Pet

6. kapitola – To období v měsíci

The Teacher's Pet
Vložené: Patolozka - 19.04. 2013 Téma: The Teacher's Pet
tiberia nám napísal:

The Teacher's Pet

Autor: Werecat99

Překlad: tiberia

Příběh o tom, jak jeden zlomyslný ryšavý kocour dokáže během jediného týdne obrátit Bradavice vzhůru nohama.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Všechna práva náleží J. K. Rowlingové. Překlad nebyl vytvořen za účelem zisku.

Poznámka překladatelky: Valeriána lékařská, jinak také kozlík lékařský, má na kočky stejné účinky jako šanta – svou vůní je neodolatelně přitahuje.

 

6. kapitola – To období v měsíci

 

„A zůstaň tam!“ Dveře do Snapeova sklepení se s hlasitým prásknutím zavřely a Gingerhead zůstala stát v chladné chodbě, stěží schopna uvěřit svým očím. Mňoukala a škrábala na zavřené dveře a dožadovala se vpuštění, ale mistr lektvarů si jí nevšímal.

Po chvíli to kočka definitivně vzdala, otočila se a šla pryč.

          **********

 

Gingerhead:

Podvedl mě.

Nemůžu tomu uvěřit. Podvedl mě.

Já vím, že jsem neměl znovu propadnout valeriánskému kořenu, ale co mohu říct? Jsem závislák.

Prostě jsem musel běžet za tím kořenem, když ho vyhazoval ze dveří.

No jo. Tak ať si teda zdřímne. Vrátím se za ním dnes večer.

A do té doby – jakpak by se mohl takový šikovný chlapík jako já na hradě pobavit?

Už vím! Procházka v zahradách. Romantické místo a při troše štěstí bych tam mohl znovu uvidět tu fešandu, doufejme, že bez toho jejího posedlého člověka.

Ahoj! Kdo jsi? Hezky voníš. Nějaké jídlo pro hladovějící kočičku?

 

          **********

 

Madam Prýtová zvedla oči od vyhřáté půdy, na které pracovala, sázela zrovna podzimní cibulky a plela měsíček. Uviděla mohutnou oranžovou kočku, vrnící a celou dychtivou otírat se hlavou o její ruku.

„Ahoj, micinko,“ řekla s úsměvem. „Ty jsi Snapeova kočka, viď? Ale copak se děje, hezounku? Severus tě málo krmí?“

Kočka odpověděla hlasitým, požadovačným mňouknutím.

„Počkej,“ řekla baculatá žena a prohledávala kapsy. „Tady to je, čiči. Půlka tuňákového sendviče, všechno, co mi zbylo ze svačiny. Vezmi si.“ řekla a nabídla Gingerhead sendvič.

Naštěstí pro ni měla stále dobré reflexy a tak se jí podařilo zachovat si ruku s neporušenými prsty. Vrhla na kočku podezřívavý pohled a vrátila se k práci. Trvalo nějakou dobu, než se jí konečně podařilo zasadit všech padesát cibulek. Když vstala, aby překontrolovala svou práci, zůstala v šoku při pohledu na vyhrabané cibulky a Gingerhead, která na ni hleděla s hrdým výrazem ve žlutých očích. Ještě než jí stačila vynadat, kočka zamířila doprostřed čerstvě zkypřené půdy, vyhrabala tam díru a použila ji jako záchod.

 

          **********

 

Gingerhead:

No? Co jsem zase udělala?

Myslela jsem, že hrajeme na schovku. Ty schováš cibulky a já je pak najdu.

Chápeš? Všech padesát je venku ze země, tak kde je moje odměna? Přece jsem si neumazala svůj nádherný kožíšek pro nic za nic?

Nějaké další jídlo? Ne?

Dobře, tak takže si budu muset sehnat vlastní svačinku.

Haló, pane vrabčáku, nechcete mi zkontrolovat plomby?

 

          **********

 

Vrabčák Sparky:

Ááá, to je zase ta kočka! Prve jsem se musel vyhnout sovám a teď zas tahle zatracená kočka.

Zmizni, hnusáku!

 

          **********

 

Madam Prýtová si s odevzdaným výrazem ve tváři klekla zpátky na zem a nevšimla si mávajícího ocasu, ani soustředěného výrazu útočící kočky. Gingerhead se zaměřila na letící cíl, všechnu svou sílu dala do zadních nohou a vyskočila do vzduchu. Samozřejmě, že pták už byl tou dobou daleko. Gingerhead přistála mezi měsíčky, zpanikařila a snažila se vydrápat ven, k velkému zoufalství madam Prýtové, která sledovala, jak jsou její nádherné kytičky cupované na salát.

Gingerhead vylezla ven, otřepala se od kytek a zkontrolovala vzduch nad sebou. Samozřejmě, že vrabčák podnikl ještě jeden nízký přelet, nemohl odolat příležitosti podráždit kočku.

Gingerhead znovu vyskočila, jenom tentokrát použila záda madam Prýtové jako odrazový můstek k získání výšky. Čarodějka vykřikla, když ucítila, jak se jí ostré drápy zarývají do zad, ale kočka mezitím skočila do větví blízké borovice a odtud na hradní zeď.

Vrabčák ji nepřestával provokovat a Gingerhead se za ním hnala přes nejvýše položená místa Bradavic, až dokud se už nemohla dostat výš. K jejímu zoufalství,vrabec se mohl dostat výš a tak uletěl a zanechal ji na vrcholu odlehlé věže.

 

          **********

 

Gingerhead:

Kdy se už konečně naučím řídit se hlavou a ne žaludkem?

Kdybych toho ptáka dostala do drápů, donutila bych ho, aby toho litoval.

Na druhé straně, je odtud nádherný rozhled.

Co to dělají ti lidičkové támhle dole?

Košťata? Učí se létat?

Zajímalo by mě, jestli bych to zvládla. Koneckonců, mám daleko lepší smysl pro rovnováhu než tihle dvounožci. A pak nebude mít vrabčák šanci.

Jsem zvědavá, jestli dokážu upoutat jejich pozornost. Pokud mě jeden z nich přijde zachránit, mohla bych si, ehm, půjčit koště a vystopovat toho zatraceného ptáka.

Haló!

 

          **********

 

Ginny Weasleyová zvedla hlavu, když zaslechla kočičí volání o pomoc. S hrůzou v očích se obrátila na učitelku létání.

„Madam Hoochová, chudáček kočička! Je támhle na věži chycená v pasti!“

„Není to Snapeova kočka?“ zeptal se Colin Creevy.

„Možná se ta ubohá kočka snaží před Snapem utéct a schovala se tam.“ promluvila znovu Ginny. „Merlin ví, jakými způsoby tu kočku mučí.“

„Slečno Weasleyová, jsem si jistá, že profesor Snape by nikdy nemučil nevinnou, bezbrannou kočku,“ řekla Hoochová přísným hlasem. „Žádný strach, za minutku ji dostanu dolů.“

Madam Hoochová nasedla na koště, odrazila se do vzduchu a letěla k Gingerhead. Po chvíli váhání jí kočka vlezla do náručí, za mohutného provolávání slávy od nebelvírských prvňáků dole. Jakmile začala sestupovat, vrabčák podnikl další nízký průlet. Gingerhead vystartovala, aby ho chytila, madam Hoochová se natáhla, aby chytila Gingerhead a ztratila kontrolu nad svým koštětem. Na poslední chvíli se jí podařila koště vyrovnat, zatímco panikařící Gingerhead v hrůze mňaučela a drápala ji do prsou a do krku.

Když zkrvavená nakonec přistála na pevné zemi, kočka seskočila z koštěte, sedla si na zadek, zvedla zadní nohu a začala se umývat.

Teprve pak si madam Hoochová všimla páchnoucí vlhkosti na hábitu.

 

         **********

 

Gingerhead:

 

Já jsem neměla strach.

Jenom mám slabý močový měchýř.

Nechápu, proč dělají takový povyk.

Ale nepředpokládám, že bych si zrovna teď mohla vypůjčit koště. Nebo jo?

Dobře, nekřičte. Půjdu dovnitř.

 

          **********

 

Gingerhead, hladová a nudící se, vstoupila do sborovny, popošla ke krbu a těšila se na zdřímnutí před večeří.

 

          **********

 

Gingerhead:

Ahoj, ty tam!

Copak tady dělá taková hezounká kočička jako ty?

Senzačně voníš!

Tady, očichej si můj zadek.

Chceš si se mnou zahrát na doktora?

Samozřejmě, že chceš. Proč bys nechtěla.

 

           **********

 

Severuse Snapea probudilo ze spánku neodbytné klepání na dveře. Za vytrvalého klení si přehodil hábit přes tričko s nápisem „Zmijozel vpřed“ a k němu ladící trenýrky a šel otevřít dveře. Ocitl se tváří v tvář velmi rozzlobené madam Prýtové.

„Snape, drž si tu kočku pod kontrolou, nebo pocítíš, jaké to je, když se ti jedovatý břečťan bude ovíjet okolo tvého hubeného zadku!“

Snape se pořád úplně neprobral a tak byl na ni schopen pouze zírat.

„Co? Jaká kočka?“ podařilo se mu konečně říct.

A pak zpoza rohu vyrazila madam Hoochová, úplně stejně rozzlobená.

„Snape, pokud s tou kočkou něco neuděláš, u Merlinovy bradky, jednoho rána se probudíš s mým koštětem vraženým v pr....

Než stačila svou výhružku dokončit, z dálky už bylo slyšet hlas McGonagallové.

„Severusi Snape!“

Co se děje? Pomyslel si Snape, dočista zmatený. Infekční případ premenstruačního syndromu?

Když Minerva přišla na dohled, druhé dvě ženy se zděšením uviděly, že má svoje vždy pečlivě upravené vlasy rozcuchané, obličej a ruce plné škrábanců a tvář zkřivenou ve vyděšeném výrazu. Gingerhead jí kráčela v patách a láskyplně mňoukala.

„Snape, vaše kočka se pokusila....“  hlas se jí zlomil.  „Pokusila se...,“ ale větu nikdy nedokončila. Hlas se jí zlomil ještě jednou a pak skryla obličej do dlaní, naprosto pokořená.

Snape se podíval na Gingerhed, otírající se hlavou o její nohu. Minervina zvěromágská podoba? Ze všech koček na celém hradě jsi musel vyjet právě po ní?

Prýtová objala McGonagallovou kolem třesoucích se ramen, aby ji odvedla a utěšila.

„Počkej, až o tom uslyší ředitel, Snape.“ varovala ho Hoochová.

„Dohlédnu, aby si to vyřídil jak s tebou, tak s tvojí kočkou!“

„Kolikrát to mám říkat!“ vykřikl Snape v zoufalství. „To není moje kočka.“

Gingerhead ho ignorovala, vstoupila otevřenými dveřmi k němu do sklepení a chovala se tam jako doma.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Chudál Severus. Ten kocour je jisto jistě zmijozel. Podlý, lstivý a ke všemu ještě příšerně nadržený. Přidávám svůj hlas pro kastraci 

Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: kopapaka - 26.05. 2013
Jéééééééééééééé, zase jedna povídka s Ginny!!! A ano, netopejr samozřejmě mučí tu nebohou kočičku, tím, že nechápe, nerozumí a vůbec

Ten kocour je chodící katastrofa - teda pro Severuse. Člověk s ním může jen soucítit. Možná by opravdu nebyla špatná kastrace (kocoura). Jak moje mamka říká, stačí dvě cihly a je to. No dobře, tohle nebylo ode mě moc pěkné, ale nikdy to nemyslím vážně. Zvířata mám ráda. Děkuju za překlad, moc jsem se nasmála.
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 05.05. 2013
Mě rozesmála ta maminčina poznánka.... Stačí dvě cihly a jeto... to si musím zapamatovat;-) Díky za komentář.

Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: teriisek - 24.04. 2013
Co je ta kočka ve skutečnosti zač? Komu patří? To je neskutečná mrcha... no, snad se jí všichni brzy zbaví. Díky za překlad!
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 27.04. 2013
Nakonec se jí zbaví, ale do té doby ještě napáchá hromadu podobných lumpáren, jako v téhle kapitole.

McGonagallovej prízrak bude mať novú podobu - Gingerhead. Najhoršie je, že si za všetky jeho výčiny chodia vylievať zlosť na Snapa. Ten chudák sa už ani poriadne nevyspí. A to spáva pri všetkých svojich povinnostiach tak málo! Vďaka za preklad, tiberie.
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 21.04. 2013
Kočky se bojí a Severuse klidně seřvou, chudák, ten to dopracoval. Ještě že aspoň ti studenti z něj mají pořád nahnáno. Díky za komentář.

Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: larkinh - 20.04. 2013
McGonagallová má novou noční můru :D Myslela jsem, že smíchem umřu! Chudák Severus, kdy lidi začnou konečně poslouchat, co říká? Jak můžou být takoví ignoranti?
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 21.04. 2013
Vsadím se, že Minerva jako kočka už nikdy nebude v klidu spát jen tak na koberečku před krbem.... Díky za komentář.

Infekční premenstruační syndrom? No pecka! Netušila jsem, že něco takového existuje. Ale co chlapi nevymyslí, aby si zdůvodnili, proč se "promerlina" najednou všechny ženské tak čertí? Oni za to přece nemohou, no ne? Ale v tomhle případě v tom byl Snape opravdu nevinně. Ovšem Minervin případ byl exclusivní! Chachá! Kocourek je vlastně docela slušnej kanec.   Díky, těším se na pokračování. Zajímá mě, kdy vlastně bude Severusovu utrpení konec.
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 19.04. 2013
To s Minervou bylo dobré, že? A ten chudák kocour v tom byl fakt nevinně, viděl kočku, napadlo ho rozmnožování.... stejně si to místo něj odskákal chudák Severus, jako kdyby za to mohl..... Jeho utrpení s kocourem skončí, a docela hezky, ale nebude to hned.

Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: GwenLoguir - 19.04. 2013
Jeminenky. To je... sila.... mám dosť. To je len jedno veľké Snapeovo týranie. A všetkých ostatných...
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 19.04. 2013
Néééé, tohle nebylo týrání, nebo možná ano, ale chyběl zlý úmysl! Ta hloupá kočka si jen hrála.... Ale člověk si říká, co by mohla způsobit, kdyby fakt chtěla být hodně zlá.... Mám pocit, že příští kapitola bude o něčem takovém.

To je ale hnusná mačka. Tie úbohé ženské :DDD a Minerva :D tá to schytala asi najviac. Bude mať traumu :D
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 19.04. 2013
Když se proměňuje v kočku, musí počítat s existencí kocourů, ne? A on ji vlastně nechtěl trápit, honit se za kočkama je kocouří přirozenost...;-)

Paráda! Ďakujem
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 19.04. 2013
Já děkuju za komentář!

Ten kocour je prostě úžasný, ale nemá tak trochu podobné hlášky jako Sevík? Nedovedu si představit, že by si porozumněli a začali páchat lumpárny společně. A nebo ráda bych si to představila....
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 19.04. 2013
Oba jsou to tvorové se sklonem k sarkasmu...  a určitě nebudou páchat lumpárny společně, to ne, ale.... no, ale. To přece nemůžu prozradit. ;-)

Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: TaraFaith - 19.04. 2013
Panebože ta kočka je unikátní KATASTROFA!!!! Směju se ještě teď, v této povídce je bezvadná každá věta. Klaním se před autorkou a moc děkuji překladatelce, že to překládá. Nemůžu se dočkat dalších malérů, které Gingerhead zaviní.
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 19.04. 2013
Malérů - plánovaných i neplánovaných, bude ještě spousta! Jsme teprve v polovině.... Jsem moc ráda, že tě povídka baví a díky za komentář!

Zase jsem si užila každou větu. Gingerhead jednoznačně ovládla prostor! Jaké trenýrky by asi mohly ladit k tričku s nápisem "Zmijozel vpřed" (asi zelené, ale měly by také nějaký originální nápis)? Klobouk dolů před autorčinou kreativitou - Severus byl v nočních hodinách oděn do nesčetně různých kreací, od černého saténu přes zapranou košili po holou kůži, ale toto čtu poprvé. Mimochodem mě zaujala fascinace madam Prýtové i Hoochové jeho zadkem - pročpak asi považují tuto jeho část za nejvíc hodnou výhrůžek? Že by chtěly poškodit to, co jim na něm připadá nejatraktivnější? Díky.
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 19.04. 2013
Teda... to mě nenapadlo! Podvědomá fascinace Severusovým zadkem mezi členkami profesorského sboru.... Pyžámko? Zmijozelské barvy - zelený vršek, stříbrnošedý spodek, z krátkých rukávů a nohávů vykukující paže a nohy, bosý.... hmmm? A vůbec, po škole musí nosit hábity, tak aspoň na pyžamu může být kreativní....

Panebože, to nemá chybu. Tahle kapitola se dostane mezi TOP humorných fanfiction.   Nejlepší na tom je, že jde o velmi realistický popis kočičích alotrií. Chápu, že z pohledu lidí, pro něž je kočka pouhé zvíře, musíme my kočičí fandové vypadat jak šílenci. - neboť, kdo se zdravým rozumem by vydržel ničení majetku, (u nás doma zlikvidovali všechnu bytovou květenu), hlídat, aby vystresovaná kočka si neudělala záchůdek na vašem oblečení apod.
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 19.04. 2013
Mně se na téhle kapitole nejvíc líbí, že se ten kocour v podstatě nepokoušel nikomu ublížit. Všechny ty lumpárny byly jen výsledkem jeho zbrklosti, hravosti, blbosti..... všeho možného, ale v podstatě to byla jen nedorozumění. S katastrofickými důsledky, ovšem. A kocour naprosto nechápe, proč se na něj lidi zlobí, protože on fakt nic zlého nezamýšlel. Tentokrát.

Ta kočka, tedy kocour, je chodící katastrofa! Ale už vím, proč mě pronásleduje moje Micina při práci na zahrádce, myslí si, že je to hra na schovku „Slečno Weasleyová, jsem si jistá, že profesor Snape by nikdy nemučil nevinnou, bezbrannou kočku,“ Božínku, kdyby tak věděli, že je to přesně naopak Toto mě dostalo: Infekční případ premenstruačního syndromu? A ten závěr s Minervou. Válím se smíchy. Merline, tohle je povídka! DĚKUJU  
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 19.04. 2013
O Snapeovi si všichni myslí to nejhorší. Až do konce povídky nikomu nedojde, jak je to doopravdy a všichni si pořád budou myslet, že proti nim štve kocoura úmyslně. I když někdy budou mít i pravdu, myslím, že zrovna v příští kapitole....

Ááá, ja som si myslela, že Gingerhead objavil pani Norissovú a ona nám to bola profesorka McGonagallová    Vďaka za perfektné pobavenie hneď z rána 
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 19.04. 2013
Minerva vypadala docela šokovaně. Nějak zapomněla počítat s tím, že ke kočce můžou patřit i kocouří nápadníci. Díky za komentář.

Jednoznačne som za kastráciu !!! Okamžite a bez narkózy :))))On chcel normálne šmyknúť Minervu... tak totoooo. Veď nakoniec ona je ako mačka veľmi pekná! :)) (Pomfreyová s Prýtovou spolu okopávajú, alebo je to preklep ? )Dík za kapitolku tiberia.
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: Neprihlásený - 19.04. 2013
Arkamo, dík za komentář a upozornění, samozřejmě je tam madam Prýtová! Přepsala jsem se. Už jsem napsala Patoložce, aby byla tak hodná a opravila to. A to jsem po sobě četla tolikrát! Ještě jednou dík.
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 19.04. 2013
Promiň, ta odpoveď je samozřejmě moje, jen jsem se zase zapomněla přihlásit.....
Za všetko môže určite tá mačka!! :DD
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 19.04. 2013
A to jsi mi nabídla pěknou výmluvu! Za anonymní komentář může kočka a za překlep s madam P. taky, já jsem v tom naprosto nevinně. Hned je mi o něco líp, když to mám na koho svést. ;-)

Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: Campana - 19.04. 2013
Krásná kapitola. I když mě nějak postihla nespavost a venku leje jako z konve, den mi začal vesele. Dusím tu smích pod peřinou, abych nevzbudila dětičky...“Zmijozel vpřed “ mě odrovnalo...děkuju za překlad.
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: Neprihlásený - 19.04. 2013
Tak v tom případě dvojnásobný dík za komentář, protože já když čtu na notebooku v posteli, tak datluju jen to nejnutnější, protože se mi hrozně blbě píše. Jsem ráda, že ti kocour zpříjemnil deštivé ráno.
Re: 6. kapitola – To období v měsíci Od: tiberia - 19.04. 2013
Omluva - moje obvyklá chyba, zapomněla jsem se přihlásit.