Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

The Teacher's Pet

2. kapitola – To se líp řekne, než udělá

The Teacher's Pet
Vložené: Patolozka - 07.04. 2013 Téma: The Teacher's Pet
tiberia nám napísal:

The Teacher's Pet

Autor: Werecat99

Překlad: tiberia

Příběh o tom, jak jeden zlomyslný ryšavý kocour dokáže během jediného týdne obrátit Bradavice vzhůru nohama.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Všechna práva náleží J. K. Rowlingové. Překlad nebyl vytvořen za účelem zisku.

Poznámka překladatelky: Původně jsem chtěla kočičí jméno přeložit a použít nějakého toho Ryšouna nebo Zrzavou hlavu. Ale protože při překladu používám někdy ženský rod (je to sice kocour, ale mňoukajícímu čtyřnožci člověk prostě říká kočka), a někdy mužský rod, tak se k téhle schizofrenii líp hodí původní jméno.

 

2. kapitola – To se líp řekne, než udělá

 

Snape se opatrně přibližoval ke kočce, která se hltavě krmila svým úplatkem. Polykala a předla zároveň a mistr lektvarů fascinovaně dumal, jak to, že se neudusí. Když se pomalu dostal až ke stolu se zvířetem, kočka se otočila, podívala se na něj velkýma, žlutýma očima a na okamžik přestala žrát. Pak usoudila, že byl jejím znechuceným pohledem poctěn dostatečně a vrátila se k jídlu.

Snape se opatrně natáhl, aby prozkoumal obojek. K jeho překvapení se kočka nebránila a v klidu se cpala dál. Obojek sklouzl ke straně a tak mohl přečíst jméno „Gingerhead“. Na druhé straně kulaté medaile se skvěl nápis „Hrdý člen Zmijozelu“.

Kočka patřila jednomu z jeho studentů? To bylo velmi neobvyklé. Zmijozelští si obvykle vybírali jako mazlíčky spíš hady nebo ropuchy.

A jméno majitele kočky na obojku stejně nebylo.

 

          **********

 

Gingerhead:

To proto, že my kočky nemáme majitele, ty imbecile. Máme sluhy.

Děkuji za pohoštění. Mohl by z tebe být celkem slušný domácí skřítek. Ale prosila bych, abys zůstal raději oblečený. Moje ubohé oči by nemusely snést tolik vzrušení.

Mám ještě hlad. Zajímalo by mě, jestli by mi přidal, kdybych ho zase trochu zastrašovala. Oh, možná později.

Koukněte na něj, jak se diví, proč mám na známce „Zmijozel“! Věř tomu nebo ne, vážně jsem členem tvé koleje. Moudrý klobouk v tom měl naprosto jasno. Zvlášť když viděl mé drápy.

Nemůžu uvěřit, že se odvážil prohlásit, že bych měla být zařazena do Nebelvíru! Lev v jejich znaku je jen žalostné nedopatření. Moji obrovští bratranci jsou všecko možné, jen ne stateční tvorové. Celý den prospí a pak šlohnou kořist svým kámošům. Jsou to dokonale neschopní lovci. Než pohnou tlapou, jejich kořist stihne zdrhnout na míle daleko. A to nemluvím o té příšerné hřívě. Vážně naprosto dokonalý maskovací prostředek – v okruhu mnoha kilometrů je nikdo nepřehlédne. Ale na druhou stranu, když se sem tam setkají se stejně hloupoučkými lidskými samci, kteří se je odváží napadnout, hádejte, kdo z nich nakonec dostane nažrat, navzdory všem mýtům? Odtud asi pochází ta pomýlená představa o lví statečnosti.

Pěkně děkuji, takový hlupák já nejsem. A navíc jsem zatraceně dobrý lovec. Škoda, že se ten pták vedle Moudrého klobouku rozhodl, že raději shoří, než aby se stal mou večeří. Teď budu muset počkat, než mu stehýnka znovu obrostou masíčkem.

Ale přiznávám, že jsem vážně mizerný hazardní hráč. Už nikdy se nenechám Protivou nalákat, abych si zahrála hru „Kdo dokáže“. Teď kvůli tomu musím týden žít ve společnosti tohohle dvounožce.

Zajímalo by mě, jaký druh to je. Vypadá jako netopýr, ale je příliš velký. A hlavně netopýři mají roztomilé čumáčky – přímo k nakousnutí – zatímco tenhle je vyzbrojený zobákem. Že by to byl pták? Ale kde má peří?

Ne, Gingerhead, nic si nenalhávej. Zase máš na krku člověka.

Ale tenhle ani nepáchne člověčinou.

 

         **********

 

Snape se snažil přijít na to, jak se kočky zbavit. Když dokončila obřad umývání a přestala si velkým jazykem olizovat čumák a tlapky, seskočila ze stolu a protáhla se. Pak popošla k zavřeným dveřím a otočila se k němu.

Konečně, pomyslel si, ta zatracená kočka odchází.

Otevřel dveře a čekal, až kočka odejde. Neodešla. Zavěřila, udělala pár krůčků, zkontrolovala nové prostředí a vrátila se dovnitř. Snape ovládl nutkání kočku nakopnout, protože si vzpomněl na minulý rok a kousanec od Chloupka. Kdyby ho ta potvora poškrábala, nikdy by se neodvážil požádat Filche o pomoc.

Kočka stále vyhlížela ven, ale jinak se nehýbala. Snape se cítil neuvěřitelně hloupě, když tady tak stál a dělal kočce dveřníka.

„Fajn. Ať je po tvém,“ zavrčel Snape, zavřel dveře a přiznal tím porážku.

Převlékl se do noční košile, zatímco na něj kočka upřeně zírala. Pak padl do postele a uvažoval o tom, že k tomu, aby se vypořádal se svým návštěvníkem, bude nezbytně potřebovat pár rukavic z dračí kůže.

Když kočka vyskočila na postel a uvelebila se mu na zadku, pochopil, že bude z dračí kůže potřebovat taky kalhoty.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: 2. kapitola – To se líp řekne, než udělá (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 26.12. 2023
|
Zjevně Severus jakés takés základní informace o kočkách má (k jídlu tuňák, k manipulaci rukavice a další oblečení z dračí kůže), ale ostatní info teprve nasbírá (Hra na debila - "Stojím v otevřených dveřích a nejdu ani tam, ani zpět. Venku mrzne. Poté, co namíchnutý slouha zavře, se přesunu k zadnímu vchodu a trvám na otevření dveří na dvorek..." nebo "I černá kočka pouští světlé chlupy. Smiř se s tím.") :-)

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Gingerhead je geniálně napsaný  Mám doma dva kocoury, jednoho ročního zrzavého, ještě nevykastrovaného. Přesná kopie  Díky, že jsi pro nás tuto povídku našla. A jdu na další kapitolku...

Tak teda kočka, myslela jsem, že to bude kocour, ale nevadí. Chudák Snape neví, že když nakrmí kočku, už se jí nikdy nezbaví. I když jeho srovnání se skřítkem bylo hezké. Děkuji za kapitolu.
On to vlastně je kocour, slovo "kočka" tady používám k označení druhu zvířete. Dík za komentář.

usmev od ucha k uchu  skvele diky jimmi

Kočičí pohled se mi líbí a se Severusem hoodně soucítím. Díky za překlad!

Ta kočka je prostě super. Jsem zvědavá, jak si s ní Snape ty dva týdny poradí a kdo z toho vyjde jako vítěz. :-D
Vsadila bys na kočku, že? Tak vydrž, už jen ..... 12 kapitol a dozvíš se. Ale kapitoly jdou po třech dnech, tak to není tak dlouho do konce.

Hauuuuuuu! Nebo spíš mňauuuuuu! To bude tedy soužití. Nesázím na Severusovo vítězství ani zlámaný srpec. Díky za překlad, přesně tohle jsem dneska potřebovala.
Díky za komentář a jsem ráda, že Ti kocour zpříjemnil den.... Proto jsem tu zrzavou potvůrku přeložila a vyslala do světa, aby udělala radost taky ostatním... Snad se to aspoň trochu podařilo.

Ježiš, ta kočka je boží:-))) její myšlenkové pochody a plány, co podnikne se Severusem, ha ha. Díky za tuhle povídku.
A podnikne toho vážně hodně a nejen se Severusem. Mám pocit, že ušetří snad jedině Kratiknota....

sypatická mačka :D
Sympatická je, ale doma bych ji nechtěla. Ať klidně provádí lumpárny někomu jinému.

Bože nečakala som, že aj mačka bude mať svoj part je to dokonalé mačacie úvahy o ľuďoch a o Severusovi ma dostali Ďakujem za perfektný preklad. Je to strašne dobré Závidím Gingerheadovi jeho miestečko na spanie
To místečko mu závidím taky! Spát tam já, nemusel by uvažovat o kalhotách z dračí kůže....

Chechtám se, tohle se opravdu povedlo! Ještě víc proto, že náš milý Netopejr dostává na frak Mimochodem, kocour ( přpadně autorka originálu ) by si měl o lvech zjistit něco víc. Hříva i to ostaní má totiž docela velký význam.  Těším se na pokračování!!!
Svedla bych to na příliš sebevědomého kocoura, který potřebuje ty lvy shodit za každou cenu.... Díky za komentář, další kapitola bude tuší ve středu....

Moudrý klobouk v tom měl naprosto jasno. Zvlášť když viděl mé drápy. Hm, takže sázka... *;-)
Normálně tu ubohou hučku terorizoval. V příští kapitole to pěkně detailně popíše....

No zdá sa, že s ním cicuš pekne vybehla. A Protiva v tom má prsty?! A jaj, toto ešte bude zaujímavé... Najviac ma dostalo to stým vtákom ohnivákom, sa smejem jak blázon. Naozaj sa mi to veľmi páči a dobre sa bavím. Vďaka.
Protiva si ještě užijeme, za sebe přiznávám, že bych se bez jeho veršíků obešla....

Majster elixírov, smrťožrút, obávaný sarkastický profesor a skončí s cicuškou v posteli :))To som zvedavá, ako toto bude pokračovať. Ja síce doma mať mačku nemôžem (psi nesúhlasia), ale je to obdivuhodné zvieratko :))
Máš pravdu - obávaný sarkastický profesor skončil s kočkou v posteli - a ještě naprosto proti své vůli. Holt narazil na sobě rovného protivníka.

Tá kočka je fakt dobrá. Pravý Zmijozel. :) Ešte že jej Snape nerozumie, asi by letela von zavretými dverami. :)
Tak to jsou teď ve sklepení spolu dva zmijozelové. Kdo z nich asi bude mít navrch.... Na Severuse to zatím nevypadá.

I kdyby na začátku nebylo upozornění, teď už víme, že Gingerhead je pravá kočka - netouží vidět Severuse bez šatstva. A do Zmijozelu opravdu patří, o tom se její služebník ještě mnohokrát přesvědčí. Krása nesmírná, díky!
No jo, ale mě by se to líbilo! Kocour to říká u té poznámky s domácím skřítkem, aby radši zůstal oblečený.... Představuju si Severuse v tom povlaku na polštář, co nosí skřítci, těsně pod zadek a pod tím chlupaté nohy a nahoře zamračený obličej. To bych já teda vidět chtěla. No, kocour radši toho tuňáka....

jakožto pokorná služebnice čtyř kočičích bohyní mě chování Gingerheada velmi pobavilo, zvláště jeho okounění mezi dveřmi.
Normálně by člověk řekl, že si ochočí zvíře. Ale vždycky to dopadne tak nějak.... že si to zvíře ochočí a vychová nás a omotá kolem si nás kolem tlapky. Jak to asi v tomto směru dopadne mezi Gingerhead a Severusem... kdo koho ochočí...?

Ano, Gingerhead, my nemáme páníčky, ale sluhy :) Jejich úkolem je nás krmit a drbat pod krkem :) Úžasný hlášky - hlavně ta o moudrém klobouku a drápech :) Díky za překlad.
Moudrý klobouk bude i v příští kapitole. Brumbál bude kvůli němu dost naštvaný....

Wau...! Večná škoda, že to nie je človek, toto by som si užila tú srandu, kedy sa premenila späť, čo by jej za to Snape urobil....
To, co v dalších kapitolách ta kočka provede, by člověk asi nedokázal. To chce nefalšovanou kočičí povahu.... však uvidíš.

Proč mám pocit, že takový monolog vede často i naše kočka? :-D Chůďa Severus, rukavice z dračí kůže, nebo raději i kalhoty. Boží a přesné :-D Děkuji :-)
Že by to byl typický kočičí monolog? Já jsem kočka a kdo je víc? Každopádně tahle zrzavá potvora si to rozhodně myslí. Díky za komentář.

Pěkně jsem se zasmála. Tahle kočka je vážně číslo. Těším se na pokračování. Chudák Severus.
Chudák Severus řekneme ještě mockrát.... a nebude chudák jenom on...

och, kdyby jen Severus věděl, že nepáchne člověčinou, myslím, že by ten kopanec risknul skvělé, jak jedna kočka dokáže pobavit DD díky!
Jsem moc ráda, že tě kocour baví, doufala jsem, že se bude líbit. Člověk málem neví, komu má fandit. Jestli kocourovi nebo ubohým obětem. Bude jich přibývat....

Tá mačka je prefíkanejšia a mazanejšia než duch Zloduch. Uzatvára s ním stávky, brúsi si zuby na stehienka chudáka Félixa a dala by si aj netopiera, keby nemal príliš veľký zobák:-DD Scharakterizovala leviu statočnosť, no vôbec nešetrila ani hlavu svojej fakulty. Takže Severusovi nezostáva nič iné, len si tie rukavice a nohavice z dračej kože čo najrýchlejšie zaobstarať. Ďakujem za ďalšiu kapitolu, tiberie. Bavila som sa.
Jak postupně vychází na světlo, že kocour škodí nejen u Severuse ve sklepení, ale i leckde jinde, že? Brumbál vůbec nebude nadšený, že se nějaký zrzavý postrach vloupal do jeho pracovny a terorizoval fénixe a Moudrý klobouk....

Kočky jsou hrozné potvory:-DDD Ale charakteristika lvů, byla přesná. Tak s tímhle zvířátkem, se Severus vážně nudit nebude!;-) My zase mysleli, že je naše štěně fenka...pojmenovali ji Amálka...a ejhle, on to je pejsek...tak máme Ňufa:-D Díky za kapitolku a těším se na další;-)
A neříkáte Ňufovi pořád Amálko? My jsme to taky tak měli, zvíře jsme přejmenovali podle pohlaví, ale nikdo si na nové jméno nezvykl.... Moc díky za komentář.

Díky za super překlad Ta kočka je teda číslo. Lituju Severuse, ale vypadá to, že ho pokoří jedna malá zrzavá potvora. I kdyby chtěl bojovat, tak proti kočce nemá šanci. Zvlášť tahle vypadá hodně odolně Těším se na pokračování
To je docela legrace, jak se ho lidi skoro bojí a kocour si z něj nic nedělá, že?