Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

A všetci máme slabé miesta

3. kapitola Zase násilie

A všetci máme slabé miesta
Vložené: Jimmi - 24.03. 2013 Téma: A všetci máme slabé miesta
Jimmi nám napísal:

 

And We All Fall Down

Autor: Rumaan

Originál:  http://www.fanfiction.net/s/7676352/2/And-We-All-Fall-Down

rev. 25.4.2019

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

3. kapitola Zase násilie

Hermiona zastonala, keď nadobudla vedomie. V hlave jej búšilo a boleli ju oči. Otvorila ich a strhla sa, keď ich zasiahlo denné svetlo. Jedno oko mala napuchnuté. Otočila hlavu nabok, preč od silného svetla z okna a zbadala strapaté čierne vlasy svojho najlepšieho priateľa, Harryho.

„Hej,“ zachripela. „Nejaká nádej na pohár vody?“

Harry sa na ňu usmial a podal jej pohár vody. Musel jej ho pridržať, keď pila, pretože Hermionine ruky zahájili stávku.

„Čo sa stalo? Mám pocit, ako keby po mne prebehlo stádo hipogrifov.“

„Takmer to bolo rovnako zlé. Vkročila si medzi Rona a Zabiniho a Ron ti jednu vrazil, samozrejme náhodou,“ informoval Harry svoju priateľku.

Hermiona zvraštila tvár, keď sa pokúsila spomenúť si na udalosti, ktorú ju doviedli na ošetrovňu. Až doteraz mala okno.

„Prečo si nám nepovedala o tebe a Zabinim?“ spýtal sa potichu.

„Čože?“ odpovedala, viac než trochu zmätená.

„Prečo si nám nepovedala, že chodíš so Zabinim?“ spýtal sa Harry znova.

Udalosti k nej priplávali nazad. Hermiona zavrčala a zaťala päste, keď pomyslela na všetky tie problémy, ktoré jej spôsobil Draco Malfoy a tiež jeho priatelia - jediní dvaja ľudia, ktorým očividne záležalo na tom, či ho vykopnú z Rokfortu alebo nie.

„Nechodím so Zabinim,“ odpovedala. „Pri Merlinovej brade, Harry, myslela som, že už vieš, že za žiadnych okolností nemáš veriť Malfoyovi,“ zvolala, keď zbadala Harryho nadvihnuté obočie.

Vyzeral, že sa mu uľavilo. „Vďakabohu za to. Myslel som, že budem musieť začať byť kvôli tebe k Zabinimu slušný.“

Hermiona sa na svojho oddaného priateľa usmiala. „To by si pre mňa urobil?“

„Samozrejme, že áno. Si mi ako sestra a jediný človek, ktorý pri mne vždy stál od tej doby, čo som začal chodiť na Rokfort,“ jednoducho oznámil.

Nesmierne ju to dojalo. Pre Harryho by nebolo ľahké priateliť sa s niekým zo slizolinskej fakulty vzhľadom na to, že sa ho väčšina ich rodín snažila v nejakej etape jeho života zabiť.

„Takže odkiaľ máš tie cucfleky?“ spýtal sa zvedavo.

Hermiona si zahryzla do pery. Harryho malý prejav pred chvíľou naznačoval, že by jej odpustil čokoľvek, ale toto bol Malfoy. Harry by určite neporozumel, prečo nenahlásila, že bol Malfoy opitý, vonku po večierke a že ju obťažoval, či už si to Malfoy uvedomoval alebo nie. Najskôr by utekal rovno za McGonagallovou a nechal Malfoya vyhodiť. Hermiona si nebola istá prečo, ale nechcela, aby sa to stalo.

„Je to komplikované, Harry, a vôbec to nie je to, čo si myslíš,“ jednoducho odpovedala.

Harry bol zmätený, ale rešpektoval Hermionine súkromie, dokonca aj keď nechápal, prečo mu nemôže povedať, či má priateľa, či už je to slizolinčan alebo nie.

„Ako sa má Ron?“ spýtala sa, dychtivá zmeniť tému.

„Odvliekli ho do McGonagallovej pracovne. Ešte som ho nevidel.“

Teraz sa Hermiona cítila ešte previnilejšie. Keby sa nedala Parkinsonovou prinútiť, aby sa zľutovala nad Malfoyom, potom by Ron nečelil tomu, čo iste bude dlhá rada trestov.

Madam Pomfreyová sa k nim prihnala, keď ich začula rozprávať sa.

„To ste dostali poriadnu ranu, drahá. Ako sa cítite?“ spýtala sa ošetrovateľka Hermiony.

„Búši mi hlava a zo svetla ma bolia oči,“ odpovedala.

Madam Pomfreyová prikývla. To sa dalo očakávať od niekoho, koho omráčili. „Mám na bolesť hlavy elixír a, vďaka vášmu priateľovi Georgeovi Weasleymu, mám veľmi dobrú masť, ktorá vás zbaví toho monokla pod okom.“

Hermiona sa dotkla napuchnutého oka.

„To máš fakt parádny monokel,“ povedal Harry.

„Dobré vedieť, že Ron zvládne spôsobiť toľko škody tým, čo sú hrozní k jeho priateľom,“ poznamenala.

„Roky metlobalového strážcu,“ odpovedal Harry.

***

Draco sedel v slizolinskej klubovni sám ako zvyčajne. Miestnosť bola plná, ale okolo neho bol kruh prázdnych stoličiek, čo bolo tiež normálne. Dvere na klubovni sa rozleteli a dnu vrazila Pansy, rozhliadla sa, zazrela Draca a nakráčala k nemu.

„Ty prekliaty blbec!“ zajačala.

Klubovňa stíchla, keď sledovali konfrontáciu medzi dvoma priateľmi.

„Beriem to tak, že si videla Zabiniho,“ zatiahol Draco.

„Prečo si mu to dopekla urobil?“ spýtala sa.

„Čo sa deje, Pans? Bojíš sa, že o neho prídeš kvôli Chodiacej knižnici?“ posmieval sa.

„Ty si taký kretén. Odkedy si sa vrátil na Rokfort, tak Blaise nerobil nič iné, len ti pomáhal vyhnúť sa problémom a ty sa mu takto odplatíš?“ kričala.

Draco sa postavil. „Ani jedného z vás som nežiadal, aby ste sa miešali do mojich vecí. Nech je toto lekcia pre vás oboch a povedz Zabinimu, aby nabudúce nebol taký samoľúby blbec.“

Odkráčal z klubovne do svojej izby. Mal zo seba radosť. Už niekoľkokrát povedal Pansy a Zabinimu, aby sa mu neplietli do cesty a ani jeden mu nevenoval pozornosť. Možno teraz im to dôjde.

Pansy zastonala, keď zbadala, ako jej priateľ mizne hore schodmi. Tento rok sa ukazoval ako pekne komplikovaný. Draco sa rozpadal, či to chcel priznať alebo nie. Zjavne bola jediná, komu na tom záležalo. Bolo jej jasné, že Blaise jej pomáha s Dracom len preto, lebo ho o to poprosila. Teraz bude taký nahnevaný, že si nemyslela, že by ho niečo prinútilo pomáhať jej s Dracom ďalej.

V tej chvíli Blaise zatreskol za sebou dvere a rozhliadol sa, ako keby si želal, aby tu bol Draco. Musel si s tým naštvaným blondiakom vyrovnať skóre.

„Kde je?“ zavrčal Blaise.

Pansy si žmolila ruky. Nechcela, aby Blaise šiel po Dracovi a poddal sa násiliu, o ktorom vedela, že chce spáchať.

„Šiel do spálne,“ odpovedal Theo skôr, než mohla niečo urobiť.

Blaise odkráčal a ona sa stočila tvárou k Theovi. „Prečo si to urobil?“ vyštekla.

„Malfoy si o to koledoval,“ odpovedal Theo.

„Ty si taký gauner,“ povedala mu Pansy. „Nemysli si, že som zabudla, ako si minulý rok chodil za Dracom ako malé stratené šteniatko, kedykoľvek sa zjavil na Rokforte. Ako zúfalo si chcel byť jeho priateľom a teraz sa k nemu správaš, ako keby to bol spoločenský vyvrheľ.“

Theo sa na Pansy zamračil. Jej slová sa ho dotkli o to viac, že boli pravdivé. Minulý rok chcel, aby ho považovali za jedného z Malfoyových dobrých priateľov, priťahovalo ho kúzlo mladého smrťožrúta. Ale tá šlamastika, v ktorej Draco práve teraz bol, spôsobila, že bol rád, že ho jeho otec pred takýmto osudom uchránil. Nikto nechcel stráviť šesť mesiacov v Azbakane. Theov otec veľa správneho vo svojom živote neurobil, ale mal pravdu, keď zabránil Theovi prijať temné znamenie.

„Ľudkovia, prosím, musíme držať spolu a nie sa po celý čas hádať. Máme dosť nepriateľstva od zvyšku školy, aby sme sa ešte hádali medzi sebou,“ prehlásila Dafné.

„Skús to povedať Malfoyovi,“ zavrčal Theo.

Pansy na tmavovlasého chlapca zazrela, jeho postoj jej nesmierne liezol na nervy. Vždy na Draca žiarlil.

„Namiesto toho, aby si bol odporný blbec, Theo, prečo mi nepomôžeš prekaziť ten nevyhnuteľný zápas, ktorý sa má udiať,“ povedala.

Theo dokázal vymyslieť veľa iných vecí, ktoré by robil radšej, vrátane protivnej eseje z Transfigurácie, ktorú dostali, ale Dafné mu stisla ruku a kývla na neho, aby šiel s Pansy. Vzdychol si; hádal, že minimálne Pansy dlhuje trochu pomoci.

***

Kým sa Pansy s Theom dostali nahor do spálne siedmakov, Blaise už mal Draca za hrdlo prišpendleného o stenu. Draco sa smial tak silno, že hrozilo, že sa udusí k smrti.

„Ty zasraný kretén. Pozri sa, ako vyzerá moja čeľusť a Pomfreyka mi na tú modrinu nič nedá,“ zavrčal na neho Blaise.

„Čo chceš? Ospravedlnenie? Na to ma poznáš lepšie,“ posmieval sa Draco.

„Prečo si to urobil?“ spýtal sa Blaise.

„Pretože si bol dnes ráno taký samoľúby bastard. Považoval si celú situáciu za príliš zábavnú, takže som sa rozhodol pobaviť sa na tvoj účet.“

„Tým, že sa ti podarilo, aby mi Lasičiak jednu vrazil?“ zavrčal Blaise.

Draco pokrčil plecami. Aby pravdu povedal, začínala ho už celá záležitosť nudiť a volala na neho jeho ohnivá whisky.

„Čo len chceš, Blaise,“ povedal, než si privolal ohnivú whisky v úchvatnej ukážke mágie bez prútika. „Plánuješ ma pustiť? Nemôžem piť, keď ma držíš za hrdlo.“

Blaise zavrčal, ale svojho blonďavého spolužiaka pustil. Jeho hnev začal miznúť a, keby sa toto stalo niekomu inému než jemu, bol by to považoval za ohromne zábavné.

***

Niekoľko nasledujúcich týždňov prešlo pre Draca v alkoholom vyvolanej hmle. Nijako zvlášť si veľa neuvedomoval, keďže neustále popíjal, zakaždým nenávidel čas, kedy bol skutočne triezvy, čo, pravdu povediac, nebolo veľmi často. Všimol si, že kým sa ho Pansy stále snažila prinútiť prestať piť a dávať pozor na vyučovaní, už sa k nej v tom úsilí nepripájal jej priateľ. Aspoň jeden z nich pochopil.

Neuvedomoval si, že jediným dôvodom, prečo ho profesori nechytili, bolo to, že Pansy strávila väčšinu nocí tým, že sa za ním zakrádala, vrhala na neho splývacie zaklínadla a umlčovacie kúzla v snahe zamaskovať hluk, ktorý robil. Tiež sa za neho pokúšala robiť úlohy. Kategoricky odmietol nejaké robiť sám a Pansy došla zásoba jeho úloh z minulého roka, ktoré mohla za neho odovzdať. Draco počas roka Voldemortovej vlády nestrávil na Rokforte veľa času, zvlášť po Vianociach. Temný pán ho ustavične povolával nazad na Manor a nakoniec sa prestal obťažovať vrátiť nazad do školy. Pansy bola priemernou študentkou a nevlastnila mozog, ktorý mal Draco. Blaise jej predtým pomáhal, ale teraz odmietal mať čokoľvek s týmto blondiakom spoločného. Dracove známky sa zhoršovali a profesori si to všimli, ale keď v triede nedával takmer vôbec pozor, profesori len pripísali jeho zhoršujúce sa domáce úlohy tomuto.

Pansy sa pokúšala urobiť druhú esej na Kúzla, tentoraz za Draca, aby znela inak od tej prvej, ktorú dokončila pre seba. Bola vyčerpaná a vypila silnú čiernu kávu, aby sa udržala hore.

„Srdiečko, už poď do postele. Si príliš unavená, aby si toto zvládla,“ zašepkal Blaise vedľa nej.

Otočila sa k nemu. „Nie, Blaise. Ty si si možno nad ním umyl ruky, ale ja nemôžem.“

„Je to stratený prípad. Zostaneš chorá a ten blbec si to ani neváži,“ prehlásil drsne.

„To preto, že si v tejto chvíli neváži nič. Ale ja sa ho odmietam vzdať len preto, že to urobili všetci ostatní,“ zanietene oznámila.

„Dovlečiem ťa do postele, ak sem okamžite neprídeš. Nedovolím ti, aby si kvôli nemu ochorela.“

Pansy zacítila, že jej vytryskli slzy a stekali jej po lícach. „Neopustím ho, aby sa utápal v týchto ťažkostiach. Vytiahnem ho z nich. Viem, že si všetci myslíte, že som bláznivá, ale toto je Draco. Bol mojím prvým priateľom a po celý môj život dával na mňa pozor. Potrebuje našu pomoc, Blaise. Viem, že ju nechce, ale potrebuje ju. Ako dobre by si si asi tak viedol ty, keby si bol šesť mesiacov v Azkabane?“

„Pozri, viem, že tu pre teba v minulosti bol, srdiečko, ale vážne si nemyslím, že mu s týmto môžeš pomôcť. Na nič nereaguje.“

Pansy na svojho priateľa zazrela. Vyjadroval presne to, čoho sa obávala. Nenávidela sledovať Draca v špirále sebadeštrukcie. Iste, v minulosti bol blbec, ale nezaslúži si nemať vôbec žiadnu budúcnosť.

„Nevzdám to s ním,“ zdôraznila ešte raz.

„Viem a preto ťa milujem. Prestanem ho ignorovať a pomôžem ti, ale jedine ak mi sľúbiš, že ho prestaneš sledovať a trochu si pospíš,“ povedal Blaise.

„Vážne? Znova mi pomôžeš?“ spýtala sa.

Prikývol a bol bohato odmenený, keď sa mu hodila okolo krku a venovala mu ten najväčší úsmev, aký už veľmi dlho na jej tvári nevidel.

„Ale, ale ak ti mám pomôcť, potom si musíš uvedomiť, že toto nezvládneme vlastnými silami,“ riekol Blaise.

„Čo tým myslíš?“

„Myslím tým, že musíme získať ďalšiu pomoc.“

„Myslím, že by mohla pomôcť Dafné, minimálne s úlohami. Možno by si mohol zastrašiť Thea, aby bol užitočný,“ navrhla Pansy.

Blaise prikývol. „To sú všetko užitočné nápady, ale mal som na mysli, že potrebujeme pomoc od niekoho trošku vyššie.“

Pansy sa zatvárila skepticky. „Vážne pochybujem, že bude Slughorn nejako užitočný. Draca nenávidí, vždy tomu tak bolo, a zúfalo túži, aby sa ho zbavil.“

„Nemyslel som Sluggyho. Aj tak by bol nepoužiteľný. Nikdy nevedel, ako hovoriť s nejakým Malfoyom. Premýšľal som skôr o našej veľaváženej hlavnej prefektke,“ poznamenal Blaise.

„O Grangerovej? Prečo by pohla prstom, aby nám pomohla?“ nedôverčivo sa spýtala.

„Predtým nám pomohla, keď na nás narazila. Ak sa nepletiem, je to typ, čo sa do všetkého mieša. Možno nemá Draca rada, ale predtým ho nenechala vylúčiť, keď ho mohla poľahky obviniť z toho, že ju sexuálne obťažoval,“ poznamenal.

Pansy sa nad tým zamyslela. Bolo by neuveriteľne užitočné mať na pomoc niekoho s trochou autority. Bola hlavnou prefektkou a bola často vonku na obchôdzke. A čo je dôležitejšie, bola oslavovanou vojnovou hrdinkou a dôverníčkou profesorky McGonagallovej.

„S čím si predstavuješ, že by nám pomohla?“

„S mnohým nie. Nemyslím, že sa kvôli nemu bude veľmi snažiť. Ale mohla by nám pomôcť s problémami, ktoré vyvolávajú tie jeho nočné potulky. Máva obchôdzky častejšie než iní prefekti a možno by nám mohla poskytnúť obvyklé trasy, kade chodia profesori. Nič priveľké,“ odpovedal.

Pansy si nebola príliš istá. Grangerová nemala žiaden dôvod pomôcť. Žiaden slizolinčan by nepomohol, keby boli role otočené. „Myslím, že by som sa jej mohla spýtať,“ povedala.

„Spýtanie neublíži. Najhoršie, čo môže urobiť, je povedať nie. Nepripadá mi ako typ, čo by utekal za McGonagallkou.“

„Dobre, pôjdem zajtra. Myslím, že vtedy má konzultačné hodiny.“

Blaise sa zasmial. „Rád by som bol pri tom rozhovore muchou na stene.“

Pripojila sa k nemu. Draco by mal radšej oceniť snahu, ktorú kvôli nemu vynakladá, keď príde k rozumu. Zaslúžila si ten najväčší darček, ktorý bol kedy darovaný.

***

Jedna časť povinností hlavnej prefektky, ktorú Hermiona nemala rada, boli jej konzultačné hodiny. S Anthonym sa delili o pracovňu tesne za vstupnou sieňou, kde boli niekoľkokrát do týždňa k dispozícii pre akéhokoľvek študenta, ktorý sa s nimi chcel porozprávať. Anthony tento čas obvykle využíval na to, aby dohnal domáce úlohy. Nanešťastie pre Hermionu bola ona obvykle bombardovaná tými, ktorí chceli, aby im rozprávala historky z jej úteku s Harrym. Len veľmi málo ľudí prišlo, aby ju požiadalo o pomoc. Prváci sa k nej báli priblížiť, pretože ju považovali za nejakú skvelú vojnovú hrdinku a väčšina ostatných študentov obvykle necítila potrebu ísť za svojou hlavnou prefektkou. Takže jej zostali lovci slávy; tie otravné indivídua boli k nej priťahované, pretože teraz bola 'celebritou' a najlepšou priateľkou Harryho Pottera, Chlapca-Ktorý-Dvakrát-Porazil-Voldemorta.

Ozvalo sa zaklopanie na dvere a Hermiona si vzdychla, pripravila sa na to, že ešte raz zdvorilo povie tým parazitom, nie naozaj s nimi nechce znova prežívať svoje dobrodružstvá, nie, vojna nie je atraktívna, a nie, nepripadala si vznešene, keď ju mučila Bellatrix Lestrangeová. A preto ju prekvapilo, keď spoza dverí nakukla Pansy Parkinsonová.

„Smiem vojsť?“ spýtala sa Pansy.

„Iste. Aspoň ty mi nebudeš klásť príšerne osobné otázky, aké je to deliť sa o stan s Harrym,“ povedala.

Pansy sa pousmiala. „Pravdupovediac, viac mi to nemôže byť ukradnuté. Nenávidím stanovanie a byť sama v stane s dvoma chalanmi, kým utekám pred Lapačmi, by bola moja najhoršia nočná mora.“

„Nebol to najkrajší zážitok a ostalo na mne ešte aj varenie,“ poznamenala Hermiona.

„Typickí chalani!“

„Tak ako ti môžem pomôcť?“ spýtala sa Hermiona.

Pansy si zovrela ruky a rozhliadla sa po malej pracovni, ako keby hľadala nejakú inšpiráciu. Hermiona mala hroznú predtuchu, že sa toto bude týkať Draca Malfoya.

„Pozri, Grangerová, vážne je mi nepríjemné ťa o toto žiadať, takže prejdem rovno k veci a poviem to,“ začala Pansy. „Potrebujem pomôcť s Dracom.“

„A za mnou ideš prečo?“ spýtala sa Hermiona.

„Pretože potrebujem tvoju pomoc.“

„Čo môžem urobiť?“

„Som si istá, že neuniklo tvojej pozornosti, že Draco je, ehm... trochu nezvládnuteľný v týchto dňoch,“ riekla Pansy.

Hermiona sa zo všetkých síl snažila po zážitku v komore na metly vôbec tomu vysokému, blonďavému slizolinčanovi nevenovať pozornosť. Ale nemohla si nevšimnúť, že bol v príšernom stave. V triede nedával pozor, domnievala sa, že bol často opitý a ako sa mu to podarilo utajiť pred profesormi, bolo nad jej chápanie. Predpokladala, že s tým mala veľa spoločného Pansy. Pri dôkladnejšej obhliadke na nej našla drobné nedostatky. Jej obvyklé dokonalé vlasy boli trochu rozstrapatené a mala vačky pod očami.

„Áno, všimla som si,“ odpovedala Hermiona bez povzbudenia v hlase.

„Nuž, keď je opitý, stále sa poneviera v noci po Rokforte. Jediným dôvodom, prečo ho ešte nechytili, je, že ho sledujem a vrhám na neho splývacie zaklínadlá a umlčovacie kúzla.“

„Vážne si uvedomuješ, že keď mi toto hovoríš, tak by som mohla zobrať Slizolinu body a dať ti trest?“ spýtala sa Hermiona.

„Áno, ale ty to neurobíš,“ odpovedala Pansy.

„Prečo si to myslíš? Nemám slizolinčanov v láske.“

„Áno, ale ty si Hermiona Grangerová, ukážkový príklad slušnosti. Bolo by to voči tvojmu morálnemu kompasu, aby si potrestala niekoho, kto za tebou prišiel s problémom, či už je to slizolinčan alebo nie,“ komentovala Pansy.

Hermiona chcela voči tomu namietať, hlavne preto, že to bola Pansy Parkinsonová, dievča, ktoré ku nej bolo obrovskou mrchou počas jej života na Rokforte. Keby boli role obrátené, bolo jej jasné, že by sa jej Pansy vysmiala do tváre, dala jej trest po zvyšok roka a zobrala Chrabromilu tak veľa bodov, že by boli radi, aby dosiahli nulu dovtedy, kým by sa odovzdával Fakultný pohár. Všetko toto jej zažiarilo pred očami.

„Je mi jasné, že nemáš žiadny dôvod pomôcť mi. Spolu s Dracom sme ťa nemilosrdne šikanovali, ale vojna ľudí mení, Grangerová. Dokonca ľudí ako som ja. My slizolinčania sme to zmrvili a teraz za to platíme cenu.“

„Takže ma žiadaš o pomoc, prakticky mi dávaš všetky dôvody, ktoré potrebujem, aby som odmietla, ale stále tu sedíš a dúfaš, že neodmietnem.“

„V zásade áno,“ jednoducho odpovedala Pansy.

„Tak mi povedz, prečo by som mala,“ odpovedala Hermiona.

„Pretože si hlavná prefektka a berieš túto zodpovednosť vážne. Si ochotná porušiť zopár pravidiel, ak ide o správnu vec a hlavne preto, že neprechovávaš zášť. To nie je to, čo vy, čo ste vyhrali vojnu, robíte.“

Hermiona sa usmiala. Parkinsonová si myslela, že ju prekukla. Kým Hermiona súhlasila so všetkým, čo Pansy vymenovala, v skutočnosti nepovažovala pomoc Malfoyovi ako robenie správnej veci. Nechcel byť na Rokforte, určite ho tu nechcela McGonagallová, a ani Hermiona ho tu nechcela. Neprejavoval žiadnu ľútosť nad tým, čo urobil a zjavne mal radosť zo strašenia prvákov. Mnohí po stretnutí s Malfoyom, ktorý sa tu predvádzal s odhaleným temným znamením, skončili s tým, že potrebovali Upokojujúci dúšok od Madam Pomfreyovej. V skutočnosti tým prvákom nič neurobil, takže ho McGonagallová nemohla vylúčiť, ale v hrozivých pohľadoch bol znalec a na zastrašovanie využíval ľavé predlaktie.

„Je mi to ľúto, Parkinsonová, ale nemám záujem. Nechcem mať s Dracom Malfoyom nič spoločné a navrhujem ti, aby si ho prestala chrániť a nechala ho čeliť dôsledkom jeho pokračujúcich činov.“

Pansyine plecia poklesli. Bola si istá, že kučeravá chrabromilčanka bude dychtiť po tom, aby pomohla. Zjavne sa venovala strateným prípadom a Draco Malfoy bol na Rokforte tým najväčším.

„Mýliš sa v tom, ako ho posudzuješ,“ poznamenala Pansy.

„A ako ho posudzujem?“ spýtala sa Hermiona.

„Rovnako ako všetci ostatní. Pozeráš na jeho správanie a nie zaň, čo sa robí ľahko. Dopekla, dokonca slizolinská fakulta sa vzdala chlapca, ktorého posledných pár rokov zbožňovala. To je problém s Dracom; je dobrý v udržiavaní si masky. Náročné je preskúmať ho hlbšie a nájsť skutočného Draca. Len pár z nás ho pozná,“ informovala ju Pansy.

Hermiona pretočila očami. „Nehovor mi, že pod tou maskou krvnej nadradenosti je úbohý, nesprávne pochopený chlapček, ktorý chce zúfalo vyjsť von.“

„Posmievaj sa, ako chceš, Grangerová, ale je to pravda. Draco je stratený a je zranený. Videl veci, ktoré by nikto nemal...“ začala Pansy.

Hermiona si odfrkla a prerušila ju. „Vážne? Myslím, že ja som možno tiež videla zopár skutočne hrozných vecí, ale nevidíš ma, že by som na ne snažila zabudnúť s fľašou ohnivej whisky.“

„Ale, ale ty si bola na víťaznej strane a nestrávila si šesť mesiacov v Azbakane, o čom obe môžeme bezpečne povedať, že nebol žiaden piknik,“ bránila sa Pansy.

„Nie, ale keby som nebola na víťaznej strane, bola by som mŕtva a pochybujem, že by Malfoy plakal nad mojím hrobom,“ drsne odvetila Hermiona.

Toto schladilo Pansyin stúpajúci hnev. Grangerová mala pravdu; bola by ležala dva metre pod zemou, keby bol Voldemort zvíťazil. Toto bolo niečo, čo Pansy dlhú dobu podporovala, niečo, na čo teraz vôbec nebola pyšná.

„Nesnažím sa povedať, že by si to nemala pod Voldemortom horšie, len idiot by sa to pokúšal tvrdiť, ale nedá sa povedať, že by Draco tiež netrpel. Ak skutočne chcel, aby Voldemort vyhral, potom by bol s radosťou zabil Dumbledora a bol by na Malfoy Manor šťastný dodal teba, Pottera a Weasleyho na striebornej tácke Voldemortovi, ale neurobil to, pretože v tom čase už nenávidel svoj život,“ vážne prehovorila Pansy.

Hermionine obočie sa v neviere nadvihlo.

„Nehovorím, že by si toho chalana nemala nenávidieť, Grangerová, ale prosím, nepochybuj o tom, čo ti hovorím. Draco bol chlapec, ktorý hral chlapskú hru a to ho zničilo.“

„Dobre, to pripúšťam, ale nedochádza mi, čo mám urobiť, aby som pomohla.“

„Len nám trochu pomôž s obchôdzkami po večierke. Bola by som vďačná, keby si mi dala vedieť, kde učitelia radi hliadkujú najčastejšie a trasy prefektov, keď nemáš obchôdzku ty.“

„Robíš si so mňa srandu, že?“ spýtala sa Hermiona.

„Nie,“ odpovedala Pansy.

„To nemôžem urobiť. McGonagallová by ma zavesila do prievanu, kebyže to zistí.“

„Možno. Ale prečo by to zistila?“

„Pretože Malfoy je nezodpovedný, a bez ohľadu na to, ako veľmi sa ho snažíš kryť, toto dlho nevydrží a keď ho odhalia, bude jasné, že mal pomoc a to nielen od teba,“ odpovedala Hermiona.

Opäť Pansy poklesli plecia. Hermiona pozorovala skľúčené dievča pred ňou. Rešpektovala to, čo sa Pansy pokúšala urobiť pre svojho priateľa, skutočne áno. Ona by okamžite urobila to isté pre Rona či Harryho, ale tohto sa Hermiona nemohla zúčastniť. Bola to riskantná stratégia zrodená zo zúfalstva chrániť niekoho, kto nechcel byť ochraňovaný.

„Pozri, je mi to vážne ľúto, ale nemá zmysel pomáhať niekomu, kto nechce, aby sa mu pomohlo,“ jemne prehlásila Hermiona.

Pansy na ňu prudko zazrela. „Myslíš, že si jediná, kto mi to hovorí? Všetci to hovoria, ale ja ti poviem, čo hovorím im: Draca v tomto nenechám. Zaslúži si mať aspoň jedného človeka, ktorý v neho verí.“

Parkinsonová sa postavila. „Vďaka za tvoj čas, Grangerová, a za to, že si nás predtým nedostala do problémov.“

Hermiona sledovala, ako slizolinské dievča opúšťa jej pracovňu. Cítila sa kvôli Parkinsonovej zle. Bolo dojemné vidieť takú oddanosť k priateľovi, ale Hermiona sa obávala, že sa ňou plytvalo na niekoho tak sebeckého a citovo chladného ako Draco Malfoy. 


 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Hanisko - 29.03. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 02.06. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 11.01. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 3. Zase násilie Od: Osiris - 14.08. 2013
Pansy prosí o pomoc, to bych nečekala, ale ty dvě by mohly být pořádná dvojka a když se spojí proti Dracovi... je totiž jasné, že Hermiona změní názor, neexistuje, aby se Grangerka do něčeho nemotala =D No, Draco je pořádná trubka. Pansy by ho měla vzít něčím po kebuli.

Re: 3. Zase násilie Od: teriisek - 28.03. 2013
Pansy se mi tu moc líbí, překvapilo mě, že se jí nakonec podařilo Hermionu přesvědčit. Bylo mi jí líto, když ji Hermiona odmítla, ale asi je to pochopitelné, fakt by to bylo velké riziko. Nu, jsem zvědavá, jakým způsobem se do toho Hermiona nakonec namočí. Díky za překlad!

Re: 3. Zase násilie Od: holloway - 27.03. 2013
Konečně tu máme toho pravého Harryho, chápavého a ochotného podpořit. Škoda, že nás autorka ochudila o to, jak to Hermi vysvětluje i Ronovi. Draco z toho vyvázl na můj vkus docela snadno, Zabini vlastně došel k názoru, že to byla docela sranda a Pansy ho pořád brání. Draco se opravdu snaží, aby se na něj všichni vykašlali a vyhodili ho ze školy. Člověk by si myslel, že zpátky do Azkabanu nechce a pochopila jsem z toho, že škola nebo vězení-jiná možnost není. Asi mu to v tom alkoholovém opojení moc nedochází. Pansy je opravdu hodně obětavá, já bych se na nej asi už vykašlala. Jen je mi divné, že by si učitelé nevšimli, e je v jednom kuse namol a že za něj dělá úkoly někdo jiný. Spíš se jim nechce to řešit, chtějí mít taky od něj pokoj. Chybí mi tu Snape-ten by mu dal co proto. Rozhovor Hermiony s Pansy byl úžasnej, hlavně jak Pansy říkala, že nesnáší stanování. A Hermiona vypadala, jak kdyby jí na tom ze všeho nejvíc vadilo, že musí vařit . Já ji chápu, vařím moc ráda, ale ne v případech, kdy se to ode mně čeká, protože jsem přece holka. Závěr kapitoly se mi moc líbil, chápu arguenty obou stran a jsem téměř nadšená, že Hermi okamžitě neběžela pomáhat. Nechá pěkně Draca vycukat. Jsem zvědavá, co ji přiměje změnit názor. Díky za překlad.

Re: 3. Zase násilie Od: larkinh - 26.03. 2013
Držím Pansy palce. To, jak se snaží Dracovi za každou cenu pomoct, není zrovna moc zmijozelský rys.

Re: 3. Zase násilie - to all Od: Jimmi - 25.03. 2013
Ach jo, vy mi píšete také krásne komentáre, ale ja som rada, že si ich prečítam, nieto ešte vymyslieť normálnu odpoveď. Všetkým moc ďakujem

Re: 3. Zase násilie Od: Jacomo - 25.03. 2013
Pansy je tady naprosto jednička a zdá se, že mají s Hermionou hodně společného. Už ten okamžik souznění v úvodu rozhovoru ukazuje na to, že by si mohly rozumět. Jsem hrozná osoba, ale potěšilo mě, že Hermiona jí hned ze začátku nevyhověla. Bylo by to moc tuctové, takhle to bude mnohem zajímavější. Počítám, že to bude naší válečné hrdince vrtat v hlavě a časem něco vykoumá. Kdoví, třeba si půjde najít knihu o léčbě alkoholiků Každopádně je už úplně jasné, že tahle povídka bude naprostá extratřída. Třeba jen ten postoj ke Zmijozelu... a zmijozelů k ostatní - mňamka. Chci věřit, že ani Ron a Harry tu nesklouznou k obvyklému klišé - násilnický blbeček a všechápající hrdina - a že to bude parádní jízda, kterou si všichni užijeme. Zkrátka a dobře, strašně moc se těším na další kapitolu. Moc moc moc.

Re: 3. Zase násilie Od: myska111 - 25.03. 2013
Pansy je taky někde vylíčená jinak než jen hloupá fiflena. Snad se Draco brzy vzpamatuje. Myslím si, že Hermioně se to rozleží a pomůže jim. Jsemn zvědavá na pokračivání. Díky za překlad a těším se na další kapitolu.

Re: 3. Zase násilie Od: tigy - 25.03. 2013
Pansy je tu zlatíčko, Draco klesá stále hlbšie a hlbšie a Hermi prekvapila tým, ze sa chramromilsky nevrhla hneď do toho, aby Pansy pomohla. Aj keď, je pravda, že na to sú experti Ron s Harrym, ona bola vždy tá rozvážnejšia A Harry bol milý, že by dokonca akceptoval Blaisa ako Herminho priateľa, ale je jasné, že pri Dracovi už to také jednoduché nebude, takže sa máme na čo tešiť   Vďaka, Jimmi, za super preklad 

Re: 3. Zase násilie Od: TaraFaith - 24.03. 2013
Draco se tady opravdu chová jako pořádný debil!...,ale na druhou stranu ho chápu. prožil di hodně špatných věcí a chce na všechno zapomenout, ale to že od sebe odhání i nejlepší přítelkyni je velká chyby. Naštěstí pro něj, Pansy je skutečná kamarádka. Je tady naprosto úžasná a hodně podobná na Hermionu, takže fakt doufám, že se nakonec stanou kamarádkami. Blaise je sice pořád namyšlený a rozhodně to není nějaký zkrocený beránek, obzvlášť, když ho někdo naštve. Což se Dracovi daří docela dobře. Ale jde tady vidět, že mu na Pansy opravdu záleží. Co se týče Hermiony, myslela jsem, že se rozhodne jim pomoc. I když potom, co jí všechno zmijozelští udělali a po tom nedávném monoklu, za který mohl Draco se jí ani nedivím. Vsadím se ale, že nakonec vyhraje její dobrosrdečná stránka, která se slituje i nad takovým parchantem, jakým Draco je. Díky za překlad, moc se těším na pokračování.

Re: 3. Zase násilie Od: MIRA - 24.03. 2013
Potter, ktorý je ochotný akceptovať pri Hermione chalana zo Slizolínu, tak to je zlaté.   Malfoy je totálne na dne a je mu evidentne všetko jedno. Teším sa na ďalšie jeho zákerné vylomeniny, ak nejaké ešte nastvára.

Re: 3. Zase násilie Od: Emma - 24.03. 2013
Táto poviedka je perfektná. Milujem Draca v tejto poviedke. Je taký skutočnejší než v iných poviedkach. Taký, akého som si predstavovala. Dúfam, že sa Hermiona nakoniec rozhodne pomôcť mu. Potrebuje ju. Ďakujem za preklad a teším sa na ďalšiu kapitolku :D

Re: 3. Zase násilie Od: Lupina - 24.03. 2013
Harryho ochota být milým na Zabiniho kvůli Hermi byla sladká. Takoví by měli být správní kamarádi. Pansy, zdá se, jediná přemýšlí nad tím, proč Draco skončil v tomto stavu. A mezi námi, myslím, že má pravdu. Ovšem na Hermionu vytáhla těžký kalibr, že je mohl udat. A Hermi se překvapivě nenechala hned ukecat. Nebelvírsky se nevrhá do správné věci a přemýšlí a má pochyby. No, ale vážně se těším, jestli se Hermi a Pansy dají dohromady a budou spolupracovat při záchraně Draca Malfoye. Ještě by mohly založit spolek :-D Skvělá kapitola, Jimmi, díky :-)

Re: 3. Zase násilie Od: marci - 24.03. 2013
Úžasná kapitola. Vážně jsem čekala, že se hermiona nechá překecat, a už jen z toho, že jsem to čekala, je zřejmé, že pak by to byla řadová ff. A to není!!! Paráda. je dobře, že Pansy hermioně připomněla, co Draco MOHL udělat, kdyby byl opravdu zlým. A co neudělal. Takže věřím, že nad tím Hermiona bude alespoň přemýšlet a moc se těším na další krok Pansy, protože je skvělá. Díky, užila jsem si čtení a netrpělivě vyhlížím další část :)

Re: 3. Zase násilie Od: Kaitlin - 24.03. 2013
Myslím, že v týhle povídce budu mít Pansy a Blaise opravdu ráda, obzvlášť ona působí jako hrozně sympatická postava. Hermionino odmítnutí jsem tak trochu čekala, ale očekávám, že ji začne hryzat svědomí. Jinak souhlasím s výše řečeným, že z Pansy a Hermiony by se docela jednoduše mohly stát nejlepší kamarádky, potěšilo mě to. Takže moc děkuji za překlad, za povídku a těším se na další.  

Re: 3. Zase násilie Od: Julie - 24.03. 2013
Pansy se opravdu snaží. Možná, že se Hermiona česem pokusí pomoc. Díky za kapitolku. Tato povídka je fajn.

Re: 3. Zase násilie Od: doda357 - 24.03. 2013
Ten Draco je iný blb... Na jednej strane ho chápem, že chce zabudnúť a pije, na druhej nechápem, prečo nenechá Pansy, aby mu pomohla. Tu je Pansy úplne božská  A Blaise takisto....  Ja si ale myslím, že Hermione to nezíde z mysle a nakoniec im pomôže, nie?  Dokonca aj Harry mal v tejto kapitole svetlú chvíľku  Som zvedavá, ako to bude pokračovať  Ďakujem za preklad  Jedno oko mal napuchnuté. - to bolo o Herm "Tým sa že ti podarilo, aby mi Lasičiak jednu vrazil?" zavrčal Blaise. Ozvalo sa zaklopanie na dvere a Hermiona si vzdychla, pripravila sa na to, že ešte raz zdvorilo povie tým parazitom, nie naozaj s nimi nechce znova prežívať svoje dobrodružstvá, nie, vojna nie jej atraktívna, a nie, nepripadala si vznešene, keď ju mučila Bellatrix Lestrangeová. Toto schladilo Pansyinu stúpajúci hnev.
Re: 3. Zase násilie Od: Jimmi - 24.03. 2013
Opravené, ďakujem, viac nestíham, čoskoro budeš mať v pošte záver kapitoly :D

Re: 3. Zase násilie Od: Zuzana - 24.03. 2013
Pancy sa teraz správa presne tak ako Hermiona keď všetci odvrhli Harryho. Akurát Harry z toho nechlastal. Myslela som si, že Nedokáže nepomôcť. Bola som si istá, že si premyslí čo jej hovorila Pancy a prebudí sa v nej ten typický ženský ochranársky komplex. Takto, keď odmietla, je to ešte zaujímavejšie. Niekedy mám rada keď postavy konajú inak ako som si myslela, že budú. A niekedy ma to strašne štve. Teraz sa mi to páči a veľmi sa teším na pokračovanie a na Hermionine myšlienky ohľadom Dracovho správania sa. Veľmi sa mi páčilo to Harryho gesto, že by bol ochotný prijať Zabiniho ako Hermioninho priateľa Ďakujem za preklad.
Re: 3. Zase násilie Od: Jimmi - 20.08. 2013
Kopírujem autorke na FF vaše komentáre, tak si značím, kde ma to zastavilo :D Je sranda s takým odstupom čítať to znova všetko. Aspoň takto ďakujem
Re: 3. Zase násilie Od: Zuzana - 20.08. 2013
Aj jej to prekladáš, alebo si to len vloží do google? A sranda, že som tu chválila Harryho za jeho prijatie Zabiniho a čo teraz urobil aký cirkus za Draca:D tak by som ho najradšej vyťahala za uši:D
Re: 3. Zase násilie Od: Jimmi - 21.08. 2013
NIe, vkladám originál, ona si to aj tak číta z prekladačom. Ide skôr o to, aby tá poviedka mala na FF viac komentárov, pretože je skvelá. Problém je, že zo svojej IP vložím denne len jeden, alebo musím šachovať s prehliadačmi. Až dnes ma napadlo, že by som to mohla robiť nie komentáre k jednej kapitole ale popridávať jeden denne ku každej. Len to ustriehnuť :D Občas potrebujem robiť čisto mechanickú robotu, keď mám pocit, že sa mi zavaril mozog :D
Re: 3. Zase násilie Od: Jimmi - 21.08. 2013Re: 3. Zase násilie Od: Jimmi - 21.08. 2013
NIe, vkladám originál, ona si to aj tak číta z prekladačom. Ide skôr o to, aby tá poviedka mala na FF viac komentárov, pretože je skvelá. Problém je, že zo svojej IP vložím denne len jeden, alebo musím šachovať s prehliadačmi. Až dnes ma napadlo, že by som to mohla robiť nie komentáre k jednej kapitole ale popridávať jeden denne ku každej. Len to ustriehnuť :D Občas potrebujem robiť čisto mechanickú robotu, keď mám pocit, že sa mi zavaril mozog :D

Re: 3. Zase násilie Od: soraki - 24.03. 2013
Harry nebudu vůbec komentovat, nemá to cenu to Pansy si za svoji oddanost zaslouží naši pozornost a já věřím, že se s Hermionou skamarádí a kluci topak nebudoumít jednoduché, ty dvě budou neporazitelné děkuji, těším se na další kousek

Re: 3. Zase násilie Od: Eily - 24.03. 2013
Kdyby se Pansy spojila s Miou, byly by neporazitelné... Pansy je skvělá kamarádka a myslím, že se možná dají s Miou do kopy. Hermiona nemá předsudky vůči fakultě, která jí tolik ublížila. Zajímavé, že zášť se jí nedrží tolik jako jiných lidí, kteří tolik vytrpět nemuseli. Velkorysá nebelvírka... Draco se řítí do propasti. Jsem zvědavá jak dlouho to bude trvat, než opravdu narazí, a někdo ho bude tahat zase zpátky nahoru. Co se Thea týče - dokonalý příklad pijavice... Využít a odhodit. Z Hermionina pohledu muselo být soužití s kluky velmi zajímavé nejenže fungovala jako mozek týmu, ale ještě chudák musela vařit... tohle jsem jí nikdy nezáviděla. Nedokážu si představit, jak to měla s hygienou a tak... Blaise je tu taky za relativního klaďase. Ale Harry a Ron... chudáci, zatím působí trochu přitrouble. Kdyby Denní věštec napsal, že Hermiona chodí s Pastorkem, skočili by na to taky. Ach jo Díky za překlad

Re: Zase násilie Od: denice - 24.03. 2013
Pansy je fantastická. Mohla by být Hermioninou nejlepší kamarádkou, tak jsou si tu podobné. Je pravda, že od Draca dali všichni ruce pryč, člověk by čekal, že aspoň jeden z profesorů se bude trochu zajímat, co se děje, když vynikající student spadne do průměru. Chápu Hermionu, že Pansy odmítla, je to příliš riskantní a Draco předvedl, že je schopen všeho. Díky, kapitola je zase skvělá.

Prehľad článkov k tejto téme:

Rumaan: ( Jimmi )05.09. 201330. Zmierenie (Záver)
Rumaan: ( Jimmi )04.09. 201329. Najlepší priatelia a frajeri
Rumaan: ( Jimmi )03.09. 201328. Dopad 2/2
Rumaan: ( Jimmi )31.08. 201328. Dopad 1/2
Rumaan: ( Jimmi )28.08. 201327. Konfrontácie 2/2
Rumaan: ( Jimmi )20.08. 201327. Konfrontácie 1/2
Rumaan: ( Jimmi )20.08. 201326. Odhalenia 2/2
Rumaan: ( Jimmi )16.08. 201326. Odhalenia 1/2
Rumaan: ( Jimmi )15.08. 201325. Spomienková slávnosť 2/2
Rumaan: ( Jimmi )14.08. 201325. Spomienková slávnosť 1/2
Rumaan: ( Jimmi )13.08. 201324. Tesnotky 2/2
Rumaan: ( Jimmi )12.08. 201324. Tesnotky 1/2
Rumaan: ( Jimmi )11.08. 201323. Konečne 2/2
Rumaan: ( Jimmi )10.08. 201323. Konečne 1/2
Rumaan: ( Jimmi )09.08. 201322. Narodeniny a prekvapenia
Rumaan: ( Jimmi )08.08. 201321. Hádky
Rumaan: ( Jimmi )07.08. 201320. Zádrhele
Rumaan: ( Jimmi )02.08. 201319. Riziká jednania s chrabromilčanmi
Rumaan: ( Jimmi )02.08. 201318. Pravda bolí
Rumaan: ( Jimmi )27.07. 201317. Neobzeraj sa v hneve
Rumaan: ( Jimmi )05.07. 201316. Tí, ktorých opúšťame
Rumaan: ( Jimmi )22.06. 201315. Nevhodný chalan
Rumaan: ( Jimmi )15.06. 201314. Omámení a zmätení
Rumaan: ( Jimmi )26.05. 201313. Cigarettes and Coffee
Rumaan: ( Jimmi )12.05. 201312. Untold stories
Rumaan: ( Jimmi )08.04. 201311. Dohoda
Rumaan: ( Jimmi )05.04. 201310. Vymazať a znova pretočiť
Rumaan: ( Jimmi )01.04. 20139. Chystá sa zmena
Rumaan: ( Jimmi )30.03. 20138. Trpkosladká symfónia
Rumaan: ( Jimmi )28.03. 20137. Ja proti svetu
Rumaan: ( Jimmi )27.03. 20136. Tajomstvá a klamstvá
Rumaan: ( Jimmi )26.03. 20135. Prázdnota vo vnútri
Rumaan: ( Jimmi )25.03. 2013 4. kapitola Alkohol nepomáha
Rumaan: ( Jimmi )24.03. 2013 3. kapitola Zase násilie
Rumaan: ( Jimmi )19.03. 20132. kapitola Problém
Rumaan: ( Jimmi )18.03. 20131. Všetky oči sa upierajú na mňa
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )17.03. 2013Úvod k poviedke