Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady jednorazoviek od Patoložky II

Seznamy

Preklady jednorazoviek od Patoložky II
Vložené: Patolozka - 08.01. 2013 Téma: Preklady jednorazoviek od Patoložky II
Patolozka nám napísal:
Sevovi, v předvečer, k narozeninám...
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Lists - Seznamy

Autorka: The Half Mad Muggle; Překladatelka: Patoložka; Beta-read: Claire

Z cyklu „From Twenty Four Days of Snarry“ 2012

http://www.fanfiction.net/s/8754391/2/Twenty-Four-Days-of-Snarry

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended. This fanfiction was written by The Half Mad Muggle, czech translation was created by Patolozka. 

ooOoo

Seznamy se staly prokletím mistra lektvarů. Byly jádrem jeho života – seznamy přísad, seznamy jednotlivých kroků, seznamy návodů, metod, vlastností prvků, tolik seznamů. Stalo se nevyhnutelným, že v období klidu podléhal… tvorbě seznamů.

Severus Snape vytvářel seznamy o čemkoliv – o všech myslitelných věcech. Co musel udělat dnes, s poznámkou, co musel udělat zítra. Čtenářské seznamy, seznamy připravovaných lektvarů, seznamy receptů, nákupní seznamy, peněžní seznamy – seznam Severusových seznamů pokračoval dál. Jeho načmáraný rukopis na zažloutlém pergamenu byl rozesetý po celém domku, uvnitř knih, přišpendlený na zdech a uvnitř jeho šuplíku u postele.

Ano, jeho zásuvka v nočním stolku obsahovala mnohé z nejdrahocennějších seznamů – které tvořil po nocích, kdy byla všude kolem tma kromě jedné rozsvícené svíčky – a byly cizím očím skryté. Dokud je Harry Potter neobjevil, když hledal svůj oblíbený pár ponožek, a nenalezl něco docela jiného. Seznam. O sobě.

Mrknul ke dveřím, věda, že je jeho partner na pochůzce v Příčné ulici, na nákupu přísad, a tudíž daleko z domu. Měl by se odvážit to číst? Nebelvírská zvědavost převážila. Letmo proběhl smotky pergamenu – bylo jich celkem pět – než našel jeden určitý, který upoutal jeho pozornost.

Věci, které je třeba milovat na chlapci plném zázraků

Harry věděl, že by neměl. Věděl, že to byl zásah do soukromí. Věděl, že by to byla strašná věc. Věděl, že může mít jeho milenec svá tajemství. ALE. Bylo na tom jeho jméno – jeho přídomek, láskyplný přídomek, který Severus užíval jen pro něj – takže to jistě znamenalo, svým způsobem, že ho to opravňovalo to číst, ne? Komu by to ublížilo? Kolik důvodů a věcí dokázal asi Severus vykouzlit? Harry to měl jistě vědět, že ano?

Začetl se do seznamu.

Věci, které je třeba milovat na chlapci plném zázraků

1. Jeho otce ne – ne toho namyšleného, sobeckého, nedospělého, dětinského, ubohého, bezcharakterního, prolhaného parchanta libujícího si v šikaně, jíž maskoval za odvahu.

2. Jeho matku také ne – třebaže má její oči. A její zdravý rozum. A její schopnost vidět to dobré v těch, kteří toho nejsou hodni. To by stálo za samostatný seznam. Soustřeď se, Severusi.

3. Umí vařit – což znamená, že já nemusím. Můj pan Potter je působivý šéfkuchař. Pro jeho sendvič se slaninou by se umíralo. Vlastně si myslím, že bych to i udělal. Pokud bych umíral. Což se neděje.

4. Je pořádný. Většinou. Kromě ložnice. Nebo obývacího pokoje. Nebo kuchyně. Nebo zahrady. Ale v koupelně JE pořádný. Uděluji si Vé za překonaná očekávání.

5. Není tak hrozný v lektvarech. Vlastně je celkem schopný. Že by to bylo proto, že má tak dobrého učitele? Věřím, že by dokázal uvařit něco, co by mě vyléčilo, řekneme to takhle. Přece jen, mé výukové metody jsou neblaze proslulé…

6. Je to „tuleň“. Ten výraz jsem se naučil na Příčné ulici od jednoho bývalého kolegy, který mě jednou odchytil. „Tuleň“ je někdo, kdo si chce druhého přivlastnit a chránit ho ve spánku, omotá své ruce a nohy kolem svého milého a nedovolí mu odejít. Stane se z něj živoucí a dýchající přikrývka. Já si rozhodně nestěžuji…

7. Chápe – chápe mě, když potřebuji ticho, chápe mě, když ticho je tou poslední věcí, po které bych toužil, chápe, když potřebuji být sám a když mě nemá opouštět. Chápe, že rád chodím spát dlouho a že nedělní rána jsou posvátná – a že se vzbudím JEN díky snídani do postele. Chápe, že bez něj nedokážu žít.

8. Vidí ve mně něco hodnotného. Vidí něco, za co stojí bojovat, něco, pro co stojí žít, něco, v co lze věřit. Vidí mě.

9. Miluji ho. Miluji ho pro to, kým býval, jak se změnil, jak se se vším vyrovnal, jak dokázal, že jsem se do něj zamiloval a že on se na oplátku zamiloval do mě. Miluji ho proto, že ho znám a že je víc než můj sen.

10. Je nebelvír a…

Seznam neočekávaně skončil. Harry se zamračil. „A? A co?“ Přetočil pergamen na druhou stranu. „Jsem nebelvír – co to ale znamená?“

„To znamená, že se mohu spolehnout, že podlehneš své zvědavosti a budeš se probírat mými osobními věcmi…“ zazněl hlas zpoza něho.

Harry se prudce napřímil, otočil ke svému partnerovi s usvědčujícím důkazem v rukách. A to ani nezmiňujeme začervenalé tváře a slzy na krajíčku. „Já… Severusi…“

Severus se opíral o dveřní zárubeň, paže složené přes cestovní plášť, na tváři typický vítězoslavný úšklebek s pozvednutým obočím. „Ano, zlato?“

„Napsal jsi seznam… věcí… které na mě miluješ…“ podařilo se Harrymu říct.

Severus udělal krok vpřed, obezřetně sleduje Harryho černýma očima. „To není zcela správně. Nesepsal jsem seznam.“

To bylo pro Harryho příliš. Postavil se, ruce se mu chvěly. „Ty… ty jsi tohle nenapsal?“

Severus si přivinul Harryho do náruče. „Sepsal jsem neúplný seznam.“

 „Je toho víc?“

„O hodně víc,“ přikývl Severus, spočívaje svou bradou na Harryho kštici.

 „Pověz mi to.“

„Raději…“ odmlčel se Severus, „ti to ukážu…“

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Seznamy Od: Aknel - 10.04. 2013
Ach, to bylo tak... nechci říkat sladké, ale blíží se to tomu. Čekala jsem výbuch, že se Harry odvážil hrabat v jeho věcech a Severus mile překvapil. Děkuju za překlad

Re: Seznamy Od: Aknel - 10.04. 2013
Ach, to bylo tak... nechci říkat sladké, ale blíží se to tomu. Čekala jsem výbuch, že se Harry odvážil hrabat v jeho věcech a Severus mile překvapil. Děkuju za překlad

Re: Seznamy Od: Elza - 13.01. 2013
Mňam, to bylo moc povedené. Díky!

Re: Seznamy Od: tigy - 09.01. 2013
Najviac sa mi páčila 7-ka  Veľmi milá jednohubka, vďaka, Pat!

Re: Seznamy Od: Saskya - 09.01. 2013
krásne veľmi pekne napísané Severus, všetko najlepšie

Re: Seznamy Od: larkinh - 09.01. 2013
Já být na Harryho místě, tak nadskočím leknutím :) Ale ten seznam byl legrační :)

Re: Seznamy Od: teriisek - 09.01. 2013
Pěkné, díky za překlad!

Re: Seznamy Od: doda357 - 09.01. 2013
To bolo fakt milé  Som prekvapená, že Severus nenamietal, keď zbadal Harryho a v jeho rukách jeden z jeho zoznamov  To mi k nemu sedí - samé zoznamy  Ďakujem za preklad 

Re: Seznamy Od: nicco - 09.01. 2013
To byla tak hezoučké, hlavně ten závěr. Moc děkuji za tak milé snarry překvapení.

Re: Seznamy Od: Gift - 09.01. 2013
Co se vsechno neda najit mezi ponozkami:-). Taky miluji seznamy a uprimne, kdo by nechtel podobny nekdy nekde najit... Moc hezke:-).Diky nejen za pripomenuti Seveho narozenin, ale i za preklad milonke povidky!

Re: Seznamy Od: kali - 09.01. 2013
Krásná jednohubka,vtipná,milá,dojemná. Děkuji Pat

Re: Seznamy Od: marci - 09.01. 2013
Čekala bych, že Severus Harryho vykuchá za to, že mu leze do šuplíku a čte soukromé pergameny Ale evidentně platí bod 9 a také si je hluboce vědom bodu 10. Pokračování seznamu by mě zajímalo. A moc se mi líbil bod 8. Krásné, díky za překlad

Re: Seznamy Od: Wierka - 08.01. 2013
oh-.. parádné.. i ten seznam.. :D   vďaka ..

Re: Seznamy Od: kakostka - 08.01. 2013
Tak to je povedený kousek, děkuji:-)))

Re: Seznamy Od: Zuzana - 08.01. 2013
Ááách, to je krásne :) Severus keď sa zamiluje je úúúúplne neodolateľný. Ďakujem, toto ma dosť roznežnilo :) Je mi tak pekne príjemne♥

Re: Seznamy Od: Lady Corten - 08.01. 2013
Krásná jednohubla. Harry je opravdový nebelvír, vleze všude. Děkuji za překlad tohoto kouzelného drobečku.

Re: Seznamy Od: denice - 08.01. 2013
Vida, k čemu všemu je dobrá posedlost psaním seznamů. Nejvíc mě oslovily body 4 a 6. A dojalo mě, jak Harryho vidí - chlapec plný zázraků. Věřím, že i on je pro Harryho zázrakem. Díky.

Re: Seznamy Od: ellenofausten - 08.01. 2013
To bylo tak super. :) Díky! :)

Re: Seznamy Od: Sfinga - 08.01. 2013
Ráda bych jednou napsala seznam toho, co miluju na Severusovi Snapeovi. Jenže, byť se pokouším o psaní, takhle krásně bych to napsat nedovedla. Severus je totiž výjimečně vzácný člověk a pokud si někoho pustí blíž, ten dotyčný to pozná a musí ho milovat. Severusi Snape, všechno nej k tvým narozeninám ( já je mám jen den po tobě )

Prehľad článkov k tejto téme:

suitesamba: ( Patolozka )05.06. 2014Třikrát poprvé a jednou navždy
Alisanne: ( Patolozka )18.11. 2013Holmes svému Watsonovi
JustJeanette: ( Patolozka )12.11. 2013Skeč mrtvý Voldemort
YenGirl: ( Patolozka )31.10. 2013Jsi to ty
emynn: ( Patolozka )13.08. 2013V hodině duchů
Annymc: ( Patolozka )04.07. 2013Jak se jen opovažujete?
snapeswidow: ( Patolozka )19.06. 2013Pochod smrti
emynn: ( Patolozka )30.05. 2013Milencův dotek
snapeswidow: ( Patolozka )26.05. 2013Otázky a odpovědi
emynn: ( Patolozka )23.04. 2013Jeden princ mezi všemi 2/2
emynn: ( Patolozka )19.04. 2013Jeden princ mezi všemi 1/2
emynn: ( Patolozka )04.03. 2013Dokonalý milostný příběh
YenGirl: ( Patolozka )13.02. 2013Otočte se, neboť naděje stále trvá
The Half Mad Muggle: ( Patolozka )08.01. 2013Seznamy