Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

O trolloch a čarodejníckych deťoch

Úvod - O trolloch a čarodejníckych deťoch

O trolloch a čarodejníckych deťoch
Vložené: Eggy - 02.01. 2013 Téma: O trolloch a čarodejníckych deťoch
GwenLoguir nám napísal:

O trolloch a čarodejníckych deťoch

Originál: Of Trolls and Wizard Kids

Autor: LLALVA; Preklad: GwenLoguir; Betaread: Eggy; Banner: GwenLoguir

  Stav: dokončená, súhlas s prekladom

Dĺžka: 80 tisíc slov v dvadsiatich dvoch kapitolách

Prístupnosť:  K (pre všetkých)

Žáner: severitus*

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Prvý rok. Učiteľský zbor si uvedomí, že je Harry zanedbávaný a snaží sa mu pomôcť pridelením mentora, ktorým bude Severus Snape. V niektorých kapitolách sa vyskytuje telesný trest  (PP: veľmi mierny, v rámci bežných noriem)

 

PP: Prvýkrát som to čítala pred rokmi, asi dvomi? Potom druhýkrát začiatkom leta, tretíkrát pri prekladaní v lete, štvrtýkrát pri prvej korektúre, piatykrát pri druhej korektúre v zime, šiestykrát to budem čítať po Egginej korektúre... a stále ma to nemrzelo :-) Siedmykrát to bude, ak budem chcieť urobiť PDFko ;-) Tuším jasnejší a kratší úvod ako všetky predošlé, ktoré som vymyslela.

 

Autorka píše pokračovanie, ale vzhľadom k tomu, ako dlho jej to trvá, prestávam dúfať, že by ho dokončila. Ale nádej zomiera posledná... a zázraky sa stávajú. ;-)

 

Viem, že na tento druh poviedok tu nie ste zvyknutí, ale verím, že vo svojej knihovničke privítate tento žáner. Je to milá a úsmevná poviedka.

 

 

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Severitus

Za predpokladu, že by sme žáner severitus rozdelili do niekoľkých kategórií:

Čisto čistokrvný – Sev je naozaj otec Harryho, len teraz to zistil a je patrične zlý smrťožrút, aj keď s otcovskými inštinktami alebo aspoň majetníckymi sklonmi (spravidla je poviedka z doby, keď je už Potter starší, posledné dva tri ročníky)

Čistokrvný – Sev je naozaj otec Harryho a je veľmi milujúci a starostlivý (spravidla je Harry ešte dieťa alebo v prvom druhom ročníku)

Nečistokrvný – Sev si Harryho adoptuje a je to veľmi milujúci a starostlivý otec (spravidla je Harry ešte dieťa alebo v prvom druhom ročníku)

V tomto prípade ide o tretí typ.

Teoreticky by sme mohli ešte hovoriť o muklorodenom, to keď je Severus iba jeho mentor a neadoptuje si ho ani v úplnom konci, ale to je rarita...

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Děkuji za překlad, s patřičným natěšením se dávám do čtení... Banner je roztomilý 

Obvykle si raději počkám, až je povídka dokončená, protože čekání na to než se objeví nová kapitola je někdy opravdu mučení. No ale v tomto případě jsem neodolala a pouštím se do čtení.
Poviedka stojí za to a asi sa chvíľami načakáš, ale reálne je doprekladaná, len opravovanie kapitol trvá a trvá.... (takže postupne tu bude celá....)

k ss som sa nakoniec dostala ale z mobilu neodpoviem. urcite sa tesim na preklad ale par mesiacov potrva kym sa mi zivot dostane di zabehnutych kolaji ze netusum co s prekladom nieto citanim. zvysok neries, si tu na eggyne triko, ja uz som aj zabudla ze sme nieco ohladne teba riesili. myslim ze ma za sebou dost kapitil hada aby mohla rozdavat volnasky. ad severitus - pre mna novy pojem, ak som ho zazrela, pustila z hlavy a moc som take daco hladala. takze diky. kedze som zacinala na iisis, tak sa vraciam spat v case. drzim palce. to aj rodina je severitus ze?
Rok je asi môj najobľúbenejší severitus. Ale v pokračovaniach mi už jeho synovia na striedačku dosť pili krv. Neviem či viac Draco v Lete alebo Harry v Rodine... Začínala si na iisis? A nevieš prečo tá stránka už tak spustla? Bol to síce postupné, ale aj tak mi to bolo ľúto, u nich som sa k tomu vlastne dostala asi prvýkrát.

Na toto sa teším, poviedok s rodičovským vzťahom Severusa a Harryho som zatiaľ prečítala iba veľmi málo, takže ma vždy poteší nejaká nová
Ďakujem!

Vypadá to zajímavě a já se moc těším!  
ďakujem za koment! :)

Re: Úvod - O trolloch a čarodejníckych deťoch Od: ellenofausten - 02.01. 2013
Super! Těším se na tento druh povídky! Díky. btw. nemáš odkaz na nějaký ten čisto čistokrevný typ? takový jsem ještě myslím ani nikdy nečetla, jenom ty adoptujícící.
ďakujem! najtvrdšie, čo som kedy čítala bolo prednedávnom In blood only (http://www.ffdenik.cz/index.php?str=viewstory&tale=160), len je to v angličtine, ak nevadí. ale aj česká autorka Pecka (http://www.ffdenik.cz/index.php?str=katautoraz&autor=Pecka) ma niečo na ten spôsob, konkrétne Krev není voda a všeobecne píše vynikajúco.
Re: Úvod - O trolloch a čarodejníckych deťoch Od: Neprihlásený - 07.01. 2013
Moc díky za tipy! :)

Wau, super! Tak to se moc těším:-) Mám Severitus velmi ráda:-) A tak mne vlastně napadlo, že sama asi překládám taková muklorozený severitus:-) Hihi:-) Zvědavá, velmi zvědavá. Díky! A moc krásný banner!
Veľmi pekne ďakujem!

to nikdo nikdy nenapsal nic o tom, že Severus je Smrtijed (utajený, ale když dělá toho špiona, tak by to určitě zvládl utajit) a Harryho adoptoval nebo se stal jeho mentorem (protože si Brumbál myslí, že Smrtijed není)? Tedy vynechat to velmi milující a starostlivý otec. To velmi milující mi tu nesedí - nemyslím, že by se Severus někdy choval jako typický velmi milující otec, to by spíš sedělo k nějaký ženský:) Chránit ano, ale projevovat hodně lásky? to ne.
No, možno preháňam, ale mne zase aj niečo, čo by veľmi milujúce niekomu neprišlo, pri Ňom príde, práve preto, ako sa obmedzuje v prejavoch. Ono aj keď niekedy jačí, že si ide vykričať hlasivky, je to prejav toho ako strašne mu na niekom záleží a ja sa usmievam ako blbec na obrazovku. Okrem toho, Potter sa aj v originále ukázal byť "uchádzejíci" učiteľ a tuším vo všetko, čo som čítala, Sev aspoň kus zmäkol. Raz darmo, dieťa nemôžeš vychovávať bez toho, aby vedelo, že je milované (ak chceš odviesť dobrú prácu) a dvojnásobne pri zanedbávanom dieťati je nutné okrem činov aj povedať slovne a nahlas, že ti na ňom záleží. A Severus je dosť inteligentný aj zodpovedný, aby to zvládol a prekonal nedostatky svojej povahy (ktoré nepochybne vznikli práve tým, že jeho detstvo nebolo také plné lásky ako by malo byť). Jo, to mi pripomína, že už som sa stretla s tým, že ak Severus trest nedal, tak mal Harry pocit, že na neho kašle a nezáleží mu na ňom...(takže vidíš ako všetko možné môže byť interpretované ako milovať a starať sa) ale nespomeniem si, kde to bolo, za tie roky sa mi tie poviedky už v hlave trošíčku miešajú. S ničím takým som sa inak nestretla. Zatiaľ... ale tak zase nemám až toľko času, aby som od rána do večere iba čítala (ale bolo by to krásne... len sa dožiť dôchodku a bude to!)
Já s tím souhlasím - pod pojmem velmi milovat si každý představí něco jiného :)

Re: Úvod - O trolloch a čarodejníckych deťoch Od: FlorenceMabel - 02.01. 2013
Severitus! Doufala jsem, že to sem někdo zavede :D. Už se moc těším! Z tvé poznámky jsem pochopila, že už máš překlad hotový, takže nevím jestli se mé přání hodně štěstí při překladu nemine, ale co? Už se těším a abych nezapomněla - Banner je skvělý!
ďakujem! áno, preklad je hotový, inak by som sa ho neodvážila podať ďalej (počas školy by som určite nemala kedy sa tomu venovať) a už nás s Eggy čaká iba oprava - aj to sa bojím, ako budeme stíhať. Chcela by som raz týždenne, ale neviem, či na to nie som veľký optimista. Takže za prianie šťastia som vďačná, budeme ho potrebovať!

Tak to je žánr, který miluji. Moc děkuji za jeho uvedení na tyto stránky a taky za vyčerpávající objasnění termínu severitus.
Ach, som šťastná že nie som sama na to zaťažená... a Jimmi samozrejme veľmi vďačím, že mi to umožnila sem dávať, aj keď to tu nie je bežné. To je iba moje osobné radenie, odkedy čítam aj po anglicky (z tohoto súdka totiž poznám jedinú českú autorku, čo sa otmu venuje, Pecku), ale nevedela som, či je ten základ známy všeobecne... Nie každý zbožňuje Seva ako ja - a ešte k tomu v úlohe otca (ale vtedy ho zbožňujem asi ešte o kúštik viac, ak je to ešte možné)

Paráda. Těším se. Severitus mám ráda! Jé, fakt se těším. A pěkný banner. Všimla jsem si ho - usmívajícího se Severuse! :-)
Ďakujem! Veď mi aj ten jeho úsmev dal zabrať Ešte šťastie, že sa tak Alan nechal odfotiť

Prehľad článkov k tejto téme:

LLALVA: ( GwenLoguir )26.10. 201422. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )12.09. 201421. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )08.07. 201420. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )15.05. 201419. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )22.03. 201418. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )08.03. 201417. kapitola 2/2
LLALVA: ( GwenLoguir )18.02. 201417. kapitola 1/2
LLALVA: ( GwenLoguir )06.02. 201416. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )03.10. 201315.kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )16.09. 201314.kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )19.08. 201313.kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )09.07. 201312. kapitola - 2. časť
LLALVA: ( GwenLoguir )10.06. 201312. kapitola - 1. časť
LLALVA: ( GwenLoguir )29.04. 201311. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )09.04. 201310. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )25.03. 20139. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )11.03. 20138. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )04.03. 20137. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )25.02. 20136. kapitola (časť druhá)
LLALVA: ( GwenLoguir )18.02. 20136. kapitola (časť prvá)
LLALVA: ( GwenLoguir )11.02. 20135. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )04.02. 20134. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )28.01. 20133. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )14.01. 20132. kapitola
LLALVA: ( GwenLoguir )07.01. 20131. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( GwenLoguir )02.01. 2013Úvod - O trolloch a čarodejníckych deťoch