Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2012 Ostatné

Scorpius

Advent 2012 Ostatné
Vložené: Jimmi - 19.12. 2012 Téma: Advent 2012 Ostatné
Morgana nám napísal:

 


19. december 2012

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Scorpius

Autor: balletlover

Originál:  http://www.fanfiction.net/s/6564278/1/Scorpius

Stav: autorka súhlasila s prekladom

Preklad: Morgana

*********************************************

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí: pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto konkrétnej poviedke vlastní balletlover.

****************************************************************************

Scorpius sedel na svojej posteli na Malfoy Manore a rozmýšľal nad Rosiným listom. Vedel, že ho pomenovali podľa súhvezdia; koniec koncov, taká bola tradícia. Už-už bral pergamen, že jej napíše odpoveď, keď si uvedomil, že sa v skutočnosti svojho otca nikdy nespýtal , prečo musel byť zo všetkých možných súhvezdí pomenovaný práve podľa Škorpióna.

Zišiel na prízemie a zamieril k pracovni svojho otca. Zaklopal. Keď sa mu nedostalo žiadnej odpovede, otvoril dvere a uvidel otca, ako sa mračí nad nejakými papiermi, ktoré mal v ruke.

„Hm... otec?“ zvolal váhavo Scorpius.

Draco vzhliadol od papierov v ruke. „Scorpius,“ povedal, čím konečne dal na vedomie, že si ho všimol.

„...tak ma napadlo... Prečo ste ma pomenovali Scorpius?“ spýtal sa.

„Tradícia rodiny Blackovcov,“ odvetil Draco stroho. „A teraz, ak ma ospravedlníš, Scorpius, mám veľa práce.“

„Ale otče, prečo práve Scorpius? Prečo nie Perzeus... alebo... alebo Orion?“ opýtal sa, akoby ho Draco práve nepožiadal, aby odišiel.

Draco sa na stotinu sekundy zachmúril, no potom jeho tvár nadobudla opäť výraz nezáujmu. „Bolo to to prvé, čo mi prišlo na myseľ,“ povedal úsečne.

Scorpius vedel, že mu otec niečo zatajuje. „Pozná matka ten pravý dôvod?“

„Nie, nepozná. Mám práce vyše hlavy, Scorpius. Na toto naozaj nemám čas.“

„Povedz mi teda, čo ťa k tomu skutočne viedlo, a ja sľubujem, že ťa s tým už nikdy nebudem obťažovať ,“ naliehal Scorpius.

„Odídeš, keď ti to porozprávam...?“ spýtal sa Draco, aby si bol na istom.

„Áno, otec, sľubujem.“

***

Draco vyšiel po schodoch až na Astronomickú vežu, pretože si potreboval od Pansy na chvíľu oddýchnuť. Keď sa dostal na vrchol, uvidel, že už je tam nejaké dievča. Plakala a pozerala pri tom na nočnú oblohu. Uvedomil si, že je to Hermiona.

„Grangerová, si to ty?“ spýtal sa Draco. Všimol si, že sa jej z toho upraveného drdola, ktorý mala na hlave počas plesu,  uvoľnilo pár vlasov. 

Bez toho, aby si utrela vlhké oči, sa otočila. „Choď preč, Malfoy!“ povedala.

„A prečo by som mal odísť práve ja? Táto veža ti nepatrí,“ pohŕdavo odvetil Draco.

Hermiona naňho zagánila, no jeho slová ignorovala. Draco pozrel na hviezdy, a potom späť na ňu.

„Prečo si vlastne tu?“ spýtal sa znudeným hlasom.

Hermiona ho ignorovala aj naďalej. Namiesto odpovede len hľadela na nebo.

„Stavím sa, že za to opäť môže Weaslík alebo Potty,“ povedal Draco a samoľúbo sa uškrnul.

„Pozri, je mi jedno, či tu zostaneš, len ma nechaj na pokoji!“ oborila sa naňho Hermiona.

„Takže mám pravdu. Podľa Weaslíkoho výrazu tváre na plese usudzujem, že ste sa pohádali,“ pokračoval, akoby naňho len pred chvíľou nevyletela.

Očividne bola Hermiona dostatočne znechutená aj bez jeho pričinenia. Vytasila prútik a naskutku ho chcela prekliať.

 „V poriadku, vzdávam sa! Prímerie? Ale len pre dnes,“ rýchlo navrhol.

„Fajn.“

Obaja upadli do tichého rozjímania, snáď okrem občasného vzlyku z Hermioninej strany.

„Aké je tvoje najobľúbenejšie súhvezdie?“ opýtal sa Draco v pokuse o zdvorilý rozhovor.

„Mmm... Škorpión,“ potichu odvetila.

„Prečo práve to?“ spýtal sa s nefalšovanou zvedavosťou. Očakával by niečo komplikovanejšie alebo viac dievčenské... no jedno musel uznať, kedy sa Grangerová zachovala podľa očakávania?

„Ani neviem... páči sa mi, ako sú v ňom rozložené hviezdy,“ povedala trocha neistým hlasom.

Znovu sa medzi nimi rozhostilo ticho. Draco sa zahľadel na Čierne jazero a uvažoval nad tým, čo povedala.

„Malfoy?“ ozvala sa Hermiona, čím prerušila ich vytrvalé mlčanie.

„Prosím?“ spýtal sa podráždene.

„Som až taká hrozná, že by ma niekto ako Ron vnímal ako posledné východisko?“ opýtala sa.

Spýtavo na ňu zdvihol obočie. „Weaslík je idiot.“ To bolo všetko, čo povedal. Nevedel, čo iného na to odpovedať bez toho, aby ho následne nemusela prekliať, alebo aby jeho slová nevyzneli tak, že jej nimi v skutočnosti  skladá poklonu.  

Zamračila sa. Zjavne to nebola odpoveď, ktorú chcela.

„Zbytočne si nenamýšľaj, Grangerová, len som konštatoval všeobecne známy fakt,“ odvetil s úškrnom, keď uvidel, ako sa jej výraz tváre zmenil zo zachmúreného na niečo, čo by sa dalo považovať za úsmev.

„Prečo si tu, Malfoy?“ spýtala sa ho Hermiona znenazdajky.

„Nudil som sa a potreboval som sa dostať z Parkinsonovej dosahu,“ zamrmlal Draco vskutku znudeným hlasom .

„Nie som zdrojom zábavy,“ povedala mu vážnym hlasom.

„Nevedel som, že tu budeš,“ odpovedal jej na svoju obranu. Naozaj nečakal, že by tu niekto mohol byť.

„Tiež som tu nikoho neočakávala,“ zašomrala.

„Vieš, Grangerová, nie si až taká zlá, keď sa nesprávaš ako vševediaci profesorský maznáčik,“ odvetil Draco a pristúpil k nej bližšie. Nemal ani najmenšieho tušenia, prečo robí to, čo robí, či prečo sa s ňou vôbec začal rozprávať tak zdvorilo. Jeho otec by bol zúrivosťou bez seba, keby zistil, že sa Draco baví s ňou – humusáčkou, a navyše Potterovou najlepšou kamarátkou.

Teraz bol rad na nej, aby naňho spýtavo zdvihla obočie. Kým  sa nedívala, vyčaroval ružu a zastrčil jej za ucho zatúlaný prameň vlasov aj spolu s ňou.

„Mal by som ísť... je po večierke,“ zamrmlal a otočil sa. Pri schodoch sa zarazil. „Táto noc nič nemení, Grangerová. Zajtra už naše prímerie viac neplatí,“ povedal predtým, než odišiel.

Kým kráčal do spoločenskej miestnosti, uvažoval nad tým, čo asi Hermiona s tou ružou urobí , a ako sa bude nasledujúce dni správať, keď jej bude na blízku. Hádam bude natoľko rozumná, aby sa chovala normálne, pretože on svoj postoj ku nej alebo komukoľvek inému, zaručene nezmení.

Možno práve preto jej dal tú ružu, lebo predstavovala nemožné.

***

„Pomenoval si ma po najobľúbenejšom súhvezdí Rosinej mamy?“ spýtal sa Scorpius, keď Draco dokončil svoj príbeh.

„Bolo to prvé, na ktoré som si pomyslel, keď si sa narodil. Na tú noc som si spomenul až neskôr,“ povedal Draco.

„A ako sa k svojmu menu dostala Rose?“ opýtal sa Scorpius.

„Čo ja viem, možno Weasley jej mamu požiadal o ruku s ružou v ruke alebo tak,“ zamrmlal Draco a hľadel pri tom do prázdna.

„Boli ste s Rosinou mamou niekedy spolu? ...v akomkoľvek slova zmysle...“

„Nie. Nikdy sa nič okrem tej jednej noci neudialo. Nenávidel som ju celou svojou bytosťou – a myslím, že ten pocit bol vzájomný. Na ďalší deň bolo po prímerí, a my sme sa vrátili späť k našim zvyčajným urážkam.“

„A aj napriek tomu si ma pomenoval Scorpius.“

„Dosť bolo týchto nezmyslov. Povedal si, že ma necháš pracovať, keď ti to porozprávam,“ povedal Draco prísne.

„Dovolíš mi, aby som o tom povedal Rose?“ spýtal sa Scorpius.

„V žiadnom prípade. Jej mame by sa to nepáčilo a jej otec by vyskočil z kože, keby sa o tej noci dozvedel. Pochybujem, že mu o nej Hermiona povedala,“ odvetil Draco.

„Stavím sa, že všetko vie – preto mi napísala, aby som sa na to opýtal. Jej mama jej s najväčšou pravdepodobnosťou vyrozprávala presne ten istý príbeh,“ zašepkal si Scorpius popod nos, keď odchádzal.

Ani len netušil, koľko na tom bolo pravdy.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 21.06. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Scorpius Od: Zuzana - 19.12. 2012
Ach, je mi ľúto, že to tak dopadlo :) Ale možno Rose a Scorpius spoja to, čo amlo byť spojené už dávno. Ďakujem, tetno príbeh je veľmi pekný.

Re: Scorpius Od: kamci - 19.12. 2012
jen jedna noc, přesto, zdá se, nezapomenutelná díky

Re: Scorpius Od: larkinh - 19.12. 2012
Tak to bylo pěkné... zajímalo by mě, jestli to má zase nějaké pokračování :)

Re: Scorpius Od: Eggy - 19.12. 2012
pekne pokracovanie... :) dakujem za druhy pohlad na vec...

Re: Scorpius Od: doda357 - 19.12. 2012
Ja som si už včera myslela, že to je koniec, tak ma to dnes prekvapilo, ale veľmi príjemne  Je ešte nejaké pokračovanie?  Keby áno, to by som bola inak rada  Zaujímavé vysvetlenie, prečo dostali mená Scorpius a Rose  Ďakujem pekne 

Re: Scorpius Od: Koki - 19.12. 2012
Je skvělé, že jsme to mohli vidět z pohledu obou dvou.

Re: Scorpius Od: Lupina - 19.12. 2012
To bylo krásné pokračování. Další bych si představila, jek se setkají Draco a Hermiona, najdou k době cestu, třebas jen jako přítelé. Krásné, děkuji moc za překlad.

Re: Scorpius Od: denice - 19.12. 2012
Včera jsem vůbec nedoufala v pokračování a dnes chamtivě škemrám, prosím, prosím, prosím, že to má ještě aspoň jednu kapitolu! Představuji si, jak se sejdou po letech, Rona sežral drak, Dracova žena ho opustila s nejbohatším kouzelníkem Ameriky a ti dva se na sebe podívají... Jsem nemožná, vím, ale ff je o snech. Díky. 

Re: Scorpius Od: soraki - 19.12. 2012
jsem moc ráda, že jsme si to mohli užít i z té druhé strany, teď by přišla v hod i konfrontace obou rodičů, nebo potomků díky

Re: Scorpius Od: Jacomo - 19.12. 2012
Ha, už rozumím tvé poznámce, že se mám těšit na 19. a 20. Že ono to má ještě třetí díl? Díky. Líbilo se mi to. Je sranda, jak oba (Draco i Hermiona) tvrdí, že ten druhý s tím nemá nic společného

Re: Scorpius Od: marci - 19.12. 2012
No a teď bych si představovala třetí kapitolku, kde by se ti dva setkali a cosi si ke jménům svých dětí řekli... Nádherné, nečekala jsem to. Díky :)

Re: Scorpius Od: FlorenceMabel - 19.12. 2012
Jééé, ono to má pokračování! Bezva :) No, Draco teda jako otec - hmmm. Viděla jsem už lepší :). Děkuji ti za překlad!

Re: Scorpius Od: siriana - 19.12. 2012
pěkné...takové...hřejivé...miloučké :)

Re: Scorpius Od: teriisek - 19.12. 2012
Stejně je zajímavé, jak oba zarytě tvrdí, že mezi nimi se nic nezměnilo a nenávist zůstala při starém, a přitom ta jména jejich dětí mluví o něčem jiném;) Pěkný dvojpříběh (nebo bude ještě pokračovat..?), děkuju moc za překlad!

Prehľad článkov k tejto téme:

Nitsrek: ( larkinh )23.12. 2012Vánoční přání se plní
fudgemonkey878: ( Florence )22.12. 2012Veselé Vánoce, Freddie
balletlover: ( Morgana )20.12. 2012Odlišné cesty, rovnaký osud
balletlover: ( Morgana )19.12. 2012Scorpius
balletlover: ( Morgana )18.12. 2012Rose
little turtle: ( Florence )17.12. 2012Vánoce
Alisanne: ( gleti )16.12. 2012Nejlepší dárek
PJ XD: ( kopapaka )15.12. 2012Čas vánočních návštěv
Barkeeper: ( kopapaka )10.12. 2012Trest
Faerie Princess Of D: ( tiberia )09.12. 2012Vánoční blues
Sita Z: ( tiberia )06.12. 2012Baby in a box 2/2
Sita Z: ( tiberia )05.12. 2012Baby in a box 1/2
inell: ( Gift )01.12. 2012Jsem taková, jakou mě vidíš