Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2012 Snamione

Dve slová

Advent 2012 Snamione
Vložené: solace - 10.12. 2012 Téma: Advent 2012 Snamione
solace nám napísal:

 


10. december 2012

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Dve slová

Autor: Incarcerous

Preklad: solace

Originál: http://severushermione.clan.su/forum/19-6784-1

Rating: G

Romanca, Vignette

Občas stačia aj dve slová, aby sme nimi povedali všetko.

 

 

Pravdepodobne si ani nepostrehol, aký si stručný. A medzitým sa mi po celý čas, čo sa poznáme, dostávalo od teba len dvoch slov. Čas plynul, slová sa menili, ale stále boli iba dve. Keď o tom dnes premýšľam, zdá sa mi to súčasne smutné aj smiešne. Ako si mi len dvoma slovami mohol spôsobiť bolesť... Ako si ma iba dvoma slovami mohol premeniť na úplnú nulu a zrovnať s dlážkou tvojich studených žalárov...

Jedno Stvoriteľovo slovo vytvorilo svet z ničoho. Dve tvoje slová ničili môj malý svet, sejúc doň beznádej a strach.

Prvý ročník. Čarodejnícka škola. Dialo sa so mnou niečo neobyčajné! Bála som sa, že som do toho sveta vpadla omylom. Zimomriavky mi behali po koži závratnou rýchlosťou, keď som netrpezlivo čakala na začiatok školského roka. Prvé hodiny. Vytrženie z faktu, že z môjho prútika vychádza sila. Stihla som prečítať všetky prvácke učebnice. A hľa, tvoja hodina. Položil si otázku. Vzniesol si ju, aby si ponížil Harryho. Poznala som odpoveď, ale nevedela som, že si ju vtedy nepotreboval. Ďalšia otázka. A ešte ďalšia. Bolo to také jednoduché! Bola som pripravená vyskočiť z lavice, aby som mohla odpovedať, aby som získala body pre fakultu, aby som si získala učiteľovu priazeň – tvoju priazeň.

„Zložte ruku!“

Ako?... Veď som poznala odpoveď... Prečo? Sám si si odpovedal na otázky a premáhajúc podráždenosť, hnev a nevraživosť, si na mňa vychrlil tieto dve slová. Potupa a trpkosť. Len-len že som sa nerozplakala priamo na hodine.

Druhý rok v Rokforte. Priateľstvo s Chlapcom-ktorý-prežil pripisovali mojej neskromnej a namyslenej povahe. A to len preto, že som sa snažila preniknúť do tajov čarodejníckeho sveta, len preto, že som bola pripravená odvetiť na akúkoľvek učiteľovu otázku. Úplný nezmysel! Ak by si všetci študenti prečítali učebnicu, čo i len dve kapitoly dopredu, tiež by mohli reagovať rovnako ako ja.

Tá hrozná Tajomná komnata! Trávila som všetok čas v knižnici, aby som zistila, čo sa skrýva za jej stenami, koho počuje Harry, prečo trpia študenti? A prišla som na to! Bol to bazilisk! Strana vytrhnutá z knihy, nech mi madam Pinceová odpustí, a takmer letím k deckám, ale v tom v zrkadle vidím okrúhle, žlté oko. Koniec. Ticho. Tma. Harrymu sa takmer podaril zázrak. V nemocničnom krídle napájali všetkých postihnutých elixírom z mandragor, ktorý si pripravil ty. A keď som sa prebrala, prvé, čo som začula, bol tvoj hlas plný opovrhnutia:

„Chrabromilská šplhúňka.“

Tvoj habit opísal kruh a vyšiel si za dvere. Madam Pomfreyová niečo vyčítavo zamumlala, zotrela slzu, ktorá mi skĺzla po líci a uložila ma do postele.

Tretí rok v Rokforte. Nový profesor obrany proti čiernej mágii, Remus Lupin. Priateľ Harryho rodičov z detských čias. Veľmi milý a ochotný. Avšak namiesto neho prichádzaš na hodinu ty. Strana tristodeväťdesiatštyri. No páni, veď sme sa iba začali učiť a prízraky sme preberali len nedávno! Ale aj tak som poznala odpoveď na tvoju otázku. Aký je rozdiel medzi vlkolakom a animágom? Je to veľmi jednoduché. No nenechal si ma odpovedať. Ignoroval si moju zdvihnutú ruku, predstieral si, že nikto v triede nepozná odpoveď. A vtedy som odpovedala bez povolenia. Premeral si si ma pohľadom a precedil pomedzi zuby:

„Neznesiteľná bifľoška.“

A ešte si mi strhol body. Slizolinčania jasali. A chrabromilčania, dokonca aj najlepší priatelia vtedy súhlasili, že si vystihol samotnú podstatu. Veru, bifľoška a ešte k tomu neznesiteľná. V prvom rade si ma nevedel vystáť ty. Prečo? Kvôli čomu si ma neznášal? Počas každej hodiny si ma sledoval spod napoly privretých mihalníc. Všimla som si to. Cítila som sa hrozne a nevedela pochopiť tvoju zvláštnu pozornosť. Zdalo sa mi, že si neustále hľadal spôsob, ako ma ešte rafinovanejšie ponížiť.

Štvrtý rok. Vianočný ples. Dostala som pozvanie od slávneho, bulharského stíhača. Ten odvážny, mladý muž si ma na rozdiel od mojich priateľov, začal všímať ako dievča a nie ako chodiacu encyklopédiu. Bolo to veľmi príjemné. Príjemné až do chvejúcich sa rúk, motýľov v bruchu a slabosti v kolenách. Ešte nikto sa na mňa nepozeral ako on. Nikto ma tak nedržal za ruku. Nikto ma nevyzval do tanca. Nikto sa nedotýkal môjho drieku... Na plese všetci hľadeli len na nás. Bolo to úžasné.

Aj ty si sa pozeral. Tvoje pery sa skrivili do trpkého úsmevu. Tvoje ruky boli prekrížené na hrudi. Tvoje oči sledovali každý náš pohyb. Necítila som sa dobre.

„Krumovo dievča.“

Počula som, ako si precedil pomedzi zuby, keď sme sa s Viktorom postavili vedľa, aby sme si oddýchli od tancovania. Vypľul si tie dve slová a odišiel z Veľkej siene. Akosi mi zostalo smutno. Mala som chuť rozbiť pohár, ktorý som držala v ruke. Určite ho rozbiť o dvere tvojich komnát. Áno. Dievča.

V ten večer som sa dlho a bláznivo bozkávala s Viktorom. Trýznila jeho pery svojimi a predstavovala si na jeho mieste... teba. Objímala som jeho široké plecia, zatvárala oči a videla ťa pred sebou. Dovolila som mu, aby mi hladkal prsia a chrbát len preto, lebo sa mi zdalo, že ma držíš v pevnom objatí. Začínala som prichádzať o rozum. Pri stretnutiach s ním som myslela na teba. Nerozprávali sme sa. Láskali sme jeden druhého a vychutnávali si to. On – mňa a ja – svoje ilúzie.

Znovuzrodenie Voldemorta. Piaty rok v Rokforte. Nikto nám neverí. V škole je hrozný, ružový mor, Umbridgeová. Dumbledorova armáda. Fénixov rád. Vojna. Rodičom nič nehovorím a bez akéhokoľvek zaváhania odchádzam do môjho čarodejníckeho sveta. Si v radoch smrťožrútov. Si medzi členmi rádu. Štáb na Grimmauldovom námestí. Idem sa zblázniť zakaždým, keď vychádzaš za dvere domu Blackovcov do čiernej neistoty. Hlúpy zvyk hrýzť si nechty, ceruzky, perá... So všetkým zúfalstvom podrobne skúmam preplnený dom, hoc len kvôli tomu, aby bola moja myseľ v tom čase zamestnaná niečím iným, okrem obrazov tvojho mučenia z rozmaru monštra s haďou tvárou. Po nociach myslím len na teba a zakaždým sa prebúdzam v slzách.

„Ochrankyňa utláčaných.“

Zmraštil si tvár pri pohľade na to, ako sa úctivo rozprávam s Kreacherom a Dobbym. Ak by bolo v tvojich slovách len o trochu menej žlče, prijala by som ich ako pochvalu. Vtedy som už pre škriatkov neplietla čiapočky a ponožky! Vybral si si ten najpríhodnejší okamih, aby si sa mi vysmial. Po tvojich slovách mi celý deň horeli líca. Pani Weasleyová ma dokonca skontrolovala, či nemám teplotu. Triaslo ma, áno. Prisahala som si, že už nikdy v živote nespomeniem žiadne spoločenské organizácie. Nikdy nezabudnem na tvoj ležérny postoj, postavu v čiernom habite opretú o zárubňu dverí. Na tvojej zvyčajne bledej tvári tiež svietil rumenec.

 

*****

 

Pri hľadaní horcruxov sme nemohli nechať Harryho samého. Nevrátili sme sa do školy. Bolo to ťažké, veľmi ťažké obdobie. No niekto musel trpieť. Nie. Nie niekto. Dumbledore to nariadil priamo nám. Áno. Skrátka nám prikázal nájsť tie hrozné kúsky duše Toma Riddla, dal nám utrpenie a skúšky. Ešte aj po smrti naďalej pevne držal v rukách nite ľudských osudov. Osud Harryho a Rona, osudy rokfortských profesorov, tvoj osud i môj. Stal si sa riaditeľom rozpolteným medzi Voldemortom a školou, oboma Carrowovcami a študentmi. Poznajúc tvoj výrazný pocit zodpovednosti za všetkých, ktorí sú slabší a potrebujú ochranu, som si mohla len predstavovať mieru tvojich zážitkov, ktoré si navyše musel skrývať za silným štítom vedomia. Portrét Phineasa Nigellusa mi raz doslovne odovzdal tvoju vetu, ktorú si vyslovil, keď si sa dozvedel, že sme sa jednoducho nevyparili, ale sa len skrývame.

„Mizerné dievčisko.“

Skvelé. Tvoje slova sa netýkali Harryho. Patrili mne. Mizerné? Ako si želáš. Dievčisko? Nie. Dávno som prestala byť dieťaťom. Ešte vo štvrtom ročníku, keď sa začala vojna. Z detstva nás hrubo vytrhol šialený vír udalostí a strát. Keď som o tom premýšľala, do očí sa mi tisli slzy. Nie. Neľutovala som sa. Bolo mi ľúto za svetom, ktorý bol zničený. Bolo mi ľúto budúcnosti, ktorá nebude. Mrzelo ma, že sa nebude konať absolventský večierok, na ktorom môžu vyzvať do tanca študenti profesorov a profesori študentov, aby som mohla tancovať s tebou. Aby som ťa mohla požiadať hoc len o jeden tanec a povedať ti, že ma moja dievčenská zaľúbenosť nielen neprešla, ale zapustila korene a získala charakter pokojného a hlbokého citu.

A čo bolo v tvojich slovách? Rozčarovanie? Hnev? Bezmocná zúrivosť? Mohla som len hádať, hliadkujúc pred stanom s príšerným medailónom na retiazke páliacej hruď.

A potom prišla bitka...

Doteraz sa mi snívajú nočné mory. Kričím zo sna. Čelo mám pokryté kropajami. Sníva sa mi o tebe. O prekliatej Škriekajúcej búde, červených Voldemortových očiach, strašnom hadovi a tebe, krvácajúcom a snažiacom sa z posledných síl odovzdať Harrymu svoje spomienky. Sníva sa mi, ako ma Harry s Ronom berú za ruky a snažia sa odviesť od teba, ďalej od tvojho chladnúceho tela a ja kričím, škriabem, vytrhávam sa a odháňam ich preč. Spomínam si, ako som ti jednou rukou stlačila ranu na krku a trasúcimi sa prstami druhej vyťahovala prútik. Pamätám si, ako som šepkala zaklínadlá, zamotávajúc sa a začínajúc odznova. Ako som prosila nebesá, aby si ťa nebrali. Ako som držala na kolenách tvoju hlavu a trpezlivo ti rozopínala kabátec, aby som mohla nahmatať ledva počuteľný tlkot srdca. Žil si. Bože!... Myslela som len na to, ako sa nezblázniť už iba z vedomia, že si predsa len nažive! Spomínam si, ako modré pery začali získavať normálnu farbu, ako sa viečka zachveli v čiernych zreniciach sa zjavil môj obraz. A tvoje slová, vyrážajúce so zachrípnutým stonom:

„Odíďte, Grangerová.“

Áno, samozrejme. Už som preč. Je to len halucinácia, profesor. Aký si len bol hlúpy a hrdý, majster elixírov. Aký tvrdohlavý a neoblomný, polovičný princ... Nechystala som sa odísť nikam. Teraz by si mal spať. A ja sa za ten čas pokúsiť odlevitovať ťa do nemocničného krídla, ktoré sa zachovalo akoby zázrakom. Nehľadiac na to, že si sa ešte stále snažil vzoprieť, som ti iba tuhšie zaviazala ranu, dohliadnuc na to, aby si voľne dýchal a prstami prešla po pohybujúcich sa perách. Tichšie...

Víťazstvo prišlo za cenu životov rodiny a priateľov. Nikdy nikomu neprajem, aby to zažil na vlastnej koži. Ale ty si žil. A ja som viac nemohla myslieť na nič iné. Samozrejme, bola som pri tebe do okamihu, kým nakoniec nebolo jasné, že tvoj život už nie je v ohrození. Nahrádzala som pri tvojej posteli už aj tak utrápenú madam Pomfreyovú.

Piaty deň ráno si sa prebral. Sedela som priamo na posteli, pri tvojich nohách a čítala akúsi monografiu o vyššej transfigurácii, keď si otvoril oči a so zúfalstvom v hlase prehovoril:

„Zase vy?...“

Ďalšie dve slová. Ja, profesor, kto iný? Nemusel si sa na mňa tak pozerať, tváriac sa zmučene. Bolo to jednoduché. Rozhodla som sa, že tu pre teba budem navždy, bez ohľadu na to, ako sa ku mne budeš správať, čo mi budeš hovoriť... Bola som pripravená byť tu pre teba navždy. A to všetko som ti povedala jediným pohľadom. Bez akýchkoľvek slov. Nepotrebovala som ani tie dve. A ty si to pochopil. Videla som, že si ma pochopil len podľa nepatrne naklonenej hlavy a vrások usadených okolo kútikov pier. To stačilo.

Keď si bol v bezvedomí, nocovala som pri tvojej posteli, pretože sme sa báli komplikácií, horúčky alebo rozídených štichov. Áno, s madam Pomfreyovou sme ťa po muklovsky zašili, pretože kúzla nedokázali udržať okraje rán rozorvané hadími zubami.

Keď si precitol, nevedela som, čo mám robiť. Teraz som už nemohla len tak zostať na noc pri tvojej posteli. Tú myšlienku som odsúvala až do večera, a keď sa v hrade zažali lampy, predsa len som sa chystala na odchod.

„Už odchádzate?“

Otázka. Otázka pozostávajúca z dvoch slov. A v nej čosi, rozčarovanie? To nie je možné? Zase hra predstavivosti. Alebo je profesor mimo. Alebo?... Nie. To by bola hlúposť. Áno. Musím už ísť. Pomaly som kývla hlavou. Taška na pleci. V rukách knihy pritlačené k hrudi. Zovreté hrdlo. Len nevzdychnúť. Hľadím na teba sústredene a pozorne. Veď ma aj tak nepožiadaš, aby som zostala. Pre teba je to neuveriteľné poníženie...

„Prosím vás...“

Cítim, že sa vo mne zasekol dych. Cítim, že hneď upustím knihy. Nezdalo sa mi to? Požiadal si, aby som zostala? V tých dvoch slovách spočívala prosba? A smerovala ku mne?

Starostlivo kladiem knihy na stolík. Taška padá z pleca s tlmeným buchnutím. Prichádzam bližšie, nepúšťam pohľad z tvojich očí. Zradný rumenec mi zaplavuje líca. Som si istá, že ho vidíš aj v prítmí. A ešte sa mi zdá, že je v prázdnom nemocničnom krídle príliš dobre počuť, ako mi v hrudi bije srdce. Madam Pomfreyová nazrela dnu a chcela niečo povedať, no keď zbadala, ako sa mlčky na seba dívame, rýchlo a potichu privrela dvere.

Cítim hustnúci vzduch a mierne pulzovanie v sluchách. Čítaš mi myšlienky. Čítaj. Všetko, na čo som si len spomenula, ti zopakujem. A za príliš dôverné správanie sa k tebe vo svojich myšlienkach sa ani trochu nehanbím. A nesklopím oči.

„Ďakujem vám.“

Sklopíš pohľad. Ďakujem? Za čo? Netreba ma velebiť a želať mi nebeskú spásu. To je moja bolesť, moje šialenstvo, môj život.

Chytíš ma za ruku. Prstami prechádzaš po koži. Zachvejem sa, ale neodtiahnem ruku. Tvoje prsty na mojom zápästí. Stále ešte stojím vedľa postele a neodvážim sa pohnúť. Jemne ma ťaháš k sebe. Sadám si na jej kraj. Dvíhaš k perám moju ruku a bozkávaš ju. Nakláňam sa dopredu a voľnou rukou sa dotýkam tvojej hrude. V tichu pri praskaní sviec zaznejú dve slová vyslovené šeptom:

„Dievčatko moje.“

Plačem. Neviem ovládnuť svoje city. Zbozkávaš mi slzy z líc, pier a mihalníc a mlčky ma objímaš.

Dve slová. Začiatok – koniec – a opäť začiatok... Ešte si toho musíme toľko povedať. Možno nám budú na všetko stačiť len dve slová.

 

 

Pozn.prekl.: Autorka túto poviedku napísala pri príležitosti narodenín svojej priateľky, ktorá používa na ruskom fóre TTP nick Dva_Slova (Dve slová).

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 10.10. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Dve slová Od: katesocka - 14.07. 2015
Krásna poviedka, výborne napísaná s vynikajúcim prekladom :)

Re: Dve slová Od: hanka - 13.12. 2013
K téhle povídce se čas od času vracím, je krásně sladkobolná s dobrým koncem, děkuji za překlad takového klenotu :)

Re: Dve slová Od: klakla - 25.06. 2013
Originálně pojatá povídka. Má to zajímavou atmosféru a skvěle se to četlo, díky z překlad

Re: Dve slová Od: nadin - 22.12. 2012
Úžasné zhrnutie siedmych kníh a ešte úžasnejší záver! Ďakujem!!

Re: Dve slová Od: Lachim - 12.12. 2012
Severus je holt úsporný i v mluvě.
Re: Dve slová Od: solace - 14.12. 2012
Tým je dosť známy, aj keď dve slová sú už maximálne úsporné. Vďaka, Lachim.

Re: Dve slová Od: kamci - 11.12. 2012
krásný náhled do Hermioniny duše s báječným koncem díky
Re: Dve slová Od: solace - 12.12. 2012
Mám radosť, že sa ti poviedka páčila. Ďakujem, kamci :-)

Re: Dve slová Od: Iveta - 11.12. 2012
Dojemné - jak málo může ovlivnit Váš život....ta slova jsou vždy skvěle vybraná a výborně charakterizují Severuse (ano, všimla jsem si, že jsou namířena na Hermionu. Ale já v nich prostě vidím jeho pohled na svět). Děkuji za úžasnou povídku
Re: Dve slová Od: solace - 12.12. 2012
Máš pravdu, tie dve slová vždy skvele vystihli charakter Severusa Snapa. Som rada, že sa páčilo. Ďakujem za komentár, Iveto.

Re: Dve slová Od: Zuzana - 10.12. 2012
Bože, toto bolo nádherné. Aj s tými slovami, pre ktoré Hermiona toľko trpela. Koniec je úplne krásny. Ďakujem za preklad a za výber poviedky. Je vážne perfektná.
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Vďaka za krásny komentár, Zuzka. Mám radosť, že sa ti poviedka páčila. Záver snáď vyvážil všetok predchádzajúci smútok a utrpenie.

Re: Dve slová Od: denice - 10.12. 2012
Brilantně napsané, už jsem nedoufala ve šťastný konec. Díky.
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Dúfať treba! Nádej predsa umiera posledná a v adventnom čase to má zakázané :-) Veľmi pekne ďakujem, denice.

Re: Dve slová Od: larkinh - 10.12. 2012
Nu, tak tohle tedy bylo vážně zajímavé... smutné, s happy-endem, který nebyl napsaný jako klasický happy-end :) Tak se mi to líbí - nechává to prostor čtenářově fantazii. Díky za překlad. Obdivuju tě, že jsi schopná překládat z ruštiny - já se ji učila 10 let a stejně si nic nepamatuju :)
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Tiež mám rada poviedky, kde si človek môže domýšľať ďalší vývin udalostí. Fantázia je predsa bezbrehá. Ďakujem za komentík a pochvalu. Ruštinu nebol problém oprášiť, vždy som ju mala rada. Horšie je to s nemčinou - 4 roky na gympli a zostali len chabé základy, žiaľ... :-/

Re: Dve slová Od: Eggy - 10.12. 2012
dobre... jednoducho dobre :) dakujem za skvely vyber...
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Ak dobre... tak potom fajn ;-) Ďakujem za komentík, Eggy.

Re: Dve slová Od: Patolozka - 10.12. 2012
krasne! Severus vzdy dokaze trefne zasahnout svuj cil... Dekuji!
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Severus má túto schopnosť vycibrenú do dokonalosti. Ďakujem, Pat. Teší ma, že sa páčilo.

Re: Dve slová Od: wixie - 10.12. 2012
Jsem v tomto vánočním období nějaká přecitlivělá, jinak si neumím vysvětlit, proč mě štípou oči a já se rychlým mrkáním snažím rozehnat dojetí. Moc se mi to líbilo, ano, hořkosladké, ale právě s tím sladkým příslibem do budoucna. Jak já tyhle povídky miluju! Díky za skvělý výběr povídky a nádherný překlad!
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Túto poviedku som nečítala v predvianočnom čase a tiež mi zvlhli oči. Záver bol naozaj vydarený a dojemný. A idea "dvoch slov" skutočne originálna. Poklona autorke. Taktiež ti ďakujem za krásny komentár, wixie :-)

Re: Dve slová Od: teriisek - 10.12. 2012
Ten neočekávaný šťastný konec mě sebral asi víc, než když by ji opravdu nechal odejít. Krásné, děkuju moc za překlad!
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Šťastný koniec musí byť, najmä počas adventu. A ak je dojímavý, o to lepšie, k atmosfére Vianoc sa hodí :-) Ďakujem za komentár, teriisku. Som rada, že sa ti poviedka páčila :-)

Re: Dve slová Od: dudu - 10.12. 2012
Úžasné, skvostné prostě dokonalé 
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Vďaka, dudu:-) Poklona patrí najmä autorke.

Re: Dve slová Od: Elza - 10.12. 2012
Pěkné, díky. Dokonalost sama, úplně to vidím: keď si otvoril oči a so zúfalstvom v hlase prehovoril: „Zase vy?...“ *:DDDDD  
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
To zúfalstvo nielen v hlase, ale aj v očiach si viem tiež dokonale predstaviť :-DD Teším sa, že sa páčilo. Díky za komentár, Elzo :-)

Re: Dve slová Od: doda357 - 10.12. 2012
Toto je jasný príklad toho, že niekedy aj 2 slová dokážu toho vypovedať viac ako kopa súvetí  Pri tom, keď povedal Dievčatko moje, som sa takmer rozplakala  Čakala som, že ju ešte aj potom pošle preč, ale našťastie sa to nestalo. Okrem toho som sa bála, že to skončí tak, že zomrie. Našťastie to ale skončilo happyendom  Ďakujem veľmi pekne 
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Tá myšlienka "dvoch slov" bola naozaj skvelá. Autorka ju spracovala skvele. Záver dojal aj mňa. Bolo to krásne! Ďakujem za milý komentík, doda :-)

Re: Dve slová Od: soraki - 10.12. 2012
to bylo krásné... jako pitomá hledím na monotor plná okouzlení ze dvou slov... děkuji moc
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Bol to krásny príklad toho, čo všetko sa dá vyjadriť dvoma slovami.  Tiež som pri čítaní žasla. Ďakujem za komentár, soraki.

Re: Dve slová Od: arkama - 10.12. 2012
Krásne! Mám rada poviedky písané týmto štýlom. Človeka to núti viac sa zamýšľať nad napísanými pocitmi... Na pondelok ráno neviem , neviem... rozchodím   Dik
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Skončilo to dobre, takže sa neobávam, že by si nerozchodila. Hlavné je, že sa ti to páčilo. Veľmi pekne ďakujem za komentík.

Re: Dve slová Od: valerie - 10.12. 2012
Dvě slova: DĚKUJI Ti. Nádherná povídka. Svírá srdce. Tak melancholická. Štastný konec. Famózní překlad. Zahnala chmury. Děkuji Ti.
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Dve slová: S RADOSŤOU. :-) Veľmi ma teší, že sa poviedka stretla s takým ohlasom. Autorka ju napísala bravúrne. Vďaka za komentík, valerie.

Re: Dve slová Od: Jacomo - 10.12. 2012
Moooc krásné, mám z toho takovou zvláštní náladu. Veliké díky za vynikající překlad.
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Tiež vo mne zanechala silný dojem, preto som sa rozhodla pre preklad. Teší ma, že sa páči aj tebe. Ďakujem za komentík.

Re: Dve slová Od: marci - 10.12. 2012
Wow. Tak nějak jsem ani nečekala, že se povídka skončí dobře a jsem ráda, že jsem se mýlila. Krásné čtení pro zasněžený, studený den. děkuji :)
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Do adventu by som nedala nič so zlým koncom. Nemôžem predsa kázať vodu a piť víno. ;-) Teším sa, že sa ti poviedka páčila. Vďaka, marci :-)

Re: Dve slová Od: zuzule - 10.12. 2012
Hezká hořkosladká povídka, díky za překlad! :)
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Niet za čo. Teším sa, že sa páčila :-) Vďaka.

Re: Dve slová Od: tiberia - 10.12. 2012
Jak mnoho se dá vyjádřit pouhými dvěma slovy... ještě že ta na závěr byla víc o naději než odmítnutí... Díky!
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Dve slová môžu byť naozaj výstižné. A tie najkrajšie určite ešte len prídu. Ďakujem za komentík, tiberie.

Re: Dve slová Od: FlorenceMabel - 10.12. 2012
No, na ráno je to celkem težké na čtení :). Děkuji!
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Na ráno asi áno. Preto ja osobne radšej čítam večer. Díky, Flo.

Re: Dve slová Od: siriana - 10.12. 2012
to je tak nádherně sladkobolné. Děkuji za překlad :)
Re: Dve slová Od: solace - 11.12. 2012
Aj ja ďakujem za komentík, siriana. Teším sa, že sa páčilo :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Scattered Logic: ( solace )24.12. 2012Daň z tupých hláv
Atiana Gray: ( larkinh )23.12. 2012Pod rouškou noci
DADA_Mistress: ( Eggy )22.12. 2012Noc pred Vianocami verzia so Snapom
Kitsunelover: ( Florence )21.12. 2012Kožich z norka
Jenwryn: ( Lupina )20.12. 2012Rodinný recept Princeů
Della D.: ( solace )19.12. 2012Čokoláda
WatchersGoddess: ( larkinh )18.12. 2012Malá velká nepříjemnost
Dyce: ( Jacomo )17.12. 2012Lepší den
Cecelle: ( Florence )16.12. 2012Nezapomenutelný
Arevik: ( solace )15.12. 2012Vianočný zázrak
Imhilien: ( marci )14.12. 2012Ne tak docela šťastné Vánoce
WatchersGoddess: ( larkinh )13.12. 2012Ráno poté
Imhilien: ( Eggy )12.12. 2012Špeciálny darček
MomoDesu: ( Lupina )11.12. 2012Jen vzhlédni
Incarcerous: ( solace )10.12. 2012Dve slová
SouthernWich69: ( Florence )09.12. 2012Návštěva sirotčince
WatchersGoddess: ( larkinh )08.12. 2012Neustálé problémy se šéfem
JunoMagic: ( Jacomo )07.12. 2012Vánoční pudink
snapesgirl1981: ( marci )06.12. 2012Šťastné bradavické Vánoce
Pamuk: ( solace )05.12. 2012Zápisník zo žalárov
kailin: ( Eggy )04.12. 2012Rozprávka na dobrú noc
Severina2884: ( Florence )03.12. 2012Nebelvírská rudá, zmijozelská zelená
lcvald: ( Lupina )02.12. 2012Rudé kalhotky
WatchersGoddess: ( larkinh )01.12. 2012Samomluva bývalé studentky