Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Stronger

Kapitola dvanáctá

Stronger
Vložené: tigy - 28.08. 2012 Téma: Stronger
Florence nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

AUTOR: provocative envy

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/2473780/1/Stronger

PŘEKLAD: Florence

BETA-READ: Twilly

 

STRONGER

Kapitola dvanáctá


Poznámka překladatelky
: Podle autorky je tahle kapitola krátká (z toho se rozhodně neraduji, kdepak, chtěla jsem nějakou šíleně dlouhou nesrozumitelnou :D), ale stejně mi asi bude chvíli trvat, než ji přeložím. Vedle mě totiž běží televize s Trojou, na kterou jsem byla přinucena se koukat – moc mě to teda nebaví (zrovna tam Brad Pitt skoro samotný dobyl celé pobřeží Troji).

Děkuji Twilly.

OOO

Ticho v knihovně působilo prázdně a chladně, hory knih a nepřítomnost lidí jen zvyšovala tu strohost. Seděla naproti mně, ústa měla roztáhnuté do něčeho, co vypadalo jako úsměv, ale její oči bez života zářily lhostejností.

„Copak tě to nezajímá?“ zeptal jsem se ji zoufale, žadonil jsem, aby projevila jakoukoli emoci.

„Ani ne,“ pokrčila rameny, brkem najela na kus pergamenu.

Nevěřícně jsem se na ni podíval.

„Tebe to nezajímá,“ opakoval jsem dutě.

„Proč myslíš, že by mělo?“ zeptala se, stín úšklebku vystupoval z jejích rysů, její pokožku ozařovalo děsivé světlo svíček.

Zavřel jsem svá ústa, a prosil jakoukoli vyšší moc, co byla nad námi, aby neslyšela, jak mi to zlomilo srdce.

„Ale, Pansy, já…“ odmlčel jsem se, má vlastní slova mě začala dusit.

„Ano, Draco? Chtěl bys mi říct ještě něco jiného? Myslím, že by mě víc zajímala konverzace o počasí,“ navrhla mírně, její pobavení se mi zabodlo jako nůž do břicha.

„Miluju tě, Pansy. Miluju tě, a ty mi k tomu můžeš říct jenom tohle?“

„Co chceš, abych řekla? Lež?“ zeptala se, v hlase se jí objevila netrpělivost.

„Ano! Chci, aby si lhala, chci, aby si křičela, chci, aby si alespoň na chvíli předstírala, že něco cítíš,“ vykřikl jsem. Plíce mi hořely, protože jsem opomněl dýchat.

„Nejdražší Draco,“ zamumlala, jasně mě litovala.

„Tak najednou jsem drahý?“ ozval jsem se sarkasticky. Jen jsem se modlil, aby neprohlédla moji železnou masku.

„Nevidíš to, že ne?“

„Co?“

„Apatie je láskou.“

A pak se jen zasmála, vše co jsem mohl udělat, bylo jen sledovat, jak se povrch stolu přibližuje blíž a blíž. Zachytil jsem se rukama, abych neupadl, a pak se najednou srazila má hlava s rohem stolu, a v té necelé vteřině mi jako jediný zbyl její vítězný úsměv.

OOO

Prostěradlo jsem měl omotané kolem noh, tělo se mi pokrylo vrstvou potu, vlasy se změnily v lepkavé, a prsty se mi třásly. Podíval jsem se kolem, vnímal jsem chrápání ostatních kluků, a pak už jenom temnotu pokoje. Bylo po půlnoci a já už dál nemohl ignorovat své děsivé bytí ve snech.

Popadl jsem bundu a nějaké boty, rukou jsem si projel rozcuchané vlasy, a tiše vešel do Zmijozelské společenské místnosti.  Prošel jsem hradem, na chodbách poslouchal, zda nenajdu známky po Filchovi, a pokračoval jsem, dokud jsem nedošel k jezeru, které na mě mělo podivně uklidňující účinek.

Opřel jsem se o skálu, a jen si přál, abych mohl ignorovat všechno a všechny, abych mohl utéct někam daleko, kde by mě moje minulost nedohnala, kde by mi nebyla připomínána. Chtěl jsem vyhnat vzpomínku na Pansy a na ten hrozný den v Prasinkách pryč z mé mysli, někam do nejvzdálenější části mého mozku a nechat je tam shnít.

Dokud jsem neuslyšel její kroky.

Prudce jsem otočil hlavu, a spatřil jsem Grangerovou, čelist jí mírně poklesla, a oči se jí naplnily rozpaky. Neměla na sobě nic jiného, než spodní prádlo, a přes to kabát, tváře měla uplakané.
„Jak to, že nejsi v posteli?“ zeptala se mě povýšeně.

„Mohl bych se zeptat na to samé, ale takový zbytečný dotaz by byl dětinský.“

„Neodpověděl si na mojí otázku,“ trvala si na svém po chvilce zaváhání.

 „Měl jsem příšernou noční můru, Grangerová, a protože nemůžu běžet za svým nejdražším tatínkem, myslel jsem, že bys ho mohla nahradit,“ vyštěkl jsem, nechtěl jsem být milý.

Povzdechla si, a ten zvuk byl tak bolestivě měkký, tak bolestivě jemný, že jsem to málem vzal zpátky.
„Samozřejmě, Malfoyi. Samozřejmě.“

Přešla k břehu jezera, ruce si zkřížila na prsou, a mě nezbývalo nic jiného, než ji pozorovat.

„Co si včera myslela tím, když si řekla, že se mýlím?“ zašeptal jsem nakonec. Byl jsem sám na sebe naštvaný, protože jsem podlehl své zvědavosti.

„Co?“ zamrkala.

„Co si tím myslela?“ zopakoval jsem podrážděně.

„Předpokládám,“ řekla pomalu, „že jsem tím myslela, že se mýlíš.“

Odfrkl jsem si, a postavil se na nohy, zaplavila mě vlna zklamání a za ní v těsném závěsu ponížení.

„Samozřejmě, jak mě mohlo napadnout, že v tom, co říkáš, je hlubší význam. Přirozeně, držíš se pravdy, že?“

„Malfoyi, počkej,“ zavolala jemně.

„Co chceš?“ zeptal jsem se zmateně, stále jsem k ní byl obrácen zády.

„Myslela jsem tím, že jsi neměl pravdu. V tom, že to nemůžeš vzít zpátky.“

Neřekl jsem na to nic, jen jsem čekal, až bude pokračovat.

„Vždy máš druhou šanci. Jedna chyba nemůže zničit celý tvůj život.“

Zůstal jsem, ochotně jsem nechal, aby se její přesvědčení vsáklo do mě. Zněla, že je tím tak přesvědčená, tak jistá, zněla, jakoby věděla, o čem mluví, jakoby mohla vidět do budoucnosti, a moje utrpení v ní nezahlédla.

Pokud bych to tak chtěl.

„Asi jsi tedy nikdy nepotkala Pána Zla. On počítá každou chybu,“ odpověděl jsem pevně. Nechtěl jsem znít vděčně, nechtěl jsem o její radě přemýšlet.

Nechtěl jsem, aby věděla, že zrovna změnila můj život.

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 09.12. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola dvanáctá Od: teriisek - 29.08. 2012
Pansy je teda pěkná mrcha, nechtěla bych ji mít mezi blízkými... naopak Draco a Hermiona mě příjemně překvapili. Jsem zvědavá, jak to bude vypadat dál, díky za překlad!
Re: Kapitola dvanáctá Od: FlorenceMabel - 29.08. 2012
Páni! To byl... nebo spíš nebyl dějově kritický komentář. Co se to stalo? Moc ti děkuji za komentář, teriisku!

Re: Kapitola dvanáctá Od: tigy - 29.08. 2012
Nuž, keď nie na Pansy, tak aspoň na Hermionu sa dá spoľahnúť, že povie nejaké to múdro, ako s tou druhou šancou... a asi ani netušila, ako veľmi jej slová na Draca zapôsobia. Som zvedavá, či sa Draco pokúsi možnosť druhej šance využiť... Vďaka Florence
Re: Kapitola dvanáctá Od: FlorenceMabel - 29.08. 2012
Doufám, že ti zvědavost ještě chvíli vydrží, protože myslím, že člověk se to nakonec dozví až v poslední kapitole :) Děkuji ti, tigy.

Re: Kapitola dvanáctá Od: Nade - 28.08. 2012
Bláhová naděje, to malé světýlko v dálce. Z některých věcí se prostě vykroutit nedá. Uvidíme, co Draco tou změnou konkrétně myslel. Díky, těším se na další kapitolku.
Re: Kapitola dvanáctá Od: FlorenceMabel - 28.08. 2012
Myslím, že další kapitola už nemá bláhovou naději (a jestli ještě ona ano, tak si počkej na poslední, tam moc naděje nenajdeš :D). Děkuji ti za komentář :)

Re: Kapitola dvanáctá Od: iway - 28.08. 2012
no jsem si ted povšimla, že i hermiona nenií zcela v klidu.. by me zajimalo co konkretně ji trápí
Re: Kapitola dvanáctá Od: FlorenceMabel - 28.08. 2012
Třeba se odpovědí brzo dočkáš (říkám brzo, protože si nemůžu vzpomenout, ne protože bych tě chtěla trápit). Děkuji ti :)

Re: Kapitola dvanáctá Od: Gift - 28.08. 2012
Kdyz nad tim tak premyslim, je v tom veliky kus zivotni pravdy. Od toho, od koho to clovek nejvic neceka vyrcene muze mit necekanou hloubku, necekany dopad. Prave to se mi na teto povidce libi- nuti cloveka se zamyslet. Jinak doufam, ze si Troju prezila bez vetsi ujmy:-). Ten film ma sice neco do sebe, ale… ano, velka hollywoodska sracka:-D.
Re: Kapitola dvanáctá Od: FlorenceMabel - 28.08. 2012
Jak někdo může  natočit tak dlouhý film jako je Trója? Ne, lepší by bylo zeptat se, jak mě na to mohl někdo donutit koukat? A jak se s ní po takovém mučení ještě pořád můžu kamarádit ? Už nikdy nikomu nenavrhnu, aby místo mě vybral film na večer... To jsem se ale zase trochu rozepsala. Vím, že to tak, díky mým překladatelským poznámkám a odpovědím na komentáře, nevipadá, ale normálně si moc nestěžuji. Jsem ve svém okolí známá jako docela milá holka, co se velmi často usmívá a málo mluví. No, věřila bys tomu ? To už jsem ale zase odběhla, chtěla jsem napsat, že jsem ráda, že jsem se ti s povídkou trefila. Já jí mám taky moc ráda, protože není taková hrrr. Tohle je dvanáctá kapitola a Hermiona s Dracem po sobě hází jenom ošklivé pohledy Děkuji ti za komentář 

Re: Kapitola dvanáctá Od: zelaaa001 - 28.08. 2012
Krásna kapča, len nech Draco drží pózu, Hermiona mu isto veľmi dobre na očiach vidí, čo potrebuje počuť. Ďakujem a teším sa na ďalšiu!
Re: Kapitola dvanáctá Od: FlorenceMabel - 28.08. 2012
Ano, taky si myslím, že Hermiona si toho všimla. Děkuji, další kapitola zase ve středu :)

Re: Kapitola dvanáctá Od: Lachim - 28.08. 2012
Krásný díl. Že by se v Dracovi ozývalo svědomí?
Re: Kapitola dvanáctá Od: FlorenceMabel - 28.08. 2012
Myslíš, že ještě nějaké má?  Děkuji ti

Prehľad článkov k tejto téme:

provocative envy: ( Florence )10.09. 2012Kapitola devatenáctá - závěr
provocative envy: ( Florence )09.09. 2012Kapitola osmnáctá
provocative envy: ( Florence )07.09. 2012Kapitola sedmnáctá
provocative envy: ( Florence )05.09. 2012Kapitola šestnáctá
provocative envy: ( Florence )03.09. 2012Kapitola patnáctá
provocative envy: ( Florence )01.09. 2012Kapitola čtrnáctá
provocative envy: ( Florence )30.08. 2012Kapitola třináctá
provocative envy: ( Florence )28.08. 2012Kapitola dvanáctá
provocative envy: ( Florence )26.08. 2012Kapitola jedenáctá
provocative envy: ( Florence )24.08. 2012Kapitola desátá
provocative envy: ( Florence )22.08. 2012Kapitola devátá
provocative envy: ( Florence )20.08. 2012Kapitola osmá
provocative envy: ( Florence )18.08. 2012Kapitola sedmá
provocative envy: ( Florence )16.08. 2012Kapitola šestá
provocative envy: ( Florence )14.08. 2012Kapitola pátá
provocative envy: ( Florence )12.08. 2012Kapitola čtvrtá
provocative envy: ( Florence )10.08. 2012Kapitola třetí
provocative envy: ( Florence )08.08. 2012Kapitola druhá
provocative envy: ( Florence )06.08. 2012Kapitola první
. Úvod k poviedkam: ( Florence )19.07. 2012Úvod k povídce