Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Stronger

Kapitola osmá

Stronger
Vložené: tigy - 20.08. 2012 Téma: Stronger
Florence nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

AUTOR: provocative envy

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/2473780/1/Stronger

PŘEKLAD: Florence

BETA-READ: Twilly

 

STRONGER

Kapitola osmá

Poznámka autorky: Před dvanácti hodinami jsem se rozhodla, že tohle nemůžu nechat nedokončené. Omlouvám se za tu paniku, kterou jsem způsobila včera, ale chybělo mi to, a ještě předtím, než jsem si to uvědomila, psala jsem další kapitolu. Divné, já vím. A byla bych všem vděčná, kdyby zapomněli, že existuje šestá kniha a dovolili mi předstírat, že tohle není nepravděpodobný příběh. Nebylo tak srdce lámající to napsat, myslím.


OOO

V té době, kdy jsem měl všude nadosah sirény, které naříkaly nad zkázou a smrtí, se všude kolem rozlehlo absolutní ticho. Mí druzi smrdijedi stáli kolem něčeho, co jsem nemohl vidět. Jejich hůlky bezvládně vysely po jejich stranách, a jejich vzrušený šepot se mísil s lednovým mrazem. Jako výsledek z toho vyšel strašidelný šelest, který vyvolal hrdost, ne strach. Když jsem si beze slova tlačil cestu kruhem, sevřela mě hrůza.

Hermiona Grangerová na kolenou, ruce měla magicky svázané za zády. Na tváři měla výraz, který jsem u ní nikdy v životě neviděl, protože to byla bizardní kombinace odhodlání a strachu, odvahy a paniky. Kousla se do rtu tak silně, že jsem mohl vidět nepatrnou kapku její krve barvy květů a podzimu. Důkaz její zranitelnosti dopadl na sníh pod ni; pomalu poskvrnila tu bílou dokonalost, a stal se jen rudou vzpomínkou.

Její oči byly široké, studené a tvrdé. Vyhnaly z ní všechno neochotné zoufalství nedostatkem intenzity, bylo to, jako by nechtěla být zachráněna.

Obočí měla stažené v soustředění. Napadlo mě, jestli uvažuje o smrti. Jestli přemýšlí o svých posledních vteřinách světla, zvuku a barev. Jestli vzpomíná na všechno, čeho lituje a na všechno, co miluje. Chtěl jsem vědět, co se skrývá za tím křehkým světlem vytrvalosti. Chtěl jsem vědět, co ji donutilo zůstat zticha, když všechno, co měla udělat, bylo křičet, brečet, a svalit se na zem v slzách, když ji zasáhne vražedná kletba; stačilo by jen trochu, a byl by konec.

Ale ona nechtěla otevřít ústa. Zůstala pevná, měla rozhodný dech, a dokonce i rozhodné zčervenalé tváře.

Ohromilo mě, že dokázala klečet před víc jak dvaceti smrtijedy, a přesto si udržela neporušitelnou fasádu lhostejnosti. Pozoroval jsem ji zpoza své masky, vpíjel jsem se do každého jejího detailu; byla tak křehká, tak malá, ve srovnání s mohutnými černými postavami, které ji obklopovaly.

„Ušetřili jsme si tě nakonec, šmejdko,“ zasyčel někdo, ozval se smích.

„Ráda bych vám poděkovala za speciální zacházení, ale nejsem si jistá, zda byste pochopili slova, která se skládají víc, jak z dvou slabik,“ odsekla, trochu cukla, když ji magické provazy dotáhly u zápěstí.

„Neměla bys tak rychle mluvit. Až s tebou skončím, budeš si přát, abych tě býval zabil,“ řekla jí ta samá postava s kapucí.

„Aha, takže jste se rozhodli mě mučit, že? Jak milé. Koneckonců, budeme nakonec mít něco společného. Však víte, Voldemort přece vážně rád vyjadřuje…“

„Sklapni! Jak se opovažuješ vyslovit jeho jméno?“

„No ták,“ řekla jednoduše. „Máte v úmyslu mi způsobit nepředstavitelnou bolest, a teď mi říkáte, že nemůžu říkat jeho jméno?“

„Nemáš na to právo. Jsi spodina. Špína. Nákaza kouzelnického světa, která musí být odstraněna.“

„Prosím,“ odfrkla si sarkasticky, „nepřestávej. Jsem hrozně domýšlivá.“

Crucio,“ vykřikl ten muž.

Když jsem to viděl, nedobrovolně jsem si povzdechl. Její rysy se skroutily v agónii, rty pevně stiskla k sobě, ruce se jí svíjely v křeči, když se je nevědomky snažila vytrhnout ze sevření. Kopala a házela sebou ze strany na stranu, vlasy za ní létaly.

Přesto odmítla křičet.

„Tohle je špatné,“ zašeptal jsem sám pro sebe.

„Já vím,“ zašeptal mi povědomý hlas do ucha.

Předtím, než jsem vůbec mohl zaregistrovat svůj šok, Snape nechal zkamenět muže, co mučil Grangerovou, a jak jen mohl, běžel k ní. Koutkem oka jsem zahlédl, jak třicet nebo víc kouzelníků vybíhá z prázdných budov, křičí kletby, a ohání se hůlkami.

Odhodil jsem masku, a bez zájmu sledoval, jak jeden můj druh po druhém padá k zemi. Viděl jsem Pansy, jak utíká k hradu, plášť jí při běhu vlál. Já jsem se nepohnul, nesnažil jsem se zachránit; zamrzl jsem s očima zaměřenýma na Grangerové.

Mírně se potila, rty měla pohmožděné a pokryté krví, Snape ji zvedl, a přidržel ji lahvičku u úst. Vypadala příliš slabá na to, aby se pohnula, příliš zlomená na to, aby promluvila.
Její oči ale měly daleko do toho, aby byly zavřené, překypovaly neprolitými slzami; nakonec na ni dopadla ta hrůza, co ji svírala každou sekundu, co byla zajata.

OOO

Stál jsem ve sprše, nechal jsem horkou vodu, aby mi dopadala na tělo, a snažil jsem se zapomenout na to, že jsem plakal.

Nikdy jsem neviděl nikoho umřít. Nikdy, ani jednou, jsem neviděl, jak někdo použije Neodpustitelnou kletbu na živém člověku. Nikdy jsem neměl šanci někoho zabít. Nikdy jsem neměl moc ukončit něčí život.

Pohled mi sklouzl na mou levou ruku ke kousku kůže, který odsoudil zbytek mého života ke krveprolévání.

Jako kdybych byl posedlý, popadl jsem mýdlo a začal Znamení drhnout,  silněji a silněji. Věděl jsem, že ho nemůžu odstranit, přesto jsem se modlil, aby jen zesláblo, byť jen trochu. Škrábal jsem to nehty, stříkal vodou, drhl žínkou, až se mi kůže rozedřela a zrůžověla.

Dovolil jsem si vzlyknout, když mi po obličeji stékal proud vody. To nezmizí.

Zhroutil jsem se na dlaždice, chytl si ruku, a přál jsem si, přál jsem si, přál jsem si tam sedět navždy a předstírat, že všechno bude v pořádku, jako v pohádce.

Ale pohádky nejsou skutečné.

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 09.12. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola osmá Od: iway - 27.08. 2012
snape je taky borec.. se tesim co se z toho vyvine
Re: Kapitola osmá Od: FlorenceMabel - 27.08. 2012
Borec nebo "borec"? Protože by člověk mohl použít oboje. Děkuji za komentář!

Re: Kapitola osmá Od: teriisek - 27.08. 2012
A teď se dokonce veřejně prozradil i Snape? Nechal zkamenět jednoho Smrtijeda a těch ostatních víc jak dvacet udělalo co? Konsternovaně na něj zírali, jak jí pomáhá? Občas mi připadá, že to autorka nemá úplně promyšlené... ale možná si to jen neumím dost přesně představit... Jo a na začátku máš, že hůlky vysely, tak si to prosím oprav. Díky za překlad!
Re: Kapitola osmá Od: FlorenceMabel - 27.08. 2012
Tobě se tahle povídka nelíbí? Z tvých komentářů to tak trochu vyplívá (ale jsem za ně samozřejmě vděčná, nechci si v žádném příbadě stěžovat, jen mě to zajímá :D).
Re: Kapitola osmá Od: teriisek - 27.08. 2012
To jsem až tak krutá, že z toho máš takový pocit? :D Nemůžu říct, že by se mi nelíbila (to bych fakt nečetla), jen jsem asi moc rýpavá a tyhlety nesrovnalosti mi prostě přišly už moc. Pocitová část povídky je skvělá, ale jakmile začne nějaká akce, je tam na mě až moc nevysvětlených děr, což ovšem není chyba tvoje, ale autorky, že;) A musím ocenit, že jsi mi zpětně odpověděla na všechny komentáře, to mě potěšilo, děkuju moc!
Re: Kapitola osmá Od: FlorenceMabel - 27.08. 2012
Já jsem za všechny komentáře (i ty rýpavé ) vděčná, protože mi ukazují, že nepřekládám zbytečně. Takže se snažím na všechny odpovídat, aby si ti co čtou uvědomili, že mě překlad stál nějaké usílí a že jsem ráda za to, když mě někdo ocení komentářem... Nebyla si zas tak krutá. Ale myslím, že tvoje komentáře byly první nepozitivní (nedá se říct, že by byly úplně záporné, tak jsem použila neutrální výraz ). U AAO jsem si na takový druh komentářů zvykla (jo, tam byly i pořádně záporné), ale u Stronger jsem si zase odvykla. Autorka má citovou stránku podle mě geniální, alespoň ji dokázala vyvýšit natolik, že si skoro nikdo nevšimne nesrovnalostí v "akčním textu". Autorka má ale smůlu, že ty seš pozornej čtenář  

Re: Kapitola osmá Od: zelaaa001 - 21.08. 2012
Hermiona odvážna a drzá, tak to má byť. Draco ešte stále trochu stratný, ale nádam sa nechá inspirovať Snapeom a zvolí si správnu stranu! ďakujem za napínavú kapitolu a teším sa na ďalšiu!
Re: Kapitola osmá Od: FlorenceMabel - 22.08. 2012
No, uvidíme jestli a JAK ho tohle ovlivní... Děkuji ti za komentář :)

Re: Kapitola osmá Od: Leannka - 21.08. 2012
och ďakujem nemyslela som, že táto poviedka bude taká úžasná
Re: Kapitola osmá Od: FlorenceMabel - 21.08. 2012
Ani nevíš, jak jsem ráda, že se ti líbí . Děkuji ti za komentář...

Re: Kapitola osmá Od: Morgana - 20.08. 2012
jednoducho úźasné, iných slova nemám. hĺbka tejto poviedky je nesmierna, ďakujem! :)
Re: Kapitola osmá Od: FlorenceMabel - 20.08. 2012
Jsem ráda, že se ti líbí. Mě taky nadchla (proto jsem se rozhodla pro překlad i přes tu šílenou angličtinu ). Děkuji za komentář, Fay (ještě si to pořád pamatuji )

Re: Kapitola osmá Od: tigy - 20.08. 2012
Myslím, že Draca dostihla práve realita  Uvidíme, ako sa s tým vysporiada...  Zaskočil ma ten Snape, ktorý takto verejne prezentoval, na ktorej strane stojí (teda, minimálne pred Dracom). Vďaka za kapitolku, Flo.
Re: Kapitola osmá Od: FlorenceMabel - 20.08. 2012
Mě Snape taky překvapil, ale s dějem to nijak nesouvysí, takže to byla jen taková autorčina vsuvka. Moc ti děkuji za komentář, tigy 

Re: Kapitola osmá Od: Gift - 20.08. 2012
Zadna prekladatelcina poznamka?uz jsem si na ne zvykla… . Musim se priznat, ze jsem se nevedomky zastavila asi na dvou slovnich spojeni „rozhodny dech“ a „strikal vodou“. Je mi jasne, ze preklad rozhodne nepatri k nejlehcim, navic co nadela prekladatelka se slovnim spojenim, ktere si vybrala sama autorka? Ale dech bych si dokazala predstavit spise pravidelny/ s rozhodnosti ovladajici nadech a vydech… a omyvat proudem vody, nebo spis postrikat vodou… ano, priznavam, ze i me dochazi slovni zasoba:-).  Jinak opet krasny preklad. Zvlast scena ve sprse se mi moc libila (a tentokrat dokonce ne kvuli nahemu Dracovi:-P). Diky za preklad, moc se tesim na dalsi;-).  
Re: Kapitola osmá Od: FlorenceMabel - 20.08. 2012
Ty máš ráda mé sáhodlouhé vylévání srdce? To jsem ráda... i když jsem i trochu znepokojená. Ale od té kapitoly předtím, když jsem se vrátila z dovolený, mě překlad začal hrozně bavit. Takže už nenajdeš tolik lítostivých prohlášení... Ale z těch složitých spojeních mi dost hrabe, to se nezměnilo. Děkuji ti za pochvalu mého překladu, hrozně hezky se mi to čte. A děkuji za moc hezký komentář

Re: Kapitola osmá Od: Lachim - 20.08. 2012
Merlinžel, je to marná snaha. Tohle vodou neumyje.
Re: Kapitola osmá Od: FlorenceMabel - 20.08. 2012
Třeba si myslel, že je to jen takovéto to tetování ze žvejkaček . Děkuji ti za komentář

Re: Kapitola osmá Od: Nade - 20.08. 2012
Draco je mladý, nevyzrálý a zmanipulovaný výchovou. Vlastně ani neměl šanci Znamení nepřijmout. Kdyby to udělal, už by byl v téhle chvíli mtrvý. Pomalu se ale prokousává k jistému přesvědčení. Moc bych mu přála, aby to mýdlo protentokrát zafungovalo, .... ale pohádky nejsou skutečné. Díky za překlad, těším se na pokračování.
Re: Kapitola osmá Od: FlorenceMabel - 20.08. 2012
Pohádky nejsou skutečné, to je velmi dobré zkonstatování. Děkuji ti za komentář, Nade

Prehľad článkov k tejto téme:

provocative envy: ( Florence )10.09. 2012Kapitola devatenáctá - závěr
provocative envy: ( Florence )09.09. 2012Kapitola osmnáctá
provocative envy: ( Florence )07.09. 2012Kapitola sedmnáctá
provocative envy: ( Florence )05.09. 2012Kapitola šestnáctá
provocative envy: ( Florence )03.09. 2012Kapitola patnáctá
provocative envy: ( Florence )01.09. 2012Kapitola čtrnáctá
provocative envy: ( Florence )30.08. 2012Kapitola třináctá
provocative envy: ( Florence )28.08. 2012Kapitola dvanáctá
provocative envy: ( Florence )26.08. 2012Kapitola jedenáctá
provocative envy: ( Florence )24.08. 2012Kapitola desátá
provocative envy: ( Florence )22.08. 2012Kapitola devátá
provocative envy: ( Florence )20.08. 2012Kapitola osmá
provocative envy: ( Florence )18.08. 2012Kapitola sedmá
provocative envy: ( Florence )16.08. 2012Kapitola šestá
provocative envy: ( Florence )14.08. 2012Kapitola pátá
provocative envy: ( Florence )12.08. 2012Kapitola čtvrtá
provocative envy: ( Florence )10.08. 2012Kapitola třetí
provocative envy: ( Florence )08.08. 2012Kapitola druhá
provocative envy: ( Florence )06.08. 2012Kapitola první
. Úvod k poviedkam: ( Florence )19.07. 2012Úvod k povídce