Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď sa chce, všetko sa dá

29. kapitola

Keď sa chce, všetko sa dá
Vložené: Jimmi - 19.08. 2012 Téma: Keď sa chce, všetko sa dá
Jimmi nám napísal:

  Where There's a Will

Autor: grangerinvestigations

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/4359182/29/Where_Theres_a_Will

 Keď sa chce

Preklad:
 Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Humor/Romance

Zhrnutie: Lucius Malfoy zanechal dosť podivnú poslednú vôľu: ak bude Draco pracovať pre Hermionu jeden rok, aj on, aj jej S.O.P.L.O.Š zdedia tridsať miliónov galeónov. Samozrejme, možno sa skôr obaja vzájomne prizabijú... Ignoruje Epilóg. Prístupnosť M kvôli slovníku. 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 29

Bože, aký bol len totálny a naprostý kretén. Nestačilo, že v návale hnevu skončil alebo že sa celý minulý týždeň odmietal vrátiť do práce, aby sa s ňou porozprával. Teraz ešte musel ísť a urobiť zo seba znova totálneho debila. Nevadí, že k nej býval tak dlho hnusný, že pre ňu bolo prirodzené, že je ostražitá. Samozrejme, že bude chcieť spomaliť a porozprávať sa; toto bola koniec koncov Grangerová. Namiesto toho jej vlastne povedal, že ak sa v tomto okamžiku nevráti a nevyspí sa s ním, skončil aj s ňou. Blbec!

A aký slizolinčan so sebaúctou premrhá celý týždeň jedením zmrzliny a sledovaním sprostých muklovských chalanov, ktorí strácajú hlavu nad sprostými muklovskými babami? Vážne presedel (a preplakal, buďme úprimný, Draco) film, kde dospelí muži stratili nervy a tancovali? Páni, toto nebolo dobré. Určite získal aj niekoľko kíl navyše.

Čo to povedal Theovi? Že hranie hier nie je spôsob ako na to ísť? Vážne očakával, že mu len tak skočí do náručia?

Musel ísť za ňou. Počas hodín, ktoré nasledovali po oslave, bol čím ďalej, tým viac na seba nahnevaný. Nedokázal uveriť, že sa choval - opäť! - tak detinsky. Jediné, čo povedala, bolo, že sa musia porozprávať; dokonale rešpektovateľná požiadavka. Ako si mohla byť istá svojimi citmi, keď na ňu útočil zakaždým, keď spolu prehovorili? Musel sa jej ospravedlniť za svoje nevhodné správanie sa, musel sa s ňou porozprávať, aby pochopila, ako veľmi ju miluje. Musel jej poskytnúť čas a priestor a pokojne počká celú večnosť, ak to bude potrebovať. Bude jej nosiť kvety a koláčiky a rozprávať sa s ňou o králikoch a ukáže jej, že...

"Pán Draco," prerušil Trixin hlas tok jeho stále viac a viac neracionálnych myšlienok. Vážne sa ľutoval tak dlho, aby sa stihla vrátiť z Rokfortu? Chlape, si z toho mimo.

"Je tu slečna Grangerová."

Draco sa stočil tak rýchlo, že takmer zakopol o vlastné nohy. Táto skutočnosť neušla Hermione, ktorá sa trochu pousmiala. Trixie sa usmiala na nich oboch a odišla z miestnosti.

"Grangerová," hlúpo pozdravil.

"Draco."

"Je mi..." začali obaja súčasne.

"Je mi to ľúto," dokončil Draco. "Choval som sa ako totálny blbec."

"Myslím, že v tebe dokážem prebudiť to najhoršie, há?" odvetila.

"Nie," povedal, keď sa pohol k nej a vzal ju za ruku. "Prebúdzaš vo mne to najlepšie."

"Dokážeme tentoraz viesť skutočný rozhovor? Bez jačania, bez hádok, bez preklínania?"

"No, sme to my," poznamenal Draco. "Hoci pokúsiť sa môžeme."

Hermiona si vytiahla jednu ruku a zdvihla ju k jeho tvári, aby mu uhladila vlasy z očí. "Naozaj mi na tebe záleží, Draco."

"Ale?"

Usmiala sa. "Ale skrátka nedokážem do toho skočiť, ako by si chcel ty. Máme medzi sebou príliš veľkú priepasť, príliš veľa zlej krvi. Za minulý týždeň som si uvedomila, že nechcem bez teba byť. Ale ešte ti nemôžem povedať, že ťa milujem."

"Ja to môžem povedať za nás oboch," odpovedal, keď jej pobozkal ruku. Zaviedol ju ku gauču, k tomu istému gauču, kde ju pred toľkými mesiacmi prerušil s Theom. "Milujem ťa, Grangerová."

"Nech to znie akokoľvek bláznivo, naozaj tomu chcem veriť."

"Je to pravda. Myslím, že stále neviem, ako sa správať. Je mi ľúto, že som čakal, že sa mi všetko podá na striebornom podnose. Stále mám v sebe toho rozmaznaného malého chlapca. Človek by si myslel, že po šiestich rokoch pekla tomu tak nebude, ale niektoré zvyky vymierajú ťažko. Kiežby som neskončil."

"Prosím, vráť sa."

"Si si istá?"

"To je jediná vec, o ktorej som si istá," povedala. "Nikdy by ma nenapadlo, že toto poviem, ale S.O.P.Ľ.O.Š potrebuje Draca Malfoya."

"Myslím, že obaja vravíme neočakávané veci," poznamenal Draco, keď sa naklonil a nežne ju pobozkal.

"Ako sa to stalo?" spýtala sa náhle, prerušila bozk a škádlivo sa na neho pozrela. "Ako sme takto skončili?"

"Šéfica, to sa pýtam samého seba už nejaký čas."

"Je tomu trochu ťažké uveriť," vyhlásila. "Je mi ľúto, že som ťa minulý týždeň nevzala vážne. Nechcela som byť necitlivá, ale skutočne si ma kompletne zaskočil."

"Vážne?" nadvihol na ňu Draco obočie. "Tvrdíš mi, že si netušila, že sa do teba zamilovávam? Týždne som ťa neurazil, Grangerka."

"No, to nie je pravda," protestovala Hermiona. "Pri večeri si ma nazval ježibabou."

"Nie, povedal som, že ťa má radšej než ježibaby, spomínaš si? A obliekol som si Potterove nohavice a Lasičiakove tričko. Ak toto nie je láska, potom neviem, čo to je."

"Ale vyzeral si skutočne fešácky," riekla Hermiona s trochou rumenca v tvári. "V džínsach sa mi páčiš. Dal ti Theo to oblečenie, čo som ti priniesla?"

"Čože? Nie, Theo nepovedal, že si sa zastavila. Kedy?"

"V pondelok popoludní, keď si neprišiel do práce. Theo sa zastavil v robote a najačal na mňa a potom, keď som sem prišla, nevpustil ma dnu. Povedal, že nie si doma."

"Ten gauner!" zvolal Draco. "Povedal mi, že nikto pri dverách nebol! Samozrejme, tiež mi povedal, že nejdeš na Teddyho oslavu. Ten malý slizký..."

"Theo sa považuje za múdrejšieho než hus v nebi," riekla Hermiona, použijúc mukloizmus, pri ktorom sa nenamáhal, aby mu vysvetlila. "Predpokladám, že to myslí dobre. Hoci som na neho pomerne naštvaná. Bol neobyčajne hrubý."

"Znova mu jednu vrazím, ak chceš," navrhol Draco.

"Nie, som si istá, že dokážeme vymyslieť niečo lepšie. Si koniec koncov slizolinčan a ja som 'najbystrejšou čarodejnicou svojho veku'. No, tak či tak, bola som, keď mi bolo štrnásť, podľa Remusa. Neviem, či je to stále platí."

"Ty si najbystrejšia čarodejnica akéhokoľvek veku," povedal Draco, keď jej venoval ďalší božtek. Určite naberal elán, teraz, keď bola tu, sa všetky tie sentimentálne veci, čo si o nej myslel, z neho jednoducho hrnuli von. "Hoci si neuveriteľne tvrdohlavá, a občas pomerne nechápavá. Aj trochu panovačná, kým sme pri tom. Tiež máš strašný vkus na mužov, vrátane aktuálnej spoločnosti."

"Ako keby som to nevedela," dramaticky si vzdychla. "Ale vážne, Draco, ako bude toto fungovať? Myslíš, že máme vôbec nejakú šancu? Buď teraz úprimný. Myslím vážne, čo som povedala. Stále som si v skutočnosti nie istá."

"My máme všetky šance, Grangerka. To najhoršie je za nami, správne? Som viac než ochotný ísť na všetko pomaly, ak to je to, čo potrebuješ. Chcem ťa presvedčiť. Môžem ťa vziať na rande - nepovedala si, že pôjdeme na ďalší film? Celkom som si ich obľúbil."

"Ty si sa díval na filmy?" spýtala sa Hermiona, prekvapená aj potešená.

"Aj som prečítal tú knihu o králikoch."

"Vážne?"

"Vážne," odpovedal, vychutnával si ten potešený výraz v jej tvári. "Aj tá sa mi páčila."

"Stavím sa, že sa ti páčil najviac Bigwig, však?" hádala Hermiona. Nikdy sa jej nepodarilo prinútiť Rona, aby si prečítal jedinú knihu, keď spolu chodili, hoci ak mala byť fér, ani ona nikdy nechcela hrať šach či metlobal. Dúfajme, že Draco nebol veľký fanúšik šachu.

"Možno," pripustil Draco, venujúc jej ďalší šťastný úsmev. "Prečo si mi nedovolila pobozkať ťa na bále?"

"Vedela som to!" vykríkla. "No vážne, Draco, ten večer som z teba mala takmer panický záchvat."

"Tipujem, že by to bývalo príliš skoro," zdôvodňoval. "Ale určite si pekne vyzerala. Myslím, že to vtedy som si uvedomil, čo v skutočnosti cítim. Alebo začal uvedomovať. Večera to potvrdila. Dovtedy si si musela všimnúť, čo som začínal cítiť."

"Možno trochu, ale tá večera bola len minulý týždeň, Malfoy," upozornila.

"Draco," pripomenul jej.

"Večera bola len minulý týždeň, Draco."

"To vtedy som to priznal sám sebe," protirečil. "Myslím, že to v skutočnosti začalo, keď si tak dlho zostala na obed s Theom. Dopekla, čo si na ňom videla?"

"Je to tvoj priateľ," pripomenula mu Hermiona a začervenala sa trochu, keď si pomyslela na svoje pobláznenie do Thea. Páni, zdalo sa to byť tak dávno. "Musíš priznať, ten chlap je pomerne očarujúci. Vravel, že sú mu vlkolaci ukradnutí a že to predstieral len, aby dostal mňa."

"Samozrejme, že predstieral. Je to prekliaty slizolinčan, Grangerka. Koľkokrát ti to musím povedať! A ani nehovor, že som ťa nevaroval. Určite som rád, že som vás ten večer vyrušil."

"Aj ja."

Draco si ukradol ďalší bozk, než pokračoval: "Aby som pravdu povedal, ani mne v skutočnosti na vlkolakoch nezáleží. Hoci mi teraz záleží na domových škriatkoch a mám rád svoju prácu, nech je to ako akokoľvek nepravdepodobné. Aj teba milujem a je mi jasné, že sa nedokážeš nabažiť zavýjajúcich beštií, takže hádam, že by som sa mal začať o vlkolakov zaujímať. Plus mám rád Teddyho, takže myslím, že sa trochu starám. Skutočne sa nemôžem dočkať toho nového Vlčieho moru."

"No, na to som sa úplne vybodla," priznala Hermiona. "Predpokladám, že si počul, ako som bola celý týždeň k ničomu."

"Niekoľko vtáčikov to spomenulo," odvetil. "Vtáčiky reagujúce na mená Rozparovač, Elík a Hugh."

"Zradcovia." Hermiona si spomenula na dobu, kedy si to naozaj myslela. Kedysi ju vytáčalo, ako rýchlo Draca v S.O.P.Ľ.O.Š prijali. Teraz jej to pripadalo ako ďalší dôvod, prečo by mala dať ich vzťahu šancu. "Sľúb mi, že sa vrátiš do práce, Draco a dokonca aj keď nám to nevyjde..."

"Pššt," znova ju pobozkal, aby prerušil ten tok myšlienok. "Čo to má byť, keď predpokladáš, že to nevyjde? Pozri sa na nás teraz."

"No, skutočnosť, že na mňa nejačíš, je určite plus. Ja len skutočne neviem, čo sa stane, Draco. Pre mňa je prirodzené byť vystrašená. Toto bolo pre mňa ťažké. Len teraz som prišla na chuť predstave, že sa mi skutočne páčiš. Láska je trochu náhla."

"Premýšľala si niekedy o mne?" spýtal sa Draco, takmer nechcel počuť jej odpoveď.

"Raz za čas," odvetila Hermiona. "Ale robila som všetko, čo som mohla, aby som to ignorovala."

"Bola pre teba tá predstava taká príšerná?"

"Určite to ani pre teba nebola láska na prvý pohľad. Pridlho sme sa neznášali."

Prikývol, aby dal najavo, že rozumie. "Povedz mi niečo, čo sa ti na mne vždy páčilo."

Znova sa usmiala, jeho vzrušenie bolo určite nákazlivé. "Milovala som tvoje kvety, samozrejme. Páčilo sa mi na ne stále pozerať a ani som nikdy nepredstierala, že mi ich dal niekto iný. Bola som fakt rada, že si nezačal chodiť s Ginger."

"Pokračuj," povedal Draco, hltajúci jej slová. Tieto posledné mesiace bola každým kúskom rovnako dobrá herečka ako on, ale tešilo ho vedomie, že vždy mal na ňu nejaký vplyv.

Venovala mu hravé postrčenie, ale pokračovala. "Aj ty si vyzeral na bále fakt dobre, to som nemohla ignorovať. Plus sa rada s tebou hádam, viac než je normálne, myslím."

"Aj ja!" usmial sa na ňu Draco. "To nie je také veľké prekvapenie, milovali sme to ešte predtým než nám vzájomná obľuba vstúpila do cesty. Môžeme prosím pokračovať? Je to tak dajako sexy."

"Som si istá, že sa budeme môcť hádať o množstve vecí, Draco. Toho sa obávam. Viem, že si sa zmenil, naozaj viem. Ale čo naši priatelia a rodina? Som si istá, že nás Robin a Theo podporia. Pokiaľ... Myslíš, že mi Theo povedal, že nie si doma, pretože nechce, aby sme boli spolu? A čo Harry a Ron? Nech sú na mňa akokoľvek naštvaní, sú mojou rodinou, Draco. Povedali mi, že ťa prijmú, ale čo ak..."

"Potter ma pozval na Teddyho oslavu, Grangerka. Musí sa minimálne snažiť. Už vieme, že ma Generálka zbožňuje a Theo musel mať jeden zo svojich theodôvodov, aby nám nedovolil v ten deň sa porozprávať. Stojí za nami na sto percent; on je ten, kto nahovoril Veroniku, aby sa na nás s tou večerou vykašľala a my sme tak mohli zostať sami."

"To je drzosť, však? Vážne si myslíš, Draco, že nebude pre teba problém, že som muklorodená?"

"Neviem," priznal. "Už je to chvíľa, čo som takto premýšľal, ale nie som dokonalý. Som si istý, že moja minulosť a moja rodina je aj pre teba tak trochu problém. Nemôžeme zmeniť všetko, Grangerka. Nemôžeme to skrátka skúsiť a uvidíme?"

"Povedala som ti, že do toho nedokážem skočiť rovno."

"Blíži sa ďalšie ale?" spýtal sa Draco, srdce mu búšilo a žalúdok robil premety. Ak ho teraz odmietne, nevedel, čo urobí.

Prikývla, a jeho dýchanie sa vrátila k normálu. "Ani nedokážem odkráčať preč. Môžeme sa stretnúť niekde uprostred?" Toto bol rozhovor, ktorý mali mať minulý týždeň a čím dlhšie s ňou Draco sedel, čím dlhšie ju držal za ruku, vravel všetky tie správne slová, tým viac si myslela, že by nakoniec mohli mať šancu.

Draco jej venoval úsmev tak úprimný a odzbrojujúci, že mu skoro napriek svojim pochybnostiam práve tam a teraz deklarovala nehynúcu lásku.

"S tým dokážem žiť."

Tentoraz ho pobozkala ona.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 29.01. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 29. kapitola Od: teriisek - 27.08. 2012
Je fajn, že se nakonec setkali v "polovině cesty", že se za ní Draco rozhodl jít a omluvit se, a mezitím přišla ona za ním. Už bylo načase, aby si to konečně vyjasnili a přestali před sebou pořád utíkat. Díky moc za překlad!

Re: 29. kapitola Od: denice - 25.08. 2012
No, Dracovi to trochu trvalo, ale konec dobrý, všechno dobré. Díky.

Re: 29. kapitola Od: siriana - 19.08. 2012
konečně!!!!

Re: 29. kapitola Od: kopapaka - 19.08. 2012
Pcheéé, romantika... Ne, dělám si srandu. I pro mě bylo to množství romantiky snesitelné ( snad jsem někdy u sebe nevepsal víc ) a navíc v tu správnou chvíli. Taky dobrá kapitolka. A ano, mám radši, když Draco dostane přesdr... tedy přes ústa, ale musím se krotit ( zrovna ho totiž taky píšu ). Ehm, kdy bude pokráčko ( stihnu si ještě něco přečíst a napsat? ?
Re: 29. kapitola Od: Jimmi - 19.08. 2012
Snaha bude, snáď zajtra. Díky Určite by nemalo byť romantické. 
Re: 29. kapitola Od: kopapaka - 19.08. 2012
Už se těším ( a beztak zas nic nenapíšu :). Ale třeba přijde inspirace, jako právě teď ( deset minut před odchodem do práce :).

Re: 29. kapitola Od: Zuzana - 19.08. 2012
Potešilo ma hlavne to, že Draco si uvedomil čo od neho očakávala a rozhodol sa konať. Ale aj to, že ona za ním vážne prišla. A oni mali naozaj normálny, krásny a zmysluplný rozhovor. Je to nádherné a aj to, že si uvedomujú čo ich môže ešte stretnúť. Toto je nádherná kapitola. Ďakujem za ňu.
Re: 29. kapitola Od: Jimmi - 19.08. 2012
Moja top je tá nasledujúca. Uvidím, či pri preklade nesklame. Díky

Re: 29. kapitola Od: Nade - 19.08. 2012
Zasmála jsem se při pomyšlení na to, jak Draco baští zmrzlinu a čučí na romatické filmy... a navíc si nadává do blbců. Moc hezká a miloučká kapitola, těším se na pokračování. 
Re: 29. kapitola Od: Jimmi - 19.08. 2012
Ja až teraz zisťujem, že toto je koniec, nasleduje len epilóg s minimom dramione. A idem hneď naň (krátky na dĺžku, díky moc

Re: 29. kapitola Od: MIRA - 19.08. 2012
Tú predošlú kapitolu som sprvu vôbec nepochopila, čo tým chcela matka Malfojová povedať, ale po dvoch dňoch mi to doplo. Ona proste len chcela naznačiť, že nie je nadšená koho si Draco vybral, ale ak to má naňho priaznivý účinok, tak sa poddá.  Draco ako sa zdá, si konečne odstúpil z kábla, na ktorom doteraz stál a pochopil, že ak chce aby ho mala Hermiona rada, musí byť trpezlivý.  Hermiona ho úplne prekvapila, keď sa rozhodla spraviť ďalší krok. Pekné. Ďakujem za rýchly a krásny preklad.
Re: 29. kapitola Od: Jimmi - 19.08. 2012
Určite nepredpokladala, že sa do nej zamiluje, chcela len, aby stál na vlastných nohách. Ale lepšiu partiu si vybrať nemohol. Díky

Re: 29. kapitola Od: GwenLoguir - 19.08. 2012
zase si týdeň nemusím sladiť čaj.. vážne, mám rada happyendy, som na nich závislá,, ale autorky by sa trošíčku mohli krotiť občas....

Re: 29. kapitola Od: Morgana - 19.08. 2012
vyznanie lásky tu, vyznanie lásky tam - dnes som celá rozromantičnená. asi siahnem po pride & prejudice. viem si živo predstaviť tú poslednú (pravdepodobne bonusovú) scénu pretransformovanú na D&H. Darcy a Elizabeth (Draco a Hermiona) sedia pred Pemberley (Manorom) a on jej bozkáva ruku, dlaň a pery a oslovuje ju Pani Darcyová (Malfoyová) ^^ dokonalé
Re: 29. kapitola Od: Jimmi - 19.08. 2012
Ani náhodou, ak ma pamäť neklame :D  díky
Re: 29. kapitola Od: Morgana - 19.08. 2012
čo tým myslíš, nevidela si to? nečudujem sa. mne sa to podarilo stiahnuť s filmom len náhodou. úplná nádhera. v knihe nič také nebolo, ale rejža si tým u mňa vyslúžil jedno velikánske plus. ak si tým myslela niečo iné, som mimo :D
Re: 29. kapitola Od: Jimmi - 19.08. 2012
Nie, že ani náhodou sa toho v epilógu nedočkáš :D

Re: 29. kapitola Od: iway - 19.08. 2012
sladce se blížící konec :)

Prehľad článkov k tejto téme:

grangerinvestigation: ( Jimmi )21.08. 201230. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.08. 201229. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.08. 201228. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.08. 201227. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )15.08. 201226. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )13.08. 201225. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.08. 201224. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )01.08. 201223. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.07. 201222. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.07. 201221. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )29.07. 201220. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.07. 201219. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )03.07. 201218. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )27.06. 201217. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.06. 201216. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )25.06. 201215. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )22.06. 201214. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )14.06. 201213. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.05. 201212. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )28.05. 201211. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.05. 201210. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.05. 20129. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.05. 20128. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )05.05. 20127. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.04. 20126. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.04. 20125. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )09.04. 20124. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )04.04. 20123. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.04. 20122. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.03. 20121. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )31.03. 2012Úvod k poviedke