Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď sa chce, všetko sa dá

28. kapitola

Keď sa chce, všetko sa dá
Vložené: Jimmi - 18.08. 2012 Téma: Keď sa chce, všetko sa dá
Jimmi nám napísal:

  Where There's a Will

Autor: grangerinvestigations

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/4359182/28/Where_Theres_a_Will

 Keď sa chce

Preklad:
 Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Humor/Romance

Zhrnutie: Lucius Malfoy zanechal dosť podivnú poslednú vôľu: ak bude Draco pracovať pre Hermionu jeden rok, aj on, aj jej S.O.P.L.O.Š zdedia tridsať miliónov galeónov. Samozrejme, možno sa skôr obaja vzájomne prizabijú... Ignoruje Epilóg. Prístupnosť M kvôli slovníku. 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 28

 

"Hermiona."

Neotočila sa. Stále stála chrbtom k lavičke, upierala zrak na miesto, kde len pred chvíľou stál Draco. Prečo sa musel po celý čas chovať ako rozmaznané decko? Po takejto scéne fakt nemala chuť zaoberať sa k tomu všetkému ešte aj Ronovými kecami. Obom s Harrym sa jej darilo vyhýbať po celú oslavu - nie ľahký výkon - a práve teraz chcela ísť jedine domov a nemyslieť ani na jedného z nich. To chcela priveľa?

"Mrzí ma to, skutočne ma to mrzí. Nemal som žiaden dôvod takto na teba zaútočiť a nemám žiadne ospravedlnenie. Ani mi nemalo trvať tak dlho, kým som sa prišiel ospravedlniť."

Bola ako z ocele. Prečo by mu to mala uľahčiť? Keby sa na neho pozrela, len by sa rozplakala.

Ako keby to vytušil, postavil sa za ňu a objal ju rukami. Navzdory sebe sa do neho oprela. Možno nedokázala byť ako z ocele, nie bez svojich chalanov.

"Keď som mal dvanásť, tiež som nebol skvelý," pokračoval Ron. "Myslím, že vždy bolo také ľahké považovať Malfoya za jedného zo zlých chlapíkov. Nemám ho rád, možno nikdy ho rád mať nebudem. Ale ak ty vravíš, že už viacej nie je tým človekom, potom by mi to malo stačiť."

Hermiona stále neodpovedala, ale cítila, ako z nej pri Ronových slovách odpadla časť napätia z minulého týždňa. Nech mala akokoľvek veľa praxe v tom, ako byť na Rona Weasleyho naštvaná, mala rovnako veľa skúseností v tom, ako ho milovať a odpúšťať mu. Dokonca aj keby chcela na neho zostať nahnevaná, jednoducho na to práve teraz nemala energiu.

"Viem, že som vždy nebol tým najlepším priateľom a viem, že som ti ublížil. Ale pokúsim sa už nikdy ťa takto nesklamať, dobre?"

"Ja tiež." Hermiona zacítila, že sa Ron trochu posunul, aby sa Harry mohol pripojiť k ich objatiu. "Dumbledore so Snapom sa pre Malfoya obetovali. To niečo znamená a mrzí ma, že som na to zabudol. Je mi ľúto, že som ťa nenechal robiť svoje vlastné rozhodnutia."

"Milujeme ťa, Hermiona," povedal Ron. "Sme tu, aby sme ťa podporili."

Prikývla, stále nebola pripravená prehovoriť. Jednako, oni traja nikdy nepotrebovali slová na to, aby si rozumeli. Veľmi jej ublížili, ale po trinástich rokoch priateľstva im dokázala pomerne ľahko odpustiť. Bolo jej jasné, že už sa znova kvôli Dracovi nebudú hádať bez ohľadu na to, čo sa rozhodne urobiť. Najprv Ron a potom Harry ju pobozkal na temeno hlavy, než ukročili.

"Nemal som povedať, že Malfoy môže za Fredovu smrť," riekol Ron. "Nemyslel som to vážne."

Znova prikývla a započúvala sa, keď sa vrátili do domu. Teddy by si asi nevšimol, keby odišla bez rozlúčky. Prekvapilo by ju, keby doteraz nebol úplne vyčerpaný. Bol určite čas, aby odišla.

Keď bola doma, hodinu ležala na gauči, nespala, ani nebola úplne hore. Premýšľala o všetkom, čo sa stalo za posledných pár mesiacov. Kedy začala meniť svoj názor na Malfoya? Bolo to vtedy, keď zachránil Trixie od Pansy a Blaisa? Keď sa jej ospravedlnil kvetinami? Na bále, keď ju chcel pobozkať? Bolo ťažké určiť to presne a ani nevedela, kedy sa on začal zamilovávať do nej.

Určite bol prvé týždne nepríjemný, ale potom... Možno vidieť ho prirodzene zapadnúť do práce, sledovať, ako všetkých okolo seba okúzlil tvrdou prácou a humorom... Ona jeho šarmu nepodľahla tak ako všetci ostatní, ale nie celkom nebola ani imúnna, keď bola teraz (konečne) k sebe úprimná. Prečo muselo byť všetko také zmätené? Z čoho bola taká vydesená? Prečo to nemohlo byť jednoduché?

Tak ako to bolo s Ronom? spýtal sa zradný hlások. Trvalo ti sedem rokov, kým ste sa dali dokopy? A pozri, čo sa stalo.

To bolo sotva fér, povedala si v duchu, dobre si vedomá svojho vlastného šialenstva. Chcem povedať, boli sme deťmi. A snažili sme sa, aby to vyšlo, skutočne snažili. Skrátka mi nebolo predurčené byť s ním.

Chceš čakať ďalších sedem rokov, aby si bola s niekým, koho miluješ?

Malfoya nemilujem.

Keď to hovoríš.

"Toto je smiešne," prehovorila nahlas. Krivolab, ktorý leňošil na koberčeku vedľa gauča, zastrihal trošku ušami, keď začul jej hlas. "Ach, nechaj si to. Vo vlastnom byte sa môžem rozprávať, ak sa mi zachce." Nadvihol hlavu a uprel na ňu opovržlivý pohľad. Poučená sa načiahla nadol a ospravedlňujúco ho poškrabkala na brade. Pritiahla ho na gauč k sebe v úmysle konečne si naozaj zdriemnuť, ale vyrušilo ju zaklopanie na dvere.

Krivolab jej venoval ďalší podráždený pohľad - to si ma zdvihla kvôli tomuto - a zoskočil znova na zem, keď kráčala k dverám.

Bolo celkom možné, že to bude posledný človek, ktorého očakávala.

"Pani Malfoyová."

"Dobrý večer, slečna Grangerová. Smiem vojsť?"

"Samozrejme," odpovedala Hermiona, nervózna ako vždy pri Dracovej matke. "Dali by ste si niečo na pitie?"

"Čaj by bol skvelý," odvetila pani Malfoyová, kým sa rozhliadala po Hermioninej obývačke. Nevyzerala, že by ju posudzovala alebo že by ju skutočne zaujala. Len pozorovala. Hermiona rýchlo pripravila čaj a priniesla ho do obývačky. Pani Malfoyová prijala šálku s vďačným prikývnutím a posadila sa do kresla. Zjavne sa neponáhľala rozprávať.

"Ružový," poznamenala pani Malfoyová nakoniec, keď si odpila z čaju. "Dracov obľúbený."

"On ma naň naučil, áno," začervenala sa Hermiona. Najprv drakovce a teraz čaj. Bolo to trápne.

"Aká bola narodeninová oslava?"

"Pekná," odpovedala veľmi zmätená Hermiona. "Teddy sa dobre bavil."

"Úžasné." Zjavne sa neponáhľala dostať sa k pointe, čo Hermionu rozhodilo ešte väčšmi. Niekoľko minút sedeli mlčky, než pani Malfoyová znova prehovorila.

"Slečna Grangerová, predpokladám, že viete, prečo som tu."

"Žiadala som Draca, aby sa vrátil," okamžite povedala Hermiona. "Nechcela som, aby o tie peniaze prišiel. Rada by som, keby ich mal. Chcem, aby sa vrátil do práce."

"Na to je príliš neskoro," vyhlásila pani Malfoyová. "Len čo povedal slová 'končím', peniaze prešli na S.O.P.Ľ.O.Š. Nepochybujem, že ich použijete na ďalšie vzrušujúce úsilie. Predtým som neklamala; vaša práca ma úplne ohromila. Pre Draca je to sklamanie, ale mal svoju povahu lepšie kontrolovať. Myslela som, že po všetkých tých mesiacoch, ktoré zvládol, si s vami vytvorí pracovný vzťah. Obávam sa, že som ho precenila."

"To nebola jeho chyba," protestovala Hermiona, ktorá mala pocit, že musí Draca brániť. "Vytvorili sme si pracovný vzťah, veľmi dobrý pracovný vzťah. Ukázalo sa, že je Draco vo svojej práci skvelý. Myslím, že ju skutočne mal rád. My sme sa len... Pohádali a nahneval sa na mňa. Kiežby sa to nestalo. Naozaj nechcem, aby o tie peniaze prišiel a skutočne chcem, aby som mnou pracoval."

"To je na vás a Dracovi. Avšak peniaze už nie sú k dispozícii. Nanešťastie, ani vy nedostanete svoj milión galeónov. Splnili ste svoju časť dohody, ale podmienkou bolo, že Draco rok vydrží. Je mi to ľúto."

"Nechcem ich," rýchlo povedala Hermiona. Po tomto všetkom, aby Draco prišiel o svoje dedičstvo a ona bola odmenená? O tom nemohlo byť ani reči. Vďakabohu, že to nebol ten prípad. "Prosím, neľutujte to. Aj tak by som ich neprijala."

"Je to škoda," pokojne prehlásila pani Malfoyová. "Skutočne nepotrebujem ďalšie peniaze, ale pravidlá sú pravidlá."

"Prečo ste tu, pani Malfoyová?" unavene sa spýtala Hermiona, keď klesla do gauča.

"Luciusovi nezáležalo na domových škriatkoch, slečna Grangerová. Určite nepodporoval vaše malé úsilie."

"Nechápem."

"Draco svojho otca zbožňoval. Nech ho aj ja tak veľmi milujem, nechcela som, aby sa Draco zmenil na Luciusa. Lucius bol dobrý manžel a dobrý otec. Uvedomil si svoje chyby. Ale naše chyby, rovnako ako Dracove vlastné chyby, spôsobili, že bolo pre neho ťažké pohnúť sa vpred. Nebol to Luciusov nápad odopierať celé tie roky Dracovi peniaze. To som chcela ja. Chcela som, aby si Draco našiel vo svete svoju vlastnú cestu."

"Prečo mi to hovoríte?"

"Na moju žiadosť zanechal Lucius všetky peniaze mne - nie Dracovi. Veril, že ich poskytnem nášmu synovi. Skutočne ste si mysleli, že by môj manžel zanechal peniaze vám, že by prinútil Draca pracovať s 'tou otravnou, nadutou malou muklorodenou? ' Som si istá, že si dokáže predstaviť, že 'muklorodená' nebol výraz, ktorý použil. Pri všetkom rešpekte, moja drahá, Lucius vás mal rád ešte menej než kedysi Draco. Ten závet som si vymyslela. Chcela som, aby Draco očistil svoje meno, aby skúsil nové veci, aby niečo zo seba urobil. Myslím, že som tiež cítila trochu viny kvôli Dobbymu. Ako lepšie by si Draco mohol vyslúžiť prijatie, aká lepšia možnosť zmeniť názory mohla pre Draca existovať než pracovať pre vás?"

"Ale vedeli ste, že sme sa nenávideli," nahnevane povedala Hermiona. "Muselo vám byť jasné, že to určite zlyhá."

"Vedela som, že ste si mysleli, že sa nenávidíte," odpovedala pani Malfoyová. "Myslela som, že dvaja dospelí dokážu jeden rok spolupracovať, keď je odmena pre vás oboch taká skvelá. Vedeli ste, slečna Grangerová, že Draco o vás celkom často rozprával, keď ste chodili na Rokfort? Dokonca viac než o pánovi Potterovi."

"Dokážem si to predstaviť," sucho odvetila.

"Draco neskončil so sopľošom preto, že vás nenávidí, však?"

"Nie," odpovedala slabým hláskom. "Neodišiel kvôli tomu."

Pani Malfoyová sa zatvárila spokojne. "No, drahá, to je všetko, čo som chcela povedať. Chápete, prečo bolo pre mňa dôležité, aby Draco pracoval s vami. Naozaj verím, že by nakoniec som mnou Lucius súhlasil. Dúfam, že jeho smrť nebola zbytočná. Možno vám na tom nezáleží, a nemôžem povedať, že tomu nerozumiem. Avšak naozaj dúfam, že z úcty ku mne a k Dracovi by ste to mohli vziať do úvahy."

Hermiona prikývla.

"Tak už pôjdem. Ďakujem vám za čaj, slečna Grangerová. Vyprevadím sa sama."

Hermiona znova prikývla. Keď odišla, Hermiona znova sedela bez pohybu na gauči, trochu sa jej z toho odhalenia motala hlava. Bolo divné, že by sa pani Malfoyová tak obťažovala, ale neexistovali pochybnosti, že svojho syna milovala. Koniec koncov, zradila kvôli nemu Voldemorta. Bolo prirodzené, že bude chcieť, aby Draco dospel ako silný a samostatný muž. To dávalo oveľa väčší zmysel než že by Lucius Malfoy z ničoho nič našiel svedomie. Hermione sa nepáčila predstava, že jej hádka s Dracom zničila plány jeho matky, ktoré pre neho mala.

Napriek tomu, čo Theo povedal, Hermiona si nemyslela, že sa úplne mýlila. Oba razy mal Draco zostať a porozprávať sa s ňou namiesto toho, aby zdrhol ako decko, ktorému odopreli čokoládovú žabku. Bolo jej jasné, že pre neho muselo byť ťažké vyjadriť svoje city k nej, ale ani pre ňu to nebolo ľahké. Vrhol na ňu to slovo na "L" a očakával, že všetko bude eňo-ňuňo. Keby ju poznal dosť dobre na to, aby sa do nej zamiloval, mal vedieť, že ona takto nefunguje.

Nedalo sa popierať, že medzi nimi niečo bolo, niečo viac než neškodné zamilovanie sa  či nenávisťou hnaná žiadostivosť. Žalúdok jej urobil premet, keď si pomyslela na tú lačnosť, s akou ju pobozkal, na to, ako sa na ňu pozeral, ako keby bola tým najkrajším, čo kedy videl. Vzájomný rešpekt, ktorý cítili posledných pár mesiacov, pokusné priateľstvo, to hravé hašterenie - toto všetko naznačovalo začiatok vzťahu. Bolo dosť statočná, aby odložila svoj strach nabok? Ignorovala všetky príznaky len kvôli tomu, kým bol?

Možno spustošíte svet.

Možno potom budete žiť šťastne s pätnástimi arogantnými vševedčiatkami.   

Čo z toho nastane? Theo mal pravdu. Potrebovala to zistiť.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 29.01. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 28. kapitola Od: teriisek - 27.08. 2012
Ovšem Narcisa mi vyrazila dech! Ale dává to smysl, to zase jo. Jen si tak říkám, že když ty peníze celou dobu byly její, tak by mohla Dracovi něco z nich přece jen poskytnout, ne? A Hermiona má pravdu, Draco se vážně zachoval jako děcko, ale jsem ráda, že konečně dospěla k rozhodnutí, že ten krok bude muset udělat ona - a že ho udělat chce. Díky moc za skvělý překlad!

Re: 28. kapitola Od: denice - 25.08. 2012
Harry si pořád ještě myslí, že Brumbál se obětoval pro Draca? Svatá nebelvírská prostoto! Ale jinak se chlapci pochlapili. Zlatým hřebem kapitoly je ovšem Narcissa. Jestliže ví, co dělá, když Hermionu podstrkuje Dracovi, proč nemůže jít navštívit Andromedu? Díky.

Re: 28. kapitola Od: kopapaka - 19.08. 2012
Dobré, velmi dobré... Hlavně ten konec: "Možno spustošíte svet. Možno potom budete žiť..." Hned du pokračovat další kapitolou

Re: 28. kapitola Od: Zuzana - 19.08. 2012
Narcissa je úplne skvelá dáma. Teraz je to konečne pochopiteľné čo znamenala tá podmienka aby spolupracovali Narcissa má dobré oči a pozná svojho syna a hlavne ho miluje. V tejto kapitole ma milo prekvapil aj Ronald. A myslím si, že teraz je už na čase aby sa Hermiona pobrala za Dracom. Ďakujem za kapitolu.

Re: 28. kapitola Od: GwenLoguir - 19.08. 2012
Hm... Z Narcisa má taký základ postavy, že sa z nej dá v poviedke vytvoriť skvelá žena... Harry a Ron - no, nie som is istá, či by tak rýchlo boli takí rozumní, ale dúfajme, že po 13 rokoch sa na nich konečne nalepilo niečo z jej rozumu... No, ale môžu si psokojne šťastne viesť SOPLOŠ a bude happyend ako hrom...

Re: 28. kapitola Od: Gift - 19.08. 2012
Vzdy kdyz je nejhur, prijdou na radu matky:-). Rikala jsem si, ze to s Luciusem nebude jen tak. Diky za prijemnou kapitolu, zlepsila mi naladu…

Re: 28. kapitola Od: Claire - 19.08. 2012
Jimmi, díky za skvělou kapitolu se skutečným překvapením. Jakkoliv mi bylo divné předsmrtné konání Luciuse, přece jen jsem nepředpokládala, že je to celé podfuk a vlastní polívčičku si přihřála Narcissa. Předpokládám, že náhlý konec Dracova působení nebyl přesně to, co od své intriky očekávala, ale může ji utěšovat, že dostala zpět vložený kapitál, který nepotřebuje. Stejně tak se mi nezdá, že by Hermiona byla její vysněný typ snachy, tomu prostě uvěřit nedokážu.  Nicméně jsem si jista, že bude respektovat Dracovu volbu, jakožto součást té samostatnosti, kterou chtěla, aby prokázal. Teď, po kapitole převážně věnované sebezpytování, je na Hermioně, aby něco udělala. Pro rychlejší a hladší průběh by možná neškodilo, kdyby nechala režii v rukou Thea, ale to nejspíš neudělá... Takže se těším na další kapitolku, alespoň snad zjistím, zda Am I right or Am I right. Příjemnou a klidnou neděli.

Re: 28. kapitola Od: SARA - 19.08. 2012
V tom nejlepším to skončilo. Narcisa jako lstivý zmijozel to nemá chybu. Diky za překlad.
Re: 28. kapitola Od: Jimmi - 19.08. 2012
Aj ja ďakujem

Re: 28. kapitola Od: jerry - 18.08. 2012
Tak to s narcissou bolo velmi zaujimave. Som zvedava ako si mia bude viest pri rozhovore s dracom. Dik za preklad.
Re: 28. kapitola Od: Jimmi - 19.08. 2012
No, je načase (dve kapitoly od konca), aby už aj Draco dospel, nie? Díky moc

Re: 28. kapitola Od: Nade - 18.08. 2012
Tééda! Narcissa mě pěkně překvapila. Celé to byla bouda? To zírám. Rozhýbe se Hermiona? Díky, těším se na pokračování.
Re: 28. kapitola Od: Jimmi - 19.08. 2012
Aj ja ďakujem, pretože už len dve kapitoly a viem, že posledná má super hlášky. Díky

Re: 28. kapitola Od: Morgana - 18.08. 2012
utíkej Forreste! uháňaj za Dracom, lebo každá sekunda je dobrá. ktovie, čo ten zase vyparatí :D Narcissa ako vždy prekvapila. takáto ľstivá ženská! blackovci a malfoyovci sa musia obracať v hrobe a súčasne súhlasne pritakávať :D perfecto, jimmi
Re: 28. kapitola Od: Jimmi - 19.08. 2012
Dobrá hláška! Jo, Narcissa prekvapila, ale je to fakt logickejšie ako Lucius. Díky

Re: 28. kapitola Od: tigy - 18.08. 2012
Tak tak, Hermionka, to je slovo do bitky, šup, šup, choď to zistiť  A žiadne zbytočné rozhovory, jasné? Super, tuším sa blížime k finále a inak ako dobre to predsa dopadnúť nemôže...  Vďaka Jimmi za ďalšiu kapitolku  P.S. Potvora Narcissa!
Re: 28. kapitola Od: Jimmi - 19.08. 2012
Neuveríš, ale najviac sa teším na epilóg :D ani nie na ďalšiu kapitolu. Díky moc

Prehľad článkov k tejto téme:

grangerinvestigation: ( Jimmi )21.08. 201230. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.08. 201229. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.08. 201228. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.08. 201227. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )15.08. 201226. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )13.08. 201225. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.08. 201224. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )01.08. 201223. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.07. 201222. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.07. 201221. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )29.07. 201220. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.07. 201219. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )03.07. 201218. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )27.06. 201217. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.06. 201216. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )25.06. 201215. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )22.06. 201214. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )14.06. 201213. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.05. 201212. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )28.05. 201211. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.05. 201210. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.05. 20129. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.05. 20128. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )05.05. 20127. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.04. 20126. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.04. 20125. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )09.04. 20124. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )04.04. 20123. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.04. 20122. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.03. 20121. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )31.03. 2012Úvod k poviedke