Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď sa chce, všetko sa dá

20. kapitola

Keď sa chce, všetko sa dá
Vložené: Jimmi - 29.07. 2012 Téma: Keď sa chce, všetko sa dá
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Where There's a Will

Autor: grangerinvestigations

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/4359182/20/Where_Theres_a_Will

 Keď sa chce

Preklad:
 Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Humor/Romance

Zhrnutie: Lucius Malfoy zanechal dosť podivnú poslednú vôľu: ak bude Draco pracovať pre Hermionu jeden rok, aj on, aj jej S.O.P.L.O.Š zdedia tridsať miliónov galeónov. Samozrejme, možno sa skôr obaja vzájomne prizabijú... Ignoruje Epilóg. Prístupnosť M kvôli slovníku. 

 

20. kapitola

Zvyšok bálu nestál za zapamätanie. Hermiona sa zameriavala len na ten okamih, kedy ju Malfoy takmer... Nie, to nebolo možné. Musela byť dokonca opitejšia, než si myslela, v žiadnom prípade nemohol byť Malfoy pripravený urobiť to. Určite priveľa šampanského.

Bez záujmu zvládla zvyšok večera: krátko sa pozhovárala s Ronom a so žiarivo šťastnou Robin, na kus reči sa zastavila u Kingsleyho a ostatných úradníkov ministerstva, zatancovala si s Theom, vymenila zdvorilosti s pani Malfoyovou.

Ak si niekto všimol jej dlhšiu neprítomnosť s Malfoyom, nekomentovali to. Pokiaľ šlo o Malfoya samotného, zjavne sa jej po zvyšok noci vyhýbal. Dokonca ho nedokázala nájsť, keď sa bolo treba rozlúčiť.

"Bavila si sa, Hermiona?" spýtal sa jej Theo, keď stál pri vchodových dverách jej bytu po tom, čo ich predtým do neho premiestnil.

"Bavila, ďakujem ti."

"Myslím, že si dnes vyvolala množstvo dobrej vôle," odvetil. "Po tomto budú ľudia s väčším záujmom načúvať tomu, čo musíš povedať o vlkolakoch, raráškoch a obroch."

"V to dúfam. Nevidela som Malfoya odchádzať," opatrne začala. "Chcela som sa mu poďakovať, že nasadil svoje najlepšie správanie sa."

"Draco občas dokáže človeka prekvapiť," vyhlásil Theo. "Nikdy celkom nevieš, čo sa mu honí v hlave."

"Nie," súhlasila Hermiona. "Človek nikdy nevie. "No, myslím, že by som mala ísť radšej do postele. Mám pocit, že zajtra ráno budem mať menšiu opicu."

"Nevyzerala si opitá," poznamenal Theo.

"To vyzerám zriedkakedy," tvrdila. "Minimálne som poriadne dobrá v tom, aby som to v zmiešanej spoločnosti utajila. Ale to neznamená, že vždy premýšľam jasne."

"To rozhodne," zareagoval Theo a nasadil jeden zo svojich záhadných výrazov.

Hermiona nemala potuchy, čo tá poznámka mala znamenať alebo čo si mohol myslieť. Impulzívne mu dala božtek na líce.

"Ďakujem ti za všetko, Theo. Najviac zo všetkého ti ďakujem za to, že si ma naučil, že nie všetci slizolinčania sú totálni hajzli."

Rozosmial sa. "Ach, my ale hajzli sme, každučký jeden z nás. Len na niektorých z nás je niečo viac."

"Keď tak vravíš. Cez týždeň sa porozprávame, dobre?"

Theo prikývol a sledoval, ako vošla dnu. Chvíľu tam stál a díval sa na jej zatvorené dvere.

"Draco, kamarát," povedal si pod nosom. "Nemáš potuchy, čo tu máš, však?" Vzdychol si, otočil sa a odmiestnil sa.

 XXXX


Keď sa zobudila, na jej posteli sedeli Ginny s Robin. Ginny držala v ruke pariaci sa nápoj a Robin sa tvárila ustarane. Hermionu na počudovanie nie veľmi šokovalo, že ich vidí. Vlastne to od nich bolo pomerne typické. Vzdychla si a unavene sa posadila.

"Nikdy som vám dvom nemala prezradiť, ako sa dnu dostanete bezo mňa," ospalo prehlásila. "Vážne musím na dvere nastaviť nejaké pasce. Možno jedno z tvojich slávnych odpaľovacích čarov?"

"Nedokázala by si ho urobiť správne," odvetila Ginny. "To je moja špecialita. Ale možno by si nás mohla zbombardovať kanárikmi."

"Ako to, že ste obe dnes ráno také svieže?"

"Je po dvanástej," pobavene oznámila Ginny. "Robin napadlo, že by sme sa mali uistiť, že neprespíš celý deň. Vravela, že vtedy si vždy v pondelok ráno podráždená."

"Viete, z čoho som ešte podráždená? Z povyšujúcich sa kamošiek. A kde mám kocúra? Aj jeho prepustím. Mal ma varovať pred nebezpečenstvom a otravnými osobami s dobrými úmyslami."

"Myslím, že sa vyhrieva na slniečku," odpovedala Robin. "Zívol na nás, keď sme vošli. Veľmi odvážne."

"No, napadlo mi, že asi len vyspávaš opicu. Koľko si toho včera večer vypila?" vypočúvala ju Ginny.

"Správala som sa, ako opitá?" zdesila sa Hermiona. "Theo vravel, že nie."

"Nie, hlupáčik, ale polovica Británie ťa videla tancovať s Malfoyom. Ak toto nebol príznak opitosti, potom už neviem čo."

"Ach, netáraj, Gin," frflala Hermiona. "Posledných päť mesiacov pracujem s Malfoyom každučký deň. Určite som po celý čas opitá nebola. Možno raz či dvakrát."

"Áno, sú teraz prakticky dôvernými priateľmi," oznámila Robin s iskričkami v očiach.

"Páni, nenechaj sa uniesť, Robin," zastonala Hermiona. "Zhoršuješ mi bolesť hlavy."

"Hovorím, čo vidím," nedala sa Robin. Snažila sa udržať vážnu tvár, ale pousmiala sa. Podľa jej (zatiaľ nevysloveného) názoru boli Hermiona a Draco na ceste stať sa viac než priateľmi. Ale pochybovala, že by Hermiona tento postreh ocenila.

"Fajn, teraz si jednoducho protirečíš."

"Nemaj obavy, Hermiona, tvoje tajomstvo je u nás v bezpečí," zasmiala sa Ginny. "Nikomu nepovieme, že si do Malfoya šialene zamilovaná."

"Fúj, Ginny," hnevala sa, ale vyhla sa priateľkinmu pohľadu."Dosť nepravdepodobných príbehov. A čo Robinin večer?" Otočila sa s očakávaním na svoju priateľku. "Ron sa tváril poriadne potešene. Myslím, že som bola riadna mrcha, keď som vám dvom tak dlho bránila."

"Vôbec nie!" protestovala Robin. "Jednako, ak ti je to nepríjemné... chcem povedať, nie sme..."

"Nie, nemám s tým problém. Myslím, že som sa ho len snažila za niečo potrestať... neviem. Som šťastná, keď ste šťastní."

"Ďakujem ti, Hermiona. Veľa to pre mňa znamená. Ty veľa znamenáš... si tá najlepšia."

"Tesne po tebe." Dve dievčatá sa na seba škerili, až kým Ginny nezastonala a netrafila obe vankúšom.

"Dobre, koniec so vzájomným obdivovaním! Keby som nevedela lepšie, prisahala by som, že vy dve skončíte nakoniec spolu."

"Vôbec sa to neopováž naznačiť Ronovi," varovala ju Hermiona. "Počúvali by sme o tom do konca života... bolo by to ako jeho najväčší sen všetkých čias."

"Len kecám," doberala si ich Ginny. "Keď o tom premýšľam, radšej by som o tom nemala hovoriť ani Harrymu. Asi by sa mu začalo dymiť z uší. Čo to majú chalani s lesbami?"

"Neviem, ale môžeme odložiť tento rozhovor, prosím?" prehlásila Robin. "Inak moja myseľ skočí od nášho sexu k tomu, ako Harry a Ron majú sex a to nikto nechce."

Dievčatá sa dramaticky striasli. Ginny napodobnila otrasné zvuky dávenia a potom povedala: "Ako keby nás to prekvapilo." Zachichotala sa.

"Tak či tak, som rada, že si sa bavila, Robin. A čo ty, Ginny?" spýtala sa Hermiona. "Bol Malfoy Manor všetkým, v čo si dúfala a čoho si sa bála?"

"Bolo to trochu divné," priznala Ginny. "Vieš, ako veľmi som nenávidela pána Malfoya. Ale bavila som sa. Určite som uspokojila svoju zvedavosť."

"Myslíš, že to šlo dobre? Kvôli S.O.P.Ľ.O.Š?" oslovila Hermiona Robin.

"Určite," uistila ju Robin. "Každý, s kým som hovorila, bol úplne preč z toho, ako si spolupracovala s Malfoyovcami a z niektorých tvojich nových programov. Myslím, že ohromuješ ľudí ešte väčšmi než zvyčajne. Samozrejme, Luna Lovegoodová mi pol hodinu tárala o tom, ako by sme mali rozšíriť aktivity o nargle (cz: škrkny) a tak."

"Drahá stará Luna," prehlásila Ginny. "Boh jej žehnaj, jedného dňa nám všetkým dokáže, ako sme sa v tomto mýlili."

"Uistím sa, že sa v ten deň vyparím," odpovedala Hermiona, "inak sa mi dostane vrchovato naložené 'hovorila som ti to'. Viete, vážne ma včera večer všetci tí noví ľudia ohromili. Uviedli sa skutočne veľmi dobre. Začula som slizolinčanov, Hugha a Uršulu, keď sa rozprávali s nejakými úradníkmi z ministerstva, s takými pomerne obstarožnými pánmi. Vychvaľovali mňa, teba, Malfoya a S.O.P.Ľ.O.Š do nebies."

"Máme dobrý tým," súhlasila Robin.

"Aj ja si to myslím."

"Rátate aj Malfoya?" vážne sa spýtala Ginny.

"Áno," odpovedala Hermiona. "Rátame aj Malfoya."

XXXX

"Takže, kde si včera večer s Hermionou zmizol?" spýtal sa Theo miesto pozdravu. Draco sa práve dopotácal do obývačky s rozmazaným videním. Bol stále trochu opitý - po jeho úžasne blbom nápade pokúsiť sa pobozkať Grangerovú, musel stráviť zvyšok noci spitím sa takmer do nemoty. Theo vyzeral čerstvý ako rybička, keď podal Dracovi pariaci sa liek na opicu a naznačil mu, aby sa posadil na gauč.

"O čom rozprávaš?" zamrmlal Draco, kým vďačne hodil ten nápoj do seba. Okamžite sa cítil lepšie.

"Myslíš, že som si nevšimol odchody a príchody mojej partnerky?"

Draco sa zamračil nad slovíčkom 'partnerky'. "Stále som na teba naštvaný, že si ju vzal so sebou."

"No, tak to len musíš prekonať, všakže?" povýšene oznámil Theo. "Opakujem... kam ste vy dvaja šli?"

"Len som jej trochu poukazoval Manor," zdráhavo odpovedal Draco.

"Ach áno? Ukázal si jej svoju spálňu? Alebo možno svoju 'násadu'?"

"Odpáľ! Hovoríme o Grangerovej."

"Presne," odsekol Theo. "Hovoríme o Grangerovej... nie o Ginger, nie o Jasmíne Blackwellovej, nie o nejakom nemenovanom náhodnom sexy dievčati a ja už ani jednu minútu nebudem počúvať tvoje lži a protesty. Videl som, ako si prakticky nad ňou slintal. Odkedy si si prečítal ten závet, nehovoríš prakticky o ničom inom ako o nej. Si ňou posadnutý, Draco a čím skôr si to priznáš, tým skôr ti môžem pomôcť získať ju."

"Si šialený."

"Ja ťa poznám, Draco," vyhlásil Theo. "Nebudem ťa súdiť alebo ti hroziť prstom. Čo sa do pekla starám, kto sa ti páči? Vieš, že ju schvaľujem. Plus by to vážne vytočilo Pansy."

"Už mi viacej na Pansy nezáleží."

"Pretože chceš Hermionu."

"Nehovor jej tak," vybuchol Draco.

"Tak sa volá, Draco."

"Nepáči sa mi, ako to hovoríš. Ako keby si ju poznal alebo niečo také."

"Myslíš biblicky?" Theo nadvihol obočie. "Môžem ťa uistiť, že okrem bozku som sa ďalej nedostal."

"Nech to pri tom zostane."

"Dobre, takže ako sme na tom?" spýtal sa Theo. "Budeš stále predstierať, že nechceš, aby som bol s ňou, pretože je muklorodená?"

"Nie, pretože je to Grangerová," vyjasnil Draco. "Je otravná dosť na to, aby si nemusel vyťahoval jej pôvod."

"Vážne tu budeš sedieť a chovať sa, ako keby to bol jediný dôvod, prečo nechceš, aby som s ňou bol?" povedal Theo, ktorému vážne začínala liezť Dracova šaráda na nervy. "Prečo sa o tomto stále bavíme dokola?"

"Fajn, je to aj moja šéfka. Nie je to pre teba dostatočný dôvod?" Na chvíľu zvažoval, že povie Theovi, čo sa včera večer takmer stalo. Ale Dracove pocity boli príliš zmätené - sotva vedel, čo cíti a skrátka sa zatiaľ nechcel o tom podeliť s Theom. Na dôvažok, predstava, že by sa Theo dozvedel, ako brutálne bol odmietnutý, nebola celkom príťažlivá. "Plus sa s ňou rád často hádam. To by poriadne skomplikovalo funkčnosť rodinných vzťahov. Pretože si mi taký blízky ako brat, nechcem za švagrinú neznesiteľnú vševedku."

"Ak sa chystáš hrať takto, fajn," znechutene odpovedal Theo. "Čo sa ja starám do toho, že budeš po zvyšok života nešťastný? Krucinál, veď o tom budem musieť len počúvať, to je všetko. Vieš čo? Rob si čokoľvek, čo do pekla chceš a pokojne si stále navrávaj tieto hovadiny. Ja končím." Theo sa zdvihol z gauča a odkráčal z izby, v ktorej zanechal Draca.

Draco vypil zvyšok nápoja a potom hodil pohár do kozuba. Zvuky rozbíjajúceho skla ho neobyčajne uspokojili. Čo od neho hergot Theo čakal? Že sa len tak zriekne všetkých svojich predchádzajúcich názorov a len tak naskočí na Grangerovej vlak? To nebolo také ľahké. Po prvé, toto bola Grangerová. Bola otravná, bola panovačná a mala vlasy veľkosti malej krajiny. Milovala domových škriatkov a iné sprosté bytosti (dobre, Trixie mal rád, ale aj tak), myslela si, že vie všetko a rozhodla sa flákať s Potterom a Weasleym. Kto by toto u Merlinovho mena urobil? Bola pokrytecká, tvrdohlavá a večne mala atrament na prstoch a tvári. Zakaždým, keď sa s ním rozprávala, tvárila sa neznesiteľne a nedokázal ani spočítať koľkokrát bol v pokušení prekliať ju.

Ale dokelu s tým všetkým, bola tiež bystrá, zábavná, oddaná a pekná. Ak mal byť k sebe úprimný (niečo čo neznášal robiť), nevšimol si to prvý raz až na plese. Vtedy to len bolo prvý raz, kedy si to dovolil priznať. Bola jediným človekom, o ktorom vedel, že dokáže zniesť jeho uštipačné poznámky a urážky a opätovať mu ich, zatiaľ čo sa skutočne zdalo, že na ňu nemajú žiaden vplyv. A vedel, že by sa nebála jednu mu streliť, keby sa veci vymkli z rúk. To bolo príťažlivejšie viac, než by dokázal v pohode priznať. Keď sa usmiala, jej oči sa prižmúrili dohora a to, ako jej sčervenela tvár, keď sa chystala na neho najačať...

Rozhodujúce bolo, či ju stále nenávidel alebo či ju miloval a v tomto konkrétnom okamihu svojho života to Draco namojdušu nedokázal povedať.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 28.01. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 20. kapitola Od: Zuzana - 11.08. 2012
Páči sa mi Theo a jeho prehľad. Vie lepšie čo Draco cíti ako on sám a hlavne je ochotný pomôcť mu. Ale som rada, že aj Draco si už uvedomuje istú príťažlivosť :) Tí dvaja sú neskutočne podarení tvrdohlavci. Baví ma to ako sa bránia popustiť uzdu citom.

Re: 20. kapitola Od: GwenLoguir - 09.08. 2012
buuu...chudáčik...že má na to Theo ešte nervy....

Re: 20. kapitola Od: marci - 03.08. 2012
Theo JE skvělý A jak někdo v komentu kritizoval "slepičárnu" - ale no tak, proti dobrému babinci přeci nemůže mít nikdo nic Čas od času je lepší než návštěva lázní Díky za překlad, Jimmi

Re: 20. kapitola Od: denice - 03.08. 2012
Těžká jsou jitra opilcova... Ačkoli to Hermiona měla lehčí, té jenom stačilo vzájemně si s těmi dvěma mazat med kolem úst (a že si na to vzaly zednickou lžíci!), ovšem Dracovi se zase povedlo Thea pořádně naštvat. Je skvělé, že tu přibylo tolik kapitol, byla jsem pryč jen necelý týden a taková úroda! Díky.

Re: 20. kapitola Od: Jacomo - 31.07. 2012
Ginny a Robin jsou tady tak trochu puberťačky. Ale já nejsem ten pravý člověk na to, abych je soudila - takovéhle kamarádky jsem nikdy neměla, takže fakt nevím, co je a co není už reálné a snesitelné. Za to Theo byl naprosto úžasný. Sakra, Malfoyi, takového přítele si snad ani nezasloužíš! Ovšem náš milý Dráček stojí uprostřed Řeky popření a s potěšením se v ní ráchá. A ještě si pochvaluje, jak to kolem pěkně stříká. Kdypak ti dojde, že máš "vodu" až po uši? )) Díky. Nádhera!

Re: 20. kapitola Od: kopapaka - 31.07. 2012
Pěkná kapitolka. Mě se ovšem líbila hlavně Ginny :) Ale i jinak to bylo příjemné čtení a už se těším na další kousek. Tak si říkám, jak to děláte? Já mám pořád pocit, že právě Ginny nedokážu pořádně napsat... Vždycky mi něco chybí.

Re: 20. kapitola Od: Nade - 30.07. 2012
Draco se v tom pěkně plácá. :D  Tohle ukecávání sebe sama je vždycky sranda. SUPER! Letím na další kapitolku. 

Re: 20. kapitola Od: tigy - 30.07. 2012
Nuž, existuje niekto zaťatejší a tvrdohlavejší ako Draco Malfoy? Asi nie, no možno Hermiona :) Škoda, že sa Theo vzdal Hermiony tak zavčasu, možno by trochu opodstatnenejšej žiarlivosti vyburcovalo Draca k nejakým činom :) Vďaka za prekladík, Jimmi

Re: 20. kapitola Od: ansus - 29.07. 2012
Jimmi, díky za překlad - přečetla jsem na jeden zátah a příjemně jsem se bavila - hezké dialogy. Myslím si, že už bylo docela načase, že se autor(ka?) pohnula kousek dál - přece jen motiv vzájemné nevraživosti by za těch dvacet kapitol trochu začal zavánět stereotypem, kdyby se jejich vztahy trochu neposunuly někam jinam. Těším se na další - upřímně jsem zvadavá, zda a jak nakonec bude vysvětlena zápeltka s malfoyovským dědictvím - zatím váhám, jestli Lucius skutečně nějak "prozřel a zmoudřel" a chtěl totéž dopřát mladší generaci, nebo zda to byla poslední geniální pomsta všem zúčastněným.
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 30.07. 2012
Hahaha, takmer som na Lucíka zabudla :D Ale zostatok kapitol sa už dá rátať na prstoch, takže sa snáď dočkáme. A ešte nezabudaj na Harryho, nemá Draca príliš v láske. No, uvidíme či tých 10 kapitol bude nakoniec stačiť. Ďakujem za komentár.
Re: 20. kapitola Od: ansus - 30.07. 2012
No jo, Harry, vidíš, ten mi málem unikl....tedy ta Dracova poznámka směrem k Ronovi, Harrymu a případné nejistotě jejich partnerek byla trefná. Tak kdoví, jak to ti dva rytíři ve stříbrné zbroji nakonec zvládnou a jestli jim Hermiona, když je tak v ráži, taky v rámci jejich příslušnosti k mužskému pohlaví trochu "nevypere žaludek".

Re: 20. kapitola Od: kakostka - 29.07. 2012
ah, Draco, jsi v tom až po uši, jen si to ještě nechceš přiznat:-)))) Theo je úžasnej kamarád, takhle se Miony vzdát, ikdyž jako Zmijozel jasně chápe, že pokud je Mia zakoukaná do Draca nemá šanci a tak si vlastně ušetří vlastní trápení:-)
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 30.07. 2012
Myslím, že Theovi sa nechce zbytočne vynakladať námahu, keď to čo potrebuje, dosiahne inde. A Draco? Už asi nie je ďaleko, aby si to priznal, to Hermiona je na tom horšie. Díky

Re: 20. kapitola Od: teriisek - 29.07. 2012
Chápu, že Thea už to Dracovo vytáčení nebaví... a kdyby byl hajzlík, vybodl by se na nějaké ohledy a Draco by se mohl jít klouzat úplně:P Díky moc za překlad, budu se těšit na další pokračování!
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 29.07. 2012
Máme za sebou dve tretiny, už len desať kapitol, tak snáď sa to už prevalí... Díky

Re: 20. kapitola Od: iway - 29.07. 2012
milé.. pekna ukazka zapirani a toho jak ti nejblizsi vedi

Re: 20. kapitola Od: Claire - 29.07. 2012
Tak jsem se zaradovala, že se tady objevil daslší dílek.... a musím říci, že se cítím trochu...zklamaná. Jak se povídka přehoupla do té očekávané romantické poloviny "to fall in love - forever",  přestává jiskřit a ztrácí vtipný dech. Tentokrát vůbec nemusím uvažovat o větě kapitoly - zlatý Theo, jediný nezklamal, neztratil glanc, úroveň a šmrnc - Ale my jsme hajzlové, jeden každý z nás. Jen v některých je i něco navíc. S tím plně souhlasím, někteří výjimeční Zmijozelové mají toho navíc tolik navíc, až hrozí zástava dechu a kolaps organismu. V této povídce se bohužel nevyskytují (dobrá, vezmu Thea do party, ale bude na sobě ještě muset hóóódně popracovat), pouze zmínkově. Na druhou stranu to chrání zdraví čtenářek, smích, event. pláč jsou projevy emocí zdraví prospěšné. A i v této povídce se najdou momenty, kdy mám chuť plakat - pravda, nejspíš zoufalstvím - hned v úvodu této kapitoly - no to byla parádní slepičárna a že se jí aktivně zúčastnila i Robin - to je zklamání. Naopak Dracovy kličkovací projevy vnitřního zmatku a snaha utajit všechno přede všemi, včetně sebe, jsou zatím rozomilé - snad taky neupadne. Jimmi, díky za kapitolku - ač frflám, pobavila mne a jsem zvědavá, jestli se kromě mistra T. ještě někdo zmůže na udržení přijatelné rovnováhy humoru a "citu".
Re: 20. kapitola Od: Jimmi - 29.07. 2012
Si príliš náročná. Mne sa až taká hrozná nezdala. Díky

Prehľad článkov k tejto téme:

grangerinvestigation: ( Jimmi )21.08. 201230. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.08. 201229. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.08. 201228. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.08. 201227. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )15.08. 201226. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )13.08. 201225. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.08. 201224. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )01.08. 201223. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.07. 201222. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.07. 201221. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )29.07. 201220. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.07. 201219. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )03.07. 201218. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )27.06. 201217. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.06. 201216. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )25.06. 201215. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )22.06. 201214. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )14.06. 201213. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.05. 201212. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )28.05. 201211. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.05. 201210. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.05. 20129. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.05. 20128. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )05.05. 20127. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.04. 20126. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.04. 20125. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )09.04. 20124. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )04.04. 20123. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.04. 20122. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.03. 20121. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )31.03. 2012Úvod k poviedke