Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Päť ľudí

15. Budúcnosť (záver)

Päť ľudí
Vložené: tigy - 17.07. 2012 Téma: Päť ľudí
tigy nám napísal:
Milí moji, mám pre Vás poslednú kapitolu svojej prvej preloženej poviedky... 
Všetkým Vám ďakujem za Vaše komentáre, ktoré ma neskutočne povzbudzovali a veľká vďaka patrí taktiež Jimmi za betovanie a za to, že mala so mnou takú trpezlivosť.
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

FIVE PEOPLE 

Autor: Suni-Dlight

Originál: http://www.fanfiction.net/s/5454814/13/Five_People

Preklad: tigy

Beta-read: Jimmi

Prístupnosť: M (od 16 rokov)

Pairing: Dramione

Žáner: Angst/General

 

 

Five people – Piati ľudia

Kapitola 15: Budúcnosť

 

Draco vošiel do triedy na poslednú hodinu s profesorkou Willowovou a prekvapený našiel namiesto bežných stolov v strede miestnosti jeden veľký jedálenský stôl obklopený jedenástimi stoličkami, ktorý sa prehýbal od množstva všakovakých dobrôt.

“No páni!” Draco musel rýchlo ustúpiť z cesty Seamusovi a Deanovi, ktorí za ním vpadli do triedy. Seamus sa hneď vrhol na tekvicový pirôžtek a napchal si ho do úst. Pozrel na Draca. “Na čo čakáš?”

Síce to znelo skôr ako zahuhňanie, podstatu však Draco zachytil a tak sa pohol dopredu, aby si obsadil miesto. Zrazu sa vedľa neho objavila Hermiona a natiahla sa po kotlíkový koláčik. “Čo myslíš, že má toto všetko znamenať?”

Draco pokrčil plecami a odsunul jej vedľajšiu stoličku, aby sa mohla posadiť. Čoskoro sa dohrnul sa aj zvyšok triedy a všetci sa nadšene napchávali tým, čo bolo na stole a rozprávali sa o plese.

Ples mal obrovský úspech. Aj po troch dňoch o ňom ľudia stále ešte hovorili a všetci ôsmaci na to boli právom veľmi pyšní.

Vtom do učebne dorazila profesorka Willowová. “Moja úžasná trieda! Dúfam, že si všetci pochutnávate na sladkostiach?”

Odpoveďou jej bolo množstvo súhlasných pazvukov, poväčšine neartikulovaných, no bez pochýb spokojných. Profesorka preto s úsmevom pokračovala: “Môžem povedať, že ste všetci prešli dlhú cestu. Prišli ste sem na začiatku školského roka, semienka pripravené na zasadenie, a zo všetkých vás vyrástli prenádherné kvety! Mám pocit, že toto je tá najlepšia trieda, s ktorou som mala tú česť pracovať. A ak by vám to nevadilo, chcela by som si spraviť obrázok.”

Hoci sa väčšina chlapcov zdráhala, zatiaľ čo dievčatá boli naopak mimoriadne nadšené (okrem Hermiony a Hannah), nakoniec boli na obrázku všetci.

Neskôr, keď mala obrázok vytlačený a jej žiaci už boli preč, položila ho profesorka Willowová ako svoj poklad na stôl vedľa krabíc, ktoré používala na zbalenie svojej kancelárie. Keďže sa sem už na budúci rok nevráti, zostane jej ako pamiatka:

Stála na ňom v kruhu svojich žiakov, na tvári šťastný úsmev. Seamus s Deanom strúhali smiešne grimasy, kým Lavender, Parvati, Padma, Hannah a Neville sa žiarivo usmievali. Gregory vyzeral na obrázku síce nesvoj, ale šťastný a nakoniec, stojac pospolu (jej pýcha a radosť) Hermiona a Draco, ktorí sa usmievali možno nie až tak žiarivo ako ostatní, no v ich prípade to ešte stále boli prekvapujúce, no o to úžasnejšie úsmevy. Konečne aj na nich bolo vidieť, že sú šťastní.

Willowová vošla ešte posledný raz do triedy a všimla si zložený kus pergamenu na svojom stole. Zamyslene ho zodvihla a roztvorila.  Ako ho čítala, začala sa usmievať a do očí sa jej tisli slzy. Tak toto určite poputuje do jej krabice s pokladmi.

Profesorka Willowová,

viem, že ste povedali iba päť ľudí, keďže však osoba, ktorú som si vybral, práve číta svoj list, myslím, že sa to neráta.

Jediné, čo som Vám týmto chcel povedať, je: ĎAKUJEM.

Draco

* * * * *

Draco odsunul dvere na kupé a vošiel dovnútra. Posadil sa a zhlboka si povzdychol. Školský rok bol za ním.

Konečne.

Zvládol ho, našťastie, bez nejakých väčších ťažkostí a na jeho konci bol ešte stále nažive.

No, a čo má robiť teraz, keď absolvoval?

Rodinné obchody boli pripravené na prevzatie... ale Draco si už nemyslel, že je to to, po čom by naozaj túžil. Matka mu písala, že Majster elixírov Adowel hľadá učňa a že sa vypytoval, čo plánuje Draco robiť po škole. Vždy mal rád elixíry. Možno...

Dvere na kupé sa odsunuli a Draco v nich uvidel stáť Hermionu. Zazubila sa na neho. “Nevadí, ak si prisadnem?”

Oplatil jej úsmev. “Ani nie.”

Dievčina vkĺzla na sedadlo oproti nemu a zhlboka si vzdychla, podobne ako on len pred malou chvíľkou. “Dokážeš uveriť tomu, že sme to dokázali?” prehodila s úsmevom.

“Ani nie.”

“Tak, čo plánuješ robiť teraz, keď je už škola za nami?”

“Premýšľal som, že by som sa mohol zaoberať elixírmi. Majster elixírov hľadá učňa. Možno by som to zvládol.”

“To znie dobre.”

“A čo ty?”

Hermiona pozrela z okna. “No, chcela by som pracovať na Odbore starostlivosti o magické tvory, v priebehu roka som im písala a držia pre mňa jedno miesto... Ale najprv - chcela by ísť hľadať svojich rodičov.”

Draco sa na ňu na moment zadíval, predtým, ako si presadol na sedadlo vedľa nej. “Chcela... prijala by si spoločnosť?”

Prekvapene na neho pozrela. “Čože?”

“Rád by som išiel spolu s tebou, ak by si chcela,” navrhol znovu Draco. “Chcem ti pomôcť nájsť tvojich rodičov.”

Hermiona pokrútila hlavou. “Draco, nemôžem od teba žiadať, aby si sa vzdal svojho života len preto, aby si mi pomáhal.”

“Ničoho sa nevzdávam. Chcem pomôcť.”

V Hermioniných očiach sa objavili slzy a zrazu sa mu v prudkom objatí hodila okolo krku.

“Hermiona!” vykríkol prekvapene.

“Ja... ja len nemôžem uveriť, že chceš ísť naozaj so mnou!” pustila ho a venovala mu uslzený úsmev.

“Prečo by som nechcel?”

Placho sa na neho usmiala. “Draco, ja...”

Dvere na kupé sa znovu odsunuli a odhalili Grega. “Hej, vy dvaja, všade sme vás hľadali! Myslíte, že sa sem všetci pomestíme?”

“Kto je to všetci?” spýtal sa Draco.

Greg sa uškrnul a ako odpoveď na jeho otázku sa celý ôsmy ročník nahrnul do kupé, vzrušený a hlučný, preberajúci plány do budúcnosti. Draco sa síce usmieval, ale bol aj trochu rozmrzený. Teraz sa už nedozvie, čo mu to chcela Hermiona povedať...

Potom však pocítil jej dotyk na chrbte svojej ruky, ktorú mal položenú na sedadle medzi nimi. Keďže tam bola tlačenica, nikto iný ich ruky vidieť nemohol. Ak si aj Greg niečo všimol, nič nepovedal, hoci sa Draco nazdával, že zachytil na chlapcovej tvári ľahký úsmev.

Trochu sa pohol a pootočil svoju ruku tak, aby mohol Hermioninu malú dlaň zovrieť vo svojej dlani. Možno... možno predsa len trošičku tušil, čo mu chcela povedať...

A budúcnosť zrazu vyzerala žiarivejšie.

* * * * *

Koniec

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 12.09. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: misule - 27.12. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: silrien - 17.10. 2016
Příjemná oddychovka, žádné nervy drásající zvraty. Prostě pohodové čtení. Děkuji

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Vendy - 27.07. 2015
Díky moc za překlad, povídka se mi moc líbila

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: kolous - 13.01. 2015
A odjel na svém koni do zapadajícího slunce. Pardon ale ten konec je taak sladky ze se to nabizi samo. Děkuji mnohokrat za užasný překlad

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Miauxxx - 14.05. 2013
Jeeeej :) Ďalšia fajnová :) Vďaka za preklad :)

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: martina11 - 02.05. 2013
Krásná povídka, moc díky za překlad. Tahle je další, kterou si ráda přečtu znovu.

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: martina11 - 30.04. 2013
Moc se omlouvám, že píšu komentář až nakonec, povídku jsem četla najednou a nemohla jsem se "zdržovat"  psaním komentářů ke každé kapitole. Bylo to tak smutný a nádherný, že nebylo možný se odtrhnout a něco napsat, prostě jsem potřebovala další dávku jako nějaký závislák. Moc díky.
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Jimmi - 30.04. 2013
Určite stačí až na záver - komentáre počas prekladania ženú vpred, tie na záver vyvolávajú po čase pocit dobre odvedenej práce a že to stálo za to. Ďakujem

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: klakla - 22.12. 2012
Krásná povídka s velmi milým koncem:-) Moc se mi líbil hlavní motiv pěti dopisů a sama jsem se zamyslela nad tím komu bych je třeba psala já a byla to dost zajímavá úvaha:-) Děkuji za krásný překlad

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Triana - 29.11. 2012
Tie posledné slova boli úžasne...naozaj z nich cítiť príslub budúcnosti.Páčilo sa mi Dracove listy,vyjadril tam svoje pocity...písanie asi pomáha ujasniť si v sebe  nejaké veci.  Dakujem za preklad, čítanie som si užila  

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: buffy11 - 18.09. 2012
Pekna poviedka. Velmi na mna zaposobili prve kapitoly, a asi preto mam pocit, ze autorka mohla svoj pribeh viac rozvit - ten ich vztah bol na mna trosku rychly. Dakujem za preklad.

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: janka. - 22.07. 2012
krásná povídka, místy mě dojímala děkuji za překlad

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Stela - 21.07. 2012
Krásny koniec, vďaka, že si nám preložila takú krásnu poviedk :)

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Tez - 21.07. 2012
Celá povídka byla skvělá, naprosto famózní =). Moc děkuji za skvostný překlad =) A přeji šťastnou ruku ve vybírání další povídky a hlavně se už na další kousek těším =)

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: GwenLoguir - 21.07. 2012
sladunká poviedka....

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: larkinh - 20.07. 2012
Ach, ten závěr byl teda docela slaďák, trochu až moc na můj vkus. Ale moc se mi líbil dopis od Draca svojí učitelce. Blahopřeji k dokončení překladu a doufám, že už máš pro nás vyhlídnutého něco dalšího, stejně pěkného.

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: jerry - 19.07. 2012
jej toto bola naozaj prekarasna poviedocka. este raz velka vdaka za preklad.

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Patolozka - 18.07. 2012
Tedy to je nám závěr. Ale dobře, bylo to dramione:-) A krásné! Moc se ti to povedlo a moc děkuji za překlad, těšila jsem se na navé kapitoly, i když teď na čtení moc času nemám:-) Děkuji!
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 19.07. 2012
Takže, páčil sa ti, alebo nepáčil?  Ale som rada, že poviedka celkovo sa ti páčila, aj keď to nie je Snarry  Ďakujem za komentík.
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Patolozka - 19.07. 2012
Povídka se mi líbila moc, ten závěr, no nevím, možná jsem čekala ještě něco malinko jiného, ovšem, těžko říct co...:-)

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Morgana - 18.07. 2012
otvoreno-zatvorený koniec, prefektné! :) odviedla si kus vynikajúcej práce, tigy. poviedka bola skvelá, pútavá, dramatická a uveriteľná :) veľa zdaru!
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Áno, koniec je taký otvorený, ponecháva ďalší vývoj našej predstavivosti  Ďakujem veľmi pekne za pochvalu, som rada, že sa ti poviedka aj môj preklad páčili... keď už sme pri prekladoch, ďalšia kapitolka SI nie je v dohľade? 
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Morgana - 18.07. 2012
veď 22 vyšla len včera :D budem sa snažiť :)
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Nuž, ale keď ja už sa hrozne teším na "panvičkou prašteného" Draca 

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: marci - 18.07. 2012
Moc krásný závěr. Takovéhle mám nejraději. Žádné přehazování cukru lopatou - jednoduché, krásné. Skvěle vybraná povídka - děkuji za její volbu i za skvělý překlad. Těším se na Tvá další překladatelská díla
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Ďakujem marci, vidím, že naše poviedkové chute sú dosť podobné, hlavne príliš nesladiť  Hoci niekedy mám aj ja chuť na niečo, od čoho sa mi zlepia zuby dokopy, ani môj plánovaný ďalší preklad nie je z tohto súdka  Ešte raz vďaka!

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Gift - 18.07. 2012
Hlavne kvuli tomu, ze se posledni doubou s komentari flakam: DEKUJI, tigy! Opravdu milonka povidka. Zadna preslazena romantika (prestoze nektere druhy mam sama vic jak rada:-p), ale uveritelny pribeh plny citu. Krasny konec, krasny preklad, krasna povidka… co vic si coby ctenarka prat:-). Snad brzy navidenou u dalsiho prekladu;-)
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Flákanie je ti týmto za tento krásny komentár odpustené  Áno, páčilo sa mi na nej najmä to, že je uveriteľná a všetko sa v nej vyvíjalo svojím prirodzeným tempom, pre niekoho možno príliš pomalým, ale mne to nevadilo... Takže dovidenia pri ďalšom preklade, sľubujem, že to bude onedlho 

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Janicza - 18.07. 2012
Já si nemůžu pomoct ale culím se jak sluníčko. Poslední kapitola nezklamala!  Děkuji ti za překlad celé povídky, byl úžasný, moc se mi líbil! Taky děkuji za příjemné chvíle strávené nad četbou kapitol!!!!
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Ach, ja sa tu zase culím ako slniečko, keď odpovedám na taký krásny komentár  Veľmi pekne ti zaň ďakujem, Janicza!

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Pet002 - 18.07. 2012
Nádherné, celá povídka je úžasná. Velké díky za překlad, moc se ti to povedlo.
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Súhlasím s tebou, táto poviedka ma hneď, ako som ju začala čítať, akosi chytila za srdce a už nepustila  Ďakujem ti za komentár, aj pochvalu 

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: kiwic - 18.07. 2012
děkuji za překlad celé povídky. ráda jsem si ji přečetla, byla pěkná.
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Ja som rada, že sa ti páčila a ďakujem za komentár 

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: teriisek - 18.07. 2012
Tak to byl nádherný konec. Jsem ráda, že se profesorce nakonec podařilo všechny nějakým způsobem přimět k léčení - a většinu i doléčit. Věřím, že Hermiona a Draco její rodiče najdou a pak už bude vše úplně v pořádku. Díky moc za překlad téhle úžasné povídky a budu se těšit u dalších překladů!
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Ja tiež verím, že rodičov nájdu... ale zase nie príliš rýchlo, nech majú Draco s Hermionou aspoň trochu času, aby sa čo najlepšie navzájom spoznali a vychutnávali si svoju spoločnosť   Ja ti veľmi pekne ďakujem za komentár a teším sa aj na tie budúce.

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Jimmi - 18.07. 2012
Nádhera. Všetko naozaj vyzerá žiarivejšie. Chcelo by to možno pokračovanie (ála Potter a Weasley) ale na to je toľko FF, že si to asi domyslíme. Ja ďakujem za spoluprácu a teším sa na ďalšie veci. 
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Ak ti mám pravdu povedať, v tejto poviedke mi Harry ani Ron vôbec nechýbali  Našu spoluprácu si naozaj veľmi cením a dúfam, že bude aj naďalej pokračovať tak, ako doteraz  Ďakujem za komentík, Jimmi!

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Nade - 18.07. 2012
Nádherný závěr. Opravdu není nutné dodávat víc. Díky za krásnou povídku a těším se na další z tvého překladalského pera.
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Máš pravdu, mne tam tiež žiadny epilóg nechýbal  Ďakujem za komentík a snáď ani ďalšia poviedka tvoje očakávania nesklame.

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: dinca - 18.07. 2012
Skvělý konec skvělé povídky. :D Musím přiznat, že se mi vážně líbila a doufám, že až si trochu oddechneš, nehodíš flintu do žita, a potěšíš nás další povídkou. No jo...Dobře...Vím, že je neslušné na tebe takhle tlačit, ale nemůžu si pomoct. :D Každopádně držím palce a naposledy ti hrozně moc a moc děkuju! ;)
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
 Ďakujem za pochvalu, veľmi si to vážim. Som rada, že sa ti poviedka páčila a môžem ťa uistiť, že hádzať flintu do žita v úmysle rozhodne nemám   Ešte raz vďaka za krásny komentár.

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Kaitlin - 18.07. 2012
Nádherný konec, přesně takový se mi líbí. Během čtení se mi na tváři objevil blažený úsměv, který se stále zvětšoval a zvětšoval, takže teď tu sedím v práci a usmívám se jak měšíček na hnoji. Moc děkuji za krásný překlad a za zlepšení už tak pěkného dne. :)
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Som veľmi rada, že som ti pomohla spríjemniť dnešný praconý deň, mne ho zase spríjemnil tvoj milý komentár a pochvala  Ďakujem! 

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Koki - 18.07. 2012
Krásný konec. I když pro ně začátek. Mile mě překvapil s dopisem pro Willowovou. Byl to moc pěkný překlad.
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Dúfajme, že to bude začiatok niečoho krásneho... Ten dopis bol tá takzvaná čerešnička na torte   Veľmi pekne ďakujem za pochvalu aj komentár. 

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: anonym - 18.07. 2012
ďakujem za preklad tejto skvelej poviedky.
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
ja ďakujem za komentár 

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: denice - 18.07. 2012
Dracův poslední dopis mi vehnal slzy do očí. Willowová byla nakonec přesně to, co všichni potřebovali, i když se zpočátku tak bránili. A teď - něco končí a něco krásného začíná.  Bezvadný závěr, děkuji. 
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Vystihla si to dokonale, niečo končí a niečo krásne začína... snáď sa profesorke Willowovej podarilo zahojiť aspoň tie najhoršie rany na ich duši a s tým ostatným si už snáď poradia sami... Ja ďakujem za krásny komentár, denice, rovnako ako aj za všetky predošlé

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: FlorenceMabel - 18.07. 2012
Moc dobře se mi to četlo, děkuji ti. Budu ti přát hodně překladatelského úspěchu i nadále a šťastnou ruku při výběru toho, co pro nás budeš mít příště :)
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Ďakujem za pochvalu, tvoje preklady sa tiež výborne čítajú  Uvidím, čo povieš na ďalšiu poviedku, tá bude z trochu pochmúrnejšieho prostredia...

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Jacomo - 18.07. 2012
Nádherný konec! Usmívám se od ucha k uchu a je mi dobře u srdíčka. Takhle se má končit, se sluncem nad hlavou i v duši. Ukecané epilogy netřeba Moc děkuji za krásný zážitek!
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Som rada, že som potešila tvoju dušičku aj srdiečko   Tentokrát autorka ponechala na našej fantázii, ako si vykreslíme budúcnosť našich dvoch hrdinov... Ja ďakujem za všetky krásne komentáre, Jacomo!

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: solace - 18.07. 2012
Pekný, milý koniec. Profesorka Willovová odviedla dobrú prácu a môže byť spokojná. A na Draca s Hermionou čaká žiarivá budúcnosť. Takže všetko je tak, ako má a príbeh skončil happy endom. Ďakujem za krásny preklad, tigy. Nech sa ti rovnako darí aj pri ďalších.
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Veru, na to, s akou nedôverou všetci na profesorku Willowovú spočiatku hľadeli, sa nakoniec ukázalo, že vie, čo robí  Ja ďakujem za všetky komentíky a budem sa snažiť nesklamať ani pri ďalšej poviedke.

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Twilly - 18.07. 2012
WOW... prekrásny koniec. Mám vyrazený dych, aj zuby. Potlesk pre autorku aj pre prekladateľku.
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Ach, zuby hádam nie...  Ďakujem veľmi pekne za pochvalu.
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: Neprihlásený - 18.07. 2012
jasné, že aj zuby, to keď mi padla sánka na klávesnicu

Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: iway - 17.07. 2012
krásné..opravdu moc pekný konec na zaver
Re: 15. Budúcnosť (záver) Od: tigy - 18.07. 2012
Ďakujem veľmi pekne, aj mne sa pozdáva 

Prehľad článkov k tejto téme:

Suni-Dlight: ( tigy )17.07. 201215. Budúcnosť (záver)
Suni-Dlight: ( tigy )02.07. 201214. Koncoročný ples
Suni-Dlight: ( tigy )28.06. 201213. Novoty
Suni-Dlight: ( tigy )16.06. 201212. Odvaha
Suni-Dlight: ( tigy )13.06. 201211. Chýbaš mi
Suni-Dlight: ( tigy )05.06. 201210. Otvorenosť
Suni-Dlight: ( tigy )30.05. 20129. Skaza
Suni-Dlight: ( tigy )27.05. 20128. Miesta
Suni-Dlight: ( tigy )18.05. 20127. Dôvera
Suni-Dlight: ( tigy )10.05. 20126. Pády
Suni-Dlight: ( tigy )03.05. 20125. Pocity
Suni-Dlight: ( tigy )22.04. 20124. Zmätok
Suni-Dlight: ( tigy )15.04. 20123. Prvý list
Suni-Dlight: ( tigy )11.04. 20122. Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca
Suni-Dlight: ( tigy )05.04. 20121. Študenti ôsmeho ročníka
. Úvod k poviedkam: ( tigy )03.04. 2012Úvod k poviedke