Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Priesečník

1. kapitola

Priesečník
Vložené: Eggy - 21.05. 2012 Téma: Priesečník
Solace nám napísal:

Priesečník

Autor: DianaR

Preklad a banner: solace

Originál: http://severushermione.clan.su/forum/22-6706

Prístupnosť: PG-15

Snamione

Romanca

 

Vojna sa skončila. Hermiona je zaľúbená. Snape sa chystá dať výpoveď a začať nový život.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Čo je to mať osemnásť?

Znamená to, že slnko pre teba svieti jasnejšie než pre druhých! Že si ešte schopná kochať sa krásou nebeskej klenby. Počuješ hudbu vetra, usmievaš sa kvetom a môžeš pobehovať za jesennými listami, ktoré vietor unáša po alejach. Si – mladá, si – nádherná, si – slobodná!

Čo je to mať osemnásť a byť – čarodejnicou?

Ó! Perspektívy! Príležitosti! Kariéra! Už posledný rok v Rokforte obnovenom po vojne. Zranenia sa hoja a nehľadiac na zostávajúce jazvy sa tešíš faktu, že si – čarodejnicou. Veď svet bez mágie je prázdny ako nočné nebo bez citrónovožltého mesiaca.

Čo je to mať osemnásť a byť zaľúbená?

Vtáky spievajú len pre teba. Oči sa blyštia sťa diamanty. Úsmev na perách je taký široký, že je z neho príjemne celému svetu. Všetko navôkol, ktovie prečo, vonia fialkami. Bývalí nepriatelia sa zdajú byť milí a ty môžeš trebárs zakývať Malfoyovi, donútiť ho v rozpakoch zdvihnúť svetlé obočie a zašomrať: „táto Grangerová sa už načisto pomiatla“.

No čo, dočerta, je mať osemnásť, byť čarodejnicou a byť zaľúbená do Severusa Snapa?

To nie je niečo. To je NIČ.

Pretože existuje len jedna pravda, je pravdepodobný iba jeden výsledok – nula.

Okrúhla, pravidelná nula, symbol nezmyselného úsilia.

A problém nie je v priateľoch, nie. Harry – ten to pochopí, vždy veci chápal a bral na vedomie. Ginny – tá jej, prirodzene, spočiatku zmeria teplotu, avšak tiež kývne hlavou, súhlasiac s takou okolnosťou, akou je prítomnosť zachmúreného profesora elixírov (och, prepáčte, teraz už profesora obrany proti čiernej mágii) počas pokojného nedeľného popíjania čaju v Brlohu. Ak bude treba, Ginny dokonca pripraví jeho obľúbený melasový koláč (bolo by zaujímavé vedieť, či má Snape rád melasové koláče). Ronald... ach, Ronald... Ten bude nesmierne šťastný. Nakoniec aj rozumná Hermiona urobila hlúposť! A ešte takú, ktorá vymaže stovky jeho nenapísaných domácich úloh a strhnuté body. Áno, vôbec nebolo potrebné znepokojovať sa kvôli priateľom.

Ale aj tak to nepôjde. Čert aby to zobral!

Všetko padá na samotnom Snapovi. Ten veru umrie od smiechu, keď sa to dozvie. A ak aj Hermiona chcela rozosmiať zachmúreného profesora, potom určite originálnejším spôsobom. Hoci, čo už môže byť originálnejšie - než vyznanie lásky?

„Slečna Grangerová, dovoľte mi spýtať sa kvôli akému závažnému faktu ignorujete moju maličkosť, dovoľujúcu si vám položiť otázku?“ Na oslnivo biely list papiera, prinesený so sebou, dopadol  tieň. Dievčina sa strhla a zdvihla oči. Ó, bože, stálo za to snívať o Snapovi na jeho hodine?! Veľmi múdro, len čo je pravda!

„Dovoľte mi pripomenúť vám, že Merlinov rad druhého stupňa ešte nie je čarodejníckym diplomom, a preto mi preukážte láskavosť a odpovedzte na moju otázku,“ uškrnul sa.

Sprvu jej v mysli zaznel zvonček paniky – čo ak jej prenikol do hlavy a uvidel myšlienky? Och, práve tá scéna s pitím čaju ho potešila! Lewis Carroll a jeho Alica popíjajúca čaj s pochabým králikom blednú pri nej od závisti! Dievčina sa predsa len trochu upokojila, keď v jeho pohľade narazila na oceľ. Nie, nie, on ju iba považoval za príliš namyslenú, aby ho počúvala. Nič viac.

„Prepáčte, pán profesor, prepočula som otázku,“ ledva počuteľne vydýchla Hermiona, čím u Harryho vyvolala značný údiv. Skrivil tvár. Len čo v ich komunikácii s profesorom Snapom došlo k milimetrovému posunu – Hermione, najpozornejšej z nich, sa v momente podarilo všetko zničiť. Niežeby bol Harry naštvaný, no určite nebol potešený. O od čias, čo bol v mysľomise a videl niekoľko tajomstiev Severusa Snapa, bol k nemu predchnutý nesmiernou úctou. Druhá vec bola, že profesor nebol vôbec nadšený, že svoje tajnosti zveril práve Potterovi, veď si myslel, že zomiera, doparoma! Teraz bol nútený zdraviť sa s ním pomedzi zuby... a to už bol, podľa Harryho mienky, pokrok... a ajhľa, Hermiona! Nie osud!

„Aká škoda, slečna Grangerová,“ profesor sa prekvapivo nerozzúril a naďalej držal dievčinu v zajatí svojich tmavých očí. „Strhávam Chrabromilu päťdesiat bodov a vy osobne vypracujete esej na tému Päť kúziel na zlepšenie sluchu. Dúfam, že vám to pomôže byť pri najbližšej príležitosti viac sústredenou. A teraz – von z mojej triedy!“ Trochu teatrálnym gestom ukázal na dvere. Trieda zašumela – Hermiona okrem incidentu s Trelawneyovou ešte nikdy neodišla z vyučovania.

Nenamietala. Pozbierala si veci a bez slova vykĺzla von.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 13.04. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. kapitola Od: mami - 05.05. 2014
Horšie by boli, keby jej viděl do hlavy aj keď by to bolo celkom zaujímavé ako by reagoval. Možno by dostal aj infarkt. :-)

Re: 1. kapitola Od: FlorenceMabel - 08.10. 2012
Tak jsem se pustila do čtení... sice mám skluz třicet kapitol, ale lepší pozdě než-li nikdy, že? První kapitola začíná hezky, děkuji ti za překlad :)
Re: 1. kapitola Od: solace - 08.10. 2012
Tak to ťa chválim za odvahu, pretože to nebude ľahké čítanie. Pri prvých kapitolách sa to ešte nezdá, ale neskôr sama uvidíš. Vďaka za komentík, Flo.

Re: 1. kapitola Od: denice - 22.05. 2012
Pošetilá Hermiona, takhle se rozněžňovat v hodině. Je vidět, že se změnila. Severus ne - tak se moc těším, co bude dál. Díky.
Re: 1. kapitola Od: solace - 23.05. 2012
Veru tak, na Severusovej hodine si treba na myšlienky dávať pozor. Tak ale je zaľúbená... hlava niekde v oblakoch... Dalo sa to čakať. Díky za komentár, denice:-)

Re: 1. kapitola Od: GwenLoguir - 22.05. 2012
:D Nezávidím jej. Tiež som mala problém sústrediť sa na niekoľkých cvičeniach a zápočtovkách istého predmetu :D Je to o nervy. A ešte viac, že sa už skončil semester a žiadne ďalšie cvičenia nebudú...
Re: 1. kapitola Od: solace - 23.05. 2012
Hej, hej, tiež to poznám z vlastnej skúsenosti :-D Možno sa ešte naskytne šanca vídať ho, alebo sa časom vyskytne niekto iný ;-) Díky, Gwen

Re: 1. kapitola Od: teriisek - 22.05. 2012
Ajaj, to to Hermiona úplně nevychytala. Snít s otevřenýma očima o Severusovi a ještě v jeho hodině! Rozhodně se to rozbíhá zajímavě, postavy se chovají maličko jinak, než bych čekala, o to víc jsem zvědavá, jak to bude pokračovat dál! Díky moc za překlad!
Re: 1. kapitola Od: solace - 23.05. 2012
Je ťažké dopredu odhadnúť - na základe banneru a stručnej informácie - o čo v poviedke pôjde. Avšak môžem ťa uistiť, že pokračovanie bude naozaj zaujímavé. Ďakujem za komentár:-)

Re: 1. kapitola Od: Zuzana - 21.05. 2012
Fúha, Hermionu úprimne ľutujem. S profesorom to bude ťažký boj. Ale ak by sa jej podarilo vyhrať, bude to sladké víťazstvo.
Re: 1. kapitola Od: solace - 22.05. 2012
Aj ja ju ľutujem. Neopätovaná láska (či zaľúbenosť) k Snapovi jej môže priniesť iba trápenie. Časom možno aj to sladké víťazstvo. Budeme dúfať. Dík, Zuzi.

Re: 1. kapitola Od: Liz - 21.05. 2012
Po první kapitole si připadám zasněná jako Hermiona. Jinak Severus musí mít asi nějakou Sbírku trestů pro obzvlášť vyrušující Nebelvíry, napsat esej Pět kouzel na zlepšení sluchu je dokonalé.
Re: 1. kapitola Od: solace - 22.05. 2012
Severus je pri trestoch naozaj veľmi vynachádzavý. Napísať esej pre Hermionu zrejme nebol žiaden trest, to skôr to vylúčenie z hodiny. Ale nápad to bol vtipný. Profesor má skutočne zmysel pre humor. Ďakujem za komentár, Liz:-)

Re: 1. kapitola Od: Nade - 21.05. 2012
Líbil se mi ten úvod do děje, to stupňování euforie nad osmnácti lety věku...  A najednou takový pád přímo na zadek. A k tomu nepozornost Hermiony (zrovna Hermiona ze všech) na hodině toho děsivě úžasného profesora? Velká chyba... Díky za překlad, letím na další kapču.
Re: 1. kapitola Od: solace - 22.05. 2012
Chúďa Hermiona, mať v osemnástich rokoch také trápenie! Fakt nezávidím. Až by sa mi chcelo dodať mladosť - pochabosť, keby som nevedela svoje. Ale dočkáte sa aj vy... Ďakujem, Nade:-)

Re: 1. kapitola Od: Claire - 21.05. 2012
Dneska je svatého Snapea!!! Alespoň tady. A hned na začátek skvostný pád z detailně popsaného růžového obláčku. V 18 je opravdu možná spousta věcí - opětovaná láska k nejneoblíbenějšímu vyučujícímu kouzelnického světa mezi ně, k Hermionině smůle, rozhodně nepatří. Taky si pro své fantasie vybrala moc šikovné místečko, časově to vychytala skvěle. Zábavné ovšem je, že její logické myšlení, které se zachránilo drápkem někde v rovině podvědomí, občas ještě probleskne, a tak si to slečinka může hned logicky zanalyzovat a vyhodnotit, jak jest jí vlastní. Možná spíš bývalo vlastní, teď bude mozek fungovat zřejmě jen nárazově, v přímé úměře ke vzdálenosti od netopýří černi. Takže víme, po jaké ose se nám začíná příběhem pohybovat Hermiona. Severus - moc prostoru zatím nedostal, i to málo využil k presentaci faktu, že ani pád jakéhosi maniaka nezmění jeho podstatu a její projevy (Ňam!) Díky za velmi slibnou první kapitolu, a jelikož jsme byly moc, moc hodné, tak nám Ježíšek přinesl ještě jeden dáreček. To bude pokaždé???
Re: 1. kapitola Od: solace - 22.05. 2012
Fakt je dnes svätého Snapa? 8-O :-DD Som rada, že to tak cítiš. Neboj, Hermionin mozog bude fungovať excelentne (as allways). Skôr sa treba obávať o srdce. Severus sa, ako si správne postrehla, nezmenil ani o chlp. Ešte si tú jeho temnú podstatu a sarkastické prejavy užijeme. Dúfam, že sa ti začiatok páčil. Dnes vyšli dve kapitoly kvôli tejto kratšej prvej. Chcela som vám dopriať viac čítania. Pri ďalších to vyzerá, že pôjde každá samostatne, avšak budem sa snažiť netýrať vás pridlhým čakaním. Ďakujem za komentár, Claire. Potešil ako vždy:-)

Re: 1. kapitola Od: marci - 21.05. 2012
Hezké Líbil se mi ten růžový obláček plný nadšení nad osmnáctým věkem - a pak... no, nebylo to píliš chytře zvolené místo na snění, ale co se daá dělat. Hezké bylo, jak je Harry "predchnutý nesmiernou úctou" Díky za překlad, jsem zvědavá, jak se příběh bude odvíjet dál..
Re: 1. kapitola Od: solace - 22.05. 2012
Ružový obláčik a potom tvrdý dopad na zem?;-) Aj mne to prišlo zaujímavé. Autorka sa dosť pridŕža kánonu (príp. HP filmov), takže v príbehu je aj tá Harryho úcta k Snapovi za to, čo všetko preňho a pre víťazstvo dobra urobil. Ďakujem za komentár, marci:-)

Re: 1. kapitola Od: zuzule - 21.05. 2012
No, tak to určitě nebyl nejlepší nápad snít o Severusovi na jeho hodině. Stálo ji to docela dost bodů. Začátek se mi líbil, hezky si to dokázala rozebrat. 
Re: 1. kapitola Od: solace - 22.05. 2012
Určite to nebol dobrý nápad. Ešteže sa jej Snape nedostal do hlavy. Je pre ňu lepšie, keď o tom zatiaľ nevie. Díky, zuzule:-)

Re: 1. kapitola Od: Patolozka - 21.05. 2012
Ajajajaj, Hermiono, ty máš tedy problém, velký černo černý problém... Uhrančivý, sakrastický, ušklíbající se:-) Moc mě pobavilo, jak Hermiona přemýšla, co by na to řekl Ron. A taky ta Harryho reakce na to, že přeslechla otázku. Začíná to opravdu zajímavě. Mimochodem, to je ruská povídka? Děkuji!
Re: 1. kapitola Od: solace - 22.05. 2012
S tým Hermioniným problémom máš úplnú pravdu, nechcela by som byť v jej koži. Reakcie svojich priateľov odhadla dobre. Tento príbeh mám rada práve preto, že sa Ron s Harrym (a Ginny) nestavajú proti jej voľbe. Na výrobu problémov tu bude niekto iný. Áno, je to tá "ruská" poviedka od ukrajinskej autorky. Ďakujem za komentár, Pat:-)

Prehľad článkov k tejto téme:

DianaR: ( Solace )30.10. 201235. kapitola (Záver)
DianaR: ( Solace )25.10. 201234. kapitola
DianaR: ( solace )20.10. 201233. kapitola
DianaR: ( Solace )15.10. 201232. kapitola
DianaR: ( Solace )10.10. 201231. kapitola
DianaR: ( Solace )05.10. 201230. kapitola
DianaR: ( Solace )30.09. 201229. kapitola
DianaR: ( Solace )25.09. 201228. kapitola
DianaR: ( Solace )20.09. 201227.kapitola
DianaR: ( Solace )15.09. 201226. kapitola
DianaR: ( Solace )10.09. 201225. kapitola
DianaR: ( Solace )05.09. 201224. kapitola
DianaR: ( Solace )31.08. 201223. kapitola
DianaR: ( Solace )25.08. 201222. kapitola
DianaR: ( Solace )21.08. 201221. kapitola
DianaR: ( Solace )15.08. 201220. kapitola
DianaR: ( Solace )10.08. 201219. kapitola
DianaR: ( Solace )05.08. 201218. kapitola
DianaR: ( Solace )30.07. 201217. kapitola
DianaR: ( Solace )25.07. 201216. kapitola
DianaR: ( Solace )20.07. 201215. kapitola
DianaR: ( Solace )16.07. 201214. kapitola
DianaR: ( Solace )10.07. 201213. kapitola
DianaR: ( Solace )05.07. 201212. kapitola
DianaR: ( Solace )30.06. 201211. kapitola
DianaR: ( Solace )26.06. 201210. kapitola
DianaR: ( Solace )21.06. 20129. kapitola
DianaR: ( Solace )15.06. 20128. kapitola
DianaR: ( Solace )09.06. 20127. kapitola
DianaR: ( Solace )05.06. 20126. kapitola
DianaR: ( Solace )02.06. 20125. kapitola
DianaR: ( Solace )29.05. 20124. kapitola
DianaR: ( Solace )24.05. 20123. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20122. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20121. kapitola
DianaR: ( Solace )16.05. 2012Úvod - Priesečník