Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Päť ľudí

7. Dôvera

Päť ľudí
Vložené: Jimmi - 18.05. 2012 Téma: Päť ľudí
tigy nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

FIVE PEOPLE  

Autor: Suni-Dlight

Originál: http://www.fanfiction.net/s/5454814/7/Five_People

Preklad: tigy

Beta-read: Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Angst/General




 

 

Five people – Piati ľudia 

Kapitola 7: Dôvera

Od toho dňa začal Draco Grangerovú pozornejšie sledovať, najmä jej zvláštne správanie. Okrem bežných zdvorilostí sa skoro s nikým nerozprávala a stávala sa z nej samotárka.

Čo, pre všetko na svete, by za tým mohlo byť?

Keď na nasledujúcej hodine Draco vošiel do triedy, našiel na svojej lavici položený kus čiernej látky. Ako si sadal za stôl, váhavo ju zdvihol. Väčšina ostatných chlapcov urobila to isté.

“Pre Merlina, aká trafená hodina to bude?” zvolal Seamus Finnigan. “Čo myslíte, na čo asi budeme potrebovať toto?”

Z kabinetu sa náhla vynorila profesorka Willowová s prútikom v ruke. “Gentlemani! Pred vami ležia slepecké pásky. Prosím, vezmite si ich a previažte si nimi oči.“

Chlapci na ňu chvíľu len zízali. Pravdaže, bol to zase Finnigan, kto sa nakoniec ozval. “Prečo, dopekla, by sme mali mať zaviazané oči?”

“No, asi nemôžeme dosť dobre žiadať od dievčat, aby vás chytali, však?” Švihnutím profesorkinho prútika sa slepecké pásky vzniesli a napriek mnohým protestom sa samé uviazali chlapcom okolo hláv. Draco sa ju pokúsil rozviazať, ale uzol sa ani nepohol.

“Nebudete schopní dať si ich dole, až kým sa neskončí táto hodina,” Willowovej hlas k Dracovi doliehal odkiaľsi sprava. “V poriadku, dámy, chopte sa svojich partnerov. Veria vám, že ich bezpečne prevediete hradom.”

Draco nemohol uveriť svojim ušiam! Willowová by mala vziať všetky tieto svoje malé idiotské 'projekty' a strčiť si ich…

Končeky prstov sa obtreli o chrbát jeho ruky tesne predtým, ako ho uchopili za zápästie. Náhle bol vytiahnutý zo stoličky, pričom sa udrel kolenom o stôl. “Prepáč,” zamrmlala Grangerová, keď zastonal.

Vyzeralo to, že ho vyviedla von z triedy, keďže už viac nepočul Finnigana, ako sa sťažuje. Chvíľu kráčali, Draco s druhou rukou vystretou pred sebou.

“Nemám v úmysle nechať ťa do niečoho vraziť,” ozvala sa Grangerová.

Váhavo dal ruku dolu. Šli ďalej mlčky, iba Grangerová mrmlala pokyny ako 'vystúp hore' a 'zaboč'. Po istej dobe by Draco mohol odprisahať, že zacítil na svojej tvári závan vetra. “Kde to sme?”

“Na Astronomickej veži.”

“Vonku?”

“Áno.” Grangerová mu pustila zápästie a zdvihla ruky k páske. Prstami mu najprv zľahka prešla po obočí, ktoré vykúkalo spoza okraja látky, kým sa dostala k vlasom a zaťahala za uzol. “Naozaj sa nedá sňať.”

“Prečo si ma sem priviedla?” spýtal sa Draco. Nebol zvyknutý na to, aby sa takto správala, nebol zvyknutý na to, že sa ho dobrovoľne dotýkala.

“Neviem,” odvetila.  “Často sem chodievam premýšľať. Mala som dojem, že tiež potrebuješ popremýšľať. Hoci, funguje to lepšie, keď popritom môžeš sledovať ten úžasný výhľad.”

Odmlčala sa. Draco hmatal po rímse a otočil sa smerom, o ktorom predpokladal, že sa ním pozerá aj ona.

Bolo to rozhodne zvláštne, ale prekvapivo, nie nepríjemné. Vlastne to bolo upokojujúce. Presne to potreboval.

“Priala by som si, aby tieto hodiny mali nejaký zmysel,” ticho zamrmlala Grangerová. “Mám pocit, že všetky tieto cvičenia sú zbytočné.”

Draco pokrčil plecami, vedel, že sa na neho díva.

Možno tie hodiny predsa len nejaký zmysel mali. Hoci s Willowovej metódami nesúhlasil, začínal Grangerovej dôverovať a očividne, keďže ho sem priviedla, ona začínala dôverovať jemu.

“Prečo si ma sem priviedla?” spýtal sa jej znova.

“Povedala som ti. Vyzeral si, akoby si potreboval popremýšľať.”

 “Predtým si sa veľmi nestarala o to, čo potrebujem.”

Grangerová si frustrovane povzdychla. “Vážne to neviem, Malfoy. Vojna je za nami, všetci sa pohli dopredu a ja len… strávila som sedem rokov svojho života bojovaním. Som unavená a je pre mňa príliš namáhavé 'nenávidieť' ťa.

“Nenávidela si ma?” Niežeby to bola pre neho nejaká novinka, alebo tak, ale počuť to nahlas bolo… no dobre, zaujímavé.

“No, prinajmenšom som ťa intenzívne nemala rada. Potom prišla ľahostajnosť. Trápil si mňa a mojich priateľov toľké roky, že po určitom čase… ja… prestala som sa o to starať. Čo dodať? Nie som dokonalá. A ty si ma nenávidel za oveľa menej…”

 “Nie je pravda, že som ťa nenávidel,” vyhŕkol Draco skôr, ako sa stihol zaraziť.

“Nie?”

Rozpačito si odkašľal a odvrátil sa od rímsy. “Nemali by sme sa už radšej vrátiť?”

Grangerová neodpovedala, ale ani na neho ďalej nenaliehala. Pocítil jej blízkosť ešte skôr, ako mu jej prsty znovu zovreli zápästie.

“Celkom iste si sa zmenil, Malfoy,” tlmene poznamenala, keď sa vracali späť do triedy.

“Mohol by som povedať to isté,” zamrmlal Draco tak, aby ho počula. Nekomentovala to. “K lepšiemu alebo k horšiemu?” dodal, hoci si nebol celkom istý, koho má vlastne na mysli.

“Čo sa teba týka?” spýtala sa. “Pravdepodobne k lepšiemu. A čo sa mňa týka… nie som si ešte celkom istá.”

Keďže začul hlasy ostatných študentov, Draco vedel, že už musia byť blízko pri učebni. Spomalili, síce ešte kráčali, ale už nie tak rýchlo. “Čo sa deje?”

“Len som uvažovala,” začala opatrne. “Nemyslíš si, že ak budeme spolu pracovať po celý zvyšok školského roka, že by sme sa možno mohli začať oslovovať krstnými menami?”

“Och.” Draco nevedel, čo na to povedať. Predtým sa mýlil. Toto nebolo len zvláštne, toto bolo neskutočné… “Ehm, myslím… asi áno… ak chceš.”

“Okej.” Pristúpila k nemu, prstami sa mu zľahka obtrela o lícne kosti a zdvihla mu pásku z očí. Keď ju uvidel, zľahka sa usmievala. “Draco.”

Podala mu pásku, zatiaľ čo on na ňu civel, šokovaný a veľmi zmätený. Stará Grangerová bola ľahko predvídateľná, ale toto nové dievča? Nenachádzal spôsob, akým ju opísať.

“Ďakujem… Hermiona,” povedal nakoniec. Keď mu to slovo vychádzalo z úst, malo príchuť čohosi neznámeho, cudzieho. Avšak keď uvidel, ako sa uvoľnila a jej úsmev sa ešte viac rozžiaril, už ho to viac netrápilo.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 12.09. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 7. Dôvera Od: kolous - 13.01. 2015
Jak je vidět, tak cvičení pomalu ale jistě začínají otevírat nitra druhých druhým. Bomba

Re: 7. Dôvera Od: GwenLoguir - 20.07. 2012
jedno jej musím uznať - silná osobnosť k silnej osobnosti, čo sa týka spárovani(och, aj gregory sa podľa m§a hodí k brownovej...)

Re: 7. kapitola Od: Janicza - 24.05. 2012
Jsem unešená z nového Draca a absolutně jiné Hermiony! Konec povídky byl... já nevím, prostě wau! :) Hltala jsem každé slovo od první kapitoly až po tuhle! Děkuji za překlad, je skvělý! :)

Re: 7. kapitola Od: denice - 20.05. 2012
K paní profesorce Willowové začínám mít opravdu dobrý vztah, svůj plat si vážně zaslouží. Tohle bylo dobře vymyšlené a perfektně to zabralo, tedy aspoň u Draca a Hermiony. Kapitolu jsem si moc dobře užívala, líbí se mi celá povídka, to sbližování dvou osamělých poraněných  lidí. Díky

Re: 7. kapitola Od: Pet002 - 20.05. 2012
pěkná kapitolka, díky za překlad

Re: 7. kapitola Od: Dollxynka - 20.05. 2012
Jak jsou jak zlatíčka ne :D  sem zvědavá jak to dopadne :)
Re: 7. kapitola Od: tigy - 20.05. 2012
Neboj, dočkáš sa, už sme v polovici  Vďaka za komentík

Re: 7. kapitola Od: teriisek - 19.05. 2012
Zajímavý vývoj, docela mě překvapuje, že zrovna k Dracovi Hermiona našla takovou důvěru. Jsem zvědavá, kam to bude směřovat dál... Děkuju moc za překlad, budu se těšit na další!
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Ako sama povedala, zmenil sa... a Hermiona je podľa mňa z tých ľudí, ktorí dávajú druhé šance :) Vďaka za komentár

Re: 7. kapitola Od: Patolozka - 19.05. 2012
Velmi zvláštní povídka, to se musí nechat. Zvláštní Draco, neobvyklá Hermiona. A protože jsou kapitoly relativně krátké, najdu si na ně čas, což se poslední dobou nedá říct o dalších věcech... Děkuji!
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Som veľmi rada, že hoci to nie je úplne klasická poviedka, aj tak sa ti páči... dúfam, že si tvoju priazeň udrží aj naďalej :) Vďaka za komentík

Re: 7. kapitola Od: Zuzana - 18.05. 2012
Tak táto kapitola bola zatiaľ úplne najkrajšia. Ten rozhovor zmysel určte mal. Aj to rozhodnutie na konci. Ďakujem za veľmi krásnu kapitolu, za úžasný preklad.
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Ja ďakujem za pochvalu, súhlasím, od tohto okamihu sa ich vzťah určite posunie ďalej...

Re: 7. kapitola Od: Nade - 18.05. 2012
Tohle byl opravdu velký krok v jejich vztahu-nevztahu. Draco se ani nebál, že by ho strčila přes zábradlí. Tu důvěru k ní měl i předtím, ani o tom nevěděl. Díky, těším se na pokračování.
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Tak toho by sa snáď Draco nebál ani predtým, to keby Hermiona bola na jeho mieste, tej by to možno prebleslo hlavou :) Vďaka za komentík

Re: 7. kapitola Od: 3lucky - 18.05. 2012
teda taky by mě zajímalo, co se jí vlastně stalo, proč je taková..... no a asi ty cvičení přece jen k něčemu dobré jsou.... díky za překlad :-)
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Ja ďakujem za komentík, neboj, už sa blížime ku kapitole, kde Hermiona prezradí, čo ju trápi...

Re: 7. kapitola Od: Jimmi - 18.05. 2012
To s tou páskou bolo dokonalé. Nechápem, prečo takéto "cvičenia" nepraktizoval Dumbledore v rámci medzifakultnej spolupráce. Teda ak jeho tajným cieľom nebol presný opak, o čom som čím ďalej presvedčená. Ďakujem za preklad
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Veru, niekedy sa zdá, že medzifakultná rivalita Dumbledorovi aj celkom vyhovovala... zvláštne, taká podozrievavá voči jeho zámerom som len odkedy čítam FF, predtým som s ním nemala problém :) Vďaka za komentík, Jimmi

Re: 7. kapitola Od: Osiris - 18.05. 2012
Zajímavé, doufám, že příště to bude delší a bude mít více děje. Díky za kapitolu =)
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Kapitolky sú zhruba rovnako dlhé... dejovo je táto poviedka taká pokojnejšia, nič akčné sa nedeje, ale dúfam, že ťa to úplne neodradí, však už sme v polovici a bude lepšie :) Ďakujem za komentár.

Re: 7. kapitola Od: adina - 18.05. 2012
Krasna kapitolka dakujem.. len by ma zaujimalo co sa Mii vlastne stalo..? Ale je to zaujimava poviedka :) tesim sa na dalsiu kapcu ;)
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Neboj, zanedlho sa to dozvieme... Ďakujem za komentár :)

Re: 7. kapitola Od: Jacomo - 18.05. 2012
Ten konec byl strašně krásný... a nějak mě to vzalo... Možno tie hodiny predsa len nejaký zmysel mali. Hej, tiež to takto vidím ) Díky moc.
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Áno, obaja snáď našli spriaznenú dušu... :) Vďaka za komentík.

Re: 7. kapitola Od: larkinh - 18.05. 2012
Moc pěkná povídka, díky za překládání.
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Som rada, že sa páči a ďakujem za komentár :)

Re: 7. kapitola Od: soraki - 18.05. 2012
Úplně Hermioně rozumím, je to jako když vás v práci honí jak nadmutou kozu a když udělátu všechnu tu špinavou práci, řeknou, že už vás nepotřebují.... a najednou sedíte doma a nic se kolem neděje - to je přesně ono, nevíte, co si se sebou počít ;-)
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Hermiona má pred sebou ešte jeden cieľ, ale najskôr chce dokončiť školu, takže musí tento rok nejako zvládnuť, aj keď určite nie s takým entuzializmom ako roky predchádzajúce... Ďakujem za komentík :)

Re: 7. kapitola Od: solace - 18.05. 2012
Pekná kapitolka. Nečakala som, že Hermiona bude k Dracovi taká ústretová a dokonca navrhne oslovovanie sa menami. Prekvapilo ma to, pretože ešte na začiatku kapitoly sa spomínalo, že sa uzatvára do seba a nekomunikuje takmer s nikým. Nečudujem sa, že bol Draco šokovaný. Avšak zdá sa, že v polovici poviedky došlo k obratu. Som zvedavá, čo bude ďalej. Ďakujem za preklad, tigy.
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Vyzerá to tak, že si Draco nejakým spôsobom vyslúžil jej dôveru... a ona Dracovu tiež, avšak táto dôvera bude v neskorších kapitolách vystavená zaťažkávajúcej skúške, ale to si ešte musíme počkať... Ďakujem za komentár, solace :)

Re: 7. kapitola Od: NanaHanamoto - 18.05. 2012
Úplne perfektné! Doslova mi Herm aj s Dracom vyrazili dych, toto som nečakala. Ďakuje za nádherný preklad :) Teším sa na ďalší diel, čo sa tam asi odohráá??
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Veru, správajú sa k sebe konečne ako civilizovaní ľudia a postupne snáď ako priatelia... ale nepredbiehajme príliš :) Vďaka za komentík

Re: 7. kapitola Od: anonym - 18.05. 2012
toto je ďalšie psychologické cvičenie na budovanie dôvery, nie?
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Myslíš zo strany profesorky Willowovwj, či zo strany mojej? ;) Ďakujem za komentár

Re: 7. kapitola Od: iway - 18.05. 2012
opravdu moc milé a zajímavé
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Ďakujem, som rada, že sa páčilo :)

Re: 7. kapitola Od: jerry - 18.05. 2012
vzajomna komunikacia, dvovera, zacina to byt velmi zaujimave. a uz hned aj krstne mena. no mia sa nezda. no uvidime ako im to pojde dalej. tesim sa na pokracovanie. vdaka za preklad.
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Áno, to bolo aj na mňa trochu radikálne, ale má vlastne pravdu, keď uz sú nútení spolupracovať, tak je to asi dosť logické... Ďakujem za komentár :)

Re: 7. kapitola Od: Peggykaja - 18.05. 2012
prý nemají smysl :D kdyby oba tušili, že tím, jak si to neuvědomují, je to intenzivější.-.. krásně psychologicky spracovaná povídka :-) a super překlad, Díky ti :-)
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Ďakujem za pochvalu a takisto za komentík :) Vyzerá to tak, že Draco si to už pomaly uvedomuje...

Re: 7. kapitola Od: Morgana - 18.05. 2012
teším sa ako malé decko. tieto cvičenia začínajú pomaly, ale isto otvárať "tajomné komnaty" :D prekvapilo ma, keď povedala, že ona sa snaží o navrátenie do starých koľají - z predošlých kapitol som mala pocit, že na to nie je pripravená a stojí na mieste. aspoň čo sa poslušnosti týka. dík za preklad :)
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Do úplne starých koľají asi nie, skôr by chcela asi začať novú kapitolu... Ďakujem za komentík :)

Re: 7. kapitola Od: Koki - 18.05. 2012
tohle bxla docela zlomová kapitola v jejich vztahu. A souhlasim. I když ty cvičení mohou vypadat jako hlouposti tak určitě mají smysl. Minimálně oni dva už si celkem věří. A brzo se nejspíš jeden druhému otevřou.
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Zlomová bola a bude ešte jedna, neskôr... Ďakujem za komentár :)

Re: 7. kapitola Od: adelina - 18.05. 2012
Tyhle cvičení mají zcela jistě smysl:) Těším se na pokračování a děkuji za překlad.
Re: 7. kapitola Od: tigy - 19.05. 2012
Celkom iste majú  Ja ďakujem za komentík

Prehľad článkov k tejto téme:

Suni-Dlight: ( tigy )17.07. 201215. Budúcnosť (záver)
Suni-Dlight: ( tigy )02.07. 201214. Koncoročný ples
Suni-Dlight: ( tigy )28.06. 201213. Novoty
Suni-Dlight: ( tigy )16.06. 201212. Odvaha
Suni-Dlight: ( tigy )13.06. 201211. Chýbaš mi
Suni-Dlight: ( tigy )05.06. 201210. Otvorenosť
Suni-Dlight: ( tigy )30.05. 20129. Skaza
Suni-Dlight: ( tigy )27.05. 20128. Miesta
Suni-Dlight: ( tigy )18.05. 20127. Dôvera
Suni-Dlight: ( tigy )10.05. 20126. Pády
Suni-Dlight: ( tigy )03.05. 20125. Pocity
Suni-Dlight: ( tigy )22.04. 20124. Zmätok
Suni-Dlight: ( tigy )15.04. 20123. Prvý list
Suni-Dlight: ( tigy )11.04. 20122. Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca
Suni-Dlight: ( tigy )05.04. 20121. Študenti ôsmeho ročníka
. Úvod k poviedkam: ( tigy )03.04. 2012Úvod k poviedke