Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Päť ľudí

6. Pády

Päť ľudí
Vložené: Jimmi - 10.05. 2012 Téma: Päť ľudí
tigy nám napísal:

FIVE PEOPLE  

Autor: Suni-Dlight

Originál: http://www.fanfiction.net/s/5454814/6/Five_People

Preklad: tigy

Beta-read: Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Angst/General

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Five people – Piati ľudia

Kapitola 6: Pády

“Dnes, trieda, budeme robiť niečo iné.”

Draco si potichu povzdychol. Hoci by na týchto hodinách radšej ani nebol, bol rád, že sa konečne pohnú niekam ďalej. Hry 'Spoznávajme-sa-navzájom' boli čoraz otravnejšie.

“Dnes,” povedala s nadšením profesorka Willowová, “si zahráme malú hru dôvery. Všetci vstaňte.”

Trieda trochu zdráhavo poslúchla a stoly sa s mávnutím Willowovej prútika odsunuli nabok. Pred prázdnym profesorským stolom sa objavil malý stupienok.

“Všetky dievčatá prejdite, prosím, sem ku mne a zoraďte sa,” povedala profesorka. “Ďakujem. Takže, veľký problém, s ktorým sa bežne stretávame medzi našimi druhmi a taktiež medzi Rokfortskými fakultami je dôvera. Neustále podozrievame ostatných z niečoho nekalého bez toho, aby sme im dali šancu a pokúsili sa spoznať ich. Takže dneska tak urobia dievčatá a vo štvrtok chlapci.”

“A čo presne budeme robiť?” spýtala sa Brownová.

Willowová sa usmiala. “Padať.”

“Čo prosím?” neveriacky sa spýtala dosť vystrašená Parvati.

“Moje drahé, boli ste spárované s džentlmenmi, s ktorými ste počas svojej sedemročnej školskej dochádzky sotva prehovorili. Budete padať z môjho trochu zvýšeného stola a do týchto mužov vložíte celú svoju dôveru a nádej, že vás chytia.”

“Zbláznili ste sa?“ ohradila sa Lavender, pričom zazerala na Gregoryho. “Neexistuje, aby som vôbec niekedy…”

“Na vašej úplnej spolupráci závisí vaše hodnotenie, slečna Brownová,” prerušila ju pohotovo profesorka Willowová.


Lavender si nahnevane založila ruky. Keď bolo Willowovej jasné, že dievča už neprehovorí, znovu sa usmiala. “Tak, kto chce ísť ako prvý?”

Keď Draco sledoval, ako sa dievčatá nepohodlne zamrvili, uvedomil si, že ani jedna z nich nebola v žiadnom metlobalovom tíme, ani neboli ten typ, čo by sa vôbec zaujímal o metlobal. Mohlo to byť z dvoch dôvodov: po prvé – boli to fifleny, ktoré sa nezúčastňovali ničoho podobného, ako je metlobal (bolo mu jasné, že to určite nie je prípad Grangerovej, keďže počul o jej trampovaní v lesoch vôkol Londýna spolu s Potterom a Weasleym); po druhé – báli sa výšok. Podľa toho, ako väčšina z nich znepokojene pozorovala vyvýšený stôl, pravdepodobnejšia bola druhá možnosť.

“Mám niekoho vyvolať?” spýtala sa Willowová. Otočila sa k chlapcom. “Hm… pán Finnigan! Ktorá z týchto milých dám je vašou partnerkou?”

Seamus Finnigan sa uškrnul. “Padma.”

“Rozkošné,” usmiala sa Willowová. Pokývla rukou k dievčaťu. “Slečna Padma, prosím, vystúpte nahor.”

Dievča váhavo vystúpila na stolček a ten sa vzniesol do výšky, takže mohla pohodlne vystúpiť na stôl. “Toto je bláznovstvo,” zamrmlala a pozrela nadol na Finnigana, ktorý sa tváril podozrivo záhadne.

“No tak, poďme na to, Padma,” povedal, pričom sa stále nebezpečne uškŕňal. “Chytím ťa.”

“Nezabudnite si prekrížiť ruky, drahá,” pripomenula jej Willowová, “aby ste nimi okolo seba príliš nemlátili.”

Patilová pozrela nadol na stále sa usmievajúcu Willowovú. “ Ak ma nezachytí, tak potom si fakt nedá za klobúk to, čo mu urobím.”

Skôr, ako by si to stihla rozmyslieť, Padma sa otočila, prekrížila si ruky na hrudi a zhlboka sa nadýchla, akoby sa chystala ponoriť pod vodu.  Prepadla dozadu a Finnigan na poslednú chvíľu zdvihol ruky a zľahka ju chytil.

“Výborne, vy dvaja!” zatlieskala Willowová. “Výborne! Dobre, kto z vás bude ďalší, miláčkovia? Pán Longbottom?”

“Hannah,” povedal Neville a usmial sa na ňu.

Abbottová na neho chvíľu hľadela, potom sa jej na tvári objavil drobný úsmev. Zhlboka sa nadýchla, vystúpila na stolček a potom na stôl. Znovu sa na chvíľku pozrela na Nevilla, otočila sa a spadla do jeho pripravených rúk.

“Aká úžasná ukážka dôvery, slečna Abbottová! Pán Goyle?”

“Ehm,” povedal Gregory, “Lavender Brownová.”

Brownová chvíľu zazerala najskôr na neho, potom na Willowovú a mrmlala si popod nos po celý čas, ako vystupovala na stôl. “Nemôžem tomu uveriť. Určite to musí byť proti nejakým bezpečnostným predpisom alebo niečomu takému. To veľké nemehlo by ma radšej nemalo pustiť…”

“No tak, no tak… nič také, slečna Brownová,” napomenula ju Willowová. “Dajte sa do toho.”

Stále zamračená Lavender sa otočila, prekrížila ruky a padla. S jačaním pristála v Goyleovom náručí. Rýchlo ju zložil a odstúpil nabok.

“ Tak troch už máme,” zrátala spevavo Willowová. “Pán Thomas.”

“Parvati.”

Dievča sa roztrasene nadýchlo. “Vážne mi nie je dobre pri predstave, že to mám urobiť.”

“Nebojte sa, drahá,” povzbudila ju Willowová a jemne ju postrčila k stolčeku. “Skôr než sa nazdáte,  bude po všetkom.”

Parvati preglgla, vyštverala sa na stôl a zavrela oči. S výkrikom spadla pozadu do Thomasových rúk. S ľahkosťou ju zachytil, pričom sa zabával na jej očividnom nepohodlí, keď mu rýchlo vyskočila z náručia a celá sa chvela.

“Slečna Grangerová,” vyzvala ju Willowová.

Grangerová ju chvíľu ľahostajne pozorovala, potom stočila svoj pohľad k stolu. “Nie je mi jasné, čo by nám toto mohlo priniesť.”

“Základ dôvery, slečna Grangerová,” vysvetľovala jej Willowová svojím milým spôsobom, ale z nejakého dôvodu to znelo akosi chladne. Draco preto usúdil, že Grangerová jej spôsobuje neľahké chvíle aj počas ich súkromných sedení.

“Čiže to, že spadnem zo stola Malfoyovi do náručia ma prinúti dôverovať mu?” spýtala sa Grangerová.

“Je to základ, slečna Grangerová, začiatok. Som si istá, že tomu rozumiete a taktiež viem, že určite nechcete stratiť žiadne študijné body tým, že nebudete spolupracovať.”

O-ou.

Tak to bol úder pod pás dokonca aj podľa Draca. Naozaj sa práve vyhrážala ohrozením Grangerovej študijných výsledkov? 

Draco si bol istý, že zazrel malý záblesk toho ohňa, tej iskry, ktorá robila Grangerovú Grangerovou, avšak bol to len okamih. S povzdychom súboj vzdala, vystúpila na stolček a vzniesla sa nahor. Po ceste pozrela jeho smerom. Hoci nevedel s istotou, čo to malo znamenať, pristúpil k stolu a zdvihol ruky.

Akonáhle videla, že je pripravený, spadla. Jemne ju zachytil, pravou rukou ju pevne zovrel okolo pliec a ľavou tesne nad kolenami. Hoci bola ľahučká, bál sa, aby ju nepustil.

Tak toto bolo divné.

Vôbec si nemohol spomenúť, žeby mal niekedy predtým obavy, že ublíži Grangerovej.

Rýchlo ju zložil na zem a ustúpil. Áno… definitívne čudné.

“Výborne, pán Malfoy, slečna Grangerová,” venovala im Willowová tajuplný úsmev. “Dobrá práca. Okej, trieda, to je nadnes všetko. Nabudúce sú na rade chlapci.”

Všetci sa ponáhľali preč, Draco spolu s Gregorym. Zrazu ho zastavil dotyk malej dlane na jeho ramene. Otočil sa a zaskočilo ho, keď za sebou uvidel stáť Grangerovú.

“Ďakujem,” povedala mu potichu, “za to, že si ma chytil.”

Úplne šokovaný strelil po Gregorym užasnutým pohľadom a prekvapený zamrmlal: “Rado sa stalo.”

Grangerová odtiahla ruku, akoby ju čosi uštiplo a bola preč. Draco si vymenil rýchly pohľad s Gregorym, ktorý len pokrčil plecami a znovu vykročili po chodbe.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 12.09. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 6. Pády Od: fido - 03.10. 2016
pády se nedělají 1:1 ... to jeden nezachytí (bez kouzel) pod stolem je více a mají propletené ruce ... a stejně je to blbost, znám případ pochroumané krční páteře z takovéhle zábavy na teambuilding akci blbě na mne koukala, když jsem jí řekl, že jim věřím, ale nepadám... zkoušela něco podobného jako tady učitelka (dokonce i chlap by se neměl bát...) a pak byla zelená, když volali sanitu...

Re: 6. Pády Od: kolous - 13.01. 2015
Hra na důvěru, všude známá, hojně rozšířená nemálo oblíbená. Že by si příště vyměnili role je asi nesmysl, ale představa že nějaká dívka chtá Gregoryho dokáže vyvolat úsměv na tváři. Děkuji za další díl a další rozvíjící se NĚCO mezi studenty.

Re: 6. Pády Od: GwenLoguir - 20.07. 2012
Túto časť takmer chápme (aj keď by stačilo to urobiť koa u muklov, prepadnúť dozadu na rovnej zemi... Ale ako kurnik majú chytiť dievčatá chlapcov????

Re: 6. kapitola Od: Patolozka - 13.05. 2012
Tuhle hru znám, ale my jsme padali na víc lidí než jen na jednoho... Začíná se to vyvíjet, no vlastně stejně jako dosud. Pořád jsem stále stejně zmatená, asi jako Draco. Děkuji!

Re: 6. kapitola Od: dinca - 13.05. 2012
Ani se asi nedivím Hermioně, že dracovi moc nevěřila po tom, co všechno si spolu zakusili, když byli menší. Každopádně kdybych spadla do jeho náruče já, určitě bych tam chvilku zůstala   Moc se ti to povedlo a jsem zvědavá, co nového bude v příští kapitolce. Děkuju

Re: 6. kapitola Od: Zuzana - 12.05. 2012
Och, to ďakujem bolo strašne krásne. Celá tá vec s padaním a dôverou je pekná, ale ten koniec úplne úžasný. Chalani ale asi nebudú skákať zo stola do náručia dievčat to by asi nedopadlo tak pekne

Re: 6. kapitola Od: Nade - 11.05. 2012
No jo. Tuhle blbost jsme viděla v nějakém americkém filmu. Doufejme, že to k něčemu bude... Děvčata zřejmě kluky chytat nebudou, takže jsem zvědavá, co si profesorka vymyslí. Díky,moc se těším na pokračování.

Re: 6. kapitola Od: larkinh - 11.05. 2012
Tak to Hermionino poděkování bylo vážně zvláštní. Nebylo to to, co se od Draca očekávalo? prostě jako domácí úkol? Asi má vážně problémy s důvěrou více méně komukoliv...  Teď z jiného soudku. Nejdřív mi přišlo divné, proč mají mít v Bradavicích takovouhle hodinu... ale oni ji vážně potřebují. A nemyslím jen ty, co prošli válkou, ale i pár poválečných ročníků... aby se naučili nemít předsudky.

Re: 6. kapitola Od: anonym - 11.05. 2012
myslím, že o cvičení dôvery som niekde počula.

Re: 6. kapitola Od: teriisek - 11.05. 2012
Ehm, mám trošku obavy, že autorka tuhle hru zná jen z doslechu. Párkrát jsem se toho zúčastnila a kdyby pode mnou stál jen jeden člověk, v životě bych do toho nešla! Pamatuju si, že je to docela pecka, když ten člověk spadne, a někdy jsme měli co dělat i v deseti... Jinak se mi kapitola líbila, ačkoliv mě pořád překvapuje odmlouvající Hermiona. Díky moc za překlad, budu se těšit na další!

Re: 6. kapitola Od: Morgana - 10.05. 2012
och, naozaj krásne! :) napäto som čakal, čo sa pri dotyku tých dvoch stane - a - bolo to sladké. ako okolo seba krúžia.... Herm mu zaďakovala asi naozaj len preto, aby mu dala na vedomie, že si váži, že sa zmenil... veľmi pekný preklad, tigy :)
Re: 6. kapitola Od: tigy - 11.05. 2012
Asi mu naozaj chcela dať najavo, že to nepovažuje za samozrejmosť  Ďakujem za komentík  A kedy asi nás ty potešíš ďalšou časťou SI?
Re: 6. kapitola Od: Morgana - 11.05. 2012
bolo voľné už len v sobotu... :( no s prekladom som na 9, niet sa čoho báť ;)

Re: 6. kapitola Od: marci - 10.05. 2012
Zajímavá kapitola. Já si nemyslím, že Hermiona svoji profesorku štve - spíš bych řekla, že jí profesorka chce vyprovokovat, aby se probrala z letargie. To poděkování bylo zvláštní - přece si nemohla myslet, že by jí draco pustil. leda nechtěně... Já tuhle hru znám v provedení, kdy se padá do spojených rukou více lidí.. pro jednotlivce musí být docela těžké zachytit padajcí.. kládu. Skvělá kapitola. Díky za překlad!
Re: 6. kapitola Od: tigy - 11.05. 2012
Áno, tiež si myslím, že "tak trochu" nespolupracujúca osoba ju ako psychologičku nemôže vyviesť z miery...  No, keď sa nad tým tak zamyslím, nie je asi jednoduché len tak zachytiť padajúceho človeka, takže chlapci, klobúk dolu  Ďakujem za komentár

Re: 6. kapitola Od: soraki - 10.05. 2012
Tedy, nevím, jak ostatní, ale já čekala, že alespoň jeden pár zklame, no nestalo se... tak třeba příště, co? Díky
Re: 6. kapitola Od: tigy - 10.05. 2012
Myslím, že by si netrúfli, aj keď Seamus, o ňom by som dvakrát netvrdila, že ho to nenapadlo  Ďakujem za komentár

Re: 6. kapitola Od: denice - 10.05. 2012
Cha, Willowová je pěkná vyděračka! Hermiona jí zřejmě pije krev, maně mě napadlo srovnání s Umbridgeovou. Je jasné, že v hodině a před touhle profesorkou si nikdo nedovolí partnerku nechytit, to příšerné hodnocení by asi nestálo za tu legraci. Jsem upřímně zvědavá, jak budou důvěru projevovat kluci. Díky. 
Re: 6. kapitola Od: tigy - 10.05. 2012
Tiež si neviem predstaviť, že by niekto naschvál svoju partnerku nechytil, jedine ak by sa mu nejako vyšmykla alebo čo, ale určite by to nebolo úmyselné. Ako budú dôverovať chlapci uvidíš už nabudúce. Vďaka za komentík 

Re: 6. kapitola Od: Osiris - 10.05. 2012
Hra na důvěru, velmi zajímavá kapitola. Díky za ni =)
Re: 6. kapitola Od: tigy - 10.05. 2012
Ja ďakujem za komentár 

Re: 6. kapitola Od: NanaHanamoto - 10.05. 2012
nádhera, neviem sa dočkať pokračovania ♥
Re: 6. kapitola Od: tigy - 10.05. 2012
Ďakujem, som rada, že sa páči. Pokračovanie bude, tak ako obvykle cca za týždeň 

Re: 6. kapitola Od: solace - 10.05. 2012
Takže hra na dôveru? Našťastie to všetci zvládli a žiadna čarodejnica sa nestretla so zemou. Čakala som trochu väčší odpor zo strany dievčat. Ja by som určite dala prednosť strhnutým bodom. Čo sú to tie študijné body? Predtým mali len fakultné, nie? Vďaka za preklad, tigy. Som zvedavá, aký test dôvery čaká na chlapcov.
Re: 6. kapitola Od: tigy - 10.05. 2012
Môžno sa už potom dievčtá nechceli nechať zahanbiť, keď to ostatné zvládli... a na Hermionu zatlačila na tom správnom mieste  No, nejako ich z toho predmetu bude musieť ohodnotiť, takže nejaké známky im asi do toho svojho zápisníčka zapisuje... Test čaká chlapcov hneď v nasledujúcej kapitole. Vďaka za komentár

Re: 6. kapitola Od: Khira - 10.05. 2012
Uplne som cakala, ze buchne dole. :D Ale asi to Draca v tej chvili nenapadlo, no urcite stary Draco by ju nechal nepekne capnut.
Re: 6. kapitola Od: tigy - 10.05. 2012
Áno, starý Draco určite a kráľovsky by sa na tom zabával... pri tomto novom Dracovi si to už ani len neviem predstaviť, že by toho bol schopný... Ďakujem za komentík

Re: 6. kapitola Od: jerry - 10.05. 2012
tak taketo vyhrazky som od pani profesorky necakala. ze by im strhla body ked nebudu spolupracovat. no celkom to bolo zaujimave. zvlastne ako sa dracovi potom mia isla podakovat. aj ked je pravda ze ju vlastne nemusel chytit. tesim sa na pokracovanie tohoto zahadneho pribehu. som zvedava ako budu chytat dievcata, hlavne lavender gregoryho. dik za preklad
Re: 6. kapitola Od: tigy - 10.05. 2012
To by bol asi zaujímavý pohľad, Lavender zavalená Gregorym  Jedine, až by si pomáhali mágiou, ale to už by nebolo celkom o dôvere, ale skôr o zručnosti v čarovaní. Vďaka za komentár

Re: 6. kapitola Od: Liz - 10.05. 2012
HRa na důvěru - že by se to nedostalo mezi kouzelnickou mládež, tato rozšířená "mudlovská zábava"? Jinak jsem zvědavá na opačnou situaci, až budou chlapci důvěřovat dívkám, zatím si nedovedu představit, jak to bude technicky provedené.
Re: 6. kapitola Od: tigy - 10.05. 2012
Také niečo naozaj existuje? Nielen ako nejaké psychologické cvičenie? Zaujímavé... No, asi sa zhodneme, že dievčatá by ťažko mohli chytať chlapcov, pre nich preto vymyslí profesorka zase niečo iné   Ďakujem za komentík

Prehľad článkov k tejto téme:

Suni-Dlight: ( tigy )17.07. 201215. Budúcnosť (záver)
Suni-Dlight: ( tigy )02.07. 201214. Koncoročný ples
Suni-Dlight: ( tigy )28.06. 201213. Novoty
Suni-Dlight: ( tigy )16.06. 201212. Odvaha
Suni-Dlight: ( tigy )13.06. 201211. Chýbaš mi
Suni-Dlight: ( tigy )05.06. 201210. Otvorenosť
Suni-Dlight: ( tigy )30.05. 20129. Skaza
Suni-Dlight: ( tigy )27.05. 20128. Miesta
Suni-Dlight: ( tigy )18.05. 20127. Dôvera
Suni-Dlight: ( tigy )10.05. 20126. Pády
Suni-Dlight: ( tigy )03.05. 20125. Pocity
Suni-Dlight: ( tigy )22.04. 20124. Zmätok
Suni-Dlight: ( tigy )15.04. 20123. Prvý list
Suni-Dlight: ( tigy )11.04. 20122. Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca
Suni-Dlight: ( tigy )05.04. 20121. Študenti ôsmeho ročníka
. Úvod k poviedkam: ( tigy )03.04. 2012Úvod k poviedke