Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Päť ľudí

2. Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca

Päť ľudí
Vložené: Jimmi - 11.04. 2012 Téma: Päť ľudí
tigy nám napísal:

FIVE PEOPLE  

Autor: Suni-Dlight

Originál: http://www.fanfiction.net/s/5454814/2/Five_People

Preklad: tigy

Beta-read: Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Angst/General

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Five people – Piati ľudia

Kapitola druhá – Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca

Toho dňa prišiel Draco na hodinu Zmierenia ako prvý. Bolo práve po večeri a vonku videl postávať zvyšok triedy, akoby sa obávali vojsť. Našťastie tam ešte nebola ani profesorka Willowová, lebo Draco netušil, čo by robil, keby s ňou mal byť osamote.

Päť minút pred začiatkom hodiny vošla Grangerová. Venovala mu jediný pohľad a prešla do zadnej časti triedy. Odkedy si Grangerová ide úplne dobrovoľne sadnúť až dozadu?

Vzápätí vošiel Gregory, zľahka sa usmial a posadil sa vedľa Draca v strede triedy. Zvláštne, ako často sa teraz usmieval. Hoci v týchto dňoch bolo nezvyčajné vidieť úsmev na ktorejkoľvek tvári.

Zvyšok ôsmakov sa pomaly trúsil do triedy, až sa čiastočne zaplnila. V diaľke zvonec odbil siedmu hodinu a bočnými dverami vtrhla do triedy ako blesk profesorka Willowová, sršiac energiou. Tento dojem umocňoval aj jej žiarivo žltý habit. Dracovi na jeden príšerný moment pripomenula Gilderoya Lockharta v ženskom vydaní.

“Drahí moji, vítam vás na prvej hodine predmetu Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca, v skratke Z.Z.M.S,” privítala ich s úsmevom. “Ach,” dodala, keď sa rozhliadla po triede a zbadala skupinky, do ktorých sa rozdelili. “Tak takto to nepôjde. Vstaňte, prosím.”

Postavili sa a profesorka vytiahla z vrecka prútik a zrolovaný list pergamenu. 'Zahmkala' si a začala mávať prútikom po triede. Stoly sa presunuli do skupín po dvoch a tie sa potom usporiadali do veľkého kruhu. Na každom stole sa objavila malá menovka. “Nájdite si svoje meno a posaďte sa.”

Keď svoje meno nenašiel na žiadnom zo zadných stolov, prešiel Draco dopredu a priamo pred stolom profesorky Willowovej objavil výrazné Draco M. hneď nad menom Hermiona G.

Zmienená dievčina sa obozretne priblížila k ich stolu a keď na ňom uvidela svoje meno, zložila si tašku. Pozrela na Draca a rýchlo sa posadila. Draco ju nasledoval.

Čoskoro bola celá trieda premiešaná: Draco a Grangerová, Gregory a Lavender Brownová, Hannah Abbottová a Neville Longbottom, Seamus Finnigan a Padma Patilová  a Dean Thomas s Parvati Patilovou.

“Oveľa lepšie,” skonštatovala profesorka Willowová s úsmevom. “Takto budete mať príležitosť spoznať ľudí, s ktorými ste doteraz možno ani neprehovorili. Toto budú vaše miesta a vaši partneri po celý zvyšok školského roka.”

“Dnes sa pokúsime navzájom sa trochu spoznať, okej? Jeden po druhom sa postavíte, poviete svoje meno a jeden zaujímavý fakt o sebe. A aby som prelomila ľady, tak začnem ako prvá… som profesorka Willowová a nedávno som sa naučila jazdiť na bicykli. Dobre, tak kto bude ďalší?”

V triede zavládlo hrobové ticho. Draco prevrátil oči. Toto bolo také zbytočné!

“Mám niekoho vyvolať?” spýtala sa profesorka. Ticho sa prehĺbilo. “Hmm. Čo takto vy, slečna Parvati?”

Parvati pretočila oči a postavila sa. “Volám sa Parvati a som z dvojičiek.”

Keď sa jej sestra posadila, postavila sa Padma a vyhlásila rovnakým tónom: “Volám sa Padma a som z dvojičiek.”

Thomas vyprskol od smiechu, čím na seba upútal profesorkinu pozornosť. “Pán Thomas.”

Chrabromilčan potriasol hlavou a postavil sa. “Volám sa Dean a som veľký fanúšik futbalu. Muklovského športu,” dodal, keď sa všetci okrem Hermiony zatvárili zmätene. Pohľad mu skĺzol k Dracovi, či sa odváži niečo povedať.

“Kto bude ďalší?” spýtala sa profesorka spevavým hlasom.

Zdvihol sa Neville Longbottom. Draco si takmer okamžite všimol, že je akýsi iný. Hoci boli späť sotva deň, Longbottom nevyzeral ako ten nervózny, bľabotajúci hlupák, za ktorého ho Draco kedysi považoval. Tento Longbottom vyzeral skoro odvážne. “Volám sa Neville a mojím najobľúbenejším predmetom  je Herbológia.”

Posadil sa a Abbottová sa naňho zaškerila, kým vstávala. “Volám sa Hannah a raz by som chcela vlastniť malý penzión.”

“ Och, to je úžasné, drahá,” usmiala sa Willowová. “Milujem tieto svojrázne malé penzióniky… Ďalší, prosím. Pán Goyle?”

Gregory mierne zbledol a pomaly sa zdvihol zo stoličky. Draco vedel, ako neznáša byť stredobodom pozornosti, veď zriedka vôbec prehovoril. “É… volám sa, é…”

“Tupec,” zakašľal Finnigan a Thomas sa zachechtal.

“No tak,” napomenula ich Willowová prísne. “Tento predmet vás má naučiť, ako byť zdvorilí a počkať, kým prídete na rad. Musíte sa naučiť rešpektovať jeden druhého. Pokračujte, pán Goyle.”

“Iste,” Gregory sa zahľadel na svoje ruky. “Volám sa Gregory a mám rád Transfiguráciu.”

“Výborne, Gregory.  Nebojte sa, čoskoro vás naučíme vychutnávať si verejné prejavy.” Hoci sa to zdalo nemožné, Gregory zbledol ešte viac. To už však Willowová nepostrehla. “Takže, pán Finnigan, keďže ste taký nedočkavý podeliť sa s nami o váš názor, ste na rade.”

Finnigan sa uškrnul a postavil sa. “Volám sa Seamus a očividne mám rád dobrý smiech.”

Potom sa zdvihla Brownová, ktorá zjavne netúžila po tom, aby ju vyvolali. “Volám sa Lavender a hoci je levanduľa fialovej farby, ja mám radšej ružovú.”


“Vskutku ironické,” usmiala sa profesorka Willowová. “Pán Malfoy?”

Draco s obavami vstal. Čo zaujímavé by mal o sebe povedať? “Volám sa Draco a pomenovali ma po súhvezdí.”

“ Rozkošné,” vyhlásila profesorka a otočila sa ku Grangerovej. “A v neposlednom rade…”

Grangerová sa na ňu uprene zahľadela. “Myslím, že radšej nie.”

Celá trieda na ňu vyvalila oči, ale profesorku to nevyviedlo z miery. “No tak, drahá. Všetci sa zapojili.”

Grangerová sa zamračila, ale nakoniec vstala. “Volám sa Hermiona a naozaj tu nechcem byť.”

Fíha, tak toto bolo naozaj zaujímavé. Odkedy sa Grangerová nechce dobrovoľne zúčastniť na nejakej hodine?

“No, uvidíme, či sa nám nepodarí zmeniť váš názor. Teraz, keď sme sa všetci trochu zoznámili, mám pre vás prvú úlohu. Je veľmi jednoduchá a máte na ňu čas až do konca roka.

Chcem, aby ste popremýšľali o piatich ľuďoch, žijúcich či nie, ktorým, až by ste mali tú možnosť, by ste chceli niečo povedať. Každej z týchto osôb napíšete list.

Tie listy im nepošleme, nebudem ich dokonca ani čítať. Má vám to len pomôcť ujasniť si svoje pocity a dostať ich zo seba. Kým skončí dnešná hodina, pouvažujte prosím o svojich piatich ľuďoch. Spíšte si ich, ak treba.”

Bez nadšenia povyťahovali pergameny. Draco vytiahol pokrčený list z tašky, schmatol kalamár a brko.

S kým by tak chcel hovoriť? A vážne sa chystá toto cvičenie urobiť? Willowová predsa povedala, že to nebude ani len kontrolovať…

Ale vlastne, keď sa nad tým naozaj zamyslel…

Želal si, aby tu bol Severus. Živý. Dracovi zovrelo srdce pri myšlienke na svojho krstného otca a mentora. Severus tu bol pre neho vždy, keď ho Draco potreboval.

Merlin vie, ako veľmi ho potreboval práve teraz!

Namočil brko do atramentu a napísal Severusove meno navrch papiera. Takže jedného by už mal.

“Poriadne popremýšľajte,” poznamenala profesorka Willowová. “Možno by ste chceli hovoriť s rodičom, možno s niekým, kto nás už dávno opustil…”

Dumbledore

Draco civel na meno, ktoré vôbec nemal v úmysle napísať. Čo také by mu asi mal povedať?

Zazvonilo a ako sa všetci ponáhľali vypadnúť z triedy, profesorka Willowová zdvihla svoj prútik. “Ešte moment.”

Pred každým z nich sa objavil pergamen s jeho menom, dátumami a hodinami. “Nájdete tam rozpis, kedy sa s každým z vás stretnem individuálne. Sedenia budú dvakrát týždenne po tridsať minút a sú zladené s vaším rozvrhom. Prajem vám pekný zvyšok večera.”

Trieda sa bez slova rozišla, snáď s výnimkou chrabromilčanov, Abbottovej a Padmy Patilovej. Správali sa, akoby ani nešli do tej istej koľaje. Gregory a Draco kráčali spolu na konci skupiny, kým Grangerová sa vliekla úplne vpredu. Profesorke Willowovej to neušlo.

Dá ich dokopy. Kým sa skončí školský rok, pochopia pravý význam slova spolupráca, tým si bola istá.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 12.09. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


No doháje to jako vážně ???? Hermiona která nechce chodit do školy ??? Co se stalo?? Nějak nedokážu přijít na nic co by zapříčinilo že zzovna ONA, nenaběhla do školy mezi prvními, s hlavou nabytou vědomostmi na dva roky dopředu!! Děkuji za překlad

No, sama sa čudujem, ale držím tej ženskej prsty... Nikto neudržal môjho sladkého Severusa na žive? Smola... Ale to by mu potom Mi adala prednosť a nemohla by to byť dramione, pravda... Dumbledore... som si istá, že rozhovor s ním by Dracovi prospel... rovnako ako so Severusom...dva veeeľmi dlhé rozhovory...

Pěkná kapitola. Velké díky za překlad

naozaj je zaujímavé ako sa Herm zmenila. teším sa na tie sedenia :) pekne napísané

Fíha! Toľko zaujímavých "drobností" v jedinej kapitole...Hermiona tam nechce byť - to ma asi najviac prekvapilo... a Draco by rád napísal Dumbledorovi... fakt poriadne zaujímavé! “Volám sa Seamus a očividne mám rád dobrý smiech.” - úplne počujem ten jeho rozosmiaty hlasy... s írskym prízvukom A preklad je úžasný! Ďakujem!
Ďakujem, snažím sa  P.S.A kedy sa zase my môžeme tešiť na ďalšiu časť Chlapca v hojdacej sieti?   
Už sa môžete začať tešiť, dnes posielam kapitolu Jimmi na obetovanie :D

Psychologie snad bude v této povídce probraná detailně.. miluju totiž takove povidky
Budeme sa zaoberať uvažovaním a pohnútkami najmä Draca, keďže je to prerozprávané z jeho pohľadu a uvidíme, či sa profesorke Willowovej podarí dať svoje ovečky dokopy, duševne aj fyzicky  Ďakujem za komentár.

Hermionu úplně chápu, chce dohnat co zameškala v sedmém ročníku a najednou jí tam vnutí tyhle psychohrátky....  Asi je zařadila v užitečnosti někam k jasnovidectví, to bylo jediné, co Hermiona kdy sabotovala.... Fakt se těším na pokračování. Draco už se chytil drápkem, ale doufám, že Hermioně její vzdor chvíli vydrží.
Hermionu niečo veľmi trápi a preto nemá náladu na takéto podľa nej hlúposti... za iných podmienok, ktovie? Ďakujem za komentár 

Zaujímavé, taký prístup by som čakal skôr od Draca ako od Hermiony. Každopádne sa im nečudujem Z.Z.M.S by som premenovala na Hodiny psychológie. Som zvedavá na Goyla. Jeho osoba je väčšinou strašne málo rozpitvávaná. Uvidíme, čo v sebe skrýva.  Ďakujem za preklad
A ja ďakujem za komentík 

Zajímavé a překvapivé. Čekala bych, že trucovat bude Draco, ale není ještě všem dnům konec. 
Draco sa rozhodol čo možno najbezbolestnejšie preplávať týmto ročníkom, takže skôr len pasívne vykonáva všetko, čo sa od neho očakáva... zatiaľ. Ďakujem za koment 

Zaujimava kapitolka, velmi ma zaujima co to je s miou. Dik za preklad.
Čo sa deje s Mionou sa dozvieme, ak si dobre pamätám, až okolo 11-tej kapitoly, takže ešte chvíľočku to budeš musieť vydržať... alebo sa vrhneš na originál  Ďakujem za komentár
coze tak dlho. ach jo, ja sa na original asi nevrhne bo by som si to nevedela prelozit. uz mi ostava len cakat. ale sak s cakanim mi pomozu ostatne kapitolky. tesim sa na ne.  

Zatim vetsina povalecnych Dramione,ktere jsem cetla,sr odehravala uz mimo bradavice. Ja mam ale jejich prostredi moc rada, takze o to vic se tesim na tuhle, ktera zacina vazne slibne...je to takove lehke, prijemne, pekne se to cte:) Kazdopadne dekuji za super preklad!
A ja ďakujem za pekný komentík  Snáď aj ďalšie kapitolky sa ti budú páčiť... 

Hermiona mi úplně promluvila z duše. Pamatuju si jeden zážitek z dětství, kdy jsem jela do lázní a hned druhý večer uspořádali "seznamovací večírek". Nejen, že jsme se museli postavit a představit, ale dokonce nás nutili, abychom po pokojích, jak jsme bydleli, předvedli nějakou scénku nebo něco takového. Bylo mi jedenáct a ještě dnes intenzívně cítím ten pocit trapnosti.  Na druhou stranu jsme tam potom byli naprosto úžasná parta, ale s večírkem to nemělo nic společného, protože tohle se už nikdy příště nepovedlo. Díky, jsem zvědavá, jak bude profesorka Willowová úspěšná.
Veru, takýchto aktivít na utuženie kolektívu sme sa asi dobrovoľne nasilu zúčastnili v mladosti všetci a súhlasím s tebou, že to nie vždy dosiahlo svoj účel  Tak dúfajme, že profesorka Willowová bude úspešnejšia... Ďakujem za komentár

Moc pěkné, velmi mě to zaujalo... Profesorka Willová bude asi vážně umět svoji profesi:-) Takovýto náhled na poválečný rok jsem vlastně asi vůbec nečetla. Dramione se tím asi zabívají častěji a já je moc nečtu:-) Je možné, že to bude relativně z Dracova pohledu? Moc pěkný překlad! Děkuji za kapitolku!
Tak to som naozaj rada, že práve túto Dramione si sa rozhodla si prečítať  Áno, celá poviedka je vlastne prerozprávaná z Dracovho uhla pohľadu... Ďakujem za komentík 

Nejdřív jsem byla trochu zmatená, když povídka nesla název pět lidí , ikdyž jich tam bylo deset  Jsem zase v obraze . Moc se ti tahle kapitolka povedla a už se moc těším na další. Podle této kapitolky, to vypadá, že má Hermiona nějaký svůj problém, o který se nechce dělit...Ale je to jenom moje doměnka, tak jsem zvědavá, jak to bude pokračovat. A abych pravdu řekla, mě profesorka Wollowová taky připomíná Lockharta, když pořádal Valentýnskou oslavu . Děkuju za překlad
Myslím, že to možno bol trošku aj zámer autorky, takto nás zmiasť...aj keď zmätok trval len po druhú kapitolu  Vlastne, môj úplne pôvodný pracovný preklad názvu poviedky bol Listy piatim... zdalo sa mi to tak nejako poetickejsie  , ale asi by sa autorka veľmi čudovala, keby si ho náhodou hodila do Google translatora, takže nakoniec vyhral doslovnejší preklad  Ďakujem za komentár

Na těch 5 lidí jsem hodně zvědavá. Takové úvahy neuškodí nikdy, myslím, že by je občas potřeboval každý. Hodně zajímavý výčet lidí, kteří se vrátili, a profesorka Willowová na ně zřejmě chystá zajímavé věci. Hermiona je zvláštní, snad se její chování vysvětlí. Díky za překlad, těším se na další kapitolu!
No, minimálne jeden z ľudí, ktorých si vybral Draco ma prekvapil... Neboj, všetko sa postupne dozvieme, však ako inak?  Ďakujem za koment.

Kapitolka bola zaujímavá, hlavne metódy profesorky Willovovej, ktoré použila na svojich zverencov. Zaujali ma najmä tie listy a Hermionine zvláštne správanie. Snáď sa nabudúce dozvieme viac. Vďaka za preklad, tigy.
Určite sa postupne dozvieme viac, v ďalšej kapitolke nahliadneme do prvého z Dracových listov  Ďakujem za komentár.

Začíná to zajímavě, teď mě napadlo, proč nebyl na hodině Harry nebo Ron? Těším se na pokračování.
Harry ani Ron sa do školy už nevrátili, začali cez leto s aurorským výcvikom... Ďakujem za komentík

Individualni sezeni? Dvakrat tydne? No, to potes panbuh. Ani se Hermiona nedivim, ze zrovna nehrsi nadsenim. Neco mi ale rika, ze v tom bude jeste neco jineho... Diky za preklad, tigy. Moc se tesim, jak se to vse vyvrbi;-).
Veru, nechodila som síce nikdy k psychologičke, ale asi to nie je niečo, čo by som mala ľutovať  Hermiona má svoje dôvody na smútok, ale to sa postupne tiež dozviete... Ja ďakujem za komentár.

peknú psychologickú úlohu dostali urobiť.
No, neviem, či by s tebou súhlasili  Ďakujem za komentár.

Ani se Dracovi nedivím, že z profesorky Willowové není nadšený, s tím, co má za sebou, a s jeho povahou bych se k psycholožce taky nehrnula... Ale on to zvládne Jsem natěšená na těch "5" (i když už vím). PS: Mimochodem v případě jména paní profesorky by možná stálo za úvahu, zda ho nepřeložit, aby si tu hříčku vychutnali všichni. Není divu, že chce, aby se jí svěřovali - koneckonců jmenuje se Vrbová
Som rada, že si natešená, aj keď "vieš"  Nad prekladom Willowovej mena som uvažovala, ale potom som sa rozhodla ho nechať tak ako je, keďže na rozdiel od českého prekladu HP, kde je dosť mien preložených, v slovenskom preklade tuším nie je žiadne... Ďakujem za koment  

Tá hodina je niečo ako povinná návšteva u psychoterapeuta. Ale vyzerá, že profesorka to myslí s nimi vážne. Prekvapilo ma, že rebelkou je Hermiona a nie Draco. Som zvedavá či si napíše tých 5 osôb a ak áno, koho si vyberie. Dracova rýchla reakcia znamená, že chlapec sa asi dosť zmenil. Zaujímavé a teším sa na pokračovanie. Ďakujem za preklad.
Áno, myslím, že hodiny sú zamerané skôr na to, aby prekonali medzi sebou staré nevraživosti a stmelili sa ako kolektív a sedenia sú zamerané na ich individuálne problémy...  Draco sa podľa mňa zatiaľ len necháva unášať prúdom, akceptuje všetko, čo musí, aby čo najľahšie prežil tento rok. Ja ďakujem za komentár

Mne sa tvoj výber veľmi páči :D Ďakujem za skvelý preklad a teším sa na ďalšiu kapitolu. A inak - nebolo treba plánovať, dnes bolo voľno :D PS. Fakt ti ide od ruky
Vďaka Jimmi, cením si to  Tvoje betovanie je super, páči sa mi, že keď ma nevie napadnúť nejaký vhodný výraz, tak prídeš s ďalšími možnosťami... veď ako sa vraví, viac hláv, viac rozumu  

Tak to bylo krátké, ale rozhodně zajímavé. těším se na pokračování.
Áno, kapitolky nie sú príliš dlhé, ale som rada, že zaujali  Ďakujem za koment.

Takže profesorka Willowová je psycholožka a zřejmě má velké zkušenosti s lidmi, odmítajícími její pomoc. Ten trik s dopisy je zajímavý, tipla bych si, že se tím nikdo nebude zabývat, kdy se splnění nebude kontrolovat, a ejhle - Draco už uvízl drápkem. Nečekala bych, že Hermiona bude ta nejvíc odmítavá, ale jako dítě z mudlovské rodiny zřejmě ví, co ji čeká. Nebo se prostě nebojí říct svůj názor. Nedivím se, taky nesnáším ledolamky na některých školeních. Od vedení školy je ďábelské, že zakamuflovalo psychoanalýzu do povinného předmětu. (Nebo ta sezení budou o něčem úplně jiném?) Každopádně kapitola byla prima a jsem moc zvědavá, co si paní profesorka vymyslí na třídu příště. Díky.
Veru, máš pravdu, oni vlastne všetci desiati nebudú nejako extra nadšení z toho, čo ich na hodinách bude čakať... ale začiatky bývajú vždy ťažké, všakže?  Vďaka za tvoj komentár.

Přiznávám, že jsem přečetla originál a jsem překvapená, že sis právě tutpo povídku k překladu vbrala. Ale překlad je to opravdu dobrý, takže budu držet palečky, aby to tu jednou bylo celé! :)
Hľadala som poviedku k prekladu, ktorá by nebola príliš dlhá (nechcela som mať hneď na začiatku veľké oči a odhryznúť si priveľké sústo)...a v zozname Dramione som natrafila na túto poviedočku, ktorú som prečítala jedným dychom... nie je príliš akčná, niekomu sa môže zdať nudná, ale ja mám rada práve tie "tančeky" okolo, až kým hlavní hrdinovia nepochopia to, čo nám je pravdaže jasné od prvej kapitoly  Veľmi pekne ďakujem za komentík.
Jjm však se každý vyžíváme v něčem jiném, jen mě tvůj výběr překvapil. Rozhodně souhlasím s tím, že je pro začátek lepší si vybart něco zvládnutelného, něco, co má konec na blízku, abys měla šanci to dokončit a viděla za sebou ten výsledek. Ostatně, já na krátkých povídkých ujíždím. A překládat oneshoty mi sedí nejvíc. Snad se teky najdeš!

Úžasné. Takže už víme,proč "pět" lidí v názvu povídky.. Musím říct, že mě nápad zaujal a opravdu hodně doufám, že autorka nás nechá nahlédnout do "rozhovorů" s vybranými lidmi. A proč je Hermiona tak jiná? Těším se na pokračování moc a moc A úplně mimo: kde se vlastně vzal motiv Severuse jako Dracova kmotra?? Víte to někdo? je to tak časté, ale v kánonu se to nezmiňuje, nebo ano? Ještě jednou díky za skvělý překlad. Vybrala sis velice zajímavou povídku. Díky.
K úplně mimo: Pokud vím, tak není. Je to prvek, který přinesla a masově rozšířila fanfikce, až to nějak začali ostatní uznávat a dál přebírat do povídek. V knihách to není - úplně bych tomu viděla místo v šestce, ale kdeže, samý Harry, Harry, Harry. Jestli něco takového ale JKR prozradila v nějakém rozhovoru, nevím o tom.
právě že je to tak masově rozšířené   Fandím té myšlence kmotrovství, ale z kánonu jsem si to také nevybavovlala - plus, Draco byl prvorozený (a jediný) syn v kouzelnické komunitě "šlechtického" čistokrevného rodu. Lucius mohl Severuse považovat za přítele, mohl si ho vážit, ale jeho povaha mi neladí s myšlenkou, že by Severusovi dopřál takovou poctu. při jeho kánonické namyšlenosti bych to viděla na nějaký neméně vážený, pokud možno francouzský čistokrevný rod Díky
Ďakujem za komentár Autorka nás naozaj nechá nahliadnuť do niektorých listov...a príčinu Hermioninho trápenia tiež skôr či neskôr odhalíme Ja si tiež si myslím, že to kmotrovstvo je čiste len vec FF, ale viac-menej uznávaná, aj keď som čítala poviedku (nie som si istá, či to bolo na tejto stránke), kde sa práve Severus zamýšľal nad tým, že nechápe, prečo si všetci myslia, že je Draco jeho krstný syn...

Prehľad článkov k tejto téme:

Suni-Dlight: ( tigy )17.07. 201215. Budúcnosť (záver)
Suni-Dlight: ( tigy )02.07. 201214. Koncoročný ples
Suni-Dlight: ( tigy )28.06. 201213. Novoty
Suni-Dlight: ( tigy )16.06. 201212. Odvaha
Suni-Dlight: ( tigy )13.06. 201211. Chýbaš mi
Suni-Dlight: ( tigy )05.06. 201210. Otvorenosť
Suni-Dlight: ( tigy )30.05. 20129. Skaza
Suni-Dlight: ( tigy )27.05. 20128. Miesta
Suni-Dlight: ( tigy )18.05. 20127. Dôvera
Suni-Dlight: ( tigy )10.05. 20126. Pády
Suni-Dlight: ( tigy )03.05. 20125. Pocity
Suni-Dlight: ( tigy )22.04. 20124. Zmätok
Suni-Dlight: ( tigy )15.04. 20123. Prvý list
Suni-Dlight: ( tigy )11.04. 20122. Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca
Suni-Dlight: ( tigy )05.04. 20121. Študenti ôsmeho ročníka
. Úvod k poviedkam: ( tigy )03.04. 2012Úvod k poviedke