Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2011 Snamione

Lo How a Rose E´er Blooming

Advent 2011 Snamione
Vložené: Jimmi - 11.12. 2011 Téma: Advent 2011 Snamione
solace nám napísal:

Advent Calendar

Author: Sharkeygirl  

 Preklad a banner: solace

Beta-read: Eggy

http://www.fanfiction.net/s/6511718/11/Advent_Calendar

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

A/N: Nevlastním Harryho Pottera, ani túto pieseň, ktorá je starou germánskou koledou.

Odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=jyuOIYCERc4

 

Lo How a Rose E´er Blooming  (Hľa, ako ruža vykvitne)

 

„Je to ozajstný test lásky!“ zvolal Neville. Na Severusov vkus bol až priveľmi nadšený.

„Ak je príjemcom daru tvoja pravá láska, bude rásť a kvitnúť. Ak nie, bude driemať, pokým nepríde.“

„Úžasné,“ povedal Severu a pozrel na kvetináč naplnený hlinou. „Si si istý, že z tohto darčeka bude mať Hermiona radosť?“

„Keď rozkvitne, tak určite,“ odvetil Neville. „Ak je tvojou pravou láskou, kvety budú mať najtmavší odtieň červenej a najsladšiu vôňu zo všetkých.“

„Budem vyzerať ako hlupák, pokiaľ tak už nevyzerám,“ zamrmlal.

„Ver mi, Severus, bude to fungovať,“ uisťoval ho Neville.

Severus naňho pozrel. „Dúfam, že áno,“ povedal. „Čo som dlžný?“

„Nič,“ odvetil Neville. „Robím to preto, že sme kolegovia a aj preto, že si Hermiona zaslúži niekoho lepšieho, než toho hlupáka Rona.“

Severus pred odchodom prikývol, jeho oči sa stále sústreďovali na ružu. Ak darček bude fungovať, zrejme bude jednoduchšie, priznať si svoje city k Hermione. Možno vždy, keď cítil, že majú k sebe bližšie, mal radšej pripustiť čo cíti, namiesto bľabotania o nejakom elixíre, ktorý ani jedného z nich nezaujímal. Merlin vie, ako neznášal byť považovaný za zbabelca, ale nejakým spôsobom si zracionalizoval skrývanie svojich pocitov k Hermione ako statočné, aj keď jeho srdce kričalo, že je zbabelec.

Zišiel do žalárov a rozmýšľal, či by nemal požiadať Nevilla o nový kvetináč. Táto nádoba plná hnedej hliny nebola ničím jedinečná, alebo výnimočná. Neville tvrdil, že jednoduchosť hnedého kvetináča vyzdvihne krásu ruže. Keďže Severus nemal poňatia, ako presadiť kvetinu, skrátka sa s tým rozhodol zmieriť.

Otvoril dvere a zhlboka sa nadýchol. Prvá vec, ktorú musel urobiť, bola poliať kvetinu. A potom, kto vie?

*****

Severus a Hermiona sedeli vedľa seba a obaja sa báli začať rozhovor. Štedrý večer bol konečne tu, a napriek tomu sa ešte ani jeden z nich nezmienil o darčeku pre toho druhého. V skutočnosti medzi sebou  sotva prehodili slovo.

Neville sa obzrel a pokrútil hlavou. Samozrejme, že Snape nič neurobí. Poznal ho, bude pravdepodobne v duchu preberať, či jej má darovať ružu. A potom dostal nápad.

„Hermiona.“

Hermiona vzhliadla na Nevilla, ktorý sa na jej vkus škeril príliš zoširoka. Severus na nich pozrel a okamžite mal chuť vymazať mu úsmev z tváre.

„Áno?“ spýtala sa.

Neville niečo vytiahol z vrecka a zväčšil to.

„Rád by som ti dal darček.“

„Och!“ odvetila Hermiona a začervenala sa. Vzala škatuľu a opatrne ju rozbalila. Vydýchla, keď uvidela rastlinu.

„Neville, to je...“

„Ruža,“ dokončil Severus, jeho oči boli plné hnevu. „Jedna z tých ruží, ktorá kvitne, keď je darovaná pravej láske.“

„Áno,“ odvetil Neville.

„Ona nekvitne,“ povedala Hermiona a vôbec nebola prekvapená.

„Nie,“ povzdychol si Neville. „Len som si myslel, že to vyskúšam.“

„Tupec,“ zamrmlal Severus a uškrnul sa.

Hermiona ho prebodla pohľadom.

„Vždy lepšie, než to, čo som dostala od teba.  Všetko čo robíš je, že ma celý večer ignoruješ a...“

Severus vstal a povedal: „Prosím, poď so mnou. Mám pre teba niečo.“

„No, konečne,“ zahundrala Hermiona a pobrala sa za Severusom.

Viedol ju do žalárov a celou cestou premýšľal, či to bol dobrý nápad. Otvoril dvere a rozhodol sa urobiť všetko preto, aby to mal za sebou.

„Hermiona, ja...“ prehltol naprázdno. V jej očiach mohol vidieť záblesk zlosti, ale bola tam aj štipka zvedavosti. „Ešte okamih,“ povedal.

Hermiona prikývla a on odišiel do súkromných komnát. Keď odtiaľ vyšiel, držal hlinenú nádobu plnú zeminy s niečím, čo sa podobalo na vytŕčajúcu tyč.

„Severus?“ spýtala sa.

„Veselé Vianoce,“ povedal predtým, než jej odovzdal kvetináč.

Hermiona si zobrala rastlinu a prikývla. Skôr, než mohla čokoľvek povedať, sa objavil kvet. Zalapala po dychu, keď sa pomaly roztvoril. Potom sa objavili ďalšie dva a vykvitli. Zakrátko bola celá rastlina pokrytá tmavočervenými kvetmi. Severus sa díval na kvetinu a takmer sa bál uveriť, že je to pravda.

„Je to krásne,“ zašepkala Hermiona.

„Iste,“ povedal Severus.

Hermiona sa naňho vrhla a objala ho.

„Ďakujem,“ šepla. „Milujem ťa.“

Tiež ju objal a pritakal: „Aj ja teba.“

Hermiona uvoľnila objatie a niečo vytiahla z vrecka.

„Viem, že to nie je nič veľké, ale vždy som rada maľovala. Chcela som pre teba niečo osobné, niečo, čo by ti nedal nikto iný.“

„Áno,“ riekol Severus a zobral si od nej pergamen. Rozvinul ho, prezrel si ho a usmial sa, keď na kresbe spoznal seba pri práci na elixíre. „Je to nádherné, ďakujem.“

„Nie je zač. Veselé Vianoce.“

„Rozhodne,“ povedal Severus a zmocnil sa jej pier.

 

Pozn. prekl.: "Es ist ein Ros entsprungen", ktorá sa obyčajne prekladá do angličtiny ako "Lo, How a Rose E'er Blooming" alebo "A Spotless Rose", je vianočná koleda a mariánsky hymnus nemeckého pôvodu. Autor textu je neznámy, dielo sa prvýkrát objavilo koncom 16. storočia. Túto pieseň spievali na bohoslužbách katolíci aj protestanti.

Anglický text piesne "Lo, How a Rose E'er Blooming", napísal Theodorom Bakerom v roku 1894.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 02.08. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: martian - 24.05. 2014
Když si představím ty Severusovy nervy při předávání - vykvete? nevykvete? - dalo by se to celé taky interpretovat jako elegantní (a dobrosrdečná) Nevillova pomsta za všechny ty hrůzyplné hodiny lektvarů, které jako student musel přetrpět...

Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: NessC - 12.02. 2012
Neville to zabil. :D Úžasné.

Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: kometa - 15.12. 2011
Miluju, když spolu Severus a Neville vychází! A tady se mi Neville opravdu moc líbil - děkuju! „Robím to preto, že sme kolegovia a aj preto, že si Hermiona zaslúži niekoho lepšieho, než toho hlupáka Rona.“
Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: solace - 15.12. 2011
Tiež si myslím, že by bolo fajn, keby boli Severus a Neville v Rokforte kolegami a vychádzali spolu tak, ako v tomto príbehu. Škoda, že to JKR Severusovi prekazila.:-( Ešteže máme fanfiction! Ďakujem. :-)

Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: teriisek - 12.12. 2011
Zvláštní, jak si Neville se Severusem rozuměli - a ještě ta poznámka o Ronovi;) Děkuju za další pěkný kousek!
Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: solace - 12.12. 2011
Ešte sa dostaneme k príbehom, ktoré vysvetlia, čo sa stalo medzi Hermionou a  Ronom, a prečo si Severus s Nevillom rozumejú. Ďakujem za komentík. :-)

Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: Patolozka - 11.12. 2011
Tyhle příběhy jsou vždy takové pěkné, takže tentokrát růže, pravá láska a Neville? Zajímavá kombinace:-) Děkuji.
Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: solace - 12.12. 2011
Áno, bol to taký vianočný rozprávkový príbeh. Som rada, že zaujal. Vďaka. :-)

Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: myska111 - 11.12. 2011
Pěkné, závěr romantický.
Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: solace - 12.12. 2011
Súhlasím a ďakujem, mysko. :-)

Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: denice - 11.12. 2011
Neville jako dohazovač je vynikající. Severusovi nejen vymyslel jedinečný dar, ale ještě ho rafinovaně popíchl k předání. To by chtělo ilustraci - schlíplý Severus strká Hermioně do ruky květináč, z kterého trčí něco podobné tyči . Ale hlavně že to dobře dopadlo. Díky.
Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: denice - 11.12. 2011
A teď jsem si pustila koledu - taky dokonalá, tuhle jsem neznala. Díky.
Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: denice - 11.12. 2011Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: solace - 12.12. 2011
Keď sa na to pozrieme z iného uhla, možno je to viac humorný než romantický príbeh. Ale koniec dobrý, všetko dobré. :-D Koledu som nepoznala ani ja. Takže človek si aj pri čítaní fanfiction rozširuje obzory. Vďaka, denice. :-)

Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: Samarka - 11.12. 2011
Tohle mi přišlo poměrně nezapadající do konceptu ostatních částí,ale budiž...Růže mám ráda, takže tohle bych si také dala líbit...ale prostě nepřijde mi tahle část uvěřitelná...i tak děkuji, budu se těšit na pokračování
Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: solace - 12.12. 2011
Príliš rozprávkové? Aj mne to prišlo trochu nereálne, aj keď rozprávky sa k Vianociam hodia. Možno sa dočkáme aj inej alternatívy, ako sa dali dokopy. ;-) Ďakujem, Samarko.

Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: Zuzana - 11.12. 2011
Severus je taký truľko, keď ide do tuhého, že mu musí pomáhať Neville Je tak krásne nesvoj až mi ho je ľúto. Ďakujem za ďalší krásny večer. Usmievam sa ako blbeček
Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: solace - 12.12. 2011
Si ma s tým truľkom pobavila, Zuzi. :-DD City nikdy neboli oblasťou, v ktorej by sa Severus prejavoval sebaisto. Takže asi potreboval nenápadne postrčiť. A Neville je napriek všetkému minulému dobroprajný. Ďakujem pekne. :-))

Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: larkinh - 11.12. 2011
Teda Neville si myslí, že Ron je blbec? A kamarádí se se Severusem... To jsou mi věci :)
Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: solace - 12.12. 2011
Nuž, je to tak! Aj keď tie vzťahy medzi nimi sú skôr kolegiálne, než kamarátske. A prečo si to Neville o Ronovi myslí, sa dozvieme čoskoro.;-) Vďaka, lakinh.

Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: Claire - 11.12. 2011
To vymyslel herbolog Longbottom za Severuse fakt užitečný dárek - nejen, že nemusel dárek vymýšlet, ale vlastně by ani nemusel říkat "tu" větu, kterou ve většině příběhů není schopen vyslovit. Toto je ovšem vánoční příběh a o Vánocích se občas dějí i zázraky. Nebo možná chudáček tušil, že chytrá Grangerová by sice pochopila, ale stejně by mu nedala pokoj, dokud by to nevyslovil, tak se raději vzdal a přemohl - láska dělá ještě více zázraků než Vánoce. Díky za romantickou neděli.
Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: solace - 12.12. 2011
Áno, bol to prešpekulovaný darček, len bolo potrebné, aby správne fungoval. Čo našťastie vyšlo. Hermiona zistila, ako sa veci majú (čo už určite tušila) a lásku mu vyznala prvá.:-D Naozaj rozprávkové! Ďakujem za komentár, Claire.

Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: zuzule - 11.12. 2011
Panejo, tak takovej dáreček by se mi taky líbil. Vždycky sem chtěla dostat od chlapa apoň jednu růžičku, jen mi to zatím ještě nevyšlo... Krásná povídka. :-)
Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: solace - 12.12. 2011
Tak nech to čoskoro vyjde a je rovnako temne červená, ako bola v príbehu. Dík, zuzule. :-)

Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: Elza - 11.12. 2011
Oni si dávají dárky už na Štědrý večer? *;-) To je jak u nás... *;-) Zajímavé to bylo. V téhle sérii se tak zvláštně střídají celkem uvěřitelné příběhy s těmi méně uvěřitelnými. Nějak si nedovedu představit Snapea, který se jde svěřovat Longbottomovi... *:DD Ale co my víme, je dlouho po válce, jsou kolegové, asi mají k sobě blíž. Sakra! To by byla dobrá povídka - kolegiální sbližování Severuse s Nevillem. *;-)
Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: solace - 12.12. 2011
No vidíš, darčeky na Štedrý večer, aké netypicky americké! Severus možno nemal predstavu, čo na Vianoce Hermione darovať a Neville mu dal tip. Je fajn, že sa ako kolegovia rešpektujú a vychádzajú spolu dobre. Ešte sa s Nevillom stretneme. Vďaka, Elzo. :-)

Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: bbarka - 11.12. 2011
„Vždy lepšie, než to, čo som dostala od teba.  Všetko čo robíš je, že ma celý večer ignoruješ a...“ - Jeeeemine, zase nerobme paniku, že, Hermiona Ale tá ruža, bola parádna! To bol ozaj pekný darček... a ten Neville mi tam strašne zapasoval...ešte aj ten jeho spôsob ako donútiť Severusa konečne sa rozhýbať bol taký chutný tým nevillovským štýlom Ďakujem veľmi pekne za preklad!
Re: Lo How a Rose E´er Blooming Od: solace - 12.12. 2011
S Nevillom sa ešte stretneme. Tiež sa mi v tomto príbehu páči, pôsobí tak pokojne, vyrovnane, dopelo. A ruža ako vianočný darček bol skvelý nápad. Ďakujem, bbarka.:-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Sharkeygirl: ( solace )24.12. 2011Santa Baby
Sharkeygirl: ( solace )23.12. 2011Hard Candy Christmas
Sharkeygirl: ( solace )22.12. 2011Last Christmas
Sharkeygirl: ( solace )21.12. 2011Jolly Old Saint Nicollas
Sharkeygirl: ( solace )20.12. 2011Blue Christmas
Sharkeygirl: ( solace )19.12. 2011The Christians And The Pagans
Sharkeygirl: ( solace )18.12. 2011All I Want For Christmas
Sharkeygirl: ( solace )17.12. 2011Merry Christmas With Love
Sharkeygirl: ( solace )16.12. 2011Sleigh ride
Sharkeygirl: ( solace )15.12. 2011Celebrate Me Home
Sharkeygirl: ( solace )14.12. 2011Good King Wenceslas
Sharkeygirl: ( solace )13.12. 2011Let It Snow!
Sharkeygirl: ( solace )12.12. 2011I want a Hippopotamus for Christmas
Sharkeygirl: ( solace )11.12. 2011Lo How a Rose E´er Blooming
Sharkeygirl: ( solace )10.12. 2011Silent Night
Sharkeygirl: ( solace )09.12. 2011We Wish You A Merry Christmas
Sharkeygirl: ( solace )08.12. 2011Bring a Torch Jeanette, Isabella
Sharkeygirl: ( solace )07.12. 2011Jingle Bells
Sharkeygirl: ( solace )06.12. 2011I Wonder as I Wander
Sharkeygirl: ( solace )05.12. 2011I Saw Mommy Kissing Santa Claus
Sharkeygirl: ( solace )04.12. 2011The 12 Pains of Christmas
Sharkeygirl: ( solace )03.12. 2011An Angel Came Down
Sharkeygirl: ( solace )02.12. 2011You´re a Mean One Mr. Grinch
Sharkeygirl: ( solace )01.12. 2011Veni Veni Emmanuel