Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Chocolate Drabble

Povznášajúce vyhliadky

Chocolate Drabble
Vložené: Jimmi - 11.11. 2011 Téma: Chocolate Drabble
Jimmi nám napísal:
Teraz som zistila (kedže v robote mám dramione.org zakázaný), že tieto drablíky tam má autorka pod spoločným názvom  Sweet Preference, takže som celkom trafila, keď som ich oddelila. Výzva k tomuto drabble fakt stojí za to... :D Jaj, a tam, kde je v texte slovíčko povznášať, povzniesť atď, je v origináli slovko sublime. Znamená to aj božský, úžasný, nádherný, ale keďže som chcela nechať jedno slovo presne tak ako autorka, rozhodla som sa to vyriešiť takto. 

 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Autor: MiHnn

Preklad: Jimmi

Link na originál: http://www.fanfiction.net/s/6568400/13/Drabble_Dabbles_DHr

http://dramione.org/viewstory.php?sid=1115&chapter=5

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Žáner: Rôzny

 Dramione

Rating:  bez obmedzenia

Napísané pre: Easter Chocolate Challenge on Livejournal.

Výzva: Nekazte si povznášajúci zážitok z čokolády pocitom viny. Čokoláda nie je ako predmanželský sex. Nezostanete z nej tehotná. A vždy je dobrá.“

Lora Brody, ktorá vyrastala na čokoládovej diéte

  Dĺžka: v origináli 394 slov / preklad 394 slov



Povznášajúce vyhliadky

Hermiona s neveriacim pohľadom zízala na osobu, ktorá sedela oproti nej za stolom.

"Čo si myslel tým, že vôbec neješ čokoládu? Každý človek je čokoládu."

Malfoy len pokrčil plecami predtým, než sklonil zrak k zoznamu ponúkaných jedál, ktorý držal pred sebou. "Čokoláda je životu nebezpečná, Grangerová. Čím viacej čokolády ješ, tým viacej čokolády chceš."

"A to má byť zlé, pretože...?"

"Pretože..." roztržito zamrmlal, keď si prezeral jedálny lístok. "Vždy som mal takú dokonalú postavu a čokoláda by zničila všetku moju prácu, ktorú som na ňu počas rokov musel vynaložiť."

"No tak, ani ty nemôžeš byť určite taký márnivý." Ale to mierne nadvihnutie obočia, ktoré sa jej posmievalo, jej napovedalo, že sa mýli. Predklonila sa dopredu. "Prichádzaš o veľmi veľa."

"Ach? A o čo presne prichádzam?"

"No..." začala Hermiona pomaly, s nádejou, že sa jej podarí nalákať ho na to, aby si s ňou dal čokoládovú penu. "Pripravuješ sa o tú najsladšiu, opojne lahodnú sladkosť, akú človek kedy poznal."

Malfoy sa uškrnul, keď sa rovnako ako ona predklonil. Jeho správanie sa okamžite stalo predátorským.

"Ak mi dobre slúži pamäť, ja už som ochutnal niečo, čo je opojne lahodné. A som si poriadne istý, že po takom dačom by bolo ťažké vrátiť sa k niečomu inému."

Hermiona bojovala s rumencom, ktorý jej hrozil zaplaviť tvár. Jej mysľou sa prehnali spomienky na minulú noc a spôsobili, že sa jej zrýchlil dych. Ale bola odhodlaná nebyť jedinou, ktorá tým bude ovplyvnená. Naklonila sa ešte bližšie ponad stôl, ktorý ich oddeľoval a potichu zašepkala: "Vedel si, že čokoláda dokáže povzniesť akýkoľvek zážitok?"

Zvedavo na ňu pozrel, úsmev mu stále ihral na perách. "Povzniesť, hovoríš."

Prikývla, ešte väčšmi znížila hlasitosť svojho hlasu. "Hlavne, ak sa používa správnym spôsobom ako poleva." Výrečne na neho pozrela.

To slabé potemnenie v jeho očiach, ktoré vyvolala túžba, ju uistilo, že správa bola doručená.

"No páni, Grangerka, nikdy by som ťa netipoval na človeka, ktorý by dal súhlas k takým veciam."

Hermiona nevinne pokrčila plecami, potom unudeným hlasom povedala: "Ak si dáš so mnou čokoládovú penu, tak ti určite predvediem, ako oceniť dobrú čokoládu."

Usmial sa od ucha k uchu. "To je vydieranie."

Uškrnula sa. "Ja viem."

Malfoy na ňu prižmúril oči, asi v duchu kalkuloval, či klame alebo nie. Potom zavolal s rezignovaným povzdychom na čašníka.

"Pamätaj si, chrabromilčania dodržujú svoje sľuby."

Nevinne sa na neho usmiala. "A slizolinčania by sa mali naučiť dôverovať."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 24.11. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Povznášajúce vyhliadky Od: Zuzana - 12.11. 2011
Rozkošne sladučké :) Lepšie ako čokoláda :) Mňam, mám doma iba várovú, asi ju zjem.

Re: Povznášajúce vyhliadky Od: bbarka - 12.11. 2011
Tá výzva bola naozaj svetová :D Aj drabble, aj preklad... stále žasnem, že dokážeš napasovať tie slová, aby to takto sedelo... no a Hermionin jemný nátlak nemal chybu :D By som o Dracovi zapochybovala, kebyže sa nenechá zlanáriť :D Ďakujem, bola to mňamka :D
Re: Povznášajúce vyhliadky Od: Jimmi - 12.11. 2011
Niekedy to fakt nebolo jednoduché, až mi v ušiach škrípalo nad niektorými spojeniami - ale čo už, keďže boli dlhšie (viacslovné), museli sa použiť. A snáď nikdy som nepoužila toľko privlastňovacích zámen, čudujem sa, že ešte nikto nefrfľal. Díky moc

Re: Povznášajúce vyhliadky Od: anonym - 11.11. 2011
Hermiona vie nňbyť veľmi presvedčivá, keď chce

Re: Povznášajúce vyhliadky Od: Tesska - 11.11. 2011
Rozkošené, len by ma zaujímalo, na kom skončila tá čokoládová poleva Či na Dracovi, či na Hermy Krásne, sladučké, milučké )) Milujem takéto drabilíky Ďakujem

Re: Povznášajúce vyhliadky Od: marci - 11.11. 2011
Hmm... sladce čokoládově erotické   Hezké na dobou noc

Re: Povznášajúce vyhliadky Od: teriisek - 11.11. 2011
Souhlasím s Hermionou, každý přece musí jíst čokoládu! :) Hermiona je pěkná provokatérka, ale mám pocit, že Draco jí nemá co vyčítat... Moc hezké, děkuju za překlad!

Re: Povznášajúce vyhliadky Od: myska111 - 11.11. 2011
Velmi zábavné, v předchozí byl Draco milovníkem čokolády a teď je jejím odpůrcem. Hermiona s ním umí přes jisté věci pěkně manipulovat.

Re: Povznášajúce vyhliadky Od: verinka - 11.11. 2011
Ty výzvy jsou tady na té sérii asi opravdu to nejlepší. A pak samozřejmě ten fluff. A Draco. A tvůj překlad. A budeš překládat všechny? :)
Re: Povznášajúce vyhliadky Od: Jimmi - 11.11. 2011
Už len asi jedna, takže asi hej. Chcem dokončiť ďalšiu kapitolu z MM a potom si dám za odmenu čokoládku :D Díky

Re: Povznášajúce vyhliadky Od: denice - 11.11. 2011
Kdovíproč mám pocit, že Hermiona Draca pěkně kazí. Díky za bonbonek na dobrou noc.

Re: Povznášajúce vyhliadky Od: ulli - 11.11. 2011
Zdá se mi, že je to čím dál sladší a sladší. Moc pěkný rozhovor a to šeptající lákání    Další krásná povídečka, klidně bych snesla ještě nějakou   Děkuju za skvělé překlady. PS: Všude samá čokoláda, až jsem na ni dostala takovou chuť. Jdu si hned nějakou najít, nejlépe čokoládovo-čokoládovou ))

Re: Povznášajúce vyhliadky Od: JSark - 11.11. 2011
Nakoľko chrabromilčania dodržujú sľuby, tak slizolinčania by skôr mali zostať pri svojej typickej nedôvere. Ale na tú čokoládu mi to teraz urobilo chuť. A doma žiadna.

Re: Povznášajúce vyhliadky Od: MissK - 11.11. 2011
Dokonale sladké. Další velmi povedený kousek z čokoládové bonboniery. Už se těším na další kousek. Jinak o motto z výzvy se mi hrozně líbí!

Re: Povznášajúce vyhliadky Od: Elza - 11.11. 2011
Tak tento rozhovor neměl chybu. Vážně, Jimmi. Sladká miniaturka, mňam!
Re: Povznášajúce vyhliadky Od: Jimmi - 11.11. 2011
Tebe sa to fakt páči? Napriek tým hrátkam s počtom slov? Niekedy to dá zabrať, ale čím ďalej sa lepším. Dokonca pri normálnom preklade začínam voliť zložitejšie výrazy pred jednoduchšími. Sranda, netušila som, že  ma to tak chytí. Ten počet slov nemá absolútne žiaden význam, ale musím sa venovať každému slovíčku, či sa nedá nejako natiahnuť. Po prvom preklade mám približne o tretinu, štvrtinu menej slov než originál :D Díky moc
Re: Povznášajúce vyhliadky Od: Elza - 11.11. 2011
...to by mně zajímalo, jak jsi na tom s délkou textu (počet slabik, například)... v tom jsme s anj. dost rozdílní... *:D Jinak, znáš mne - já jsem 100% za květnaté vyjadřování. *;-)
Re: Povznášajúce vyhliadky Od: Jimmi - 11.11. 2011
Hm, hodila som si do wordu aj jej text aj svoj (inak má len 393 slov, jedna zabudnutá bodka, ale predtým to sedelo) Znaky bez medzie: AJ: 1950 SJ: 2075 (takže mám o 125 písmenok viac), znaky s medzerami: AJ: 2327 SJ: 2454 (oná má 377 a ja 379 - ale čo sú medzery? Medzi slovami? Ten rozdiel robí asi tá bodka.) Fakt tomuto nerozumiem, ale slovensky sú potom tie slová dlhšie. Jo, kvetnaté vyjadrovanie - keď ti vylezie 600 slov a tým máš mať zrazu viac než 900. Ešte jedna takej dĺžky ma čaká.
Re: Povznášajúce vyhliadky Od: Elza - 11.11. 2011
...to jsem tušila. *;-) A slabik budeš mít ještě o dost víc - slovenština je holt úspornější. Sakra, angličtině by se měly navíc odečíst ještě členy, když my je nemáme... pak by ses dostala na ještě zajímavější čísla. *;-) Tuhle jsem si říkala, že oblíbené (např. Snapeovo) - "Mám vám to říct kratšími slovy?" - by se mělo do našich jazyků překládat např. "Mám vám to sdělit v kratších větách?", protože u nás se 'vzdělanci' neodlišují délkou použitých slov, ale délkou použitých vět. Košatostí souvětí oproti téměř holým větám, které symbolizují vyjadřování duchů 'jednodušších'. *;-)

Prehľad článkov k tejto téme:

MiHnn: ( Jimmi )11.11. 2011Darček na ospravedlnenie
MiHnn: ( Jimmi )11.11. 2011Povznášajúce vyhliadky
MiHnn: ( Jimmi )11.11. 2011Sladká voľba
MiHnn: ( Jimmi )10.11. 2011Správny druh vzdelania
MiHnn: ( Jimmi )09.11. 2011Ospravedlnenie prijaté
MiHnn: ( Jimmi )09.11. 2011Všetko je v prezentácii