Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Chocolate Drabble

Správny druh vzdelania

Chocolate Drabble
Vložené: Jimmi - 10.11. 2011 Téma: Chocolate Drabble
Jimmi nám napísal:
Tak nakoniec som dnes do práce nešla, pretože som chorá...
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Autor: MiHnn

Preklad: Jimmi

Link na originál: http://www.fanfiction.net/s/6568400/11/Drabble_Dabbles_DHr

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Žáner: Rôzny

 Dramione

Rating:  bez obmedzenia

Napísané pre: Easter Chocolate Challenge on Livejournal.

Výzva: „Nezáleží na letopočtoch ako 1066 - Viliam Dobyvateľ, 1087 - Viliam II. Také veci neovplyvnia ľudský život... Ale letopočty ako 1932 - vynájdenie tyčinky Mars, 1936 - vynájdenie Malteseriek a 1937 - vynájdenie čokolády Kit Kat - to sú míľniky histórie a mali by byť vypálené do pamäte každého dieťaťa v krajine.“ Roald Dahl (PP: autor Charlie a továreň na čokoládu)

 

Dĺžka: v origináli 649 slov / preklad 649 slov

 

Správny druh vzdelania

 

"Vedel si, že si filozofovia kedysi v minulosti mysleli, že vzdelanie je svetlom ako protiklad k temnej prázdnote nevedomosti?"

Jej manžel krátko vzhliadol od rozčítaného Denného proroka, aby sa na ňu ostražito zadíval. "Ak toto má byť jedna z tvojich muklovských metafor, tak ti už teraz môžem povedať, že ja som jeden z mnohých, ktorí sú na Temnej strane."

Hermionine pery sa v pobavení skrútili nad jeho nie príliš podarenom žarte.

"Chcela som tým povedať len toľko, že..." vytiahla kúsok hrubého pergamenu, ktorý pred chvíľou vydolovala z hromady pošty, "... sme práve dostali polročnú správu o výsledkoch tvojho syna."

Táto informácia bola dostatočne závažná na to, aby Draco odložil noviny na stôl. "Prečo ho musíš vždy nazývať mojím synom, keď urobí niečo také, s čím ty nesúhlasíš?"

"To je vážne jednoduché. Pretože môj syn by nikdy neurobil polovicu vecí, ktoré tvoj syn robieva pravidelne. Ale tvoj syn si vynikajúco viedol na svojich skúškach."

Draco sa usmial od ucha k uchu ako slniečko, pýcha mu žiarila v očiach. "To je môj chlapec!"

Hermiona počkala chvíľu dlhšie, než tú veľkú novinu oznámila. "Až na jeden jediný predmet. Históriu."

"Čože? Nemožné! V tom predmete ho predsa pripravujem sám."

"To viem." Vytiahla ďalšiu sadu papierov. "Zo školy nám dokonca na ukážku poslali kópiu jeho posledného testu."

Odkašľala si a začala čítať. "Na otázku ´Čo významné sa udialo v roku 1932?´ tvoj syn namiesto ´Vzbura škriatkov´ odpovedal dvoma slovami. Tyčinka Mars." Krátko vzhliadla a videla, ako jej manželovi pochopením klesol hrebienok. Rozhodla sa pokračovať. "Pre rok 1936 uviedol, že sa objavili Malteserky a pre rok 1937, že vynašli Kit Kat; a to menujem len niekoľko rokov."

Odložila pergamen a nadvihla na neho obočie. "Dochádza ti, s čím sa teraz musíme zaoberať? Chce nás oboch vidieť riaditeľka."

"Ten prekliaty šuhajec," neveriacky prehovoril Draco. Bolo to skoro, ako keby sa rozprával sám so sebou. "On to skutočne dokázal!"

Zmätená Hermiona na neho pozrela. "Čože?"

"On to skutočne dokázal!" zopakoval Draco, čím len uspel v tom, aby ju zmiatol ešte väčšmi.

"Dokázal čo?"

Takmer ako keby si len teraz uvedomil, že tam je aj ona, otočil sa k nej. "Pred nejakým časom mi napísal list. Stálo v ňom, že stretol isté dievča..."

"Isté dievča?"

Rukou odmávol jej otázku. "Akési dievča v jeho ročníku." Zamračil sa, oči prižmúrené na polročnú správu v jej ruke. "Chcel po mne, aby som mu ju odsúhlasil ešte predtým než ju požiada o rande. Písal, že ho dosť tlačí čas, pretože Longbottom..."

"Alastair Longbottom?"

Najprv prikývol, potom pokračoval. "Longbottom sa ju totiž pokúša zbaliť. Povedal som mu, že vôbec nie je zvykom, aby rodičia prišli na Rokfort navštíviť svojich synov. V poslednom liste mi napísal, že ma čoskoro uvidí. Malo mi to dôjsť." Uprene sa na ňu zadíval. "Napokon, má v sebe poriadny kus svojej matky."

Hermiona si uvedomila, že je ešte zmätenejšia než predtým a rozhodla sa jeho poslednú vetu ignorovať.

"Ale prečo by na to potreboval tvoj súhlas?"

"V skutočnosti potreboval skôr moju radu než súhlas."

"Radu o čom?"

Uškrnul sa na ňu. "Obávam sa, že to je medzi otcom a jeho synom."

Existovala jediná téma, na rozhovore o ktorej sa nie celkom chcela zúčastniť. "Dúfam, že si naozaj uvedomuješ, že učiť tvojho syna ako porozumieť ženám a meniť podľa toho techniky zvádzania, nie je to, čo by mal správny otec naučiť svojho syna."

Draco sa presne v tomto okamihu rozhodol, že sa vráti k čítaniu Denného proroka.

"Moja drahá, som si istý, že ti je jasné, že nemám potuchy o čom rozprávaš."

Nadurdená Hermiona začala vkladať pergamen nazad do obálky. Bolo zrejmé, že s touto témou sa už nikam ďalej nedostane.

"Hoci," začal zamyslene jej manžel, "musíš priznať, že akýkoľvek druh vzdelania je svetlom v temnote nevzdelanosti."

Keď na ňu vzhliadol s tým dôverne známym úškrnom na tvári, opätovala mu ho rovnako dôverne známym nahnevaným pohľadom namiereným rovno na neho.

Namojdušu, mala sa pokúsiť o dcéru, keď tú možnosť mala.


 


 

PP: Cukrovinky Maltesers:  http://en.wikipedia.org/wiki/File:Maltesers-Wrapper-Small.jpg

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 24.11. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Správny druh vzdelania Od: Twilly - 20.09. 2012
Tak toto....ok, absolútne skvelé. Neviem, co viac dodať, ako, že v jednoduchosti je ukrytá genialita

Re: Správny druh vzdelania Od: gleti - 12.11. 2011
Kam se na "Jejich" syna hrabe Voldemort, tohle by měl být budoucí vládce světa, nejenže by podporoval čokoládu, ale se stoprocentní jistotou by dosáhl všeho, co si namane.   Doufám, že někdo tak dokonalý ve skutečnosti neexistuje (tedy kromě lorda Vetinariho na Zeměploše. )

Re: Správny druh vzdelania Od: bbarka - 12.11. 2011
:D:D:D:D:D:D:D:D Muehehehehe... toto nemalo chybu... môj syn/tvoj syn A dokonalý, premyslený plán ich syna... skvelé, Jimmi, ďakujem strašne moc

Re: Správny druh vzdelania Od: Tesska - 11.11. 2011
Skoro som padla od smiechu zo stoličky:D Odkašľala si a začala čítať. "Na otázku ´Čo významné sa udialo v roku 1932?´ tvoj syn namiesto ´Vzbura škriatkov´ odpovedal dvoma slovami. Tyčinka Mars." Krátko vzhliadla a videla, ako jej manželovi pochopením klesol hrebienok. Rozhodla sa pokračovať. "Pre rok 1936 uviedol, že sa objavili Malteserky a pre rok 1937, že vynašli Kit Kat; a to menujem len niekoľko rokov." Veeeeeľmi podarená písomka, oceňujem intelekt malého Malfoya!!! Nádhera, ďakujem!

Re: Správny druh vzdelania Od: ulli - 11.11. 2011
Skvělé, vtipné, nádherné. Moj syn, tvoj syn. Chvilku jsem si myslela, že mají dva :D  Synáček zdědil to nejlepší z obou rodičů. Pointa by mě na začátku nenapadla. Nádhera, děkuju.

Re: Správny druh vzdelania Od: verinka - 10.11. 2011
Kouzelné, aneb jak krásně dokáže fungovat genetika - to nejlepší (nejhorší) z obou rodičů. Takových lahůdek bych zvládala i pět denně :)

Re: Správny druh vzdelania Od: Zuzana - 10.11. 2011
Sladké ako tyčinka Mars Dracov syn sa vynašiel nádherne, pobabral test ale neurobil v ňom žiadnu chybu. To dokáže len dieťa s encyklopedickými vedomosťami ako Hermiona a prefíkaný ako Draco. Vážne sa im podaril.

Re: Správny druh vzdelania Od: larkinh - 10.11. 2011
Šikovnej kluk :D

Re: Správny druh vzdelania Od: holloway - 10.11. 2011
K tomuto nemám jiný výraz než "mňam!" Naprosto chápu Dracova syna, také jsem považovala za důležité jiné letopočty než profesor dějepisu. Jako závisláka na všem co obsahuje čokoládu mně potěšilo, že jsem se dozvěděla více z  její historie Od začátku jsem čekala co z toho bude a pointa naprosto dokonalá, vyloudilo mi to přihlouplý úsměv a dodalo pozitivní energii po příšerně únavném dni. Děkuji za překlad takovýchto pralinek (sladká jednohubka ) btw:maltesers seženeš v Tescu...

Re: Správny druh vzdelania Od: MissK - 10.11. 2011
Nevím proč ale jediné slovo, které mě napadá je "chutnučké" D Opravdu prefikaný synáček Děkuju za překlad a přeju brzké uzdravení :*

Re: Správny druh vzdelania Od: kometa - 10.11. 2011
Nádhera! To nemělo chybu! Pusu mám roztaženou od ucha k uchu Jimmi, díky moc za skvělou volbu a neméně skvělý překlad, náramně jsem si pochutnala  Namojdušu, mala sa pokúsiť o dcéru, keď tú možnosť mala.
Re: Správny druh vzdelania Od: kometa - 10.11. 2011
A taky ti moc přeju brzké uzdravení!

Re: Správny druh vzdelania Od: JSark - 10.11. 2011
Hah, myslím, že ani netreba tipovať, kam bol jeho syn zaradený.

Re: Správny druh vzdelania Od: Gift - 10.11. 2011
Ano, to asi mela:-D! Hned druhy drabble, ktery mi dneska prosvitil ten hnusny, sedivy den! Jeste jednou diky;-)

Re: Správny druh vzdelania Od: teriisek - 10.11. 2011
Nevím, jestli by pomohlo pořídit si dceru:D Ale Draco může být pyšný, jeho syn musí být perfektní! :) Díky moc za překlad a brzy se uzdrav!

Re: Správny druh vzdelania Od: marci - 10.11. 2011
brilantní ) jak tohle může vůbec někdo vymyslet??  Je mi líto, že marodíš - ale čkoláda je všelék, tak si jí taky naordinuj a brzy se udrav M

Re: Správny druh vzdelania Od: anonym - 10.11. 2011
zábavné.

Re: Správny druh vzdelania Od: Elza - 10.11. 2011
*:DDD Tak to bylo dokonalé... *:DDD Úplně je vidím. Jen bych místo "toto děvče" napsala něco typu "jistá dívka" (potkal jistou dívku/jisté děvče - i když tedy ten střední rod zní pedofilně - hledám děvče na neděli... *:DDD).
Re: Správny druh vzdelania Od: Jimmi - 10.11. 2011
Našťastie u nás je to dievča, asi by dívka bola dievčina, ale to sa nepoužíva. Vieš, že som sa nad tým spojením namorila - je tam this girl, ale keď ty povieš, že tam dať isté, tak absolútne súhlasím. Opravené, díky

Re: Správny druh vzdelania Od: denice - 10.11. 2011
Zpustle jsem se pochechtávala - syn je opravdu věrný otisk svého otce  a od toho se opravdu může mnohé naučit. Naprosto čokoládové! Díky.
Re: Správny druh vzdelania Od: denice - 10.11. 2011
Teprve teď jsem si všimla tvé poznámky - je mi tě líto, ale mám radost, že jsi tak dobře využila čas.

Prehľad článkov k tejto téme:

MiHnn: ( Jimmi )11.11. 2011Darček na ospravedlnenie
MiHnn: ( Jimmi )11.11. 2011Povznášajúce vyhliadky
MiHnn: ( Jimmi )11.11. 2011Sladká voľba
MiHnn: ( Jimmi )10.11. 2011Správny druh vzdelania
MiHnn: ( Jimmi )09.11. 2011Ospravedlnenie prijaté
MiHnn: ( Jimmi )09.11. 2011Všetko je v prezentácii