Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Čo Komnata najviac potrebuje

21. kapitola 3/3

Čo Komnata najviac potrebuje
Vložené: Jimmi - 06.09. 2011 Téma: Čo Komnata najviac potrebuje
Jimmi nám napísal:

Čo Komnata najviac potrebuje

Autor: Alydia Rackham 

 ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/6532581/20/What_the_Room_Requires

Čo Komnata najviac potrebuje

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

Upozornenie: Kapitola obsahuje zvukovú nahrávku.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

 

VVVVVVVVV

DRACO

Hnali sme sa ponurými chodbami bez svetla, dokonale zladení ako dvaja nepokojní duchovia. Chodby sa zdali byť chladné. Po oboch stranách sme míňali portréty, tiché a temné. So Snapom sme zabočili na jednom rohu, potom na druhom - a zastali sme pred týčiacou sa stenou, ktorá viedla k mojej starej priateľke, Komnate najvyššej potreby.

Srdce mi znehybnelo. Myseľ sa mi prázdna zastavila. Pozrel som sa na neho. Zadíval sa mi do očí.

Potom, bez slova, sa otočil a pokračoval ďalej po chodbe - bude šíriť príkazy, aby všetci študenti šli do svojich fakúlt. Nikto sa neocitne v krížovej paľbe.

Vo Veľkej sieni, niekde za mnou, som začul zbor cvičiť na ich vystúpenie na konci roka. A keď som načúval tej neodbytnej melódii, zatvoril som oči a myslel som len na to, čo žiadam.

"Nes moju dušu do noci

Nech cestu mi osvetľuje svetlo hviezd

Vychutnávam si ten pohľad

Keď temnota sa zmocňuje dňa..."

Zjavili sa dvere. Odsunuli sa, preč odo mňa. Vkročil som dnu, do toho chladného modrého svetla, do prachu, do tieňov."

"Ferte in noctem animam meam

Illustrent stellae viam meam

Aspectu illo glorior

Dum capit nox diem…"

Stál som medzi odpadom a všetkým možným pred špicatým vrchom Skrinky zmiznutia. Pevnejšie som sa postavil a čakal som.

"Spievajte pieseň, pieseň života

Žitého bez ľútosti

Povedz tým, tým, čo som miloval

Že nikdy nezabudnem..."

Pánty na dverách zaškrípali. V skrinke sa ukázala medzera. Na zem presiakla čierna hmla, roztiahla sa ako atrament, jej výhonky sa plazili po kameni. Dvere sa otvorili ešte väčšmi. Objavila sa biela ruka. Zhlboka som sa nadýchol, otočil som sa a odpochodoval k dverám Komnaty.

Prešiel som cez ne, plne ich otvoril, aby sa nemohli kývaním zavrieť. Potom som začal rýchlo, vysiľujúco utekať.

"Cantate vitae canticum

Sine dolore actae

Dicite eis quos amabam

Me numquam obliturum…"

Poznal som čas. Poznal som miesto. Hlasy zboru za mnou slabli, keď som uháňal hore schodmi - nahor, nahor, nahor po točitých schodoch astronomickej veže. V nedávnej minulosti som tými schodmi vybehol mnohé noci, aby som sa uistil, že sa z dosiahnutia takej výšky nezadýcham.

Zatáčal som a zatáčal, jedna ruka na zábradlí, druhá držiaca môj prútik, až kým som sa nedostal na drevenú lávku. Štveral som sa stále vyššie, až kým som nezacítil, ako sa mi chladný nočný vzduch neobtrel o tvár.

Prešiel som okolo ukrytej osoby - nie ďaleko odo mňa. Ani som nezažmurkal. Očakával som to.

Vedel som, že je to Potter - ukrytý pod plošinou podľa Dumbledorových pokynov - práve sa vrátili z výpravy, ktorá si vyžiadala strašnú daň. Mohol som cítiť, že tam Potter je, takmer rovnako, ako keby som ho videl.

Tiež som vedel o ňom. Vedel som o ňom všetko. V skutočnosti som o ňom vedel viac, než vedel on sám. A vedel som, že keby k tomu došlo, položil by som svoj život, aby som ho ochránil pred Voldemortom, až kým nenastane správny čas. Keby som to nespravil, všetko, čo som urobil a urobím, aby som ochránil Hermionu a tých, ktorých milovala, by bolo zničené. Rovnaké to bolo pre profesora Snapa kvôli jeho ryšavovlasej žene.

Ach, ako sa situácia obráti, keď vedomie stretne lásku.

Kráčal som vpred cez tie tiene, keď veľký kompas predo mnou prerušil mesačné svetlo. Spomalil som.

Dumbledore stál pri zábradlí, jeho biele vlasy a brada žiarili ako svätožiara strieborného svetla. Jeho dlhý habit šušťal v silných poryvoch vetra, ktoré šľahali okolo veže.  Ale dajako sa všetko zdalo byť smrteľne tiché.

Moje oči našli jeho tvár. Vyzeral vyčerpane, bledo a veľmi unavene.

"Dobrý večer, Draco," kývol na mňa. "Čo ťa privádza sem v tento jarný večer?"

Zastal som oproti nemu, svoj prútik som držal len v strednom postoji.

"Prišiel som vás pozrieť," zamrmlal som. "Napadlo ma, že by ste možno potrebovali spoločnosť."

Dumbledore sa slabo usmial.

"To je od teba veľmi pozorné. Ďakujem ti."

Hlboko vo svojom vnútri som sa striasol. Pokúsil som sa to nedať najavo vo svojej tvári, ale ten múdry čarodejník oproti mne si to všimol a jeho výraz zažiaril súcitom.

Súcitom.

Ku mne.

Ako keby som ja bol ten, kto mal zomrieť.

Pery sa mi oddelili, aby som niečo povedal. Dumbledore sa pozrel nadol. Zatvoril som ústa. Pripomínal mi Pottera, ktorý bol dole ukrytý a načúval všetkému, čo sme povedali. Zaťal som čeľusť a zatvoril oči, zúriac proti tomu prekliatemu pekelnému mlčaniu, ktoré mi nanútili.

Otvoril som oči, čelo sa mi zvraštilo, keď som sa pozrel na Dumbledora. Pohľad na neho rozmazal môj zrak - požierala ma divoká bolesť. Zdvihol som hlavu, aby som bezmocne prehľadal strechu.

Bol to môj priateľ.

Pohŕdal som ním a od prvého ročníka som ho vždy zosmiešňoval. Napodobňoval som úškrn môjho otca, keď som vravieval jeho meno. Kritizoval som jeho metódy, jeho výber učiteľov a jeho toleranciu k muklorodeným a krvizradcom.

A on ma zachránil. Načiahol svoju ruku a ponúkol mi silu a nádej, keď som sa nadrapoval po okraji temnoty. V poslednej dobe strávil mnoho nocí - nocí, kedy by mal odpočívať - tým, že ma navštevoval po tom, čo som sa s výkrikmi prebudil z nočných morí, rozprával mi príbehy o veľkých čarodejníkoch, udržiaval ma nažive svojimi tajomnými výrokmi, trpezlivými úsmevmi a zrnkami múdrosti.

Srdce mi začalo biť rýchlejšie.

Áno, bol to môj priateľ. Ale to priateľstvo nedostalo šancu vybudovať sa. Nechal som si ujsť všetko - všetko -  a teraz bolo príliš -

Otvorili sa ťažké dvere - neďaleko. Moje oči švihli k Dumbledorovej tvári. Jeho pohľad zostril.

"Takže je čas."

Zaťal som zuby a stuhnuto prikývol.

Za očami toho starého čarodejníka sa usídlila odovzdanosť.

"Myslím, že bude najlepšie, ak ti to radšej uľahčím teraz než neskôr," rozhodol Dumbledore. "Nechceme žiadne zblúdilé iskry navyše." A uvoľnil ruku s prútikom - úmyselne zo seba urobil ľahký cieľ. Zdvihol som svoj vlastný prútik - mal som pocit, ako keby som zdvíhal Zem.

"Expelliarmus," zašepkal som.

Svetlo vystrelilo zo špičky môjho prútika. Dumbledorov prútik okamžite vyskočil z jeho ruky, zarinčal na zemi a ukryl sa niekde v tieňoch.

"Veľmi dobre. Veľmi dobre," pochválil ma Dumbledore. Potom urobil prstami gesto, ako keby niečo dvíhal. Zahryzol som si do vnútrajška líca a poslúchol som ho, zdvihnúc prútik do útočiacej pozície.

Začul som kroky na schodoch. Hruď mi stiahlo.

"Draco," potichu povedal Dumbledore. Pozrel som sa mu do očí.

"Sľúb mi, že si toto navždy zapamätáš," šeptal. "Si statočnejší než si veríš a silnejší než vyzeráš, a bystrejší než si myslíš."

Ruka s prútikom sa mi začala triasť. Namáhavo som prehltol. A potom -

Vycítil som ich. Vkĺzli do miestnosti ako dementorove prsty. Obzrel som sa naľavo a moje oči dopadli na tetu Bellatrix, Fenrira Greybacka a niekoľko ďalších smrťožrútov. Bellatrix spomalila a jej oči sa v úžase a tichej radosti upreli na Dumbledora. Tuho som zaťal zuby.

"No!" vykríkla tlmene. "Pozrime sa, kto tu je." Prekradla sa poza mňa, Greyback vedľa nej. Cítil som, ako si oprela bradu o moje pravé plece.

"Výborne, Draco," vydýchla a zacmukala. Ľavá päsť sa mi zaťala tak silno, že som si pomyslel, že sa zlomí.

"Dobrý večer, Bellatrix," pozdravil ju Dumbledore. "Myslím, že by si nás mohla predstaviť."

"S radosťou, Albus," naklonila hlavu, potom vyšplechla zvyšok. "No bojím sa, že nemáme dosť času." Uškrnula sa na neho, čakala. Nepohol som sa. Stočila sa ku mne.

"Urob to!" prikázala, oči dokorán.

"Je taký istý zbabelec ako jeho otec," uchechtol sa Greyback, postaviac sa na moju pravú stranu. Vyceril zuby.  

Vycítil som na sebe Bellatrixine oči. Otvoril som dvere v sebe a zaplnil svoju myseľ lžami.

"Radšej s ním skoncujem ja," navrhol Greyback.

"Nie!" vykríkla Bellatrix. "Temný pán poveril jeho!" Naklonila sa ku mne, takmer nešťastne, vážne na mňa pozerala. Nepozeral som sa na ňu - znova som hľadel na Dumbledora, vôbec som nezaváhal. Čakal som. Čakal som, až vycítim tú poslednú, vysokú postavu - kým začujem ďalšie kroky na schodoch...

"Toto je tvoja chvíľa," podnecovala ma Bellatrix. Jej slová sa zmenili v zavytie. "Urob to. No tak, Draco! Teraz!"

"Nie," zahrmel čierny hlas.

Sklonil som prútik a otočil sa, keď sa vysoká, temná postava postavila za mňa.

Snape na mňa pozrel, jeho výraz chránený. Ukročil som mu z cesty.

Znova som videl, že sa Dumbledore pozrel nadol. Snape urobil to isté.

Harry bol tesne pod nami.

Srdečný tep mi vyletel ako raketa. Ak sa toto neudeje rýchlo, Potter by mohol niečo skúsiť a sám sa dostať...

"Severus," povedal Dumbledore, vyzval svojho priateľa, aby sa na neho pozrel. Snape zdvihol oči. Môj pohľad visel na Dumbledorovej tvári - ukladal som si do pamäte ten láskavý, statočný smútok, ktorý tam vpísali desaťročia.

Bellatrix Snapa sledovala so železným výrazom. Nikto nedýchal.

Dumbledore prehovoril posledné slovo - priamo k Severusovi Snapovi.

"Prosím."

Na okamžik sa nikto nepohol.

Potom, ako keď veľká čierna vrana mávne krídlom, Snape zaútočil.

"Avada Kedavra."

Vežou zažiarilo oslepujúce zelené svetlo. Neuskočil som preč, ani si nezakryl oči. Zahrmelo. Dumbledorova tvár stratila všetok výraz. Nahol sa dozadu. Prepadol z veže.

Ten obraz sa mi sám vypálil do pamäte.

Svaly sa mi zmenili na ľad.

Snape sa stočil predo mňa a schmatol ma za plece, ťahal ma preč, smerom k dverám, smerom ku schodom.

Začul som Bellatrix vykríknuť v potešení, začul som vzduch roztrieštiť sa revom Temného znamenia, ktoré vyrazilo k oblohe.

Utekali sme dole - popri Potterovi - Snape a ja sme sa stále držali v čele radu smrťožrútov. Museli sme sa ponáhľať - nemohli sme si dovoliť, aby sa zhromaždili nejakí študenti, inak by bola na chodbách krv.

Keď sme uháňali cez Veľkú sieň, Bellatrix vyskočila na jeden zo stolov a začala drviť poháre a skopávať taniere, chichotajúc sa a kričiac radosťou.

Akýsi auror sa zjavil pri predných dverách - otočil sa, oči dokorán.

Snape sa pohol rýchlejšie než ktokoľvek z ostatných - a aurora odstrelilo dozadu neverbálne Stupefy. Pripravil som si svoj prútik, presne v zhode so Snapom, hľadel som ďaleko dopredu, aby som mohol omráčiť akéhokoľvek okoloidúceho skôr, než ho zabijú.

Ale potom som začul Bellatrix zastaviť. Spomalil som a otočil som sa -

Aby som videl, ako namierila svoj prútik a pazúrovitú ruku smerom k tomu veľkému, nádhernému oknu na protiľahlej stene.

Nie-

Vykríkla neľudským výkrikom triumfu, potom si spokojne pomädlila ruky -

A všetko to sklo vyletelo z okna a prerážalo miestnosťou, kúskujúc a hasiac vznášajúce sa sviečky a zasypávajúc podlahu a stoly.

Nasledoval silný, ľadový vietor a prehnal sa mi oblečením. Bellatrix tancovala na mieste, kde stála, chichotala sa, potom zoskočila zo stola a zavesila sa mi na rameno, ťahala ma, ako keby sme šli na spoločenský tanec. Zaťal som zuby.

Jedného dňa, teta...

Stretli sme troch ďalších ľudí - všetko aurorov - a Snape ich bez námahy omráčil. Keď sme sa dostali na pozemky, Bellatrix ma pustila a rozbehli sme sa dolu kopcom. Nad nami sa týčila temnota lesa.

Ale ja som sa už viacej nebál lesnej temnoty, či hrôzy, ktorá čakala medzi jeho vetvami.

"Ako to zvládnete?"

"Pamätaním na to, že nakoniec som poslúchol jeho príkazy a nie Voldemortove."

Bezpečnejšie som zovrel prútik, zdvihol hlavu a kráčal strmhlav rovno do tej temnoty.

"Spievajte pieseň, pieseň života

Žitého bez ľútosti

Povedzte tým, tým, ktorých som miloval

Že nikdy nezabudnem

Nikdy nezabudnem..."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 21. kapitola 3/3 Od: bbarka - 30.10. 2011
Draco, Severus aj Dumbledore sú naozaj výnimočné postavy... aj v kánone aj v Komnate... som z tejto poviedny fakt veľmi rozhodená... "Bol to môj priateľ." Celá tá Dracova úvaha mi lámala srdce...

Re: 21. kapitola 3/3 Od: ulli - 30.10. 2011
A znovu jsem se rozbrečela. Tak nádherné slova cele útočí na mou mysl a srdce. Rozloučení se Snapem před Komnatou, to tiché dodávání odvahy, Dracův zběsilý úprk na věž, aby dorazil včas. Aby vše proběhlo podle plánu. Zatracený Brumbál. Draco dokazuje, že se úplně změnil: A vedel som, že keby k tomu došlo, položil by som svoj život, aby som ho ochránil pred Voldemortom, až kým nenastane správny čas. Keby som to nespravil, všetko, čo som urobil a urobím, aby som ochránil Hermionu a tých, ktorých milovala, by bolo zničené. A snaží se zachránit životy nevinných, a nikdo si toho nevšimne.Nenaplněná přátelství, zmařené životy, tolik obětí. Slzela jsem i u originálu. Ale tady ty postavu miluju. A proto je mi víc těžko u srdce. Vždy, když znovu koukám na filmy, pozoruju drobnosti, co mi ušly. Pozoruju Draca i Snapa víc než ostatní. I Hermionu. Ale ja som sa už viacej nebál lesnej temnoty, či hrôzy, ktorá čakala medzi jeho vetvami. Nikdy nezabudnem...
Re: 21. kapitola 3/3 Od: ulli - 30.10. 2011
Celá tato kapitola mě rozhodila. Zapoměla jsem napsat "díky". Díky za překlad, díky za slova ve slovenštině. Protože mi připadají víc plné citu. Víc vyjadřující. A další dnes už nezvládnu, třeba zítra.

Re: 21. kapitola 3/3 Od: Jacomo - 13.09. 2011
Kdybych měla ocitovat věty, které se mi dostaly pod kůži, musela bych se zkopírovat celou kapitolu... Tak snad jednu za všechny:  Potom, ako keď veľká čierna vrana mávne krídlom, Snape zaútočil. Bum - s bouchnutím se otevřely dveře skříně v Komnatě. Albusova hůlka spadla na zem. Brumbál padající z věže. A těžký balvan viny dosedá do srdcí těch, kteří kvůli nejistotě vítězství obětovali duši... Trochu je mi v tomhle případě líto Harryho. Za chyby, které udělá, za pochybnosti, které ho budou trápit, a za obvinění, která vznese, až tak úplně nemůže. Skutečně byl držen stranou všeho a nejsem si jistá, jestli to opravdu bylo až tak nutné. V tomhle příběhu je Brumbál dobrý dědečkem Dracovi, ale Harryho vede víceméně na porážku. Nebo se pletu? Dokázala autorka i jemu přiznat nárok na rozhodování o vlastním životě? A ještě jedna věc mě u tohohle dílku kapitoly mrazí - skutečnost, že v mém počítači se ukrývá rozepsaná povídka o Dracovi a Snapeovi, která by mohla být jeho zcela kanonickým sequelem. Měla bych jí dopsat dřív, než mi přečtení překladu téhle povídky pokazí hru Děkuji za vynikající překlad. Tvoji šťastnou ruku při výběru povídky i krásných formulací ve slovenštině bychom měli pozlatit. Díky.

Re: 21. kapitola 3/3 Od: Rapidez - 11.09. 2011
Ách, holky paráda - vždyť vy už vlastně finišujete! To je tak fantastické, že jsi to, Jimmi, dotáhla takhle daleko a je neuvěřitelně krásný pocit vědět, že se na to nevypodneš v půlce překladu - ta "jistota" je něco neopakovatelného. ;) A překlady určitě dávají zabrat (♥) takže přeji pevné nervy - stojí to za to!!! :)
Re: 21. kapitola 3/3 Od: Jimmi - 11.09. 2011
A to nevieš, že ďalšie dve kapitoly už sú u Dody, takže naozaj finišujeme. Musela som to niečím prestriedať, inak by som ju uštvala (mám týždeň dovolenku a mám v pláne len prekladať - ak sa mi bude chcieť sedieť za PC). Ja ďakujem za všetko, bez teba by táto poviedka nikdy preložená nebola.

Re: 21. kapitola 3/3 Od: adelina - 08.09. 2011
Čekala jsem to, věděla, že jinak to nebude a stejně teď přes slzy nevidím na monitor. Dostalo mě to o něco víc než v kánonu. Prosím, prosím ať přežijí oba. Děkuji za překlad, Jimmi.
Re: 21. kapitola 3/3 Od: Jimmi - 08.09. 2011
Ďalšia je už u bety, takže snáď to dlho nepotrvá. Oba - myslíš Snapa a Draca alebo Draca a Hermionu? A inak tiež mám pocit, že z tohto pohľadu bola tá scéna emotívnejšia ako originál. Ja som si kvôli nej pustila film a videla veci, ktoré som si predtým nevšimla. A obdivovala autorkinu schopnosť vidieť ich tam a vložiť do tejto poviedky. Mám obavy, že keď kedykoľvek ten film zase uvidím, už tam vždycky bude stáť tento Draco a nie ten z kánonu. Ďakujem

Re: 21. kapitola 3/3 Od: Zuzana - 06.09. 2011
No a tu... len čo zazneli prvé tóny a len čo som si prečítala prvé riadky mi vybehli slzy a to už doslova nič nevidím a musím vyčistiť aj okuliare, lebo sú akosi mokré zvnútra. Musela som si zobrať ďalšiu vreckovku. Preplakala som celú kapitolu, presne ako vtedy, keď som to čítala od JKR prvý-krát. Aj vtedy mi bolo strašne a teraz tiež. Tak veľmi mi je Severusa a Draca ľúto. Strašne by som chcela, keby ich autorka nechala žiť. Oboch. Nechcem aby sa držala kánonu fňuk. Nič nevidím. Ďakujem Jimmi za preklad a prosím ďalšiu kapitolu, lebo toto sa skončilo hrôzostrašne.
Re: 21. kapitola 3/3 Od: Jimmi - 07.09. 2011
Ďalšia ti nepomôže... ani tá ďalšia... Musíme to len vydržať, vážne sa nemôžem dočkať záverečnej kapitoly - niežeby som chcela, aby poviedka skončila, len tieto kapitoly fakr drásajú srdce. Ďakujem moc za všetky komentáre, moc som na ne čakala. Díky PS. Neignorujem tvoje otázky, len na ne úmyselne neodpovedám.
Re: 21. kapitola 3/3 Od: Zuzana - 07.09. 2011
Je mi to jasné, ani som nečakala odpoveď :) alebo možno aj čakala. Ani ja nechcem aby skončila, ale to srdcedrásajúce tam sedí dokonale, to si perfektne vystihla. Keď sa táto poviedka skončí, a budem vedieť ako, tak si ju znova prečítam, jedným ťahom. Na to sa teším, aj keď... uvidím, keď zistím aký bude koniec. Ale niektoré kapitoly si budem čítať určite :)

Re: 21. kapitola 3/3 Od: denice - 06.09. 2011
Děsivé a zároveň krásné - Dracova lítost, jeho bolest a proti němu Brumbál, chválí ho a povzbuzuje. Nevzpomínám si, že bych kdy četla popis této tragédie z Dracova úhlu pohledu. Hudba umocňuje pocit smutku, zmaru. A Draco už se nebojí té hrůzy a temnoty. To nejhorší už se stalo. Děkuji.
Re: 21. kapitola 3/3 Od: Jimmi - 07.09. 2011
Myslím, že ešte nestalo. Ale autorka na tom mieste zvolila popis niekým iným, inak by som to asi mala problém zvládnuť... Ja si to inak tiež neviem vybaviť, ale určite niečo také bude. Len toto bolo také emotívne... Ďakujem.

Re: 21. kapitola 3/3 Od: marci - 06.09. 2011
Úchvatné.  Čekala jsem, že autorka zapojí do textu originální dialogy, ale nevadí. Dojemná byla ta starost obou o ostatní studenty a to jejich němé loučení před Komnatou..... ach jo... Nikdy jsem nepátrala po textu toho sboru z filmu. "Spievajte pieseň života žitého bez lútosti. Povedzte tým, ktorých som miloval, že nikdy nezabudnem..." Epitaf. Nádherně přeložený. Díky
Re: 21. kapitola 3/3 Od: Jimmi - 06.09. 2011
Sú to originálne dialógy, ale z filmu. Zabudla som tam napísať, že pracuje s filmovou verziou, rovnako pri sedmičke. Nikdy predtým by ma nenapadlo, že Snape toho aurora vlastne zachránil. Pri tejto poviedke som spoznala toľko krásnych piesní... Ďakujem za komentár, chvíľku si oddýchneme, viac v zálohe nemám.

Re: 21. kapitola 3/3 Od: teriisek - 06.09. 2011
Čím více takových příběhů čtu, tím nedostatečnější a horší mi připadá originál... tak zoufale nevyužitý! Ta scéna byla výborná, je vidět, že už se od originálu začínáme trochu oddělovat, že? Bylo mi smutno, ale tak nějak méně smutno než předtím, možná proto, že jsem věděla, že to tak má prostě být, možná proto, že autorka zmínila tu Brumbálovu únavu. Líbilo se mi to, moc. Děkuju za nádherný překlad a moc se těším na další kapitoly!
Re: 21. kapitola 3/3 Od: Jimmi - 06.09. 2011
Použila som dialógy z nášho dabingu šestky, okrem pár viet, presne kopíruje film. Gestá, pohyby, neskutočné. Toľko detailov som si potom na tej scéne vo veži všimla... Mňa najviac dostala prvá časť, ten list bol neskutočný a až dnes som zistila, že toho vojaka zabili týždeň na to. Jeho žena sa veľmi vysokého veku. Už mám 22, zatiaľ sa stále držíme kánonu. Neuveriteľné. Už len štyri kapitoly, tri bez epilógu a 23 má normálnu dĺžku. Sama som zvedavá. Díky moc

Re: 21. kapitola 3/3 Od: lucianna - 06.09. 2011
Tak toto bolo absolútne úžasné. Prvú časť som si prečítala ešte dnes okolo jednej, ale vzhľadom k tomu, že som už na internáte, tak nemôžem písať na počítači po 23:00, lebo potom nevedia spať. Faktom je, že ma to tak smutne očarilo, že cez tie slzy by som ani nevedela čo píšem. Druhú časť som si prečítala dnes po škole. Taktiež som zostala absolútne užasnuto sedieť nad obrazovkou a keď som bola v polkde komentára, tak prišla spolubývajúca s tým, že už musíme ísť na zápis do hudobnej a tak som to nestihla. No a keď som bola v knižnici tak som videla, že znova rýchlosťou svetla pribudla ďalšia časť kapitoly, ale prečítať som si ju mohla až teraz a neľutujem, pretože mám konečne aspoň kľud na to, aby som napísala komentár. Takže cekovo sa mi to svojou hĺbkovou smútkovou atmosférou nenormálne páčilo. Inak ten list a to, ako sedel do toho deja ma nehorázne dostalo a ja vlasne ani nechcem vedieť, či sa naozaj v nejakej knihe nachádza, alebo ho vytvorila autorka, radšej si necháám ilúzie, že je to všetko tak ako to je napísané. No, ale teraz, keď už je to v tomto bode, tak sa bojím, že to bude tak pokračovať ako HP7 a to teda nechcem. Ono by to nemuselo byť zlé, ale prechádzať znova tými udalosťami ako Hermiona žije rok v stane by ma asi nebavilo... Aj keď vidieť to z Dracovho pohľadu by mohlo byť v celku zaujímavé. V každom prípade ďakujem za nádherný preklad, ktorý ma potešil, aj keď kapitola bola smutná, ale som rada, že sa dej vyvíja ďalej. Naozaj ďakujem.
Re: 21. kapitola 3/3 Od: Jimmi - 06.09. 2011
Ďakujem za úžasný komentár. Už len pár kapitol (na jednej ruke), takže sa nedá stihnúť prejsť celá sedmička. Ten list je originál (je použitá kratšia verzia) http://www.pbs.org/civilwar/war/ballou_letter.html http://www.brotherswar.com/Perspective-1.htm Jeho autora zabili týždeň po jeho odoslaní.  

Re: 21. kapitola 3/3 Od: leni - 06.09. 2011
uzasna kapitola a tie verse som myslela ze sa rozplacem to bolo take nadherne
Re: 21. kapitola 3/3 Od: Jimmi - 07.09. 2011
Ďakujem

Re: 21. kapitola 3/3 Od: Neprihlásený - 06.09. 2011
Páčila sa mi veta: "Ach, ako sa situácia obráti, keď vedomie stretne lásku" Aj mne je ľúto, že priateľstvo medzi Dracom a Dumbledorom nemalo šancu sa vybudovať. Na mňa to  bolo pri konci až priveľmi temné. Chudák Draco. Som ale rada, že sa nikomu nič nestalo. A slová tej piesne boli také krásne. Ďakujem za krásnu kapitolu, prenádherný preklad 
Re: 21. kapitola 3/3 Od: doda357 - 06.09. 2011
To je komentár odo mňa  Nejako mi ušlo prihlásenie 
Re: 21. kapitola 3/3 Od: Jimmi - 06.09. 2011
To je divné, je tu prístup len na registrovaných. Ale už sa tomu prestávam čudovať. Ďakujem za pomoc a za všetko.

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.10. 2011Poďakovanie
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )14.10. 201125. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )19.09. 201123. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.09. 201122. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201121. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201120. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.08. 201119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.08. 201118. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.08. 201118. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )20.08. 201117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )09.08. 201116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.07. 201115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )18.07. 201114. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )11.07. 201113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )07.07. 201112. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.06. 201112. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.06. 201111. kapitola
. Video k poviedke: ( Mel )12.06. 2011Trailer k poviedke
Alydia Rackham: ( Jimmi )30.05. 201110. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )28.05. 20119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.05. 20118. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.05. 20117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.05. 20116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )10.04. 20115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.03. 20114. kapitola - II. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.03. 20114. kapitola - I. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.03. 20113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20112. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20111. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )12.03. 2011Úvod k poviedke + trailer
. Video k poviedke: ( Jimmi )08.03. 2011Dramione video