Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Čo Komnata najviac potrebuje

21. kapitola 2/3

Čo Komnata najviac potrebuje
Vložené: Jimmi - 06.09. 2011 Téma: Čo Komnata najviac potrebuje
Jimmi nám napísal:

Čo Komnata najviac potrebuje

Autor: Alydia Rackham 

 ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/6532581/20/What_the_Room_Requires

Čo Komnata najviac potrebuje

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

Upozornenie: Kapitola obsahuje zvukovú nahrávku.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

VVVVVVVVV

DRACO

"Legilimens!"

To slovo sa rozliehalo v mojom vnútri, keď som upieral zrak na špičku prútika profesora Snapa, potom som sa popri ňom pozrel do jeho čiernych, prižmúrených očí. Pohol som trochu telom, na to som sa nadýchol a vydýchol. To kúzlo rachotilo ako výstrel v prázdnej miestnosti. V nasledujúcom okamihu vo mne ako čierny jed vzrástol mrak lží. Zaplnil celú moju myseľ, zachytil to kúzlo, ktoré cvendžalo a umlčal ho.

Snape pomaly sklonil prútik.

"Veľmi dobre," zamrmlal, opatrne skúmal moju tvár. "Maximálne povzbudzujúce."

Neobťažoval som sa s odpoveďou. Len som sa krátko nadýchol a striasol som sa, aby som rozohnal ten tmavý mrak. Ale jeho kúsky stále vo mne pretrvávali, dokonca keď som stál pri žiariacom lustri v Snapovej temnej pracovni.

Keď sa Snape otočil k polici a začal zastrkávať knižky a pergameny do záhybov svojho habitu, rozhliadol som sa po tých impozantných policiach, ktoré boli preplnené lesklými fľaštičkami elixírov - pohľad, ktorý sa mi v poslednej dobe stal rovnako dôverne známy ako moja spoločenská miestnosť. Asi viacej, pretože veľmi málo času som prespal a takmer všetok svoj ušetrený voľný čas som trávil tu, s profesorom Snapom, a zdokonaľoval svoje umenie Oklumencie.

Už som ho predtým vedel dosť slušne, od svojej tety Bellatrix. Pôvodne som mal pred každým utajiť svoje poslanie vraha. Ale teraz, keď som využil všetko, čo som sa už naučil - a podľa všetkého taktiež zužitkovaním veľkého množstva prirodzeného talentu - profesor Snape zlepšil moje schopnosti tak dokonale, že sám raz dokonca poznamenal, že som tým najnadanejším Oklumenikom, ktorého okrem seba pozná.

Čoskoro sme mali zistiť, či to bude stačiť.

Presunul som váhu, prehltol, pokúsil sa dýchať vyrovnane a hlboko, kým som čakal. Každý sval mi oťažel - každý nádych vyžadoval úsilie. Obavy sa usadili na dne môjho žalúdka, z ktorého si spravili svoj domov. Ale dnes večer...  Dnes večer som od nich nedokázal odvrátiť svoje myšlienky.

Stál som na kraji akéhosi zrázu - zrázu, ku ktorému som neustále kráčal od okamihu, čo som sa narodil. Vždy som tušil, že ma táto úplná temnota, bezodná priepasť čaká, aby ma lapila. Ale teraz - teraz som nazeral cez ten okraj, dolu do tej priepasti a zdalo sa, že ma chladný vietor udiera do tváre. A tá zívajúca strž ovládla moju myseľ. Hlbšie som sa nadýchol, potlačil ten pomalý, dusiaci pocit. A skoro to vyšlo. Pretože teraz som mal jednu sviečku, jedno malé svetielko uprostred tejto nemej temnoty.

Nešiel som sám.

Sledoval som svojho profesora, keď sa otočil znova k svojmu fľaštičkami pokrytému stolu a začal ho upratovať - tie fľaštičky cinkali, keď ich posúval. Zdvihol som chladnú ruku, aby som sa pokúsil rozmasírovať to napätie v mojom zátylku a asi po stýkrát som ho študoval.

Severusa Snape som poznal odmalička. V skutočnosti som si nedokázal spomenúť, kedy som ho videl prvý raz. Ale vždy sa zdal zlovestný, odstrašujúci - dokonca viac než niektorý z iných spoločníkov, ktorých si moji rodičia radi držali. Ako dieťa ma desil. Keď som začal chodiť do školy, začal som ho obdivovať a chcel som byť ako on - dokázal tak ľahko vystrašiť živú dušu z každého, na koho sa pozrel. Chcel som byť taký hrozivý, taký mocný, taký mrazivý. Až za týchto posledných pár dní som si uvedomil, že som sa na neho pozeral úplne nesprávne.

"Kto to bol, profesor?" spýtal som sa do toho ticha.

Snapov chrbát stuhol a ruky na jeho stole sa prestali hýbať. Ale bol som príliš unavený, aby som bol opatrný, a príliš napnutý zármutkom, aby som sa bál. Okrem toho som ho už teraz poznal. Vedel som, že má suchý, ponurý zmysel pre humor - humor, ktorý ma často prekvapil. Vedel som, že bol k študentom nespravodlivý, aby udržal svoje utajenie. A že bol chladný, aby si udržal odstup.

A vedel som, že bol smutný. Smutný kvôli jazvám a tieňom v jeho minulosti. Smutný kvôli chybám, nesprávnym krokom, nesprávnym slovám.

Smutný kvôli tej hroznej veci, ktorú sme sa chystali urobiť.

"O čom to rozprávaš?" spýtal sa Snape, jeho hlas znel ako varovné zavrčanie medveďa. Nechal som obe ruky klesnúť k svojim bokom a potichu som prehovoril.

"Tá žena vo vašej hlave," odpovedal som. "Tá s ryšavými vlasmi - tá, na ktorú myslíte. Zdala sa mi povedomá."

Snape sa neotočil. Nepohol sa. Zamračil som sa, neprítomne si šúchal vnútrajšok svojej ľavej ruky.

"Pripomína mi Pottera," priznal som, neschopný nájsť spôsob, ako to povedať inak.

Snape mlčal tak dlho, myslel som, že už mi neodpovie. Ale potom sa nadýchol.

"Má jej oči."

Zízal som na neho. Ale nič som nepovedal.

"Volala sa Lilly Potterová," nakoniec mi povedal Snape, hlas mal hlboký a vyrovnaný. Ale keď sa otočil, to, čo som videl vpísané v jeho čiernych očiach, mi prerazilo hruďou. Snape zdvihol hlavu, nepatrne, a potom prehovoril s tichým pokojom.

"Ona je dôvodom pre všetko." Zastal. "Minimálne pre mňa."

Dlho, trasľavo som vydýchol a prehltol.

"Chápem," zašepkal som. Len na okamih Snapov kamenný výraz zjemnel.

"Ja viem."

Pokúsil som sa prehltnúť - pokúsil som sa, ale náhla bolesť zaútočila na stred mojej hrude, stiahla ju. Zaťal som päste.

"Dumbledore..." začal som, potom zastal, aby som ovládol svoj hlas. "Dumbledore je váš priateľ, však?"

Snapov pohľad sa zamihotal a nadvihol obočie.

"To záleží na tom, čo myslíš pod pojmom ´priateľ´," monotónne odvetil.

"Veríte mu," ujasnil som. "A on verí vám. Riskoval svoju povesť a svoju pozíciu, aby sa vás zastal."

"Občas, chlapče," zamrmlal Snape, pozrel nadol, aby si narovnal manžetu, "si myslím, že sa mi pokúšaš väčšmi sťažiť život."

Nič som nepovedal. Ale neodvrátil som sa od neho - hľadel som na neho, čakal. Snape si krátko vzdychol.

"Áno," povedal potichu. "Myslím, že... by sa dal nazvať priateľom."

Obaja sme tam stáli v tichu po dlhý čas. Bolo mi zle, pripadal som si vyvedený z rovnováhy - ako keby zem pod mojimi nohami lámala.

"Ako..." začal som, pokúšal som sa vysloviť, čo som mal na mysli. "Ako to zvládnete?"

Celé Snapovo telo sa vystrelo.

"Pamätaním na to, že nakoniec som poslúchol jeho príkazy," vyhlásil, "a nie Voldemortove."

Hlava sa mi vyjasnila. Nohy mi spočinuli na pevnej zemi. Napol som čelo, ale sila vstúpila do mojej hrude. Potom sa Snape načiahol a priložil ruku na bok mojej hlavy - gesto oveľa nežnejšie než aké mi kedy venoval môj otec. Nechal ju tam len chvíľu, potom ju stiahol a vystrel svoje plecia.

"Poďme, pán Malfoy," povedal. "Máme prácu."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 21. kapitola 2/3 Od: bbarka - 30.10. 2011
Jimmi, tak za tieto kapitoly klobúk dole... pri tej predchádzajúcej som bola úplne mimo, takže som to aj zabudla napísať, ale preklad toho listu bol naozaj neuveriteľný... a tejto časti tiež... "Pamätaním na to, že nakoniec som poslúchol jeho príkazy," vyhlásil, "a nie Voldemortove." No páni, ja nemám slov... úžasné, ďakujem!!!

Re: 21. kapitola 2/3 Od: ulli - 30.10. 2011
Aslzy stekly po mých tvářích. Nádherně vyjádřené to, co nikdo neuslyší. Snape se malinko otevřel, mají s Dracem pár věcí společných. Myslím, že je to jedna z mála nesmutnějších kapitol nejen této povídky. Pretože teraz som mal jednu sviečku, jedno malé svetielko uprostred tejto nemej temnoty. Nešiel som sám. A tady mi srdce puklo. "Pamätaním na to, že nakoniec som poslúchol jeho príkazy," vyhlásil, "a nie Voldemortove." Hlava sa mi vyjasnila. Nohy mi spočinuli na pevnej zemi. Napol som čelo, ale sila vstúpila do mojej hrude. Potom sa Snape načiahol a priložil ruku na bok mojej hlavy - gesto oveľa nežnejšie než aké mi kedy venoval môj otec. Nechal ju tam len chvíľu, potom ju stiahol a vystrel svoje plecia.

Re: 21. kapitola 2/3 Od: Jacomo - 13.09. 2011
Tak snad konečně - po třetím přečtení - budu schopná vyplodit smysluplný komentář. Poprvé mi jen tekly slzy a i podruhé jsem měla pořádný knedlík v krku. Teď to prostě jen bolí. Pořád... Je to nádherná poezie. Drsná, temná, tragická, možná skoro máchovská poezie. Všichni to známe, všichni jsme to četli, ale takhle z druhého břehu, ze sdílení pocitů "vraha a spoluvraha" z toho mrazí nějak mnohem, mnohem víc. A přestože přes všechny moje stesky ohledně konce, který Snapeovi přisoudila JKR, dokážu její postoj v jeho případě pochopit, pokaždé, když čtu něco, co sahá takhle na dřeň duši Draca Malfoye, je mi neskonale líto, jak zatočila s ním. Zaplaťmerlin za fanfiction! Děkuju, Jimmi. Děkuju, i když za tuhle nádheru je to málo.

Re: 21. kapitola 2/3 Od: adelina - 08.09. 2011
Opět moc krásná část. Severus byl v kánonu vždy mou oblíbenou postavou a po přečtení HP 7 tou nejoblíbenější. Když jsem potom začala číst FF, jen se to prohloubilo. Tenhle kousek kapitoli přesně vystihl můj pohled na něj. A i když v kánonu se Draco neprojevil takovým způsobem, ráda věřím tomu, že byl takový jako v této povídce. Mám zase slzy v očích - Potom sa Snape načiahol a priložil ruku na bok mojej hlavy - gesto oveľa nežnejšie než aké mi kedy venoval môj otec. Krása. Děkuji za překlad, Jimmi. P.S. Myslím, že už sem psala, že díky tvým překladům jsem objevila kouzlo slovenštiny a opravdu mám pocit, že v češtině by tahle povídka tak krásně nevyzněla.
Re: 21. kapitola 2/3 Od: Jimmi - 08.09. 2011
Hm, práve to gesto som mala problém preložiť, presne som si ho vedela predstaviť, ale nedokázala nájsť vhodné slová. A keď vidím, ako sa cituje to priložil ruku na bok mojej hlavy, krútim hlavou, že som to nepreložila lepšie. Pritom to mám pred očami... a nežne mi položil ruku na bočnú časť, zboku... stále tie slová nemám. Škoda, ale snáď to všetci pochopili. Ďakujem za pochvalný komentár

Re: 21. kapitola 2/3 Od: Zuzana - 06.09. 2011
Tak teda Severus vie o Dracovi všetko, keď ho učil oklumenciu. A lásku on pochopiť dokáže a zradu tiež... A páči sa mi, že aj Draco vie... Nemusia sa pred sebou hrať na nič. Hudba k tejto kapitole je strašne deprimujúca. Taká čo sa počúva na pohrebe. Mám sa báť ? Mám strach o Severusa a aj o Draca, ale ten verím, že prežije. U Severusa už takú istotu nemám. “ Potom sa Snape načiahol a priložil ruku na bok mojej hlavy - gesto oveľa nežnejšie než aké mi kedy venoval môj otec.“ Znovu emocionálna bomba. Nakoniec neviem či v zdraví prežijem ja Dokonalé a ja idem na tretí kúsok. Snáď to ešte zvládnem, nejako...

Re: 21. kapitola 2/3 Od: denice - 06.09. 2011
Běhá mi mráz po zádech. To se musí schylovat k tak strašné tragédii, aby někdo konečně Severuse poznal a pochopil. Jsem ráda, že se Dracovi otevřel. Nádherný závěr, ta odpověď na Dracovu otázku. Díky. 
Re: 21. kapitola 2/3 Od: Jimmi - 07.09. 2011
Aj tak nechápem, ako toto všetko dokázal... Už som niekde písala, že asi ani mnoho čitateľov HP, ktorí nepodľahli FF, netuší, čo to bolo vlastne za človeka. Že bez neho... Ďakujem

Re: 21. kapitola 2/3 Od: teriisek - 06.09. 2011
Neříkej, že už je to tady? Je to nádherné a já moc děkuju, víc nevím, co říct. Nemám slzy v očích jako u minulé části, tentokrát je to balvan u srdce, protože tady padly ty nejdůležitější otázky a odpovědi, ty skryté stejně důrazně jako ty vyslovené, a já stejně nechápu, jak s tím vědomím můžou dál žít, jak můžou jít dál, jak to můžou zvládnout... achjo, je mi smutno:( Děkuju!
Re: 21. kapitola 2/3 Od: Jimmi - 06.09. 2011
Jo, jo, jo, už je. Ach jaj. Ani ja nechápem. Najhoršie je, že bez FF by som nikdy nepochopila, čím všetkým musel Snape prejsť a aký to bol veľký človek (a tým myslím čisto len originál). A predpokladám, že mnoho fanúšikov HP to nechápe doteraz. Niekedy si myslím, že ani Rowla. Ďakujem

Re: 21. kapitola 2/3 Od: doda357 - 06.09. 2011
Povzbudzujúce, že Draco je taký dobrý v Oklumencii. Som rada, že Draco pozná Snapa natoľko, aby ho vedel hentak pekne opísať Krásna bola aj debata o tom, kto je tá žena a či je Dumbledore Snapovým priateľom. A nakoniec to gesto. Nádhera, ďakujem veľmi pekne  
Re: 21. kapitola 2/3 Od: Jimmi - 06.09. 2011
Ďakujem, škoda že Snape dopadol tak ako dopadol. Voči nemu bol osud najmenej spravodlivý. Ale tak to už býva.

Re: 21. kapitola 2/3 Od: myska111 - 06.09. 2011
Moc dobrá kapitola. Líbilo se mi, jak se Snape Dracovi trochu otevřel. Mám trochu obavy z toho co je čeká a jak to dopadne. Napnutě budu čekat na pokračování.
Re: 21. kapitola 2/3 Od: Jimmi - 06.09. 2011
Zatiaľ sa stále držíme kánonu, takže je to jasné. Ale už sa nemôžem dočkať častí, kedy tomu tak nebude a budeme mať svoj vlastný záver :D Ďakujem

Re: 21. kapitola 2/3 Od: wanilka - 06.09. 2011
A člověk má celý den o čem přemýšlet... :) Jsem ráda, že tuhle povídku překládáš zrovna ty. Nevím proč, ale mám pocit, že v češtině by to tak pěkně nevyznělo.
Re: 21. kapitola 2/3 Od: Jimmi - 06.09. 2011
Ani netušíš, aká úžasná a potrebná pochvala to je. Ďakujem

Re: 21. kapitola 2/3 Od: 3lucky - 06.09. 2011
u takovéhle povídky by mělo být varování pro slabší povahy: Číst až po zveřejnení všech kapitol, hrozí mentální kolaps!!!  Je to úžasné díky
Re: 21. kapitola 2/3 Od: Jimmi - 06.09. 2011
Ha, presne také varovanie som napísala Bbarke, nech dôjde po 16 a potom nech si počká, až to bude celé. Ďakujem.

Re: 21. kapitola 2/3 Od: marci - 06.09. 2011
Fakt si tu slzím.... Krásné to bylo... I když -  v té části, kdy draco říká: "Věříte mu. A on věří vám." jsem čekala že Severusova odpověď "Občas, chlapče" bude konečná.   No jo, nemám Brumbála ráda, no jsem ráda, že tuto kapitolu dávkuješ po částech. Přečíst si takovouhle nálož najednou by nebylo v pracovním procesu to pravé .-) Moc díky za překlad.
Re: 21. kapitola 2/3 Od: Jimmi - 06.09. 2011
Ja som ti to ani naraz nedokázala preložiť. Ďakujem za komentár.

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.10. 2011Poďakovanie
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )14.10. 201125. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )19.09. 201123. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.09. 201122. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201121. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201120. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.08. 201119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.08. 201118. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.08. 201118. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )20.08. 201117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )09.08. 201116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.07. 201115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )18.07. 201114. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )11.07. 201113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )07.07. 201112. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.06. 201112. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.06. 201111. kapitola
. Video k poviedke: ( Mel )12.06. 2011Trailer k poviedke
Alydia Rackham: ( Jimmi )30.05. 201110. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )28.05. 20119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.05. 20118. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.05. 20117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.05. 20116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )10.04. 20115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.03. 20114. kapitola - II. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.03. 20114. kapitola - I. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.03. 20113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20112. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20111. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )12.03. 2011Úvod k poviedke + trailer
. Video k poviedke: ( Jimmi )08.03. 2011Dramione video