Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Tie správne slová

2. Tie správne slová

Tie správne slová
Vložené: Jimmi - 28.08. 2011 Téma: Tie správne slová
Jimmi nám napísal:

Autor: MiHnn

Preklad: Jimmi

Banner: tina.loves @ TDA

Link na originál: http://dramione.org/viewstory.php?sid=1225&chapter=2

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Žáner: Rôzny

Napísané pre: Round 8 Dramione LDWS on Livejournal

Výzva pre 1. kolo: „Zbožňovať a potrebovať“   

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Autorka s týmto drabble toto kolo vyhrala a mne zatiaľ narobilo najväčšie problémy pri preklade. Asi by ste si to ani nevšimli, ale... nad angličtinou občas žasnem a nie vždy sa to dá prekladom zachytiť. Takže: Draco jej v skutočnosti hovorí, že „You’ll be fine”, pričom to fine aj pekný aj dobre. Má na mysli, že bude v poriadku. Hermiona na to reaguje, že jej nestačí byť peknou, ale chce byť „exemplary“, vo význame vzorová, dokonalá. Draco reaguje s „exemplary“ vo význame výstražný, varovný s narážkou na stretnutie s jej rodičmi. Následne autorka použije dve slovesá adore a worship, ktoré obe znamenajú zbožňovať, tak aby som to oddelila, miesto toho druhého som použila uctievať, aj keď v ďalšom nie príliš sedí.



 

Tie správne slová

"Prestala by si byť nervózna? Bude to v pohode."

Tak toto jej už povedal po tretí raz a ona na neho v dôsledku toho po tretí raz zazrela. "Nechcem, aby to bolo v pohode, chcem, aby to bolo ukážkové."

"Máš sa stretnúť s mojimi rodičmi; to je ukážkové," zamrmlal Draco sucho.

Práve zdvíhal ruku, aby uchopil to veľké mosadzné klopadlo, keď mu ju v panike stiahla nadol. Na to Draco nahlas zastonal, než na ňu nadvihol obočie.

"Čo je tentoraz?"

"Ja... hm..."

Prevrátil očami. "Von s tým."

"Na akú tému rozhovoru by sme sa mali sústrediť?"

Draco slabo pokrčil plecami. "To je jasné. Drž sa témy, o ktorej moji rodičia dokážu hovoriť s kýmkoľvek."

"Ach?" spýtala sa zvedavo. "A tou je?"

V tomto okamihu sa Draco Malfoy vystrel a uškrnul sa na ňu tým ocenenia vyhrávajúcim úsmevom. "Tou som ja."

Hermiona ohromene zo seba dostala: "Prepáč?" 

Dracov úsmev nezakolísal. "Moji rodičia sú čistokrvní, ktorí splodili jediného syna. Ja som ich najväčším úspechom. Takže musíš zložiť poklony ich najväčšiemu úspechu."

Hermiona sa maximálne snažila, aby sa posmešne nezasmiala. "Ach, prepáč, mala som to vedieť. Prosím povedz mi, ó, Najväčší Úspech Malfoyovskej rodiny, čo presne by som mala o tebe povedať?"
"No," začal vážne Draco, poľahky pristal na jej hru. "Vždy by si mohla spomenúť, ako diabolsky driečny som."

"Hm, hm."

"Aký očarujúci a duchaplný..."

"Samozrejme."

"Mohla by si povedať, ako ma zbožňuješ. Ako absolútne nemôžeš bezo mňa žiť."

"To sa rozumie."

"A ako ma uctievaš..."

"Uctievam ťa?" Posmešne na neho nadvihla obočie.

"Samozrejme," pokračoval vážne. "Nikto by nedokázal byť s nejakým Malfoyom bez toho, aby neuctieval to, čo Malfoy povedal. To je neslýchané."

Hermiona mykla plecami a otočila sa k odchodu. "Potom si myslím, že so žiadnym Malfoyom nie som."

Draco ju okamžite schmatol za ruku a pritiahol si ju k sebe. Keď k nej laškovne sklonil hlavu, mal na perách hravý úsmev. "Tiež by si im mohla povedať, že hoci ma absolútne zbožňuješ, ja ťa zjavne absolútne potrebujem."

Hermiona na neho nevinne vzhliadla. "Zjavne?"

"Ťažko poviem, že nie, keď ťa nedokážem dostať zo svojej prekliatej hlavy."

Hermiona práve chcela povedať, že to cíti rovnako, keď začula zvuk narazenia mosadzného klopadla na tie obrovské dvere. Okamžite prižmúrila oči na svojho spoločníka, ktorý začínal byť príliš dobrý v jej rozptyľovaní.

Draco sa ňu len uškrnul, kým držal ruku okolo jej pása a čakal, kým sa dvere otvoria.

Tie dokorán roztvorila jeho matka, ktorá nedočkavo čakala na príchod svojho syna. Jej úsmev okamžite zmizol.

"Matka, už si sa stretla s mojou nastávajúcou?" Pritiahol si Hermionu bližšie.

Narcissine črty sa okamžite zmenili na rozzúrené.

Hermione bolo jasné, že Draco o nej svojím rodičom v skutočnosti nepovedal.

A toto bol muž, za ktorého sa chcela vydať? Pri Merlinovi, fakt dúfala, že jej deti nebudú slizolinčanmi.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Hanisko - 10.04. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 2. Tie správne slová Od: denice - 09.07. 2015
Kdovíproč mám pocit, že Draco to vzal za správný konec - hodil všechny do vody a teď plavte, nebo se utopte, jaképak s tím štráchy :-)

Re: 2. Tie správne slová Od: Lupina - 27.01. 2015
Teda ten překladatelský ořech byl drsný. Ale popasovala ses s tím hezky. Jen si říkám, až Hermiona porodí malá Zmijozelátka, a nepochybuju o tom, že porodí, Draco to nějak dokáže, tak v té bandě nepřežije :-D Krásné, díky :-)

Re: 2. Tie správne slová Od: Rapidez - 14.01. 2012
Hahaha, chuděrka Hermiona. A poslední věta byla koruna: Pri Merlinovi, fakt dúfala, že jej deti nebudú slizolinčanmi.

Re: Tie správne slová Od: myska111 - 30.08. 2011
Dobré, Draco je fakt vtipný. Jakto, že neřekl svým rodičům o Hermioně, než ji tam vzal na návštěvu.
Re: Tie správne slová Od: larkinh - 30.08. 2011
Protože mu bylo jasné, jak budou reagovat, a chtěl to co nejvíc oddálit :)

Re: Tie správne slová Od: Zuzana - 30.08. 2011
"Najväčší úspech rodičov" môže byť rád, keď ho tým klopadlom netreskla po hlave. to je ale blbec. Chudera Cissa, mohla dostať infarkt, chcela by som vidieť jej tvár a hlavne Luciusov výraz :D skvelé :) pobavila som sa. Budúca časť je o Dracovom pohrebe?:D

Re: Tie správne slová Od: Kaitlin - 29.08. 2011
Teda, být na jejjím místě, tak ho na místě uškrtím. Ale možná bych si teda ještě počkala na Luciusovu reakci. Jen by mě zajímalo, jestli je CIssa naštvaná proto, že je to Hermiona a nebo proto, že jí synáček nic neřekl. Popřípadě obojí :D

Re: Tie správne slová Od: Jacomo - 29.08. 2011
Jo jo, anglické hrátky se slovy, to je někdy šílená dřina. Ale palec nahoru, popasovala jsi se s tím na jedničku! Díky za milou jednohubku :-)

Re: Tie správne slová Od: anonym - 28.08. 2011
tak to sa Dracovi teda podarilo.

Re: Tie správne slová Od: teriisek - 28.08. 2011
Tak si nejsem jistá, komu by měl Draco vysvětlovat dřív:D Skvělé, díky moc za překlad!
Re: Tie správne slová Od: Jimmi - 28.08. 2011
Draco to zvláda spôsobom jemu vlastným - na čo si robiť predčasne vrásky, takto sa to vyrieši jedným šmahom a bude to. Niekedy je najlepšia liečba šokom :D Díky

Re: Tie správne slová Od: Elza - 28.08. 2011
...jsem jejich největší úspěch... inu, to na rodiče vážně většinou funguje. *;-)
Re: Tie správne slová Od: Jimmi - 28.08. 2011
Díky :D

Re: Tie správne slová Od: denice - 28.08. 2011
Nádherné! Pokud ho Hermiona neproklela do bezvědomí přímo před těmi dveřmi, pevně věřím, že vydrží už všechno a manželství bude velmi úspěšné. Díky.
Re: Tie správne slová Od: Jimmi - 28.08. 2011
Ďakujem, aj za všetky dnešné komentáre, takto hromadne, pretože neviem, či sa dostanem k odpovediam. Práve som doprekladala jednu jednorazovku (trošku podobnú Pavúčikovi - už to ma rozhodilo - práve skončil film Admirál, pri ktorého konci som už revala ... takže na schopný komentár sa nezmôžem. A to som dnes konečne pozerala Na vlásku a kráľovsky sa bavila. Takže díky moc, už mi tvojej komentáre chýbali (a o polnoci pôjde Room :D) ĎAKUJEM!

Prehľad článkov k tejto téme:

MiHnn: ( arabeska )27.01. 20156. Během hlídky
MiHnn: ( Jimmi )09.09. 20115. Od okúzľujúceho jedinca
MiHnn: ( Jimmi )31.08. 20114. Jeho chyby
MiHnn: ( Jimmi )30.08. 20113. Nezákonný pomer
MiHnn: ( Jimmi )28.08. 20112. Tie správne slová
MiHnn: ( Jimmi )27.08. 20111. Potvorský problém so záväzkom